- Reviews
- Darksiders: Warmastered Edition
Darksiders: Warmastered Edition
HotH επιστροφή του πρώτου Καβαλάρη της Αποκάλυψης.
H χρεωκοπία της THQ το 2012 άφησε μετέωρες πολλές εταιρείες ανάπτυξης, οι οποίες εκείνο το διάστημα εργάζονταν σε διάφορα projects. Οι περισσότερες εξ' αυτών, όπως η Volition, η Relic Entertainment και η 4A Games είχαν την τύχη να συνεργαστούν με μεγάλους publishers (Deep Silver και Sega) και να μας παρουσιάσουν τα Saints Row IV, Company of Heroes 2 και Metro: Last Light αντίστοιχα. Αντίθετα η Vigil Games, η δημιουργός της σειράς Darksiders, αναγκάστηκε να κλείσει και τα στελέχη της μεταπήδησαν σε άλλες εταιρείες όπως την Certain Affinity, την Crytek USA, την Retro Studios κ.ο.κ.
Τα πνευματικά δικαιώματα της σειράς Darksiders πέρασαν στην Nordic Games (εδώ και μερικούς μήνες έχει μετονομαστεί σε THQ Nordic), η οποία και αποφάσισε να επανακυκλοφορήσει τα δύο κεφάλαια της. Πέρυσι είδαμε την Deathinitive Edition του Darksiders II, ενώ φέτος έχουμε στα χέρια μας το Darksiders: Warmastered Edition. Για να είμαστε ειλικρινείς η THQ Nordic θα έπρεπε εξαρχής να βρει κάποιον developer που θα ήθελε να συνεχίσει το έργο της Vigil Games και να μας παρουσίαζε το νέο κεφάλαιο της σειράς.
Ενδεχομένως τα δύο αυτά remasters να αποτελούν ένα μέσο ενδοσκόπησης της αγοράς, έτσι ώστε να διαπιστωθεί κατά πόσο υπάρχουν ακόμη fans της σειράς που να αγωνιούν για το τρίτο μέρος της. Η απάντηση μπορεί να είναι ακόμη πιο απλή, αφού καλώς ή κακώς διανύουμε την εποχή των HD remasters και οι εταιρείες στοχεύουν στο εύκολο κέρδος. Γιατί λοιπόν η THQ Nordic να αποτελεί εξαίρεση; H ερώτηση αυτή είναι ρητορική και φυσικά δεν χρειάζεται απάντηση, αυτό που χρειάζεται όμως να απαντηθεί είναι κατά πόσο το Darksiders: Wrath of War έπρεπε να γίνει remaster. Με δεδομένο ότι η πρωτότυπη έκδοσή του έπασχε από αρκετά ζητήματα τεχνικής φύσεως η απάντηση είναι καταφατική. Ας δούμε λοιπόν αναλυτικότερα τι βελτιώσεις περιλαμβάνει η νέα έκδοση και κατά πόσο αξίζει να επενδύσετε σε αυτήν.
Απέναντι σε Θεούς και Δαίμονες
Κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας είναι ο War, ένας από τους τέσσερις Καβαλάρηδες της Αποκάλυψης, ο οποίος κατηγορείται από τα βασίλεια του Παραδείσου και της Κόλασης ότι έσπασε την ισορροπία καταδικάζοντας με αυτό τον τρόπο τον κόσμο των θνητών. Το The Charred Council, ένα συμβούλιο που στοχεύει στην διατήρηση της ισορροπίας μεταξύ του Παραδείσου και της Κόλασης αφαιρεί όλες τις δυνάμεις του War και ετοιμάζεται να τον καταδικάσει. Τότε ο War ζητά να επιστρέψει στο βασίλειο των θνητών για να διορθώσει τις όποιες αδικίες και να “καθαρίσει” το όνομα του.
