- Reviews
- Resident Evil 7: Biohazard
Resident Evil 7: Biohazard
HotΟ τρόμος... σε πρώτο πρόσωπο.
Ο τρόμος... σε πρώτο πρόσωπο.
Η σειρά Resident Evil μας κρατά συντροφιά για περισσότερες από δύο δεκαετίες και στο διάστημα αυτό έχουμε δει έξι κεφάλαιά της, αλλά και αναρίθμητα spin-offs. Τα τελευταία χρόνια η Capcom έχει επιδοθεί σε ένα... όργιο επανακυκλοφοριών παρουσιάζοντας μας τις remastered εκδόσεις των Resident Evil και Resident Evil 0, αλλά και τις next-gen εκδόσεις των Resident Evil 4, 5, 6. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι πότε άλλοτε δεν ήταν τόσο επιτακτική η ανάγκη για την κυκλοφορία ενός sequel, όσο σήμερα. Η ιαπωνική εταιρεία άλλωστε πρέπει να βρει και έναν τρόπο για να ξεπλύνει την ντροπή του Umbrella Corps, του τελευταίου και πιο απογοητευτικού spin-off της σειράς.
Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι οι λάτρεις του Resident Evil είναι χωρισμένοι σε δύο στρατόπεδα, σε αυτούς που επικροτούν την Action Shooter προσέγγιση που ακολούθησαν οι developers από το Resident Evil 4 και μετά, και σε αυτούς που εξακολουθούν να νοσταλγούν τα τρία πρώτα κεφάλαιά της. Εκείνα δηλαδή τα οποία και έθεσαν τις βάσεις για αυτό που αποκαλούμε σήμερα Survival Horror genre. Σε αυτά ακριβώς τα μονομάτια επιστρέφει και πάλι η αγαπημένη μας σειρά με την κυκλοφορία του Resident Evil 7: Biohazard.
Η αλήθεια είναι πάντως ότι δεν μιλάμε για απλή επιστροφή στις Survival Horror ρίζες της σειράς, καθώς η Capcom φρόντισε να προβεί σε αρκετές αλλαγές. Μία από αυτές είναι και η υιοθέτηση της first-person κάμερας, όπως έχετε ήδη διαπιστώσει από το demo του παιχνιδιού που κυκλοφορεί εδώ και μερικές εβδομάδες. Επίσης, εδώ οι developers στοχεύουν στην παροχή μιας ολοκληρωμένης VR εμπειρίας και γι' αυτόν το λόγο έχουν στήσει το δημιούργημά τους σε μια νέα μηχανή γραφικών, την λεγόμενη RE Engine. Πάμε να δούμε όμως αναλυτικότερα τι ακριβώς προσφέρει το νέο Resident Evil και για ποιους λόγους αξίζει να ασχοληθείτε μαζί του.
Ένα νέο κεφάλαιο ξεκινά
Θα περίμενε κανείς ότι το νέο Resident Evil θα ξεκίναγε από εκεί ακριβώς που σταμάτησε ο προκάτοχός του ή ότι ο κεντρικός πυρήνας του σεναρίου θα εξελίσσονταν γύρω από τις προσπάθειες της B.S.A.A για την αντιμετώπιση των τρομοκρατών που χρησιμοποιούν βιολογικά όπλα. Αντ΄αυτού η Capcom τοποθετεί το Resident Evil 7: Biohazard σε ένα ξεχωριστό setting και μάλιστα σε αυτό βλέπουμε ένα νέο πρωταγωνιστή, τον Ethan Winters.
Στο ξεκίνημα της ιστορίας ο Ethan λαμβάνει ένα βίντεο από τη γυναίκα του Mia, η οποία θεωρούνταν νεκρή. Στο βίντεο η Mia ζητά από τον Ethan να την συγχωρήσει και να “μείνει μακριά”. O ήρωάς μας δεν ακολουθεί την συμβουλή της γυναίκας του και αποφασίζει να αναζητήσει τα ίχνη της στην Louisiana των Η.Π.Α. Οι έρευνες του τον οδηγούν στο μυστηριώδες σπίτι της οικογένειας Baker, όπου και αρχίζει σταδιακά να ανακαλύπτει τα ένοχα μυστικά που κρύβονται εκεί, αλλά και την αλήθεια γύρω από την εξαφάνιση της γυναίκας του.
