- Reviews
- For Honor
For Honor
HotΑν θες ειρήνη, προετοιμάσου για πόλεμο.
Αν θες ειρήνη, προετοιμάσου για πόλεμο.
Μετά το αμφιλεγόμενο Steep η Ubisoft επιστρέφει στο προσκήνιο με ένα ακόμη νέο IP, το For Honor. Το τελευταίο ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια της E3 του 2015 και έκτοτε κατάφερε να δημιουργήσει αρκετά μεγάλο hype εξαιτίας του ιδιαίτερου συστήματος μάχης του, του λεγόμενου “Art of Battle”. Ένα δεύτερο στοιχείο που μας προκάλεσε εντύπωση εξαρχής είναι ότι στη δημιουργία αυτή πρωταγωνιστούν τρεις διαφορετικές παρατάξεις, οι οποίες απαρτίζονται από τους πιο πολεμοχαρείς μαχητές της ιστορίας, τους Knights, τους Vikings και τους Samurai. Με δεδομένο ότι στην πραγματικότητα οι τρεις αυτοί στρατοί δεν τέθηκαν ποτέ αντιμέτωποι το For Honor έρχεται να απαντήσει στο καθαρά υποθετικό ερώτημα όσον αφορά το ποιοι πολεμιστές ήταν οι ισχυρότεροι, οι Knights, οι Vikings ή οι Samurai.
Θα πρέπει πάντως να τονίσουμε ότι η συγκεκριμένη κυκλοφορία είναι αμιγώς προσανατολισμένη στο online multiplayer. Η γαλλική εταιρεία έχει αποδείξει περίτρανα τα τελευταία χρόνια ότι είναι σε θέση να μας προσφέρει τόσο αξιομνημόνευτες single-player εμπειρίες (Assassin's Creed Syndicate, Watch Dogs 2, Far Cry Primal), όσο και εθιστικά αλλά και άκρως ανταγωνιστικά multiplayer games, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το Tom Clancy's Rainbow Six Siege που διανύει ήδη με μεγάλη επιτυχία τη δεύτερη σεζόν του.
Οι διάφορες alpha και beta εκδόσεις του For Honor μας έδωσαν μια πρώτη εικόνα για το τι θα πρέπει να περιμένουμε από τη νέα δουλειά της Ubisoft Montreal και παράλληλα τροφοδότησαν τους developers με μπόλικο feedback. Τα πρώτα δείγματα γραφής ήταν αναμφισβήτητα θετικά, εντούτοις υπήρχαν αρκετές απορίες όσον αφορά το single-player campaign του εν λόγω Action/Fighting. Κατόπιν εκτενής ενασχόλησης με την τελική έκδοση του παιχνιδιού ήρθε η ώρα να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από το campaign, αλλά και το multiplayer κομμάτι της πρόσφατης κυκλοφορίας της Ubisoft. Αρπάξτε λοιπόν το σπαθί σας και ακολουθήστε μας σ' ένα αιματοβαμμένο ταξίδι στον μεσαιωνικό κόσμο του For Honor.
Πόλεμος χωρίς τέλος
Το single-player campaign του For Honor χωρίζεται σε 18 ξεχωριστά κεφάλαια, στα οποία λαμβάνετε τον έλεγχο διαφόρων πολεμιστών από τα τρία αντίπαλα factions (Knights, Vikings και Samurai). H ιστορία ξεκινά με την επίθεση της Blackstone Legion, μιας λεγεώνας των Knights της οποία ηγείται ο Holden Cross, στο κάστρο του μισθοφόρου Hervis Daubeny. Εσείς καλείστε να αναλάβετε τον έλεγχο ενός γενναίου ιππότη, γνωστού και ως Warden και να απωθήσετε τα στρατεύματα της Blackstone Legion. Αφού καταφέρετε να φέρετε εις πέρας την αποστολή σας, ο Holden Cross θα αναγνωρίσει την αξία σας και θα σας στρατολογήσει στη λεγεώνα του.
