- Reviews
- Call of Duty: Modern Warfare 2
Call of Duty: Modern Warfare 2
HotΑμερικανοί και Ρώσοι μάχονται στην επιστροφή του απόλυτου σύγχρονου FPS!
Όταν πριν από δύο χρόνια η σειρά Call of Duty αποφάσισε να στραφεί στο σύγχρονο σενάριο, ορισμένοι χρήστες αντέδρασαν. Η πλειοψηφία όμως τάχθηκε υπέρ αυτής της αλλαγής, κυρίως λόγω του ότι η υπόθεση του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου είχε καταντήσει βαρετή. Πράγματι, η επαναφορά του Call of Duty: Modern Warfare είναι ότι καλύτερο μπορούσε να αποφασίσει η Activision. Το project υλοποιήθηκε από την προγραμματιστική ομάδα της Infinity Ward, η οποία είχε αναλάβει και το πρώτο μέρος. Με βάση τα όσα είχαμε δει έως τώρα, η επιτυχία του παιχνιδιού ήταν το μόνο σίγουρο, μιας και μέσω των pre-orders, είχε σπάσει κάθε ρεκόρ πωλήσεων, πριν ακόμη…κυκλοφορήσει. Πράγματι, κάθε στιγμή που θα ζήσετε με το Call of Duty: Modern Warfare 2, όπως και το δυνατό Multiplayer mode, δείχνουν εμφανώς ότι πρόκειται για άλλον έναν τίτλο που αξίζει τα λεφτά του.
Σενάριο
Βρισκόμαστε πέντε χρόνια μετά τα γεγονότα του Call of Duty: Modern Warfare. Παρά τις προσπάθειες της Αμερικής, η Ρωσία καταλαμβάνεται από Ρώσους εξτρεμιστές κι αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αρχίσουν σύντομα οι εχθροπραξίες. Η Αμερική το αντιλαμβάνεται και υπό την ηγεσία του Στρατηγού Shepherd, προσπαθεί να βάλει τέλος σε ότι συμβαίνει. Η Ρωσία ελέγχεται πλέον από τον τρομοκράτη-ηγέτη Imran Zakhaev (σ.σ. είχε παρουσία και στο πρώτο μέρος του Modern Warfare), ο οποίος ορίζει τον Vladimir Makarov ως υπεύθυνο των στρατιωτικών ενεργειών της Ρωσίας. Η πρώτη αποστολή σας ξεκινάει στο Αφγανιστάν και στη συνέχεια, οι επόμενες αποστολές σας σας βρίσκουν να πολεμάτε στη Ρωσία, στη Λατινική Αμερική, ακόμα και στις Ηνωμένες Πολιτείες, υπερασπίζοντας την ίδια σας τη χώρα.
Η παρουσίαση της πλοκής είναι αρκετά φτωχή και αν δεν προσέξετε κάποια σημεία ή αν δεν έχετε παίξει το πρώτο μέρος για να μπείτε λίγο στο κλίμα, τότε από ένα σημείο κι έπειτα, τα κενά θα είναι τόσα ώστε θα χάσετε την μπάλα. Το κακό είναι ότι η Infinity Ward θεωρεί αυτή τη φορά κάποια πράγματα δεδομένα. Όμως, στο μυαλό ενός απλού χρήστη, θα γεννηθούν σίγουρα αρκετές απορίες, ειδικά πριν φτάσει στα τελικά στάδια του παιχνιδιού. Κατά την διάρκεια των αποστολών, θα κληθείτε και πάλι να παίξετε διάφορους χαρακτήρες, οι οποίοι όμως συνδέονται σεναριακά μεταξύ τους. Θα χειριστείτε από απλούς στρατιώτες μέχρι και λοχίες, οι οποίοι θα παίξουν ιδιαίτερο ρόλο στην έκβαση του πολέμου. Σε σχέση με το πρώτο Modern Warfare, επιστρέφει ο διοικητής John MacTavish (Soap), αλλά κι άλλος ένας χαρακτήρας, τον οποίο για λόγους spoiler (εμφανίζεται σε προχωρημένο σημείο) θα σας αφήσουμε να τον ανακαλύψετε οι ίδιοι. Αυτό που πρέπει να επισημάνουμε, είναι ότι το σενάριο του παιχνιδιού έχει (ειδικά προς το τέλος του) διαρκείς ανατροπές και απρόβλεπτη εξέλιξη, άρα θα σας αποζημιώσει και με το παραπάνω.
