- Reviews
- Project Cars
Project Cars
HotH απόλυτη εμπειρία οδήγησης.
H απόλυτη εμπειρία οδήγησης.
Στο χώρο των Racing εδώ και αρκετά χρόνια συναντάμε ένα παγιωμένο σκηνικό, καθώς κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την κυριαρχία των σειρών Forza Motorsport και Gran Turismo. Είναι γεγονός ότι οι δημιουργίες της Turn 10 Studios και της Polyphony Digital έχουν μονοπωλήσει το ενδιαφέρον των απανταχού φίλων του συγκεκριμένου genre, αφού μέχρι σήμερα δεν είχε εμφανιστεί (χωρίς να θέλουμε να υποτιμήσουμε το αξιόλογο Assetto Corsa) κάποιος δυνατός “διεκδικητής” για τον... θρόνο των Racing. Με την έλευση του Project Cars όμως τα πράγματα αναμένεται να αλλάξουν, καθώς για πρώτη φορά ύστερα από αρκετά χρόνια βλέπουμε μια δημιουργία ικανή να κοιτάξει στα μάτια τα μεγαθήρια του χώρου.
Τι είναι όμως το Project Cars και για ποιους λόγους είναι τόσο ιδιαίτερο; To πρώτο και σημαντικότερο στοιχείο που το διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές του είναι ο τρόπος με τον οποίο αναπτύχθηκε και χρηματοδοτήθηκε. Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν η Namco Bandai περιορίστηκε απλά στην διανομή του Project Cars, αφού το budget του development καλύφθηκε σε μεγάλο μέρος από τους ίδιους τους δημιουργούς του. Στο εξώφυλλο του παιχνιδιού φιγουράρει το όνομα της Slightly Mad Studios, αλλά το όλο development δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί χωρίς την καταλυτική συμβολή του community του Project Cars. Η λέξη “Cars” άλλωστε προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων Community Assisted Racing Simulator, κάτι που υποδεικνύει εμμέσως πλην σαφώς ότι η βρετανική εταιρεία δεν θα μπορούσε να μας παρουσιάσει αυτό το αποτέλεσμα χωρίς το πολύτιμο feedback των παικτών που στήριξαν ενεργά αυτό το... Project.
Βέβαια η καλή θέληση του community δεν αρκεί για να υλοποιηθεί ένα τέτοιο μεγαλεπήβολο εγχείρημα, καθώς χρειάζεται και ένας ικανός developer για να μετουσιώσει τις όποιες εύστοχες ιδέες του. Η Slightly Mad Studios μπορεί να μην έχει τις περγαμηνές τις Turn 10 Studios, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι πρωτάρα και στο βιογραφικό της συναντάμε αξιόλογα δείγματα γραφής όπως το Need for Speed: Shift και το Shift 2: Unleashed. Ας μην μακρηγορούμε περαιτέρω όμως και πάμε να δούμε για ποιους λόγους το Project Cars καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις.
Ξεχωρίζει από την μάζα
Τα τελευταία δύο χρόνια περίπου είδαμε αρκετά Racing (Need for Speed: Rivals, The Crew, Forza Horizon 2, Driveclub) τα οποία όμως είχαν έντονο arcade χαρακτήρα. To μόνο αξιόλογο αμιγώς Racing Simulator ήταν το Assetto Corsa και σε μικρότερο βαθμό τα Forza Motorsport 5 και Gran Turismo 6. Με βάση τα παραπάνω το Project Cars έρχεται για να καλύψει τις ανάγκες όσων έψαχναν για ένα “πραγματικό” Racing Simulator. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν αγοράσετε το Project Cars περιμένοντας κάτι ανάλογο με το Driveclub ή το Need for Speed: Rivals θα υποστείτε ένα... πολιτισμικό σοκ.
