- Reviews
- Project Zero: Maiden of Black Water
Project Zero: Maiden of Black Water
HotΗ σκοτεινή πλευρά του νερού.
Η σκοτεινή πλευρά του νερού.
Η Survival Horror σειρά Project Zero είναι γνωστή για τις ανατριχιαστικές απεικονίσεις φαντασμάτων και την παρουσίαση του παραφυσικού σε αντίθεση με πολλά zombie games που υπάρχουν εκεί έξω. Τα τρία πρώτα μέρη της σειράς είχαν κυκλοφορήσει στο PS2, με τα δύο πρώτα από αυτά να αποκτούν στην συνέχεια Director’s Cut εκδόσεις για το πρώτο Xbox. Το IP της Koei Tecmo πέρασε μετά από αυτά το σημείο κατά το ήμισυ στα χέρια της Nintendo. Έτσι, το τέταρτο μέρος της σειράς κυκλοφόρησε στο Wii, αν και δεν βγήκε ποτέ έξω από την Ιαπωνία. Στο τέλος του κύκλου της ζωής του Wii, η κονσόλα είδε μια επανέκδοση του Project Zero II. Τέλος, στα τέλη του ’15 κυκλοφόρησε το Project Zero: Maiden of Black Water που θα αναλύσουμε παρακάτω, αποκλειστικά για το Wii U. Να σημειώσουμε ότι η σειρά είναι γνωστή στην Αμερική με την ονομασία Fatal Frame.
Ο σχεδιασμός του Maiden of Black Water ξεκίνησε όταν η ομάδα ανάπτυξης εργαζόταν ακόμα πάνω στο Project Zero II: Wii Edition το 2011. Η ιδέα της προσαρμογής της σειράς πάνω στο Wii U και της χρήσης του Wii U Gamepad ως κάμερα προήλθε από τον Keisuke Kikuchi, έναν από τους δημιουργούς του Project Zero, μετά την πρώτη επαφή του με τη νέα τότε κονσόλα της Nintendo. Η παραγωγή ήταν μια συντονισμένη προσπάθεια ανάμεσα στην Koei Tecmo και την Nintendo, με τους δημιουργούς του τελευταίου Project Zero να επιστρέφουν στα πόστα τους και τον Satura Iwata να επιβλέπει την εξέλιξη της ανάπτυξης.
Το κάλεσμα του βουνού
Το σενάριο του Project Zero: Maiden of Black Water εκτυλίσσεται κυρίως στο φανταστικό Mt. Hikami, ένα βουνό στην Ιαπωνία με σκοτεινές παραδόσεις στο παρελθόν, το οποίο φημίζεται στο παρόν για τις συχνές αυτοκτονίες που πραγματοποιούνται σε διάφορα σημεία του. Πρωταγωνιστούν τρεις χαρακτήρες με τη Yuri Kozukata η οπόια διαθέτει μεταφυσικές ικανότητες και μπορεί να εντοπίσει αντικείμενα που βρίσκονται ανάμεσα στον δικό μας κόσμο και αυτόν του σκοταδιού να είναι η πρώτη. Ο Ren Hojo, συγγραφέας στο επάγγελμα, ασχολείται με μεταθανάτιες φωτογραφίες και επισκέπτεται το βουνό προκειμένου να αντλήσει περισσότερες πληροφορίες γύρω από την μυθολογία του, αλλά και να εντοπίσει την πηγή ενός εφιάλτη που τον ταλαιπωρεί, ενώ η πιο μυστηριώδης Miu Hinasaki αναζητά την χαμένη της μητέρα. Οι τρεις πρωταγωνιστές συναντιώνται στην πορεία και αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.
Η εξέλιξη της πλοκής πάντως είναι ιδιαίτερα αργή και αφάνταστη, παρά το γεγονός ότι ως σύνολο παρουσιάζει ενδιαφέρον. Σχεδόν σε κάθε κεφάλαιο του παιχνιδιού θα κληθείτε να ανεβείτε με έναν χαρακτήρα στο βουνό και να βρείτε ή να σώσετε κάποιον άλλον. Το βουνό έχει συγκεκριμένα μέρη, γεγονός που σημαίνει ότι θα περάσετε πολλές φορές από τα ίδια σημεία. Το να ψάχνετε ταυτόχρονα στα ίδια μέρη κάποιον που είχατε βρει νωρίτερα κι απλά έφυγε και πάλι για το βουνό αποτελεί στην καλύτερη περίπτωση επανάληψη και στην χειρότερη μια προσπάθεια επέκτασης της διάρκειας του παιχνιδιού.
