- Reviews
- Danganronpa 2: Goodbye Despair
Danganronpa 2: Goodbye Despair
HotΚαι το τροπικό νησί θα βαφτεί...κόκκινο.
Και το τροπικό νησί θα βαφτεί...κόκκινο.
Επτά μήνες μετά την κυκλοφορία του Danganronpa: Trigger Happy Havoc ο διαβολικός Monokuma και το μυστηριώδες σχολείο Hope Peak's Academy επανέρχονται στο προσκήνιο. Το πρώτο Danganronpa αποτέλεσε ένα cult φαινόμενο, καθώς από το PSP όπου κυκλοφόρησε αρχικά στην Ιαπωνία, μεταφέρθηκε στα manga και στην τηλεόραση, ενώ στις αρχές της φετινής χρονιάς είχαμε την τύχη να το δούμε και στην Ευρώπη με το σχετικό port για το PS Vita. Αξίζει να σημειώσουμε ότι πίσω από την σειρά Danganronpa βρίσκεται η Spike Chunsoft μία ιαπωνική εταιρεία που μας χάρισε δύο εξαιρετικά Visual Novels το 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors και τον πνευματικό απόγονό του, το Zero Escape: Virtue's Last Reward. To τελευταίο μάλιστα το είδαμε και στο PS Vita.
To Danganronpa 2: Goodbye Despair αποτελεί το δεύτερο κεφάλαιο της σειράς, το οποίο επίσης αρχικά κυκλοφόρησε στην χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου για το PS Vita. H σημαντική εμπορική επιτυχία που γνώρισε εκεί έδωσε το έναυσμα στην NIS America για να το μεταφέρει από τα μέρη μας. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι τα Visual Novels γενικότερα αρχίζουν σιγά σιγά να έχουν απήχηση και στην Δύση, καθώς τους τελευταίους 12 μήνες πέρα από το πρώτο Danganronpa είδαμε και τα Phoenix Wright: Ace Attorney – Dual Destinies και Professor Layton vs. Phoenix Wright: Ace Attorney. H σειρά της Capcom θα λέγαμε ότι κατέχει τα πρωτεία στον χώρο -τουλάχιστον στην Ευρώπη- οπότε θα έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον να δούμε αν το Danganronpa 2: Goodbye Despair θα αποτελέσει άξιο συνεχιστή της κληρονομιάς του προκατόχου του. Ας μην μακρηγορούμε περαιτέρω λοιπόν καθώς μία νέα σειρά φόνων πρόκειται να ξεκινήσει και μόνο εσείς μπορείτε να τους εξιχνιάσετε!
Λέμε αντίο στην απόγνωση και καλωσορίζουμε την ελπίδα
Είναι γεγονός ότι το πρώτο Danganronpa αποτέλεσε μία από τις πιο ανατρεπτικές δημιουργίες στον χώρο των video games τα τελευταία χρόνια εξαιτίας του άκρως πρωτότυπου σεναρίου του. Για τους αμύητους να αναφέρουμε ότι εσείς αναλαμβάνετε τον ρόλο ενός μαθητή λυκείου και θα πρέπει να εξιχνιάσετε διάφορες υποθέσεις που σχετίζονται με τον φόνο των συμμαθητών σας. Φυσικά καθ' όλη την διαδικασία εγείρονται διάφορα ηθικά διλήμματα γύρω από τα κίνητρα των δολοφονιών και θα λέγαμε ότι το Danganronpa καταφέρνει να "παίξει" με το μυαλό σας. Εσείς άραγε για ποιον λόγο θα αποφασίζατε να σκοτώσετε έναν συμμαθητή σας; Εάν η δολοφονία του ήταν απαραίτητη για να διασφαλιστεί η σωτηρία σας θα διαπράττατε άραγε ένα ειδεχθές έγκλημα;
Η ιστορία ξεκινά, όπως και στο Danganronpa: Trigger Happy Havoc, στο Hope Peak's Academy. Το τελευταίο αποτελεί ένα πρότυπο λύκειο της Ιαπωνίας, το οποίο υπόσχεται σε όλους τους απόφοιτους του ένα ευοίωνο μέλλον. Βέβαια για να φοιτήσει κάποιος σε αυτό το λύκειο θα πρέπει πρώτα να αποδείξει το ταλέντο του, με λίγα λόγια στο σχολείο αυτό φοιτούν μόνο οι Ultimate Students. Όπως και ο Λουμίδης στους καφέδες, κάθε Ultimate Student εξειδικεύεται σε ένα συγκεκριμένο επάγγελμα ή μία ιδιότητα. Για παράδειγμα έχουμε τον Ultimate Chef, τον Ultimate Team Leader, την Ultimate Nurse και την Ultimate Singer. Ένας από τους μαθητές του Hope Peak's Academy είναι και ο Hajime Hinata, ο κεντρικός πρωταγωνιστής της ιστορίας. Το παράδοξο όμως με τον Hinata είναι ότι για κάποιο λόγο υποφέρει αμνησία οπότε τουλάχιστον αρχικά δεν θα μάθετε ποιο ακριβώς είναι το ταλέντο του.