Στην δημιουργία της Slightly Mad Studios η οδηγική συμπεριφορά του οχήματος σας καθορίζεται από δεκάδες παράγοντες. Μεταξύ αυτών συναντάμε την πίεση και την φθορά που έχουν υποστεί τα ελαστικά σας, τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν την ώρα του αγώνα, τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων και των φρένων σας κ.ο.κ. Μάλιστα τα ελαστικά σας όταν ξεκινά ένας αγώνας είναι “κρύα” και θα χρειαστεί να οδηγήσετε 2-3 γύρους για να τα “ζεστάνετε” και να έχετε καλύτερο κράτημα στις στροφές. Θα λέγαμε λοιπόν ότι απαιτούνται ορισμένες στοιχειώδεις γνώσεις για το πώς συμπεριφέρεται ένα αυτοκίνητο στην πραγματικότητα για να καταφέρετε να τερματίσετε στις πρώτες θέσεις σε κάθε αγώνα. Κοινώς αν νομίζετε ότι θα μπείτε σε μια στροφή με 150 χλμ/ώρα και θα βγείτε από αυτήν με ένα εντυπωσιακό drift, όπως στο Need for Speed: Rivals καλό θα είναι να αναθεωρήσετε τις απόψεις σας. Το πιο πιθανό είναι ότι στην προκειμένη περίπτωση θα καρφωθείτε σε κάποια διαφημιστική πινακίδα ή θα βγείτε έξω από τα όρια της πίστας και θα αρχίσετε να... οργώνετε τα χωράφια.
Παρόλα αυτά, το Project Cars δεν είναι τόσο αδυσώπητο προς τους αρχάριους, τουλάχιστον όχι τόσο αφήσαμε να εννοηθεί στην παραπάνω παράγραφο. Αντίθετα αυτό που καταφέρνει είναι σας προσφέρει μια οδηγική εμπειρία κομμένη και ραμμένη στα μέτρα σας. Θέλετε τον απόλυτο ρεαλισμό; Απλά απενεργοποιήστε όλα τα driving assists, επιλέξτε το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και οδηγήστε το αμάξι σας με την κάμερα μέσα από το cockpit. Επιθυμείτε μια πιο συμβατική εμπειρία στα πρότυπα του Forza Motorsport ή του Gran Turismo; Πολύ απλά ενεργοποιήστε τα driving assists, περιορίστε την ζημιά του αμαξιού σας σε καθαρά cosmetic επίπεδο και ετοιμαστείτε να ανεβείτε στο βάθρο των νικητών.
Στο Project Cars ακόμη και οι ευθείες ή οι φαινομενικά ακίνδυνες στροφές ενδεχομένως να κρύβουν παγίδες και αυτό γιατί θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας και την κλίση του οδοστρώματος. Για παράδειγμα, μια πολύ μικρή ανηφόρα είναι ικανή να σας αποπροσανατολίσει και να σας κάνει να χάσετε τον έλεγχο του οχήματος σας αν δεν ελαττώσετε την ταχύτητά σας. Ακόμα και η βοηθητική γραμμή στα πρότυπα του Forza Motorsport που υπάρχει σε κάθε διαδρομή, η οποία σας υποδεικνύει που θα πρέπει να φρενάρετε (κόκκινο χρώμα) και που να αφήσετε το γκάζι (κίτρινο χρώμα) κρύβει αρκετές παγίδες. Κατόπιν αυτού θα χρειαστεί να αφιερώσετε αρκετό χρόνο σε κάθε πίστα για να μάθετε εξονυχιστικά το layout της, ώστε να δείτε που σας “παίρνει” να γκαζώσετε και που όχι και ενδεχομένως να προβείτε και στο απαραίτητο customization του οχήματός σας.