Η κάμερα το όπλο σας
Το βασικό στοιχείο της σειράς δεν θα μπορούσε να μεταφραστεί καλύτερα σε άλλη κονσόλα πέρα από το Wii U. Η Camera Obscura που χρησιμοποιείται για να φωτογραφίσετε και να επιτεθείτε στα φαντάσματα ελέγχεται με την κίνηση του Wii U Gamepad. Όταν βρεθείτε δηλαδή αντιμέτωποι με εχθρό, θα σηκώσετε το gamepad και θα προσπαθήσετε να τραβήξετε αγχωμένοι την καλύτερη δυνατή φωτογραφία, αφού η γωνία λήψης, η απόσταση και το πλαίσιο που θα πιάσει ο φακός καθορίζουν την ζημιά που θα δεχθεί το εκάστοτε φάντασμα. Η πιο ανατριχιαστική επίθεση που ονομάζεται "Fatal Frame" είναι παράλληλα και η πιο δυνατή. Για να την πετύχετε θα πρέπει να φωτογραφίσετε το φάντασμα την στιγμή που σας κάνει επίθεση και βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής με πιθανή αστοχία να δημιουργεί μεγάλα προβλήματα.
Η Camera Obscura χρησιμοποιείται και για άλλους σκοπούς πέρα από την επίθεση. Ανά διαστήματα θα καλείστε να φωτογραφίζετε διάφορα πνεύματα που περιφέρονται πριν εξαφανιστούν με σκοπό να κερδίσετε πόντους, ενώ θα λύσετε και ορισμένους απλοϊκούς γρίφους που απαιτούν την λήψη φωτογραφιών αντικειμένων από συγκεκριμένες οπτικές γωνίες. Οι πόντοι που συγκεντρώνετε από φωτογραφίες, αλλά και συλλογή αντικειμένων, εξαργυρώνονται σε αναβαθμίσεις της κάμερας και των φακών της. Οι αναβαθμίσεις μπορεί να αφορούν την απόσταση επίθεσης, τη δύναμη της επίθεσης, τον χρόνο που θα χριεαστείτε ανάμεσα στην αλλαγή φιλμ και το ποσό των Spirit Points που θα συγκεντρώσετε.
Με κάθε επίθεση και συλλογή των Spirit Points, θα μπορείτε να εκτελείτε ορισμένες ειδικές επιθέσεις, όπως την επιβράδυνση ή ακινητοποίηση του φαντάσματος, την πρόκληση διπλής ζημιάς ή την αναπλήρωση ζωής με κάθε χτύπημα σε αντίπαλο. Αυτές οι επιθέσεις εκτελούνται μέσω των διαφόρων φακών που θα βρίσκετε και οι οποίοι αναβαθμίζονται επίσης. Μια άλλη όψη της μάχης είναι τα fragments, τα οποία αποτελούν τμήματα του φαντάσματος που αποκολλούνται μετά από κάθε σας επίθεση. Όσο περισσότερα fragments καταφέρετε να απαθανίσετε σε μια φωτογραφία μαζί με το φάντασμα, τόσο περισσότερο damage θα του προκαλέσετε. Μάλιστα, στην φωτογράφιση πέντε στόχων και πάνω θα πραγματοποιήσετε την πολύ σημαντική και χρήσιμη επίθεση Shutter Chance, μέσω της οποίας θα απωθήσετε μακριά το επιτεθόμενο φάντασμα. Σε γενικές γραμμές, η ποικιλία στην μάχη δίνει έναν ευχάριστο τόνο στο gameplay, αν και οι σχετικά λίγοι διαφορετικοί εχθροί αφαιρούν ορισμένους από αυτούς τους πόντους.
