- Previews
- Diablo IV preview
Diablo IV preview
HotDiablo IV preview
Πληροφορίες
Η Lilith μας περιμένει στη γωνία.
Μετά από αρκετά χρόνια αναμονής έφτασε επιτέλους η στιγμή για να παίξουμε το Diablo IV. Είχαμε την ευκαιρία να το κάνουμε τόσο στο τριήμερο της closed beta μετά από πρόσκληση της Blizzard, όσο και στην open beta, όπου συνεχίσαμε με τους ίδιους χαρακτήρες.
Η closed beta περιελάμβανε Barbarian, Sorcerer και Rogue, ενώ στην open beta ξεκλειδώθηκαν και οι Necromancer και Druid. Οι classes αυτές θα είναι διαθέσιμες και στην τελική έκδοση του παιχνιδιού. Στην οθόνη επιλογής χαρακτήρα μπορούσαμε να επιλέξουμε τον λεγόμενο σωματότυπο (σ.σ. η Blizzard αποφεύγει πλέον να αναφέρει τον όρο “gender”) και είχαμε αρκετές επιλογές για customization στο πρόσωπο και στην εμφάνιση, τόσο στα μαλλιά και τα μάτια, όσο και στα tattoos τα οποία διέφεραν από class σε class. Βέβαια στην επιλογή προσώπων περιμέναμε περισσότερες διαθέσιμες επιλογές, αλλά…μικρό το κακό.
Καλώς ήρθες στον κόσμο του Sanctuary
Ως ταξιδιώτης στον κόσμο του Sanctuary επιβιώνετε μετά από μια βαρυχειμωνιά, χάνετε το άλογό σας από…δαιμονισμένους λύκους και βρίσκετε καταφύγιο σε μια σπηλιά . Ξυπνώντας, πηγαίνετε στο πλησιέστερο χωριό και εκεί αρχίζει να ξετυλίγεται το κουβάρι των προβλημάτων σας, αφού ανακαλύπτετε ότι πλησίον υπάρχει ένα dungeon γεμάτο δαίμονες. Σύντομα βέβαια μαθαίνετε ότι η Lilith, κόρη του Mephisto, έχει εξαπλώσει τα πλοκάμια της στη Γη προσπαθώντας να δαιμονοποιήσει την ανθρωπότητα.
Skills με σεβασμό στους hardcore gamers
Μετά από την σκληρή κριτική που εισέπραξε η Blizzard στο Diablo III για την χρήση το levelling system, το οποίο έμοιαζε… «αυτοματοποιημένο», πλέον το Diablo δείχνει να επιστρέφει στις ρίζες του. Το skill tree σε κάθε χαρακτήρα (το οποίο είναι ασφαλώς ξεχωριστό) θυμίζει κάπως το επιτυχημένο Path of Exile. Υπάρχουν δηλαδή διακλαδώσεις που καταλήγουν σε βασικά skills, από πίσω τους ξεκλειδώνετε upgrades, ενώ ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι όταν συμπληρώσετε έναν αριθμό από skill points τότε μπορείτε να ανοίξετε την αμέσως επόμενη διακλάδωση.
Βέβαια η διαφορά της Blizzard με το Path of Exile είναι ότι οι διακλαδώσεις της στα skill trees είναι linear, δηλαδή ξεκλειδώνετε την εκάστοτε επόμενη ομάδα από skills μόλις ξοδέψετε έναν συγκεκριμένο αριθμό από πόντων στο προηγούμενο. Φυσικά μπορείτε να ξοδέψετε και επιπλέον πόντους στο ίδιο skill, κάτι που όμως συνήθως δεν προτείνεται στην αρχή γιατί θα σας πάει πίσω.