Μια διαφορετική προσέγγιση
Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα Racing της αγοράς, στο Project Cars δεν συναντάμε κάποιο leveling system, upgrades ή microtransactions. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι και τα 70 περίπου αμάξια του Project Cars είναι ξεκλειδωμένα εξ' αρχής και μπορείτε να επιλέξετε όποιο επιθυμείτε στο Quick Race ή στους online αγώνες. Η λίστα των αμαξιών είναι σαφώς μικρότερη σε σχέση με το Gran Turismo 6 ή το Forza Motorsport 5, παρόλα αυτά περιλαμβάνει αρκετές επιλογές σε διάφορες κατηγορίες, από το μονοθέσιο της BAC μέχρι και την Mc Laren P1. Το μενού “Μy Garage” είναι προσβάσιμο ανά πάσα στιγμή και μέσα από αυτό έχετε την δυνατότητα να δείτε αναλυτικά τα χαρακτηριστικά του κάθε αυτοκινήτου. Δίχως αμφιβολία στην λίστα οχημάτων υπάρχουν κάποιες ηχηρές ελλείψεις όπως η απουσία της Ferrari ή της Lamborghini. Στο μέλλον πάντως θα διατεθούν περισσότερα αμάξια ως DLC χωρίς κάποιο επιπλέον κόστος. Η πρώτη προσθήκη όπως έχει ήδη ανακοινωθεί θα είναι το Lykan HyperSport.
Με δεδομένο ότι δεν υπάρχουν upgrades το βάρος πέφτει καθαρά στο customization του οχήματος σας και όπως είναι φυσικό απαιτούνται κάποιες βασικές γνώσεις σε αυτό το κομμάτι. Για παράδειγμα αν μετατοπίσετε το Break Balance στα μπροστινά φρένα είναι πιθανό να προκαλέσετε φαινόμενα understeer και το αμάξι να μην στρίβει όσο απαιτείται στις στροφές. Κατ' επέκταση λοιπόν θα βγαίνετε πολύ πιο εύκολα εκτός πίστας. Το πρόβλημα στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι δεν υπάρχει κάποιο εκτενές tutorial, ούτε κάποια ένδειξη που να δείχνει τι επίδραση έχει το customization σας στην οδηγική συμπεριφορά του αμαξιού σας. Για να δείτε λοιπόν τι... ψάρια πιάσατε θα πρέπει να τεστάρετε το όχημα σας στην πράξη. Οι σκληροπυρηνικοί των Racing Simulators ενδεχομένως να λατρέψουν αυτή την μινιμαλιστική -ως προς την απουσία των tutorials- προσέγγιση, από την άλλοι όμως δεν γεννηθήκαμε όλοι μηχανικοί αυτοκινήτων για να ξέρουμε τι πρέπει να πειράξουμε και τι όχι. Συν τις άλλοις, το γεγονός ότι δεν υπάρχει κάποια επιλογή για να κάνετε download τα setups άλλων παιχτών, όπως για παράδειγμα στο Forza Motorsport 5, κάνει το έργο των αρχάριων ακόμη πιο δύσκολο.
Για μια θέση στο βάθρο
Στο βασικό μενού του Project Cars συναντάμε τέσσερις βασικές επιλογές: Career, Solo, Online και Driver Network. Στην τελευταία απεικονίζονται αναλυτικά τα στατιστικά σας, όπως πόσες ώρες έχετε αφιερώσει σε κάθε mode, στους αγώνες ή στο customization, τα επιτεύγματά σας κ.ο.κ. Το ζουμί βέβαια όσον αφορά την single-player εμπειρία βρίσκεται στο Career. Μάλιστα στο συγκεκριμένο όλες οι κατηγορίες αγώνων, τα οχτώ tiers κοινώς, είναι ξεκλειδωμένες εξαρχής. Κοινώς έχετε απόλυτη ελευθερία να αγωνιστείτε όπου επιθυμείτε, είτε στους tier 8 αγώνες με τα carts, είτε στο tier 1 (LMP1 championship), που στην ουσία είναι κάτι αντίστοιχο με την Formula 1.
