- Reviews
- Halo: Combat Evolved
Halo: Combat Evolved
HotΗ γέννηση ενός θρύλου.
Η γέννηση ενός θρύλου.
H Bungie είχε πολύ καλή φήμη από τα παιχνίδια της για τα PC και τα Mac αλλά δεν ήταν διάσημη για κάτι ιδιαίτερο σε κονσόλα πριν το 2001. Έτσι λοιπόν πολλοί έπαθαν τεράστια έκπληξη με το Halo, το fps που ήταν Xbox launch game τον Νοέμβριο του 2001. Κι όμως το Halo είναι τόσο καλό που πολλοί το τοποθετούν δίπλα σε σύγχρονους θρύλους όπως το Goldeneye και το Half Life και δεν έχουν άδικο. Είναι τόσο καλό και κάτι παραπάνω μάλιστα. Είναι η απαρχή, η γέννηση, ενός από τα πιο επιτυχημένα franchises στην ιστορία των videogames και ταυτόχρονα ένα ασταμάτητο cash cow για τη Microsoft. Tελικά αξίζει όλος αυτός ο ντόρος;
Σενάριο
Βρισκόμαστε περίπου 500 χρόνια στο μέλλον, και η ανθρωπότητα έχει πλέον τη δυνατότητα να κάνει διαγαλαξιακά ταξίδια στο διάστημα. Καθώς όμως εξερευνούσε όλο και περισσότερο ήρθε σε επαφή με μία εχθρική εξωγήινη φυλή, τους Covenant. Το παιχνίδι εξιστορεί τον ανελέητο πόλεμο μεταξύ Covenant και ανθρώπων. Οι εξωγήινοι όμως έχουν και άλλο κίνητρο. Θέλουν να πάρουν τον έλεγχο ενός τεράστιου διαστημικού δακτυλιδιού(εξ’ου και το όνομα Halo) το οποίο όταν ενεργοποιηθεί, αφανίζει κάθε ίχνος ζωής στους κοντινούς γαλαξίες. Εσείς ελέγχετε τον Master Chief, έναν υπερστρατιώτη ειδικά σχεδιασμένο και εκπαιδευμένο για την αντιμετώπιση της εξωγήινης απειλής. Το πρώτο επίπεδο ξεκιναέι με εσάς να βρίσκεστε σε ένα από τα διαστημόπλοια των ανθρώπων και να υποβάλλεστε σε διάφορα tests για την καλή λειτουργία τη πανοπλίας σας. Αυτά τα tests, ουσιαστικά λειτουργούν ως μέσο για να αποκτήσετε το feel του χειροσμού και να μάθετε τα βασικά χαρακτηριστικά του ήρωα. Τα πράγματα δεν αργούν να στραβώσουν όμως. Οι Covenant κάνουν επίθεση στο spaceship και εσείς με τους υπόλοιπους στρατιώτες αναλαμβάνετε δράση. Να σημειώσουμε εδώ ότι θα νιώθετε σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού ως ο μέντορας των απλών συντρόφων σας, καθώς η φήμη σας ως η μεγάλη ελπίδα της ανθρωπότητας έχει εξαπλωθεί παντού. Θα σας φωνάζουν sir και θα σας θαυμάζουν συνέχεια. Εκπληκτικός ο τρόπος της Bungie να προσθέσει αυτην τη συναισθηματική φόρτιση και να δείξει πόσο άσχημα έχει εξελιχθεί ο πόλεμος για τους ανθρώπους μέχρι τώρα, σε σημείο που η τελευταία τους ελπίδα είστε εσείς. Ακολουθεί μία ανεπανάληπτη 16ωρη fps εμπειρία που θα σας καθηλώσει…
H γέννηση ενός θρύλου…
Γραφικά
Το Halo ουσιαστικά απέδειξε ότι το Xbox ήταν μία κονσόλα αρκετά ανώτερη σε hardware από το PS2. Τα περιβάλλοντα είναι τεράστια, γεμάτα λεπτομέρειες που θα ζήλευαν ακόμα και τα pc fps της εποχής. Ο φακός και οι φωτοσκιάσεις λειτουργούν άψογα. Όποια επιφάνεια και να φωτίσετε θα δείτε αντανάκλαση και μία ρεαλιστικότατη «γυαλάδα». Αυτό είναι μόνο ένα από τα εντυπωσιακά εφέ. Οι χειροβομβίδες όταν σκάνε στο χώμα ξεσηκώνουν ένα σύννεφο σκόνης, ενώ το ίδιο κάνει και το εκπληκτικά