Σε ένα σκηνικό βγαλμένο από το πρώτο Danganronpa οι 16 συνολικά μαθητές του λυκείου βρίσκονται συγκεντρωμένη σε μία αίθουσα. Κάθε ένας από αυτούς, όπως και εσείς άλλωστε, έχασε τις αισθήσεις του ακριβώς πριν μπει στο Hope Peak's Academy. Το σκηνικό γίνεται ακόμη πιο περίεργο όταν εμφανίζεται ένα cyborg λαγουδάκι ονόματι Usami, το οποίο σας αποκαλύπτει ότι είναι η δασκάλα που θα σας προσέχει κατά την διάρκεια μιας εκδρομής στο τροπικό νησί Jabberwock. Η παρέα των μαθητών λοιπόν ξεκινά για το τροπικό νησί μη γνωρίζοντας την φρίκη που θα συναντήσει εκεί.
Ένας φίλος ήρθε απόψε από τα παλιά
Σταδιακά η Usami αποκαλύπτει στους μαθητές ότι βρίσκονται "φυλακισμένοι" στο τροπικό νησί και ο μόνος τρόπος για να διαφύγουν είναι να συσφίξουν τις σχέσεις τους και να γίνουν...κολλητοί. Τα γεγονότα αυτά εκτυλίσσονται στον πρόλογο του Danganronpa 2: Goodbye Despair και όπως είναι λογικό όσοι από εσάς είχαν παίξει τον προκάτοχό του θα αρχίσουν να απορούν με την εξέλιξη που παίρνει εδώ το σενάριο. Μην ανησυχείτε όμως καθώς η ηρεμία αυτή απλά προμηνύει την καταιγίδα που πρόκειται να επακολουθήσει.
Κατόπιν αυτού, από το πουθενά εμφανίζεται ο Monokuma, ο κεντρικός villain του πρώτου Danganronpa, ο οποίος αφού πλακώσει στο ξύλο και υποδουλώσει την Usami σας αναφέρει με ένα σαρδόνιο χαμόγελο τους νέους κανόνες του Jabberwock Island. Κοινώς όποιος θέλει να φύγει από το νησί θα πρέπει να δολοφονήσει έναν από τους συμμαθητές του και στην πορεία να βγει "λάδι" από το επερχόμενο Class Trial, την άτυπη δίκη που ακολουθεί μετά από κάθε φόνο.
Θα πρέπει να τονίσουμε ότι όσοι από εσάς είχαν παίξει το πρώτο Danganronpa έχουν πάρει πρέφα γενικώς το τι πρόκειται να επακολουθήσει. Συνεπώς εάν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία ενδέχεται να νομίσετε ότι τα έχετε δει όλα. Λάθος. Το μεγάλου ατού του Danganronpa 2: Goodbye Despair είναι ότι καταφέρνει να παρουσιαστεί ακόμη πιο ανατρεπτικό από τον πρόγονό του. Φυσικά δεν πρόκειται να σας δώσουμε spoilers, αλλά απλά θα αναφέρουμε ότι ουσιαστικά το σενάριο εδώ αλληλοσυμπληρώνει την ιστορία του Trigger Happy Havoc. Θα δείτε λοιπόν αρκετούς χαρακτήρες να επιστρέφουν από το πρώτο μέρος και ενδεχομένως θα σας λυθούν κάποιες από τις απορίες που σας άφησε το πρώτο κεφάλαιο της σειράς. Με λίγα λόγια θα πρέπει να υποκλιθούμε για άλλη μία φορά στο μεγαλείο των σεναριογράφων της Spike Chunsoft.
Σχολικές καλοκαιρινές διακοπές
Μία τυπική σχολική μέρα στο Danganronpa 2: Goodbye Despair περιλαμβάνει τις εξής δραστηριότητες. Μέχρι να γίνει κάποιος φόνος μπορείτε να περιπλανηθείτε ελεύθερα στις διαθέσιμες τοποθεσίες του νησιού, να εξερευνήσετε τα διάφορα κτήρια και να συνομιλήσετε με τους υπόλοιπους συμμαθητές σας. Να τονίσουμε ότι αρχικά δεν είναι διαθέσιμο όλο το νησί προς εξερεύνηση, καθώς διάφορες τοποθεσίες ξεκλειδώνουν σταδιακά παράλληλα με την εξέλιξη της ιστορίας. Σε γενικές γραμμές πάντως ο κόσμος του Goodbye Despair είναι σαφώς μεγαλύτερος από αυτόν του προκατόχου του και επιπλέον συναντάμε πολύ μεγαλύτερη ποικιλία στο level design αφού υπάρχουν δεκάδες διαφορετικά κτήρια όπως αεροδρόμια, πολυκαταστήματα, αποθήκες, ξενοδοχεία, εστιατόρια και φάρμες.