Όπως είναι φυσικό δεν θα μπούμε σε περισσότερες λεπτομέρειες, καθώς δεν έχουμε καμία διάθεση να δώσουμε spoilers, οφείλουμε όμως να διατύπωσουμε κάποιες παρατηρήσεις-ενστάσεις για την συνολική σεναριακή προσέγγιση του Resident Evil 7: Biohazard. To γεγονός ότι μιλάμε για ένα καινούργιο ουσιαστικά setting σαφώς και δρα νεωτεριστικά, αλλά κρύβει παράλληλα αρκετούς κινδύνους. Ο σημαντικότερος είναι ότι θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος σύνδεσης των γεγονότων, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ο σεβασμός στο πλούσιο lore της σειράς. Δυστυχώς, οι developers είτε δεν έδωσαν βάση σε αυτό το κομμάτι ή εν πάση περιπτώσει δεν κατάφεραν να "συνδέσουν" σεναριακά το έβδομο κεφάλαιο της σειράς με τους προκατόχους του.
Το παραπάνω γεγονός σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη της παραδοσιακής οπτικής τρίτου προσώπου είναι δεδομένο ότι θα ξενίσουν κάπως τους σκληροπυρηνικούς φίλους των Resident Evil. Η οπτική πρώτου προσώπου γρήγορα συνηθίζεται και εν τέλει έχει θετικό αντίκτυπο στο gameplay, όπως θα δούμε παρακάτω. Αντίθετα, ο παραγκωνισμός του lore της σειράς, αλλά και των όσων έχουν προηγηθεί στο παρελθόν δημιουργούν μια αναμφισβήτητα αρνητική εντύπωση. H όποια σύνδεση του Resident Evil 7: Biohazard με τους προκατόχους του επιχειρείται αποκλειστικά σε ένα level του, αλλά και πάλι παραμένουν αρκετά αναπάντητα ερωτήματα.
Το πρόσωπο του φόβου
Σε ότι αφορά το gameplay, η νέα δουλειά της Capcom δεν διαφέρει σημαντικά σε σχέση με τα όσα είχαμε δει στα πρώτα τρία Resident Evil. Όπως επισημάναμε παραπάνω, έχουμε μια ολοκληρωτική επιστροφή στο Survival Horror genre με ότι αυτό συνεπάγεται. Η μόνη ουσιαστική διαφορά είναι ο τρόπος με τον οποίο αποδίδεται στον παίκτη η όλη εμπειρία, καθώς πλέον με την χρήση της first-person κάμερας θα έρθετε πρόσωπο με πρόσωπο με τον απόλυτο τρόμο.
Απαγορεύεται αυστηρά σε καρδιακούς εξαιτίας των απρόβλεπτων jump scares.
Το horror στοιχείο είναι εξαιρετικά έντονο και δεν αναφερόμαστε απλά στα jump scares που θα σας κάνουν να αναφωνήσετε με τρόμο και να πεταχτείτε από την καρέκλα σας. Οι developers σκηνοθετούν μαεστρικά ένα φρικιαστικό περιβάλλον και δεν διστάζουν να χρησιμοποιήσουν μπόλικες σκηνές γραφικής βίας που σε σημεία προκαλούν ακόμη και αποτροπιασμό. Το μόνο αρνητικό που έχουμε να προσάψουμε είναι ότι οι επιρροές των δημιουργών είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς και φτάνουν σε σημείο αντίγραφης. Τα όσα ζήσετε στην οθόνη σας θα σας θυμίσουν κλασικές b-movies, όπως το The Texas Chainsaw Massacre 2, αλλά και δεκάδες games, όπως το F.E.A.R ή το Outlast.
