- Reviews
- Prison Architect
Prison Architect
HotΤης φυλακής τα σίδερα είναι για τους λεβέντες.
Της φυλακής τα σίδερα είναι για τους λεβέντες.
Όλοι έχουμε μέσα μας ηθικές αξίες. Μια φωνούλα που μας λέει τι είναι σωστό και τι είναι λάθος σύμφωνα με ερεθίσματα που έχουμε πάρει από την οικογένεια μας και τον κοινωνικό μας περίγυρο. Για μερικούς οι ηθικές αξίες που έχουν δεν συμβαδίζουν με αυτές της κοινωνίας με αποτέλεσμα πολλές φορές να κάνουν πράξη τις ιδέες τους, βαδίζοντας όμως έξω από τα μονοπάτια που έχει ορίσει η κοινωνία ως σωστά. Όταν λοιπόν μαθαίνουμε για κάποιον που θεώρησε σωστό να δολοφονήσει έναν συνάνθρωπο μας, οι περισσότεροι από εμάς καταλαμβάνονται από ένα αίσθημα αποστροφής, ενώ σε ακραίες περιπτώσεις νιώθουμε οργή και μίσος. Εδώ είναι που παίζει ρόλο το αίσθημα της δικαιοσύνης.
Ο εγκληματίας θα περάσει αρκετό καιρό μακριά από τον έξω κόσμο. Στο σωφρονιστικό ίδρυμα που θα τον στεγάσει, η ζωή του θα γίνει αρκετά δύσκολη όπως και να το κάνουμε. Πολλοί όμως θα εύχονταν για τον δολοφόνο του παραδείγματος μας ανάλογη μοίρα ή αν δεν γίνεται αυτό, τουλάχιστον να του κάνουν την ζωή κόλαση μέσα στην φυλακή. Από την άλλη σε ταινίες όπως το Lock Up (Sylvester Stallone – Donald Sutherland) το κοινό τάσσεται καθαρά υπέρ του φυλακισμένου και ενάντια του κακού διευθυντή των φυλακών, ο οποίος είναι σκληρός μαζί του λόγω προσωπικών διαφορών. Πως θα έπραττε κάποιος στις δύο αυτές περιπτώσεις μπορεί να το ορίσει μόνο το αίσθημα δικαιοσύνης που κρύβει μέσα του. Αυτή ακριβώς την ευκαιρία σας δίνει το Prison Architect. Να δοκιμάσετε τον εαυτό σας και να δείτε κατά πόσο το αίσθημα δικαιοσύνης μέσα σας συμβαδίζει με την κοινωνικά αποδεκτή ηθική.
Το Prison Architect είναι ένα Strategy/Construction-Management Simulation που σας δίνει την δυνατότητα να δημιουργήσετε και να διαχειριστείτε την δική σας φυλακή. Εταιρεία ανάπτυξης και εκδότρια του Prison Architect είναι η ανεξάρτητη Βρετανική εταιρεία Introversion Software. Το Prison Architect ανακοινώθηκε για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 2011, ενώ η Alpha version έγινε διαθέσιμη τον Σεπτέμβριο του 2012. Έκτοτε το Prison Architect μπήκε στο Early Access πρόγραμμα του Steam και μέσω crowdfunding τελικά κυκλοφόρησε για PC στις 6 Οκτωβρίου, ενώ σχέδια υπάρχουν για να μεταφερθεί στο PS4, στο Xbox One και στο Xbox 360 κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2016.
Με μόνο ανταγωνισμό την αποτυχημένη σειρά Prison Tycoon, το Prison Architect έχει αποφέρει στην Introversion Software πάνω από 19 εκατομμύρια δολάρια, ενώ πάνω από ένα εκατομμύριο χρήστες έχουν αποφασίσει να το αγοράσουν. Τα νούμερα αυτά είναι λογικά αφού το Prison Architect προσφέρει την πληρέστερη εμπειρία κατασκευής και διαχείρισης φυλακών στην αγορά. Πάμε λοιπόν να δούμε τι ξεχωρίζει το Prison Architect από τους ανταγωνιστές του προετοιμασμένοι για επιλογές που πιθανότατα δεν θα ευχαριστήσουν τους πάντες.
