- Reviews
- Shiren the Wanderer: The Tower of Fortune and the Dice of Fate
Shiren the Wanderer: The Tower of Fortune and the Dice of Fate
HotΑν έχεις τύχη διάβαινε.
Αν έχεις τύχη διάβαινε.
To Rogue που κυκλοφόρησε το μακρινό 1980 εξακολουθεί να αποτελεί πηγή έμπνευσης για δεκάδες developers της βιομηχανίας των video games. Μια από αυτές της εταιρείες είναι η Chusoft (πλέον έχει συγχωνευτεί με την Spike), η οποία πέρα από τα αξιόλογα Adventure/Visual Novels Danganronpa και Zero Espace, μας έχει χαρίσει την σειρά Mystery Dungeon. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην σειρά Mystery Dungeon έχουμε δει διάφoρους χαρακτήρες της βιομηχανίας, όπως τα Pokemon (Pokemon Super Mystery Dungeon) ή τα Chocobos (Final Fantasy Fables: Chocobo's Dungeon) από το Final Fantasy. Εκτός από τις προαναφερθείσες δημιουργίες η σειρά Mystery Dungeon περιλαμβάνει οχτώ ακόμη κυκλοφορίες, στις οποίες πρωταγωνιστεί ο περιπλανώμενος πολεμιστής Shiren. To κοινό γνώρισμα όλων των Mystery Dungeon είναι ότι ακολουθούν την gameplay φόρμουλα του Rogue, με άλλα λόγια ανήκουν στην κατηγορία των roguelike RPG.
H πρώτη μας γνωρίμια με τον Shiren έγινε όταν κυκλοφόρησε το Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer για το Nintendo DS, το οποίο αποτελούσε ουσιαστικά μια μεταφορά της πρωτότυπης έκδοσης του από το Super NES. Έκτοτε χρειάστηκε να περάσουν αρκετά χρόνια για να δούμε κάποιο κεφάλαιο της σειράς να μεταφέρεται στην Εύρωπη. Στην προκειμένη περίπτωση θα ασχοληθούμε με το Shiren the Wanderer: The Tower of Fortune and the Dice of Fate που βγήκε το περασμένο καλοκαίρι για το PS Vita. Να σημειωθεί ότι το εν λόγω RPG είχε κυκλοφορήσει αποκλειστικά στην Ιαπωνία το 2010 για το DS.
Αλλάζοντας την μοίρα
Το Shiren the Wanderer: The Tower of Fortune and the Dice of Fate λαμβάνει χώρα χρονικά μεταξύ των γεγονότων του Shiren the Wandered DS2 και Shiren the Wanderer 3 και σε αυτό πρωταγωνιστεί ο ομώνυμος ήρωας. Ο Shiren είναι άμεσα αναγνωρίσιμος από το τεράστιο ψάθινο καπέλο που φορά, θυμίζοντας τον Raiden από το Mortal Kombat και τους villains της ταινίας Big Trouble in Little China του John Carpenter. Συνοδοιπόρος του Shiren είναι ένα κατάλευκο κουνάβι που ονομάζεται Koppa.
H περιπέτειά σας ξεκινά από το ειδυλλιακό χωριό Inori, όπου μια νεαρή κοπέλα ψυχορραγεί, καθώς έχει χτυπηθεί από μια ανίατη ασθένεια. Ο συντροφός της κοπέλας μην μπορώντας να χωνέψει τον επικείμενο θάνατό της αποφασίζει να ταξιδέψει στον Tower of Fortune, εκεί όπου σύμφωνα με τους τοπικούς θρύλους κατοικεί η θεότητα Reeva, η οποία έχει την δυνατότητα να αλλάξει την μοίρα των ανθρώπων. Το ταξίδι βέβαια είναι εξαιρετικά επικίνδυνο και για αυτό τον λόγο ο πιστός σύντροφός σας Koppa, σας παρακινεί να ακολουθήσετε τον σύντροφο της κοπέλας για να τον προστατέψετε και παράλληλα να αλλάξετε και την δική σας μοίρα.
