- Reviews
- God Eater Resurrection
God Eater Resurrection
HotΕγώ τους Θεούς τους τρώω για…breakfast.
Εγώ τους Θεούς τους τρώω για…breakfast.
Η Shift είναι μια ανεξάρτητη ιαπωνική εταιρεία ανάπτυξης που έχτισε το όνομα της στην αγορά διαμέσου της σειράς God Eater. Το έναυσμα και η έμπνευση για την δημιουργία των God Eater προήλθε από τα Monster Hunter της αγαπημένης μας Capcom, μια αλυσίδα Action RPG στα οποία μοναδικό μας μέλημα ήταν η εξόντωση τερατόμορφων πλασμάτων. Η επιτυχία των Monster Hunter κατέδειξε την εσωτερική μας ανάγκη για ομαδικό κυνήγι τεράτων και ώθησε την Shift στο να κυκλοφορήσει το God Eater to 2010.
To God Eater Resurrection είναι το remake του πρωτότυπου, καλογυαλισμένο και με αρκετές προσθήκες ώστε να μπορεί να σταθεί δίπλα στο εκπληκτικό sequel που παρουσιάσαμε ήδη εν ονόματι God Eater 2: Rage Burst. Διαβάζοντας την παρουσίαση θα συνειδητοποιήσετε ότι η αναπόφευκτη σύγκριση γέρνει την πλάστιγγα προς την μεριά του sequel χωρίς να παραβλέπει τις αρετές του remake. Παράλληλα, το κείμενο θα σας ανοίξει την όρεξη για να βουτήξετε σε όλο το franchise του God Eater διαβάζοντας τις σχετικές νουβέλες και βλέποντας την anime σειρά.
Τερατώδες μέλλον
Ιαπωνία, έτος 2071. Ένα μεγάλο τμήμα των ανθρώπινων επιτευγμάτων μετατράπηκε σε συντρίμμια από την αιφνιδιαστική επίθεση των Aragami, πελώριων πλασμάτων με τεράστιες ικανότητες καταστροφής. Τα συμβατικά όπλα αδυνατούν να διαπεράσουν την βαριά θωράκιση των πλασμάτων με συνέπεια το βάρος της αντιμετώπισης τους να πέφτει στους ώμους των χειριστών των God Arcs, σπέσιαλ όπλων που μπορούν να διαλύσουν την κυτταρική δομή των Aragami. H οργάνωση Fenrir ανέλαβε την προπόνηση των ατόμων που διαθέτουν το ταλέντο να χειριστούν ένα God Arc, βαφτίζοντας τους God Eaters. Ένας από αυτούς είστε και εσείς, ο φέρελπις νέος που εντάσσεται στην ομάδα των God Eaters χωρίς να φαντάζεται τι τον περιμένει στην γωνία.
Θα αρχίσω την ανάλυση του παιχνιδιού με μια παράξενη δήλωση: το God Eater Resurrection είναι ένα Aragami! Πως είναι δυνατόν το παιχνίδι να είναι ταυτόσημο με τους χαρακτήρες που περιλαμβάνει αναρωτιέστε; Τα Aragami είναι μεν πελώρια και πανίσχυρα πλάσματα αλλά διαθέτουν και την αχίλλειο πτέρνα τους υπό μορφή συγκεκριμένων σημείων του κορμιού τους τα οποία είναι ευαίσθητα στα χτυπήματα σας. Το God Eater Resurrection έχει ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά δηλαδή τεράστιο μέγεθος και μερικά τρωτά σημεία. Ο πιο αδύναμος κρίκος του ονομάζεται επανάληψη και διαποτίζει όλο το gameplay.
Ας μελετήσουμε όμως πρώτα την κολοσσιαία του διάρκεια. Το σενάριο του ξεδιπλώνεται σε δεκάδες story missions, εμπλουτισμένα με πολυάριθμα optional missions που λειτουργούν σαν farming grounds ώστε η ομάδα σας να μαζέψει τα πολύτιμα αντικείμενα που απαιτεί η παραμετροποίηση της. Μέχρι να ξεπεράσετε όλες τις δοκιμασίες που σας περιμένουν θα περάσουν τουλάχιστον 50 ώρες χωρίς να υπολογίσετε το χρονικό διάστημα που θέλει η απόκτηση και η τελειοποίηση του οπλισμού σας.
