- Reviews
- Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands
Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands
HotΟλικός επαναπροσδιορισμός της Tactical Shooter σειράς.
Ολικός επαναπροσδιορισμός της Tactical Shooter σειράς.
Πριν από ένα χρόνο περίπου στα πλαίσια των εορτασμών των 30ων γενεθλίων της Ubisoft, η γαλλική εταιρεία είχε ανακοινώσει τα σχέδιά της όσον αφορά την σειρά Ghost Recon. O σκοπός της εταιρείας ήταν να επαναπροσδιορίσει το ύφος της και να κάνει ένα άτυπο reboot, “χτίζοντας” ουσιαστικά το gameplay σε έναν open world κόσμο. Η Ubisoft άλλωστε είναι υπέρμαχος των open world εμπειριών, όπως μας έχει αποδείξει πολλές φορές στο παρελθόν, στα Assassin's Creed, στα Watch Dogs και στα τελευταία Far Cry.
Ο επαναπροσδιορισμός της σειράς Ghost Recon πάντως ήταν επιτακτικός και για έναν ακόμη λόγο. Αν ρίξουμε μια ματιά στις πωλήσεις των διαφόρων κεφαλαίων της, θα διαπιστώσουμε ότι από το Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter και μετά υπάρχει μια καθοδική πορεία. Η Ubisoft λοιπόν ευελπιστεί ότι η μετάβαση σε έναν open world κόσμο θα καταφέρει να αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον των φίλων της σειράς, αλλά και να προσεγγίσει μια ακόμη μεγαλύτερη μερίδα κοινού στους κόλπους της. Για να συμβούν βέβαια όλα αυτά θα πρέπει να τηρηθούν κάποιες βασικές προϋποθέσεις. Η σημαντικότερη εξ' αυτών είναι ότι θα πρέπει με πάση θυσία να διατηρηθεί αναλλοίωτο το ύφος της σειράς, οπότε το καίριο ερώτημα είναι αν το Ghost Recon Wildlands εξακολουθεί να πρεσβεύει αυτά που πρέσβευαν οι προκάτοχοί του.
Η “βαριά” κληρονομιά
Οι open και closed beta εκδόσεις του Ghost Recon Wildlands μας έδωσαν μια πρόγευση για το τι θα επακολουθήσει και για να είμαστε ειλικρινείς αυτά που είδαμε δεν μας άφησαν και τις καλύτερες δυνατές εντυπώσεις. Υπήρξαν στιγμές που το νέο πόνημα της Ubisoft Paris θύμιζε περισσότερο το Grand Theft Auto V και το Just Cause 3 και λιγότερο το Future Soldier ή το Advanced Warfighter. Χωρίς να θέλουμε να αδικήσουμε τις δημιουργίες της Rockstar North και της Avalanche Studios, η σειρά Ghost Recon έχει μια τεράστια ιστορία και δεν θα πρέπει να μιμείται κανέναν, αλλά να συνεχίζει να πρωτοπορεί.
Μιλάμε για τη σειρά που μαζί με το Rainbow Six έθεσε τις βάσεις του tactical shooter genre. To Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter και ο διάδοχός του ήταν μερικά από τα πρώτα games που ανέδειξαν το online multiplayer στο Xbox 360. Όσοι από εσάς έχετε δει την ταινία Disturbia με τον Shia LaBeouf (Transformers) θα θυμάστε ότι τσακώνονταν με την μάνα του επειδή του έκοψε την Gold συνδρομή στο Xbox Live και δεν μπορούσε να παίζει Ghost Recon. Οι φανατικοί GRAWάδες θα θυμάστε επίσης το επικό 16-player co-op που προσέφερε το Advanced Warfighter 2 και ενδεχομένως να μπήκατε ξανά στους servers του για μια τελευταία “τζούρα” πριν το κλείσιμό τους που έλαβε χώρα τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι όποιος έχει ασχοληθεί σοβαρά με την σειρά Ghost Recon έχει κάποιες γλυκές αναμνήσεις από αυτήν. Άλλοι θυμούνται την στιγμή που ανέβηκαν στο Level 50 του multiplayer στο Future Soldier, άλλοι την στιγμή που κατέκτησαν τις πρώτες θέσεις των leaderboards και κέρδισαν κάποια από τα World Champion, Solo Champion ή Team Champion Achievements και άλλοι το μοναδικό αίσθημα ικανοποίησης που συνόδευε την ολοκλήρωση των co-op αποστολών στο Advanced Warfighter 2. Κάποιες από αυτές τις στιγμές έχουν μείνει χαραγμένες και στη δική μας μνήμη, αλλά θα θέλαμε επίσης να προσθέσουμε και το πόσο badass ήταν o Scott Mitchell. Η ατάκα “i have no name, I am a ghost and I was never here” από το Advanced Warfighter II έχει χαραχτεί με ανεξίτηλο μελάνι στο μυαλό μας. Θα ζήσετε άραγε αντίστοιχες στιγμές στο Ghost Recon Wildlands; Πάμε να δούμε αναλυτικότερα το 10ο κεφάλαιο της σειράς και να βγάλουμε παρέα τα όποια συμπεράσματα.
