- Reviews
- Xenoblade Chronicles X
Xenoblade Chronicles X
HotΤο νέο έπος της Monolith Soft.
Το νέο έπος της Monolith Soft.
Ιανουάριος 2013. Το Wii U βρίσκεται στα ράφια των καταστημάτων για ένα περίπου χρόνου, χωρίς να έχει σημειώσει τις πωλήσεις που θα περίμενε η Nintendo μετά την εξαιρετική παρουσία του Wii. Όσοι έχουν αγοράσει την κονσόλα -ανάμεσά τους και ο γράφοντας- δεν χάνουν τις ελπίδες τους και περιμένουν τις επόμενες κινήσεις της ιαπωνικής εταιρείας. Στις 23 του ίδιου μήνα λαμβάνει χώρα μια Nintendo Direct, όπου και ανακοινώνεται η νέα δημιουργία της Monolith Soft με την κωδική ονομασία Project X.
Εν τω μεταξύ, ο τρόπος γραφής του “Χ” θύμιζε το λογότυπο του Xenogears, ενός εξαιρετικού JRPG της Square Enix που δεν είχε έρθει ποτέ στην Ευρώπη. Κατόπιν αυτού, θεωρήσαμε δεδομένο ότι το Project X αφορά είτε το νέο Xenogears, είτε τον διάδοχο του Xenoblade Chronicles, λαμβάνοντας υπόψη μας και την συμμετοχή του Tetsuya Takahashi στην ανάπτυξη των δύο τίτλων. Από τα δύο αυτά σενάρια επικράτησε το δεύτερο, καθώς στην Ε3 του 2014 η Nintendo ανακοινώνει το Xenoblade Chronicles X.
Στο σημείο αυτό αξίζει να σταθούμε λίγο στην κληρονομιά του Xenoblade Chronicles, αλλά και στην καθοριστική συμβολή που είχε ο Tetsuya Takahashi στην ανάπτυξή του. Χωρίς καμία αμφιβολία το εν λόγω exclusive του Wii αποτελεί ένα από τα καλύτερα JRPG όλων των εποχών και ένα πραγματικό κόσμημα στην βιβλιοθήκη τίτλων του. Επιπροσθέτως, σε αυτό δικαιώθηκε, αλλά κυρίως γιγαντώθηκε το όραμα του Tetsuya Takahasi, ενός ανθρώπου που δεν δίστασε να αποχωρήσει από την Square Enix για να ιδρύσει την δική του εταιρεία (Monolith Soft) και να ακολουθήσει τον δικό του δρόμο.
Με βάση τα όσα προαναφέραμε, οι απαιτήσεις μας από το Xenoblade Chronicles X είναι υψηλότατες. Αν μη τι άλλο πρόκειται για ένα από τα πολυαναμενόμενα games του 2015, κυρίως για τους κατόχους του Wii U, αλλά και για όσους λατρεύουν τα JRPG και απλά πήραν την κονσόλα για να το απολαύσουν! Μπείτε λοιπόν στο πιλοτήριο του mech σας και ετοιμαστείτε να ταξιδέψετε στον αφιλόξενο πλανήτη Mira.
H κιβωτός της ανθρωπότητας
Καταρχήν θα θέλαμε να διευκρινίσουμε ότι το Xenoblade Chronicles X αποτελεί πνευματικό διάδοχο και όχι sequel του Xenoblade Chronicles. Ως εκ τούτου η Monolith Soft έφτιαξε σχεδόν από το μηδέν ένα νέο σύμπαν για να “ντύσει” την καινούργια δημιουργία της και όπως είναι φυσικό οφείλουμε να της δώσουμε τα εύσημα για αυτή την επιλογή της. Με βάση το lore η Γη έχει καταστραφεί από τον πόλεμο δύο εξωγήινων δυνάμεων. Η ανθρωπότητα αποφασίζει να εγκαταλείψει μαζικά τον πλανήτη χρησιμοποιώντας διάφορα διαστημόπλοια-κιβωτούς, ελάχιστα εξ' αυτών όμως καταφέρνουν να διαφύγουν από την επικείμενη καταστροφή.
Ένα από αυτά είναι και το White Whale, το οποίο όμως στην πορεία καταρρίπτεται ύστερα από μια εξωγήινη επίθεση και προσεδαφίζεται στον πλανήτη Mira. Εκεί οι άνθρωποι χτίζουν μια τεράστια πόλη ονόματι New Los Angeles και καλούνται να κάνουν ένα νέο ξεκίνημα αναζητώντας παράλληλα τους επιζήσαντες του White Whale.