σχεδιασμένο off road του παιχνιδιού, το Warthog. To Warthog, μαζί με τα άλλα οχήματα, όπως το Scorpion Tank, το Banshee και το Ghost, είναι από τα καλύτερα που έχουμε δει σε fps. Είναι σχεδιασμένα με απίστευτες λεπτομέρειες και πραγματικά καταφέρνουν να σας πείσουν ότι όντως αυτά θα χρησιμοπούνται στους πολέμους στο μέλλον. Ο ίδιος ο Master Chief έιναι από τις πιο αναγνωρίσιμες φιγούρες των videogames και όχι άδικα. Φοράει μία ογκώδη πράσινη πανοπλία και ξεχωρίζει αμέσως από τους απλούς στρατιώτες. Οι Covenant είναι χωρισμένοι σε διάφορα είδη τα οποία είναι αρκετά διαφορετικά μεταξύ τους. Για παράδειγμα οι Grunts είναι μικρόσωμοι και δεν εμπνέουν φόβο, ενώ οι Elites ακριβώς το αντίθετο. Τα επίπεδα του παιχνιδιού ποικίλουν. Υπάρχουν τεράστιες πεδιάδες αλλά και κλειστοφοβικοί διάδρομοι. Άλλωτε θα βλέπετε τι γίνεται γύρω σας, ενώ άλλες φορές θα είναι τόσο σκοτεινά που θα αναγκάζεστε να χρησιμοποιήστε το φακό σας και θα αγωνιάτε για το τι σας περιμένει στην επόμενη γωνία. Το frame rate είναι 30 fps και σταθερό. Γενικά, τα γραφικά του Halo είναι εκπληκτικά και το βάζουν εύκολα πάνω από οτιδήποτε αντίστοιχο κυκλοφορεί εκείνη την εποχή σε κονσόλα.
Ήχος
Φοβερά sound effects, σωστό voice acting και απίστευτη μουσική. Τρία στοιχεία που είναι απαραίτητα σε κάθε επική περιπέτεια και που στο Halo είναι άφθονα. Οι σύντροφοί σας αλλά και οι Covenant λένε διαφορετικά πράγματα ανάλογα με την περίσταση και σπάνια θα τους ακούσετε να λένε τα ίδια στην ίδια μάχη. Το voice acting έχει υλοποιηθεί σωστά και κάθε χαρακτήρας, είτε σημαντικός είτε δευτερεύων, ακούγεται ρεαλιστικά. Ο ήχος των όπλων και των χειροβομβιδών είναι ιδιαίτερος για το κάθε ένα και πραγματικά σας βάζουν στο κλίμα με τον καλύτερο τρόπο. Η μουσική, από το main theme που είναι απολαυστικό μέχρι και την μουσική του κάθε επιπέδου, είναι και αυτή απόλυτα ταιριαστή με τον χαρακτήρα του παιχνιδιού.
Gameplay – Χειρισμός
Ίσως το σημαντικότερο στοιχείο που ξεχωρίζει το Halo από τα υπόλοιπα fps, είναι ο χειρισμός του. Καταφέρνει και αποδεικνύει ότι τα console fps μπορούν να είναι εξίσου εύκολα στο χειρισμό τους όσο και τα αντίστοιχα στο pc. Το keyboard & mouse δε θα σας λείψει καθόλου. Είναι άμεσος και τον μαθαίνετε γρήγορα. Οι κυριότερες λέιτουργίες είναι: Πυροβολάτε με το δεξί trigger και κινήστε με τον αριστερό μοχλό, ενώ κοιτάτε με το δεξί. Με το αριστερό trigger ρίχνετε χειροβομβίδες. Μπορείτε να έχετε μαζί σας μόνο δύο όπλα κάθε στιγμή. Πανέξυπνο γιατί έτσι το παιχνίδι σας αναγκάζει να αναλύετε την κάθε κατάσταση με προσοχή ώστε να αποφασίσετε τι είδος όπλου χρειάζεστε. Πραγματικά η Bungie έχει πετύχει άρτια ισορροπία μεταξύ των διαφορετικών όπλων. Άλλα δουλέυουν πολύ καλά σε κοντινή απόσταση, άλλα το ακριβώς αντίθετο. Το σίγουρο είναι ότι όλα θα σας φανούν χρήσιμα κατά τη διάρκεια του campaign. Ως προς τα οχήματα, πιθανόν να σας πάρει λίγο περισσότερο χρόνο να συνηθίσετε το χειρισμό τους, ιδιαίτερα του Warthog, αλλά τελικά θα τα καταφέρετε και θα δείτε ότι τα vehicle sections είναι από τα highlights του παιχνιδιού. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα θα έχετε να επιλέξετε και ανάμεσα σε περισσότερα από ένα διαφορετικά οχήματα. Oι τακτικές που χρησιμοπεί το ΑΙ είναι πολύ εξελιγμένες. Οι Covenant συχνά προσπαθούν να σας περικυκλώσουν ένω όταν τα βρίσκουν σκούρα υποχωρούν. Λειτουργούν σαν ομάδα και εξαντλούν κάθε περιθώριο προκειμένου να πάρουν το πλεονέκτημα στη μάχη. Ανάλογα έξυπνοι όμως είναι και οι σύντροφοί σας. Μπορείτε να οδηγείτε εσείς και να ελεγχουν το πολυβόλο του οχήματος αυτοί ή και να οδηγούν αυτοί με εσάς στη θέση του όπλου. Αποφασίζουν να κάνουν έφοδο σε κάποιο settlement με διάφορους τρόπους. Αν μπείτε και εσείς θα σας ακολουθήσουν, αν όχι θα συνεχίσουν τη μάχη μόνοι τους. Το ΑΙ γενικά είναι από τα πιο εξελιγμένα που έχουμε δει σε fps και είναι ο λόγος για τον οποίο ποτέ μια μάχη δεν είναι ίδια αν την ξαναπαίξετε δεύτερη φορά. Αυτό αυξάνει το replay value του τίτλου κατακόρυφα και δίνει στην κάθε μάχη το δικό της χαρακτήρα. Εξαρχής έχετε κάποια objectives τα οποία όμως θα αλλάζουν κατά τη διάρκεια του επιπέδου. Πρέπει να είστε σε επιφυλακή για οτιδήποτε. Οι εξελίξεις στη πλοκή είναι καταιγιστικές, όχι μόνο στις cutscenes αλλά ακόμα και τη στιγμή που παίζετε, κάτι που σας κάνει να νιώθετε ότι βρίσκεστε μέσα σε ταινία και όχι σε παιχνίδι. Το Halo καταφέρνει και ξεφεύγει από το κλασσικό απαρχαιωμένο πλεόν run n’ gun στυλ και προσθέτει στοιχεία στρατηγικής και ταυτόχρονα δημιουργεί μια «συνεχή» fps εμπειρία χωρίς boss battles και βαρετές εξερευνήσεις αλλά και με αριστοτεχνικά αυξανόμενη δυσκολία που σημαίνει ότι δε θα νιώσετε ποτέ την ανάγκη να πετάξετε το controller στον τοίχο. Πιθανόν το μόνο μειονέκτημα του single player είναι τα επαναλαμβανόμενα επίπεδα που θα συναντήσετε, ιδιαίτερα από τη μέση και μετά.
Μultiplayer
Όλο το single palyer campaign είναι playable σε co op mode με δύο παίκτες, το οποίο είναι πάρα πολύ διασκεδαστικό. Τα υπόλοιπα modes είναι δευτερεύοντα. Δεν υπάρχουν bots, κάτι που σημαίνει ότι οι μόνοι αντίπαλοί σας θα είναι οι φίλοι σας, είτε μέσω split screen(μέχρι τέσσερις), είτε μέσω system link(μέχρι 16 παίκτες ταυτόχρονα). Δυστυχώς οι χάρτες είναι πολύ μεγάλοι και η διασκέδαση έρχεται μόνο όταν οι players είναι περισσότεροι από τέσσερις. Ουσιαστικά το multiplayer στο σύνολό του, δηλαδή όχι μόνο οι χάρτες αλλά και τα modes, φαίνεται να έχει σχεδιαστεί για παιχνίδι με system link, που σημαίνει ότι δε θα το απολαύσετε και πολύ αν είστε λίγοι. Αν είχε συμπεριληφθεί η δυνατότητα να βάλετε bots(χαρακτήρες που ελέγχονται από το AI), τότε οι πίστες θα γέμιζαν, η δράση θα αυξανόταν και έτσι το ενδιαφέρον θα ανέβαινε κατακόρυφα. Το όχι και τόσο εύχρηστο multiplayer του Halo όμως, επηρεάζει ελάχιστα την εξαιρετική εικόνα του υπόλοιπου παιχνιδιού.