Συνολικά υπάρχουν τρία Historic Goals ή στόχοι αν προτιμάτε, τους οποίους μπορείτε να κυνηγήσετε στην καριέρα σας. Για παράδειγμα έχουμε το Zero the Hero, στο οποίο μέσα σε δέκα σεζόν θα πρέπει να βγείτε πρωταθλητής και στα οχτώ tiers. Να σημειωθεί ότι το τελευταίο είναι εμπνευσμένο από την καριέρα του Louis Hamilton. Η έλλειψη του leveling system αντισταθμίζεται από τα accolades, τα διάφορα επιτεύγματα κοινώς που μπορείτε να κυνηγήσετε στην καριέρα σας. Όσο περισσότερα πρωταθλήματα κερδίζετε, τόσο περισσότερα accolades αποκτάτε και κατ' επέκταση προσελκύετε χορηγούς ή δέχεστε invitations για διάφορα εξτρά τουρνουά. Στο Career συναντάμε και ένα dashboard στα πρότυπα του αντιστοίχου mode της σειράς Fifa, στο οποίο σας παρέχονται αναλυτικές πληροφορίες για τους αγώνες που μπορείτε να συμμετάσχετε σε κάθε season. Στην δεξιά πλευρά της οθόνης σας μάλιστα σκάνε και tweets από τους fans σας που σχολιάζουν τις επιδόσεις σας σε κάθε αγώνα. Η αλήθεια είναι πάντως ότι ο συγκεκριμένος μηχανισμός δεν αποσκοπεί κάπου.
Αυτό που θα πρέπει να βάλετε καλά στο μυαλό σας είναι ότι ο πολυτιμότερος σύμμαχος είναι τα φρένα του οχήματος σας και όχι το γκάζι.
Περνώντας στο καθαρά αγωνιστικό κομμάτι τώρα θα χρειαστεί να αφιερώσετε αρκετό χρόνο για να εξοικειωθείτε με την συμπεριφορά και τον χειρισμό του εκάστοτε οχήματος. Κάθε λάθος κοστίζει ακριβά και το μυστικό της επιτυχίας είναι δίχως αμφιβολία η εξάσκηση. Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι θα χρειαστεί να αφιερώσετε 15-20 λεπτά σε κάθε διαδρομή για να μάθετε καλά την δομή της και να δείτε ποιες είναι οι επικίνδυνες στροφές ή τα σημεία που κρύβουν παγίδες. Πρακτικά βέβαια ούτε αυτή η εξάσκηση είναι πάντα αρκετή, καθώς οι καιρικές συνθήκες είναι μεταβλητές. Σημαντικό ρόλο παίζει και η ώρα διεξαγωγής ενός αγώνα, αφού για παράδειγμα οι αχτίδες του ηλιοβασιλέματος σε κάποια σημεία μπορεί να σας “τυφλώσουν” πριν από μια στροφή. Δίχως αμφιβολία πάντως το πιο δύσκολο έργο είναι η οδήγηση κατά την διάρκεια μιας καταιγίδας. Σε αυτές τις περιπτώσεις το όχημα σας είναι πολύ εύκολο να εκτροχιαστεί και να αρχίσει να κάνει... καλλιτεχνικό πατινάζ αν δεν δώσετε προσοχή. Παράλληλα, η πυκνή βροχή μειώνει το οπτικό σας πεδίο ιδιαίτερα όταν έχετε επιλέξει την κάμερα τρίτου προσώπου.
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι στο Project Cars συναντάμε περισσότερες από 100 πίστες, οι οποίες είναι πιστά αντίγραφα των αντίστοιχων πραγματικών διαδρομών. Σε αυτές συναντάμε το Nurburgring, το Silverstone, την Monza, αλλά και το Circuit de la Sarthe, στο οποίο λαμβάνει χώρα ο 24ώρος αγώνας Le Mans. Υπάρχει μάλιστα και ένα achievement στο οποίο θα πρέπει να οδηγήσετε στην συγκεκριμένη πίστα για 24 ώρες. Εμείς δεν έχουμε παρά να ευχηθούμε καλό κουράγιο σε όσους θέλουν να ζήσουν αυτή την extreme εμπειρία.
Η τεχνητή νοημοσύνη των αντίπαλων οδηγών είναι σε γενικές γραμμές ικανοποιητική, υπάρχουν πάντως κάποια σοβαρά προβλήματα. Το κυριότερο είναι ότι όποιο επίπεδο δυσκολίας κι αν έχετε επιλέξει από το Beginner μέχρι και το Pro, οι αντίπαλοι οδηγοί συμπεριφέρονται ως αρχάριοι. Το γεγονός αυτό θα σας δυσαρεστήσει από την άποψη ότι αρκετές φορές θα συγκρουστείτε χωρίς να φέρετε καμία ευθύνη. Μάλιστα η όποια σύγκρουση έχει άμεσες συνέπειες αφού θα χάσετε αρκετές θέσεις και ενδεχομένως θα προκληθεί κάποια μηχανική φθορά στο αμάξι σας και κατ' επέκταση θα πρέπει να πάτε άμεσα στα pits. Συν τις άλλοις, δεν υπάρχει κάποιος μηχανισμός rewind και είναι πολύ πιθανό να χάσετε έναν αγώνα από την πρώτη κιόλας στροφή της πίστας γιατί κάποιος αντίπαλος οδηγός σας στούκαρε και σας πέταξε εκτός πίστας.