Η λογική έχει ως εξής. Κάθε χαρακτήρας χρησιμοποιεί δύο skills, ένα στο αριστερό και ένα στο δεξί mouse click, συν τέσσερα επιπλέον skills για τους αριθμούς 1 έως 4 του πληκτρολογίου. Συνήθως, το αριστερό mouse click ταιριάζει στο πιο αδύναμο skill σας ώστε να κάνετε generate το resource του χαρακτήρα σας (π.χ. mana για τον/την Sorcerer, fury για τον Barbarian κ.ο.κ. ανάλογα με τον χαρακτήρα). Στο δεξί κλικ πάει συνήθως ένα skill που καταναλώνει αρκετό resource και μετά στα 4 slots βάζετε skills της επιλογής σας (που συνήθως καταναλώνουν αρκετό resource). Τα skills έχουν cooldown κάποιων δευτερολέπτων, πέρα φυσικά από την βασική σας επίθεση.
Το inventory είναι πολύ απλά κατανεμειμένο, με slots για το ανάλογο armor, τα rings και το amulet. Στα όπλα έχετε διάφορα είδη όπλων για κάθε περίσταση, όπως π.χ. τα one handed στη μέση και τα two-handed στα πλαϊνά του inventory και από εκεί και πέρα ο χαρακτήρας σας χρησιμοποιεί το αντίστοιχο όπλο, ανάλογα με το skill που έχετε ενεργοποιήσει.
Στη beta μας έτυχαν και αντικείμενα με ανάλογο rarity. Μετά από τα πρώτα κιόλας levels περάσαμε γρήγορα από τα rare στα…legendary και για την ακρίβεια γεμίσαμε legendary, αφού η Blizzard ήθελε να τα τεστάρουμε. Στην τελική έκδοση λογικά θα τα συλλέγουμε δυσκολότερα. Επίσης διακρίναμε τέσσερα επίπεδα δυσκολίας. Τα πρώτα δύο ήταν διαθέσιμα στη beta και τα άλλα δύο μη διαθέσιμα. Υπήρχε φυσικά και Hardcore mode, στο οποίο ως γνωστόν ο χαρακτήρας σας αν πεθάνει τον κλαίτε (σ.σ. και μπορεί να σπάσετε και το PC από τα νεύρα σας).
Οι classes
Από τους πέντε χαρακτήρες που προαναφέραμε, ο Barbarian παίζει φουλ melee και σε σχέση με τον Sorcerer που στο Diablo 2 δεν ήταν τόσο αποτελεσματικός, εδώ οι ρόλοι έχουν αντιστραφεί. Είναι λες και ο Barbarian έχει nerfαριστεί και ο Sorcerer είναι ισχυρός, αφού λόγω των skills του κρατάει και απορροφάει επιθέσεις με την ασπίδα του, τσακίζει με καλό συνδυασμό από skills και κρατάει και την απόστασή του.
Ο Necromancer είναι κλασική αξία με τα βοηθητικά mobs του, ο Rogue έχει γρήγορες επιθέσεις και ο Druid είναι αργός αλλά συνδυάζει melee και την μαγεία του να κάνει transform, π.χ. σε αρκούδα και εκεί χρησιμοποιεί άλλα skills. Προσωπικά βρήκα τους Barbarian, Sorcerer και Necromancer πιο ελκυστικούς , τόσο στο παίξιμο όσο και στην αποτελεσματικότητά τους.
Endgame
Ολοκληρώνοντας την open beta παίξαμε όλο το ACT I και δοκιμάσαμε μερικά secondary quests. Το σενάριο μπορούμε να πούμε ότι έχει αρκετά συγκινητικές στιγμές, αλλά και πολλούς περιτούς διαλόγους ή γεγονότα που απευθύνονται αρκετά σε πιο casual κοινό. Ωστόσο είναι φανερό ότι δεν διαθέτει αυτή την κλασική “hardcor-ίλα” των πρώτων δύο Diablo και απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον υπάρχει στην παρουσίαση της Lilith και στα άτομα με τα οποία αλληλεπιδρά. Αν σας κρατήσει όμως για τις πρώτες 2-3 ώρες τότε λογικά…θα σας ανταμείψει. Ελπίζουμε δηλαδή γιατί θα πρέπει να παίξουμε την τελική έκδοση για να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας.