Θετικά
+ Γραφικά
+ Ήχος
+ Xειρισμός που δεν ζηλεύει σε τίποτα το kb/m
+ ΑΙ και μάχες που ποτέ δεν είναι ίδιες
+ Σενάριο ανάλογο μεγάλων ονομάτων του Hollywood
Aρνητικά:
- Όχι και τοσο καλό multiplayer
- Επαναλαμβανόμενα επίπεδα στο single player
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 10
Gameplay: 10
Aντοχή: 10
Γενικά: 9.5
Κατά τη διάρκεια μιας γενιάς παιχνιδομηχανών εμφανίζονται κάποια παιχνίδια που επαναπροσδιορίζουν τα standards στο είδος τους. To Halo: Combat Evolved είναι ένα από αυτά.
NEWS VIEW ALL
User reviews
maxresdefaulthsd
Αλλά τι ήταν αυτό που είχε κάνει το Halo ένα τόσο ξεχωριστό παιχνίδι; Σίγουρα δεν ήταν το πρώτο FPS της εποχής τους και φυσικά όχι το τελευταίο. Σύμφωνα λοιπόν με όσο έχουν ειπωθεί μέχρι τώρα, από τους πιο παλιούς gamers, αυτό που έκανε το Halo τόσο διαφορετικό ήταν το ότι έδινε στους παίχτες τη δυνατότητα να συναναστραφούν με ένα πανάρχαιο εξωγήινο είδος, και να γνωρίσουν την ιδέα μιας τεχνολογίας που για την εποχή ήταν κάτι το ασύλληπτο.
Όταν ο διαγαλαξιακός πόλεμος μεταξύ ανθρώπων και εξωγήινων, διακόπτετε λόγο της ανακάλυψης ενός μοχθηρού artifact σε μέγεθος πλανήτη, που περιέχει ότι μπορεί να βρει κάποιος στη γη. Και όλα αυτά σε ένα συνεχόμενο loop ειδικά σχεδιασμένο για να μπερδεύει τους παίχτες κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.
Όσο μακριά και να κοιτάξουν οι παίχτες θα βλέπουν απίστευτα τοπία να απλώνονται. Και εάν κοιτάξουν πάνω θα δούνε το δαχτυλίδι που περιτριγυρίζει το artifact να ανεβαίνει, λες και προσπαθεί να φτάσει τον παράδεισο. Και είναι φυσικά σκηνές σαν αυτές που, πάρα την μοχθηρότητα του ίδιου του παιχνιδιού, το κάνουν να φαίνεται κάπως μαγευτικό
Φυσικά,το παιχνίδι δεν παύει να είναι ένα FPS. Κάτι το οποίο σημαίνει πως οι παίχτες έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τρομερά εξελιγμένο εξοπλισμό, για την εποχή του, καθώς και οχήματα για την μεταφορά τους από περιοχή σε περιοχή.
Το Halo θεωρήθηκε ένα τρομερά εθιστικό παιχνίδι, καθώς αυτός ο συνδυασμός επιστημονικής φαντασίας και τεχνολογίας που προέρχεται από ένα εκ των αρχαιοτέρων εξωγήινων ειδών του γαλαξία,έδωσε στους gamers στις αρχές του 21ου αιώνα την περιπέτεια που δεν είχανε πότε ξανά.
Για την εποχή του ένα 8.5 είναι ότι πρέπει
Για οσους δεν ξερουν γερμανικα η παραπανω φραση σημαινει"Γεια Halo",μιας και ακριβως αυτο ειναι το συναισθημα που σου αφηνει το Halo:Comba Evolved μολις το τερματησεις.Οτι δηλαδη ηταν μια πρωτη γνωριμια με τον τεραστιο κοσμο του Halo.Το σεναριο σε αφηνει ολο υποσχεσεις για τα επομενα παιχνιδια της σειρας και δυστηχως σε αυτο συντελει και η ελαφρος μικρη διαρκεια του παιχνιδιου.Αλλα για αυτο θα μιλησουμε στην συνεχεια.Μια σημαντικη διευκρινηση πριν παω παρακατω ειναι οτι για το review εχω χρησιμοποιησει την pc εκδοση του παιχνιδιου,αρα δεν εχω παιξει καθολου multiplayer και αρα δεν μπορω να εκφερω αποψη για αυτον τον τομεα.Just saying.
