- Reviews
- WRC 5
WRC 5
HotΡαλίστες όλου του κόσμου ενωθείτε.
Ραλίστες όλου του κόσμου ενωθείτε.
To WRC (World Rally Championship) έχει εδώ και αρκετές δεκαετίες αρκετούς φανατικούς φίλους στην χώρα μας, κυρίως λόγω του Ράλλυ Ακρόπολις, το οποίο από το 1973 μέχρι και το 2013 κοσμούσε το εν λόγω πρωτάθλημα. Όσον αφορά τα video games τώρα έχουμε δει δεκάδες δημιουργίες στον συγκεκριμένο χώρο από το Sega Rally του 1995 μέχρι και το περσινό WRC 4 της Milestone S.r.l. Κάποιες εξ' αυτών αναπτύχθηκαν με την "ευλογία" και το απαραίτητο license της ομοσπονδίας FIA (Federation International Automobile), όπως το WRC 4 και οι προκάτοχοί του. Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και το νέο κεφάλαιο της ομώνυμης σειράς, το WRC 5, το οποίο σηματοδοτεί την αποχώρηση της Milestone από το... τιμόνι του developer, καθώς πλέον στην θέση του οδηγού βρίσκεται η γαλλική εταιρεία ανάπτυξης Kylotonn.
Η Milestone είναι ομολογουμένως μια εξαιρετικά έμπειρη εταιρεία στον χώρο των Racing, εντούτοις στα προηγούμενα WRC δεν κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις. Από την άλλη πλευρά το όνομα της Kylotonn είναι αρκετό για να μας βάλει σε σκέψεις, καθώς τα δείγματα γραφής της είναι στην καλύτερη περίπτωση μέτρια (The Cursed Crusade) και στην χειρότερη απαράδεκτα (Motorcycle Club). Συν τις άλλοις, ο ανταγωνισμός πλέον είναι υψηλότατος, αφού η Codemasters μας παρουσίασε πριν από λίγες μέρες το Dirt Rally, ενώ η Milestone ετοιμάζει το νέο της χτύπημα με το Sebastien Loeb Rally Evo, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει σε δύο εβδομάδες.
Με βάση τα παραπάνω είναι φανερό ότι το κλίμα που επικρατεί είναι κάπως βαρύ, παρόλα αυτά η Kylotonn καταφέρνει να μας παρουσιάσει ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα. Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι το λανσάρισμα του WRC 5 τον περασμένο Οκτώβριο δεν ήταν ιδανικό, καθώς παρατηρήσαμε αρκετά bugs, τα οποία ευτυχώς επιδιορθώθηκαν στα τέλη του Νοεμβρίου, όταν κυκλοφόρησε δηλαδή η αμερικανική έκδοση του παιχνιδιού.
Οδηγός καριέρας
Με μια σύντομη ματιά στα διαθέσιμα modes του WRC 5 θα διαπιστώσετε εξαρχής ότι το ζουμί βρίσκεται κυρίως στο Career mode, καθώς τα Quick Stage και Quick Rally δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι στο Career φτιάχνετε (επιλέγοντας το όνομά του και την εθνικότητά του) ουσιαστικά τον οδηγό σας, ενώ αντίθετα στα υπόλοιπα modes, μπορείτε να παίξετε με τους πραγματικούς οδηγούς του WRC.
