Καταιγισμός τίτλων ή μήπως κάτι άλλο τελικά;
Κάθε χρόνο φαίνεται σαν όλες οι δυνάμεις του σύμπαντος να έχουν συνομωτήσει προκειμένου να κυκλοφορήσουν όλοι οι πλέον αναμενόμενοι τίτλοι στο σύντομο χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από τώρα μέχρι και τα Χριστούγεννα. Η αναφορά και μόνο των τίτλων προκαλεί ζαλάδα. Halo: The Master Chief Collection, Far Cry 4, FIFA 15, Assassin's Creed:Unity & Rogue, Super Smash Bros, Call of Duty Advanced Warfare και η λίστα φαίνεται να μην έχει σταματημό. Είναι λοιπόν προϊόν συνομωσίας, πάγια τακτική των εταιριών ή μια λανθασμένη κίνηση η οποία μπορεί να προκαλέσει την ανέλπιστη αποτυχία πολύ δυνατών και αξιόλογων τίτλων;
Γνωρίζουμε όλοι ότι από τη πρώτη στιγμή που άνθισε η αγορά των videogames, η περίοδος των Χριστουγέννων αντιμετωπίζεται από τις εταιρείες ως η περίοδος της κότας που γεννά τα χρυσά αυγά. Μιας και υποτίθεται ότι ο στόχος είναι ένα σχετικά μικρό ηλικιακά κοινό, η κυκλοφορία των τίτλων κατά την περίοδο αυτή αποτελεί πανάκεια, λόγω του ότι συνήθως οι τσέπες των καταναλωτών είναι γεμάτες, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όλες οι ηλικιακές ομάδες ανταλάσσουν δώρα κατά τη περίοδο αυτή. Στόχος λοιπόν των εταιρειών διάθεσης είναι να πιέσουν τις εταιρείες ανάπτυξης να έχουν έτοιμους τους τίτλους κατά τη περίοδο αυτή, είτε ακόμα, παρουσιάζονται φαινόμενα όπου οι εταιρείες καθυστερούν τη κυκλοφορία τίτλων μόνο και μόνο για να τους χωρέσουν στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Κανείς όμως δε δείχνει να έχει αντιληφθεί κάτι βασικό. Διανύουμε μια περίοδο οικονομικής κρίσης όπου στη χώρα μας ειδικά είναι αρκετά έντονη. Το μέσο νοικοκυριό δεν έχει τους οικονομικούς πόρους για να διαθέσει στα παιδιά του τόσα πολλά λεφτά ώστε να μπορέσουν να αγοράσουν όλους αυτούς τους τίτλους.
Η αλήθεια όμως είναι ότι και να μην υπήρχε κρίση, πόσους τίτλους θα μπορούσε πια να αγοράσει κανείς; Οι τιμές δεν λένε να πέσουν, οι ΑΑΑ τίτλοι σε καμία περίπτωση δε θα τύχει ποτέ να καταλήξουν στο καλάθι προσφορών (π.χ. Mario franchise), ενώ η πληθώρα των τίτλων το μόνο που καταφέρνει είναι να δημιουργήσει σύγχυση στον καταναλωτή.
Μια σύγχυση που θα τον κάνει να μην πάρει τις σωστές αποφάσεις άρα δυνητικά μπορεί να τον οδηγήσει και σε λανθασμένες επιλογές οι οποίες είναι άμεσα επηρεασμένες τόσο από το hype, όσο και από πιθανά διθυραμβικές κριτικές από διάφορα μη σοβαρά site και περιοδικά του χώρου. Ποιο είναι το αποτέλεσμα; Πολλές εταιρείες δεν αποκλείεται να δουν τον τίτλο που επεξεργάζονταν για τόσο καιρό και με τόσες πολλές ελπίδες να παραμερίζεται και να χάνεται γιατί πολύ απλά οι καταναλωτές μη έχοντας είτε τα χρήματα, είτε την παιδεία, μπορεί να επιλέξουν κάποιον άλλο τίτλο.