Φυσικά πέρα από την εξερεύνηση του χώρου θα πρέπει να αφιερώσετε τον διαθέσιμο χρόνο σας συνομιλώντας με τους υπόλοιπους μαθητές. Με αυτό τον τρόπο θα έχετε την δυνατότητα να μάθετε πληροφορίες για το παρελθόν τους, ενώ από τις συνομιλίες αυτές ενδέχεται να λάβετε και διάφορα hints που θα σας βοηθήσουν να βρείτε τον εκάστοτε δολοφόνο. Εάν συνομιλήσετε αρκετές φορές με έναν NPC θα κερδίσετε ένα Hope Fragment, το οποίο μπορείτε να το "εξαργυρώσετε" για να μάθετε κάποιο skill που σας βοηθήσει να κερδίσετε τις δίκες πιο εύκολα. Εν τω μεταξύ, για κάθε δραστηριότητά σας, κερδίζετε exp και κατ' επέκταση ανεβαίνετε level. Όσο πιο μεγάλο είναι το level του χαρακτήρα σας, τόσο περισσότερα skills μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κατά την διάρκεια μιας δίκης.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι μπορείτε να συσφίξετε τις σχέσεις σας με τους υπόλοιπους NPC εάν τους προσφέρετε διάφορα δώρα. Για να προμηθευτείτε τα δώρα αυτά τώρα θα χρειαστεί να ξοδέψετε monokuma coins. Τα νομίσματα αυτά που στην ουσία αποτελούν το in-game currency του Danganronpa 2: Goodbye Despair τα αποκτάτε με δύο τρόπους. Ο πρώτος είναι να ψάξετε το νησί για διάφορα collectables που ονομάζονται Monokuma Figures και ο δεύτερος είναι να κερδίσετε τις επερχόμενες δίκες, καθώς ανάλογα με τις επιδόσεις σας σε αυτές κερδίζετε μερικές δεκάδες monokuma coins.
O διαβολικός Monokuma επιστρέφει και θα πρέπει να αποτρέψετε τα σχέδιά του πριν πεθάνουν όλοι οι συμμαθητές σας. Θα τα καταφέρετε άραγε;
Ένας μαθητής βρέθηκε νεκρός
Μόλις ανακαλυφθεί το πτώμα ενός συμμαθητή σας έχετε ένα συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο στην διάθεσή σας για να εξερευνήσετε τον τόπο του εγκλήματος και για να μιλήσετε με τους υπόλοιπους συμμαθητές σας. Να σημειωθεί ότι ο χρόνος αυτός επαρκεί για να βρείτε την πλειοψηφία των στοιχείων, ενώ αν δεν το σπαταλήσετε άσκοπα θα έχετε στην διάθεσή σας ένα επαρκές χρονικό πλαίσιο για να συλλέξετε όλα τα στοιχεία και τις μαρτυρίες που απαιτούνται για να υποδείξετε με άνεση τον ένοχο στην δίκη που θα επακολουθήσει.
Ένα αναμφισβήτητα θετικό στοιχείο είναι ότι εδώ δεν συναντάμε καθόλου pixel hunting, καθώς πατώντας το κουμπί Δ σας υποδεικνύονται τα διάφορα σημεία αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον. Συν τις άλλοις, κάθε τοποθεσία που περιλαμβάνει ένα σημαντικό στοιχείο για την εξέλιξη της υπόθεσης μαρκάρεται στον χάρτη σας με ένα θαυμαστικό, υποδεικνύοντάς σας ότι θα πρέπει να την εξερευνήσετε άμεσα.
Με βάση τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι ο βαθμός πρόκλησης είναι αρκετά χαμηλός, καθώς η διαδικασία συλλογής των απαραίτητων στοιχείων είναι ιδιαίτερα εύκολη, ακόμη κι αν δεν έχετε προηγούμενη εμπειρία στα Adventures. H διάρκεια πάντως του Danganronpa 2: Goodbye Despair θα σας αφήσει απόλυτα ικανοποιημένους, καθώς θα χρειασθείτε 30 ώρες περίπου για να εξιχνιάσετε το μυστήριο του Jabberwock Island. Επιπλέον, αφού ολοκληρώσετε το main story ξεκλειδώνει το Scholl mode στο οποίο έχετε άπλετο χρόνο για να συνομιλήσετε με τους συμμαθητές σας και να συλλέξετε όλα τα Hope Fragments. Εάν ασχοληθείτε λοιπόν με όλα τα modes, η νέα δημιουργία της Spike Chunsoft θα σας κρατήσει ευχάριστη συντροφιά για περίπου 50 ώρες.
Objection!
Ήρθε η ώρα να φτάσουμε στο...ψητό και συγκεκριμένα στα Class Trials. Ουσιαστικά εδώ έχουμε να κάνουμε με μία μορφή άτυπης δίκης, στην οποία θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε τα στοιχεία που συλλέξατε και να υποδείξετε τον δολοφόνο. Θα πρέπει βέβαια να είστε προσεκτικοί, καθώς αν παρουσιάσετε λάθος στοιχεία οι υπόλοιποι συμμαθητές σας θα θεωρήσουν εσάς ως υπεύθυνο για το έγκλημα.