Σε ότι αφορά το σεναριακό κομμάτι η δημιουργία της Spike Chunsoft αποτυγχάνει να πρωτοτυπήσει, καθώς η όλη ιστορία είναι απλά μια αφορμή για να εξερευνήσετε δεκάδες dungeons και να πολεμήσετε αναρίθμητα τέρατα. Το γεγονός ότι ο πρωταγωνιστής σας είναι μουγγός και οι όποιοι διάλογοι με τους υπόλοιπους NPC γίνονται αποκλειστικά από τον Koppa δεν βοηθά την όλη κατάσταση.
Κάθε θάνατος είναι μια νέα αρχή
Η νέα δουλειά της Spike Chunsoft είναι κατά βάση ένα roquelike RPG με ότι αυτό συνεπάγεται. Πιο συγκεκριμένα τα dungeons που καλείτε να εξερευνήσετε είναι procedurally generated, ενώ τα αντικείμενα (και οι τοποθεσίες τους) που βρίσκεστε στο δρόμο σας και οι εχθροί που αντιμετωπίζετε είναι τυχαίοι. Παράλληλα, υπάρχει και permadeath κάτι που σημαίνει ότι αν πεθάνετε ξεκινάτε από την αρχή, χάνοντας όλα σας τα αντικείμενα, τον εξοπλισμό και τα χρήματα που είχατε συλλέξει. Συν τις άλλοις, μηδενίζεται και το level σας.
Αξίζει να προσθέσουμε ότι τουλάχιστον θεωρητικά υπάρχει η δυνατότητα να συνεχίσετε την πρόοδο σας από το σημείο που πεθάνατε μέσω του μηχανισμού Request aid. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να περιμένετε από κάποιον άλλο παίκτη να σας κάνει revive. Όσο περιμένετε βέβαια να σωθείτε δεν μπορείτε να ξεκινήσετε ένα νέο playthrough. Το πρόβλημα στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι οι servers στο PSN είναι άδειοι, οπότε ακόμη κι αν περιμένετε για ολόκληρες εβδομάδες το πιθανότερο σενάριο είναι ότι κανένας παίκτης δεν θα σπεύσει να σας βοηθήσει. Για εγκυκλοπαιδικούς λόγους να αναφέρουμε ότι η όλη διαδικασία μπορεί να γίνει και offline μέσω ad-hoc σύνδεσης, αλλά θα πρέπει υποχρεωτικά κάποιος φίλος σας να έχει στην κατοχή του ένα αντίτυπο του Shiren the Wanderer: The Tower of Fortune and the Dice of Fate, κάτι που φαντάζει εξίσου απίθανο με το να βρείτε κάποιον παίκτη online.
Να περιμένεις τη σειρά σου
Το σύστημα μάχης στηρίζεται σε έξυπνα καμουφλαρισμένους turn-based μηχανισμούς, καθώς κάθε σας κίνηση στον χώρο, επίθεση ή χρήση ενός αντικειμένου αντιπροσωπεύει ένα turn. Κάθε φορά που κάνετε για παράδειγμα ένα βήμα, θα διαπιστώσετε ότι αντίστοιχη κίνηση κάνουν και οι αντιπάλοι σας. Στην περίπτωση που αντιμετωπίζετε ένα μόνο εχθρικό πλάσμα το έργο σας είναι κατά βάση εύκολο, αλλά πολύ σύντομα θα διαπιστώσετε ότι αν σας περικυκλώσουν οι εχθροί σας δεν έχετε καμία απολύτως δυνατότητα διαφυγής.
