- Previews
- The Last of Us: Part II preview
The Last of Us: Part II preview
HotThe Last of Us: Part II preview
Πληροφορίες
Η Ellie μεγάλωσε.
Το The Last of Us αποτέλεσε ένα από τα καλύτερα PlayStation exclusives. Κατά την διάρκεια της περιπέτειας της Naughty Dog ζήσαμε μια συναρπαστική εμπειρία, με πρωταγωνιστές τον Joel και την Ellie. Πλέον, το The Last of Us: Part II, αποτελεί τον φετινό πολυαναμενόμενο τίτλο της Sony για το PS4 και στο GameWorld είχαμε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να παραλάβουμε την τελική έκδοση και να σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις μέσω του παρόντος preview. Αναλυτικό review θα διαβάσετε στο GW στις 12 Ιουνίου.
Επειδή πολλά έχουν συζητηθεί το τελευταίο διάστημα για το νέο The Last of Us, τόσο το preview που θα διαβάσετε, όσο και το τελικό review, δεν θα περιέχουν καθόλου spoilers, κάτι που άλλωστε ισχύει και για όλα τα reviews του GameWorld. Η μέχρι τώρα εμπειρία μας είναι πολύ καλή και θεωρούμε ότι με όσα έχουμε δει μέχρι τώρα, αναμφισβήτητα ο νέος τίτλος της Naughty Dog αξίζει την προσοχή σας, περισσότερο δε αν είστε fan του πρώτου The Last of Us.
Παλιές και γνώριμες φάτσες
Στο The Last of Us: Part II, τον πρωταγωνιστικό ρόλο κλέβει η Ellie την οποία και ελέγχετε αντί του Joel. Βέβαια σταδιακά θα αντιληφθείτε ότι είναι τόσο σκληροτράχηλη και καλά εκπαιδευμένη, ώστε δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον Joel. Το gameplay ακολουθεί το γνώριμο στυλ μετάβασης από το σημείο Α στο σημείο Β, με την προσθήκη λίγης επιπλέον εξερεύνησης για την περισυλλογή των resources.
Στη νέα της περιπέτεια, η Ellie θα αντιμετωπίσει ληστές, οργανώσεις με εχθρούς που είναι πιο ισχυροί στη μάχη, αλλά και όντα που ήταν άνθρωποι και στη συνέχεια μεταλλάχθηκαν από τον ιό cordiceps, ο οποίος θυμίζουμε ότι σεναριακά είναι εμπνευσμένος από έναν αντίστοιχο ιό μυρμηγκιών που μετατρέπει τα συμπαθή εργατικά ζωύφια σε "ζόμπι". Τα είδη μεταλλαγμένων είναι για παράδειγμα οι γνωστοί clickers, οι οποίοι μπορούν να σας κατασπαράξουν αν σας πλησιάσουν, άρα θα πρέπει είτε να τους αποφύγετε, είτε να τους σκοτώνετε και οι λιγότερο ακίνδυνοι stalkers, οι οποίοι σας δαγκώνουν, αλλά δεν σας αφαιρούν health και δεν σας σκοτώνουν ακαριαία.
Κατά την περιπλάνησή σας στον κόσμο του νέου The Last of Us θα μπορέσετε να εξερευνήσετε τον χώρο λίγο περισσότερο. Θα μπορείτε για παράδειγμα να μπείτε προαιρετικά σε κτίρια και να ψάξετε για resources ή να συνεχίσετε στη βασική σας αποστολή. Όσο πιο μεγάλο είναι το επίπεδο δυσκολίας, τόσο λιγότερα resources θα βρίσκετε. Για παράδειγμα στο Hard επίπεδο (το τέταρτο από τα πέντε) στο οποίο παίζω, βρίσκω 1-2 σφαίρες από κάθε όπλο και στα μισά συρτάρια δεν υπάρχει απολύτως τίποτα. Πέρα από τις σφαίρες, τα συνήθη resources που γνωρίζαμε από το πρώτο μέρος είναι επίδεσμοι, αλκοόλ, ψαλίδια και γενικά διάφορα εξαρτήματα (πρώτης ανάγκης όπως αποδεικνύονται) με τα οποία κάνετε craft medkits, μολότωφ, βόμβες, νάρκες, βέλη ή σφαίρες με σιγαστήρα.
Στην περιπλάνησή σας θα πρέπει συχνά να σκαρφαλώσετε ή να σκύψετε για να περάσετε από το ένα σημείο στο άλλο. Υπάρχουν και ορισμένοι απλοί γρίφοι που αφορούν μετακίνηση αντικειμένων για να φτάσετε σε ένα ύψωμα. Η πλοήγησή σας στο χώρο συχνά θα απαιτεί να μπείτε μέσα σε περάσματα ή να σκαρφαλώσετε σε εξαερισμούς. Υπάρχουν μέχρι και χρηματοκιβώτια τα οποία ανοίγουν εύκολα, καθώς ο εξαψήφιος κωδικός τους βρίσκεται συνήθως γύρω σας, σε δύο διαφορετικά σημεία (σ.σ. το ένα δίνει το στοιχείο και το άλλο τον κωδικό). Τα χρηματοκιβώτια δίνουν καλές σφαίρες και συχνά επιπλέον θέση στο inventory ώστε να έχετε πιο άμεση πρόσβαση στα όπλα σας με το d-pad.