Πριν ξεκινήσει λοιπόν μία δίκη έχετε αρκετό χρόνο στην διάθεση σας για να μελετήσετε την δικογραφία και να εξοπλιστείτε με διάφορα skills, τα οποία θα σας βοηθήσουν να ολοκληρώσετε συγκεκριμένα mini games που εκτυλίσσονται κατά την διάρκεια της δίκης. Δυστυχώς τα ανούσια mini games του πρώτου Danganronpa κάνουν και εδώ την εμφάνισή τους σε αρκετές παραλλαγές. Πέρα από την κλασική "κρεμάλα", έχουμε ένα rhythm mini game όπου πρέπει να πατήσετε την κατάλληλη χρονική στιγμή το κουμπί Χ για να "στοχεύσετε" στα λεγόμενα του δολοφόνου και μετά το Δ για να τα πυροβολήσετε, αλλά και "ξιφομαχίες" όπου θα πρέπει να κάνετε swipe με το δάχτυλο σας τις δηλώσεις του δολοφόνου για να τον στριμώξετε.
Μόλις λοιπόν ξεκινήσει η δίκη οι διάφοροι συμμαθητές θα αρχίσουν να συνομιλούν και να εκφράζουν τις υποψίες τους σχετικά με τον δολοφόνο, τα κίνητρα της δολοφονίας ή με το όπλο που διαπράχθηκε το έγκλημα. Τα λεγόμενα αυτά εμφανίζονται στην οθόνη σας με άσπρα ή με πορτοκαλί γράμματα. Τα τελευταία εκφράζουν συνήθως κάποιο ψέμα ή μία ανακρίβεια. Για να αντικρούσετε αυτά τα στοιχεία και να διατυπώσετε την ένστασή σας θα πρέπει να πυροβολήσετε την πορτοκαλί γραμματοσειρά με τα Truth Bullets, τα οποία στην ουσία αποτελούν τα στοιχεία και τις μαρτυρίες της δικής σας έρευνας.
Η διαδικασία αυτή είναι παρόμοια με ότι συναντήσαμε στο πρώτο Danganronpa και η μόνη διαφορά είναι ότι εδώ κάποια λεγόμενα αποτυπώνονται με μπλε χρώμα. Σε αυτά μπορείτε να εκτοξεύσετε Truth Bullets για να δείξετε ότι συμφωνείτε με αυτά που λέγονται και να "ισχυροποιήσετε" με αυτό τον τρόπο την κατάθεση κάποιου NPC. Στο τέλος της δίκης αν καταφέρετε να βρείτε τον δολοφόνο θα πρέπει να κάνετε μία αναπαράσταση του φόνου βάζοντας σε μία σειρά τα γεγονότα. Όπως προαναφέραμε, ανάλογα με τις επιδόσεις σας ανταμείβεστε και με τα ανάλογα monokuma coins.
Συμπαθητικό PSP port
Στον οπτικό τομέα το Danganronpa 2: Goodbye Despair δεν έχει να επιδείξει κάτι το εξαιρετικό, καθώς ουσιαστικά πρόκειται για ένα port της ιαπωνικής PSP έκδοσης. H ανάλυση φυσικά είναι σαφώς ανώτερη, παρόλα αυτά οι χαρακτήρες μοιάζουν με άψυχες κούκλες από χαρτόνι, σαν κι αυτές που χρησιμοποιούνται για εξάσκηση στην σκοποβολή. Ο σχεδιασμός πάντως των χαρακτήρων είναι εξαιρετικός και διακρίνεται για την έντονη anime/manga αισθητική του. Ελαφρώς βελτιωμένο παρουσιάζεται το level design, καθώς πλέον υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία στα περιβάλλοντα.
Περνώντας στο ηχητικό κομμάτι επίσης δεν συναντάμε ιδιαίτερες διαφορές σε σχέση με το πρωτότυπο Danganronpa. Ένα αναμφισβήτητα θετικό στοιχείο είναι η ύπαρξη αγγλικών και ιαπωνικών dubs, αν και σας προτείνουμε να προτιμήσετε τα δεύτερα καθώς ταιριάζουν σαφώς περισσότερο με το όλο κλίμα της δημιουργίας. Αυτό πάντως δεν σημαίνει ότι τα αγγλικά voice-overs είναι υποδεέστερα, καθώς όλοι οι ηθοποιοί δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους στην ερμηνεία των ρόλων τους. Το soundtrack διακρίνεται για την ποιότητά του και αυτή την φορά και για την ποικιλία του, καθώς υπάρχουν δεκάδες μουσικά θέματα που θα σας συντροφεύσουν ευχάριστα στις περιπλανήσεις σας στο Jabberwock Island.
Αξιόλογο sequel
To Danganronpa 2: Goodbye Despair συνεχίζει με επιτυχία το έργο του προκατόχου του αποδεικνύοντας περίτρανα ότι τα Visual Novels έχουν θέση στην Δύση. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα εξαιρετικό sequel που διακρίνεται για το μοναδικό σενάριό του και την τεράστια διάρκειά του για τα δεδομένα του συγκεκριμένου genre. Με βάση τα παραπάνω η αγορά του θεωρείται μονόδρομος για όσους είχαν την ευκαιρία να παίξουν το πρώτο κεφάλαιο της σειράς. Για τους υπόλοιπους θα πρέπει να τονίσουμε ότι στο PS Vita δεν υπάρχουν πολλές καλύτερες κυκλοφορίες, οπότε η πρόταση της Spike Chunsoft είναι άκρως ελκυστική. Το μόνο σοβαρό ελάττωμα είναι η ύπαρξη των εκνευριστικών mini games και ευχόμαστε σε κάποιο ενδεχόμενο sequel να τα...σκοτώσει ο Monokuma ώστε να μην τα ξαναδούμε ποτέ. Goodbye mini games...
