Σκουλήκια Μαζικής Καταστροφής.
Έχετε υπόψη σας την αγγλική λέξη Serendipity; Στην επιστημονική ορολογία χρησιμοποιείται για να καταδείξει τα ευχάριστα "ατυχήματα", τυχαία γεγονότα που οδηγούν σε σημαντικές ανακαλύψεις για την ανθρωπότητα. Στα video games το Worms προέκυψε από μια ελαφριά περίπτωση Serendipity στις αρχές του 1990. O… τρελούτσικος σύμφωνα με τους μετέπειτα συνεργάτες του στην Team 17, Andy Davidson, ασχολείτο με την κωδικοποίηση προγραμμάτων για την αξέχαστη Amiga όταν σκέφτηκε να συνδυάσει για πλάκα τα γραφικά του πετυχημένου Lemmings με το gameplay του Artillery, πρώτου διδάξαντα του ομώνυμου είδους.
Βλέποντας μεγάλη ανταπόκριση στο παιχνίδι του από γνωστούς και φίλους, ο Andy άλλαξε την μορφή των χαρακτήρων από Lemmings σε worms και το έστειλε να διαγωνιστεί σε σχετικό διαγωνισμό του περιοδικού Amiga Format χωρίς όμως να αποσπάσει κανένα βραβείο. Ο Andy δεν το έβαλε κάτω, μάζεψε το παιχνίδι και τα μπογαλάκια του και ταξίδεψε στο European Computer Trade Show του Λονδίνου το 1994. Εκεί γνωρίστηκε με τα άτομα της Team 17 που ενθουσιάστηκαν από το δημιούργημα του και ανέλαβαν την ανάπτυξη και διανομή του.
Μετά από 20 έτη, στις μέρες μας, το Worms έχει μεταβληθεί σε μια από τις γνωστότερες σειρές video games χάρις στην εξυπνάδα των ιθυνόντων της Team 17 που διέκριναν πίσω από το ακατέργαστο υλικό του ένα διαχρονικό αριστούργημα. Η σειρά έχει περάσει πολλά σκαμπανεβάσματα από ποιοτικής πλευράς αλλά οι φανατικοί της οπαδοί δεν την εγκαταλείπουν με τίποτα, εκστασιαζόμενοι κάθε φορά που ένα Worms κυκλοφορεί στην αγορά. Το φετινό Worms W.M.D. φανερώνει ότι η Team 17 συνειδητοποίησε τελικά το πόσο άσχημο δείχνει το τρισδιάστατο κοστούμι πάνω σε Worms τίτλο, επιλέγοντας το καλύτερο γραφικό περιβάλλον για το νέο της δημιούργημα. Σε συνδυασμό με πλούσιο οπλισμό και αρκετές προσθήκες το αποτέλεσμα είναι φοβερό.
Ετοιμάσου να πεθάνεις, σκουλήκι
Σκουλήκια που έχουν σχηματίσει λόχους και αλληλοεξοντώνονται σε απίθανα περιβάλλοντα ανά την υφήλιο. Με μια πρόταση περιγράφεται όλο το σενάριο του Worms W.M.D. χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα παρακολουθήσετε αρκετά cut – scenes στην διάρκεια που δεν αλλάζουν όμως το γεγονός ότι η μοναδική ιστορία στο παιχνίδι που σας κόφτει είναι οι κινήσεις σας από γύρο σε γύρο. Όλη η ικανοποίηση που θα αντλήσετε πηγάζει από τον μεγάλο αριθμό επιλογών που έχετε χάρη στον πλούσιο εξοπλισμό των σκουληκιών και τις συχνά απρόβλεπτες συνέπειες των πράξεων σας.