Ολική αμνησία
Μετά τον απαραίτητο πρόλογο της ιστορίας θα έχετε την πρώτη γνωριμία σας με την Elma, ένα από τα μέλη της BLADE, μιας στρατιωτικής οργάνωσης η οποία προσπαθεί να κάνει την ζωή των ανθρώπων στην Mira πιο εύκολη με διάφορους τρόπους. Σε γενικές γραμμές η BLADE εξοντώνει την επικίνδυνη πανίδα του πλανήτη Mira, συλλέγει μεταλλεύματα και αναζητά τα μέλη του πληρώματος του White Whale. Ένα από αυτά τα μέλη είστε και εσείς, αλλά δυστυχώς πάσχετε από ολική αμνησία και κατ' επέκταση η Elma γίνεται η μέντορας σας αναλαμβάνοντας να σας καθοδηγήσει στον αφιλόξενο πλανήτη.
Το πρώτο σας βήμα είναι να καθορίσετε την εξωτερική όψη του χαρακτήρα σας στο μενού του character customization. Οι επιλογές που υπάρχουν εδώ είναι αρκετές για να φτιάξετε έναν ξεχωριστό χαρακτήρα, αλλά στο σύνολό τους είναι πολύ λιγότερες σε σχέση με άλλα RPG της αγοράς. Στην πορεία καλείστε να εξοικειωθείτε με το σύστημα μάχης και να μεταβείτε στο New Los Angeles, όπου και σταδιακά θα ενταχθείτε στην BLADE.
Όσο ζω, μαθαίνω
Στην περίπτωση που στο παρελθόν είχατε ασχοληθεί με το Xenoblade Chronicles θα βρείτε σχετικά εύκολα τα “πατήματά” σας στη νέα δημιουργία της Monolith Soft. Αντίθετα εάν εδώ έχετε την πρώτη γνωριμία σας με την σειρά είναι δεδομένο ότι θα πάθετε ένα πολιτισμικό σοκ.
Το όλο στήσιμο του Xenoblade Chronicles X παραπέμπει περισσότερο σε MMORPG παρά στα τυπικά turn-based JRPG. To γεγονός αυτό αποτυπώνεται γλαφυρά στο “βαρύ” User Interface που καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της οθόνης, στα online features αλλά και στο σύστημα μάχης. Όπως είπαμε οι αμύητοι στο σύμπαν της σειράς είναι πολύ πιθανόν να τα βρουν εξ' αρχής σκούρα. Το Xenoblade Chronicles X απαιτεί τρομερή αφοσίωση, καθώς θα χρειαστεί να αφομοιώσετε συνεχώς νέα πράγματα. Οι developers από την πλευρά τους προσπαθούν να σας βάλουν σιγά σιγά στο κλίμα, εισάγοντας σταδιακά νέους μηχανισμούς. Με ανάλογη ροή ξεδιπλώνεται η πλοκή της ιστορίας και το lore του παιχνιδιού.
Η προσέγγιση αυτή έχει ορισμένα θετικά, αλλά και κάποια αρνητικά στοιχεία. Το βασικότερο πρόβλημα είναι ότι τα πράγματα κυλούν πολύ αργά και δεν μιλάμε μόνο για τα μακρόσυρτα cutscenes και την εξέλιξη του σεναρίου, η οποία κινείται με ρυθμούς παγετώνα. Υπάρχουν συγκεκριμένοι μηχανισμοί, όπως το Overdrive, που ξεκλειδώνουν μετά από 15-20 ώρες gameplay, ενώ θα χρειαστεί να περάσουν 20-25 ώρες για να αποκτήσετε πρόσβαση στα Skells (τα mechs του Xenoblade Chronicles X). Συνδυάστε αυτά τα στοιχεία με τον τεράστιο όγκο πληροφοριών που θα χρειαστεί να αφομοιώσετε, το character progression και το leveling system και θα διαπιστώσετε ότι μιλάμε για ένα game που είναι πολύ πιθανό να αποθαρρύνει τον μέσο παίκτη.
Το ελάττωμα αυτό, αν μπορούμε να το πούμε έτσι, αποτελεί παράλληλα και ένα από τα μεγαλύτερα προτερήματα του Xenoblade Chronicles X. O παίκτης που δεν θα διστάσει να μπει στα βαθιά θα ανακαλύψει μια δημιουργία που συνεχώς εξελίσσεται και που προσφέρει ανά τακτά χρονικά διαστήματα νέες εμπειρίες.