Θετικά:
- Συγκλονιστικό σενάριο γεμάτο ανατροπές
- Λειτουργικό user interface, δεν απαιτεί pixel hunting
- Μεγάλη διάρκεια
- Εξαιρετικό voice acting
- Πιστό στο κλίμα του προκατόχου του
Αρνητικά:
- Χαμηλή πρόκληση
- Δεν εντυπωσιάζει οπτικά
- Τα mini games είναι για μία ακόμη φορά εκνευριστικά
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 9
Γενικά: 8
Ισάξιο και σε σημεία καλύτερο από τον προκάτοχό του.
Παντελής Δασκαλέλος
NEWS VIEW ALL
User reviews
ΠΛΟΚΗ: Το παιχνίδι ξεκινάει σχεδόν όπως το πρώτο, μια τάξη 16 μαθητών από το Hope’s Peak Academy ξυπνάει σε ένα απομονωμένο τροπικό νησί(Jabberwock Island) μην έχοντας μνήμη για το πώς έφτασαν εκεί. Το Hope’s Peak Academy είναι μια ακαδημία η οποία μαζεύει μαθητές με ξεχωριστές ιδιότητες και ταλέντο, τους καλύτερους πάνω στο ταλέντο που έχουν με σκοπό όταν αποφοιτήσουν να κάνουν καλύτερο τον κόσμο. ΠΧ Την απόλυτη Φωτογράφο, τον απόλυτο Μάγειρα, τον απόλυτο Μηχανικό κλπ. Εμείς ελέγχουμε τον Hajime Hinata, ο οποίος ξυπνώντας στην ακτή του νησιού έχει και αυτός αμνησία όπως και οι υπόλοιποι, αλλά αντίθετα με τους υπόλοιπους αυτός δεν θυμάται ποιο είναι το ταλέντο του. Προς μεγάλη τους έκπληξη εμφανίζεται ένα μικρό και πρόσχαρο πλάσμα, με εμφάνιση λαγού, η Usami, η οποία τους ενημερώνει ότι είναι η δασκάλα τους και ότι έχουν έρθει εκδρομή στο νησί για να χαλαρώσουν, να γνωριστούν και να δυναμώσουν οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών. Ενώ όλα κυλούν ομαλά και οι μαθητές διασκεδάζουν στο όμορφο τροπικό νησί, εμφανίζεται ο σατανικός Monokuma, ο κακός στο πρώτο παιχνίδι και αυτοαποκαλούμενος διευθυντής του Hope’s Peak Academy, ο οποίος επιτίθεται στην Usami και την εξουσιάζει. Η αρχική ηρεμία και ελπίδα θα μετατραπεί σε εφιάλτη γεμάτο απελπισία. Ο Monokuma ανακοινώνει στους μαθητές ότι είναι αποκλεισμένοι στο νησί και για να φύγουν θα πρέπει να σκοτώσουν κάποιον χωρίς οι υπόλοιποι μαθητές να βρουν ποιος το έκανε όταν θα γίνει δίκη για το φόνο. Αν βρουν ποιος το έκανε τότε ο δολοφόνος εκτελείται, αν όχι εκτελούνται όλοι οι υπόλοιποι και ο δολοφόνος θα φύγει από το νησί. Για να σιγουρέψει ότι θα γίνει το κακό και ότι θα υπάρχει καχυποψία και απελπισία, ο διεστραμμένος Monokuma τους δίνει σταδιακά διάφορα κίνητρα για να γίνουν δολοφονίες. Έτσι ο Hajime Hinata και η παρέα του προσπαθούν να βρουν έναν τρόπο να διαφύγουν από το νησί αλλά και το να μη γίνουν φόνοι. Από περιπέτεια αναψυχής ξεκινάει ένα αιματοβαμμένο ταξίδι με εισιτήριο προς το χάος και την απελπισία. Το πως συνδέονται τα δύο παιχνίδια μεταξύ τους και τι συμβαίνει πραγματικά στο Jabberwock Island θα το δείτε σταδιακά καθώς εξελίσσεται η εκπληκτική πλοκή του παιχνιδιού. Σε αντίθεση με το πρώτο, εδώ πιστεύω το παιχνίδι σε κάνει σε περισσότερα σημεία να νιώσεις πραγματική απελπισία.