Το σενάριo αναμφίβολα καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις και συνεχίζει να προκαλεί αίσθηση με τις συνεχείς ανατροπές και την τραγική φιγούρα του War, ο οποίος βρίσκεται κυνηγημένος από τις αγγελικές στρατιές και τις ορδές των δαιμόνων. Ειδικά στα πρώτα levels, όπου ακόμη προσπαθείτε να ανακτήσετε τις δυνάμεις σας, υπάρχουν στιγμές που νιώθετε αβοήθητοι και το γεγονός αυτό σας κάνει όχι μόνο να πεισμώνετε περισσότερο, αλλά και να δένεστε συναισθηματικά με τον πρωταγωνιστή της ιστορίας. Με άλλα λόγια επιτυγχάνεται πλήρως να δοθεί μια “ανθρώπινη” διάσταση και πλευρά σε έναν πραγματικό antihero που μοιάζει σαν να έχει ξεπηδήσει από την συγγραφική πένα του Michael Moorcock θυμίζοντας τον εμβληματικό Elric.
Κλώνος του God of War ή μήπως όχι;
To 2010, όταν και είχε κυκλοφορήσει το Darksiders διάφοροι φωστήρες του είχαν κολλήσει την στάμπα του God of War clone. Εκ πρώτης όψεως σαφώς και υπάρχουν αρκετές ομοιότητες τόσο με το God of War, όσο και με το Devil May Cry, καθώς συναντάμε ένα τυπικό hack and slash σύστημα μάχης. Ομοιότητες συναντάμε και στο character progression system, αφού οι ψυχές των αντιπάλων σας χρησιμοποιούνται ως in-game νόμισμα για να αναβαθμίσετε τον εξοπλισμό σας και να μάθετε νέα combos.
H αλήθεια είναι ότι σύστημα μάχης στηρίζεται κατά βάση στην λογική του button mashing και στην αποφυγή των επιθέσεων και όχι στην εκτέλεση περίπλοκων combos. Η στρατηγική αυτή ισχύει τόσο όταν αντιμετωπίζετε τους απλούς εχθρούς (αγγέλους, δαίμονες και λοιπά φανταστικά πλάσματα), όσο και στα boss fights. Ανάλογα βέβαια με το επίπεδο δυσκολίας (Easy, Normal, Apocalyptic) υπάρχουν στιγμές που θα πρέπει να δώσετε μεγαλύτερη έμφαση στην αποφυγή των επιθέσεων, ιδίως αν επιχειρείτε ένα playthrough στο Apocalyptic. Οι επιθέσεις των εχθρών σας πάντως είναι τόσο προβλέψιμες (το A.I είναι επιεικώς χαμηλότατο) που δεν θα δυσκολευτείτε ιδιαίτερα στο να τις αποφύγετε.
Η μαγεία της εξερεύνησης
Το αναιμικό και άκρως επαναλαμβανόμενο σύστημα μάχης είναι δεδομένο ότι θα απογοητεύσει όσους περίμεναν μια εκρηκτική hack and slash δημιουργία στο πνεύμα των God of War και Devil May Cry.Η μαγεία του Darksiders δεν βρίσκεται σε αυτό το κομμάτι, γιατί κατά βάθος έχουμε να κάνουμε με ένα επιμελώς καμουφλαρισμένο Metroidvania. Κάθε φορά που βρίσκετε ένα νέο όπλο, ability ή artifact μπορείτε να επιστρέψετε στις περιοχές που είχατε προηγουμένως επισκεφτεί και να ανακαλύψετε νέες μυστικές τοποθεσίες. Η αναζήτηση για όλα τα πιθανά upgrades, σεντούκια, artifacts και λοιπά collectables μπορεί να διαρκέσει μέχρι και 10 επιπλέον ώρες, πέρα από τις 17-18 που θα χρειαστεί να αφιερώσετε για να ολοκληρώσετε την περιπέτειά σας.
Το Darksiders αποτελεί ένα τα... κρυμμένα διαμάντια της βιομηχανίας των video games και οφείλετε να το δοκιμάσετε έστω και έξι χρόνια μετά την κυκλοφορία του.
