- Reviews
- Killing Floor 2
Killing Floor 2
HotΒάψτε το πάτωμα κόκκινο... με αίμα.
Βάψτε το πάτωμα κόκκινο... με αίμα.
Το πρώτο Killing Floor είχε κυκλοφορήσει το 2009 και η Tripwire Interactive τότε είχε στη διάθεση της μόλις 10 άτομα και ελάχιστο χρόνο για την ανάπτυξή του. Έξι χρόνια αργότερα, η πλέον μεγαλύτερη Tripwire Interactive ανακοίνωσε και προσέθεσε το Killing Floor 2 στο πρόγραμμα Early Access του Steam, μέχρι αυτό τελικά να κυκλοφορήσει στα τέλη του 2016.
Το 2009, το Killing Floor είχε χαιρετιστεί από αρκετούς fans του Unreal Tournament 2004, καθώς αυτό είχε βασιστεί στο ομώνυμο mod του τελευταίου και η κυκλοφορία του σαν stand alone FPS τράβηξε την προσοχή και σε γενικές γραμμές κατάφερε να ευχαριστήσει μεγάλο μέρος του κοινού. Τότε όμως, το Killing Floor είχε δεχτεί και έντονη κριτική σε αρκετούς τομείς με την επαναληψιμότητα, την παντελή έλλειψη σεναρίου και το χαμηλό replayability να μπαίνουν στο στόχαστρο. Μπόρεσε άραγε η Tripwire Interactive να μάθει από τα λάθη του παρελθόντος και ως μία ώριμη εταιρεία πλέον να προσφέρει έναν ολοκληρωμένο τίτλο;
Παρότι η βάση του gameplay του Killing Floor 2 είναι η ίδια με το προπάτορά του, έχουν προστεθεί αρκετά νέα στοιχεία και τα όποια τεχνικά προβλήματα υπήρχαν παλαιότερα, έχουν ξεπεραστεί. Όπως θα διαβάσετε όμως και παρακάτω, το μεγάλο ερώτημα του replayability παραμένει, δυστυχώς, αναπάντητο και αντ’ αυτού έχουν προστεθεί στοιχεία τα οποία γεννούν περισσότερα ερωτηματικά και χρήζουν κριτικής.
Η απόβαση των Zed στην Ευρώπη
Το Killing Floor 2 συνεχίζει αμέσως μετά τα γεγονότα του πρώτου και πλέον τα Zed (ας το αποκαλέσουμε ένας είδος ζόμπι ή έστω μεταλλαγμένα φρικιά), τα οποία είναι το αποτέλεσμα των αποτυχημένων γενετικών πειραμάτων της βιοτεχνολογικής εταιρείας Horzine Biotech, έχουν ξαμοληθεί σε ολόκληρη την Ευρώπη από την Μεγάλη Βρετανία. Εσείς αναλαμβάνετε δράση, επιλέγοντας έναν από τους διαθέσιμους χαρακτήρες και μπαίνετε στη μάχη παρέα με μέχρι και 5 άλλους παίκτες με μοναδικό στόχο το να επιβιώσετε τα κύματα από Zed. Στο σημείο αυτό, τελειώνει και το οποιοδήποτε story, καθώς η ενασχόλησή σας με το Killing Floor 2, ούτε θα σας δώσει περισσότερες πληροφορίες για τα γεγονότα, αλλά ούτε και θα σας χαρίσει κάποιο τερματισμό ή έστω και κάποια πρόοδο στο story, παρά μόνο θα σας αναγκάσει να αρκεστείτε σε μερικές σελίδες από trader items που θα συλλέξετε, τα οποία θα αναλύσουμε λίγο παρακάτω.