Επιβιώνοντας στην οικία των Baker
Στο survival κομμάτι τώρα συναντάμε τους τυπικούς μηχανισμούς της σειράς. Κοινώς τα πυρομαχικά και τα θεραπευτικά αντικείμενα που έχετε στην διάθεσή σας είναι ελάχιστα (αν και υπάρχει η δυνατότητα να κάνετε craft). Παράλληλα θα πρέπει να διαχειριστείτε το inventory σας με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να έχετε κάποια κενά slots για να μπορέσετε να συλλέξετε όλα τα αντικείμενα που θα βρείτε στον δρόμο σας. Σε ότι έχει να κάνει με την διαχείριση του inventory το Resident Evil 7: Biohazard παρουσιάζει ένα θετικό πρόσωπο, αφού υπάρχουν αρκετά item boxes για να φυλάξετε-συλλέξετε αντικείμενα και ως εκ τούτου δεν χρειάζεται να κάνετε συνεχώς backtracking, όπως για παράδειγμα είχαμε δει στο Resident Evil 0. Ως θετική κρίνεται και η ύπαρξη συχνών checkpoints, καθώς εδώ δεν χρειάζεται συνεχώς να κάνετε save την πρόοδο σας σε συγκεκριμένα σημεία. Λόγου χάρη αν πεθάνετε κατά την διάρκεια ενός boss fight θα συνεχίσετε την πρόοδο σας από την αρχή της μονομαχίας.
To gunplay μας άφησε επίσης θετικές εντυπώσεις, αφενός γιατί δεν συναντάμε τα λεγόμενα tank controls (μπορείτε να κινηθείτε και να πυροβολήσετε ταυτόχρονα) και αφετέρου γιατί όλα τα όπλα έχουν την επιθυμητή ανάκρουση. Μιας και μιλάμε για όπλα να προσθέσουμε ότι το οπλοστάσιό σας αποτελείται από τα τυπικά όπλα που έχουμε δει εδώ και χρόνια στην σειρά. Κοινώς περίστροφα, καραμπίνες, grenade launchers, οπλοπολυβόλα κ.ο.κ. Μπορείτε μάλιστα όταν βρείτε τα κατάλληλα αντικείμενα να κάνετε craft και ένα αυτοσχέδιο φλογοβόλο.
Να σημειωθεί ότι εδώ συναντάμε ένα αρκετά εξελιγμένο crafting system, καθώς μπορείτε να συνδυάσετε τα λεγόμενα chem liquids, με διάφορα αντικείμενα. Πιο συγκεκριμένα τα παραδοσιακά green herbs εξακολουθούν να θεραπεύουν τα hit points σας, εντούτους αν τα συνδυάσετε με τα chem liquids μπορείτε να φτιάξετε first-aid meds που αναπληρώνουν μεγάλυτερα αποθέματα του health σας. Επιπροσθέτως, υπάρχει η δυνατότητα να φτιάξετε χάπια που οξύνουν την όραση σας, κάτι που μεταφράζεται in-game στην αποκάλυψη όλων των αντικειμένων που βρίσκονται γύρω σας. Τα χάπια αυτά αποδεικνύονται εξαιρετικά χρήσιμα, καθώς με δεδομένο ότι ο φωτισμός είναι πολύ χαμηλός, το πιο πιθανό είναι ότι αρκετά αντικείμενα θα διαφύγουν της προσοχής σας. Μια ειδική κατηγορία αντικειμένων-collectables είναι τα ancient coins, τα οποία μπορείτε να τα “εξαργυρώσετε” σε συγκεκριμένα σημεία για να αποκτήσετε πρόσβαση σε ένα περίστροφο μεγάλου διαμετρήματος και διάφορα ακόμη αντικείμενα.
Από πλευράς διάρκειας το Resident Evil 7: Biohazard θα σας κρατήσει 12-13 ώρες συντροφιά στο Normal επίπεδο δυσκολίας. Αξίζει να προσθέσουμε ότι υπάρχουν και αρκετά puzzles στο πνεύμα των πρώτων Resident Evil και μάλιστα κάποια εξ' αυτών διακρίνονται για την πρωτοτυπία τους. Όταν ολοκληρώσετε το playthrough σας, μπορείτε να επιχειρήσετε ένα δεύτερο στο Madhouse επίπεδο δυσκολίας, το οποίο προσφέρει ακόμη υψηλότερη πρόκληση ή να ασχοληθείτε με την συλλογή των collectables (files, ancient coins). Ακόμη και στο Normal πάντως η δημιουργία της Capcom προσφέρει ικανοποιητική πρόκληση, καθώς για να νικήσετε τους απλούς εχθρούς και τα bosses θα χρειαστείτε επαρκή αποθέματα πυρομαχικών. Να σημειώσουμε εδώ ότι οι εχθροί σας απαρτίζονται κατά κύριο λόγο από μια σειρά πλασμάτων που θυμίζουν αυτά που είχαμε συναντήσει στο Resident Evil Revelations. Για να είμαστε ειλικρινείς, στο κομμάτι αυτό θα θέλαμε λίγη παραπάνω ποικιλία.