Αφού λοιπόν δημιουργήσετε τον οδηγό σας ξεκινάτε την καριέρα σας από την χαμηλότερη κατηγορία (WRC-J). Στην περίπτωση που όλα εξελιχθούν ιδανικά μέσα σε τρεις σεζόν, μία στο WRC-J, μία στο WRC-2 και μια στο WRC, είναι εφικτό να κατακτήσετε το πρωτάθλημα και να εκθρονίσετε τον Sebastien Ogier. Για τους αμύητους να προσθέσουμε ότι ο Ogier συνεχίζει την δυναστεία που ξεκίνησε ο Sebastien Loeb στο WRC, καθώς από το 2004 μέχρι και σήμερα το πρωτάθλημα πηγαίνει σε γαλλικά χέρια. Στην αρχή της κάθε σεζόν καλείστε να επιλέξετε την ομάδα σας. Φυσικά κάθε ομάδα σας δίνει πρόσβαση σε ένα διαφορετικό αμάξι, αλλά η αλήθεια είναι ότι στην πράξη είτε επιλέξετε το Volkswagen Polo R WRC, είτε το Citroen DS 3 το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο, καθώς οι μόνες διαφορές μεταξύ των οχημάτων εντοπίζονται στην ιπποδύναμη. Να σημειωθεί ότι στην κατηγορία WRC-J το μόνο διαθέσιμο αμάξι είναι το Citroen DS 3 R3-Max. Από εκεί και πέρα η οδηγική συμπεριφορά σας θα πρέπει να ταιριάζει με το mentality της ομάδας σας. Λόγου χάρη, κάποιες ομάδες δίνουν έμφαση στην νίκη με κάθε κόστος, κάτι που σημαίνει σε ελεύθερη μετάφραση ότι ακόμη κι αν κάνετε σμπαράλια το αμάξι σας δεν έχει σημασία αρκεί να τερματίσετε στις πρώτες θέσεις.
Με βάση τα όσα αναφέραμε παραπάνω είναι φανερό ότι οι όποιες επιλογές παρέχονται στο Career mode είναι καθαρά διακοσμητικές. Τα αμάξια δεν έχουν σημαντικές διαφορές, ενώ ακόμη και αν παρεκκλίνετε από το mentality της ομάδας σας δεν υπάρχει κάποια σημαντική επίπτωση. Στην τελική λοιπόν το μόνο που μετράει είναι το κατά πόσο καλά θα οδηγήσετε το όχημά σας, το customization που θα κάνετε πριν τους αγώνες, αλλά και το πώς θα διαχειριστείτε τις ζημιές που θα προκληθούν κατά την διάρκεια ενός αγώνα.
Ακροβατεί ανάμεσα σε simulation και arcade
Πριν ή και κατά την διάρκεια του Career έχετε την δυνατότητα να παρακολουθήσετε τα λεγόμενα driving lessons και να εγκλιματιστείτε στο μοντέλο χειρισμού και την οδηγική εμπειρία του WRC 5. Τα tutorials αυτά είναι εξαιρετικά λεπτομερή, καθώς σας παρέχουν την λεγόμενη guiding line για να δείτε που ακριβώς θα πρέπει να επιταχύνετε ή να ελαττώσετε ταχύτητα, ενώ στην πάνω πλευρά της οθόνης σας υπάρχει ένα εικονίδιο που αναπαριστά ουσιαστικά το cockpit σας. Το εικονίδιο αυτό σας δείχνει με χειρουργική ακρίβεια το πως ακριβώς θα πρέπει να οδηγήσετε, πόσο θα πρέπει να στρίψετε το τιμόνι σας, που θα πρέπει να πατήσετε γκάζι και που χειρόφρενο κ.ο.κ. Φτάνουμε στο συμπέρασμα λοιπόν ότι τουλάχιστον σε ότι έχει να κάνει με τα tutorials η Kylotonn έχει κάνει μια πραγματικά εξαιρετική δουλειά από όλες τις απόψεις.