Ιστορίες από τα κάτεργα
Ξεκινώντας για πρώτη φορά το Prison Architect, θα παρατηρήσετε πως δεν υπάρχει κεντρικό μενού. Αντ’ αυτού μπαίνετε κατευθείαν στη δράση παίρνοντας τον έλεγχο μιας φυλακής, στην οποία πρόκειται να εκτελεστεί ένας κρατούμενος στην ηλεκτρική καρέκλα. Αυτή είναι και η πρώτη σας αποστολή στο υποτυπώδες campaign που προσφέρει το Prison Architect.
Στην ουσία το Prison Architect είναι μία sandbox εμπειρία ελεύθερης δημιουργίας σύμφωνα με το τι πιστεύετε εσείς πως είναι καλύτερο. Το campaign που προσφέρει είναι πρακτικά το tutorial που σας μαθαίνει σε μέσες άκρες πως λειτουργούν τα διάφορα εργαλεία που έχετε στην διάθεση σας, παρέα με μια απλή και μικρή ιστοριούλα ώστε να υπάρχει κάποιο περιεχόμενο στις πράξεις σας. Σε ένα διάστημα πέντε αποστολών ξεδιπλώνεται μια ιστορία που μπορεί να συγκεντρώνει όλα τα κλισέ που υπάρχουν σε ιστορίες με θέμα την φυλακή, παρ’ όλα αυτά επειδή βάζει εσάς στο πηδάλιο των αποφάσεων, σας παρουσιάζει το ανθρώπινο δράμα που υπάρχει από την μεριά των φυλακισμένων αλλά και το βάρος της ευθύνης των αποφάσεων από την μεριά των υπεύθυνων μιας φυλακής από πρώτο χέρι.
Την ιστορία θα την βιώσετε μέσω τηλεφωνικών κλήσεων του διευθύνων σύμβουλου της κατασκευάστριας εταιρείας φυλακών, ενώ ανάμεσα στα κεφάλαια και σε κομβικά σημεία κατά την διάρκεια του gameplay υπάρχουν cutscenes, φτιαγμένα με καρτουνίστικο ύφος. Στα cutscenes θα δείτε τους λόγους που οδήγησαν ορισμένους στο να εγκληματήσουν, καθώς και τις δυσκολίες που περνάνε μέσα στην φυλακή.
Πέρα λοιπόν από την εκμάθηση των μηχανισμών του Prison Architect, το campaign προσφέρει και ένα ακόμα μάθημα που είναι στο χέρι σας αν θα το δεχτείτε ή όχι. Σας προσφέρει την ευκαιρία μέσα από την ιστορία που θα βιώσετε να δείτε τους φυλακισμένους σας ως ανθρώπους με ανάγκες και όχι σαν στατιστικά που ως σκοπό έχουν να σας αποφέρουν κέρδος. Αυτό έχει μεγάλη σημασία στο Create new prison, το main mode του Prison Architect, στο οποίο έχετε πλήρη ελευθερία κινήσεων.
"Δεν ξανακάνω φυλακή..."
Όταν τελειώσει το campaign και ενώ έχετε πάρει μια ιδέα για το πώς λειτουργεί το Prison Architect, είναι καιρός να δοκιμάσετε τις ικανότητες σας στο management μιας φυλακής χωρίς να έχετε κάποιες συγκεκριμένες οδηγίες. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως στο Create new prison είσαστε τελείως ελεύθεροι να κάνετε ότι θέλετε όσων αφορά την δημιουργία και την διαχείριση της φυλακής σας.
Ξεκινώντας με ένα άδειο κομμάτι γη και κάποιους εργάτες πρώτο σας μέλημα είναι να θέσετε τα θεμέλια πάνω στα οποία θα χτίσετε τα γραφεία της φυλακής και τις πτέρυγες που θα στεγάζουν τους κρατούμενους. Θα παρατηρήσετε πως τα διαθέσιμα αρχικά χρήματα είναι πολύ λίγα για την δημιουργία ενός ολόκληρου σωφρονιστικού καταστήματος. Ευτυχώς για εσάς (που στην ουσία ανήκετε σε κατασκευαστική εταιρεία, άρα επιχείρηση) μπορείτε να αυξήσετε τα διαθέσιμα χρήματα μέσω των Grants. Τα Grants είναι στην ουσία κρατικές επιχορηγήσεις οι οποίες σας χρηματοδοτούν για να εκπληρώσετε κάποιες εργασίες, ενώ παράλληλα σας θέτουν και κάποια objectives για να έχετε ένα πλάνο στην δημιουργία της φυλακής σας. Ποια Grants θα επιλέξετε βρίσκετε καθαρά στο χέρι σας, αν και κάποια από αυτά είναι σχεδόν σίγουρο πως θα τα επιλέξετε σε κάθε νέα φυλακή που θα ξεκινήσετε.