Εάν το ζήτημα αυτό ήταν περιστασιακό θα μπορούσαμε να κάνουμε τα στραβά μάτια, άλλωστε και στην πραγματικότητα σε έναν αγώνα F1 λόγου χάρη έχουμε δει κάποιες συγκρούσεις μεταξύ των οδηγών. Όταν όμως αυτό το φαινόμενο γίνεται συνεχώς και σε κάθε αγώνα δεν μπορεί παρά να σας προκαλέσει εκνευρισμό. Το μόνο παρήγορο είναι ότι εμμέσως μπορείτε να παρακάμψετε αυτό το πρόβλημα παίρνοντας την pole position στις κατατακτήριες δοκιμές. Σε πολλά από τα invitational events όμως δεν υπάρχουν ούτε practice, αλλά ούτε και qualifying rounds.
Εν τω μεταξύ, θα πρέπει να τονίσουμε ότι κάθε φορά που βγαίνετε εκτός πίστας ή συγκρούεστε με ένα όχημα, ο χρόνος (lap time) σας ακυρώνεται. Με δεδομένο ότι ανταμείβεστε με 5 bonus points αν κάνετε το καλύτερο lap time σε έναν αγώνα θα λέγαμε ότι έχετε ένα σημαντικό κίνητρο για να είστε ιδιαίτερα προσεχτικοί. Ιδιαίτερα στις κατατακτήριες δοκιμές δεν θέλετε σε καμία περίπτωση να ακυρωθεί ο χρόνος σας. Άλλο να ξεκινάτε τον αγώνα από την pole position και άλλο από την 20η.
Μόνο για σοβαρούς οδηγούς
Όσον αφορά την online εμπειρία το Project Cars δεν απογοητεύει και με χαρά μας διαπιστώσαμε ότι υπάρχει μια ευγενής άμιλλα μεταξύ των παικτών. Σαφώς και καθένας αγωνίζεται για να κερδίσει, αλλά οι προσφιλείς τακτικές του στυλ “στουκάρω τον αντίπαλο πάνω στην στροφή για να τον βγάλω έξω” που συναντάμε σε άλλα Racing εδώ απουσιάζουν.
Πριν επιχειρήσετε κάτι αντίστοιχο λοιπόν σκεφθείτε τα εξής, αν τρακάρετε τον αντίπαλο σας ακυρώνεται το lap time σας, ενώ μετά την σύγκρουση πιθανό να βγείτε και εσείς εκτός πίστας ή να προκαλέσετε ζημιά στο όχημα σας (βλάβη στις αναρτήσεις, engine failure κ.ο.κ.). Πρακτικά αν είστε τυχεροί θα κερδίσετε μια θέση, ενώ σε αντίθετη περίπτωση θα χάσετε κάθε πιθανότητα για να κερδίσετε τον αγώνα. Όπως και σε έναν πραγματικό αγώνα λοιπόν το πρώτο μέλημά σας είναι να διατηρήσετε το όχημα σας εντός στα όρια της πίστας, να αποφύγετε τις συγκρούσεις και να εκμεταλλευτείτε τα λάθη των αντιπάλων σας.
Στο αμιγώς τεχνικό κομμάτι οι servers λειτουργούν ομαλά, καθώς δεν παρατηρήσαμε προβλήματα ούτε στο matchmaking, αλλά ούτε lags ή disconnections. Εν κατακλείδι, λοιπόν η online εμπειρία είναι θετική από όλες τις απόψεις. Επιπροσθέτως, μπορείτε να συμμετάσχετε και σε διάφορα community challenges. Με τα τελευταία, η Slightly Mad Studios ευελπιστεί να κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον σας για αρκετούς μήνες μετά το launch του Project Cars. Εάν μάλιστα θα δούμε και challenges με in-game rewards όπως συνέβη στο Forza Motorsport 5 στο παρελθόν είναι δεδομένο ότι το Project Cars θα σας κρατήσει συντροφιά για καιρό.