Όσον αφορά την οδηγική εμπειρία τώρα θα λέγαμε ότι είναι εφικτό να την προσαρμόσετε στις ανάγκες σας και τις προτιμήσεις, παρόλα αυτά είναι δύσκολο να βρείτε την χρυσή τομή. Το WRC 5 απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί ως Racing Simulator, ακόμη κι αν απενεργοποιήσετε όλα τα driving assists. To simulation στοιχείο εντοπίζεται κυρίως στο damage model, το οποίο είναι άκρως ρεαλιστικό, καθώς ακόμη και η παραμικρή ζημιά που θα υποστεί το όχημά σας έχει άμεση επίπτωση στα controls. Λόγου χάρη, οι ζημιές στο αμάξωμα επηρεάζουν την αεροδυναμική σας, ενώ αυτές στο κιβώτιο ταχυτήτων είναι ικανές ακόμη και να το αχρηστεύσουν καθιστώντας αδύνατο να αλλάξετε ταχύτητα. Στην τελευταία περίπτωση το χειρότερο σενάριο είναι να στουκάρετε πάνω σε έναν βράχο ή σε προστατευτικά κιγκλιδώματα, καθώς θα διαπιστώσετε ότι είναι αδύνατο να βάλετε την reverse και να κάνετε όπισθεν.
Μιας και αναφερθήκαμε στις ζημιές να προσθέσουμε ότι σε κάθε rally (αποτελείται από 6-7 stages) έχετε την ευκαιρία να επιδιορθώσετε το όχημα σας τρεις φορές. Στην περίπτωση που έχετε επιλέξει τα low damage settings ο χρόνος που έχετε στην διάθεσή σας συνήθως επαρκεί για να επιδιορθώσετε όλα τα μέρη του αυτοκινήτου σας (κιβώτιο ταχυτήτων, bodywork, ελαστικά, φρένα, αναρτήσεις κτλ.). Στα normal και high damage settings όμως θα χρειαστεί να πάρετε κρίσιμες αποφάσεις και να διαχειριστείτε τον χρόνο σας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ένα τυπικό σενάριο είναι να αγνοήσετε τις ζημιές στα electronics για να επιδιορθώσετε τα φρένα και το κιβώτιο ταχυτήτων σας. Εάν προβείτε σε αυτή την ενέργεια όμως θα διαπιστώσετε ότι θα πρέπει να οδηγήσετε στα τυφλά, καθώς στην οθόνη σας δεν υπάρχουν οι συνήθεις ενδείξεις για τις επικείμενες στροφές.
Ένας ακόμη παράγοντας που επηρεάζει την συμπεριφορά του οχήματος σας είναι ο τύπος του οδοστρώματος. Στα 13 διαφορετικά rally του Career mode θα συναντήσετε έξι διαφορετικούς τύπους, όπως άσφαλτο, πάγο, χιόνι, χαλίκι, λάσπη και άμμο. Οι διαδρομές που κρύβουν τους μεγαλύτερους κινδύνους είναι αυτές που έχουν δύο τύπους οδοστρώματος σε μια ισόποση αναλογία. Για παράδειγμα στην διαδρομή Sisteron-Thoard στο Rally Monte Carlo η αναλογία άσφαλτος/πάγος είναι στο 55/45%.
Κατά την διάρκεια της καριέρας σας θα χρειαστεί να οδηγήσετε σε διάφορους τύπους οδοστρώματος, από τα χιονισμένα τοπία της Σουηδίας, μέχρι τους λασπωμένους δρόμους της Ουαλίας.
Εσείς από την πλευρά σας θα πρέπει να επιλέξετε τον κατάλληλο τύπο ελαστικών ανάλογα με την περίσταση, αν και για να είμαστε ειλικρινείς σε αυτό το κομμάτι υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις, καθώς δεν υπάρχουν διαφορετικές γομώσεις στα ελαστικά (μαλακά, σκληρά), όπως τουλάχιστον ισχύει στους πραγματικούς αγώνες του WRC. Μια ακόμη σημαντική διαφορά με το πραγματικό πρωτάθλημα είναι η συνολική έκταση των διαδρομών. Λόγου χάρη στην πραγματικότητα ένα rally λαμβάνει χώρα σε 400 περίπου χιλιόμετρα, εδώ αντίθετα αν αθροίσουμε όλες τις ειδικές διαδρομές και των 13 rally μιλάμε για μόλις 350 χιλιόμετρα.