Το περιβάλλον των σκουληκιών σας είναι δισδιάστατο, πλήρως καταστρέψιμο και διανθισμένο με κτίρια που μπορείτε να εισέλθετε στο εσωτερικό τους για να καλυφθείτε από τα πυρά ή να μαζέψετε χρήσιμα items. Τα κτίρια προσθέτουν ένα νέο "στρώμα" στρατηγικής που θα λάβετε υπόψη σας. Όταν οι εχθροί σας τρυπώνουν σε ένα οίκημα, πρέπει να σχεδιάσετε προσεκτικά την επίθεση σας εκτός και αν είστε χωμένος σε ένα τανκ οπότε και αρχίζετε να βομβαρδίζετε ανελέητα το σπίτι μέχρι να ισοπεδωθεί τελείως. Επειδή έχετε ορατότητα μηδέν πριν πατήσετε το πόδι σας μέσα σε ένα κτίριο δεν λείπουν και οι ξεκαρδιστικές εκπλήξεις όπου ένα σκουλήκι εισέρχεται με θράσος στον χώρο διαπιστώνοντας ότι πάτησε μόλις μια νάρκη που βρισκόταν στην είσοδο του.
Τα κτίρια θα προστατεύσουν τα σκουλήκια σας ουκ ολίγες φορές από τον θάνατο. Θα βιώσετε σκηνικά όπου θα σας περιμένουν δύο και τρείς εχθροί έξω από ένα σπίτι και θα το βομβαρδίζουν με μπαζούκα, χειροβομβίδες και άλλα εκρηκτικά μείγματα την ώρα που εσείς θα προχωράτε ανέμελος στα ενδότερα του, προγραμματίζοντας το πότε θα ξεμυτίσετε και με τι θα τους χτυπήσετε. Τα κτίρια λοιπόν λειτουργούν και σαν ασπίδα και σαν παγίδες θανάτου όταν τα έχουν καταλάβει οι αντίπαλοι.
Σκουλικοπόλεμος με ανθρώπινα όπλα
Ο πυρήνας του Worms W.M.D. και κάθε Artillery που σέβεται τον εαυτό του είναι η εκμάθηση και η χρήση δεκάδων φονικών εργαλείων που θα σας βοηθήσουν να ξεπαστρέψετε τον ανταγωνισμό. Στην περίπτωση μας ο αριθμός είναι πολύ μεγάλος και η ποικιλομορφία των όπλων αρκετή ώστε να ανοίγονται μπροστά σας αμέτρητες παραλλαγές για δράση. Να τονιστεί εδώ ότι το στάδιο εκμάθησης και οι πειραματισμοί σας με τα όπλα πρέπει να διαρκέσουν αρκετό χρονικό διάστημα ειδάλλως σας περιμένουν άσχημες εκπλήξεις στο πεδίο της μάχης. Από τα συμβατικά όπλα, εκείνα που έχουν στο inventory τους τα σκουλήκια σας, διακρίνονται αρκετά.
Το bazooka είναι το πιο συνηθισμένο φονικό εργαλείο, πλήρως καταστροφικό σε κοντινή και μακρινή απόσταση αρκεί, στην δεύτερη περίπτωση, να υπολογίσετε σωστά την τροχιά του βλήματος. Η fire punch και το ρόπαλο του baseball αποτελούν μονόδρομο από κοντινή απόσταση. Είναι μοναδική εμπειρία να σκας φλεγόμενη μπουνιά σε ένα σκουλήκι ή ένα χτύπημα με το ρόπαλο και να το στέλνεις δέκα μέτρα μακριά, κατά προτίμηση σε ένα γκρεμό ή στην θάλασσα.
Μεγιστοποιήστε την απόλαυση του κάθε σκοτωμού με holy hand grenade που έχει timer τριών δευτερολέπτων και κάνει σοβαρή ζημιά και με τα πάντα αγαπημένα air strike και shotgun. Το homing missile θα το λατρέψετε στις αποστολές όπου οι αντίπαλοι βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση ή σε δύσκολα σημεία και ο δυναμίτης είναι το καλύτερο δώρο για τα τελευταία γενέθλια ενός εχθρού, ανάψτε τον σαν κεράκι τούρτας μπροστά στα μούτρα του και απομακρυνθείτε αμέσως.