Όσον αφορά τα quests, υπάρχουν αρκετοί NPCs που σας δίνουν quests και θα βρείτε επίσης ξεχωριστά quests ανάλογα με την class σας. Τα rewards δεν είναι πολύ ικανοποιητικά και ξεχωρίζει κυρίως το xp. Από εκεί και πέρα, μέσα στις πόλεις μπορείτε να αγοράσετε και να πουλήσετε όπλα και να τα κάνετε salvage, παίρνοντας υλικά. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να κάνετε upgrade όλο τον εξοπλισμό σας στον blacksmith. Υπάρχουν επίσης herbs για να δημιουργήσετε elixirs ή να αυξήσετε την επίδραση των potions, ενώ αργότερα στο παιχνίδι θα χρησιμοποιείτε socketed όπλα και θα αγοράζετε μέχρι και mounts.
Τεχνικός τομέας
Το Diablo IV δείχνει να υστερεί σε μεγάλο βαθμό στα γραφικά, ειδικά στο σχεδιασμό του περιβάλλοντος, ο οποίος έχει υποστεί downgrade. Το παιχνίδι είναι always online και ενώ παίζετε συναντάνε και άλλους παίκτες γύρω σας, επομένως η Blizzard έπρεπε να «κόψει» αρκετά τα γραφικά, εστιάζοντας περισσότερο στο σχεδιασμό των προσώπων. Τα cutscenes είναι τουλάχιστον καλοσχεδιασμένα.
Με μία MSI RTX 3070 δεν είχαμε ιδιαίτερο πρόβλημα, αλλά μας ενόχλησε το γεγονός ότι στο πρώτο loading μέσα στην πόλη, τόσο όταν μπαίναμε πεζοί, όσο και μετά από teleport, μας έρχονται τρελά lag spikes που διαρκούν πάνω από 10-15 δευτερόλεπτα. Το optimization γενικά είναι κακό και υπάρχει αρκετό loading σε σημεία όπου θα μπείτε ή θα βγείτε από ένα dungeon και μείναμε να περιμένουμε σε loading screens γύρω στα 20-25 δευτερόλεπτα κάθε φορά. Επίσης υπήρχαν queues στους servers και σίγουρα θα υπάρχουν ακόμη μεγαλύτεροι χρόνοι αναμονής στη beta, αν η Blizzard δεν βάλει αρκετούς servers.
Στους 2,5 μήνες που απομένουν μέχρι την κυκλοφορία του Diablo IV, το οποίο θα κυκλοφορήσει στις 6 Ιουνίου για PC, PS και Xbox, η Blizzard έχει αρκετό δρόμο μπροστά της. Η εμπειρία από το ACT I ήταν ικανοποιητική και το τελικό αποτέλεσμα μπορεί να βγει κάτι καλύτερο από το Diablo III, αρκεί οι developers της να διορθώσουν τα θέματα με το optimization, το lag στους servers και βέβαια εφόσον προσφέρουν άφθονο endgame περιεχόμενο και όχι μια σύντομη εμπειρία. Θα αναμένουμε λοιπόν το νέο αυτό εγχείρημα με ανυπομονησία.
Το Diablo IV θα κυκλοφορήσει στις 6 Ιουνίου για PC, PS5, Xbox Series X/S, PS4 και Xbox One.
Συζητήστε για το Diablo IV στο παρακάτω forum topic.
Comments
Οντως το loading και που πεφτουν τα frames πρεπει να φτιαχτει αλλα καμια σχεση με το Diablo 3 που ειχε τα χαλια του. Εδω γινεται καλη δουλιτσα.
Ανυπομονω για Ιουνιο.