Στην πραγματικότητα ο Holden Cross δεν είναι παρά ένα πιόνι της Apollyon, μιας αδίστακτης πολεμάρχου, η οποία σπρώχνει και τα τρία factions σε πόλεμο με στόχο να αναδείξει τους καλύτερους πολεμιστές. Το απώτερο σχέδιο της Apollyon είναι να ξεχωρίσει τα... πρόβατα από τους λύκους, όπως αναφέρει η ίδια αρκετές φορές στα cutscenes που θα παρακαλουθήσετε κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς σας. Η αλήθεια είναι ότι το σενάριο δεν παρουσιάζει ιδιαίτερη συνοχή και το μόνο ουσιαστικό νόημα είναι ότι ο πόλεμος αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης φύσης. Το For Honor πάντως αποδεικνύει για μια ακόμη φορά μ' έναν ιδιαίτερως γλαφυρό τρόπο, ότι οι πόλεμοι και οι συρράξεις δεν οδηγούν πουθενά, ιδίως όταν οι ηγέτες ενός λαού αποτελούν μαριονέτες μιας ανώτερης δύναμης.
Η τέχνη της μάχης
Ο βασικός πυλώνας του gameplay, πάνω στον οποίο στηρίζεται ολόκληρη ουσιαστικά η δημιουργία της Ubisoft Montreal είναι αναμφισβήτητα το σύστημα μάχης του, αυτό δηλαδή που οι developers ονομάζουν ως “Art of Battle”. Πως λειτουργεί όμως το σύστημα αυτό; Όταν αντιμετωπίζετε έναν αντίπαλο παίκτη ή πολεμιστές που ελέγχονται από τη CPU (εξαιρούνται οι soldiers) μπορείτε να μπείτε στη λεγόμενη στάση άμυνας κρατώντας πατημένο το LT. Στην πορεία μετακινώντας τον δεξιό αναλογικό μοχλό προς τα δεξιά, προς τα αριστερά ή προς τα πάνω δύναται να αμυνθείτε σε αυτή τη κατεύθυνση. Οι κινήσεις αυτές ισχύουν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και όταν επιτίθεστε, κάτι που σας δίνει τη δυνατότητα να εξαπολύσετε τα χτυπήματά σας, στη δεξιά ή την αριστερή πλευρά του αντιπάλου σας ή στο στο κεφάλι του.
Το κλειδί της επιτυχίας στην άμυνα είναι μετακινήσετε τον μοχλό προς την κατεύθυνση που επιτίθεται ο αντίπαλος σας. Αν για παράδειγμα δείτε ότι κρατά το σπαθί του πάνω από το κεφάλι του, τότε ετοιμάζει μια high attack. Γενικά είναι εύκολο να αναγνωρίσετε σε ποιο σημείο του σώματός σας θα επιτεθεί ο αντίπαλος που αντιμετωπίζετε, αλλά αυτό δεν θα πρέπει να σας εφησυχάσει, αφού για να αμυνθείτε με επιτυχία θα χρειαστεί να επιδείξετε καλά αντανακλαστικά. Σε ότι αφορά την επίθεση καλείστε να χτυπήσετε στα αδύνατα σημεία του αντιπάλου σας, αν λόγου χάρη δείτε ότι προστατεύει την αριστερή πλευρά του με το σπαθί του, εσείς θα πρέπει να χτυπήσετε στα δεξιά ή στο κεφάλι του.
Να προσθέσουμε εδώ ότι κάθε μαχητής έχει πρόσβαση σε δύο ειδών επιθέσεις, τις light και τις heavy. Οι τελευταίες εκτελούνται πιο αργά, καταναλώνουν περισσότερο stamina, αλλά προκαλούν μεγαλύτερη ζημιά. Επιπροσθέτως, αν το τελευταίο χτύπημα σας (αυτό δηλαδή που πρόκειται να σκοτώσει τον αντίπαλο σας) γίνει με μια heavy επίθεση, μπορείτε στην πορεία να κάνετε execute τον εχθρό σας. Τα executes αναπληρώνουν τα hit points σας και έχουν μια ακόμη χρήσιμη ιδιότητα στις multiplayer αναμετρήσεις. Πιο συγκεκριμένα αν κάνετε execute έναν αντίπαλο παίκτη, οι συμπαίκτες του δεν μπορούν να τον κάνουν revive. Όσον αφορά τις αναμετρήσεις σας με τους soldiers, τους “απλούς” δηλαδή εχθρούς που θα αντιμετωπίσετε στο campaign, αλλά και σε διάφορα multiplayer modes, αρκεί να αναφέρουμε ότι μπορείτε να τους εξολοθρεύσετε με ένα μόλις hit. H εξολόθρευση αυτών των αντιπάλων μας άφησε αρνητικές εντυπώσεις, καθώς δεν δίνεται η δυνατότητα να μπούμε στο guard stance και παράλληλα τα animations επίθεσης είναι ακριβώς ίδια κάθε φορά.