Προχωρώντας στο κομμάτι της κατασκευής τα διαθέσιμα εργαλεία που έχετε στα χέρια σας ποικίλλουν από θεμέλια ώστε ένα δωμάτιο να οριστεί ως κτίριο μέχρι και ειδική οθόνη στην οποία μπορείτε να “καλωδιώσετε” την φυλακή σας με ρεύμα και νερό. Το σύστημα εργαλείων είναι πολύ λεπτομερές αφού έχετε στην διάθεση σας όλα τα νευραλγικά κτίρια που χρειάζεται μια φυλακή, ενώ δεν θα δυσκολευτείτε με το user interface αφού είναι αρκετά απλό και παρέχει όλες τις σημαντικές πληροφορίες όπως τι ώρα είναι κατά την διάρκεια της in game μέρας, σε ποια φάση βρίσκεται το ημερήσιο πρόγραμμα της φυλακής, πόσους φυλακισμένους έχετε κ.ο.κ.
Κατά την διαδικασία της δημιουργίας δεν έχετε καμία απαγόρευση ως προς το σχήμα ή την μορφή της φυλακής σας. Οι μόνες προϋποθέσεις που πρέπει να τηρείτε είναι στους ορισμούς των δωματίων, αφού κάθε δωμάτιο έχει συγκεκριμένες προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί. Αν για παράδειγμα θέλετε να δημιουργήσετε ένα κελί τότε πρέπει να έχει συγκεκριμένες διαστάσεις και να έχει μέσα τουλάχιστον ένα κρεβάτι και μια τουαλέτα. Αν κάποια παράμετρος δεν τηρείται το Prison Architect σας ειδοποιεί με ένα κόκκινο σήμα και σας εξηγεί τι κάνατε λάθος. Γενικά το χτίσιμο της φυλακής και ο σχεδιασμός που θα βρεθείτε να κάνετε είναι η μισή αρχοντιά του Prison Architect, αφού είναι μια πολύ εθιστική διαδικασία. Ακόμα και αν αποφασίσετε να το κλείσετε για να κάνετε διάλλειμα, θα πιάσετε τον εαυτό σας να σκέφτεται την επόμενη σας κίνηση ή το πως θα επεκτείνετε κι άλλο την φυλακή σας.
Έχετε λοιπόν δημιουργήσει μια πτέρυγα που χωράει 15 άτομα, έχετε ηλεκτροδοτήσει όλο το σύμπλεγμα και το απαραίτητο προσωπικό έχει προσληφθεί. Καιρός να ανοίξουν οι πύλες και να δεχτείτε τους πρώτους σας “πελάτες”. Εδώ είναι που θα φανεί και αν κάνατε σωστή δουλειά με το στήσιμο της φυλακής σας. Καταρχάς οι κρατούμενοι χωρίζονται στις κατηγορίες: Minimum security, normal security, maximum security και death row. Καθένας έχει διαφορετικό χρώμα στολής για να ξεχωρίζετε της κατηγορίες. Αυτός ο χαρακτηρισμός λειτουργεί και ως ενδεικτικό για το πόση φασαρία μπορεί να προκαλέσει κάποιος κρατούμενος, ενώ αν κάνετε κλικ πάνω σε κάποιον θα ανοίξει ένας φάκελος με το βιογραφικό του, τους λόγους που είναι μέσα καθώς και κάποιες επιλογές για το πώς θα του συμπεριφέρονται οι φύλακες. Αξίζει να σημειωθεί πως αρκετές φορές θα δείτε ονόματα και βιογραφικά κρατουμένων που παραπέμπουν σε άλλα πολύ γνωστά games όπως το Mass Effect και το Payday, με τους κρατουμένους να έχουν πράξει εγκλήματα που σχετίζονται με αυτά, σε χιουμοριστικό ύφος.