H φονική πανίδα
Ένα μεγάλος μέρος του Xenoblade Chronicles X, για να μην πούμε το μεγαλύτερο, στηρίζεται στην εξερεύνηση του πλανήτη Mira. O κόσμος είναι -τουλάχιστον θεωρητικά- ανοικτός προς εξερεύνηση και χωρίζεται σε πέντε τεράστιες περιοχές. Όσον αφορά το μέγεθος του, θα λέγαμε ότι δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από αντίστοιχα open world Action RPG της αγοράς, όπως το The Witcher 3: Wild Hunt ή το Fallout 4.
Στην πράξη βέβαια το νέο πνευματικό παιδί το Tetsuya Takahashi δεν είναι τόσο open world, όσο αφήνεται να εννοηθεί και αυτό γιατί δεν υπάρχει scaling στα levels των mobs. Κοινώς οι εχθροί που θα συναντήσετε έχουν συγκεκριμένο level ανεξάρτητα από το δικό σας και κατ' επέκταση είναι πρακτικά αδύνατο να μεταβείτε εξ' αρχής σε όποια περιοχή του χάρτη επιθυμείτε. Για παράδειγμα, πλάι σε πλάσματα χαμηλού level υπάρχουν... τέρατα της φύσης με level που ξεπερνά κατά πολύ το δικό σας. Εάν βρεθείτε στο οπτικό σας πεδίο θα σας επιτεθούν χωρίς δεύτερη σκέψη και κατά 99.9% θα πεθάνετε πριν προλάβετε καν να τρέξετε για να φύγετε.
Για να είμαστε ειλικρινείς η λογική αυτή δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο στον χώρο των Action RPG, καθώς κάτι αντίστοιχο είχαμε δει και στο Dragon's Dogma της Capcom. Υπάρχουν όμως στιγμές που το Xenoblade Chronicles X γίνεται πραγματικό άδικο. Λόγου χάρη, στο πέμπτο κεφάλαιο της ιστορίας θα χρειαστεί να καταστρέψετε τρία αντιαεροπορικά των Ganglion (μία από τις εξωγήινες φυλές που συνέβαλαν στην καταστροφή της Γης). Η αποστολή αυτή έχει recommended level 16, οπότε θεωρητικά ένα party που αποτελείται από τέσσερις χαρακτήρες level 18 δεν θα έπρεπε να αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα. Το ίδιο σκεφτήκαμε και εμείς και χωρίς δεύτερη σκέψη ξεκινήσαμε για τις βάσεις των εξωγήινων για να διαπιστώσουμε ότι κάθε αντιαεροπορικό προστατεύονταν από 10-15 στρατιώτες level 19-20. Παράλληλα, γύρω από τις βάσεις γυρνοβολάνε και μερικά tyrant mechs (elite mobs) level 22. Σαν να μην έφτανε αυτό οι εχθροί αυτοί κάνουν και respawn και μέχρι να τους σκοτώσετε έχουν εμφανιστεί ξανά στον χάρτη. Τελικά μόνο τα αντιαεροπορικά ήταν level 16 δίνοντας μας την εντύπωση ότι η Monolith Soft απλά ήθελε να μας trollάρει!
Σε στιγμές σαν κι αυτές που περιγράψαμε ο βαθμός πρόκλησης όχι μόνο αυξάνει κατακόρυφα, αλλά γίνεται απαγορευτικός. Το πρόβλημα αυτά δεν είναι άγνωστο στους developers, καθώς στην περίπτωση που πεθάνετε αρκετές φορές στο boss μιας αποστολής, σας δίνεται η επιλογή να ελαττώσετε τον βαθμό δυσκολίας. Αυτό ισχύει μόνο για την εκάστοτε αποστολή και συγκεκριμένα για το boss της, του οποίου το level μειώνεται δραστικά. Δυστυχώς δεν ισχύει το ίδιο και για τους υπόλοιπους εχθρούς που το περιβάλλουν. Με λίγα λόγια η Monolith Soft κάνει μια τρύπα στο νερό, καθώς η μόνη ενδεδειγμένη λύση σε αυτές τις περιπτώσεις είναι το επίπονο grinding.
Η δημιουργία της Monolith Soft δεν απευθύνεται στις μάζες, αλλά αποτελεί την... γη της επαγγελίας για όσους ψάχνουν ένα “βαθύ” και περίπλοκο Action RPG.
Συντονισμένες επιθέσεις
Όσον αφορά το σύστημα μάχης, σε γενικές γραμμές ισχύει ότι είχαμε δει στο Xenoblade Chronicles. Οι μάχες λαμβάνουν χώρα σε πραγματικό χρόνο και εσείς από την πλευρά σας καλείστε να εκμεταλλευτείτε τα διάφορα Arts που έχετε στην διάθεσή σας για να εξολοθρεύσετε τους αντιπάλους σας. Το όλο feeling της μάχης θυμίζει MMORPG, καθώς τα Arts έχουν συγκεκριμένο cooldown και δεν μπορείτε να τα spamάρετε, εντούτοις ο χαρακτήρας σας επιτίθεται σε αυτό το διάστημα με autoattacks (με το σπαθί ή το ντουφέκι του).