GAMEPLAY: Το παιχνίδι χωρίζεται σε τρία κομμάτια. Το school life στο οποίο έχετε free time για να μιλήσετε, να γνωρίσετε, να κάνετε δώρα από αντικείμενα που μαζεύετε και να γίνεται φίλοι με τους υπόλοιπους και να εξερευνήσετε το μυστήριο νησί. Το deadly life στο οποίο ερευνάτε το μέρος όπου έγινε μια δολοφονία και μιλάτε με τους υπόλοιπους για να μαζέψετε πληροφορίες οι οποίες λέγονται “truth bullets” και το Class Trial, το τρίτο και σημαντικότερο κομμάτι του παιχνιδιού. Σε αυτό το κομμάτι υπάρχουν πολλά από τα στοιχεία που είδαμε στο πρώτο παιχνίδι αλλά έχει γίνει και προσθήκη νέων.
Ο Hajime Hinata έχει δύο μπάρες, την influence, η οποία είναι η ‘’ζωή’’ σας, όπου αν διαλέγετε λάθος επιλογές μειώνεται και αν μηδενιστεί βγάζει game over, αλλά αν διαλέγετε σωστές σταδιακά ξανά γεμίζει. Η δεύτερη είναι η concentration μπάρα η οποία σας δίνει τη δυνατότητα να πηγαίνει πιο αργά ο χρόνος ώστε να έχετε χρόνο να σκεφτείτε και διαλέξετε τις επιλογές σας.
Το βασικό κομμάτι είναι τα nonstop debates, στα οποία όλοι οι μαθητές λένε διάφορα πάνω στην υπόθεση και σε στοιχεία που έχουν ανακαλύψει. Σκοπός είναι να ανακαλύψετε τα λάθη ή ψέματα πάνω σε αυτό που λένε οι υπόλοιποι, τα οποία εμφανίζονται με κίτρινες φράσεις και λέξεις, τα argue spots και να τα πυροβολήσετε με το σωστό truth bullet ώστε να προχωρήσει το trial και να λάμψει σταδιακά η αλήθεια. Πέρα από τα weak points υπάρχουν και τα agree spots με τα οποία μπορείτε να συμφωνήσετε εάν έχουν δίκιο με το ανάλογο truth bullet και εμφανίζονται με μπλε χρώμα. Μπορεί να ακούγεται περίεργο αλλά δεν είναι δύσκολο και εύκολα το συνηθίζεις. Υπάρχουν και άλλα κομμάτια στο gameplay του trial, αποτελούμενα από διάφορα mini games κάποια από τα οποία είναι εκνευριστικά:
Hagman’s Gambit: Η γνωστή σε όλους μας κρεμάλα η οποία υπήρχε και στο πρώτο παιχνίδι αλλά εδώ είναι λίγο διαφορετική. Σου δίνει μια ερώτηση και πρέπει να βρεις τι θέλει διαλέγοντας με τη σωστή σειρά γράμματα που περνάνε μπροστά από την οθόνη. Για να γραφτεί το κάθε γράμμα πρέπει να το ενώσετε με ένα ίδιο επιλέγοντας τα. Αν επιλέξετε λάθος γράμμα ή διαφορετικά γράμματα ή συγκρουστούν διαφορετικά γράμματα όταν περνούν από την οθόνη χάνετε ζωή. Τα ενωμένα γράμματα μπορείτε είτε να τα βάλετε στα κενά αν νομίζετε ότι είναι σωστά ή να τα διαλύσετε για να κάνετε χώρο για τα υπόλοιπα που περνούν. Αν και είναι challenging, διότι σε βάζει να σκεφτείς τι πρέπει να απαντήσεις, γίνεται αρκετά εκνευριστικό διότι κάποιες ερωτήσεις δεν βοηθάνε πάντα και περιέχει κάποιες λέξεις δύσκολο να τις σκεφτείς. Σταδιακά τα γράμματα περνούν όλο και πιο γρήγορα και αυξάνεται και ο αριθμός τους και αυτό καταντάει αρκετά εκνευριστικό πολλές φορές. Με τη slow time ιδιότητα πάντως γίνεται πιο εύκολο.
Rebuttal Showdown: Όταν κάποιος από τους υπόλοιπους δεν συμφωνεί με τη λογική σας μπαίνετε σε μια λεκτική διαμάχη 1 vs 1 όπου με ένα σπαθί σπάτε αυτά που σας λέει μέχρι να βγει το αδύναμο σημείο του, το οποίο πρέπει να κόψετε έχοντας επιλέξει τη σωστή επιλογή για να κάνετε counter το επιχείρημα του. Με το σπαθί έχετε μόνο συγκεκριμένες προσπάθειες και θέλει προσοχή για να μη ξεμείνετε και χάσετε ζωή.
Logic Dive: Το αγαπημένο μου και πιο όμορφο mini game. Σε αυτό καλείστε να βρείτε τη λογική σειρά σε ένα ερώτημα για να βγάλετε το σωστό συμπέρασμα. Έτσι κάνουμε βουτιά στα βάθη του μυαλού του Hajime, κάνοντας snow boarding μέσα σε μια σωλήνα όπου το τοπίο μοιάζει με διάστημα και πρέπει να αποφεύγεις εμπόδια, να πηδάς από κενά και επιλέγοντας τη σωστή διαδρομή όταν σου βγάζει μια ερώτηση, για να καταλήξεις στο σωστό συμπέρασμα.