Να ξεκαθαρίσουμε ότι η συλλογή όλων αυτών των αντικειμένων δεν αποτελεί ένα τέχνασμα για αύξηση της αντοχής του τίτλου στον χρόνο, όπως συμβαίνει για παράδειγμα σε άλλα Action-Adventures με χαρακτηριστικό παράδειγμα την σειρά Assassin's Creed. Αντίθετα η εξερεύνηση, οι διάφοροι περιβαλλοντικοί γρίφοι, οι αμυδροί Platform μηχανισμοί, τα στοιχεία δηλαδή που θα συναντήσετε μπροστά σας αν θέλετε να ανακαλύψετε τα πάντα μέσα στο παιχνίδι, δένουν με απόλυτη συνοχή ως ένα ενιαίο σύνολο. Αυτά ακριβώς τα στοιχεία κάνουν και το Darksiders να προσφέρει μια τελείως διαφορετική εμπειρία από αυτή άλλων hack and slash δημιουργιών.Ένα μοναδικό σκηνικό Αποκάλυψης
Όπως προαναφέραμε, η αρχική έκδοση του Darksiders παρουσίαζε κάποια τεχνικά προβλήματα, τα οποία εντοπίζονταν κατά κύριο λόγο στο frame rate. Στο Xbox 360, όπου και είχαμε ολοκληρώσει την δημιουργία της Vigil Games, είχαμε παρατηρήσει επίσης έντονο screen tearing. Στην προκειμένη περίπτωση τα δύο αυτά προβλήματα έχουν εξαλειφθεί, καθώς το frame rate παραμένει σταθερό στα 60fps ακόμη κι αν αντιμετωπίζετε ταυτόχρονα πολλούς εχθρούς, ενώ δεν συναντήσαμε ίχνος screen tearing. Να σημειωθεί ότι το Darksiders: Warmastered Edition τρέχει στα 1080p και στα PC και στις κονσόλες, όπως θα περιμέναμε από ένα σύγχρονο remaster. H έκδοση για το Wii U πάντως τρέχει στα 30fps και ως εκ τούτου υστερεί σημαντικά σε σχέση με τις αντίστοιχες για PS4 και Xbox One.
Υπεύθυνη για την ανάπτυξη της παρούσας remastered έκδοσης είναι η γερμανική KAIKO, η οποία συνεργάζεται για τρίτη φορά με την THQ Nordic μετά τα Legend of Kay Anniversary και Darksiders II: Deathinitive Edition, αφού όπως είπαμε η Vigil Games έχει κατεβάσει... ρολά εδώ και μερικά χρόνια. Η KAIKO δεν αρκέστηκε σε ένα απλό HD λίφτινγκ, καθώς διπλασίασε την ανάλυση των πρωτότυπων textures, προέβη σε βελτιώσεις στο rendering τους, αλλά και στο rendering των shadow effects. Παράλληλα, εφάρμοσε post processing anti-aliasing διορθώνοντας τις όποιες “γωνίες” (jagged edges) υπήρχαν στα πρωτότυπα textures. Οι βελτιώσεις αυτές καταφέρνουν να αναδείξουν το μοναδικό art design του Darksiders, αλλά δεν καταφέρνουν σε καμία περίπτωση να καλύψουν τις όποιες αδυναμίες συναντάμε στο level design. Ειδικότερα τα πρώτα levels που λαμβάνουν χώρα σε μισοκατεστραμμένες πόλεις αποτελούν την επιτομή του ανέμπνευστου σχεδιασμού περιβάλλοντος.
Στο μοναδικό κομμάτι, στο οποίο θα μπορούσε να δοθεί λίγη παραπάνω προσοχή είναι στο anisotropic filtering. Μέχρι στιγμής προβλήματα σε αυτό το κομμάτι είχαν παρατηρηθεί μονάχα σε κάποιες HD επανακυκλοφορίες στο PS4 με χαρακτηριστικά παραδείγματα τα Dishonored Definitive Edition, Payday 2: Crimewave Edition, DmC: Devil May Cry: Definitive Edition εξαιτίας της αρχιτεκτονικής της κονσόλας. Εδώ όμως βλέπουμε για πρώτη φορά αντίστοιχο πρόβλημα και στο Xbox One.