Συνεργασία και επιβίωση
Χωρίς κάποιο story, το όλο ζουμί του Killing Floor 2 βρίσκεται στο gameplay του και το όνομα του game συνάδει τέλεια με αυτό. Επί της ουσίας, στο Killing Floor 2 εισέρχεστε σε ένα από τους διαθέσιμους χάρτες και σκοτώνετε ότι κινείται, μέχρι τελικά το πάτωμα να βαφτεί κόκκινο με τόσο πολύ αίμα, που δε θα διακρίνετε πλέον κανένα άλλο στοιχείο, πέρα από αυτό. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Καταρχάς πριν από κάθε ματς θα κληθείτε να επιλέξετε έναν από τους 12 διαθέσιμους χαρακτήρες, οι οποίοι ποικίλουν από μία punk/metal Γαλλίδα, μέχρι και ένα Σκωτσέζο παπά και μπορείτε να επιλέξετε από μία σειρά από cosmetics και weapon skins για να κάνετε customize την εμφάνισή του. Πέρα από το χαρακτήρα, θα επιλέξετε και ένα από τα 12 perks (ουσιαστικά το κάθε perk αποτελεί ένα ξεχωριστό class) και αυτά ποικίλουν από berserker, ο οποίος μάχεται με melee όπλα, μέχρι field medic και support ή gunslinger. Χωρίς να μπούμε σε λεπτομέρεια για το κάθε perk, καθένα από αυτά έχει ένα μοναδικό σετ από όπλα τα οποία χρησιμοποιεί και εκτελεί ένα πολύ συγκεκριμένο ρόλο στη μάχη. Αντιστοίχως, μπορείτε να ανεβάζετε level το κάθε perk, όσο πιο πολύ παίζετε με αυτό και ανά πέντε levels ξεκλειδώνετε ένα επιπλέον ability, το οποίο θα κάνει μόνιμα πιο δυνατό το εκάστοτε perk.
Ξεκινώντας το κάθε σας ματς στο Killing Floor 2, θα βρεθείτε να έχετε στη διάθεσή σας προκαθορισμένα όπλα και μπορείτε να προμηθευτείτε νέα στο τέλος κάθε κύματος από το trader pod που ανοίγει για ένα λεπτό, μέχρι να έρθει το επόμενο κύμα. Όσο σκοτώνετε Zed, τόσο λαμβάνετε χρήματα (dosh) και με αυτά αγοράζετε νέα όπλα, body armor και χειροβομβίδες, οπότε απαιτείται ενεργή συμμετοχή στις μάχες, προκειμένου να έχετε αρκετά dosh για να αγοράσετε καλύτερα όπλα. Όταν πάντως εκτελείτε κάποιον υποστηρικτικό ρόλο π.χ. field medic, λαμβάνετε dosh όποτε healάρετε και επίσης μπορούν οι συμπαίκτες σας να σας δώσουν dosh προκειμένου να μη μείνετε πίσω. Σε οποιαδήποτε περίπτωση, για να καταφέρετε να προχωρήσετε σε υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας και με περισσότερα κύματα από Zed, θα απαιτηθεί άρτια συνεργασία και σωστή κατανομή ρόλων και perks, για να έχετε επιτυχία.
Αναφορικά τώρα με τα Zed, τα οποία θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε και παρότι υπάρχει μικρή ποικιλία, το καθένα από αυτά κινείται μοναδικά στο χώρο και διαθέτει τις δικές του επιθέσεις. Το A.I. των Zed θα σας ικανοποιήσει, καθώς δε περιορίζονται σε άμυαλο τρέξιμο κατά πάνω σας, με μερικά από αυτά να αμύνονται, να κάνουν ελιγμούς και να επιτίθενται από απόσταση, οπότε θα πρέπει να γνωρίζετε τις δυνάμεις και αδυναμίες τους προκειμένου να το αντιμετωπίσετε σωστά. Επίσης, θετικό είναι το γεγονός ότι τα Zed κάνουν spawn δυναμικά σε τυχαίες τοποθεσίες μέσα, αλλά και έξω από το χάρτη, οπότε είναι σχεδόν αδύνατο να προβλέψετε από που θα σας έρθουν και σαν αποτέλεσμα το camping μίας τοποθεσίας σε πολλές περιπτώσεις θα σας οδηγήσει στο απλά να πεθάνετε, χωρίς να καταλάβετε πως και γιατί.