-Story
Η πλοκη στο Halo ειναι σχετικα απλη,μιας και εχουμε την εξελιγμενη πλεον,μετα απο αρκετους αιωνες ανθρωποτητα,να ειναι σε πολεμο με την εξωγηινη φυλη Covenant.Λιγο κλισε στο πρωτο ακουσμα,αλλα η ιστορια αργοτερα σε διαψευδει κατηγοριματηκα.Τα γεγονοτα του παιχνιδιου,ξεκινουν(οσο ποιο spoilless γινεται)με την επιθεση των Covenant στο ανθρωπινο διαστημικο πολεμικο αεροσκαφος Pillar of Autumn,το οποιο εχει κλιθει να ερευνησει το ενδεχομενο υπαρξης ενος υπεροπλου στον τεχνιτο πλανητη σε σχημα δακτυλιου,γνωστο ως Halo,για να μην πεσει στα χερια των Covenant.Στο προαναφερθεις αεροσκαφος,αν μη τι αλλο,επιβαινεται και εσεις και οταν λεω "εσεις"ενοω φυσικα τον πασιγνωστο και μυστηριωδη πρωταγωνιστη της σειρας Halo,Master Chief.Αφου ξυπνησετε απο την κρυογονικη κατασταση στην οποια βρισκεστε και σας τρεξει ο τεχνικος μερικα τεστ για να δει την κατασταση της πανοπλιας σας,ξεσπαει και η επιθεση των Covenant και αναγκαζεστε να μπειτε και εσεις στην μαχη απο το πρωτο κιολας λεπτο.Να τονισω εδω,οτι ειναι ενδιαφερον το κυρος και ο θαυμασμος με τον οποιο σας μιλανε οι υπολοιποι στρατιωτες,αφου σας αποκαλουν "Sir!"και γενικα φαινετε οτι σας εχουν ολοι σε μεγαλη εκτιμηση.Σε πρωτη φαση,η πρωτη σας αποστολη ειναι να σωσετε το A.I του Pillar of Autumn,Cortana,η οποια εμπεριεχει ευθραυστες πληροφοριες για την ανθρωποτητα και αν επεφταν στα χερια των Covenant θα ηταν ουσιαστηκα η αρχη του τελος του πολεμου για τους ανθρωπους.Μετα απο εκει και περα θα ακολουθησουν 10 "ενοτητες" αν μπορω να τις πω ετσι,μιας και ενω στις πρωτες αποστολες το περιβαλλον αλλαζει ριζικα,στα υπολοιπα δεν αλλαζει σχεδον καθολου και μοιαζει με μια μεγαλη αποστολη.Η συνολικη διαρκεια του παιχνιδιου ειναι περιπου 13,5-14 ωρες(τερματισμενο στο normal) γεματες δραση και ακομα ποιο γεματους γεμιστηρες!
-Graphics
Τα γραφικα ειναι αξιοπρεπεστατα για την εποχη τους,ξεκουραστα στην οψη,δηλαδη ουτε παιδευεσε να διακρινεις κατι γυρω σου,ουτε σου κοβουν τα φτερα για να παιξεις το παιχνιδι οπως αλλα παλιοτερα games που προσωπικα δεν μπορουσα να παιξω λογο γραφικων αν και θα το ηθελα(π.χ.TES Morrowind).Το καθε αλλο μαλιστα.Το καθε επειπεδο του παιχνιδιου εχει ενα πολυ ρεαλιστικο περιβαλλον(μιλοντας παντα για τα δεδομενα της εποχης)που δενει ομορφα με το background και σε συνδιασμο με τον ουρανο του Halo,που προσωπικα μου εκανε τρομερη εντυπωση,χαριζει ενα πολυ ωραιο θεαμα.Κατα την διαρκεια του παιχνιδιου θα υπαρξουν αρκετες φορες που θα σταματησετε και θα χαζεψετε τον κοσμο γυρω σας και θα πειτε απλα"...Damn..".Αξια αναφορας ειναι και τα textures,τα οποια δεν περιμενα τοσο καλα σε καμια περιπτωση.Ειχα προετοιμαστει να παιξω ενα παιχνιδι σχεδον δεκαπενταετιας και εμεινα ολιγον εκπληκτος.Οι σφαιρες,οι χειροβομβιδες και τα λαστιχα των οχηματων σηκωναν κανονικα σκονη,ο φακος αντανακλουσε παντου,οι σφαιρες αφηναν σημαδια στους τοιχουν,στο Warthog οταν πυροβολουσες απο το οπλοπολυβολο του εβλεπες τους καλικες να πεταγονται παντου χωρις να εξαφανιζονται και γενικα ειχε μια μυρωδια ρεαλισμου παντου.Για τους ποιο κακομαθημενους ως αναφορα τα γραφικα,υπαρχει και η anniversary εκδοση του παιχνιδιου με ελαχιστες διαφορες/πρωσθηκες απο το παλιο παιχνιδι και βελτιωμενα γραφικα,αλλα δεν ειναι αναγκαιο σε καμια περιπτωση.