Γενικά περί Gameplay
Το Call of Duty: Modern Warfare 2 διαθέτει τρία διαφορετικά modes. Το Campaign, το Special Ops και το Multiplayer.
Το Campaign mode είναι το κύριο μέρος του παιχνιδιού, όπου εκτυλίσσεται το σενάριο που αναφέραμε στις παραπάνω γραμμές. Στο ξεκίνημά της ιστορίας μας, αναλαμβάνετε έναν απλό στρατιώτη, ο οποίος βρίσκεται σε αποστολή στο Αφγανιστάν. Ξεκινάτε λοιπόν, δείχνοντας σε μια παρέα από νεότερους στρατιώτες το πως θα στοχεύσουν κι αργότερα προχωράτε σε μία απλή άσκηση εκπαίδευσης με ομοιώματα εχθρών και ομήρων, για να εξασκηθείτε στο σημάδι. Αφού την ολοκληρώσετε, σας προτείνεται ένα από τα τέσσερα επίπεδα δυσκολίας, το οποίο θα ακολουθήσετε στο campaign. Εμείς απ’ την πλευρά μας, σας προτείνουμε το δεύτερο (που είναι άλλωστε και το πιο φυσιολογικό) καθώς ακόμα και σε αυτό, σε ορισμένες αποστολές θα συναντήσετε αρκετά σημεία τα οποία ενδέχεται να σας δυσκολέψουν.
Πριν από κάθε αποστολή γίνεται ένα briefing του τι θα ακολουθήσει και παράλληλα στο κάτω μέρος της οθόνης μπορείτε να δείτε την πρόοδο του loading. Οι χρόνοι φόρτωσης είναι δυστυχώς σχετικά μεγάλοι, τόσο στην αρχή κάθε αποστολής όσο και στο Load κάποιου Save. Ευτυχώς όλα αυτά γίνονται για να μην υπάρχουν ενδιάμεσοι χρόνοι φόρτωσης, τόσο όταν προχωράτε σε κάθε αποστολή, όσο κι όταν χάνετε και φορτώνετε το τελευταίο checkpoint.
Το σημαντικό ατού στο φετινό Call of Duty είναι ότι υπάρχει πλήρης σαφήνεια στο τι πρέπει να κάνετε. Σε κάθε αποστολή υπάρχουν γύρω σας οι ανώτεροί σας, οι οποίοι σας καθοδηγούν για τον επόμενο στόχο σας. Στο κάτω μέρος της οθόνης μπορείτε να δείτε την εντολή τους και μέσω των ανάλογων κουκίδων, να αντιληφθείτε την απόσταση του στόχου ή του σημείου μετάβασης, από το αντίστοιχο σημείο στο οποίο βρίσκεστε. Έτσι, ακόμα κι αν παίζετε video game για πρώτη φορά στη ζωή σας, μπορείτε άνετα να καταλάβετε το τι πρέπει να κάνετε.
Χειρισμός
Ο έλεγχος του χαρακτήρα σας είναι αρκετά απλός και παρόμοιος με τα προηγούμενα Call of Duty. Σύστημα κάλυψης δεν υπάρχει (όπως στα Action games), οπότε ακολουθούνται τα στάνταρ των περισσότερων FPS. Στο PC μπορείτε να πυροβολήσετε με αριστερό κλικ ενώ στα διπλά πιστόλια/αυτόματα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και τα δύο κουμπιά του mouse, που αντιστοιχούν στο αριστερά και το δεξιά όπλο. Η χειροβομβίδα πετιέται με το “G” αλλά για συντομία υπάρχει και η ροδέλα του ποντικιού σας. Υπάρχει ακόμη και η βόμβα κρότου λάμψης (Q) που τυφλώνει τους εχθρούς σας και σας επιτρέπει να περάσετε ανενόχλητοι μέσα από αυστηρά φυλασσόμενα σημεία.