Όσον αφορά τον συνολικό βαθμό πρόκλησης τώρα θα λέγαμε ότι μπορείτε να τον προσαρμόσετε στις ανάγκες σας. Με ενεργοποιημένα όλα τα driving assists και με low damage settings πάντως είναι δεδομένο ότι το έργο σας είναι εξαιρετικά εύκολο, καθώς οι χρόνοι που κάνει η CPU είναι τουλάχιστον 2-3 δευτερόλεπτα μεγαλύτεροι από τον δικό σας σε κάθε διαδρομή. Μέχρι το Νοέμβριο πάντως υπήρχε ένα bug στην διαδρομή Francardo-Sermano του Rallye de France-Tour de Corse, καθώς η CPU ήταν πάντα μισό λεπτό μπροστά σας όσο καλά κι αν οδηγούσατε. Κατ' επέκταση ήταν πρακτικά αδύνατο να νικήσετε στο συγκεκριμένο rally. Το bug αυτό μας στέρησε το πρωτάθλημα στην WRC-J σεζόν μας, καθώς η συγκεκριμένη εκτυλίσσεται σε έξι και όχι σε 13 rally όπως αυτή του WRC.
Σε ότι έχει να κάνει με το customization του οχήματος σας, η Kylotonn δεν προσφέρει κάτι το εξεζητημένο. Κοινώς υπάρχουν τυπικές επιλογές, από τις οποίες όπως είπαμε απουσιάζει η επιλογή γόμωσης των ελαστικών. Ένα ακόμη στοιχείο που μας δυσαρέστησε είναι ότι δεν υπάρχει άμεσο feedback από τις επιλογές σας, όπως υπάρχει λόγου χάρη στην σειρά Forza Motorsport. Κοινώς αν αλλάξετε τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων σας θα πρέπει να δείτε στον αγώνα τι επιπτώσεις έχουν αυτές αλλαγές, χωρίς να σας παρέχεται κάποια πληροφόρηση για τις επιδόσεις του οχήματος σας στο customization μενού. Επίσης το customization είναι εφικτό μόνο στα πρωταθλήματα WRC-2 και WRC και όχι στο WRC-J.
Μετά το Career, το χάος
Η αλήθεια είναι πως από την στιγμή που ολοκληρώσετε το Career mode, το WRC 5 αδυνατεί να σας κρατήσει απασχολημένους, καθώς τα υπόλοιπα modes είναι ως επί τω πλείστον αδιάφορα. Στα Quick Stage και Quick Rally έχετε την δυνατότητα να τρέξετε σε όποια πίστα και σε όποιο rally θέλετε αντίστοιχα, αλλά δεν υπάρχει κανένα ουσιαστικό κίνητρο για να ασχοληθείτε με τα modes αυτά εκτός κι αν θέλετε να κερδίσετε τα “Explorer” και “Around the World” achievements.
Εν τω μεταξύ, οι servers στο online multiplayer είναι “πεθαμένοι”, καθώς όσο κι αν προσπαθήσετε δύσκολα θα βρείτε κάποιον αντίπαλο, πόσο μάλλον να συμπληρωθεί η οχτάδα. Στο δικό μας playthrough μετά από πολύ κόπο παίξαμε 10 online αγώνες, με έναν μόλις αντίπαλο. Το offline multiplayer πάντως λειτουργεί ικανοποιητικά, καθώς με ένα μόλις χειριστήριο μπορούν να παίξουν από δύο έως και οχτώ παίκτες. Νικητής φυσικά ανακηρύσσεται αυτός που θα κάνει τον καλύτερο χρόνο.