Πλάθουμε οπλάκια με τα δυο χεράκια για τα σκουληκάκια
Παίζοντας δεν θα αργήσετε να ανακαλύψετε το νέο game mechanic που εισάγει το Worms W.M.D., το Crafting. Τα κιβώτια που βρίσκετε στις πίστες περιέχουν, εκτός από ολοκληρωμένα όπλα, υλικά για να φτιάξετε αναβαθμισμένες εκδόσεις των υπαρχόντων όπλων. Οι εκδόσεις αυτές είναι μέχρι τρείς ανά όπλο και συνήθως πρόκειται για το ίδιο φονικό εργαλείο με τροποποιημένο όνομα και αυξημένο damage.
Στις υπόλοιπες περιπτώσεις τα όπλα που θα φτιάξετε με τα σκουληκοχεράκια σας μεταβάλλουν σημαντικά τις επιθετικές επιλογές σας. Το luzi για παράδειγμα είναι πολύ καλύτερο του uzi γιατί αντικαθιστά τις σφαίρες με ακτίνες λέιζερ που αναπηδούν στις επιφάνειες αναζητώντας σε ζιγκ ζαγκ μοτίβο σκουλήκια για να βλάψουν. Το training shotgun θα σας ξετρελάνει γιατί συνδυάζει την δύναμη πυρός του shotgun με την ακτίνα στόχευσης ενός sniper rifle, προσφέροντας τεράστια ευστοχία σε ένα όπλο ιδανικό για κοντινά χτυπήματα.
Ειδική αναφορά αξίζουν τα δυνατότερα όπλα του παιχνιδιού. Η χρήση του OMG strike, του Armageddon, του concrete donkey και του carpet bomb θα γεμίσει δάκρυα ταυτόχρονα τα μάτια σας και των αντιπάλων, τα δικά σας θα είναι δάκρυα χαράς και των εχθρών λύσσας για τις τεράστιες απώλειες που τους προξενήσατε με μια επίθεση. Εκτός από την αποτελεσματικότητα τους, τα προαναφερθέντα όπλα είναι απολαυστικά στο μάτι και η καταστροφή που προκαλούν απλά φαντασμαγορική.
Με το Crafting να αποτελεί την πρώτη καινοτομία του gameplay της σειράς Worms που θα αντικρίσετε, μας μένουν ακόμα τα στατικά όπλα και τα οχήματα. Είναι απερίγραπτη η εμπειρία της εξαπόλυσης ενός καταρράκτη φωτιάς σε μια περιοχή με πολλούς εχθρούς και η ακόλουθη ηδονοβλεπτική απόλαυση που νοιώθετε παρακολουθώντας τους να χοροπηδάνε τσουρουφλισμένοι λίγο πριν θέσουν οι ίδιοι τέρμα στην ζωούλα τους.
Μετά το φλογοβόλο θα δοκιμάσετε τα στατικά sniper rifles καρφώνοντας την κόκκινη ακτίνα τους πάνω σε ένα σκουλήκι που βρίσκεται στην άλλη άκρη του χάρτη, "τελειώνοντας" το. Εναλλακτικά πυροβολείτε ένα βαρέλι με εύφλεκτα υλικά και εξαφανίζετε το σκουλήκι μαζί με ένα τμήμα του εδάφους. Το στατικό sniper rifle είναι το ευκολότερο στην στόχευση από όλα διότι το φλογοβόλο και τα machine guns θέλουν υπολογισμό της απόστασης των στόχων και της κλίσης του εδάφους για να μην πάνε τα πυρά στον βρόντο.
Σκουλήκια θα σας λιώσω με τα οχήματα μου
Ανάμεσα στα οχήματα και σε εσάς θα δημιουργηθεί ένας «σφοδρός» έρωτας όταν το παιχνίδι αποφασίσει να τα συμπεριλάβει σε κάποιο από τα modes πλην του multiplayer που καθορίζετε την παρουσία τους. Ανεβαίνοντας στο ελικόπτερο και σκορπίζοντας τον θάνατο από ψηλά με το πολυβόλο του είναι μια φανταστική στιγμή, παρά τον δύσκολο χειρισμό του οχήματος. Το ίδιο ισχύει και με τα τανκ και mech. Θα ξεχειλίζετε από θριαμβευτικά συναισθήματα ρίχνοντας τρείς διαδοχικές οβίδες με το τανκ και ισοπεδώνοντας μαζί σκουλήκια και φόντο και ένα λεπτό αργότερα θα καταριέστε το δυσκίνητο μεγαθήριο που δεν μπορεί να περάσει εύκολα πάνω από τις τρύπες που άνοιξε στο έδαφος.