Οι πρώτες ώρες κυλούν σαν ορμητικό ποτάμι μαθαίνοντας σας όλα τα κόλπα του gameplay και συστήνοντας σας στη υψηλή τέχνη της εξουδετέρωσης των Aragami. Ξαφνικά διαπιστώνετε ότι ο χάρτης στον οποίο δραστηριοποιήστε είναι ολόιδιος με εκείνον που επισκεφτήκατε πριν μερικά missions. Δεν βαριέσαι, ψιθυρίζετε στον εαυτό σας, τουλάχιστον έχω να συντρίψω νέες μορφές τεράτων, ποιος ασχολείται με το φόντο της μάχης; Λίγο αργότερα η πραγματικότητα προσγειώνεται σαν ρόπαλο στο κεφάλι σας: τα ίδια και τα ίδια Aragami παρελαύνουν από την μια αποστολή στην επόμενη, με μοναδική διαφορά το χρώμα και τα αδύνατα σημεία τους.
Στην προσπάθεια σας να χωνέψετε τον μικρό αριθμό τεράτων και χαρτών αντιλαμβάνεστε ότι το ίδιο πρόβλημα εμφανίζεται και στα cut scenes που συνοδεύουν τα missions. Μέσα σε πέντε – έξι missions μου εμφανίστηκε το ίδιο cut scene με την Licca να εξετάζει το όπλο μου και να μου δίνει συγχαρητήρια για την χρήση του. Να μην αρχίσω τώρα για τα mission objectives που είναι πάντοτε τα ίδια: σκοτώστε το τάδε Aragami μέσα σε τόσο χρόνο. Αποτελούν ευτύχημα οι φορές που πρέπει να μιλήσετε με συγκεκριμένους χαρακτήρες και οδηγήστε σε cut scenes τα οποία προωθούν το σενάριο. Ο σκόπελος της βαρετής επανάληψης (και μιας πολύ χαμηλής βαθμολογίας από εμάς) ξεπερνιέται χάρη στο σμίξιμο δύο εντελώς διαφορετικών δραστηριοτήτων με σχέση αλληλεξάρτησης.
Πάρτε τους στο κυνήγι
Η πρώτη είναι το αδιάκοπο "σαφάρι" με τρόπαια τα Aragami, η δεύτερη το μαγείρεμα του ιδανικού εξοπλισμού ώστε να γυρίζετε από το κυνήγι στα δύο πόδια και όχι σε οριζόντια στάση. Τα Aragami χωρίζονται σε μικρόσωμα και μεγαλόσωμα, εύκολα και δύσκολα θηράματα αν προτιμάτε. Τα μικρόσωμα σαν τα Ogretails είναι ευκίνητα αλλά δεν διαθέτουν σοβαρή θωράκιση συνεπώς, όπου πέφτει το όπλο σας, τους προξενεί την μέγιστη ζημιά.
Οι Cocoon Maidens επίσης είναι στατικές και θυμίζουν πάνινες κούκλες που χρησιμοποιούσαν οι ξιφομάχοι για προπόνηση τον Μεσαίωνα, με την ειδοποιό διαφορά ότι μπορεί να σας βλάψουν αν δεν απομακρυνθείτε όταν βγάζουν τα αγκάθια τους. Η εξολόθρευση των μικρόσωμων Aragami είναι σκέτη απόλαυση εξαιτίας της τρωτότητας τους και θα σας χαρίσει μεγάλη ικανοποίηση και ελάχιστο εκνευρισμό.
Στις μονομαχίες σας με τα τεράστια Aragami, αυτά που αξίζουν νομοτελειακά τον χαρακτηρισμό Θεοί, σας περιμένει νευρική έξαψη άνευ προηγουμένου. Τα εν λόγω Aragami καλύπτουν το κορμί τους με πανίσχυρο θώρακα, αφήνοντας ελάχιστα σημεία όπου το χτύπημα σας μπορεί να προκαλέσει σοβαρό damage.
Το σπουδαιότερο μάθημα που θα πάρετε από τις tutorial missions είναι η αναγνώριση των αδύνατων σημείων τους με βάση τον χρωματισμό (το οπτικό εφέ του πλήγματος σε… τρυφερό σημείο έχει πορτοκαλί απόχρωση) αλλά και τα hit points που κόβει το όπλο σας. Φυσικά δεν είναι δύσκολο να μαντέψετε την αχίλλειο πτέρνα ενός τέρατος απλά παρακολουθώντας το σώμα του αφού τα τρωτά σημεία έχουν διαφορετικό χρώμα πάντοτε.