Το κλειδί της επιτυχίας είναι να εξαπολύσετε τα Arts σας με την κατάλληλη σειρά, για να κάνετε topple τον αντίπαλο σας (σωριάζεται στο έδαφος) και να τον αποτελειώσετε με critical hits. Εδώ να σημειώσουμε ότι κατά την διάρκεια της μάχης ελέγχετε μόνο τον χαρακτήρα, καθώς τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας σας (συνήθως 2-3) ελέγχονται από την CPU. H τεχνητή νοημοσύνη τους κινείται σε υψηλά επίπεδα, αν και δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για αυτή των αντιπάλων σας.
Επιπροσθέτως, έχετε την δυνατότητα να συντονίσετε τις επιθέσεις σας μέσω του μηχανισμού Soul Voices. Πρακτικά με τα Soul Voices μπορείτε να ορίσετε μια συγκεκριμένη συμπεριφορά των συμμάχων σας, ανάλογα με τις περιστάσεις. Λόγου χάρη, αν τα hit points σας πέσουν κάτω από το 50% κάποιο μέλος της ομάδας σας θα σας κάνει heal. Ως έμπνευση ο μηχανισμός αυτός είναι αρκετά πρωτότυπος, ενώ αν ψαχτείτε λίγο στο σχετικό μενού, θα διαπιστώσετε ότι υπάρχουν τουλάχιστον τρία Soul Voices για κάθε περίσταση και καθένα εξ' αυτών έχει διαφορετικό αντίκτυπο μέσα στην μάχη. Δεν θα ήταν υπερβολή λοιπόν αν λέγαμε ότι η προσθήκη αυτή δίνει μια ακόμη διάσταση στο σύστημα μάχης του Xenoblade Chronicles X.
To πρόβλημα που εντοπίζεται όμως εδώ είναι ότι τα Soul Voices εκτελούνται μέσω συγκεκριμένων quick-time events. Είναι πολύ πιθανό λοιπόν να μην προλάβετε να πατήσετε το σχετικό κουμπί (Β) την κατάλληλη χρονική στιγμή και να χάσετε λόγου χάρη ένα κρίσιμο heal. Ενδεχομένως κάποιος να αναρωτηθεί “μα καλά ένα κουμπί έχω να πατήσω πως θα αποτύχω”. Να διευκρινίσουμε πως ένα τυπικό boss fight απαιτεί από εσάς να χρησιμοποιήσετε 2-3 φορές τα Arts σας, επιλέγοντας καθένα από αυτά με το d-pad κατά την διάρκεια της μάχης, κάτι που στην πράξη δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται χωρίς hotkeys για το κάθε Art. Ως εκ τούτου είναι εξαιρετικά πιθανό να αποτύχετε στα quick-time events.
“Ο πιο καλός BLADE μαχητής ήμουν εγώ”
Σε ότι έχει να κάνει με το leveling system το Xenoblade Chronicles X προσφέρει τεράστια ελευθερία επιλογών, ενώ είναι εφικτό να εξειδικευτείτε και στα 10 διαθέσιμα classes αν αφιερώσετε αρκετό χρόνο. Αρχικά ξεκινάτε το ταξίδι ως Drifter, ένα all-around class με ποικιλία στα Arts και μόλις φθάσετε στο rank 10, μπορείτε να ξεκλειδώσετε ένα καινούργιο class και να αποκτήσετε πρόσβαση σε νέα Skills και Arts.
Θεωρητικά είναι εφικτό να φτάσετε το rank 10 σε όλα τα classes και να ξεκλειδώσετε όλα τα διαθέσιμα Arts και Skills. Βέβαια η διαδικασία αυτή προϋποθέτει ότι θα αφιερώσετε εκατοντάδες ώρες κάνοντας grinding, αλλά όπως και να το κάνουμε και μόνο το γεγονός ότι έχετε την ελευθερία να εξειδικευτείτε σε όλα τα classes είναι κάτι πρωτόγνωρο στον χώρο των Action RPG.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι έχετε την δυνατότητα να κάνετε upgrade τόσο τα δικά σας Arts/Skills, όσο και αυτά των συμμάχων σας ξοδεύοντας Battle points. Τα τελευταία τα αποκτάτε από τις επιτυχημένες μάχες, από τα quests, από την διεξοδική εξερεύνηση του πλανήτη Mira, ακόμη και από τα αντικείμενα που συλλέγετε.
