Αμολήστε το Kraken.
Εδώ και αρκετά χρόνια εξελίχθηκε σε δεύτερη φύση μας το να κατευθύνουμε στην μάχη τεράστιους στρατούς καθισμένοι σε μια καρέκλα. Στο να λατρέψουμε τον ρόλο του armchair general έχει συντελέσει σημαντικά η σειρά Endless της εταιρείας ανάπτυξης Amplitude Studios και ειδικά τα Endless Space και Endless Legend. Πόσα factions δεν έχουμε οδηγήσει στον θρίαμβο μέσα από πολύνεκρες εκστρατείες, ισοπεδώνοντας πόλεις και καταστρέφοντας ολόκληρους στρατούς στο πέρασμα μας;
Το Endless Legend βρίσκεται στην κυκλοφορία εδώ και δύο χρόνια και η Amplitude Studios δεν αφήνει το ενδιαφέρον μας για αυτό να ξεθυμάνει, κυκλοφορώντας μπόλικο έξτρα περιεχόμενο σε μορφή DLC ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Η φετινή προσθήκη στον μαστιζόμενο από διαμάχες κόσμο της Auriga ακούει στο όνομα Tempest. Πρόκειται για DLC το οποίο προσθέτει ένα νέο faction στα υπάρχοντα και καθιστά για πρώτη φορά εξίσου σημαντική την δράση στους ωκεανούς. Οι υδάτινες μάζες δεν χρησιμοποιούνται πλέον μόνο για μετακίνηση μονάδων αλλά εξελίσσονται σε πεδία σκληρών ναυμαχιών χάρη στις νέες θαλάσσιες μονάδες.
Τρόμος από το βυθό
Παίζοντας Endless Legend έχετε παρατηρήσει σε πολλά σημεία της Auriga τα κατασκευάσματα της πανάρχαιας φυλής των Endless, σχηματίζοντας ίσως την άποψη ότι επρόκειτο για ένα σοφό λαό αφοσιωμένο στην ανάπτυξη, χωρίς φυσικούς εχθρούς. Στο Tempest οι… σκελετοί που έκρυβαν στην ντουλάπα τους οι Endless έρχονται στο φώς με την μορφή των Morgawr, θαλάσσιων τεράτων τα οποία είχαν φυλακίσει για αμέτρητους αιώνες σε υποθαλάσσια δεσμωτήρια.
Αναδυόμενοι από τα υγρά τους μπουντρούμια, οι Morgawr βγαίνουν στην επιφάνεια έχοντας ένα και μόνο σκοπό, να μην επιτρέψουν ποτέ ξανά σε καμία φυλή να τους αιχμαλωτίσει. Η πρώτη τους κίνηση είναι να χτίσουν πόλεις για να στεγάσουν τον λαό τους, ακολουθώντας το παράδειγμα των υπολοίπων factions στην Auriga. Τα ψυχικά τραύματα που τους προκάλεσε ο εγκλεισμός εκδηλώνονται στην συνέχεια σε ένα μπαράζ πολέμων ενάντια στους πάντες σκεπτόμενοι ότι μονάχα η εξάλειψη όλων των άλλων ειδών θα εξασφαλίσει την αέναη ελευθερία τους. Για να πετύχουν στον ολοκληρωτικό τους πόλεμο χρειάζονται ένα διοικητή με στρατηγικά και πολιτικά χαρίσματα και αυτός είναι ο ρόλος που καλείστε να παίξετε.
Οι Morgawr ευδοκιμούν δίπλα και μέσα στο υγρό στοιχείο συνεπώς θα χρειαστεί να προσαρμόσετε όλες τις στρατηγικές σας κινήσεις στην νέα πραγματικότητα. Για βελτιστοποίηση των δυνατοτήτων τους προτείνω την επιλογή συμπλέγματος τεράστιων νησιών ώστε να εξασφαλίσετε ότι όλες σας οι πόλεις βρέχονται από νερό, αξιοποιώντας την υδρόφιλη φύση του faction.
Θαλάσσια τέρατα με αδυναμίες
Όντας μια φυλή αμφίβιων όντων περίμενα από τους Morgawr να είναι overpower στην θάλασσα, κυριολεκτικά ανίκητοι αλλά αυτό δεν συμβαίνει. Στην πραγματικότητα το νέο faction έχει ένα μικρό προβάδισμα από τα υπόλοιπα επειδή μπορεί να κινείται ελεύθερα στο υγρό στοιχείο χωρίς την χρήση μεταγωγικών. Επίσης οι θαλάσσιες μονάδες του εμφανίζονται πολύ ισχυρές στην αρχή του παιχνιδιού, διαλύοντας εύκολα τους εχθρικούς στόλους.