Και κάπου εδώ έρχεται η απορία. Γιατί κανείς δεν αντιλαμβάνεται ότι μπορεί να αποτελούσε σοφή κίνηση η μετάθεση της κυκλοφορίας σε κάποια άλλη χρονική στιγμή; Κάποιοι ήδη το έκαναν, ως ένα βαθμό βέβαια. Η Ubisoft ορθά σκεπτόμενη, αποφάσισε να κυκλοφορήσει το Watchdogs όχι στη περίοδο καταιγισμού τίτλων του Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου αλλά τον Μάιο. Έτσι ο τίτλος είχε την ευκαιρία να διεκδικήσει τις πωλήσεις που του αναλογούν, ενώ δεν ήρθε και σε αντιπαράθεση με τους υπόλοιπους ΑΑΑ τίτλους της εταιρείας, Assassinio και Far Cry.
Στον αντίποδα της παραπάνω κίνησης βρέθηκε η Sony με το Driveclub το οποίο κυκλοφόρησε βιαστικά προκειμένου να προλάβουν αυτή τη περίοδο. Το αποτέλεσμα; Ο κόσμος δεν μπορούσε να παίξει online το παιχνίδι και αυτό οφείλεται στο πρόβλημα σταθερότητας που παρατηρείται στους servers του. Παρουσίασαν λοιπόν -κατά μια έννοια- ένα ημιτελές προϊόν το οποίο οι στρατιές των ανημέρωτων καταναλωτών έσπευσαν και αγόρασαν στερώντας ίσως πιθανές πωλήσεις από κάποιον πιο αξιόλογο και ολοκληρωμένο τίτλο που έχει πίσω του πολύ λιγότερο hype.
Κατά τη γνώμη μου όλα αυτά γίνονται για τον εξής λόγο. Πίσω από την αγορά κρύβεται μια μεγάλη αυταπάτη που την ταλανίζει. Είναι αλήθεια ότι η πλειοψηφία των καταναλωτών videogames ανήκει σε μικρές ηλικιακές ομάδες, αλλά η αγορά δείχνει ότι αγνοεί ένα μεγάλο και σημαντικό μέρος της το οποίο βρίσκεται πλέον ανάμεσα στις ηλικίες 25-35. Οι ηλικίες αυτές έχουν χρήματα όχι μόνο κατά τη διάρκεια των εορτών και λογικό είναι να απαιτούν από τις εταιρείες να τους δίνουν αξιόλογα προϊόντα σε όλο το χρονικό εύρος του έτους, προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους. Είναι παράλογο να ψάχνει ο εκάστοτε καταναλωτής αξιόλογο τίτλο κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και τα Χριστούγεννα να κοιτά αμήχανα τα ράφια των καταστημάτων μη ξέροντας τι να επιλέξει. Οι αξιόλογες κυκλοφορίες πρέπει να διαχυθούν σε όλο το έτος, γεγονός που θα δείξει ότι οι εταιρείες έχουν διάρκεια στη παραγωγή ποιότητας αλλά και σεβασμό στις διαρκείς ανάγκες του gamer και όχι του ευκαιριακού καταναλωτή των Χmas.
Βέβαια οι ευχές και οι προτάσεις εύκολα διατυπώνονται αλλά δύσκολα πραγματοποιούνται. Μη ξεχνάμε ότι πολλές κυκλοφορίες είτε επισπεύδονται, είτε καθυστερούν μόνο και μόνο για την εξυπηρέτηση των αριθμών προυπολογισμών και απολογισμών οικονομικών τριμήνων. Άλλο ένα γεγονός που δείχνει ότι οι απαιτήσεις του καταναλωτή δε βρίσκονται ιδιαίτερα ψηλά στις προτεραιότητες των εταιρειών...
Εδώ όμως είναι που η εορταστική περίοδος μπορεί και να αποτελέσει ένα μήνυμα για τους αριθμολάγνους. Μην εκπλαγείτε καθόλου αν οι τίτλοι που οι εταιρείες περιμένουν να σώσουν την οικονομική τους κατάσταση τελικά να καταποντιστούν παίρνοντας μαζί τους και τις ίδιες τις εταιρείες. Κάποιες εταιρείες κολοσσοί μπορεί και να γίνουν Worms εν ριπή οφθαλμού. Την ετυμηγορία την δίνουμε εμείς, το πάντα απρόβλεπτο αγοραστικό κοινό!!! User power ftw!!!
Εσάς ποια είναι η γνώμη σας;
Αναμένω τις απόψεις σας και τα σχόλιά σας!
Μέχρι το επόμενο blog, have fun and take care!!! Dododi Out!
When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.
Comments