H νέα engine
Οι developers χρησιμοποιούν εδώ την RE Engine, μια καινούργια μηχανή γραφικών που αντικαθιστά ουσιαστικά την MT Framework 3.0 που είχε χρησιμοποιήσει στο παρελθόν η Capcom. To τελικό αποτέλεσμα είναι αρκετά εντυπωσιακό στο Xbox One, όπου το Resident Evil 7: Biohazard τρέχει στα 1080p/60fps, αν και είναι γεγονός ότι σε σημεία παρατηρήσαμε πτώσεις του frame rate. H οικία της οικογένειας Baker, καθώς και οι υπόλοιπες τοποθεσίες απεικονίζονται με σχεδόν... φωτορεαλιστική λεπτομέρεια, ενώ κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τα μοντέλα των εχθρών και των υπολοίπων NPC. Οι φωτοσκιάσεις και τα shadow effects δημιουργούν μια άκρως επιβλητική και υποχθόνια ατμόσφαιρα βυθίζοντάς σας πραγματικά στον κόσμο στο παιχνιδιού.
Στο ηχητικό κομμάτι οφείλουμε να επισημάνουμε ότι έχει δοθεί τεράστια προσοχή στο voice acting, αλλά και στα ambient ηχητικά εφέ. Το soundtrack χρησιμοποιείται για να “χρωματίσει” τις αναμετρήσεις σας με τα bosses, αλλά κατά κύριο λόγο η ηχητική επένδυση στηρίζεται στα ηχητικά εφέ. Τα βήματά σας προκαλούν διαφορετικό ήχο ανάλογα με την επιφάνεια πάνω στην οποία περπατάτε, ενώ οι βρυχηθμοί των εχθρών σας είναι άκρως ανατριχιαστικοί.
Για ακόμη πιο έντονα συναισθήματα, η καλύτερη εμπειρία τρόμου είναι το να παίξετε το Resident Evil 7 στο PlayStation VR και στο PS4. Δυστυχώς δεν υποστηρίζονται επίσημα τα VR headsets στα PC, κάτι που θα θέλαμε από πλευράς Capcom. Τουλάχιστον η χρήση τους γίνεται με συγκεκριμένη μόντα που παρουσιάστηκε μέσω Reddit. Με την χρήση του VR, η εμπειρία τρόμου είναι πιο έντονη και ειλικρινά δεν συνίσταται για καρδιακούς. Ωστόσο, θα πρέπει να προσπαθήσετε λίγο περισσότερο με το headset στο να είστε πιο αποτελεσματικοί στο θέμα κίνησης και κυρίως στόχευσης που είναι υποδεέστερη σε σύγκριση με την χρήση mouse-keyboard. Η VR εμπειρία έχει επίσης ένα βασικό θέμα. Εφόσον στρίβετε το κεφάλι σας για να αλλάξετε κατεύθυνση, η διαφυγή είναι πολύ πιο δύσκολη όταν φοράτε VR headset σε σχέση με τον παραδοσιακό χειρισμό. Κατά τα άλλα η ατμόσφαιρα σε συνδυασμό με την μηχανή γραφικών θα σας τρομοκρατήσει με την χρήση VR σε κάθε σας βήμα.
Επιστροφή στις επιτυχίες
Μετά τα στραπάτσα των Resident Evil 6, Resident Evil: Operation Racoon City και Umbrella Corps η Capcom παίρνει την σωστή απόφαση παρουσιάζοντάς μας ένα αμιγώς Survival Horror Resident Evil. Όλα τα στοιχεία που αγαπήσαμε στο παρελθόν, δίνουν και εδώ δυναμικό παρόν και παράλληλα το όλο εγχείρημα με την first-person κάμερα στέφεται με απόλυτη επιτυχία. Αν είχε δοθεί λίγη παραπάνω προσοχή στο σεναριακό κομμάτι, τότε το Resident Evil 7: Biohard θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα εκ των κορυφαίων κεφαλαίων της σειράς. Ακόμη και σε αυτή την μορφή του όμως είναι μια πολύ ποιοτική πρόταση στον χώρο των Survival Horror που διακρίνεται για τον εντυπωσιακό οπτικοακουστικό τομέα της.