Ένα από τα μεγαλύτερα μειωνεκτήματα του Maiden of Black Water θα το συναντήσετε απευθείας με την έναρξη του παιχνιδιού. Αυτό το πρόβλημα δεν είναι άλλο από τον απαίσιο χειρισμό στην κίνηση του χαρακτήρα. Η κίνηση του χαρακτήρα δείχνει να έχει δανειστεί όλα τα αρνητικά των tank controls και να τα έχει μεταφέρει με κάποιον μαγικό τρόπο σε Third-person δράση. Δεν ήταν λίγες οι φορές που βρισκόμενοι σε αδιέξοδο κάναμε τρεις με τέσσερις στροφές γύρω από τον εαυτό μας για να επιστρέψουμε. Ευτυχώς την ώρα της μάχης που θα χρησιμοποιείτε First-person κάμερα, τα προβλήματα εξαλείφονται. Από την άλλη, στα θετικά συγκαταλέγεται η έξυπνη χρήση του Wii U Gamepad ως χάρτη, τον οποίον μπορείτε να συμβουλέυεστε ανά πάσα στιγμή χωρίς να διακόπτετε την ροή του παιχνιδιού.
Όπως θα διαπιστώσετε κατά την διάρκεια του playthrough σας, το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας σας αποκαλύπτεται μέσω την συλλογή διάφορων files. Αυτά τα files εμφανίζονται συνεχώς ανορθόδοξα σε μέρη που έχετε επισκεφθεί στο παρελθόν με την δικαιολογία ότι ο χαρακτήρας σας αποφάσισε τώρα να δεί καλύτερα μέσα στην ντουλάπα, κλπ. Αυτή η νοοτροπία δυστυχώς δείχνει έλλειψη φαντασίας κι ότι απλά έπρεπε να βρεθεί τρόπος να προχωρήσει η πλοκή. Ένα άλλο αρνητικό γεγονός στην εξέλιξη του παιχνιδιού είναι η πλήρης γραμμικότητα του. Παρά το γεγονός ότι θα επισκεφθείτε συγκεκριμένα μέρη ακόμα μέχρι και πέντε φορές, αν προσπαθήσετε να κάνετε παράκαμψη σε σημείο που δεν "βοηθάει" την εξέλιξη της πλοκής, τότε πολύ απλά δεν θα σας επιτραπεί.
Η συνολική διάρκεια του Project Zero: Maiden of Black Water ανέρχεται περίπου στις 13 ώρες, αλλά θα ξοδέψετε πολλές από αυτές διαβάζοντας έγγραφα (πολλά από αυτά λένε μάλιστα τα ίδια πράγματα με άλλα λόγια) και περνώντας από τα ίδια μέρη. Μετά τον τερματισμό υπάρχει επιπλέον περιεχόμενο με κεντρικό χαρακτήρα μάλιστα την Ayane της σειράς Dead or Alive, αλλά δεν είναι αρκετό για να σας κρατήσει ιδιαίτερα παραπάνω. Τέλος, να σημειώσουμε ότι μπορείτε να παίξετε κάθε επεισόδιο ξανά για καλύτερη βαθμολογία, να δοκιμάσετε το τελευταίο επίπεδο δυσκολίας που ξεκλειδώνεται μετά τον τερματισμό και να προσπαθήσετε να συλλέξετε διαφορετικές στολές για τους χαρακτήρες εκ των οποίων ορισμένες προέρχονται από κλασικούς χαρακτήρες της Nintendo.
Αν έχετε την παραμικρή φοβία με την ιαπωνική κουλτούρα τρόμου, τότε ετοιμαστείτε να φτάσετε στα άκρα σας.
Ατμόσφαιρα βγαλμένη από Ιαπωνικό θρίλερ
Αν κάτι σας τραβάει από την πρώτη στιγμή που ανοίγετε το Maiden of Black Water, αυτό είναι η εκπληκτική ατμόσφαιρα που δημιουργείται από τον συνδυασμό ήχου και εικόνας. Η ποιότητα των γραφικών και των animations είναι αρκετά υψηλή, ενώ ο τρόπος παρουσίασης των cutscenes θα σας σηκώσει την τρίχα. Καθόλη την διάρκεια του παιχνιδιού επικρατούν μουντά χρώματα κι ένας σκοτεινός τόνος που δύναται να σας ψυχοπλακώσει. Δυστυχώς όμως, υπάρχουν στιγμές που θα βγείτε από το κλίμα με την μεάλη πτώση του frame rate, ειδικά όταν εμφανίζονται πάνω από δύο εχθροί ταυτόχρονα στην οθόνη.