Η μόνη multiplayer εμπειρία που θα βιώσετε είναι αυτή του online, καθώς η Slightly Mad Studios αποφάσισε να μην συμπεριλάβει split-screen στο παιχνίδι της. Ενώ σχεδόν όλα τα racing διαθέτουν split-screen, στην προκειμένη περίπτωση, το Project Cars εφόσον τρέχει στα 60 fps, οι developers θεώρησαν ότι η εμπειρία έπρεπε να μείνει σταθερή και στο multiplayer κομμάτι.
Χάρμα οφθαλμών
Για την ανάπτυξη του Project Cars η Slightly Mad Studios χρησιμοποίησε μια βελτιωμένη έκδοση της Madness engine, την οποία είχαμε δει για πρώτη φορά στο Need for Speed: Shift. Στο Xbox One η απεικόνιση είναι στα 900p (1080p στο PS4) με καλύτερο texture filtering από ότι στην κονσόλα της Sony, αλλά πιο ασταθές frame rate. Υπό κανονικές συνθήκες το Project Cars τρέχει στα 60fps, αλλά στους αγώνες που λαμβάνουν χώρα υπό καταρρακτώδη βροχή παρατηρούνται σημαντικές πτώσεις στα 30-40fps. Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά εδώ και αρκετά χρόνια στις κονσόλες μπορείτε να "πειράξετε" τις ρυθμίσεις των γραφικών για πετύχετε καλύτερο performance. Πρακτικά με την απενεργοποίηση κάποιων post processing effects (λόγου χάρη bloom effect) κερδίζετε 2-3 frames ανά δευτερόλεπτο. Η διαφορά σαφώς και είναι μικρή, αλλά σαφώς και μας χαροποιεί ότι μας δίνεται μια τέτοια δυνατότητα τόσο στο PS4, όσο και στο Xbox One και ελπίζουμε στο μέλλον και άλλοι developers να ακολουθήσουν το παράδειγμα της βρετανικής εταιρείας.
Κατά κύριο λόγο τα lighting effects κερδίζουν τις εντυπώσεις, ενώ η dynamic εναλλαγής ημέρας/νύχτας δίνει επιπλέον πόντους στο συνολικό αποτέλεσμα από πλευράς ρεαλισμού. Το σημείο αναφοράς πάντως είναι τα weather effects, τα οποία είναι με μια λέξη απίστευτα και κλάσεις ανώτερα από αυτά που έχουμε δει τόσο στο Forza Horizon 2, όσο και στο Driveclub. Δυστυχώς βέβαια τουλάχιστον στις κονσόλες η χρήση τους ρίχνει σημαντικά το performance, όπως προαναφέραμε. Με ένα καλό rig πάντως στα PC μπορείτε να τα απολαύσετε στα 60fps. To damage model είναι άκρως ρεαλιστικό, καθώς πέρα από τις εκδορές του οχήματος σας, παίζει να χάσετε τις αεροτομές σας ή τους προφυλακτήρες σε τυχόν ισχυρές συγκρούσεις. Ορισμένες φορές παρατηρήσαμε ένα αμυδρό screen tearing που δεν επηρεάζει πάντως το τελικό αποτέλεσμα.
Στον ηχητικό τομέα έχουμε ένα αξιοπρεπές, αν και επαναλαμβανόμενο sountrack που συνοδεύει τις περιηγήσεις στα μενού του Project Cars, ενώ κατά την διάρκεια των αγώνων η έμφαση δίνεται στα ηχητικά εφέ. Σε αυτό το κομμάτι η δουλειά της βρετανικής εταιρείας κρίνεται εξαιρετική, καθώς το “μούγκρισμα” που κάνει ο κινητήρας σας είναι διαφορετικός ανάλογα με το όχημα που οδηγείτε.