Μόλις τα υπόλοιπα factions ξεφορτώνονται τους… σκυλοπνίχτες που χρησιμοποιούσαν και βγάζουν τους μπουρλοτιέρηδες στην γύρα, το παιχνίδι όχι απλά εξισορροπείται αλλά θα παρατηρήσετε απογοητευμένοι ότι ένας στόλος με fire ships για παράδειγμα θέλει τρείς δικούς σας με Leviathan και Vore για να τον αντιμετωπίσει. Οι προαναφερόμενες μονάδες διαθέτουν αξιοπρεπή στατιστικά αλλά σε καμία περίπτωση δεν εξασφαλίζουν την νίκη στο υγρό στοιχείο παρά μόνο στους πρώτους γύρους της εκάστοτε παρτίδας.
Με απογοήτευσε η απόφαση των προγραμματιστών του Tempest να εισάγουν τα πιο ισχυρά θαλάσσια πλάσματα σε NPC μορφή περιπλανώμενων στρατών που αποτελούν στόχο συγκεκριμένου quest αντί να τα διαθέσουν στους Morgawr. Ένα πλάσμα πελώριο σαν το μυθικό Kraken καθαρίζει τις θάλασσες από τους στόλους που κάνουν το λάθος να το πλησιάσουν. Το όν είναι τόσο ισχυρό ώστε, όταν του επιτέθηκα με στόλους περιέχοντες 20 ολόκληρες μονάδες Leviathan, τους λιάνισε για πλάκα. Αυτό το τέρας όφειλε να βρίσκεται στην συλλογή των Morgawr ώστε οι τελευταίοι να κερδίσουν επάξια τον τίτλο των θαλασσοκρατόρων, το ότι δεν συνέβη ήταν μια λανθασμένη απόφαση των δημιουργών που αποδυνάμωσε το DLC.
Οι Morgawr, χωρίς πανίσχυρες μονάδες στην θάλασσα και με αδύναμες μονάδες στην ξηρά ανεβάζουν κατακόρυφα την δυσκολία του παιχνιδιού διαθέτοντας ελάχιστα πλεονεκτήματα. Θα σας βγει το λάδι μέχρι να καθαρίσετε τους καταυλισμούς των minor factions που βρίσκονται σε όλες τις περιοχές και τα οποία αυξάνουν την δύναμη τους όσο περνά η ώρα. Το επιθετικό σας κεφάλαιο στην ξηρά είναι πολύ φτωχό, αποτελούμενο από τους mastermind, πλάσματα εξαιρετικά αδύναμα όταν έρχονται αντιμέτωπα με κενταύρους, κύκλωπες κ.ο.κ. Αμέσως γίνεται εμφανές ότι είστε αναγκασμένοι να βασιστείτε σε δανεικές μονάδες από τα minor factions που έχετε εξολοθρεύσει, δηλαδή η κατάκτηση τους προηγείται της σύστασης ενός αξιοπρεπούς σώματος στρατού.
Δεν θα είναι λίγες οι φορές που, προς δυσάρεστη έκπληξη σας, ένας περιπλανώμενος στρατός από minor faction θα λεηλατήσει περιοχές και θα πολιορκήσει πόλεις σας. Αν δεν έχετε προβλέψει την προστασία τους με αρκετές μονάδες πεζικού, οι πόλεις σας θα καταστραφούν και φτου και απ’ την αρχή να τις φτιάξετε. Με αδύναμο πεζικό και μέτριο ναυτικό είναι ξεκάθαρο ότι οι Morgawr δεν είναι ισορροπημένο faction.
Δημιουργώντας την…Νεκρά Θάλασσα
Η εισαγωγή της ναυμαχίας στο gameplay δεν προσφέρει κάτι καινοτόμο. Μόλις δύο στόλοι έρθουν αντιμέτωποι, το σκηνικό αλλάζει με την κάμερα να τους προσεγγίζει και την περιοχή να χωρίζεται σε πολύγωνα πάνω στα οποία βρίσκονται οι μονάδες σας και του εχθρού. Η μάχη εκτελείται κλασικά σε γύρους και δεν διαφέρει σε τίποτα από τις μάχες στην ξηρά.