Αυτό που καταφέρνει πολύ καλά το Killing Floor 2, είναι να ισορροπήσει τις δυνάμεις των perks και έτσι μπορείτε πολύ άνετα να παίξετε με αυτό που σας αρέσει, αντί να αναγκαστείτε να επιλέξετε το πιο δυνατό, αρκεί πάντα να καταλαβαίνετε το ρόλο που θα πρέπει να εκτελέσετε. Έτσι, ο berserker αποτελεί το τανκ της παρέας, ο οποίος τρέχει σαν μαινόμενος πάνω στα πιο δυνατά Zed, ο field medic αναλαμβάνει να κρατάει τη ζωή του πρώτου ψηλά και ο firebug να κάνει crowd control τα μικρότερα Zed κ.ο.κ. Φυσικά, για να το καταφέρει αυτό το κάθε perk, διαθέτει και τον ανάλογο οπλισμό και θα σας χαροποιήσει ιδιαίτερα τόσο η ποικιλία, αλλά και η ποιότητα των διαθέσιμων όπλων, καθώς μπορείτε να επιλέξετε από κατάνες και κλασσικές καραμπίνες, μέχρι και desert eagle πιστόλια ή φλογοβόλα. Το αποκορύφωμα έρχεται, όποτε μπαίνετε σε Zed time, δηλαδή slow motion, όπου θα βλέπετε μπροστά σας να διαμελίζονται τα Zed αργά και βασανιστικά και θα στοχεύετε ασυναίσθητα κατευθείαν στο κεφάλι, για να απολαύσετε το βίαιο αποτέλεσμα όταν πατήσετε τη σκανδάλη.
Αυτή τη στιγμή το Killing Floor 2 διαθέτει 13 χάρτες και δύο διαφορετικά game modes, με τους πρώτους να χαρακτηρίζονται ικανοποιητικοί καθώς είναι πέρα για πέρα ατμοσφαιρικοί και αρκετά καλά σχεδιασμένοι, πέρα από το γεγονός της μεγάλης ποικιλίας περιβαλλόντων μέσα στα οποία θα σφάξετε Zed. Οι χάρτες καλύπτουν μία ευρεία γκάμα, από σκοτεινά δάση, βιοτεχνολογικά εργαστήρια, μέχρι και μεσαιωνικά κάστρα και ένα φλεγόμενο Παρίσι. Μάλιστα, το Killing Floor 2 υποστηρίζει και custom χάρτες και ήδη έχουν αρχίσει να προστίθενται μία σειρά από αυτούς, οπότε μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι ο αριθμός αυτών θα αυξηθεί δυναμικά στο μέλλον.
Μία από τις πιο διασκεδαστικές μορφές ατέλειωτου σφαξίματος κυμάτων από τέρατα, αλλά για λίγο.
Αισθητή απουσία game modes και ανταμοιβών
Αναφορικά με τα game modes, το επικρατέστερο, από άποψη αριθμού παικτών και διαθέσιμων servers, αποτελεί το Survival και εδώ θα μπείτε μαζί με άλλους 5 παίκτες (σε κάποιους servers μπορείτε να παίξετε μέχρι και με 29 συμπαίκτες) και θα αντιμετωπίσετε τα κύματα των Zed – από τέσσερα έως δέκα – έως ότου στο τέλος αντιμετωπίσετε ένα από τα δύο bosses… δυστυχώς υπάρχουν μόνο δύο. Στο VS Survival mode από την άλλη, θα βρεθείτε σε ένα διπλό ρόλο, καθώς αποτελεί το PvP mode του Killing Floor 2 και αυτό χωρίζεται σε δύο γύρους. Στον ένα από τους δύο γύρους, θα αναλάβετε εσείς να παίξετε ως ένα από τα Zed και να προσπαθήσετε να σκοτώσετε τους αντίπαλους παίκτες και αναλόγως μετά θα αναλάβει η αντίπαλη ομάδα το ρόλο αυτό. Όποια ομάδα αντέξει παραπάνω ή σκοτώσει όλη την αντίπαλη ομάδα νωρίτερα, λαμβάνει και τη μεγαλύτερη βαθμολογία και κερδίζει το ματς. Το VS Survival game mode, παρότι έχει το χαβαλέ του, δεν έχει σχεδιαστεί στη λεπτομέρεια και τα προβλήματα τόσο στο balancing, όσο και στους μηχανισμούς χειρισμού των Zed χρίζουν ανάγκη άμεσης βελτιστοποίησης. Το αποτέλεσμα των προβλημάτων αυτών είναι και ο μειωμένος αριθμός παικτών στο game mode, αλλά σίγουρα υπάρχουν τα θεμέλια για ένα πιο ενδιαφέρον αποτέλεσμα στο μέλλον. Πάντως, και τα δύο game modes έχουν περίπου ίδια διάρκεια, από 30 έως 50 λεπτά ανά ματς.