Το σύστημα μάχης εκ πρώτης όψεως φαντάζει ως ιδιαίτερα απλοΐκό και πράγματι είναι εξαιρετικά εύκολο να εξοικειωθείτε μαζί του. Για να τελειοποιήσετε τις ικανότητες σας πάντως θα χρειαστεί να αφιερώσετε ένα σεβαστό χρονικό διάστημα, καθώς υπάρχουν αρκετές διαφορετικές μανούβρες που μπορείτε να εκτελέσετε μέσα στην μάχη. Για παράδειγμα, έχουμε τα feints, όπου προσποιήστε μια επίθεση, τα guard breaks (εκτελούνται με το κουμπί Χ) που σας επιτρέπουν να “σπάσετε” προσωρινά την άμυνα του αντιπάλου σας, τα parries κ.ο.κ. Συν τις άλλοις, καθένας από τους 12 playable μαχητές έχει πρόσβαση σε διαφορετικές κινήσεις, ενώ οι επιθέσεις τους έχουν και την ανάλογη εμβέλεια (εξαρτάται από το όπλο που χρησιμοποιούν). Με δεδομένο ότι το A.I κινείται σε υψηλά επίπεδα θα χρειαστεί να προπονηθείτε και να μάθετε καλά όλους τους μηχανισμούς για να έχετε σημαντικές πιθανότητες επιτυχίας.
Μια καλή προπόνηση
Το campaign του For Honor διαρκεί 6-8 περίπου ώρες και αποτελεί μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για να εξασκηθείτε στους βασικούς, αλλά και τους πιο πολύπλοκους μηχανισμούς του συστήματος μάχης. Όπως προαναφέραμε, το single-player κομμάτι χωρίζεται σε 18 κεφάλαια, στα οποία αναλαμβάνετε σταδιακά τον έλεγχο της Blackstone Legion (Knights), των Warborn (Vikings) και των The Chosen (Samurai). Αξίζει να σημειώσουμε ότι κάθε κεφάλαιο θα πρέπει να ολοκληρωθεί με έναν συγκεκριμένο χαρακτήρα, στο campaign των Samurai για παράδειγμα ελέγχετε σε πέντε αποστολές τον Orochi και σε μόλις μία τον Kensei. Συνολικά θα παίξετε με οκτώ διαφορετικούς ήρωες, κάτι που σημαίνει πρακτικά ότι οι υπόλοιποι τέσσερις είναι αποκλειστικά διαθέσιμοι στο multiplayer. Το campaign το βρήκαμε σχετικά μικρό από πλευράς διάρκειας και είναι γεγονός ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν τουλάχιστον τέσσερα επιπλέον κεφάλαια, έτσι ώστε να εξοικειωθείτε στη χρήση και των 12 διαφορετικών πολεμιστών.
Στο campaign συναντάμε και ένα υποτυπώδες σύστημα character progression, καθώς ανταμείβεστε με xp για κάθε εχθρό που σκοτώνετε και σταδιακά ανεβαίνετε rank αποκτώντας πρόσβαση σε επιπλέον feats. Συνολικά υπάρχουν 10 διαφορετικά feats, τα οποία χωρίζονται με τη σειρά τους σε passive και active. Τα τελευταία μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε όσες φορές θέλετε μέσα στην μάχη, ο μόνος περιορισμός είναι το cooldown τους. Να προσθέσουμε ότι μπορείτε να έχετε ένεργα μόλις δύο feats, τα οποία και καλείστε να επιλέξετε πριν ξεκινήσετε το εκάστοτε κεφάλαιο της ιστορίας. Υπάρχουν αμυντικά passive feats που αυξάνουν τα hit points σας ή μειώνουν την ζημιά που προκαλούν οι επιθέσεις των αντιπάλων σας και άλλα με επιθετική χρήση (περισσότερο damage). Στο δικό μας playthrough χρησιμοποιήσαμε δύο active feats, ένα που αναπλήρωνε τα hit points μας και ένα που έκανε unblockable τις επιθέσεις μας για 30 δευτερόλεπτα.
Ήρθε η ώρα να μάθουμε ποιοι ήταν οι δυνατότεροι πολεμιστές της ιστορίας.