Μάχη και crafting
Το σύστημα μάχης δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα σε σχέση με το πρώτο μέρος. Θα πρέπει να παίζετε μονίμως με stealth και να κάνετε οικονομία στα resources ώστε να μην σας τελειώσουν και βρεθείτε προ εκπλήξεως. Το stealth είναι δύσκολο και χρειάζεται να πάτε πολλές φορές με τακτική trial and error, αλλά θα διευκολυνθείτε στα σημεία με πυκνή βλάστηση. Το melee όπλο που έχει η Ellie κάθε φορά μπορεί να είναι μαχαίρι ή ρόπαλο και τσεκούρι, ανάλογα με το τι θα κάνει loot. Τα melee όπλα φθείρονται. Όσο για τα ranged όπλα, η ποικιλία που πιάσαμε στα χέρια μας ξεκινάει από handguns και shotgun και φτάνει μέχρι rifle και τόξο. Ασφαλώς υπάρχει και αυτοσχέδια βόμβα ή μολότωφ για ομαδικές παρέες εχθρών.
Το A.I. από την μεριά των coders ήθελε λίγη δουλειά παραπάνω. Σε θέμα στόχευσης τα καταφέρνει περίφημα, όπως άλλωστε και στο πρώτο μέρος. Εκεί που υστερεί είναι στον εντοπισμό σας και σε ορισμένα μικρά glitches. Ως προς το πρώτο σκέλος, οι εχθροί ξεγελιούνται για πλάκα. Μπορεί για παράδειγμα να αρπάζετε πισώπλατα έναν εχθρό, να τον σκοτώνετε πίσω από ένα κιβώτιο, να σας βλέπει ένας άλλος εχθρός και ενώ κρύβεστε στο κιβώτιο, λίγα δευτερόλεπτα μετά να νομίζει ότι εξαφανιστήκατε και να συνεχίζει την σκοπιά του ανήσυχος (ώσπου να δει κι αυτός τα ραδίκια ανάποδα ξανά με stealth). Πέρα από τα προβλήματα αντίληψης, σε σπάνιες περιπτώσεις, τουλάχιστον στην έκδοση που έχουμε στα χέρια μας, θα τύχει οι εχθροί σας να μείνουν ακίνητοι σε ένα σημείο και να γυρνούν το κεφάλι αριστερά-δεξιά. Υποθέτουμε ότι αυτά τα μικροθεματάκια θα διορθωθούν με κάποιο patch από την πρώτη περίοδο κυκλοφορίας.
Τα skills χωρίζονται σε πέντε κατηγορίες και αναβαθμίζονται όποια στιγμή το επιλέξετε, καθώς στην πορεία βρίσκετε τα skill points ως resources (συμβολίζονται με χαπάκια). Πρόκειται για τις κατηγορίες Survival (πιο γρήγορη κίνηση stealth, ταχύτερο φτιάξιμο medkit, μεγαλύτερη μπάρα health), Construction (αναβαθμίζετε melee όπλα, φτιάχνετε όπλα πιο γρήγορα, καλύτερα medkits και βόμβες), Stealth (εντοπίζετε εχθρούς, κινείστε καλύτερα πρηνηδόν, πιο αθόρυβα kills), η τεταρτη κατηγορία έχει να κάνει με την ακρίβεια στόχευσης στα όπλα και η πέμπτη με τα εκρηκτικά που κατασκευαζετε. Οι νέες κατηγορίες των skills ξεκλειδώνονται όταν βρίσκετε βιβλία.
Το crafting στο The Last of Us: Part II πάει ένα βήμα παραπάνω από αυτά που γνωρίζατε. Σε αντίθεση με τα skills, όλες οι επιλογές του crafting δεν είναι πάντοτε διαθέσιμες καθώς μόνοι σας φτιάχνετε medkits, βέλη ή βόμβες. Ωστόσο, για να αναβαθμίσετε τα όπλα σας χρειάζεστε workbenches, τα οποία βρίσκετε σε διάφορα σπίτια. Τα workbenches είναι πάγκοι με εργαλεία στους οποίους αναβαθμίζετε τα όπλα σας. Αυτό που έχει φάση είναι ότι ενώ αναβάθμιζα τα όπλα μου, ξαφνικά μου την έπεσε πισώπλατα ένας ληστής και φυσικά ενώ τον σάπισα στις μαχαιριές ξεπετάχτηκαν πίσω του άλλοι δύο. Γενικά τα jump scares είναι γνωστή τακτική των σεναριογράφων και αποτελούν το αλατοπίπερο στη σειρά. Όπως και να 'χει, το workbench σας επιτρέπει να αναβαθμίσετε τα όπλα σας σε στατιστικά πως ταχυβολια, σταθεροτητα, ανακρουση, χωρητικοτητα, damage κ.ο.κ. Μπορείτε να βάλετε μέχρι και σκόπευτρο για να χτυπάτε head shots, να τελειώνετε μία κι έξω και να εξοικονομείτε σφαίρες.