Η εναλλαγή όπλων γίνεται με τα πλήκτρα 1 και 2. Με το 3 χρησιμοποιείτε το Grenade Launcher που διαθέτουν ορισμένα από αυτά, με το 4 τοποθετείτε νάρκες στο έδαφος και με το 5 δίνετε εντολή μέσω notebook για ρίψη…ρουκετών από αέρος! Αυτό το χαρακτηριστικό είναι extra σε συγκεκριμένες αποστολές και σας βγάζει εύκολα απ’ τη δύσκολη θέση, αν και θα πρέπει να προσέχετε να είστε σε ασφαλές σημείο και χωρίς εχθρούς γύρω σας, καθ’ ότι οποιοσδήποτε μπορεί να σας πυροβολήσει την ώρα που προσπαθείτε να ρίξετε τις ρουκέτες σας. Τέλος, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι πριν ακόμη αδειάσει το όπλο σας υπάρχει η ένδειξη reload, ώστε να είστε ενήμεροι ότι θα πρέπει να το ξαναγεμίσετε. Σε περίπτωση που αδειάζει, το γέμισμα γίνεται αυτόματα κι εδώ υπάρχει ολόσωστη απεικόνιση του χρόνου γεμίσματος για κάθε όπλο που διαφέρει από 1-6 δευτερόλεπτα, ανάλογα με το είδος του.
Οπλισμός
Οι απαιτητικοί οπαδοί των FPS θα ευχαριστηθείτε πραγματικά από το ρεπερτόριο των όπλων που θα συναντήσετε. Υπάρχουν αυτόματα κάθε είδους, παλιά και σύγχρονα, snipers, mini-uzi, miniguns, οπλοπολυβόλα χειρός, αλλά και όπλα θερμικής αναγνώρισης. Χαρακτηριστικά θα σας αναφέρουμε το Scar-H Thermal Sight, το οποίο είναι αυτόματο και ταυτόχρονα sniper με διόπτρα, άρα ιδανικό για κάθε χρήση! Τα «βαριά» όπλα είναι τα κλασικά RPG και AT4 (εκτοξευτής ρουκετών) τα οποία καταρρίπτουν από οχήματα εδάφους μέχρι και ελικόπτερα. Το AT4 διαθέτει και auto-lock στέλνοντας τηλεκατευθυνόμενα βλήματα ακριβώς εκεί που πρέπει.
Το καλό θα ήταν να υπήρχε αφθονία και στις σφαίρες των μεγάλων όπλων, αλλά δυστυχώς οι ρουκέτες τους είναι περιορισμένες. Αν αναλογιστούμε δε ότι μπορείτε να έχετε πάνω σας μόλις δύο όπλα, τότε λίγοι από εσάς θα αποφασίσουν να κρατήσουν ένα βαρύ όπλο ως δεύτερο με την ελπίδα να βρουν πυρομαχικά. Πάντως, μέσα στις αποστολές, υπάρχουν κιβώτια με σφαίρες, στα οποία μπορείτε να πλησιάσετε και να γεμίσετε τα όπλα που έχετε εκείνη την ώρα στην κατοχή σας.
Στο ρεπερτόριο του οπλισμού σας συγκαταλέγονται ακόμη και αλεξίσφαιρες αστυνομικές ασπίδες (τις οποίες χρησιμοποιεί κυρίως ο εχθρός), κιάλια νυχτερινής οράσεως και αρκετά ακόμη ενδιαφέροντα gadgetάκια τα οποία σας αφήνουμε να ανακαλύψετε από μόνοι σας!