Σκοτώνοντας τον “Βασιλιά”
H νέα δουλειά της Ubisoft Paris λαμβάνει χώρα σε ένα σύγχρονο setting (βρισκόμαστε στο έτος 2019) και συγκεκριμένα στη Βολιβία. Ένας μεγαλέμπορος ναρκωτικών, ο επονομαζόμενος και ως El Sueno, έχει αναγάγει την Βολιβία ως την πρώτη χώρα στον κόσμο σε παραγωγή κοκαΐνης. Το καρτέλ του που ονομάζεται Santa Blanca έχει απλώσει τα δίχτυα του σε όλη την χώρα εξαγοράζοντας την πολιτική ηγεσία και τις ειδικές αστυνομικές της χώρας (Unidad). Παράλληλα, με τη χρήση διαφόρων μεθόδων προπαγάνδας (ραδιοφωνικές εκπομπές, καλλιτέχνες που εξυμνούν τα κατορθώματα της Santa Blanca κτλ.) o El Sueno προσπαθεί να χειραγωγήσει τους κατοίκους της Βολιβίας, αλλά και να ωραιοποιήσει την όλη κατάσταση.
Όπως είναι αναμενόμενο, η ηγεσία των Η.Π.Α έχει αρχίσει να ανησυχεί, καθώς η επιρροή της Santa Blanca έχει αρχίσει να επεκτείνεται και εκτός των συνόρων της Βολιβίας. Η σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι είναι η βομβιστική επίθεση της Santa Blanca στην πρεσβεία των Η.Π.Α στο Λα Παζ, αλλά και η άνανδρη εκτέλεση του πράκτορα Ricardo “Ricky” Sandoval. Ως απάντηση στην βομβιστική επίθεση και στη δολοφονία του Sandoval, οι Αμερικανοί στέλνουν την επίλεκτη ομάδα “Ghosts” στην Βολιβία και της αναθέτουν να καταστρέψει το καρτέλ του El Sueno. Η επιχείρηση αυτή με την κωδική ονομασία Kingslayer προϋποθέτει την συνεργασία των Ghosts με τους Βολιβιανούς αντάρτες, των οποίων ηγείται ο Pac Katari.
Εσείς από την πλευρά σας αναλαμβάνετε τον έλεγχο του “Nomad”, του αρχηγού των Ghosts, ενώ τα υπόλοιπα τρία μέλη της ομάδας, ο tactical gunner “Midas”, ο engineer “Holt” και ο sniper “Weaver” ελέγχονται κατά κύριο λόγο από την CPU. Υπάρχει βέβαια η δυνατότητα να τους δώσετε κάποιες βασικές εντολές, όπως ακριβώς είχαμε δει και στα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς Ghost Recon. H πρώτη σας αποστολή είναι να σώσετε τον αντάρτη Amaru από τα... νύχια της Santa Blanca και μόλις την ολοκληρώσετε είστε σε θέση να εξαρθρώσετε το καρτέλ του El Sueno με όποιον τρόπο επιθυμείτε.