Τα cinematics ηταν με την σειρα τους καλοφτιαγμενα,με ωραιους διαλογους και ανατροπες που καθηλωνουν.Ουτε πολλα ηταν,ουτε κρατανε τοσο που νιωθεις βαρεμαρα και αδιαφορια.
-Gameplay
(θυμιζω οτι το παιχνιδι παιχτηκε σε pc)
Ο χειρισμος ειναι αρκετα απλος μιας και ακολουθει το κλασσικο μοτιβο των fps στα pc,δηλαδη πυροβολας με το αριστερο κλικ,ριχνεις χειροβομβιδα με το δεξι κλικ,με το μεσαιο κλικ εστιαζεις,με τα πληκτρα w/a/s/d περπατας,με το Space πηδας,με το f κανεις melee attack και με το q ανοιγοκλεινεις τον φακο σου.Ο λογος που το Halo ειναι τοσο διασημο για το gameplay του,ειναι οτι απεδειξε οτι τα fps μπορουν να παιζονται σε αρκετα υψηλα επιπεδα και στις κονσολες.Αλλα αυτο το καταφερε με ενα συστατικο το οποιο διακρινεις και στους υπολογιστες.Απλοτητα.Το gameplay ειναι φιλικο στον νεο χρηστη ο οποιος μεσα σε μολις 30 λεπτα παιχνιδιου μπορει να λεγεται με ασφαλεια πλεον εμπειρος χρηστης.Δεν εχεις πολλα να μαθεις ως αναφορα τον χειρισμο,αλλα αντιθετα πρεπει να μαθεις τακτικες.Στις μαχες θα υπαρχουν παντου διαφορα κολπα,οχηματα,plasma cannons,υψωματα και μικρα τουνελ σε ορισμενες περιπτωσεις,που μεσω αυτων θα μπορεις να βρεθεις πισω απο τον εχθρο σου που θα σε βοηθανε να τους "καθαρισεις"ολους.Σε ορισμενες περιπτωσεις θα εχεις και την επιλογη του stealth που μπορει να φανει πολυ χρησιμη.Σπανια θα υπαρχει μονο ενας τροπος για να σκοτωσεις τους αντιπαλους σου και σπανια θα συμβαινει με τον ιδιο τροπο,καθως οι μεταβλητες θα αλλαζουν συνεχως και θα εξελισετε διαφορετικα σε καθε playthrough,η καθε μαχη.Εδω να πουμε οτι το παιχνιδι εχει μετριο replayability και απευθυνετε κυριως στους achivement hunters,αφου μολις το τελιωσεις στο normal θα θες να το τερματησεις και στο Hard/Legendary ή να ξαναπαιξεις την ιδια πιστα μονο και μονο για να σωσεις ολους τους στρατιωτες σου,απλα και μονο για να το κανεις τελεια.Ενα επεισης θεμα ειναι οι επαναλαμβανομενες πιστες του παιχνιδιου,καθως θα θυμησει λιγο οτι περνατε απο το ιδιο σημειο ξανα και ξανα.Πραγματικα υπηρξαν κανα δυο φορες που χαθηκα και μου πειρε λιγη ωρα να ξαναβρω τον δρομο μου
Το Α.I. κινειται σε πολυ υψηλα επιπεδα,αφου οι Covenant δουλευουν πραγματικα σαν ομαδα,με τους μεγαλυτερους να προστατευουν τους μικροτερους,να προσπαθουν να σε κυκλοσουν,να υποχωρουν συντεταγμενα,να μπορουν να "διαβασουν"αρκετα καλα την εκαστοτε κατασταση και να πραξουν αναλογα.Εξισου καλο,προς εκπληξη μου,ηταν και το A.I. των στρατιωτων σου,οι οποιοι σε ακολουθανε παραταγμενοι σε εναν κυκλο με εσενα στην κεφαλη,σκορπουσανε οταν ξεσπαγε η μαχη και οχι μονο καλυβοντουσαν αλλα καταλαμβανανε και θεσεις ισχυος,οπως λοφακια,και ηταν σε θεση να βγαλουν εκτος μαχης εναν σεβαστο αριθμο αντιπαλων.