Ο βαθμός πρόκλησης είναι αρκετά ικανοποιητικός και αυξάνει σημαντικά στα boss fights. Τα bosses του For Honor γενικώς δεν... αστειεύονται και θα πρέπει να επιστρατεύσετε όλες σας τις ικανότητες για να τα νικήσετε. Πολλά bosses μάλιστα χρησιμοποιούν διάφορες “φτηνές” επιθέσεις, όπως για παράδειγμα το πρώτο boss που επικαλείται λύκους μέσα στη μάχη. Στην περίπτωση που επιθυμείτε περισσότερη πρόκληση υπάρχουν δύο ακόμη μεγαλύτερα επίπεδα δυσκολίας (Hard και Realistic), αν και καλό θα είναι να ασχοληθείτε μαζί τους αφού ολοκληρώσετε το For Honor στο Normal, έτσι ώστε να έχετε ξεκλειδώσει και αναβαθμίσει αρκετά feats. Να σημειώσουμε ότι στο Realistic επίπεδο δυσκολίας, οι εχθρoί σας έχουν μεγαλύτερο armor, υπάρχουν λιγότερα checkpoints και παράλληλα αρκετές ενδείξεις του user interface είναι απενεργοποιημένες. Με άλλα λόγια ο βαθμός πρόκλησης που προσφέρει είναι απαγορευτικός για τον μέσο παίκτη.
Σε κάθε κεφάλαιο του campaign υπάρχουν επίσης και αρκετά collectables που χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, τα observables και τα breakables. Για να βρείτε ένα observable θα πρέπει συνήθως να εξερευνήσετε διεξοδικά το περιβάλλον, το πρόβλημα είναι ότι θα πρέπει να βρεθείτε σε απόσταση αναπνοής για να τα εντοπίσετε. Στο δικό μας playthrough παρότι εξερευνήσαμε με προσοχή δεν καταφέραμε να βρούμε ούτε τα μισά observables. Τα breakables (βάζα που μπορείτε να σπάσετε) αντίθετα βρίσκονται σε πιο εμφανείς τοποθεσίες και μάλιστα σας ανταμείβουν με steel (το in-game νόμισμα του For Honor) και διάφορα cosmetic items για το multiplayer.
Balancing, loot και matchmaking
Ήρθε η ώρα να δούμε και το multiplayer κομμάτι του For Honor, το οποίο κακά τα ψέμματα είναι και αυτό που θα σας απασχολήσει περισσότερο με δεδομένο ότι το campaign μπορεί να ολοκληρωθεί σε έξι περίπου ώρες. Συνολικά έχουμε τέσσερα διαθέσιμα modes, τα Dominion, Brawl, Duel και Deathmatch. Βρήκαμε θετικό το γεγονός ότι σε όλα τα modes μπορείτε να παίξετε και απέναντι σε bots, καθώς σας δίνεται ακόμη περισσότερος χρόνος για να εξοικειωθείτε με το σύστημα μάχης, αλλά και τους 12 διαθέσιμους μαχητές.
To Duel προσφέρει αναμετρήσεις 1vs1, το Duel 2vs2, ενώ στα Dominion και Deathmatch αναμετρώνται δύο ομάδες τεσσάρων πολεμιστών (είτε παίκτες, είτε bots). To Deathmatch χωρίζεται με την σειρά του στα Skirmish και Elimination modes. H διαφορά μεταξύ των δύο είναι ότι στο Elimination δεν υπάρχει respawn. Στο Dominion νικήτρια ανακηρρύσεται η ομάδα που θα μαζέψει πρώτη 1000 πόντους και στη συνέχεια σκοτώσει τους ήρωες της αντίπαλης ομάδας. Το σκορ σας αυξάνεται για κάθε παίκτη ή bot που σκοτώνετε, αλλά και όσο έχετε στην κατοχή σας τα τρία control points που υπάρχουν σε κάθε χάρτη.
Να σημειώσουμε ότι οι επιδόσεις σας στο multiplayer έχουν άμεσο αντίκτυπο στο λεγόμενο Faction War που λαμβάνει χώρα μεταξύ των τριών παρατάξεων (Knights, Vikings και Samurai) του For Honor. Μετά το τέλος κάθε αναμέτρησης μπορείτε να κάνετε deploy τα War Assets σας (εξαρτώνται από τις επιδόσεις) σας σε κάποια περιοχή του χάρτη στην οποία μάχετε η παράταξη σας. Τα εδάφη της κάθε παράταξης αλλάζουν σταδιακά (κάθε έξι ώρες), ενώ η κάθε Season του Faction War διαρκεί 10 εβδομάδες και χωρίζεται σε πέντε Rounds. Στο τέλος κάθε Territorial Update, Round και Season κερδίζεται Gear ανάλογα με τη συμμετοχή σας στο Faction War. Εδώ θα πρέπει να κάνετε λίγη υπομονή πάντως για να δείτε σε τι βαθμό ανταμείβονται οι προσπάθειες σας, καθώς το πρώτο Round του Faction War θα ολοκληρωθεί δύο εβδομάδες μετά το λανσάρισμα του For Honor.