Θα βρείτε το κουράγιο να φτάσετε μέχρι τον “Πύργο της Τύχης” και να αλλάξετε την μοίρα σας;
Η εξερεύνηση των dungeons είναι γενικά μια πολύ επικίνδυνη διαδικασία, αφού πέρα από τους δεκάδες αντιπάλους που θα πρέπει να εξοντώσετε θα χρειαστεί να αποφύγετε και μια σειρά από παγίδες. Όπως είναι φυσικό, η roguelike φύση του Shiren the Wanderer: The Tower of Fortune and the Dice of Fate καθιστά πολλές μονομαχίες απρόβλεπτες. Μπαίνοντας λόγου χάρη σε ένα νέο level δεν γνωρίζετε τι εχθρούς θα αντιμετωπίσετε, ποιες παγίδες υπάρχουν και φυσικά δεν έχετε καμία απολύτως ιδέα για το τι αντικείμενα μπορείτε να συλλέξετε. Να σημειωθεί επίσης ότι υπάρχει και εναλλαγή ημέρας/νύκτας και ως εκ τούτου έχετε περιορισμένο οπτικό πεδίο στο σκοτάδι. Εκεί που προχωράτε αμέριμνοι λοιπόν είναι πολύ πιθανό να πέσετε σε κάποια ενέδρα και να πεθάνετε πριν προλάβετε να πείτε... κύμινο.
Ένα ακόμη στοιχείο που αξίζει να σημειώσουμε είναι και ο παράγοντας “πείνα”. Κοινώς όσο βρίσκεστε σε ένα dungeon καταναλώνετε συγκεκριμένα αποθέματα τροφής, τα οποία και πρέπει να αναπληρώσετε τρώγοντας διάφορα φαγητά ή βότανα. Με δεδομένα ότι αντικείμενα που βρίσκετε είναι τελείως random υπάρχει μια σεβαστή πιθανότητα να ξεμείνετε από τροφή και να πεθάνετε σαν το σκυλί στ' αμπέλι. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά θα πρέπει να φροντίσετε και για τους συμμάχους σας, καθώς κατά την διάρκεια της περιπέτειάς σας αρκετοί NPC θα προσχωρήσουν στο party σας. Αν κάποιους από αυτούς πεθάνει θα πρέπει να τον κάνετε revive για να προχωρήσετε στο επόμενο level. Στην περίπτωση που δεν έχετε προνοήσει, έτσι ώστε να έχετε τα απαιτούμενα για την όλη διαδικασία αντικείμενα τότε η περιπέτειά σας θα έχει ένα άδοξο τέλος. Δυστυχώς το συμμαχικό A.I είναι τόσο χαμηλό, που οι σύντροφοι σας καταντούν ως ένα επιπλέον βάρος στους ώμους σας. Το μόνο θετικό της υπόθεσης είναι ότι είναι αρκετά έξυπνοι για να μην πέσουν πάνω στις δεκάδες παγίδες που υπάρχουν στα dungeons.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, η επιβίωση σας στον κόσμο του εν λόγω roguelike RPG δεν βασίζεται αποκλειστικά στις δικές ικανότητες, καθώς χρειάζεται και η απαραίτητη τύχη. Λόγου χάρ η αν βρείτε κάποιο καλό σπαθί με μεγάλο damage ή μια δυνατή ασπίδα θα έχετε πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας. Εδώ να σημειώσουμε ότι υπάρχει μια πραγματικά τεράστια ποικιλία όπλων, ασπιδών και διαφόρων άλλων αντικειμένων που μπορούν να κάνουν το έργο σας πιο εύκολο. Απαραίτητη προυπόθεση βέβαια είναι να αφιερώσετε κάποιο χρόνο για να ξεψαχνίσετε το inventory σας, έτσι ώστε να γνωρίζετε ανά πάσα στιγμή τι επιλογές έχετε στην μάχη. Για να είμαστε ειλικρινείς είναι τόσοι πολλοί οι μηχανισμοί που θα πρέπει να αφομοιώσετε και τόσα πολλά διαφορετικά αντικείμενα με ξεχωριστές ιδιότητες, που τα tutorials αγγίζουν τις 2 ώρες. Τόσα πολλά tutorials είχαμε να δούμε από το Elite: Dangerous.