Νωρίτερα αναφερθήκαμε στα trader items, αλλά και στα cosmetics και weapon skins που υπάρχουν διαθέσιμα στο Killing Floor 2. Παρότι υπάρχει τεράστια ποικιλία από cosmetics και weapon skins, τα οποία θα δώσουν μία μοναδική και πολύ στιλιστική εικόνα στο χαρακτήρα που έχετε επιλέξει, μας ξίνισε ο ρυθμός με τον οποίο λαμβάνετε αντικείμενα, αλλά και το γεγονός ότι μπορείτε να τα αγοράσετε από το Steam Market έναντι πραγματικών χρημάτων. Χαρακτηριστικά, μπορείτε να λαμβάνετε μόνο ένα αντικείμενο την ημέρα και αυτό τυχαίας ποιότητας και αξίας, οπότε μπορεί κάλλιστα να παίζετε για ατέλειωτες ώρες, δίχως το Killing Floor 2 να σας ανταμείβει κάπως. Ο μοναδικός τρόπος για να προσπεράστε το εμπόδιο αυτό, είναι να προμηθευτείτε τα αντικείμενα και trader items που αναζητάτε από το Steam Market, με τις αξίες κάποιων σπάνιων να αγγίζουν τις εκατοντάδες ευρώ. Από την άλλη όμως, αν είστε τυχεροί μπορεί να γεμίσετε το Steam Wallet σας γρήγορα με χρήματα.
Με όλα τα παραπάνω κατά νου και χωρίς να υπάρχει 'τερματισμός', θα χρειαστείτε περίπου 15 ώρες για να φτάσετε το perk σας level 25 και έτσι να ξεκλειδώσετε όλα τα abilities του, ώστε να παίξετε στο υψηλότερο επίπεδο δυσκολίας. Μετά, αν δε στοχεύετε σε customization, δεν υπάρχει ουσιώδης λόγος για να συνεχίσετε να παίζετε, καθώς ακόμα και τα το υψηλότερο επίπεδο δυσκολίας δε θα σας προσφέρει καμία νέα ευχαρίστηση, πέρα από πιο δυνατά, πιο γρήγορα και με μερικά νέα abilities, Zed.
Όνομα και πράγμα
Το Killing Floor 2 αναπτύχθηκε με μία παραμετροποιημένη έκδοση της Unreal Engine 3 και η επιλογή της Tripwire Interactive να μη μεταβεί στη 4η γενιά της engine έχει μεν αντίκτυπο στην ποιότητα των γραφικών, αλλά αυτό αντισταθμίζεται από τα εξαιρετικά animations και τις πολύ χαμηλές απαιτήσεις συστήματος του game. Η επιλογή αυτή του developer ίσως τελικά οδηγήσει σε καλό, καθώς μπόρεσε έτσι και προσελκύσει αρκετά μεγάλο κοινό, το οποίο δε διαθέτει κάποιον υπερσύγχρονο υπολογιστή, ενώ το οπτικό αποτέλεσμα σε καμία των περιπτώσεων δε μπορεί να χαρακτηριστεί κακό.
Τα animations τόσο των Zed, όσο και των όπλων είναι άψογα, καθώς έχει χρησιμοποιηθεί τεχνολογία motion capture για την απόδοσή τους. Οι κινήσεις των Zed είναι αρμονικές και "ανθρώπινες" και αποδίδονται πολύ καλά, με ελάχιστα τεχνικά προβληματάκια, ενώ οι πυροβολισμοί, το reloading και τα idle animations των όπλων είναι άψογα. Ο διαμελισμός των Zed και το πότισμα του πατώματος με αίμα, αποτελεί αναμφίβολα και το highlight του Killing Floor 2, καθώς θα δείτε μέλη των σωμάτων τους να ίπτανται σε κάθε κατεύθυνση και το αίμα τους να βάφει ότι υπάρχει στο γύρω περιβάλλον μέχρι το τέλος του εκάστοτε ματς, χωρίς να αντιμετωπίσετε θέματα σε frame rates. Σε γενικές γραμμές, τόσο το bump mapping, όσο και τα backgrounds και textures είναι μέτρια όμως για το έτος 2016, ως αποτέλεσμα της επιλογής του developer να χρησιμοποιήσει μία παλαιότερη graphics engine.