Spot Select: Σε αυτό καλείστε να διαλέξετε το σωστό σημείο σε κάτι που σας δείχνουν. Σε κάποια σημεία γίνεται εκνευριστικό διότι είτε δεν καταλαβαίνεις που πρέπει να πατήσεις γιατί δε σου δίνει επαρκής πληροφορίες, είτε το σημείο είναι τόσο μικρό που πρέπει να το βρεις ακριβώς που είναι. Συγκεκριμένα σε μία φάση έπρεπε να επιλέξω κάτι, το οποίο ενώ ήξερα που έπρεπε να πατήσω, πατούσα και δεν γινόταν τίποτα και έχανα ζωή. Μετά από αρκετά retry αναγκάστηκα να το τσεκάρω σε walkthrough video για να δω που έκανα λάθος. Το σκεπτικό μου ήταν σωστό αλλά έπρεπε να πατήσω σε ένα συγκεκριμένο pixel στο σημείο της εικόνας… Ότι να ναι πραγματικά.
Panic Talk Action: Σε αυτό καλείστε να αντιμετωπίσετε τον κατηγορούμενο ο οποίος σας πετάει συνέχεια επιχειρήματα, απειλές και βρισιές. Πρέπει να ακολουθείτε τον μουσικό ρυθμό και να πυροβολείτε αυτά που σας λέει τη σωστή στιγμή ώστε να σπάτε τις άμυνες του και στο τέλος να επιλέξετε με τη σωστή σειρά μία λέξη ή φράση που θα τον αποτελειώσει. Εκνευριστικό σε πολλά σημεία.
Closing Argument: Το τελευταίο mini game στο οποίο καλείστε να συμπληρώσετε σωστά τις εικόνες που λείπουν από ένα κομικ που δείχνει πως έγινε η δολοφονία για να ξεσκεπάσετε μια και καλή το δολοφόνο.
Ένα άλλο νέο κομμάτι στο gameplay είναι το ότι έχετε ένα μικρό κατοικίδιο το οποίο μοιάζει στη Monomi και μεγαλώνει όταν κάνετε συγκεκριμένα βήματα και όταν μεγαλώσει αρκετά σας δίνει δώρα. Πρέπει όμως να το προσέχετε και να το καθαρίζετε αλλά και να του δίνετε δωράκια για να ανεβαίνει η αγάπη του. Αν το αγνοείτε θα ανεβαίνει το despair του.
Πέρα από το main story υπάρχουν άλλα δύο mode:
Magical Girl Miracle Monomi: Σε αυτό ελέγχετε τη Monomi σε ένα mini game και πρέπει να κάνετε συγκεκριμένα πράγματα νικώντας κάτι εχθρούς που εμφανίζονται. Δεν θέλω να πω περισσότερα διότι περιέχει κάποια στοιχεία που μπορεί να κάνουν σποιλερ.
Island Mode: Το ξεκλειδώνετε αφού τελειώσετε για πρώτη φορά το παιχνίδι και σε αυτό το mode τα πράγματα είναι πολύ χαλαρά χωρίς δολοφονίες, χωρίς τον καταραμένο Monokuma. Σε αυτό κάνετε διάφορα πράγματα που σας λέει η Monomi και μιλάτε και έρχεστε πιο κοντά με όλους τους χαρακτήρες με τους οποίους μπορείτε να πηγαίνετε βόλτα(με τα αγόρια) ή ραντεβού(με τα κορίτσια) σε διάφορα σημεία του νησιού και να τους κάνετε δώρα όπως και στο main story, με σκοπό να τους κάνετε να σας συμπαθήσουν/αγαπήσουν.
Υπάρχει επίσης το Danganronpa IF ένα διαφορετικό storyline το οποίο και αυτό ξεκλειδώνεται όταν τελειώσει το παιχνίδι για πρώτη φορά.
Γενικά το παιχνίδι δεν είναι δύσκολο καθώς ακόμα και αν βγει game over κάνεις retry ακριβώς από το σημείο που έμεινες, αλλά αν θες να το βγάλεις με τη μία, χωρίς λάθη, είναι δύσκολο όχι μόνο λόγο του χειρισμού σε κάποια σημεία αλλά και επειδή πρέπει να σκέφτεσαι πάρα πολύ για να βρεις τη λύση, ειδικά στο nonstop debate.
ΓΡΑΦΙΚΑ: Το παιχνίδι έχει απλοικά γραφικά που μοιάζουν χάρτινα. Τα τοπία και τα μέρη που συναντάς είναι βέβαια όμορφα φτιαγμένα και προσεγμένα και υπάρχουν πολλά μέρη να επισκεφτείς αντίθετα με το πρώτο παιχνίδι που γινόταν μέσα στο σχολείο και ήταν πιο κλειστοφοβικό. Οι χαρακτήρες είναι όμορφα φτιαγμένοι στο σχεδιασμό και θυμίζουν anime με ωραία εναλλαγή στις εκφράσεις τους, ανάλογα με το τι γίνεται τόσο στο school life/free time αλλά και κατά τη διάρκεια της δίκης. Υπάρχει έντονα το στοιχείο που συναντάμε στα anime με τις υπερβολικές εκφράσεις στα πρόσωπα των χαρακτήρων. Μην περιμένετε τρομερά πράγματα στο συγκεκριμένο τομέα αλλά έχει μια ιδιαιτερότητα στο σχεδιασμό.