Δράση και ρεαλισμός
Ο ρεαλισμός του φετινού CoD είναι μεγαλύτερος από κάθε άλλη φορά. Κύριο χαρακτηριστικό του παιχνιδιού είναι ότι δεν σας περιορίζει, αλλά σας δίνει το ελεύθερο να περάσετε από ορισμένα objectives με εναλλακτικούς τρόπους. Τα πεδία μάχης είναι ανοιχτά κι αυτό σας επιτρέπει είτε να δώσετε απευθείας μάχες, είτε να προχωρήσετε από «την άκρη της πίστας» και να φτάσετε τρέχοντας στο επιθυμητό σημείο, δεχόμενοι παράλληλα και τα όποια πυρά. Υπάρχει επίσης και η επίθεση αιφνιδιασμού (σώμα με σώμα,) όπου καρφώνοντας τον εχθρό με το μαχαίρι σας, τον ξεκάνετε μια και καλή. Αυτό βέβαια ισχύει αντίστοιχα και εις βάρος σας. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό ότι με μία ρουκέτα ή με σφαίρες στο κεφάλι σας από sniper, μπορείτε να έχετε πρόωρο θάνατο πριν καν το αντιληφθείτε. Αυτό δεν συμβαίνει συχνά τόσο στο regular επίπεδο, όσο στα ανώτερα επίπεδα δυσκολίας.
Μέσα στη μάχη, οποιαδήποτε στιγμή κι αν δεχτείτε πυροβολισμό, η οθόνη σας θα ταρακουνηθεί και θα γεμίσει αίματα, κάτι που θα εμποδίσει σαφώς το οπτικό σας πεδίο και θα σας αναγκάσει να αποσυρθείτε για να επανακτήσετε την ενέργειά σας. Επιπλέον, αν δεχτείτε βόμβα κρότου-λάμψης, τότε η οθόνη θα ασπρίσει και θα τα βλέπετε όλα παραμορφωμένα για λίγα δευτερόλεπτα (συγκεκριμένα δύο εικόνες σε μία), ενώ ταυτόχρονα θα ακούτε κι ένα σύντομο βουητό. Όλα αυτά μπορεί να φαντάζουν εκνευριστικά, αλλά συμβάλουν απόλυτα στο να διατηρείται ένα υψηλό επίπεδο ρεαλισμού.
Στην δράση, υπάρχει ανά διαστήματα και το στοιχείο του bullet-time. Αυτό συμβαίνει όταν πρέπει να κάνετε έφοδο. Τότε, τοποθετείτε μία βόμβα σε πόρτα ή τοίχο και όταν αυτή εκρήγνυται, κάνετε αμέσως δυναμική είσοδο στο δωμάτιο του εχθρού και πυροβολείτε όσο πιο γρήγορα μπορείτε τους γύρω σας σε ρυθμό bullet-time, ώστε να απεικονιστεί έτσι το χρονικό πλεονέκτημα αιφνιδιασμού που έχετε απέναντί τους. Τις σκηνές αυτές δράσης είμαστε σίγουροι ότι θα τις λατρέψετε, καθώς πραγματικά θα βγάλετε τα απωθημένα σας!
Οι αποστολές στο Modern Warfare 2 διεξάγονται σε διάφορα περιβάλλοντα και συνήθως κάτω από αντίξοες συνθήκες. Υπάρχουν τόσο ανοιχτές μάχες, όσο και κλειστού τύπου αποστολές με μόλις δύο άτομα. Ακόμη, θα συναντήσετε και αρκετές σκηνές καταδίωξης με τζιπ, snowmobiles και βάρκες, στις οποίες θα οδηγείτε και θα πυροβολείτε ταυτόχρονα. Όλα αυτά συμβάλουν στο να διασκεδάσετε με το παιχνίδι και να μην βαρεθείτε σχεδόν σε κανένα σημείο του. Σε αυτό βοηθούν και τα objectives τα οποία είναι κάθε είδους. Υπάρχουν αποστολές με απλές επιθέσεις σε βάση, αλλά και άλλες στις οποίες θα προσπαθείτε να κλέψετε συσκευές, να αποσπάσετε δεδομένα από υπολογιστή ή ακόμη και να σώσετε ομήρους.