Όσον αφορά το balancing η Ubisoft έχει κάνει πολύ καλή δουλειά, καθώς και οι 12 μαχητές του For Honor είναι ανταγωνιστικοί. Οι μαχητές αυτού χωρίζονται σε τέσσερα άτυπα classes, τους Vanguards, οι οποίοι έχουν ισορροπημένο attack και damage, τους Assassins που έχουν αυξημένο mobility, τους Heavies που είναι κάπως πιο αργοκίνητοι αλλά έχουν μεγαλύτερο reach και προκαλούν περισσότερο damage και τέλος του Hybrids. Να σημειώσουμε ότι μπορείτε να εξοπλίσετε τον χαρακτήρα σας με καλύτερο gear (πανοπλία και όπλα), το οποίο και κερδίζετε (ανάλογα με τις επιδόσεις σας) μετά από κάθε ματς. Υπάρχει παράλληλα η δυνατότητα να αγοράσετε διάφορα packs, που περιέχουν 3-5 αντικείμενα διαφορετικού rarity. Τα packs αυτά τα αγοράζετε ξοδεύοντας steel, το οποίο πάντως σας δίνεται με το σταγονόμετρο.
Γενικά όσον αφορά το loot το For Honor μας άφησε παραπονεμένους, αφενώς γιατί δεν κερδίζετε αρκετό steel για να πάρετε πολλά packs και αφετέρου γιατί είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρείτε gear υψηλότερου rarity. Εμείς ανοίξαμε δεκάδες packs χωρίς να βρούμε ούτε ένα αντικείμενο υψηλού rarity, το μόνο που κερδίσαμε ήταν common items μεγάλου level. To πρόβλημα με τα common αντικείμενα είναι ότι αυξάνουν ένα attribute σας (λόγου χάρη το attack ή το defense σας), αλλά μειώνουν σημαντικά κάποιο άλλο. Μάλιστα αν κάνετε level up ένα τέτοιο αντικείμενο θα παρατηρήσετε ότι όσο αυξάνετε το ένα attribute, μειώνεται ακόμη περισσότερο το άλλο. Εάν λάβουμε υπόψη μας ότι θα πρέπει να παίξετε 10 matches για να κερδίσετε τα 300-400 steel που απαιτούνται για να αγοράσετε ένα armor ή weapon pack, φτάνουμε στο συμπέρασμα ότι η Ubisoft σας ωθεί στο να αγοράσετε steel με πραγματικά χρήματα, να καταφύγετε δηλαδή στα microtransactions.
To δεύτερο, αλλά και σημαντικότερο πρόβλημα του For Honor είναι αναμφισβήτητα το matchmaking, καθώς η σύνδεση γίνεται μέσω peer-to-peer, χωρίς να υπάρχουν dedicated servers. Πρακτικά όλοι οι παίκτες συνδέονται μεταξύ τους και το πρόβλημα είναι ότι αν κάποιος αποφασίσει να εγκαταλείψει, τότε η δράση "παγώνει" και στην οθόνη σας εμφανίζεται το μήνυμα "Please wait, configuring session". Υπήρξαν αρκετές περιπτώσεις που φάγαμε disconnect στα μισά ενός session, χάνοντας όλα τα xp και το steel που είχαμε κερδίσει. Εκτός από αυτό γενικά η διαδικασία του matchmaking είναι πολύ χρονοβόρα, ιδίως όταν αναμετρούνται δύο ομάδες των τεσσάρων παικτών. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι είναι πολύ πιθανό να χρειαστεί να περιμένετε περισσότερα από δύο λεπτά για να παίξετε απέναντι σε άλλους παίκτες στο Dominion στα Deathmatch multiplayer modes. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά αρκετές φορές αντιμετωπίσαμε lag και αδικαιολόγητες πτώσεις του frame rate. Είναι πράγματι κρίμα που υπάρχουν αυτά τα προβλήματα, καθώς πιστεύουμε ακράδαντα ότι αν υπήρχαν dedicated servers το For Honor θα ήταν σε θέση να μας χαρίσει μια αξιοζήλευτη multiplayer εμπειρία.