Οι πρώτοι προβληματισμοί
Το πρώτο σας βήμα στο Ghost Recon Wildlands είναι η δημιουργία του χαρακτήρα σας. Σε αυτό το κομμάτι υπάρχουν εκατοντάδες διαφορετικές στιλιστικές επιλογές, αφού μπορείτε να επιλέξετε τα ρούχα που θα φοράτε, τι χρώμα θα έχουν, τα χαρακτηριστικά του προσώπου, τα τατουάζ και την κόμμωση του ήρωά σας κ.ο.κ. Η τεράστια ποικιλία των επιλογών αυτών διασφαλίζει ότι ο χαρακτήρας που θα δημιουργήσετε θα είναι πραγματικά ξεχωριστός και δεν θα μοιάζει με αυτόν που έχουν δημιουργήσει οι άλλοι παίκτες στην περίπτωση που αποφασίσετε να ολοκληρώσετε τις αποστολές του Ghost Recon Wildlands παίζοντας co-op. Στο σημείο αυτό να προσθέσουμε ότι υπάρχει τεράστια ποικιλία και στα skins των όπλων, οπότε τουλάχιστον σε ότι αφορά το character creation υπάρχουν επιλογές για όλα τα γούστα.
Το πρόβλημα είναι ότι όπως κι αν δημιουργήσετε τον Nomad, τον κεντρικό πρωταγωνιστή δηλαδή της ιστορίας, έχουμε να κάνουμε μ' έναν εντελώς απρόσωπο ήρωα. Όταν στη σειρά έχουμε δει έναν Scott Mitchell, έναν εμβληματικό ήρωα δηλαδή με μια larger than life προσωπικότητα, τότε φτάνουμε αναπόφευκτα σε συγκρίσεις που εκθέτουν ανεπανόρθωτα την δουλειά των developers. Εν τω μεταξύ, οι διάλογοι του Nomad με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας των Ghosts είναι άκρως ανέμπνευστοι, καθώς περιορίζονται σε ανέκδοτα του στυλ “ένας πεζοναύτης και ένας ναύαρχος μπαίνουν σ' ένα μπαρ” που είναι πιο κρύα και από τα ανέκδοτα του Στάθη Παναγιωτόπουλου στο Ράδιο Αρβύλα!
Πέρα από τον απρόσωπο και “άγευστο” πρωταγωνιστή έχουμε και κάποια παράπονα από τον τρόπο με τον οποίο αποδίδεται η ιστορία, καθώς υπάρχουν ελάχιστα cutscenes και γενικώς ισχύει η λογική του “ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε”. Πριν καλά καλά γνωρίσουμε σε βάθος έναν villain, αφού κάτω από τον El Sueno υπάρχουν δεκάδες υπαρχηγοί της Santa Blanca, τον έχουμε σκοτώσει και έχουμε προχωρήσει στον επόμενο. Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι ενώ υπήρχαν όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για να δούμε ένα ενδιαφέρον σεναριακό υπόβαθρο, εν τέλει η ιστορία του Ghost Recon Wildlands περνά σε δεύτερη μοίρα. Το μόνο θετικό στοιχείο είναι ότι υπάρχουν δύο ξεχωριστά φινάλε, τα οποία εξαρτώνται από τις αποφάσεις σας, και γενικώς ο τρόπος εξέλιξης της ιστορίας καθορίζεται έστω και σε μικρό βαθμό από την σειρά με την οποία εξολοθρεύετε τα ηγετικά στελέχη της Santa Blanca.
H φόρμουλα της Ubisoft
Όπως προαναφέραμε, το στοιχείο που κάνει το Ghost Recon Wildlands να ξεχωρίζει από τους προκατόχους του είναι ο open world κόσμος του. Σε αυτό το κομμάτι η Ubisoft έχει κάνει εξαιρετική δουλειά, αφού το μέγεθος του κόσμου είναι πραγματικά τεράστιο και παράλληλα αναδεικνύεται η ιδιαίτερη γεωγραφική ταυτότητα της Βολιβίας. Μιλάμε για μια χώρα με τεράστιες υψομετρικές διαφορές και δεκάδες διαφορετικά οικοσυστήματα. Ως εκ τούτου κατά την διάρκεια της περιπέτειάς σας θα περιπλανηθείτε στα πανύψηλα βουνά και οροπέδια των Άνδεων, σε καταπράσινα δάση, σε ερήμους, σε λίμνες ακόμη και σε αλυκές.