Τεχνητή νοημοσύνη
Το A.I. των συμπολεμιστών σας είναι άριστο, μιας και όλοι τους κάνουν πολύ σωστά την δουλειά τους και δεν αφήνουν όλες τις ενέργειες πάνω σας. Ότι εχθρός κινείται και βρίσκεται μπροστά τους εκτελείται κι αυτό είναι πολύ καλό για εσάς, καθώς αν είστε υπομονετικοί, μπορείτε αρκετές φορές να καθίσετε πίσω αραχτός για λίγα λεπτά και να περιμένετε μέχρι οι δικοί σας να κάνουν αρκετή από την «βρωμοδουλειά», ανοίγοντάς σας δρόμο. Έτσι, δεν θα ευχαριστηθείτε το παιχνίδι όσο όταν βρίσκεστε στην πρώτη γραμμή, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι θέμα επιλογών σας. Όπως και να ‘χει, οι βασικοί χαρακτήρες δεν σκοτώνονται, όμως σε ορισμένες περιπτώσεις θα έχετε απώλειες στους απλούς στρατιώτες σας.
Η τεχνητή νοημοσύνη των εχθρών είναι σε γενικές γραμμές ικανοποιητική. Όταν αντιληφθούν την παρουσία σας, θα προσπαθήσουν να αποφύγουν τα πυρά σας, να αλλάξουν σημείο κάλυψης και να σας εξοντώσουν με κάθε τρόπο. Μπορεί αμυντικά όλοι τους να προσπαθούν να αποφύγουν τις σφαίρες και τις χειροβομβίδες σας, ωστόσο δεν έχουν ιδιαίτερα ανεπτυγμένη επιθετική νοοτροπία. Θα πετάξουν μεν τις χειροβομβίδες τους, αλλά δεν θα προσπαθήσουν να σας πλαγιοκοπήσουν. Υπάρχουν δε κι ορισμένα σημεία, στα οποία θα βρίσκεστε μπροστά τους, π.χ. στα 5-6 μέτρα απόσταση, κι εκείνοι θα πυροβολούν κάποιον άλλο συνάδελφό σας που βρίσκεται στα 20 μέτρα. Ευτυχώς αυτά τα φαινόμενα είναι σπάνια και συναντώνται μόνο σε ορισμένες αποστολές.
Κλείνοντας, θα αναφέρουμε δύο ακόμη στοιχεία. Καταρχήν ποτέ δεν μπορείτε να είστε σίγουρος ότι ένας εχθρός είναι νεκρός, αν δεν είναι πλήρως ακίνητος. Αρκετές φορές θα τύχει δηλαδή να δείτε εχθρούς πεσμένους και βαριά τραυματισμένους. να σας πυροβολούν ακόμα και σε αυτή την κατάσταση απελπισίας. Δεύτερον, θα πρέπει να δώσετε προσοχή και στα σκυλιά που διαθέτει ο εχθρός σε ορισμένες αποστολές (κυρίως στα περίπολα) καθ’ ότι είναι γρήγορα και αν σας πλησιάσουν, σας ρίχνουν στο έδαφος τραυματίζοντάς σας, ενώ εσείς προσπαθείτε αντίστοιχα να αμυνθείτε και να σηκωθείτε γρήγορα για να αποφύγετε τα πυρά του εχθρού.