Η ζωή στο πεδίο της μάχης
H Ubisoft Montreal εμπιστεύτηκε την AnvilNext engine, την μηχανή γραφικών των τελευταίων κεφαλαίων της σειράς Assassin's Creed, καταφέρνοντας να μας προσφέρει ένα πραγματικό next-gen game που δείχνει να εκμεταλλεύεται στο έπακρο το hardware των PS4 και Xbox One. Στην κονσόλα της Microsoft το For Honor τρέχει στα 1080p/30fps, χωρίς να παρατηρούνται πτώσεις του frame rate ή screen tearing κατά τη διάρκεια του campaign. Στο multiplayer πάντως παρατηρήσαμε σε συγκεκριμένα modes (Dominion, Skirmish) τόσο πτώσεις του frame rate, όσο και lag, όπως αναφέραμε παραπάνω. Όσον αφορά τον σχεδιασμό των χαρακτήρων και του περιβάλλοντος τα screenshots που συνοδεύουν το review μιλούν από μόνα τους. Κοινώς έχει δοθεί τεράστια έμφαση στη λεπτομέρεια, αλλά και στην όσο πιο δυνατόν ρεαλιστική αναπαράσταση του κάθε πολεμιστή. Στα θετικά συγκαταλέγονται και τα άκρως ρεαλιστικά animations, κάτι που μαρτυρά την εξαιρετική δουλειά των devopers στο κομμάτι του motion capture.
Ο ηχητικός τομέας του For Honor παρουσιάζει και αυτός με την σειρά του μια πολύ καλή εικόνα. Σε πρώτη φάση έχουμε ένα άκρως επικό και πομπώδες soundtrack που ταιριάζει γάντι με το γενικότερο μεσαιωνικό ύφος του τίτλου. Όσον αφορά το voice acting η Ubisoft Montreal επιστρατεύσε μια σειρά ηθοποιών με μακρά θητεία στην βιομηχανία των video games. Από το πρώτα κιόλας κεφάλαιο ξεχωρίσαμε την ερμηνεία του Liam O'Brien (o Death του Darksiders II) στο ρόλο του Warden. Τα ηχητικά εφέ καταφέρνουν να κλέψουν την παράσταση, με τις κλαγγές των όπλων και των ήχων που κάνουν καθώς σχίζουν τον αέρα να σας μεταφέρουν πιστά το κλίμα που επικρατεί στη μάχη.
Δικαιολογεί το ντόρο που προκλήθηκε
Το For Honor διαθέτει ένα από τα πιο πρωτότυπα και ρεαλιστικά συστήματα μάχης που έχουμε δει εξομοιώνοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις συναρπαστικές ξιφομαχίες του μεσαίωνα. Το campaign μπορεί να μην... λέει πολλά όσον αφορά το σενάριο, αλλά δρα ιδανικά ως tutorial μυώντας σας σταδιακά στους μηχανισμούς του παιχνιδιού και εν τέλει αφήνει και αυτό με την σειρά του καλές εντυπώσεις. Στο multiplayer αντίστοιχα υπάρχει πολύ “ψωμί” αφενός γιατί συναντάμε 12 διαφορετικούς και απόλυτα ισορροπημένους μαχητές και αφετέρου γιατί το κυνήγι του σπάνιου loot είναι ικανό να σας κάνει να αφιερώσετε δεκάδες ώρες. Εν τέλει, το μόνο στοιχείο που αμαυρώνει την τελική εικόνα, είναι τα διάφορα προβλήματα τεχνικής φύσεως που μαστίζουν το multiplayer.
Θετικά:
- Εύκολο στην εκμάθηση, αλλά εξαιρετικά πολύπλοκο σύστημα μάχης
- Άρτιος ηχητικός τομέας
- Ικανοποιητική πρόκληση και υψηλό Α.Ι.
- 12 χαρακτήρες με ξεχωριστό μαχητικό στυλ
- Ποικιλία από multiplayer modes
- Εντυπωσιακός οπτικός τομέας
Αρνητικά:
- Μικρό campaign και αδιάφορο σενάριο
- Το loot δίνεται με το σταγονόμετρο
- Τεχνικά προβλήματα στο multiplayer
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 9
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 7
Γενικά: 8.1
Ο απόλυτος εξομοιωτής ξιφομαχίας.