Το Lock Up συναντάει την cartoon αισθητική σε έναν συνδυασμό που θα προκαλέσει το αίσθημα δικαιοσύνης σας.
Οι κρατούμενοι είναι πολύ καλά προγραμματισμένοι να έχουν ανάγκες σε διάφορες παραμέτρους. Οι ανάγκες που έχουν επιλεγεί εδώ είναι αρκετά σωστές όσον αφορά τις αντίστοιχες που έχουν οι άνθρωποι στην πραγματική ζωή. Τελικός σας σκοπός είναι να έχετε μια φυλακή η οποία λειτουργεί σωστά. Οπότε από την μία μπορείτε να ικανοποιείτε τις ανάγκες των κρατουμένων σας για υγιεινή, ελεύθερο χρόνο, πνευματική καθοδήγηση και σωστά γεύματα και παράλληλα να τους βάζετε σε εκπαιδευτικά προγράμματα ώστε η επανένταξη τους στην κοινωνία να γίνει με πιο σωστούς ρυθμούς. Από την άλλη μπορείτε να διοικήσετε την φυλακή σας με σιδερένια πυγμή, έχοντας μια πολιτική υψίστης ασφαλείας και μηδενική ανοχή στα στραβοπατήματα των κρατουμένων σας. Κατά πάσα πιθανότητα αυτό θα οδηγήσει σε εξεγέρσεις και γενικότερα θα έχετε ένταση συχνά μέσα στα τείχη του σωφρονιστικού σας καταστήματος.
Κατά την διάρκεια της εξέγερσης θα δοκιμαστεί η πραγματική ασφάλεια της φυλακής σας όσον αφορά τον σχεδιασμό και τις θέσεις που έχετε επιλέξει για τα κτίσματα σας. Οι εξεγερμένοι φυλακισμένοι μπορούν να κλέψουν κλειδιά και όπλα από τους φύλακες σας αυξάνοντας έτσι την δύναμη τους και αποκτώντας πρόσβαση σε σημεία της φυλακής που δεν θα έπρεπε. Κάποιοι φυλακισμένοι (συνήθως της κατηγορίας Maximum security) έχουν διάφορες ειδικές ικανότητες που τους κάνουν είτε πολύ δυνατούς, είτε εξαιρετικούς μαχητές. Συνήθως αυτοί δημιουργούν συμμορίες και ξεκινάνε φασαρίες έχοντας σαν απώτερο σκοπό την εξέγερση και εν τέλει την ελευθερία τους. Για να αντιμετωπίσετε τις εξεγέρσεις, το Prison Architect σας παρέχει την λειτουργία Emergencies, αφού έτσι έχετε πρόσβαση στην πυροσβεστική, σε ασθενοφόρο ενώ την εμφάνιση τους κάνουν και τα… Μ.Α.Τ.
Το βάθος που προσφέρει το Prison Architect στους μηχανισμούς εξομοίωσης της ζωής στην φυλακή δεν τελειώνει εδώ. Έστω πως όλα πάνε καλά, οι τρόφιμοι είναι ικανοποιημένοι, η φυλακή μεγαλώνει με τον καιρό και έχετε ένα καλό εισόδημα. Μην ξεχνάτε πως όσο καλή και να είναι η διαβίωση τους, οι κρατούμενοι βρίσκονται εκεί μέσα παρά την θέληση τους. Οπότε κάποια ωραία μέρα κατά την διάρκεια της πρωινής καταμέτρησης, δύο ή και περισσότεροι κρατούμενοι λείπουν. Ψάχνοντας λίγο καλύτερα τα κελιά τους, οι φύλακές σας ανακαλύπτουν δύο τούνελ που οδηγούν έξω από τα τείχη. Πέρα από μια μεγάλη οικονομική κύρωση που θα έχετε, το μεγαλύτερο πρόβλημα εδώ είναι το αίσθημα προδοσίας που θα νιώσετε. Να προσπαθείτε καθημερινά να καλυτερέψετε την ποιότητα διαβίωσης τους και εκείνοι με την πρώτη ευκαιρία να προσπαθούν να αποδράσουν είναι τουλάχιστον άδικο από την μεριά τους.