Δικαιολογεί το hype
H δημιουργία της Slightly Mad Studios καταφέρνει δίχως αμφιβολία να ανταποκριθεί στις όποιες υψηλές προσδοκίας μας είχαν δημιουργήσει τα πρώτα screenshots και gameplay videos του. Μπορεί να άργησε λίγο να φτάσει στα χέρια μας, καθώς η ημερομηνία κυκλοφορίας του μεταβλήθηκε αρκετές φορές, αλλά εν τέλει η όλη υπομονή άξιζε. Συνολικά είναι ένα σκαλί πάνω από το αξιόλογο Assetto Corsa, αλλά και το μοναδικό αμιγώς Racing Simulator που συναντάμε σε κονσόλα. Η αλήθεια είναι ότι θα χρειαστεί να αφιερώσετε κάποιο χρόνο μέχρι να το αφομοιώσετε και να εξοικειωθείτε με την όλη φιλοσοφία του, μετά από αυτό το χρονικό διάστημα όμως είναι δεδομένο ότι θα κερδίσει μια θέση στην καρδιά σας. Εάν δεν υπήρχαν και αυτά τα ζητήματα με το A.I τότε πολύ απλά θα μιλούσαμε για το κορυφαίο Racing των τελευταίων ετών.
Θετικά:
- 110 πίστες
- Ρεαλιστική οδήγηση
- Άρτια online εμπειρία
- Υψηλός βαθμός πρόκλησης
- Εξαιρετικά ηχητικά εφέ
- Όλο το περιεχόμενο είναι ξεκλειδωμένο εξαρχής
- Εντυπωσιακά weather effects
Αρνητικά:
- Ορισμένα προβλήματα στο Α.Ι.
- Πτώσεις του frame rate και μη χρήση split-screen
- Το customization δεν είναι φιλικό προς τους αρχάριους
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8.5
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.4
Θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για το Racing της χρονιάς.
Παντελής Δασκαλέλος
Comments
Ενδιαφερον θα ειναι κ ο τομεας με τα καρτ...
Aυτο το "ολα ανοιχτα απο την αρχη", χαλαει λιγο το ...μυστηριο και την αγωνια του μετα και επιπλεον σε καποια σημεια εχει πολυ αργους χρονους στο φορτωμα.
Επισης αυτο που ειδα, ειναι οτι αν και σου επιτρεπει να αλλαξεις control buttons , τελικα αυτο δεν δουλευει.
Γραφικα και ηχος ειναι αψογα, αλλά κατα την αποψη μου το καλο racing κρινεται ΚΑΙ απο τη διαρκεια που θα σε κρατησει ζεστο. Το GT5 πχ. ακομη το παιζω ( ενω με το GT6 ουτε 2 μηνες δεν ασχοληθηκα ... )
Ο χειρισμός και τα physics των οχημάτων, αν και χρειάζονταν λίγη δουλειά ακόμη, προσφέρουν μια διασκεδαστικότατη οδηγική εμπειρία που απευθύνεται σε όλους και όχι μόνο στους hardcore racing sim παίκτες. Μου αρέσει το στήσιμο του Career και το Online και πιστεύω ότι θα μας κρατήσει για αρκετά χρόνια κοντά του. Πολύ ωραίο review Παντελή :)
Αυτό που με εξέπληξε -όπως είδα στο launch event- είναι ότι ο τεχνικός τομέας είναι αξιοζήλευτος ακόμα και στις κονσόλες.
Ενώ ταυτόχρονα πιστεύω δίνει αν όχι όλοι άλλα μια από τις καλύτερες racing εμπειρίες.
oson afora to "ola 3ekleidomena" etsi einai ta simulation racing games. den prokeite na vreis oute ena simulation racing me kleidomeno content kai na prepei na pe3eis kapoio mode na 3ekleidoseis autokinhta kai pistes. einai ola 3ekleiodomena etsi oste na epikentro8eis pio polu sto racing para sto grinding/unlocking content
to paixnidi einai fovero kai mporei na se krathsei gia para polu kairo. to 8ema einai an sou aresei h oxi