Ολοκληρώνοντας περί gameplay
Το Campaign είναι μία συναρπαστική εμπειρία, η οποία διαρκεί συνολικά περίπου 7-8 ώρες. Το μόνο που μας ενόχλησε, είναι ότι σε ορισμένες αποστολές, τα checkpoints δεν σώζουν παρά μόνο αν περάσετε από συγκεκριμένα σημεία, άρα ενδέχεται να χρειαστεί να επαναλάβετε κάποια κουραστικά μέρη μιας αποστολής, μέχρι να σκοτωθούν όλοι οι εχθροί γύρω σας ή να ολοκληρώσετε κάποιο objective κι έτσι αναγκαστικά να σημάνει το save του επόμενου checkpoint. Γενικά μείναμε απόλυτα ικανοποιημένοι από το τελικό αποτέλεσμα του κεντρικού story, παρά την σχετικά μικρή διάρκεια που αυτό είχε.
Special Ops
Ένα ακόμη ενδιαφέρον mode του παιχνιδιού είναι το Special Ops. Περιλαμβάνει αποστολές μικρής διάρκειας, στις οποίες θα πρέπει να εκτελέσετε ένα και μόνο objective, όπως το να καθαρίσετε στρατιώτες με Sniper, να ξεφύγετε από περίπολα, να διασχίσετε μία γέφυρα από την μία άκρη στην άλλη, να χειριστείτε οχήματα κ.ο.κ. Οι αποστολές αυτές χωρίζονται σε πέντε κόσμους. Στην αρχή, μόνο ο πρώτος κόσμος είναι διαθέσιμος, οπότε για να περάσετε από τον έναν κόσμο στον άλλο θα πρέπει να συγκεντρώσετε έναν συγκεκριμένο αριθμό από αστεράκια, τα οποία αποκτάτε όταν ολοκληρώνετε τις ήδη υπάρχουσες αποστολές. Ανάλογα με το επίπεδο δυσκολίας που θα επιλέξετε, στο τέλος θα σας δοθούν ένα, δύο ή τρία αστεράκια, για κάθε επιτυχή έκβαση αποστολής.
Βία, συνομωσίες και αμέτρητα όπλα, κάνουν το Call of Duty: Modern Warfare 2 ένα από τα καλύτερα games της χρονιάς.
Το Special Ops θα πρέπει απαραίτητα να το παίζετε μαζί με κάποιο φίλο σας. Αν είστε μόνος σας τότε δεν θα βοηθηθείτε καθόλου, καθώς οι αποστολές διεξάγονται αρκετές φορές σε στενά μονοπάτια και όχι σε ανοιχτούς χώρους, άρα δύσκολα θα μπορέσετε να ξεφύγετε απ’ τους πολυάριθμους εχθρούς σας.
Multiplayer Modes
Εδώ συναντάμε συνολικά 16 modes! Δύο ειδών Deatchmatch για 8-12 χρήστες, μεγαλύτερα Deathmatch για 12-18 χρήστες, Free-for-all για 4-8 χρήστες (όλοι εναντίον όλων), το κλασικό Capture the Flag, το Headquarterts Pro όπου η μία ομάδα προσπαθεί να καταλάβει την βάση της άλλης και γενικά αρκετά ακόμη ενδιαφέροντα και ευχάριστα είδη παιχνιδιών. Πάντως, τα περισσότερα από τα 16 modes δεν είναι διαθέσιμα από την αρχή και θα χρειαστεί να ανεβείτε level για να τα ξεκλειδώσετε. Γενικά το επίπεδο των χρηστών στο Multiplayer είναι αρκετά υψηλό, δεδομένου ότι η σειρά Call of Duty έχει εδώ και χρόνια εκατομμύρια οπαδούς, άρα πολλοί από αυτούς έχουν γίνει ήδη…«στρατηγοί» του είδουυς!