Εδώ όμως είναι που το Prison Architect θέτει τα ηθικά διλήμματα που αναφέρθηκαν προηγουμένως. Θα αποφασίσετε να τιμωρήσετε τους κρατούμενους που δεν κατάφεραν να αποδράσουν ή θα συνεχίσετε κανονικά σαν να μην συνέβη τίποτα; Θα κάνετε την φυλακή σας κανονικό φρούριο με ένοπλες περιπόλους ή θα αυξήσετε λίγο παραπάνω την ασφάλεια και θα κάνετε συχνούς ελέγχους στα κελιά; Υπάρχουν πραγματικά πολλοί παράμετροι και διάφορες επιλογές που σας δίνονται και το τι θα αποφασίσετε εξαρτάται καθαρά από το αίσθημα δικαιοσύνης που έχετε μέσα σας και τους ηθικούς φραγμούς σας, αφού τα δρακόντεια μέτρα συνήθως καταλήγουν σε αιματοβαμμένες εξεγέρσεις.
Το Prison Architect έχει πολύ βάθος και στις επιλογές που σας δίνει και στα αποτελέσματα της κάθε επιλογής σας όσων αφορά την διοίκηση της φυλακής και τις κρίσεις που θα έχετε να αντιμετωπίσετε κατά καιρούς. Αν έπιανα κάθε μικρή παράμετρο ξεχωριστά, 15 σελίδες κείμενο δεν θα μου έφταναν. Θα σταθώ μόνο στο A.I. κρατουμένων και προσωπικού που είναι πολύ υψηλό και αυτό φαίνεται από τις κινήσεις που κάνουν οι φυλακισμένοι για να αποδράσουν αλλά και από τις αυτοματοποιημένες κινήσεις των εργατών, των φρουρών κ.ο.κ. Κάνοντας ο καθένας από αυτούς κινήσεις αυτόματα (που μέχρι ένα σημείο ορίζετε εσείς) τα χέρια σας είναι αρκετά ελεύθερα ώστε να ασχοληθείτε με πιο σημαντικά πράγματα και όχι με το να πάτε χειροκίνητα έναν κρατούμενο πίσω στο κελί του.
Τα προβλήματα που έχει το Prison Architect αφορούν κυρίως το pathfinding. Μερικές φορές θέλει π.χ. ένας εργάτης να πάει σε ένα σημείο για να χτίσει ένα κτίριο και είτε αδυνατεί να φτάσει στο σημείο που του υποδείξατε, είτε καταφέρνει να εγκλωβίσει τον εαυτό του σε κάποιο σημείο που δεν έχει κάποια έξοδο με αποτέλεσμα να κάθετε σε αυτό το σημείο και να κόβει βόλτες μέχρι να τον πάρετε χαμπάρι. Αυτό είναι λογικό να συμβαίνει μέχρι ένα σημείο αφού είναι πολλές οι παράμετροι που πρέπει να υπολογιστούν και σε έναν χώρο που ως επί το πλείστον ορίζεται εσείς τι λειτουργίες έχει, τέτοια προβληματάκια εμφανίζονται συχνά. Στο pathfinding λοιπόν θα έπρεπε να δοθεί περισσότερη σημασία.
Το Prison Architect έχει ήδη τρία μεγάλα updates διαθέσιμα στα οποία έχουν διορθωθεί αρκετά bugs. Συνάντησα ορισμένα ολίγον τι σοβαρά που θα έπρεπε να διορθωθούν. Ένα από αυτά ήταν ένα bug στο οποίο NPCs που δούλευαν σε γραφείο για κάποιο λόγο “κόλλαγαν” μέσα στον τοίχο με αποτέλεσμα να πρέπει να στείλω κάποιον εργάτη για να γκρεμίσει τον τοίχο ώστε να τους “ξεκολλήσει”. H όλη διαδικασία δεν είναι εκνευριστική αλλά θα μπορούσε κάλλιστα να αποφευχθεί. Τέλος, όσο λειτουργικό και αν είναι το user interface θα μπορούσε να γίνει καλύτερη κατηγοριοποίηση στα διαθέσιμα υλικά και στα αντικείμενα, αφού είναι λίγο “χύμα” στο menu και σε συνδυασμό με τα μικρά εικονίδια και τα μικρά γράμματα που περιγράφουν τι είναι το καθένα, δεν είναι πάντα ευδιάκριτα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την συχνή χρήση του search bar που από μόνο του είναι λίγο εκνευριστικό, πόσο μάλλον όταν δεν θυμάστε την ακριβή ονομασία του αντικειμένου που ψάχνετε.