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθούμε στο επίσημο έγγραφο που απέστειλε η Βολιβία στην Γαλλία διαμαρτυρόμενη για το γεγονός ότι η χώρα παρουσιάζεται ως δέσμια των καρτέλ ναρκωτικών. Η απάντηση της Ubisoft ήταν άμεση τονίζοντας ότι η Βολιβία επιλέχθηκε λόγω των όμορφων τοπίων και της πλούσιας κουλτούρας της. Σε αυτή τη διαμάχη παίρνουμε αναμφισβήτητα το μέρος της Ubisoft, καθώς πράγματι η Βολιβία του Ghost Recon Wildlands αποτυπώνεται ως ένας άκρως γοητευτικός και ιδιαίτερα ελκυστικός προς εξερεύνηση open world κόσμος.
Υπάρχουν κάποιες αναλαμπές που μας θυμίζουν την αίγλη των παλιών Ghost Recon, αλλά δυστυχώς οι στιγμές αυτές είναι ελάχιστες.
Η εξερεύνηση του περιβάλλοντος μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους, αφού σας δίνεται η δυνατότητα να οδηγήσετε διάφορα οχήματα, όπως αμάξια πάσης φύσεως (φορτηγάκια, νταλίκες, buggies κ.ο.κ), μηχανές enduro, ελικόπτερα και αεροπλάνα. Ο χειρισμός των εναέριων οχημάτων πάντως δεν είναι τόσο λειτουργικός, αφού για παράδειγμα στα ελικόπτερα η άνοδος/κάθοδος, αλλά και η επιτάχυνση/επιβράδυνση τους οχήματος γίνεται με τα ίδια κουμπιά (RT και LT). Ως εκ τούτου είναι πιθανό να πατάτε το κουμπί RT για να επιταχύνετε το όχημα και να καταλήξετε να κερδίζετε ύψος. Στα αεροπλάνα τώρα όσο κι αν προσπαθήσαμε δεν μπορέσαμε να τα χειριστούμε με ακρίβεια. Ενδεχομένως αν υπήρχαν περισσότερα tutorials η κατάσταση να ήταν διαφορετική. Θα θέλαμε να σημειώσουμε πάντως ότι υπάρχει και η δυνατότητα να κάνετε sky diving πέφτοντας από αεροπλάνο ή ελικόπτερο στα πρότυπα του Just Cause 3.
Αφήνοντας προσωρινά στην άκρη τα όσα αφορούν το σύστημα μάχης και το gunplay του Ghost Recon Wildlands, είναι δεδομένο ότι υπάρχουν πολλές ομοιότητες με τα υπόλοιπα open world Action-Adventures της Ubisoft. Η Βολιβία χωρίζεται σε διάφορες επαρχίες και σε κάθε μία εξ' αυτών λαμβάνουν χώρα συγκεκριμένες βασικές αποστολές, οι οποίες σχετίζονται με την εξολόθρευση του εκάστοτε υπαρχηγού της Santa Blanca. Πέρα από τις βασικές αποστολές συναντάμε διάφορα side quests, τα οποία δυστυχώς δεν παρουσιάζουν καμία απολύτως ποικιλία και επαναλαμβάνονται από την αρχή μέχρι το τέλος της περιπέτειάς σας. Πιο συγκεκριμένα καλείστε να κάνετε έφοδο σε διάφορους ραδιοφωνικούς σταθμούς της Santa Blanca, να απενεργοποιήσετε κεραίες, να εκφοβίσετε μέλη τoυ καρτέλ και να τα αναγκάσετε να ακολουθήσουν τους αντάρτες του Pac Katari κτλ.
Το άμεσο κίνητρο από την ενασχόλησή σας με τις προαιρετικές αποστολές είναι ότι ξεκλειδώνετε κάποια χρήσιμα skills. Εν τω μεταξύ, όσο περισσότερες αποστολές ολοκληρώνετε, τόσο μειώνεται το cooldown του εκάστοτε skill. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι με τα skills αυτά μπορείτε να καλέσετε προσωρινά μερικούς αντάρτες για να πολεμήσουν στο πλάι σας ή να κάνουν αντιπερισπασμό, να βομβαρδίσετε μια περιοχή με όλμους ή να ζητήσετε από τους αντάρτες να σας παρέχουν κάποιο όχημα. Οι υπόλοιπες προαιρετικές δραστηριότητες περιλαμβάνουν την κλοπή ελικοπτέρων, αεροπλάνων και λοιπών οχημάτων και την συλλογή των collectables.