Μόλις γίνετε εξπέρ στο να ξεχωρίζετε τις αδυναμίες των εχθρών και απομνημονεύσετε την συμπεριφορά τους θα σας χτυπήσει σαν κεραυνός η συνειδητοποίηση ότι, κάθε σύγκρουση με μεγάλο Aragami, είναι ουσιαστικά ένα boss fight. Μερικά Aragami θα σας σπάσουν τα νεύρα μέχρι να τα υποτάξετε. Τα Vajra για παράδειγμα, διαθέτουν αδύναμη ουρά και πρόσωπο άρα η εξολόθρευση τους εξυπακούεται να επιτεθείτε στα νώτα τους με συνεχείς αποφυγές ή να τα κοπανήσετε κατά μέτωπο ρισκάροντας να σας κεραυνοβολήσουν.
Τα Chi – You είναι ότι πιο μισητό θα συναντήσετε στο πολύωρο ταξίδι σας. Πετώντας αδιάκοπα και διαθέτοντας μόνο ένα τρωτό τμήμα αρχικά στο σώμα τους, δεν θα σας αφήσουν να εξαπολύσετε τα combo σας πάνω τους αλλά θα σας αναγκάσουν να καταφύγετε στον συνδυασμό άλμα – χτύπημα ξανά και ξανά.
Κατασκευάζοντας εξοπλισμό
Η μάχη είναι το ήμισυ του παντός στο God Eater Resurrection και το άλλο ήμισυ διεξάγεται στα terminals της βάσης. Η αναβάθμιση των God Arc (melee), Gun (ranged) και Shield είναι το πρώτο σας μέλημα. Οικονομικό πρόβλημα δεν θα έχετε ποτέ διότι οι μάχες σας προσφέρουν πάντοτε μεγάλα ποσά από in – game χρήματα. Το πρόβλημα είναι τα crafting materials που χρειάζονται οι αναβαθμίσεις των όπλων.
Τα βρίσκετε χύμα στα level ή τα αρπάζετε βιαίως από τα κουφάρια των Aragami. Χωρίς αυτά, τα όπλα σας θα μείνουν στο πρώτο επίπεδο, αδύναμα και ελάχιστα χρήσιμα ενάντια στα ισχυρότερα Aragami. Το στοιχείο του farming κάνει εδώ την εμφάνιση του αλλά δεν είναι ενοχλητικό, δεν απαιτεί την επιστροφή σας σε προηγούμενο level, υπό την προϋπόθεση ότι τελειώνετε όλες τις αποστολές και όχι μόνο τα story missions.
Η συμβουλή μου είναι να ξεκινήσετε τις περιπέτειες σας στα God Eater παίζοντας αρχικά το God Eater Resurrection γιατί θα απογοητευτείτε σφόδρα συνειδητοποιώντας πόσο πρωτόγονο φαίνεται συγκρινόμενο με το God Eater 2 Rage Burst αν τα παίξετε με ανάποδη σειρά σαν εμένα. Ένοιωσα βαθιά νοσταλγία για τα blood arts και τις blood bullets του God Eater 2 τα οποία παρείχαν ένα ισχυρό κίνητρο για συμμετοχή σε όλες τις μάχες.
Στο Resurrection ξεχωρίζουν μόνο τα predator styles, κινήσεις που σχετίζονται με το μηχανισμό devour των melee weapons. Κανονικά το devour εκτελείται με τον ήρωα στατικό και ένα τερατώδες στόμα να ξεπηδά από το όπλο σας, δαγκώνοντας το πλησιέστερο Aragami. Με τα predator styles μπορείτε να κάνετε devour, εν κινήσει, στον αέρα κ.τ.λ. συνεπώς η τεχνική ενσωματώνεται στους υπόλοιπους συνδυασμούς χτυπημάτων σας. Το θετικό της υπόθεσης είναι πως το devour σας τοποθετεί αυτόματα σε burst mode, αυξάνοντας κατακόρυφα το damage που προξενείτε και μάλιστα, όσο περισσότερα devour εκτελέσετε απανωτά, τόσο μεγαλώνει η μπάρα του burst και, κατά συνέπεια, η διάρκεια ζωής των ενισχυμένων χτυπημάτων.