Το Prison Architect σας δίνει την επιλογή να αποδράσετε από την φυλακή σας. Το τελευταίο σημαντικό mode που θα συναντήσετε είναι το Escape mode. Σε αυτό αναλαμβάνετε τον ρόλο ενός κρατουμένου και σας δίνεται η ευκαιρία να προσπαθήσετε να αποδράσετε είτε από κάποια δικιά σας φυλακή, είτε από κάποια κατεβασμένη από το Steam Workshop. To Escape mode δεν είναι τόσο ανεπτυγμένο όσο το The Escapists αλλά σας δίνει έναν ακόμα λόγο να ασχοληθείτε με το Prison Architect, αυτή τη φορά από την σκοπιά του κρατουμένου.
Όπως σε κάθε Management/ Simulation έτσι και στο Prison Architect οι ώρες που θα ασχοληθείτε μαζί του έχουν να κάνουν κυρίως με το πόσο έχετε εθιστεί σε αυτό. Ενδεικτικά το campaign διαρκεί γύρω στις 14 με 15 ώρες αλλά αυτό δεν είναι το κριτήριο αντοχής αφού το Prison Architect βασίζεται στην sandbox εμπειρία που προσφέρει το Create new prison. Με δεδομένο τον εθισμό που προκαλεί το gameplay και οι αμέτρητες επιλογές που σας δίνονται, μπορεί να ασχολείστε με το Prison Architect για μήνες ολόκληρους. Λαμβάνοντας υπόψη και το Escape mode μιλάμε για μια πολύ χορταστική εμπειρία.
"Στο κελί 33..."
Αυτό που κάνει το Prison Architect να ξεχωρίζει από την πρώτη ματιά είναι η cartoon αισθητική του, μια πολύ ενδιαφέρουσα υλοποίηση που σας αφήνει να επικεντρωθείτε εκεί που πραγματικά πρέπει. Στη διαδικασία του management. Παράλληλα το Prison Architect κατά καιρούς μπορεί να γίνει πολύ βίαιο, οπότε η επιλογή της cartoon γραφικής απεικόνισης είναι ακόμα πιο σωστή αφού σκοπός του δεν είναι η ακραία απεικόνιση βίας, αλλά η αποφυγή της.
Από την άλλη αυτή η παρατήρηση είναι καθαρά προσωπική άποψη. Σε κάποιον που δεν του αρέσει η γραφική απεικόνιση που παραπέμπει σε mobile gaming μπορεί να μην του αρέσει η cartoon αισθητική του Prison Architect. Παρ’ όλα αυτά, πραγματικά πιστεύω πως η top - down 2D κάμερα και η cartoon αισθητική, κάνει το Prison Architect απίστευτα λειτουργικό αφήνοντας σας να επικεντρωθείτε στα σημαντικά πράγματα. Προφανώς λοιπόν τα γραφικά δεν είναι τόσο εντυπωσιακά. Το Prison Architect τρέχει άνετα σε κάρτα γραφικών της τάξεως των 256ΜΒ. Η κάρτα γραφικών σας πρέπει να είναι τουλάχιστον συμβατή με την έκδοση 2.5 του OpenGL. Οπότε αν ονειρευόσασταν να εγκαταστήσετε το PA σε κάποιο παλιό laptop καλό θα ήταν να ελέγξετε τι έκδοση OpenGL υποστηρίζει η κάρτα γραφικών σας.