Η μουσική του Maiden of Black Water είναι ένα από τα δυνατότερα χαρτιά του με την ύπαρξη όχι ενός, αλλά δύο απολαυστικών μουσικών θεμάτων. Τα σκοτεινά δωμάτια που επισκέπτεστε γίνονται πιο τρομακτικά από ποτέ με την χρήση ανατριχιαστικών ηχητικών εφέ όπως τα "νερά" που εκπέμπει η τηλεόραση και το ράδιο όταν δεν λαμβάνουν σήμα ή οι κραυγές αγωνίας των φαντασμάτων. Οι χαρακτήρες διαθέτουν πλήρες voice acting, το οποίο σε γενικές γραμμές είναι ικανοποιητικό. Μελανό σημείο αποτελεί το lip syncing, αφού θα δείτε αρκετές φορές τους χαρακτήρες να κάνουν διαφορετικές κινήσεις με το στόμα τους από αυτές που θα έπρεπε για να βγει το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Υπέροχη ιδέα, αλλά...
Η τελευταία προσθήκη της σειράς Project Zero μας άφησε συναισθήματα αγάπης και μίσους. Από την μια μιλάμε για ένα από τα ελάχιστα Survival Horror του Wii U, με εκπληκτική χρήση του αδικημένου Wii U Gamepad και αξιοζήλευτη ατμόσφαιρα. Από την άλλη, βλέπουμε στην ουσία μια έξυπνη ιδέα να απενεργοποιείται από τους υπόλοιπους μηχανισμούς του gameplay κι ένα όμορφο σενάριο να τραβιέται για να φτάσει τα standards της εποχής σε διάρκεια. Το Project Zero: Maiden of Black Water είναι αναμφισβήτητα μια ενδιαφέρουσα περιπέτεια για τους λάτρεις του genre, όμως οι υπόλοιποι δεν θα ξεπεράσετε εύκολα τα εμπόδια που σας βάζει άθελα του.
Θετικά:
- Καθηλωτική ατμόσφαιρα
- Ευφάνταστη και ορθή χρήση του Wii U Gamepad
- Υπέροχα ηχητικά εφέ
- Ενδιαφέρον σύστημα μάχης
Αρνητικά:
- Επαναλαμβανόμενα επίπεδα
- Προβληματικός χειρισμός
- Αργή εξέλιξη της ιστορίας
- Πτώση του frame rate ανά διαστήματα
- Πλήρως γραμμικό
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 7.5
Gameplay: 6
Αντοχή: 6.5
Γενικά: 6.7
Μια αξιόλογη προσπάθεια που όμως αποτελεί πιθανότατα το πιο αδύναμο κεφάλαιο της σειράς.
Μάνος Μαρίνος
NEWS VIEW ALL
Fatal Frame: Maiden of Black Water
[Αρχική δημοσίευση: 19/9/14] Δεν χρειάζεται να ξέρει κάποιος Ιαπωνικά για να τρομάξει με το καινούργιο τρέιλερ του Fatal Frame 5. Αν και δεν μπορούμε να βγάλουμε και πολύ νόημα απ’ αυτά που β...Posted (20 Oct 2015)
Project Zero 5: Το πρώτο in-game footage
Όπως σας είχαμε πει και σε προηγούμενο άρθρο μας, Tecmo Koei και Nintendo συμμαχούν για να προσφέρουν στους χρήστες του Wii U τον τρόμο. Η Tecmo Koei είχε ανακοινώσει ότι το πέμπτο game της σειράς Pro...Posted (17 Jul 2014)
Νέο Fatal Frame για το Wii U!
Το ιαπωνικό περιοδικό Famitsu έχει αποκλειστικό ρεπορτάζ βάση του οποίου ένα νέο Fatal Frame αναπτύσσεται για το Wii U. Ονομάζεται Project Zero και θα αποτελέσει προϊόν συνεργασίας των Tecmo Koei κ...Posted (22 Apr 2014)
Comments