Μια τυπική μέρα
Οι πρώτες ώρες ενασχόλησής σας με το Xenoblade Chronicles X κυλούν ήρεμα με ελάχιστα quests που αφορούν κυρίως το main story. Από κάποιο σημείο και μετά όμως θα υποστείτε έναν συνεχή βομβαρδισμό από νέες αποστολές. Υπάρχουν τα τυπικά fetch quests, τα affinity missions, οι online αποστολές και γενικώς θα χρειαστεί να αφιερώσετε εκατοντάδες ώρες για να κάνετε τα πάντα. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η διάρκεια του main story αγγίζει τις 70 ώρες, ενώ εκτοξεύεται στις 200 ώρες αν θέλετε να ασχοληθείτε και με τις προαιρετικές αποστολές.
Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι σε αρκετές περιπτώσεις οι βασικές αποστολές είναι κλειδωμένες και θα χρειαστεί να ικανοποιήσετε συγκεκριμένες συνθήκες για να τις αναλάβετε. Με τον τρόπο αυτό οι developers σας βάζουν στην διαδικασία να εξερευνήσετε τον κόσμο του παιχνιδιού και να εγκαταστήσετε probes σε διάφορες περιοχές του χάρτη. Η αρχική εντύπωση που μας δόθηκε είναι ότι κάνουμε “αγγαρεία” παρόλα αυτά στην πορεία διαπιστώσαμε ότι η μετακίνηση στον χάρτη μέσω του fast travel που ξεκλειδώνει από τα probes είναι εξαιρετικά εύχρηστη και κυρίως πιο ασφαλής.
Η διαδικασία του fast travel γίνεται από την οθόνη του GamePad, ενώ γενικά το ιδιόμορφο χειριστήριο του Wii U βοηθά πολύ τα πράγματα, καθώς ανά πάσα στιγμή βλέπετε τον χάρτη της εκάστοτε περιοχής, τα διαθέσιμα quests και άλλες χρήσιμες πληροφορίες. Σαφώς και υποστηρίζεται και off-TV gameplay, αλλά θα λέγαμε ότι χωρίς την πρόσβαση στο χάρτη ανά πάσα στιγμή και στις υπόλοιπες πληροφορίες η όλη εμπειρία δεν είναι τόσο συναρπαστική.
Εν τω μεταξύ, σε σχέση με το Xenoblade Chronicles παρατηρήσαμε μια μικρή βελτίωση στο κομμάτι του pathfinding, καθώς πλέον σας υποδεικνύεται ακριβώς η διαδρομή που θα πρέπει να ακολουθήσετε, με την CPU να λαμβάνει υπόψη της την μορφολογία του εδάφους. Μας προβλημάτισε πάντως το γεγονός ότι δεν υπάρχουν οι κατάλληλες ενδείξεις για όλες τις αποστολές που αναλάβαμε, καθώς το pathfinding αφορά την εκάστοτε active mission. Εκτός από αυτό στα fetch quests δεν υπάρχει pathfinding αναγκάζοντας σας να ψάχνετε σαν χαμένοι τον χάρτη για το εκάστοτε πλάσμα ή collectable.
Τα τυπικά κλισέ
Κατά την ταπεινή μας άποψη είναι εξαιρετικά δύσκολο να δημιουργήσεις ένα open world RPG με πρωτότυπους χαρακτήρες, αξιομνημόνευτους NPC και συγκλονιστικό σενάριο. Με άλλα λόγια στο κομμάτι αυτό χρειάζονταν περισσότερη δουλειά από την Monolith Soft, καθώς το τελικό αποτέλεσμα είναι κατώτερο των προσδοκιών μας. Σε γενικές γραμμές συναντήσαμε όλα τα κλισέ των ιαπωνικών RPG, αρχής γενομένης από το σενάριο που δύσκολα θα καταφέρει να κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον σας. Για να είμαστε ειλικρινείς υπάρχουν κάποιες αναπάντεχες ανατροπές που μας έκαναν να αναθαρρήσουμε περιμένοντας μια επική εξέλιξη της ιστορίας, αλλά στο τέλος μείναμε στα κρύα του λουτρού.