Από άποψη ήχου το Prison Architect για άλλη μια φορά δεν καταφέρνει να εντυπωσιάσει αφού τα μόνα μουσικά κομμάτια που θα ακούσετε παίζουν κατά την διάρκεια των cutscenes. Αν και οι μελωδίες που χρησιμοποιήθηκαν προσδίδουν μυστήριο στην εξιστόρηση του campaign, η απουσία έστω ενός “χαλιού” στον χάρτη της φυλακής κλέβει πολύ από την συνολική εμπειρία. Καλύτερη δουλειά έχει γίνει στο sound design αφού όσο ζουμάρετε στην φυλακή τόσο καλύτερα ακούτε τους ήχους της, από τις φωνές των φυλακισμένων έως τις εντολές των σωφρονιστικών υπαλλήλων.
Παράλληλα υπάρχουν κάποια audio queues που σας προειδοποιούν πως κάποια ενέργεια ολοκληρώθηκε ή κάτι σημαντικό έγινε μέσα στην φυλακή. Καθ’ όλη την διάρκεια του playthrough είχα την πεποίθηση πως αν το Prison Architect ήταν ανεπτυγμένο από κάποια ελληνική εταιρεία, οι δημιουργοί δεν θα έχαναν την ευκαιρία να εντάξουν μέσα στο soundtrack ρεμπέτικα τραγούδια σχετικά με την ζωή στην φυλακή. Oh well.
Μέσα στο Γεντί Κουλέ
Ανάμεσα στους στενούς διαδρόμους της επιβολής της τάξης και της σωστής μεταχείρισης των κρατουμένων το Prison Architect καταφέρνει να ξεχωρίσει λόγω των επιλογών που σας δίνει. Παρουσιάζοντας σας διάφορα διλλήματα δεν φοβάται να προκαλέσει τις ηθικές αξίες σας και δοκιμάζει το αίσθημα δικαιοσύνης μέσα σας. Παράλληλα, οι πολύ σωστοί μηχανισμοί στο κομμάτι του χτισίματος και του management θα σας κάνουν να θέλετε να ασχολείστε μαζί του μέχρι να φτιάξετε την απόλυτη φυλακή.
H Introversion Software έχει κάνει πολύ καλή δουλειά στο να δημιουργήσει την απόλυτη Prison Simulation εμπειρία και συνεχίζει να την κάνει ακόμα καλύτερη με τακτικά updates και συνεχή παρουσία στο community. To Prison Architect είναι μια νότα που έλειπε στον χώρο των Simulation αφού η αντίστοιχη προσπάθεια που είχε ξεκινήσει το 2005 με το Prison Tycoon της Virtual Playground στέφθηκε με απόλυτη αποτυχία, ενώ τα διάφορα mobile και browser games με το ίδιο θέμα που κυκλοφορούν δεν έχουν καταφέρει να ξεχωρίσουν. Μπορείτε να βρείτε την βασική έκδοση του Prison Architect στην σελίδα του στο Steam στην τιμή των 28 ευρώ, ενώ υπάρχουν και διάφορες άλλες εκδόσεις σε υψηλότερες τιμές που σας προσφέρουν το soundtrack, το artbook και διάφορους άλλους τίτλους της Introversion Software.
Θετικά:
- Πολλές επιλογές στο management της φυλακής
- Εθιστικό gameplay
- Σωστά δομημένο Α.Ι.
- Προκαλεί ηθικά διλλήματα
- Υψηλό replayability
Αρνητικά:
- Μέτριο επίπεδο γραφικών
- Κάποια bugs
- Η έλλειψη μουσικής το κάνει να μοιάζει "άδειο"
- Απουσία ουσιαστικού campaign
Βαθμολογία
Γραφικά: 4.5
Ήχος: 5
Gameplay: 8
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 7.8
Τo καλύτερο Prison Management στην αγορά. Οι fans των Simulation games σίγουρα θα το εκτιμήσουν.
Αντώνης Δελησάββας
NEWS VIEW ALL
Το Prison Architect στις κονσόλες
[Αρχική δημοσίευση: 20/1/16] H Double Eleven ανακοίνωσε ότι το Prison Architect θα μεταφερθεί την άνοιξη στις κονσόλες. Το Prison Architect κυκλοφόρησε τον περασμένο Οκτώβριο στα PC αποσπώντας θετι...Posted (02 Mar 2016)
Comments