Metal μακελειό
Το soundtrack του Killing Floor 2 αποτελείται εξολοκλήρου από metal και industrial μουσικές, οι οποίες εναλλάσσονται συνεχώς. Το soundtrack είναι τρομερά ταιριαστό με το ανελέητο splatter του Killing Floor 2 και μάλιστα έχουν συμμετάσχει καταξιωμένα συγκροτήματα του είδους στην εκτέλεσή του. Το μικρό παράπονο μας εδώ είναι, ότι δε φαίνεται να έχει γίνει μελετημένη προσπάθεια συσχέτισης της μουσικής που ακούγεται με τα δρώμενα μέσα στο game, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις θα ακούγονται βίαια γρήγοροί ρυθμοί ενώ έχει απομείνει μόνο ένα μικρό Zed για να τελειώσει το κύμα – εν ολίγοις, θα σας δοθεί η εντύπωση ότι τα κομμάτια ακούγονται με τυχαία σειρά.
Ο κάθε χαρακτήρας τώρα συνοδεύεται από το δικό του μοναδικό voice acting, το οποίο χαρακτηρίζεται κυρίως από το χιούμορ στις μικρές ατάκες τους, χωρίς όμως αυτό να καταφέρει να σας συγκινήσει. Το αξιοπρεπές voice acting προσθέτει λεπτομέρεια και δίνει μία νότα φρεσκάδας στις κάπως επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες, αλλά γρήγορα αρχίζει να επαναλαμβάνεται και αυτό και ως αποτέλεσμα περνάει αδιάφορο. Τέλος, τα ηχητικά εφέ, τόσο των όπλων, όσο και των κραυγών των Zed, είναι δουλεμένα στη λεπτομέρεια και οι μεγαλεπήβολες κραυγές των τεράστιων Zed θα σας προκαλέσουν ρίγος, ακόμα και μετά από πολλές ώρες gaming.
Let the bodies hit the floor
Παρότι υπάρχουν αρκετά αρνητικά στοιχεία στα οποία μπορούμε να εμβαθύνουμε, το Killing Floor 2 κάνει καλή δουλειά σε ισάριθμους τομείς και αποτελεί μία άξια λύση για όσους από εσάς αναζητάτε ένα FPS στο οποίο θα σκοτώνετε ορδές από τέρατα, χωρίς να υπάρχει καμία μα καμία πρόθεση να ασχοληθείτε με story. Δυστυχώς όμως, αυτή η έλλειψη story και το κατά τα άλλα διασκεδαστικό, αλλά επαναλαμβανόμενο gameplay θέτουν χαμηλά τον πήχη της αντοχής του Killing Floor 2.
Μας απογοήτευσε επίσης αρκετά η έμφαση που έχει δοθεί στην αγοροπωλησία αντικειμένων στο Killing Floor 2 και ειδικά αν αναλογιστούμε ότι αυτό μπορεί να έχει γίνει σε βάρος περιεχομένου, αλλά θεωρούμε ότι υπάρχει μέλλον ακόμα. Με τις κατάλληλες αλλαγές και τη προσθήκη νέων game modes και χαρτών, το Killing Floor 2 θα μπορέσει να παραμείνει ενδιαφέρον για τους περισσότερους από εσάς, που αναζητάτε ένα καλό ζόμπι shooter, με επαρκές βάθος στις τακτικές μάχης και τη συνεργασία και φυσικά…πάρα πολύ αίμα.
Θετικά:
- Εξαιρετικά weapon animations
- Δυναμικά spawn locations των Zed
- Ευρεία γκάμα από διαθέσιμους χάρτες
- Πολλά και ενδιαφέροντα όπλα
- Μεγάλη ποικιλία από perks με ουσιαστικούς ρόλους
- Σταθερές επιδόσεις και χαμηλές απαιτήσεις συστήματος
- Ταιριαστό και πωρωτικό soundtrack
Αρνητικά:
- Μεγάλη επαναληψιμότητα/Χαμηλή ουσιαστική διάρκεια
- Μονάχα δύο game modes
- Χαμηλός ρυθμός λήψης ανταμοιβών
- Πεπαλαιωμένα γραφικά στοιχεία
- Παντελής απουσία οποιουδήποτε story
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 7
Gameplay: 7.5
Αντοχή 7
Γενικά: 7.2
Μία ικανοποιητική επιλογή για μερικές ώρες ζομπο-χαβαλέ.
Αλέξανδρος Ζεκάκης
Comments