Για να αποκαλύψετε τις τοποθεσίες αυτών των αποστολών στον χάρτη, αλλά και τις τοποθεσίες των όπλων και των εξαρτημάτων τους, θα πρέπει να ανακρίνετε τους lieutenants της Santa Blanca και των Rebels ή να βρείτε τα σχετικά έγγραφα εξερευνώντας το περιβάλλον. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει άμεσο όφελος από την ενασχόλησή σας με τις προαιρετικές αποστολές και την συλλογή των collectables, αφού αν εξερευνήσετε διεξοδικά κάθε επαρχία πριν προχωρήσετε στην επόμενη θα συλλέξετε επιπλέον όπλα, parts που τροποποιούν τα attributes τους (handling, range, damage, penetration κτλ), αλλά και skill points, τα οποία σας επιτρέπουν να ενδυναμώσετε τον χαρακτήρα σας (αυξημένο stamina, περισσότερα slots για εκρηκτικά, μεγαλύτερη αντοχή στα πυρά κ.ο.κ.). To γεγονός αυτό αυξάνει σημαντικά και την αντοχή του τίτλου στο χρόνο, αφού για να επιτύχετε το 100% completion θα χρειαστεί να αφιερώσετε 40-50 ώρες επιπλέον, από τις 25-30 ώρες περίπου που απαιτούνται για την ολοκλήρωση των βασικών αποστολών.
O σιωπηλός εκτελεστής
Σε ότι αφορά το σύστημα μάχης το Ghost Recon Wildlands θυμίζει αρκετά το Future Soldier. Στο δικό μας playthrough εφαρμόσαμε κυρίως stealth τακτικές, “μαρκάροντας” τους εχθρούς με το drone και τα κιάλια μας και στην πορεία τους ξεπαστρεύαμε με τη βοήθεια των υπολοίπων μελών της ομάδας μας. Να προσθέσουμε εδώ ότι αν “μαρκάρετε” για παράδειγμα τρεις φρουρούς, μπορείτε να δώσετε την εντολή sync shot στο party σας για να τους ξεπαστρέψουν ταυτόχρονα. Εναλλακτικά, μπορείτε να πυροβολήσετε έναν τέταρτο λόγου χάρη στόχο και με τον τρόπο αυτό να ξεπαστρέψετε τέσσερις εχθρούς ταυτόχρονα, όπως ακριβώς δηλαδή είχαμε δει και στο Ghost Recon Future Soldier.
To gunplay παραμένει εξίσου απολαυστικό, καθώς όλα τα όπλα έχουν την ανάλογη ανάκρουση, η οποία εξαρτάται άμεσα από τον τύπο τους. Για παράδειγμα, τα light machine guns έχουν μεγάλο recoil, αλλά τρομακτικό penetration επιτρέποντάς σας να καταστρέψετε με χαρακτηριστική άνεση τα οχήματα και τα ελικόπτερα της Santa Blanca. Στην περίπτωση τώρα που θέλετε να ξεπαστρέψετε έναν αντίπαλο με το sniper rifle σας από μεγάλη απόσταση θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας και το λεγόμενο bullet drop. Γενικώς δηλαδή υπάρχει μεγάλη δόση ρεαλισμού. Να προσθέσουμε επίσης ότι η διαδικασία της στόχευσης μπορεί να γίνει είτε με third-person, είτε με first-person κάμερα.
Σημαντική ποικιλία υπάρχει και στα όπλα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, καθώς το loadout σας απαρτίζεται από τρία όπλα της αρεσκείας σας (υποχρεωτικά το ένα είναι handgun) και από πάσης φύσεως εκρηκτικά (χειροβομβίδες, C4 και νάρκες). Δύναται να χρησιμοποιήσετε επίσης flashbangs, φωτοβολίδες και diversion lures για να προκαλέσετε αντιπερισπασμό. Με τα κατάλληλα skills ακόμη και το drone σας μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως όπλο, αφού υπάρχει η δυνατότητα να το παγιδεύσετε με εκρηκτικά.
Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει στο A.I, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη των εχθρών και των συμμάχων σας είναι με μια λέξη ανύπαρκτη. Σε ότι αφορά τους συμμάχους σας δεν παίρνουν καμία πρωτοβουλία αν δεν τους δώσετε την κατάλληλη εντολή, είναι πολύ πιθανόν να λοιπόν να σας θερίζουν οι αντίπαλοι σας και εκείνοι να κάθονται να σας κοιτούν αν δεν τους δώσετε την εντολή “open fire”. Από την άλλη οι εχθροί αργούν χαρακτηριστικά να σας εντοπίσουν ακόμη κι αν αποφασίσετε να επιχειρήσετε κατά την διάρκεια της ημέρας. Συν τις άλλοις, σχεδόν ποτέ δεν εντοπίζουν το drone σας ακόμη κι αν αυτό βρίσκετε μέσα στο οπτικό τους πεδίο.
Ο βαθμός πρόκλησης πάντως είναι αρκετά ικανοποιητικός, αφού οι σύμμαχοί σας μπορούν να σας κάνουν μόνο μια φορά revive σε κάθε αποστολή, ενώ αρκούν λίγα hits για να πέσετε στο έδαφος. Παράλληλα, τα checkpoints είναι εξαιρετικά αραιά, κάτι που σημαίνει ότι αν αποτύχετε σε μια αποστολή θα πρέπει να την ξεκινήσετε ξανά από την αρχή. Τα προβλήματα με την συμμαχική Α.Ι πάντως λύνονται πολύ εύκολα στην περίπτωση που επιλέξετε να παίξετε co-op. Με το κατάλληλο party το Ghost Recon Wildlands είναι πολύ πιο απολαυστικό θα λέγαμε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα περάσετε ευχάριστα αν παίζετε solo. Στο κομμάτι του multiplayer πάντως οφείλουμε να επισημάνουμε το “ολίσθημα” της Ubisoft, αφού δεν υπάρχει καθόλου PvP, κάτι που αναμένεται να δυσαρεστήσει όσους αφιέρωσαν δεκάδες ώρες στα ανταγωνιστικά modes των GRΑW και Future Soldier.
H open world Βολιβία
Από οπτικής πλευράς το Ghost Recon Wildlands στέκεται σε αρκετά υψηλά επίπεδα δεδομένων των αναλογιών. Όπως είναι φυσικό, από την στιγμή που μιλάμε για έναν πραγματικά τεράστιο open world κόσμο χρειάστηκε να γίνουν κάποιες “παραχωρήσεις” σε resolution και frame rate. Έτσι η έκδοση για το Xbox One τρέχει στα 900p/30fps με παράλληλη χρήση dynamic resolution scaling. To frame rate παραμένει σταθερό χωρίς να παρατηρούνται σημαντικές πτώσεις, αλλά ούτε και input lag στα controls. Ο σχεδιασμός του περιβάλλοντος αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις, αφού οι developers καταφέρνουν να αποδώσουν σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βαθμό το ποικιλόμορφο τοπίο της Βολιβίας.
Θετική κρίνεται η δουλειά των developers και στα οπτικά εφέ, αφού υπάρχει και δυναμική εναλλαγή ημέρας/νύχτας, η οποία μάλιστα έχει και άμεσο αντίκτυπο στο gameplay. Λόγου χάρη κατά την διάρκεια της νύχτας είναι πολύ πιο δύσκολο να εντοπίσετε τους εχθρούς σας και το αντίστροφο. Με δεδομένο πάντως ότι έχετε πρόσβαση τόσο σε night vision, όσο και σε thermal vision είναι πιο εύκολο να ολοκληρώσετε τις αποστολές τις βραδινές ώρες.
Οι ερμηνείες των voice actors είναι ικανοποιητικές, χωρίς ωστόσο να “πείθουν” απόλυτα, ενώ το soundtrack είναι άκρως επαναλαμβανόμενο. Φαινόμενα επανάληψης παρατηρούνται και στις ραδιοφωνικές εκπομπές της Santa Blanca, τις οποίες πρέπει να τις ακούσαμε δεκάδες φορές, ενώ οδηγούσαμε. Στο κομμάτι των ηχητικών εφέ πάντως το Ghost Recon Wildlands παρουσιάζει ένα πολύ καλύτερο πρόσωπο, καθώς οι εκπυρσοκροτήσεις των όπλων και οι εκρήξεις αποδίδουν με ρεαλισμό την δράση υψηλών... οκτανίων που προσφέρει απλόχερα η δημιουργία της Ubisoft Paris.