Θετικά:
- Συχνά checkpoints
- Πιστό στο κλίμα των πρώτων Resident Evil
- H first-person κάμερα προσφέρει μεγαλύτερο immersion
- Ικανοποιητική πρόκληση
- Εύκολη διαχείριση του inventory
- Στιβαρό gunplay
- Εξαιρετικά ηχητικά εφέ
- Εντυπωσιακά γραφικά
Αρνητικά:
- Σποραδικές πτώσεις του frame rate
- Μικρή ποικιλία εχθρών
- “Ξεκομμένο” σεναριακά από τους προκατόχους του
- Πολύ εμφανείς επιρροές από άλλες δημιουργίες
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8.5
Gameplay: 8
Αντοχή: 7
Γενικά: 8
Άξιος συνεχιστής της Survival Horror κληρονομιάς της σειράς.
Παντελής Δασκαλέλος
Comments
Ωραίο review!
Σφάλμα 1: Ξεκομμένο σεναριακά από το lore του RE. ΟΚ, ας δούμε κάτι καινούργιο αλλά με το να μην έχει σχέση με το γενικότερο lore τότε γιατί έχει την ονομασία Biohazard/Resident Evil;
Σφάλμα 2: ΤΡΑΓΙΚΟ η θρυλική, σειρά ορόσημο για τα survival horror να επηρεάζεται και να αντιγράφει άλλους τίτλους. Ε εντάξει διαβάζοντας στην αρχή την εισαγωγή για το τι και καλά παίζει που έγραψε ο Παντελής ήθελα να σταματήσω το διάβασμα(χωρίς να φταίει προφανώς η εξαιρετική ανάλυση και γραφή του Παντελή) και να πάω να ξεράσω. Πιο αντιγραφή από το Silent Hill 2 την επόμενη φορά...
Διαβάζοντας πάντως το review καταλήγω στο εξής συμπέρασμα, σε κάτι που είχα γράψει πριν καιρό. Μου φαίνεται ότι είναι καλό παιχνίδι με κάποια καλά και δυνατά στοιχεία πέρα από τα όποια αρνητικά, αλλά ΟΧΙ RESIDENT EVIL. Και δεν είναι θέμα φανμποισμού(σόρρυ για την λέξη) ή παρελθοντολαγνίας, είναι η πραγματικότητα. Δημιούργησαν απλά ένα καλό survival horror. Αυτό και τίποτε άλλο. Νομίζω πως οι die hard fans ίσως απογοητευτούν. Θα δείξει. Θα το παίξω με τα 2 φιλαράκια μου που είμαστε μεγάλοι fans της σειράς και θα έχω πιο γεμάτη άποψη.
Η βαθμολογία του Παντελή δεν θεωρείται τυχαία, οποτε το παιχνίδι έχει πραγματικά κάτι καλο να μας δώσει, αν και όπως φαίνεται στο άρθρο λείπουν οι ορδες των ζόμπι και η κάμερα έχει αλλάξει σε πρώτου προσώπου. Ίσως για να γίνει πιο τρομακτικό!
Έχουμε πολύ καιρό να απολαύσουμε ένα αληθινό παιχνίδι survival horror, ας του δώσουμε μια ευκαιρία και μετά ο καθένας μπορεί να κράξει.
Τουλάχιστον διαβάζοντας το review χαίρομαι που θα παίξω ένα survival horror και όχι ένα action Survival Horror.
Τα υπόλοιπα ακούγονται ωραία αλλά δε θέλω να βγάλω συμπέρασμα πριν το παίξω η δω walkthrough.
Απλά όπως έγραψα θα είναι ένα πολύ καλό survival horror και όχι Resident Evil. Ίσως θα έπρεπε να είχαν προετοιμάσει τους fans καλύτερα στο ότι θα βλέπαμε κάτι τελείως διαφορετικό όσον αφορά το lore. Εγώ στην αρχή νόμιζα ότι θα ήταν και καλά με άλλους χαρακτήρες αλλά σε σπίτι στη Racoon City πριν το φινάλε του 2. Δεν ξέρω κατά πόσο θα συνδεθεί, θα περιμένω να το παίξω.