Στο σημείο αυτό αξίζει να προσθέσουμε ότι τουλάχιστον από την πλευρά της η Kylotonn κάνει κάποιες φιλότιμες προσπάθειες να κρατήσει τους παίκτες στους servers, καθώς ανά τακτά χρονικά διαστήματα υπάρχουν challenges με leaderboards, ενώ τους προσεχείς μήνες θα ξεκινήσει και ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα. Με τα δεδομένα που επικρατούν αυτή την στιγμή οι προσπάθειες αυτές πέφτουν στο κενό, γιατί δεν υπάρχει κανένα απολύτως κίνητρο για να ασχοληθεί κάποιος με τα challenges. Ενδεχομένως όταν ξεκινήσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα να υπάρξει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, για την ώρα πάντως το WRC 5 αδυνατεί να σας κρατήσει για περισσότερες από 20 ώρες (όσο διαρκεί το Career δηλαδή) στην οθόνη σας.
Μετριοπαθή production values
Στο τεχνικό κομμάτι έχουμε ένα αρκετά ικανοποιητικό αποτέλεσμα, καθώς τα μοντέλα των αυτοκινήτων έχουν αποδοθεί με μεγάλη λεπτομέρεια, ενώ υπάρχουν και τα αυθεντικά liveries των ομάδων. Ανάλογη προσοχή έχει δοθεί και στο damage model, καθώς και στα εξαιρετικά lighting effects. Από πλευράς performance πάντως το WRC 5 παρουσιάζει σημαντικές πτώσεις του frame rate και αρκετό screen tearing. Οι πτώσεις του frame rate είναι ιδιαίτερα αισθητές με άμεσο αντίκτυπο στα controls, ενώ το screen tearing παρατηρείται κυρίως στην πάνω πλευρά της οθόνης σας και είναι ανεπαίσθητο στον μέσο παίκτη. Να σημειωθεί επίσης ότι υπάρχουν dynamic weather effects, καθώς ξαφνικά μπορεί να αρχίσει να βρέχει ή να χιονίζει. Παράλληλα, υπάρχει και δυναμική εναλλαγή ημέρας/νύχτας.
Υπάρχουν βέβαια και αρκετές στιγμές στις οποίες το WRC 5 μαρτυρά το μετριοπαθές budget ανάπτυξης που είχε στην διάθεσή της η Kylotonn, καθώς τα textures της βλάστησης είναι βγαλμένα από την έκτη γενιά οικιακών κονσολών, ενώ παρατηρούνται σημαντικά φαινόμενα aliasing στο περιβάλλον. Συν τις άλλοις, το λανσάρισμα του παιχνιδιού στην ευρωπαϊκή αγορά συνοδεύτηκε από αρκετά bugs, πέρα από αυτό που αναφέραμε στον αγώνα της Κορσικής. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το WRC 5 “κράσαρε” αρκετές φορές οδηγώντας μας στο dashboard του Xbox One, υπήρχαν αρκετά glitched και unobtainable achievements κ.ο.κ. Επίσης αρχικά το game δεν υποστήριζε τα Impulse Triggers του χειριστηρίου και ήταν ασύμβατο με τις περισσότερες τιμονιέρες της αγοράς. Όπως αναφέραμε και στον πρόλογο του review πάντως η πλειοψηφία των προβλημάτων διορθώθηκε με ένα patch που διατέθηκε το Νοέμβριο, εμείς βέβαια από την πλευρά μας οφείλουμε να σας αναφέρουμε όλα τα προβλήματα που συναντήσαμε.
Στον ηχητικό τομέα επικρατεί μια πλήρης απογοήτευση, καθώς δεν υπάρχει ουσιαστικά κάποιο soundtrack, αλλά μόνο σκόρπια αδιάφορα μουσικά themes που συντροφεύουν την περιήγησή σας στα διάφορα μενού. Εν τω μεταξύ, τα ηχητικά εφέ του κοινού που παρακολουθούν τους αγώνες είναι πάντα ίδια και παίζουν σε loop, κάτι που αν μη τι άλλο μόνο γέλιο μπορεί να προκαλέσει. Το κερασάκι στην τούρτα είναι οι ήχοι της εξάτμισης του αυτοκινήτου σας και οι ήχοι που σχετίζονται με την αλλαγή των ταχυτήτων, οι οποίοι θυμίζουν το οπλοπολυβόλο MG 42 (Hitler's Buzzsaw) του B' Παγκοσμίου Πολέμου!