ΗΧΟΣ: Εδώ το παιχνίδι είναι απίστευτο. Έχουμε μουσικά κομμάτια που υπήρχαν και στο προηγούμενο και έχουν προστεθεί και καινούργια δημιουργώντας μια αξέχαστη ηχητική εμπειρία. Το soundtrack του είναι πραγματικά εκπληκτικό με μουσική που ταιριάζει απόλυτα στο theme του παιχνιδιού και στα γεγονότα που συμβαίνουν. Ειδικά στα class trials έχει εκρηκτικά κομμάτια και ρυθμό που σε πωρώνει! Το voice acting είναι προσεγμένο και υψηλού επιπέδου από όλους τους χαρακτήρες. Τα μόνα αρνητικά που βρήκα ήταν το κάπως επαναλαμβανόμενο μουσικό μοτίβο σε συγκεκριμένα σημεία, κυρίως στο free time. Επίσης όπως και στο πρώτο παιχνίδι δεν υπάρχει audio σε όλους τους διαλόγους(κυρίως στο free time και το deadly life) παρά μόνο από 1-2 επιφωνήματα. Είναι visual novel άλλωστε, αλλά στο class trial που υπάρχει full audio είναι πραγματικά εκπληκτικό το αποτέλεσμα και σε συνδυασμό με το εκρηκτικό soundtrack έχουμε όπως είπα και παραπάνω μία πραγματικά αξέχαστη εμπειρία.
ΘΕΤΙΚΑ:
- Εκπληκτική πλοκή που σου κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον μέχρι το φινάλε με συνεχόμενες ανατροπές.
- Εξαιρετικός ηχητικός τομέας με αξέχαστο soundtrack και υψηλού επιπέδου voice acting.
- Τεράστια διάρκεια, μεγαλύτερη από το πρώτο, τόσο στο main story αλλά και με αυτό που προσφέρουν τα επιπλέον mode.
- Υπέροχοι και καλοφτιαγμένοι χαρακτήρες που σε κάνουν άλλους να τους λατρέψεις και άλλους να τους αντιπαθήσεις.
- Το παιχνίδι σε γεμίζει πολλά συναισθήματα, από χαρά, αγωνία μέχρι ανακούφιση και φυσικά απελπισία.
ΑΡΝΗΤΙΚΑ:
- Λόγο του retry που σε ξεκινάει από το σημείο που έχασες, χάνεται η όποια δυσκολία έχει.
- Εκνευριστικά σε μεγάλο βαθμό πολλά από τα mini games.
- Κάπως αχρείαστο fan service σε κάποια σημεία και υπερβολικά σεξουαλικά αστεία.
- Ο χάρτης και η μετακίνηση γενικότερα στο νησί είναι κάπως περίεργη και θέλει χρόνο να το συνηθίσεις καθώς στην αρχή θα φανεί προβληματικό.
- Τα γραφικά αν και όμορφα δεν είναι το δυνατό του σημείο.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ:
Γραφικά: 7
Ήχος: 9
Gameplay: 7,5
Αντοχή: 9
Σενάριο: 9
Γενικά: 8,3
Το παιχνίδι για μένα είναι εκπληκτικό κυρίως λόγο της πλοκής και της επικής ιστορίας που κρύβεται πίσω από τον κόσμο του Danganronpa. Έχουν βγει και άλλα παιχνίδια(μόνο αυτό και ο προκάτοχος του έχουν βγει για PC), anime και manga που είναι στον κόσμο που γίνονται τα γεγονότα του παιχνιδιού. Για να λυθούν κάποιες απορίες και να ενωθούν τα κομμάτια του παζλ αλλά και να έχετε μια ολοκληρωμένη εικόνα για τον κόσμο του Danganronpa, προτείνω, ειδικά σε όσους βλέπουν anime, να δουν το anime που αποτελείται από δύο μέρη και αυτή τη στιγμή είναι ακόμη ongoing. Έχουν βγει 8 επεισόδια για το κάθε μέρος και θα είναι 12 συνολικά το καθένα. Το anime λέγεται Danganronpa 3: The End of Kibougamine Gakuen και τα δύο μέρη του είναι: Το Zetsubou-hen όπου βλέπουμε τα γεγονότα πριν από τα παιχνίδια και πως φτάσαμε εκεί που φτάσαμε και το δεύτερο είναι το Mirai-hen του οποίου τα γεγονότα εξελίσσονται μετά από όλα τα παιχνίδια που έχουν βγει και μάλλον όπως όλα δείχνουν εκεί θα τελειώσει και η ιστορία. Must have για όσους έχουν παίξει το πρώτο και όσοι δε το έχουν κάνει ας δώσουν μια ευκαιρία στη σειρά, ειδικά αν σας αρέσουν τα visual novel και τα παιχνίδια που λύνεις υποθέσεις.
Απο τα λίγα που αξίζει αλλά θα σου πρότεινα να ξεκινήσεις με το 1ο παιχνίδι της σειράς.Από μένα ένα 9.
Comments