Ανάλογη αίσθηση μας άφησαν και οι υπόλοιποι κεντρικοί χαρακτήρες και ακόμη περισσότερο ο Tatsu, ένα χαριτωμένο πλάσμα που προσφέρει σε κάποιες στιγμές το απαραίτητο comic relief στοιχείο. Το πρόβλημα είναι ότι αυτές οι στιγμές είναι εξαιρετικά λίγες και ως επί τω πλείστον θέλαμε απλά να κάνουμε skip τα cutscenes για γλυτώσουμε από τις εκνευριστικές και βλακώδεις ατάκες του. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά έχουμε και τον “απρόσωπο” κεντρικό πρωταγωνιστή, ο οποίος εκτός από την μνήμη του πρέπει να έχασε και την λαλιά του, καθώς μιλά μόνο στην μάχη και στους διαλόγους απλά κουνά το κεφάλι του. Εμείς σε καμία περίπτωση δε νιώσαμε ότι μπήκαμε στο πετσί του ρόλου, κάτι που είναι εξαιρετικά λυπηρό με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα RPG.
Εξερευνώντας την Mira με παρέα
Περνώντας στο online κομμάτι, το Xenoblade Chronicles Χ υποστηρίζει asynchronous multiplayer για 2-32 παίκτες. Πρακτικά πριν από κάθε session μπαίνετε σε ένα συγκεκριμένο squad 32 παικτών, ενώ υπάρχει η επιλογή να παίξετε co-op με τρία άτομα από αυτό το squad και να αναλάβετε συγκεκριμένες online αποστολές. Οι αποστολές αυτές αφορούν κυρίως την εξολόθρευση διαφόρων πλασμάτων σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και θεωρητικά έχετε την δυνατότητα να τις αναλάβετε και solo. Πρακτικά βέβαια είναι αδύνατο να τα βγάλετε πέρα μόνοι σας, εκτός κι αν ο χαρακτήρας σας έχει φτάσει σε μεγάλο level. H όλη εμπειρία πάντως μας θύμισε την αντίστοιχη της σειράς Monster Hunter.
Η ενασχόληση με τις online αποστολές είναι σαφώς προαιρετική, παρόλα αυτά οι εν λόγω αποστολές είναι μια καλή ευκαιρία για να αποκτήσετε σπάνια materials και φυσικά να κερδίσετε μπόλικα exp. Να προσθέσουμε επίσης ότι έχετε την δυνατότητα να στρατολογήσετε στο party σας όποιον παίκτη της squad σας επιθυμείτε. Κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά χρήσιμο στην περίπτωση που τα έχετε βρει σκούρα σε κάποια από τις βασικές αποστολές του campaign. Στο online περιβάλλον πάντως το Xenoblade Chronicles Χ καταφέρνει να σας δώσει την αίσθηση σας ότι πράγματι αποτελείτε ένα μέλος της οργάνωσης BLADE, ενώ σας περιμένουν και επιπλέον rewards ανάλογα με το division της οργάνωσης στο οποίο ανήκετε (Pathfinders, Mediators κτλ.).
Ξεζουμίζει το Wii U
Την πρώτη στιγμή που θα αντικρίσετε τον τεράστιο κόσμο του παιχνιδιού και τα πλάσματα που τον απαρτίζουν είναι δεδομένο ότι θα αισθανθείτε ένα πραγματικό δέος. Στο σημείο αυτό είναι πιθανό να αναρωτηθείτε επίσης πως οι developers κατάφεραν να παρουσιάσουν αυτό το αποτέλεσμα σε μια κονσόλα περιορισμένων δυνατοτήτων (όσον αφορά το hardware πάντα), όπως το Wii U. Μιλάμε για έναν κόσμο τεραστίων διαστάσεων, με ποικιλία στην γεωμετρία του (βουνά, θάλασσες, ποτάμια, λόφοι), στον οποίο μπορείτε να μεταβείτε όπου επιθυμείτε χωρίς να χρειαστεί να υποστείτε χρόνους φόρτωσης ή πτώσεις του frame rate.
Για να επιτευχθεί βέβαια κάτι τέτοιο χρειάστηκαν να γίνουν κάποιες παραχωρήσεις, καθώς το Xenoblade Chronicles X τρέχει στα 720p (όπως και τα περισσότερα games του Wii U), ενώ χρησιμοποιείται trilinear και όχι anisotropic texture filtering. Επίσης αρκετές φορές θα παρατηρήσετε texture popping, καθώς οι εχθροί μοιάζουν σαν να ξεφυτρώνουν από το πουθενά μπροστά σας. Ένα ακόμη ψεγάδι εντοπίζεται στο collision detection, το οποίο λάμπει δια της απουσίας τους. Αντίθετα έχει δοθεί πολύ μεγαλύτερη προσοχή στα animations, τουλάχιστον σε σύγκριση με το πρώτο κεφάλαιο της σειράς. Στο εικαστικό κομμάτι η δουλειά του Kunihiko Tanaka είναι υπεράνω κριτικής, καθώς ο σχεδιασμός των χαρακτήρων και των πλασμάτων που απαρτίζουν την πανίδα του πλανήτη Mira είναι εντυπωσιακός και ευφάνταστος.