Ευτυχώς το mech διαθέτει προωθητήρες για να αιωρείται λίγη ώρα ξεπερνώντας τα χάσματα. Το συμπέρασμα είναι ότι τα οχήματα είναι έξοχα χάρη στην καταστροφική τους δύναμη αλλά ο ζόρικος χειρισμός περιορίζει την αποτελεσματικότητα τους, ένα αποδεκτό αποτέλεσμα αφού σε αντίθετη περίπτωση θα ήταν ανίκητος ο κάτοχος ενός οχήματος. Φυσικά τα οχήματα έχουν την δική τους αντοχή στα χτυπήματα που μόλις εξαντληθεί, τα μετατρέπει σε βόμβες που σκάνε, προξενώντας ξεγυρισμένη ζημιά στον χειριστή τους.
Κηρύσσοντας ολοκληρωτικό πόλεμο στους σκουληκιασμένους φίλους σας αναμένατε πολλές μάχες και το Worms W.M.D. σας τις προσφέρει απλόχερα. Η σφαγή διεξάγεται σε μπόλικες training missions που εστιάζονται στην εκμάθηση όλου του διαθέσιμου εξοπλισμού και καλό θα ήταν να τις εμπεδώσετε για να μπείτε γερά στα επόμενα single player modes που περιλαμβάνουν 30 επίπεδα του Campaign, δέκα Challenges και επτά Bonus.
Στο Campaign αλλάζετε αδιάκοπα σκηνικά ταξιδεύοντας κάθε φορά σε επίπεδα με φρέσκα εμπόδια και αριθμό εχθρών ενώ μεταβάλλεται και η σύνθεση της ομάδας σας αλλά και τα objectives πλην του γνώριμου "σκοτώστε τους όλους". Στα Challenges και Bonus θα δοκιμάσετε τις γνώσεις σας πάνω στον χειρισμό σκουληκιών και όπλων, οφείλοντας να εκτελέσετε συγκεκριμένες οδηγίες για να προχωρήσετε. Τον περισσότερο χρόνο θα τον ξοδέψετε στο Campaign και μετά θα ασχοληθείτε με τα άλλα modes.
Χειροποίητα σκουλήκια
Αν θέλετε να αγαπήσετε την ομάδα των σκουληκιών σας και να μην την αποχωρίζεστε ποτέ, ειδικά στο multiplayer, θα περάσετε αρκετή ώρα στην οθόνη του customization, εξερευνώντας τις επιλογές σας. Θα τελειώσετε γρήγορα με την βαρετή ονοματοδοσία και θα πέσετε με τα μούτρα στην αλλαγή του εξοπλισμού τους. Φορέστε τους κράνη, σκάφανδρα, μάσκες δεινοσαύρων, χαρτοσακούλες, περούκες , ακουστικά και περικεφαλαίες μέχρι να καταλήξετε στο εξωφρενικότερο ντύσιμο ever. Συνεχίστε χαρίζοντας μια φωνή με γελοία προφορά και έναν θριαμβευτικό χορό, κατά προτίμηση εκείνον στον οποίο το σκουλήκι σας παίζει με μια χειροβομβίδα σαν να είναι μπάλα ποδοσφαίρου.