Ένα ακόμη τεχνικό πρόβλημα που αξίζει να σχολιάσουμε είναι το γεγονός ότι για μια ακόμη φορά σε κυκλοφορία της THQ Nordic (η τελευταία ήταν το Darksiders II: Deathinitive Edition) συναντάμε ένα unobtainable Achievement. Μάλιστα το Achievement που δεν ξεκλειδώνει είναι ακριβώς το ίδιο (ονομάζεται BFA και ξεκλειδώνει υποθετικά όταν έχετε πάρει όλα τα υπόλοιπα Achievements) με αυτό του Darksiders II: Deathinitive Edition. Με δεδομένη την κακή παράδοση που έχει η εταιρεία όσον αφορά τα patches, κοινώς δεν δίνει σημασία στα μηνύματα του community, το πρόβλημα αυτό θα συνεχίσει να υφίστανται και στο μέλλον.
Στον ηχητικό τομέα ισχύουν τα ίδια ακριβώς πράγματα με την πρωτότυπη έκδοση του Darksiders. Κοινώς έχουμε ένα αρκετά επιβλητικό soundtrack που δένει αρμονικά με το υπόλοιπο κλίμα, ενώ όλοι οι ηθοποιοί δίνουν εξαιρετικές ερμηνείες. Ειδικά ο Liam O' Brien στον ρόλο του War δίνει μια συνταρακτική ερμηνεία που θα σας καθηλώσει.
Εν κατακλείδι
Έξι χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το Darksiders παραμένει ένα από τα καλύτερα Action-Adventures των τελευταίων ετών και συνεχίζει να προσφέρει μεγάλες συγκινήσεις. Η παρούσα remastered έκδοση προσφέρει ως επί τω πλείστον ουσιαστικές βελτιώσεις στον τεχνικό τομέα και είναι φανερό ότι έχει πέσει αρκετή δουλειά στην ανανέωση των textures και των lightning effects. Συν τις άλλοις, η τιμή διάθεσης του Darksiders: Warmastered Edition είναι εξαιρετικά προσιτή, καθώς με μόλις 20 ευρώ είναι σε θέση να σας χαρίσει μέχρι και 30 ώρες gameplay. Στην περίπτωση λοιπόν που δεν είχατε παίξει το Darksiders η αγορά της όχι μόνο προτείνεται, αλλά τολμούμε να πούμε επιβάλλεται για όσους αρέσκονται σε δημιουργίες αυτού του τύπου.
Ακόμη κι αν λιώσατε όμως το πρώτο κεφάλαιο της σειράς, όπως και ο γράφοντας, η remastered έκδοση μπορεί να λειτουργήσει ως ένα αποκούμπι, ως ένα προσωρινό καταφύγιο δηλαδή για όσους αποζητούν όσο τίποτα άλλο να επιστρέψουν στον γοητευτικό κόσμο της. H μοναδική ευχή μας πλέον είναι η κυκλοφορία αυτή να αποτελέσει ένα εφαλτήριο για να δούμε κάποια στιγμή στο μέλλον δύο ακόμη games με πρωταγωνιστές τους υπόλοιπους Καβαλάρηδες της Αποκάλυψης.
Θετικά:
- Όμορφα δοσμένο σενάριο με μεγάλη προσοχή στην απόδοση των χαρακτήρων
- 1080p/60fps
- Εμφανέστατες βελτιώσεις στα textures και στα lighting effects
- Υπέροχο art direction
- Χορταστική διάρκεια
- Πολύ προσιτή τιμή διάθεσης
- Η αρμονική συνύπαρξη πολλών διαφορετικών genres
- H συγκλονιστική ερμηνεία του Liam 'O Brien στον ρόλο του War
Αρνητικά:
- Απλοϊκό σύστημα μάχης
- Χαμηλό Α.Ι.
- H έλλειψη anisotropic filtering
- Μέτριο level design
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 8.5
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8
Οι περιπέτειες του War αποδεικνύονται πολύ πιο διασκεδαστικές σε HD.
Παντελής Δασκαλέλος
NEWS VIEW ALL
Darksiders: Warmastered Edition
[Αρχική Δημοσίευση: 28/7/16] To Darksiders θα επανακυκλοφορήσει σε HD για PC, PS4, Xbox One και Wii U σύμφωνα με το επίσημο website της Nordic Games. Θυμίζουμε ότι το Darksiders είχε κυκλοφορήσει τ...Posted (07 Apr 2017)
Comments