Αμφιλεγόμενο αποτέλεσμα
Με το Ghost Recon Wildlands η Ubisoft δίνει την εντύπωση ότι προσπαθεί να προσεγγίσει ένα νέο κοινό αδιαφορώντας παντελώς για τους βετεράνους της σειράς. Εάν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία το πιθανότερο είναι ότι θα απογοητευτείτε και θα επιστρέψετε στα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς ή θα αρχίσετε να αναπολείτε τις ευχάριστες αναμνήσεις που σας χάρισαν. Από την άλλη οι λάτρεις των open world εμπειριών δύσκολα θα μπορέσουν να αντισταθούν στην γοητευτική αναπαράσταση της σύγχρονης Βολιβίας και θα αποφασίσουν να την εξερευνήσουν σπιθαμή προς σπιθαμή, εξαρθρώνοντας παράλληλα τα καρτέλ της Santa Blanca.
Θετικά:
- Ποικιλία επιλογών στο character creation
- Παρέχει ουσιαστικά κίνητρα για να ασχοληθείτε με τα side quests
- Εθιστικό και αρκετά ρεαλιστικό gunplay
- Πληθώρα όπλων και customization επιλογών
- Απολαυστικό co-op
- Εξαιρετικά ηχητικά εφέ
- Πιστή αναπαράσταση των τοπίων της Βολιβίας
- Ικανοποιητικός βαθμός πρόκλησης
- Δυναμική εναλλαγή ημέρας/νύχτας
Αρνητικά:
- Χλιαρό σενάριο με πρωταγωνιστή έναν “απρόσωπο” ήρωα
- Προβληματικά controls στον έλεγχο των εναέριων οχημάτων
- Ανύπαρκτο Α.Ι.
- Απουσία ανταγωνιστικών multiplayer modes
- Έχει χαθεί η ταυτότητα της σειράς
- Επαναλαμβανόμενο soundtrack
- Ελάχιστη ποικιλία στη φύση των προαιρετικών αποστολών
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 7
Gameplay: 7
Αντοχή: 6.5
Γενικά: 7.2
Διαθέτει αρκετά θετικά στοιχεία, αλλά δεν πλησιάζει σε καμία περίπτωση τα επίπεδα ποιότητας των προκατόχων του.
Παντελής Δασκαλέλος
NEWS VIEW ALL
Παράπονα της Βολιβίας για το Ghost Recon Wildlands
Σύμφωνα με το Reuters, η κυβέρνηση της Βολιβίας δείχνει αρνητική ως προς του ότι η χώρα της απεικονίζεται στο Ghost Recon: Wildlands. Συγκεκριμένα απέστειλε επίσημο έγγραφο προς την Γαλλική πρεσβεία τ...Posted (03 Mar 2017)
Ghost Recon Wildlands: Οι απαιτήσεις στα PC
Η Ubisoft διοργανώνει μια open beta για το Ghost Recon Wildlands το διάστημα 23-27 Φεβρουαρίου και σήμερα ανακοίνωσε τις ελάχιστες και τις προτεινόμενες απαιτήσεις στα PC. Ευκαιρία να τεστάρετε το σ...Posted (16 Feb 2017)
Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands beta
[Αρχική δημοσίευση: 5/11/16] Ο διεθύνων σύμβουλος της Ubisoft, Yves Guillemot, δήλωσε ότι μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2017 θα ξεκινήσει η open beta του Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands. Πριν από τ...Posted (09 Feb 2017)
Παίζουμε Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands
Τις ημέρες αυτές λάβαμε μέρος στη beta του Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands. Οι εντυπώσεις μας έχουν καταγραφεί αναλυτικά στο παρακάτω gameplay video το οποίο διαρκεί μία ώρα. Κατά την διάρκειά του ...Posted (06 Feb 2017)
Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands: Ημερομηνία κυκλοφορίας
Η Ubisoft μας έδωσε ένα γερό δείγμα από το open world co-op τεσσάρων παικτών του επερχόμενου Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands. Δείτε το σχετικό βίντεο από την press conference που παραχώρησε η Ub...Posted (13 Jun 2016)
Comments