Πράγματι όλα τα σκουλήκια έχουν την ίδια μούρη αλλά γιατί πρέπει να έχουν και την ίδια ταφόπλακα; Αναγνωρίστε τις θυσίες που κάνουν για εσάς και δώστε τους ένα μνημείο πεσόντος ήρωα, έναν μαρμάρινο άγγελο ή ένα τοτέμ που να μαρτυρά τον ηρωισμό τους. Αν έχετε αυτοπεποίθηση στις ικανότητες σας τολμήστε να βάλετε για μουσικό θέμα της ομάδας σας τον εθνικό μας ύμνο ειδάλλως δεν θα σας μειώσει και μια ρόκ μελωδία. Τελευταίος σας σταθμός η μεταβολή των τιμών σε όλο το παιχνίδι, από την ώρα που διαρκεί ένα παιχνίδι μέχρι την ποσότητα των πυρομαχικών και των κιβωτίων που θα βρείτε σε ένα επίπεδο. Το customization τελικά είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να ενισχύσετε το ήδη διασκεδαστικό gameplay.
Στόχος της Team 17 ήταν η δημιουργία ενός τίτλου που θα προσεγγίζει και θα ξεπερνά την ποιότητα του Worms: Armageddon, για πολλούς του κορυφαίου παιχνιδιού της σειράς. Θα συμφωνήσετε ότι πέτυχε σε μεγάλο βαθμό να ισοφαρίσει το Armageddon αλλά έχασε την ευκαιρία να το ξεπεράσει λόγω μικρολεπτομερειών που ευελπιστώ να διορθωθούν ή προστεθούν στο μέλλον. Το πρόβλημα με την κάμερα για παράδειγμα. Ενώ μπορείτε να την μετακινήσετε προς πάσα κατεύθυνση και να την εστιάσετε όσο γουστάρετε, απαιτεί αδιάκοπη ρύθμιση γιατί αλλάζει αυτόματα θέση και εστίαση όταν επιτίθεστε.
Πυροβολείτε με το τανκ σας μια ομάδα σκουληκιών και έχετε τραβήξει την κάμερα μακριά για να δείτε αν έχετε πετύχει σωστά την τροχιά των βλημάτων; Η κάμερα αυθαίρετα εστιάζει στο τανκ και πρέπει να την ξανατραβήξετε πίσω χάνοντας έτσι τις πολύτιμες πληροφορίες που θα σας βοηθούσαν στην επόμενη βολή. Τραβάτε μια φλεγόμενη γροθιά σε ένα σκουλήκι και πρέπει να σύρετε την κάμερα εδώ και κει για να καταγράψει την πορεία του εχθρού στον αέρα και το βύθισμα του στο νερό ή σε μια θάλασσα φωτιάς.
Το Worms W.M.D. σας προμηθεύει με xp ανάλογα με την πρόοδο στα modes του και την αποτελεσματικότητα σας στην εξολόθρευση σκουληκιών. Δυστυχώς οι απολαβές από την πρόοδο σας σε ανώτερα επίπεδα είναι άχρηστες γιατί έχουν διακοσμητικό ρόλο και όχι ουσιαστικό. Τι να τις κάνω τις φιγούρες και κάτι άλλα skins της πλάκας για τα σκουλήκια μου, τέτοια βραβεία δεν αποτελούν κίνητρο για να ανέβω επίπεδο.
Το να στέλνετε τα άτακτα σκουλήκια στην πλησιέστερη θάλασσα για βουτιά στον βυθό θα σας μείνει αξέχαστο.
Τι θα ήθελα να δω; Καταρχάς, τα επίπεδα να ξεκλειδώνουν ισχυρότερα όπλα και items που θα ανεβάζουν την μαχητικότητα των στρατιωτών μου στα ύψη. Στην συνέχεια, το κάθε σκουλήκι να λαμβάνει ξεχωριστά xp ανάλογα με την απόδοση του και να ανεβαίνει βαθμούς, μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για σκουλήκια – πολεμιστές, όχι αστεία. Αποκτώντας γαλόνια, τα σκουλήκια θα εφοδιάζονταν με ειδικά skills που θα διευκόλυναν τις επόμενες επαφές τους με τον εχθρό. Αυτόματα κάθε σκουλήκι σας θα γινόταν ολοένα και πιο πολύτιμο, υποχρεώνοντας σας να το προσέχετε σαν τα μάτια σας για να μην σκοτωθεί και χάσετε τις ικανότητες του. Δεν θα πρότεινα την εισαγωγή του permadeath στο παιχνίδι διότι κάτι τέτοιο θα προσέδιδε αγχωτικό χαρακτήρα στις μάχες και πάρα πολλά restart, αφαιρώντας το ανέμελο στοιχείο της σειράς.
Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος σκουληκιών
Έχω μια λέξη για εσάς που περικλείει όλη την ουσία του multiplayer στο Worms W.M.D.: απόλυτο χάος. Έξι παίκτες μάξιμουμ με οκτώ σκουλήκια στις ομάδες τους μας κάνουν 48 ροζ πολεμιστές οπλισμένους σαν αστακούς και αποφασισμένους για όλα. Σε πρώτη φάση το θέαμα είναι σχεδόν δυσβάσταχτο και συνάμα ξεκαρδιστικό. Αντικρίζετε δίπλα δίπλα σκουλήκια με κράνη, μάσκες, αφάνες και πολύχρωμες περούκες. Στην συνέχεια βγαίνουν τα όπλα από τις θήκες τους και αρχίζει ο σκοτωμός. Φλεγόμενες μπουνιές και ρόπαλα εκτοξεύουν σκουλήκια στο νερό. Ρουκέτες και χειροβομβίδες ανοίγουν κρατήρες παντού σκοτώνοντας σκουλήκια από όλες τις ομάδες.
Θα πιστέψατε ήδη ότι περιγράφω μια σύγκρουση ξεχειλισμένη από ένταση και στρες για το τελικό αποτέλεσμα. Η μάχη είναι μέχρι θανάτου αλλά το κλίμα μπορεί να συγκριθεί με μια έξοδο ή μάζωξη σε σπίτι με τους καλύτερους φίλους σας. Οι γκάφες δίνουν και παίρνουν ειδικά αν οι συμμετέχοντες δεν είναι εκπαιδευμένοι στην τέχνη της διοίκησης σκουληκιών.
Οι αυτοτραυματισμοί συμβαίνουν με ανησυχητική συχνότητα με σκουλήκια να πέφτουν στο κενό μη υπολογίζοντας καλά το ύψος, άλλα να πετάνε χειροβομβίδες και να τους έρχονται στο κεφάλι, παραδίπλα σκουλήκια ρίχνουν ρουκέτες και πετυχαίνουν άθελα τους συμπολεμιστές στην άλλη άκρη της πίστας κ.ο.κ. Γέλια ακούγονται σε μόνιμη βάση από τα ηχεία σας αν φροντίσατε να chatάρετε με τους αντιπάλους σας και τελικά οι ανταγωνιστές γίνονται φίλοι μετά από μερικές ξεκαρδιστικές παρτίδες. Επιβάλλετε περιορισμό στον εαυτό σας να κατοικήσει αρκετό καιρό στα local και unranked modes πριν εισέλθει στο ranked όπου τα πράγματα σοβαρεύουν απότομα εξαιτίας της βαθμολογίας.
Ροζ τεχνικός τομέας
Η απεικόνιση των σκουληκιών στο Worms WMD ξεπερνά για πολλοστή φορά τα όρια του υπερρεαλισμού. Σε αντίθεση με τα βιολογικά τους αδερφάκια, τα σκουλήκια σας έχουν χεράκια, ματάκια, εκτελούν χορευτικές φιγούρες και διαθέτουν το καλύτερο animation προσώπου που έχετε δει στην σειρά. Δεκάδες εκφράσεις χρωματίζουν τις ροζ φατσούλες που άλλοτε σφίγγονται προσπαθώντας να χειριστούν βαρύ οπλισμό ενώ μετέπειτα σχηματίζουν εκφράσεις τρόμου, οργής, ακόμα και χαιρεκακίας. Την παράσταση κλέβουν τελικά τα physics όπως αναμενόταν από ένα παιχνίδι που βασίζει όλο το gameplay πάνω τους. Θα νοιώσετε το βάρος των όπλων, την ανάκρουση, την δύναμη με την οποία χτυπούν έδαφος και στόχους. Θα αισθανθείτε την δυσκαμψία των οχημάτων, μια δυσάρεστη αίσθηση ότι φοράτε πανοπλία, την ίδια δυσαρέσκεια που νοιώθει το σκουλήκι σας μέσα σε τεχνητό περιβάλλον.