Τα θαλάσσια φρούρια είναι κατά την άποψη μου το καλύτερο συστατικό στο Tempest. Η κατάκτηση τους από το minor faction των Fomorians είναι σχετικά εύκολη και αποτελεί ορθή επενδυτική κίνηση από την μεριά σας διότι κάθε φρούριο παράγει πόρους και σπάνια resources τα οποία στην ξηρά απαιτούν χτίσιμο ειδικών ορυχείων για να εξορυχτούν. Η κυριαρχία όλων των φρουρίων στους ωκεανούς θα ενισχύσει αρκετά την οικονομία σας ώστε να τροφοδοτήσετε το χτίσιμο των πόλεων και την παραγωγή αξιοπρεπών στρατιωτικών δυνάμεων.
Το Tempest πάει πακέτο με μπόλικα νέα quests που παρουσιάζουν το ενδιαφέρον τους, ειδικά τα faction quests. Μερικά quests θα σας κάνουν να δακρύσετε όπως εκείνο που ζητάει να μετατρέψετε σε εχθρικά τρία χωριά των minor factions που καταστρέψατε με πολύ κόπο. Άλλα quests φαντάζουν αυτονόητα, χρειαζόταν να σας σπρώξουν άραγε στην κατάκτηση όλων των φρουρίων ενός ωκεανού; Σε γενικές γραμμές τα quests παρουσιάζουν μεγάλη ποικιλία στους στόχους και στον τρόπο εκπλήρωσης τους συνεπώς συγκαταλέγονται στις θετικές πλευρές του νέου περιεχομένου.
Οι ναυμαχίες έχουν τον πρώτο λόγο πλέον αλλά δεν είναι τόσο επικές όσο τις ονειρευτήκαμε.
Ακολουθεί η αποδόμηση ενός σοβαρού πλεονεκτήματος των Morgawr, της υδροφιλίας τους. Σαν αμφίβιος λαός, η εγγύτητα με το υγρό στοιχείο προσθέτει σημαντικούς πόρους στα ταμεία σας, επιταχύνοντας την ανάπτυξη των πόλεων. Το εν λόγω πλεονέκτημα θα μπορούσε να αντισταθμίσει την στρατιωτική καχεξία τους αλλά δεν τα καταφέρνει λόγω της εποχιακής φύσης του. Στην περίοδο του καλοκαιριού τα πάντα κινούνται ρολόι και οι πόροι συσσωρεύονται με το τσουβάλι στις αποθήκες σας, οδηγώντας σε οικοδομικό οργασμό τις πόλεις. Μόλις πιάσουν τα πρώτα κρύα του χειμώνα, οι υδάτινες περιοχές παγώνουν και τα bonuses που λάμβανε το faction χάρη στην υδροφιλία του εξαφανίζονται.
Τα κακώς κείμενα είναι αρκετά στο Tempest αλλά ένα πράγμα δεν έχει αλλάξει καθόλου, η τεράστια απόλαυση που παρέχει αφειδώς το gameplay του Endless Legend. Όσο δύσκολα και αν τα βρίσκετε προσπαθώντας να κυριαρχήσετε με τους Morgawr δεν θα σταματήσετε να αναζητάτε ένα γύρο ακόμα, διψασμένοι για περισσότερη συσσώρευση πλούτου. Επίσης, θα επανεκκινήσετε αρκετές φορές το παιχνίδι σας αναζητώντας τις καλύτερες τοποθεσίες για να χτίσετε τις πόλεις σε σημεία του χάρτη γεμάτα πρώτες ύλες και μακριά από εχθρούς. Μέχρι να χορτάσετε τους Morgawr θα περάσετε τουλάχιστον 15 ώρες μαχόμενοι άγρια σε ξηρά και θάλασσα. Κάπου εκεί ολοκληρώνεται η διάρκεια του DLC και η ενασχόληση σας μαζί του, τσοντάροντας αρκετές ώρες στην τεράστια αντοχή στον χρόνο του Endless Legend.
Δύσκολη η ζωή για τέρατα στο διαδίκτυο
Αφού μάθετε καλά τα υπέρ και τα κατά των Morgawr θα μετακινηθείτε στην multiplayer διάσταση του, φροντίζοντας εξαρχής να παίξετε σε τερέν γεμάτο νερό και όσο πιο μακριά από τους εχθρούς σας γίνεται έως ότου αναπτύξετε μια αξιοπρεπή υποδομή. Αν οι υπόλοιποι παίκτες τελειώσουν τις κινήσεις τους και πατήσουν για τον επόμενο γύρο ενώ εσείς χρονοτριβείτε, το μήνυμα waiting for you θα σας αναγκάσει να τελειώνετε άμεσα για να μην καθυστερείτε το παιχνίδι.