A, Ι… στον αγύριστο
Δεν έχει νόημα να μιλήσουμε για το εντελώς scripted A. I. των Aragami που εκτελεί τις προκαθορισμένες κινήσεις τους με μαθηματική ακρίβεια. Έχει όμως νόημα να ασχοληθούμε με την τεχνητή νοημοσύνη των NPC που σας συντροφεύουν στην μάχη. Οι τρείς συμπαίκτες σας μοιάζουν γεννημένοι για να σας προστατεύουν ή σαν κινούμενα δολώματα που λοξοδρομούν την οργή των Aragami ώστε να μην πέσει πάνω σας. Στα παραπάνω κάνουν μια χαρά την δουλειά τους αλλά το πράγμα αρχίζει να… βρωμάει όταν τους αναθέτετε να αποτελειώσουν μόνοι τους τον εχθρό επειδή σας τελείωσαν όλα τα healing items και το endurance.
Υπό την ιδιότητα του ψύχραιμου παρατηρητή θα δείτε πως οι συμμαχητές σας επιτίθενται χαλαρά στους εχθρούς, δεν φαίνεται να αδειάζουν τα guns πάνω τους ή να συνεχίζουν αδιάκοπα τις επιθέσεις τους από διαφορετικές γωνίες μέχρι να τους συντρίψουν. Η μοναδική περίπτωση λυσσαλέας επίθεσης είναι όταν ένα Aragami έχει ζαλιστεί, εκεί σπεύδουν όλοι να το δαγκώσουν με τα God Arc ξανά και ξανά σαν βρικόλακες. Η λογική του να είστε εσείς ο πρωταγωνιστής της περιπέτειας δεν δικαιολογεί την μετριότητα των NPC στην επίθεση.
Η ανταπόκριση του χειριστηρίου στις εντολές σας είναι άμεση και δεν θα παρατηρήσετε πουθενά καθυστέρηση μεταξύ της εντολής και της εκτέλεσης, θα διαπιστώσετε όμως ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα. Η ομαδοποίηση των μηχανισμών στα ίδια buttons οδηγεί σε τραγελαφικές καταστάσεις στο πεδίο της μάχης. Βλέπετε ένα Aragami να σας πλησιάζει με απειλητικές διαθέσεις και πατάτε το R1 button για να τρέξετε παράλληλα με αυτό και να βρεθείτε σε ευνοϊκότερη θέση πριν εξαπολύσετε την επίθεση σας.
Αντί να τρέξει ο ήρωας, βάζει στην άκρη το melee God Arc του και βγάζει το gun, παραμένοντας σαν ανόητος στην ίδια θέση την στιγμή που το Aragami πέφτει πάνω του σαν μπάλα κανονιού. Ανάλογα σκηνικά συμβαίνουν στην προσπάθεια σας να χρησιμοποιήσετε τα πολύτιμα healing items: αρκετές φορές θα πατήσετε το λάθος button πηγαίνοντας από το item στο squad menu όπου δίνετε τις εντολές στην ομάδα, θα κλείσετε εντελώς το menu κ.ο.κ.
Για να στεφθείτε ο υπέρτατος God Eater θα πατήσετε πάνω σε βουνά πτωμάτων Aragami, προσοχή να μην σας πλακώσουν.
Η τετράδα του ολέθρου
Ο αγώνας για την ύπαρξη ενάντια στους τερατώδεις τιτάνες του God Eater Resurrection είναι θριαμβευτικός όταν τα νώτα σας προστατεύονται από τρείς φίλους, όσους επιτρέπεται να παίξουν ταυτόχρονα μαζί σας. Μόλις βρεθείτε αντιμέτωποι με ένα τεράστιο Aragami το κυκλώνετε και ο καθένας αναλαμβάνει από μια αποστολή. Ο ένας θα κοπανάει τα αδύνατα σημεία του, ο άλλος θα ρίχνει αναισθητικές βόμβες για να το καθηλώσει, ο τρίτος θα κάνει healing με τις ανάλογες σφαίρες κ.ο.κ. Η multiplayer εμπειρία είναι το αποκορύφωμα του παιχνιδιού και θα κάνει τα Aragami να τρέμουν στο πέρασμα σας και το χαμόγελο να στολίζει μόνιμα τα χείλη σας.
Μέτρια πράγματα
Αν μη τι άλλο, το σταθερό frame rate είναι μια αρετή που εκτιμούμε σφόδρα στα video games μας. Θα παρατηρήσετε με χαρά ότι τα frames δεν υποχωρούν ποτέ ακόμα και στο επίκεντρο μιας μάχης που περιλαμβάνει τρία ή και περισσότερα κολοσσιαία Aragami. Γνωρίζετε ήδη ότι μόλις στριμώξετε ένα θηρίο στην γωνία, αυτό εξαγριώνεται και εξαπολύει μια απεγνωσμένη επίθεση με όλες τους τις δυνάμεις.