Το κακό με το Multiplayer mode είναι ότι δεν ξεχωρίζετε εύκολα τους στρατιώτες του αντιπάλου από τους δικούς σας, κυρίως λόγω των χρωμάτων στις στολές αλλά και των ενδείξεων οι οποίες είναι εμφανείς μόνο όταν κάποιος χρήστης στέκεται πίσω από τοίχους. Τα καλά όμως είναι πολλά. Καταρχήν οι αναμετρήσεις διεξάγονται σε 16 maps, τα οποία περιλαμβάνουν ενδιαφέροντα περιβάλλοντα όπως πόλεις, αεροδρόμια, ερημικές τοποθεσίες κ.ο.κ. Επίσης, το παιχνίδι σας δίνει το ελεύθερο να επιλέξετε την ειδικότητά σας, ανάμεσα σε Grenadier, First Recon, Overwatch, Scout Sniper ή Riot Control. Την ειδικότητα αυτή μπορείτε να την αλλάξετε σε κάθε respawn σας. Κάθε ειδικότητα δίνει απ’ την αρχή δύο συγκεκριμένα όπλα. Το συστηματάκι αυτό δημιουργήθηκε ώστε να εξυπηρετηθούν όσοι αρέσκονται στο να παίζουν ψαγμένους ρόλους, όπως αυτοί του Sniper, του χειριστή αστυνομικής ασπίδας ή του χειριστή βαρέων όπλων.
Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του Online mode είναι ότι όλοι οι χρήστες έχουν βαθμούς, τους οποίους και αναπτύσσουν όσο σκοτώνουν και όσο κερδίζουν μάχες με τις ομάδες τους. Στην αρχή ξεκινάτε ως στρατιώτες κι αργότερα γίνεστε, δεκανείς, λοχίες, λοχαγοί και γενικά περνάτε από όλες τις βαθμίδες του στρατού, μέχρι να φτάσετε στο βαθμό του στρατηγού. Αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι όποιος είναι στρατηγός είναι απαραίτητα και ικανότατος, αφού πρακτικά, όποιος «λιώσει» στο Call of Duty ανεβαίνει βαθμό. Υπό ιδανικές συνθήκες, θα έπρεπε να υπάρχει ένα σύστημα αξιολόγησης ώστε να έχετε βαθμό ανάλογο με το ποσοστό των kills σας.
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που θα πρέπει να τονιστεί, είναι ότι φέτος, η Infinity Ward αποφάσισε για κάποιον ανεξήγητο λόγο, να «πετσοκόψει» πολλά από τα χαρακτηριστικά του Multiplayer mode στην έκδοση για PC. Συγκεκριμένα, δεν μπορούν να συμμετάσχουν clans (δηλαδή ομάδες χρηστών), δεν υπάρχουν dedicated servers, ενώ προς το παρόν δεν υποστηρίζονται mods ή custom maps, δηλαδή λεπτομέρειες που κρατούσαν ζωντανή την κοινότητα του Call of Duty για πολλά χρόνια. Ελπίζουμε στο μέλλον η Infinity Ward να διορθώσει το συγκεκριμένο λάθος της, πιθανόν με τα ανάλογα patch.
Γραφικά
Στον τεχνικό τομέα, με βάση τα όσα είχαμε δει έως τώρα, περιμέναμε κάτι καλύτερο. Στο επίπεδο των οπτικών εφέ μείναμε απόλυτα ικανοποιημένοι, όπως επίσης και στο ότι υπάρχει πλήρης αλληλεπίδραση με το περιβάλλον, δηλαδή καταστρέφετε οχήματα, βαρέλια, τζάμια, σωλήνες αερίου και γενικά ότι υπάρχει γύρω σας. Απ’ την άλλη, αν κοιτάξετε τα αντικείμενα γύρω σας με μια πιο προσεκτική ματιά, θα διαπιστώσετε ορισμένα χοντροκομμένα textures τα οποία θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί. Επιπλέον, το default brightness είναι αρκετά χαμηλωμένο και η άποψή μας είναι ότι καλό θα είναι να δοκιμάσετε να το αυξήσετε, ώστε να έχετε καλύτερη αντίληψη των χώρων γύρω σας.