Αν οι Morgawr ενάντια στα faction που κοντρολάρει ο υπολογιστής τα βρίσκουν μπαστούνια ετοιμαστείτε για πολύ πόνο αντιμετωπίζοντας ανθρώπους. Σημαντική προσθήκη στο multiplayer είναι τα share victory conditions. Όταν συνασπίζεστε με φίλους σας ενάντια σε αντίπαλη ομάδα δεν χρειάζεται πλέον να στραφείτε ο ένας ενάντια στον άλλον μόλις εκλείψει ο ανταγωνισμός για να νικήσετε.
Τρικυμία στις αισθήσεις
Τρία μοναδικά στοιχεία προστέθηκαν στην εικονογράφηση του Endless Legend χάρη στο Tempest. Το πρώτο είναι τα καλοφτιαγμένα θαλάσσια τέρατα με τα πελώρια κεφάλια, το πλαδαρό σώμα και τα απέραντα πλοκάμια τους που συντρίβουν σαν αβγό τους εχθρικούς στόλους. Το δεύτερο είναι τα θαλάσσια φρούρια, όμορφα σχεδιασμένα κτίρια που ξεπροβάλλουν μέσα στους ωκεανούς θυμίζοντας θαλάσσιες βάσεις εχθρών του James Bond. Η τρίτη πινελιά που τραβάει το Tempest στο Endless Legend έρχεται κουτί με το όνομα του, πρόκειται δηλαδή για τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στις θάλασσες, για τις τρικυμίες. Οι τελευταίες φαίνεται να έχουν δυστυχώς διακοσμητικό ρόλο καθώς δεν επηρεάζουν τις κινήσεις των στόλων.
Παίζοντας τα Endless Space και Endless Legend έγινα οπαδός της καλλιτεχνικής δραστηριότητας του νεαρού συνθέτη FlyByNo και η δουλειά του στο Tempest παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Το θεματικό κομμάτι για τους Morgawr και το Leave the Depths θα σας ταξιδέψει ακουστικά στα έγκατα των παγωμένων ωκεανών και θα αισθανθείτε σχεδόν την απειλητική παρουσία των θαλάσσιων πλασμάτων καθώς αναδύονται. Η διασκευή του γνωστού Flawless Theory από το Endless Space παρουσιάζεται σαν τραγούδι μεσαιωνικού βάρδου για τις ανάγκες του Tempest και θα σας μαγέψουν οι ήχοι της άρπας που ακούγεται.
Όχι και τόσο επικό
Σε κανονικές συνθήκες θα σας πρότεινα ανεπιφύλακτα την απόκτηση του Endless Legend: Tempest με την δαπάνη 13ων μόνο ευρώ για 15, 20 ή και περισσότερες ώρες παιχνιδιού αν συμπεριλάβετε το multiplayer. Φοβάμαι όμως ότι οι ατέλειες του περιεχομένου του και οι ελάχιστες σοβαρές προσθήκες σε σχέση με το κυρίως παιχνίδι δεν το κατατάσσουν στις πολύ ελκυστικές επιλογές. Σε τελική ανάλυση, πρόκειται για ένα DLC που απευθύνεται στους φανατικούς οπαδούς του Endless Legend διότι δεν ανταποκρίνεται στα επικά χαρακτηριστικά που μας υποσχέθηκε, θα μπορούσε να πετύχει περισσότερα.
Θετικά:
- Εθιστικό gameplay
- Νέα quests και μονάδες
- Τέρατα που θυμίζουν μυθολογία Κθούλου
- Η προσθήκη των θαλάσσιων φρουρίων
- Ποικιλόμορφα quests
Αρνητικά:
- Υψηλό επίπεδο δυσκολίας
- Οι ναυμαχίες δεν είναι επικές
- Οι Morgawr δεν είναι ισορροπημένο faction
- Τα δυνατότερα θαλάσσια τέρατα τα χειρίζεται το A.I.
Βαθμολογία
Γραφικά: 6.5
Ήχος: 7
Gameplay: 8
Αντοχή: 6.5
Γενικά: 6.5
Δεν κατάφερε να ικανοποιήσει τις υψηλές μας προσδοκίες.
Γιάννης Μοσχονάς
Comments