H διάρκεια του Shiren the Wanderer: The Tower of Fortune and the Dice of Fate ξεπερνά τις 20 ώρες, χωρίς φυσκά στο διάστημα αυτό να υπολογίζουμε τα ανεπιτυχή runs στα δαιδαλώδη dungeons του. Ο υψηλός βαθμός πρόκλησής του είναι πολύ πιθανό να σας αποθαρρύνει, αλλά αν η τύχη σας χαμογελάσει και καταφέρετε να βρείτε τα κατάλληλα αντικείμενα τότε έχετε σοβαρές πιθανότητες επιτυχίας. Να σημειώσουμε ότι στην παρούσα έκδοση για το PS Vita έχουν προστεθεί επιπλέον προαιρετικά dungeons, οπότε υπάρχει και το απαραίτητο end-game περιοχόμενο για να συνεχίσετε να παίζετε ακόμη και όταν δείτε τα credits.
Βγαλμένο από το Super NES
Από οπτικής πλευράς η δημιουργία της Spike Chunsoft μοιάζει σα να έχει ξεπηδήσει από τα μέσα της δεκαετίας του '90 θυμίζοντας τα RPG του Super NES. To τελικό αποτέλεσμα είναι αρκετά καλαίσθητο, αλλά όπως είναι φυσικό οι developers δεν εκμεταλλεύθηκαν ούτε στο ελάχιστο το hardware του PS Vita. Το μόνο που αξίζει να σχολιάσουμε είναι τα επιμελώς σχεδιασμένα sprites και το γενικότερο art style αυτής της δημιουργίας. Όπως είναι αναμενόμενο δεν συναντήσαμε κανένα τεχνικό πρόβλημα, όπως πτώσεις του frame rate ή screen tearing.
Σε ότι αφορά την ηχητική επένδυση, τις καλύτερες εντυπώσεις μας της άφησε το soundtrack, το οποίο αποτελείται από μια πλειάδα εμπνευσμένων μουσικών συνθέσεων. Το voice acting, όπου και όταν υπάρχει, στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, αλλά κατά βάση τα voice overs είναι μετρημένα στα δάκτυλα.
Συνοψίζοντας
Το νέο κεφάλαιο της σειράς Shiren the Wanderer θέτει νέα στάνταρ πρόκλησης στον χώρο των roguelike RPG, καθώς αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα games που έχουμε δοκιμάσει τα τελευταία χρόνια. Ως εκ τούτου απευθύνεται καθαρά σε σκληροπυρηνικούς παίκτες ή σε όσους βρουν την υπομονή να "δαμάσουν" τους πολύπλοκους μηχανισμούς του και να φτάσουν μέχρι το τέλος της περιπέτειας. Σε γενικές γράμμες πάντως πρόκειται για ένα από τα πιο αξιόλογα games της περσινής χρόνιάς για το PS Vita και ως εκ τούτου αξίζει να το τσεκάρετε αν έχετε στη κατοχή σας τη κονσόλα της Sony.
Θετικά:
- Τεράστια ποικιλία όπλων και αντικειμένων
- Υψηλότατος δείκτης πρόκλησης
- Μεγάλη διάρκεια
- Συμπαθητικό art direction
- Αξιόλογο soundtrack
- Εθιστικό gameplay
Αρνητικά:
- Αδιάφορο σενάριο
- Δεν εντυπωσιάζει οπτικά
- Απαιτείται μεγάλη δόση τύχης για να το ολοκληρώσετε
- Χαμηλό συμμαχικό A.I.
Βαθμολογία
Γραφικά: 6
Ήχος: 7
Gameplay: 8
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.4
Υπόσχεται μια αξιομνημόνευτη εμπειρία σε όσους "αντέξουν" τον υψηλό βαθμό δυσκολίας του.
Παντελής Δασκαλέλος