Τα μοντέλα των χαρακτήρων έχουν αρκετά ρεαλιστικό σχεδιασμό και πιστή απεικόνιση των χαρακτηριστικών προσώπου. Σε ορισμένα σημεία των αποστολών, παρατηρείται μια διαρκής επανάληψη στην εμφάνιση ορισμένων εχθρών, όχι όμως σε πολύ ανησυχητικό βαθμό. Επίσης, διαπιστώσαμε ότι το lipsync θα μπορούσε να ήταν λίγο καλύτερο. Τέλος, θα πρέπει να αποδώσουμε τα εύσημα στους προγραμματιστές για την εκπληκτική ατμόσφαιρα του πεδίου της μάχης και για το ότι η φετινή έκδοση έχει αρκετά χαμηλές απαιτήσεις για τα σημερινά δεδομένα, ώστε να προσαρμόζεται σε κάθε μηχάνημα.
Ήχος
Στα voice-overs του παιχνιδιού συμμετέχει μία πλειάδα γνωστών ηθοποιών, με εμπειρία στο σπικάζ, όπως είναι οι Billy Murray, Keith David, Lance Henriksen και Craig Fairbass. Οι ατάκες τους είναι εύστοχες, αν και σε ορισμένα σημεία υπάρχει μια επανάληψη φωνών στα objectives. Παρ’ όλα αυτά, σε ορισμένες αποστολές συναντάμε μια ποικιλία στο briefing ή σε κάποιες μεμονωμένες ατάκες, ώστε τα λόγια να μην καταντούν μονότονα. Σε γενικές γραμμές, η απόδοση στις φωνές είναι αρκετά πιστή, αλλά τα κείμενα όφειλαν να είναι περισσότερα.
Στα ηχητικά εφέ το νέο Call of Duty δίνει πραγματικά ρέστα, μιας και αποδίδονται εύστοχα οι δεκάδες διαφορετικοί κρότοι των εκρήξεων, αλλά και η ποικιλία των διαφορετικών ήχων που βγαίνουν από κάθε όπλο.
Επίλογος
Τόσο καιρό το περιμένατε και επιτέλους ήρθε η στιγμή να το απολαύσετε. Το Call of Duty: Modern Warfare 2 είναι σκέτος εθισμός και σε κάθε περίπτωση αποτελεί μία ρεαλιστική εμπειρία εξομοίωσης ενός πολεμικού FPS που έχει…τα πάντα όλα. Ο εύκολος χειρισμός, οι αποστολές του Special Ops και το Multiplayer Mode (παρά τις όποιες ελλείψεις), είναι κάποια από τα δυνατά σημεία του, τα οποία δύσκολα συναντάει κανείς σε ανάλογους τίτλους της αγοράς. Όπως και να ‘χει, οι πιστοί οπαδοί της σειράς αλλά και οι νεότεροι του είδους, έχουν κάθε λόγο να το αποκτήσουν.
Θετικά:
- Πλούσια οπτικά εφέ
- Δεκάδες σύγχρονα όπλα
- Διαρκής εναλλαγή στα περιβάλλοντα
- Πλήρης σαφήνεια των objectives σε όλες τις αποστολές
- Πολύ καλή δουλειά στον ηχητικό τομέα
- Μεγάλη αντοχή στο χρόνο, λόγω του Special Ops και του Multiplayer mode
Αρνητικά:
- Φτωχή παρουσίαση σεναρίου
- Ορισμένα προβλήματα στα textures και στο lipsync
- Η απουσία πολλών ουσιαστικών στοιχείων από το Multiplayer mode στο PC
- Μικρό σε διάρκεια campaign
Βαθμολογία PS3, Xbox 360
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 9
Gameplay: 9
Αντοχή: 9.5
Γενικά: 9.1
Βαθμολογία PC
Γραφικά: 8
Ήχος: 9
Gameplay: 9.5
Αντοχή: 9
Γενικά: 8.8
Το πολυαναμενόμενο First-Person Shooter της χρονιάς, αποτελεί μία αντάξια συνέχεια του προκατόχου του και υπόσχεται συναρπαστικές μάχες δίχως τέλος.
Μάνος Γρυπάρης
Comments