Ο ρυθμός της μάχης είναι συναρπαστικός, καθώς θα πρέπει από την μία να εξοικονομείτε resources κι από την άλλη να αποφεύγετε εχθρούς ή να τους σκοτώνετε με stealth kills. Ασφαλώς υπάρχει η γνωστή τακτική απόσπασης της προσοχής πετώντας μπουκάλια ή τούβλα σε ένα άλλο σημείο. Έχει φάση γιατί για παράδειγμα ένα κτίριο με loot ήταν προσβάσιμο μόνο αν σπάγαμε το τζάμι. Το σπάσαμε, μέσα είχε clickers, πετάξαμε ένα τούβλο, το ακολούθησαν κι έτσι μπήκαμε ανενόχλητοι από την άλλη μεριά. Το stealth είναι το παν. Ο Hideo Kojima θα χειροκροτήσει σίγουρα την Naughty Dog όταν παίξει το νέο της δημιούργημα.
Αδρεναλίνη
Το The Last of Us: Part II δείχνει εκ πρώτης όψεως μια καλή Action Survival εμπειρία. Στον τομέα των γραφικών, ο σχεδιασμός των προσώπων των χαρακτήρων και τα animations τους είναι αψεγάδιαστα, ειδικά στα cinematics. Στην in-game engine, τουλάχιστον στο PS4 Pro όπου το παίξαμε, υπάρχουν εξαιρετικές λεπτομέρειες στην κίνηση των χαρακτήρων και τα οπτικά εφέ, απλά η ποιότητα του περιβάλλοντος και γενικά των textures έχει ένα μικρό downscale στα κτίρια και στη βλάστηση.
Στο voice acting, οι Αμερικανοί ηθοποιοί κάνουν εξαιρετική δουλειά. Η Ashley Johnson ως Ellie, καταφέρνει για άλλη μία έκδοση να πάει την ερμηνεία σε ένα άλλο επίπεδο. Καθότι το παιχνίδι είναι 18+, παίζουν ελεύθερα και μπινελίκια στους διαλόγους. Ως προς την ελληνική μεταγλώττιση, στην Ellie θα μπορούσε να επιλεγεί μια πιο νεαρή σε ηλικία ηθοποιός, ώστε να ταιριάζει καλύτερα. Επίσης, οι ελληνικές φωνές θα έπρεπε να έχουν ανεβασμένο volume, καθώς σε σπάνιες περιπτώσεις "καπακώνονται" ελαφρά από την μουσική. Οι ηθοποιοί που ανέλαβαν δευτερεύουσες φωνές (κομπάρσοι) δυστυχώς τις ερμηνεύουν λες και διαβάζουν έτοιμο κείμενο. Εννοείται ότι υπάρχουν ελληνικοί υπότιτλοι και ελληνικά μενού, κάτί που μας συνηθίζει η Sony στη χώρα μας στους μεγάλους τίτλους.
Το The Last of Us: Part II απ' ότι φαίνεται θα δικαιώσει την αναμονή μας. Έχει πολύ καλά production values και βαδίζει στην επιτυχία του πρώτου μέρους. Το μόνο που απομένει είναι η τελική ετυμηγορία καθώς ακόμη δεν το έχουμε τερματίσει. Αναλυτικό review θα διαβάσετε στις 12 Ιουνίου, ενώ το παιχνίδι θα κυκλοφορήσει στις 19 Ιουνίου για το PS4.
Δείτε τα gameplay videos του The Last of Us: Part II.
Το The Last of Us Part 2 θα κυκλοφορήσει στις 19 Ιουνίου για το PS4.
Διαβάστε περισσότερα για το The Last of Us Part II και συζητήστε για αυτό στο σχετικό forum topic.
Comments
Όχι ότι δεν θα το πάρω.Day 1 θα το αγοράσω απλά με τρώει η περιέργεια ξερεις τώρα.
Ωραίος Μάνο.Περιμενουμε και το review.
Στο gameplay έχουμε την ίδια συνταγή, με την προσθήκη περισσότερων skills και καλύτερου crafting. Υπάρχει επίσης και η λίγο πιο open world λογική, όπως έγραψα και στο preview.
Υπάρχουν και άλλες προσθήκες τις οποίες θα διαβάσετε στο τελικό review. Ακόμα δεν το έχω τερματίσει.
Ευχαριστώ. Μακάρι να είναι μεγαλύτερο. Όταν το τερματίσω στο review θα μάθετε τα πάντα, ακόμα και την διάρκεια. Θεωρώ πάντως ότι εφόσον υπάρχουν προαιρετικές αναζητήσεις σε κτίρια και αναβαθμίσεις σε skills και crafting, θα αφιερώσετε αρκετό χρόνο εκεί, άρα η διάρκεια θα βγει σίγουρα παραπάνω. Για να δούμε.