Μικρά σημάδια βελτίωσης
Η Kylotonn συνεχίζει από εκεί όπου σταμάτησε η Milestone στο WRC 4 παρουσιάζοντας ένα ελαφρώς καλύτερο πρόσωπο. Στην προκειμένη περίπτωση μπορούμε να κάνουμε λόγο ακόμη και για μια ευχάριστη έκπληξη, αν λάβουμε υπόψη μας τις αποκαρδιωτικές δημιουργίες που μας παρουσίασε η εταιρεία στο παρελθόν. Με δεδομένο πάντως ότι στα PC διατίθεται ήδη το Dirt Rally της Codemasters είναι δεδομένο ότι o ανταγωνισμός είναι τεράστιος και κακά τα ψέμματα η νέα δουλειά της βρετανικής εταιρείας είναι κατά πολύ καλύτερη από το WRC 5. Παρόλα αυτά αν ψάχνετε απεγνωσμένα για ένα rally Racing στις κονσόλες, τότε το WRC 5 είναι -για την ώρα- η μοναδική επιλογή σας.
Θετικά:
- Προσεγμένο damage model
- Εξαιρετικά και άκρως επεξηγηματικά tutorials
- Ικανοποιητική διάρκεια
- Αρκετά ρεαλιστική εμπειρία οδήγησης
- Κορυφαία lighting effects
- O βαθμός δυσκολίας προσαρμόζεται στις ανάγκες σας
Αρνητικά:
- Απαράδεκτα ηχητικά εφέ
- Προβληματικό launch με αρκετά bugs
- Άδειοι servers στο online
- Ελάχιστα διαθέσιμα modes
- Σημαντικές πτώσεις στο frame rate
- Κάποιες ελλείψεις στο customization των οχημάτων
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 6
Gameplay: 7
Αντοχή: 7
Γενικά: 6.8
Μια φιλότιμη μεν, ημιτελής δε προσπάθεια μεταφοράς του συναρπαστικού κόσμου του WRC.
Παντελής Δασκαλέλος
NEWS VIEW ALL
WRC 5: Οι απαιτήσεις στα PC
Η Big Ben Interactive έδωσε στη δημοσιότητα τις ελάχιστες και προτεινόμενες απαιτήσεις που θα πρέπει να πληρεί το PC σας για να παίξετε ομαλά το WRC 5. Θυμίζουμε ότι νέο μέλος της δημοφιλούς Racing...Posted (06 Oct 2015)
WRC 5
[Αρχική δημοσίευση: 23/1/15] Μετά από φήμες αρκετών μηνών, η BigBen Interactive ανακοίνωσε και επίσημα το WRC 5. Χαρμόσυνα είναι τα νέα για τους rally fans, καθώς η BigBen Interactive αποκάλυψε ότι...Posted (22 Jul 2015)
Comments
Και είναι και φοβερο για ατομα που δεν θα κατσουν να ασχοληθουν σοβαρα. η για πιο μικρες ηλικιες πχ το ανηψακι μου 12 χρονων δεν καταφερε να παιξει κανενα από τα racing Που εχω εκτος από το WRC 5 , Είναι καλο να υπαρχουν και SIM Kai Arcade WRC games για να μπορουν να καλυπτουν ολους τους Gamers .
Ένα μεγαλο μειον σε τετοιου είδους Arcade τιτλους είναι ότι δεν εχουν SPLIT SCREEN κριμα .... Πλεον ολοι εχουν 55αρες TV Στο σαλονι τους και θα ηταν ότι πρεπει.