Παντελής Δασκαλέλος
NEWS VIEW ALL
For Honor
[Αρχική δημοσίευση: 16/6/15] Κατά τη διάρκεια της press conference της Ubisoft παρουσιάστηκε ένα νέο Action game από την Ubisoft Montreal, το For Honor. Σύμφωνα με τους ίδιους πρόκειται για ένα νέο ...Posted (31 May 2018)
For Honor: Ελάχιστες απαιτήσεις
Η Ubisoft ανακοίνωσε τις ελάχιστες και τις προτεινόμενες απαιτήσεις του For Honor. Στις ελάχιστες θα χρειαστείτε έναν Intel Core i3-550 ή έναν AMD Phenom II X4 955. Γενικά οι απαιτήσεις δεν είναι ιδια...Posted (21 Jan 2017)
For Honor: Apollyon Collector's Edition
Πέρα από την For Honor Collector's Edition που θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά στο Uplay.com, το GameStop θα έχει ως αποκλειστικότητα την For Honor: Apollyon Collector's Edition. Θα περιλαμβάνει φιγούρα ...Posted (29 Dec 2016)
Comments
Εξαιρετκο review οπως παντα.
Τα τεχνικά προβλήματα όντως είναι ένα σημαντικό θέμα στο multiplayer. Από 'κει και πέρα ό,τι έχει να προσφέρει, με είχε αφήσει ικανοποιημένη στη beta που είχα παίξει, σε σημείο που όσο μάθαινα να χειρίζομαι κάποιους παίκτες τόσο περισσότερο να πορώνομαι. Οπότε δε βλέπω την ώρα να το πάρω στα χέρια μου. Αν και ξέρω ότι μόλις γίνει αυτό, θα με χάσει ο έξω κόσμος.
Μιας και αναφέρεις για gamepads υποθέτω ότι έχεις ασχοληθεί με την έκδοση για PC, η οποία έχει αναπτυχθεί από άλλη έταιρεια (Blue Byte) και όχι από την Ubisoft. Υπάρχουν όντως προβλήματα τεχνικής φύσεως με το multiplayer, τα οποία και αναφέρονται στο review. Συμφωνώ απόλυτα ότι αν υπήρχαν dedicated servers η κατάσταση θα ήταν πολύ καλύτερη. Δεν θεωρώ ότι κάποιο class είναι OP πάντως και πόσο μάλλον ο Shugoki, ο οποίος ναι μεν σε ρίχνει με 2 hits (όντως έτσι είναι δεν κάνεις πλάκα), αλλά έχει πάναργα animations επίθεσης και γενικώς κινείται με ρυθμό χελώνας. Προσωπικά βρίσκω άκρως ρεαλιστικό το να πεθαίνεις με δύο hits από το Tetsubo, καθώς αυτός ήταν ο σκοπός του συγκεκριμένου όπλου να σπάσει την πανοπλία του αντιπάλου και να τον διαλύσει στην κυριολεξία. Ευχαριστώ για την υπόδειξη στο στο Dominion, όντως έτσι είναι.
Ναι αλλά μάλλον αγνοείς τα δυο bugs που τον κάνουν σπασμένο.Αμα αρχίσει και τρέχει και δεν εχει locked camera τρως σίγουρο guard break και με τον ίδιο τρόπο μπορει να κάνει το grab που σου σπάει τη μέση.Ένας streamer έκανε one shot κόσμο με αυτο το bug Επίσης αμα παίζεις πχ Orochi άκου τι κάνουν,κάθονται και δεν κάνουν ποτε επίθεση.Περιμένουν να κάνεις εσυ και σε κανουν exhaust με parrys και blocks και σου σκανε 2 heavy attacks και είσαι νεκρός.Και δεν υπάρχει counter για αυτο...Είναι λίγο περίεργα τα πράγματα μετά την open beta.Επίσης το guard break είναι OP αυτή την στιγμή και πολύ δύσκολο να το κάνεις counter δεδομένου του delay και οτι όσοι παίζουν με χειρηστήριο είναι λίγο πιο εύκολο.Δες λίγο στα forums και στο reddit τι γίνεται.Τρελός χαμός.
Και εμείς που παίζουμε αυτό περιμένουμε Άμα κάνουν dedicated servers το 80% των προβλημάτων θα λυθεί!