Κάποιες ενστάσεις στο voice acting
Σε ότι έχει να κάνει με τον ηχητικό τομέα, η δημιουργία της Monolith Soft παρουσιάζει δύο εκ διαμέτρου αντίθετα πρόσωπα. Από την μία πλευρά έχουμε το soundtrack του Hiroyuki Sawano, το οποίο εντυπωσιάζει με την ποικιλία στο ύφος των συνθέσεων, έστω κι αν αρκετές από αυτές ακούγονται στα αυτιά μου περισσότερο “δυτικές”. Γενικά οι developers προσπάθησαν να κάνουν το δημιούργημά τους όσο τον δυνατόν πιο δυτικό για να προσεγγίσουν τους Αμερικανούς και τους Ευρωπαίους παίκτες. Στα μουσικά themes το πέτυχαν, αλλά δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για το voice acting, το οποίο είναι στην καλύτερη περίπτωση “ξύλινο”. Οι ηθοποιοί με άλλα λόγια ερμηνεύουν τους ρόλους τους, χωρίς κανένα απολύτως πάθος και κατά την ταπεινή μας άποψη η καλύτερη ενδεδειγμένη λύση θα ήταν να είχε προτιμηθεί το πρωτότυπο ιαπωνικό voice acting.
Αφήνει μια γλυκιά γεύση
Το Xenoblade Chronicles X είναι πολύ πιθανό να αποτελέσει το τελευταίο μεγάλο exclusive του Wii U, καθώς δύσκολα τα νέα Star Fox και The Legend of Zelda θα καταφέρουν να μας προσφέρουν μια ανάλογη εμπειρία. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι η δημιουργία της Monolith Soft είναι τέλεια, κάθε άλλο. Σαφώς και υπάρχουν κάποια σημαντικά προβλήματα, τα οποία πάντως είναι δεδομένο ότι αποτελούν ψιλά γράμματα για τους λάτρεις της σειράς και των δημιουργιών του Tetsuya Takahashi (Xenogears, Xenosaga). Το μόνο σοβαρό ελάττωμα είναι οι “δύσκολες” πρώτες ώρες, το διάστημα δηλαδή το οποίο θα πρέπει να αφιερώσετε για να αφομοιώσετε τους μηχανισμούς του gameplay. Αν δείξετε υπομονή το Xenoblade Chronicles X θα σας ανταμείψει με τουλάχιστον 70 ώρες αγνής gaming απόλαυσης. Σε αντίθετη περίπτωση θα χάσετε μια μοναδική ευκαιρία να ταξιδέψετε στον μαγικό κόσμο του.
Θετικά:
- Ένας πραγματικά τεράστιος κόσμος για να εξερευνήσετε
- Η δυνατότητα εξειδίκευσης σε όλα τα classes
- Τεράστια διάρκεια
- Αξιοποιεί ιδανικά την οθόνη του GamePad
- Σταθερό frame rate
- Μηδαμινό loading
- Η σταδιακή εισαγωγή νέων μηχανισμών στο gameplay κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον σας
- Εξαιρετικό art design
- Πανέμορφο soundtrack
- Προσφέρει μια άρτια online εμπειρία
Αρνητικά:
- Χλιαρό σενάριο και αδιάφοροι NPC
- Η απότομη αύξηση του βαθμού πρόκλησης σε ορισμένα σημεία
- Απαιτεί αρκετό grinding
- Προβλήματα με το pathfinding
- Μετριότατο voice acting
- Αρκετά δυσπρόσιτο για τον μέσο παίκτη
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 7.5
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 9.5
Γενικά: 8.5
Με διαφορά το καλύτερο RPG του Wii U.
Παντελής Δασκαλέλος
Comments
Τεραστιο,εμπεριστατωμενο,αναλυτικο review.Τιποτα λιγοτερο δεν περιμενα
Απο που να αρχίσω και που να τελειώσω.Από τους φοβερούς χαρακτήρες?Από τα arts?Η από την τεράστια διάρκεια που στο βασικό story πατάει κάτω όλα τα άλλα RPG?Επος και μόνο.Μακάρι να βγει έστω κάποια στιγμή σε PC.
Ενδεχομένως ο φίλος Zaratoth να μην είχε κατεβάσει το σχετικό data pack. Και πάλι όμως χωρίς το data pack το μόνο loading που υπάρχει είναι στην αρχή και όταν κάνεις fast travel, όχι όταν μεταβαίνεις από την μια στην άλλη περιοχή του χάρτη, όπως αναφέρω και στο review.