Θα ακούσετε τον εαυτό σας να καταριέται την έλλειψη ποδιών των μαχητών σας που τους αναγκάζει να σέρνονται σε ανισόπεδα περιβάλλοντα και να κάνουν άλματα σαν ζωντανά ελατήρια. Η ικανότητα σας να καταστρέφετε όλο το ψηφιακό περιβάλλον θα σας γεμίσει με απολαυστικές εικόνες που θυμίζουν σεληνιακό τοπίο γεμάτο κρατήρες. Το voice acting των σκουληκιών σας είναι μονοδιάστατο, δηλαδή όλα τα σκουλήκια έχουν την ίδια λεπτή φωνούλα όπως όλα τα πτώματα έχουν ίδιο χρώμα κατά τον Boris Vian. Η φωνητική ομοιομορφία που στερεί τα σκουλήκια από το να παρουσιάζουν ξεχωριστές προσωπικότητες εξουδετερώνεται σε μεγάλο βαθμό με την τέλεια ηχοληψία.
Το περιβάλλον που στέκεται ένας μαχητής σας καθορίζει την ένταση και την χροιά της φωνής του. Αν ένα σκουλήκι έχει χωθεί σε σπηλιά στο έδαφος, η φωνή του ακούγεται με ηχώ. Αν είναι μέσα σε όχημα σας απευθύνεται σαν να χρησιμοποιεί ασύρματο με τα ανάλογα παράσιτα. Ανάλογης ποιότητας είναι και η ακουστική των όπλων σας. Το soundtrack είναι περισσότερο ποικιλόμορφο απ’ ότι θα περιμένατε παίζοντας χιουμοριστικό παιχνίδι, με instrumental κομμάτια να δημιουργούν ατμόσφαιρα πολεμικής ταινίας.
Ο Αρμαγεδδών των σκουληκιών
Πώς να μην αγαπήσεις ένα παιχνίδι που στον πυρήνα του βρίσκεται το απρόβλεπτο και κάθε νέα μάχη φέρνει μαζί της μοναδικές εκπλήξεις; Η αποδόμηση του απαίσιου πολέμου γίνεται με πολύ χιούμορ και πολύχρωμη δράση, γελοιοποιώντας την γνωστή μάστιγα της ανθρωπότητας. Το Worms W.M.D. πετυχαίνει όλους τους στόχους ενός Strategy, θυμίζοντας περισσότερο τα γνωστά μας επιτραπέζια. Από την μια είναι φίσκα στο υλικό με πολλά όπλα, φορεσιές και πίστες.
Από την άλλη προσφέρει άφθονες επιλογές για να επηρεάσετε τον κόσμο του, ακόμα και στις scripted αποστολές. Οι 20 ώρες που θέλει το γρήγορο πέρασμα από το single player είναι μια σταγόνα στον ωκεανό αφού το multiplayer είναι το mod που θα σας καθηλώσει και αυτό δεν παλιώνει ποτέ, σαν ένα καλό επιτραπέζιο παιχνίδι. Τα 28 ευρώ που θα σκάσετε για να το αγοράσετε στο Xbox One είναι ένα πολύ χαμηλό αντίτιμο για την ποικιλία του gameplay του.
Θετικά:
- Το καλύτερο παιχνίδι στο είδος του
- Τεράστιο οπλοστάσιο, crafting και οχήματα
- Απολαυστική παραμετροποίηση
- Περιβάλλον που καταστρέφεται απόλυτα
- Χιουμοριστικοί ήρωες
Αρνητικά:
- Προβλήματα με την κάμερα
- Ζόρικος χειρισμός των οχημάτων
Βαθμολογία:
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7
Gameplay: 8
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.2
Η σειρά βελτιώνεται χρόνο με το χρόνο και η αγάπη μας προς αυτή αυξάνεται.
Γιάννης Μοσχονάς
Comments