Μπορείς να το παίξεις βέβαια στο επίπεδο δυσκολίας realistic (δεν έχει UI για την μάχη,πρέπει να κάνεις σωστό dodge/parry/block ανάλογα με την κίνηση που βλέπεις εσύ) έτσι με αυτόν τον τρόπο θα κρατήσει αρκετά περισσότερο αλλα ναι ειναι βασισμένο στο Multiplayer.
Ζήτησα refund φαντάσου εγώ λόγω των P2P servers και άλλων πραγμάτων που κάνουν το παιχνίδι μη απολαυστικό.Όταν θα το φτιάξουν σε ενα ικανοποιητικό βαθμό το ξανα βλέπουμε.
Αυτά φτωχό κατά την γνώμη μου multyplayer για ΑΑΑ τίτλο, αν και αυτο έχει τις προτοτυπίες του αλλά δεν ξέρω αν θα είναι αρκετο.
Τα microtransactions δεν τα σχολειάζω καν. Τα θεορώ απαράδεκτα σε Full priced game.
Το παιχνιδι οσο αναιβενεις level γινετε σιχαμερα unbalance, στο dominion mode ακομα και 3v1 είναι ridiculous unrealistic διοτι αν
ο ενας είναι υψηλο level συνεχεια κανει "νεκρανασταση"- revenge...του ξαναγεμιζει το health και νικαει και τους 3ς η τελος παντον καθυστερη υπερβολικα να "ψοφισει" τοσο ώστε εν συνεχεια προλαβενουν και ερχοντε οι δικοι του και γυρναν μαχη που στην πραγματικοτητα θα ειχε τελειωσει εις βαρος τους.
To revenge είναι OP, είναι η μεγαλυτερη bullshit στο παιχνιδι.Κριμα διοτι το παιχνιδι εχει τεχνολογικες καινοτομιες στο συστημα χειρισμου και μαχης και ομορφα γραφικα και smouth αισθηση.
Στην ουσια για να το χαρεις πρεπει να φτασεις 60 level και ανω (τρεχα γυρευε) συν το κυνδινο εθισμου στο να αγορασεις επιπλέον πακετα και να σου στοιχισει ο κουκος αηδονι. Στην pc version ολοι οι light και γρηγοροι χαρακτήρες είναι υπερβολικα γρηγοροι σε απανοτα spam shots και αν εχεις καποιον βαρυ χαρακτηρα και εχεις και λιγο latency σε πετσοκουβουν σε δευτερόλεπτα χωρις να δεχθεί το παιχνιδι κανενα δικος σου πατημα αμυνας και ριχνεις μπινελικια και σου γινοντε τα νευρα τσαταλια.
Μακαρι να ιοθετουσαν και να αντεγραφαν το συστημα μαχης στο "ξυλικη" ΟΛΑ τα παιχνίδια πχ από GTA 5 μεχρη Witcher διοτι είναι πολύ εθιστικο με φοβερη αισθηση brutality.
Φίλε μου τότε μάλλον κάτι κάνεις λάθος.Οι light ειδικά χαρακτήρες στα υψηλότερα level θέλουν πολύ skill για να κάνουν αποτελεσματικα την δουλειά τους συν οτι όλοι έχουν μάθει το κόλπο για να τους αντιμετωπίζουν.Απλα δεν κανουν επίθεση όταν δεν υπάρχει άνοιγμα.Δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω πραγματικά.Το revenge επίσης είναι απολύτως φυσιολογικό να δουλεύει έτσι γιατί για αυτο φτιάχτηκε.Αμα πατε να κανετε 3v1 σε ενα παιχνίδι που πρώτον λέγεται "For Honor" και δεύτερον βασίζεται στο 1v1 παίζετε πολύ λάθος.Το revenge γεμίζει αναλογα με το πόσα ατομα τον βαρανε,ποσο dmg του σκανε και πόσα blocks κάνει.Ειναι το anti gang σύστημα του παιχνιδιού γιατί δεν νομίζω κάποιος να απολαμβανε ενα παιχνίδι οπου σε πλακωνουν 3-4 άτομα και δεν μπορεις να κάνεις τίποτα.Συμφωνω οτι θελει balance αλλα σιγουρα οχι στα σημεία που ανέφερες.Τα bugs και τα server issues ειναι το μεγαλύτερο πρόβλημα του παιχνιδιού.Τελος ο εθισμός που περιγράφεις και τα λεφτά που θα ριξεις εξτρα πανω του δεν εχει να κανει σε καμία περίπτωση με το παιχνίδι αλλά με εσένα τον ίδιο.