Στα οπλα τωρα,υπαρχει μια καλη ποικιλια,με το καθε οπλο να εχει τα δικα του χαρακτηριστηκα,τα υπερ και τα κατα του και σε συνδιασμο με το γεγονος οτι μπορουσες να κρατησεις μεχρι 2 οπλα,σε εβαζε σε σκεψεις για την στρατηγικη σου.Υπαρχουν ομως και μερικα "αγκαθια"τα οποια θεωρουνται λυμενα στα σημερινα fps,αλλα καλως/κακος υπαρχουν στο παιχνιδι,και λεω καλος/κακος γιατι για πολλους μπορει να θεωρηθει απλα challenge.Ενα εξ αυτων ειναι το γεγονος οτι δεν εχεις την δυνατοτητα να βρεις ολα τα οπλα σε ολες τις πιστες.Για παραδειγμα,το sniper το οποιο ανταποκρινετε στον τροπο με τον οποιο παιζω,το συναντας σχετικα νωρις (δεν spoilarw τι και που).Μολις τελιωσει ομως,η αποστολη στην οποια το συναντας,το ξανασυναντας στις τελευταιες πιστες με αποτελεσμα να το ψαχνω σε ολο το παιχνιδι σχεδον ασκοπα.Επεισης δεν εχεις την δυνατοτητα να διαλεξεις τα οπλα σου στην αρχη καθε αποστολης.Μαλιστα παροτι μπορει να τερματισεις την ταδε πιστα με ενα pistol και ενα assault rifle για παραδειγμα,το παιχνιδι σου κανει reset τα οπλα και τις σφαιρες και μπορεις να βρεθεις με ενα pistol και ενα plasma gun,πραγμα που πολλες φορες μπορει να αποβει ενοχλητικο μιας και δεν θα νιωσεις το ιδιο βολικα με ολα τα οπλα.Ενα αλλο σημαντικο μειονεκτημα ειναι οτι δεν μπορεις να κανεις εστιαση σε ολα τα οπλα.Η δυνατοτητα εστιασης υπαρχει μονο στα pistol και sniper rifles.Δεν θα σας λειψει ιδιαιτερα βεβαια,αλλα σε μερικες περιστασεις θα βρειτε το εαυτο σας να λεει"γιατι πεταξα το pistol ρε γαμωτο..!"Και ενα τελευταιο ποιο "προσωπικο παραπονο",ειναι οτι τουλαχιστον πανω στο Warthog δεν υπαρχει δυνατοτητα να οδηγαει καποιος συμμαχικος στρατιωτης και εσεις να εισται ειτε στην θεση του συνοδηγου,ειτε στο μεγαλο οπλοπολυβολο και να μοιραζετε θανατο δεξια-αριστερα οπως τρεχει το αμαξι μεσα στους εχθρους σας.Υπαρχει μονο η δυνατοτητα να οδηγατε εσεις και μονο τοτε ερχονται και ανεβενουν στο οχημα και οι υπολοιποι στρατιωτες.
Απο την αλλη μερικες ευχαριστες πινελιες ειναι οτι μετα απο μια μαχη,σε αντιθεση με πολλα αλλα παιχνιδια,τα πτωματα δεν εξαφανιζονταν,ετσι ωστε οταν ξαναπερναγες απο ενα σημειο που εγινε μαχη πριν,βλεπεις ολο το μακελειο που ειχε γινει και δημιουργοταν μια ωραια αισθηση συνεχους δρασης.Επεισης το συστημα με τα checkpoint ηταν πολυ βολικο μιας και περα απο το μικρα loading times,μετα απο καθε μικρη ή μεγαλη μαχη εκανε save αυτοματα.Πολυ σπανια θα νιωσετε να σας πεταει πιο πισω απο οτι θελετε.