Στο God Eater Resurrection ισχύει ο παραπάνω κανόνας αλλά οι κλειστοί χώροι κρύβουν και μια άλλη δυσάρεστη έκπληξη, τον αποσυντονισμό της κάμερας. Μόλις επιτεθείτε σε Aragami κολλημένο σε τοίχο η κάμερα εστιάζει στον χαρακτήρα σας που εμφανίζεται χαμένος μέσα σε ένα σύμπαν σάρκας σαν μύγα πεσμένη σε σούπα. Το οικτρό θέαμα σας αναγκάζει να χτυπάτε τα buttons στα τυφλά, ελπίζοντας το όπλο σας να κόψει και κανένα ευαίσθητο τμήμα του Aragami.
Αναλογιστείτε πόσο αστεία είναι η εικόνα ενός χαρακτήρα σας σε cut scene ο οποίος, στην διάρκεια του διαλόγου, κουνά τα χέρια του σαν σπαστικό παιδί. Αντίστοιχα παραδείγματα σας περιμένουν αρκετά μέσα στο παιχνίδι που δείχνει ενίοτε αφρόντιστο στον τομέα του animation. Οι κινήσεις των Aragami είναι αρκετά άκαμπτες και αργές ανεξάρτητα από το μέγεθος τους, δείχνοντας περισσότερο σαν ρομποτικά κατασκευάσματα παρά σαν ζωντανοί οργανισμοί.
Ο ήχος που θα βομβαρδίσει τα τύμπανα σας με την μεγαλύτερη συχνότητα πηγάζει από τις πολεμικές ιαχές του χαρακτήρα σας, ένα ευπρόσδεκτο συστατικό που σας ταυτίζει μαζί του και κάνει το αίμα σας να βράζει. Στην συνέχεια θα σας τυλίξουν οι νότες ενός soundtrack που καλύπτει τα πάντα, από δυναμικούς ηλεκτρονικούς ήχους μέχρι φλογέρες και όργανα ειδικά στο να δημιουργούν ρομαντική ατμόσφαιρα. Οι φωνές των ηθοποιών στα αγγλικά είναι ένα μέσο που εξυπηρετεί καλά τον σκοπό του, δηλαδή εκφράζει την ιδιοσυγκρασία των εφήβων χαρακτήρων χωρίς πολλές υπερβολές.
Φάτε αυτό κάλπικοι Θεοί
Η σειρά των God Eater έχει την μοναδική ικανότητα να λειτουργεί σαν σπόρος που αναπτύσσεται ταχύτατα μέσα σας μόλις φυτευτεί. Το God Eater Resurrection περιέχει την προσδοκώμενη δράση και ένα σεβαστό βαθμό παραμετροποίησης για να σας κρατήσει απασχολημένους αρκετές ώρες, καλύπτοντας τις σεναριακές και άλλες ατέλειες του. Η τεράστια αλυσίδα των αποστολών είναι πανομοιότυπη παρόλα αυτά, κάθε φορά που θα αφαιρείτε έναν κρίκο της, θα νοιώθετε βαθιά ικανοποίηση και εμπιστοσύνη στις gaming ικανότητες σας. Η τιμή των 32 ευρώ για God Eater Resurrection και God Eater 2: Rage Burst πακέτο είναι μια μοναδική αγοραστική ευκαιρία.
Θετικά:
- Ευρεία παραμετροποίηση και ενίσχυση των χαρακτήρων
- Άφθονη δράση
- Εντυπωσιακοί αντίπαλοι
- Χορταστική διάρκεια
- Μοναδικό σύστημα μάχης
- Καλό multiplayer mode
Αρνητικά:
- Προβλήματα στο animation
- Μέτριο A.I.
- Προβλήματα στον χειρισμό
- Επαναλαμβανόμενες αποστολές
- Αδιάφορο σενάριο
Βαθμολογία
Γραφικά: 6.5
Ήχος: 6
Gameplay: 7
Αντοχή: 8
Γενικά: 6.5
Ακατέργαστο και με αρκετά προβλήματα αλλά άκρως συναρπαστικό.
Γιάννης Μοσχονάς