Μιας και η συζήτηση πάει σε μένα, να πω πως δεν έχω κατεβάσει κανένα pack για fast loading γιατί στο σύνολό τους είναι 15 GB, που είναι ο μισός δίσκος του U. Δεν έχω κάποιον εξωτερικό και έχω αγοράσει αρκετά παιχνίδια στο shop και έχω σχεδόν γεμίσει το δίσκο μου. Επίσης ταξιδεύω αρκετά με fast travel, καθώς πολλές φορές οι αποστολές είναι σε άκρες του χάρτη και βαριέμαι να ταξιδέψω ποδαράτο, οπότε βλέπω αρκετά loading screens. Επίσης, επειδή συνήθως όταν πάω με πόδια τρέχω γρήγορα, μερικές φορές κάποια static mesh καθυστερούν να φορτώσουν. Για παράδειγμα κάποια αμάξια στην NLA είτε εμφανίζονται μετά είτε εμφανίζονται θολά και φορτώνουν οι λεπτομέρειες αργότερα.
Στα υπόλοιπα, θα συμφωνήσω με όλα τα θετικά, αν και δεν έχω δοκιμάσει ακόμα το Online. Πάντως να αναφερθεί ότι με πέταξε αρκετές φορές offline χωρίς να καταφέρω να βρω τρόπο να ξαναμπώ online χωρίς να κλείσω/ανοίξω το παιχνίδι. Επίσης θέλω να γράψω ότι το soundtrack είναι Κ-Α-Τ-Α-Π-Λ-Η-Κ-Τ-Ι-Κ-Ο.
Από τα αρνητικά θα διαφωνήσω όσον αφορά σενάριο, NPC και voice acting. Το τελευταίο μου φαίνεται αρκετά καλό, χωρίς όμως να παίρνει δάφνες. Κάνει τη δουλειά που πρέπει και πολύ καλά. Το σενάριο χλιαρό δεν θα το έλεγα. Μέχρι και το chapter 6 που είμαι τώρα, στη μέση, έχει αρκετό ενδιαφέρον (το έχω αφήσει γιατί θέλω να πάρω το Licence για Skell πριν το προχωρήσω). Δεν ξέρω αν τα χαλάει μετά στην ιστορία, έμαθα όμως πως είναι μόλις 12 chapters, γεγονός που κάπως με ξίνισε. Μετά όμως πήρα πρέφα με το τι παίζει ακριβώς με τα affinity quests και πως πρακτικά εμβαθύνουν στους side characters και το εκτίμησα περισσότερο (αν και πρέπει να ομολογήσω πως τα αστεία με τον Tatsu καταντούν βαρετά από ένα σημείο και μετά). Τόσο που θα μπορούσα να σχολιάσω πως το main story είναι το main story + όλα τα affinity quests (όχι όμως και τα ξεκάθαρα side). Επίσης, κάτι που εκτίμησα πολύ είναι πως κάθε side quest έχει ένα δικό του story, το οποίο δένεται είτε με κάποιο playable npc (affinity quest) είτε γενικότερα με τον κόσμο (side quest). Μετά το Witcher 3 και όλα τα story driven quests, δεν περίμενα να το δω, την ίδια χρονιά και σε άλλο παιχνίδι. Βέβαια θα μου πείτε πως σαν θεματολογία είναι τελείως διαφορετικά, αλλά από τα πρώτα trailers είχα καταλάβει πως το Xenoblade θα έχει πιο anime σενάριο (αν και δεν θα το χαρακτήριζα, όπως είπα πριν, χλιαρό) και ακριβώς αυτό έλαβα. Και με κάποια twists, όπως αναφέρθηκε και στο review.
Αν κάτι με "ενόχλησε" περισσότερο είναι οι επιλογές για το θεαθήναι. Δεν υπάρχει καμία διαφορά ότι και να επιλέξεις, τα ίδια πράγματα γίνονται. Τόσο πολύ, που να πω την αλήθεια σκέφτηκα μήπως θα ήταν καλύτερο αντί για επιλογές, να είχε ο χαρακτήρας μας full διάλογο και voice acting. Θα το προτιμούσα.
Για την ιστορία, να αναφέρω πως είμαι στις 29 ώρες παιχνιδιού, το overdrive το έχω το τελευταίο τρίωρο περίπου και δεν έχω ακόμα Skell.
Γενικά το παιχνίδι έχει ήδη πάρει θέση στο επερχόμενο blog μου με τα καλύτερα 10 παιχνίδια 2015 για μένα και αρκετά ψηλά. Το προτείνω ανεπιφύλακτα σε όλους τους Mecha anime fans.
8.5/10