Ο χειρισμος των οχηματων ειναι λιγακι περιεργος,καθως για να οδηγησεις το Warthog δεν χρησιμοποιηεις ολα τα κουμπια,παρα μονο το w/s για να πηγαινεις μπροστα/πισω και για να κατευθυνεις δεξια/αριστερα το οχημα χρησιμοποιεις την καμερα με το ποντικι.Η μεθοδος αυτη,δεν εφαρμοζεται σε ολα τα οχηματα,παρολ'αυτα ειναι αξια αναφορας αν και θα την συνηθησετε σχετικα γρηγορα.Τα οχηματα παντως ειναι αρτια κατασκευασμενα τοσο στον τροπο που πυροβολανε,που και εδω οπως και στα οπλα εχουν τα πανω και τα κατω τους,οσο και στην ποικιλια,μιας και θα κληθειτε να οδηγησετε μεχρι και εξωγηινο-καταδρομικο αεροσκαφος ενος ατομου περα των μικρων οχηματων εδαφους.
-Music/Sound
Οι διαλογοι στο Halo,περα απο το πραγματικα υψηλου επιπεδου voiceacting,εχουν και μια αρκετα μεγαλη ποικιλια στους διαλογους και στις in-game ατακες,τοσο στρατιωτων οσο και Covenant.Η καθε πλευρα εχει περιπου μια ντουζινα διαφορετικες ατακες,με αποτελεσμα τουλαχιστον,ως αναφορα τους στρατιωτες να ξεχωριζουν ως εναν μικρο βαθμο ως μοναδες πετοντας trash talk φρασεις μεσα στην μαχη.Ως αναφορα τις μουσικες επενδυσεις τοσο στο μενου,οσο και στο παιχνιδι,ειναι πανω απο καταλληλες και σε βαζουν στο κλιμα τις εκαστοτε καταστασης για τα καλα.Επιασα μαλιστα τον εαυτο μου μερικες φορες να μην παρατηρω καν την μουσικη υποκρουση της μαχης,αφου εδενε τοσο καλα με την ολη δραση,και να την καταλαβενα μονο οταν τελειωνε η μαχη και σταματαγε η μουσικη.Μια επεισης ευχαριστη νοτα,ηταν οι αστειες σε καποια σημεια ατακες της Cortana,η οποια αν και A.I. εχει μια ωραια αισθηση του χιουμορ που συχνα-πυκνα αναδικνυει.
-Συνοψιζοντας
Το Halo:Combat Evolved ειναι ενα παιχνιδι που θα σας καθηλωσει απο την αρχη μεχρι το τελος και ας ειναι εντελως αλλης δεκαετιας.Εχει σχεδον αρτιο περιεχομενο με τρομερο gameplay γεματο δραση-ακομα και λαμβανοντας υπ'οψην ολες τις μικροελειψεις- υπεροχη ιστορια και μουσικη επενδυση και καλοφτιαγμενες αναλογιες γραφικων.Ολα αυτα ερχονται απο ατομο που μεχρι πρωτινος δεν σκεφτοταν,τουλαχιστον οχι σοβαρα,να παρει κονσολα.Ειμαι pc gamer χρονια και η σειρα halo ειναι ο καλυτερος τροπος για να ξεκινησω να παιζω και σε κονσολες.Και εαν ολα αυτα ερχονται απο ενα παιχνιδι του 2001(2003 για pc) τοτε ουτε καν μπορω να σκεφτω τι με περιμενει στα επομενα παιχνιδια τις σειρας!
Θετικα:
-Πολυ καλο σεναριο
-Αξιοπρεπεστατα γραφικα
-Απολαυστικη μουσικη/voiceacting
-Βολικο γεματο δραση gameplay
-Πανεξυπνο A.I. που δεν εχει τιποτα να ζηλεψει απο τα σημερινα παιχνιδια
Αρνητικα:
-Μικρο αγκαθια στο gameplay
-Μια ελαφρια αισθηση επαναληψης στις πιστες
-Θα μπορουσε να εχει 1-2 ωρες παραπανω διαρκεια
Βαθμολογια:
Γραφικα: 9
Ηχος: 9.5
Gameplay: 9.2
Αντοχη: 9.5
Γενικα: 9.3
Την εποχη του,το Halo:Combat Evolved ηταν παιχνιδι απο τα λιγα και σημερα ειναι ακομα ενα απο αυτα.
-
File DescriptionFile SizeFile TypeDownloads
-
imgres-1-46-1442533345
11 KB1
Comments
Υστερόγραφο->zouzou22 Δίκιο έχεις!