Ελληνικό μπάσκετ-μάρκετινγκ και στο βάθος ΟΠΑΠ.
https://platform-cdn.sharethis.com/img/twitter.svg
https://platform-cdn.sharethis.com/img/email.svg
Tο
Κύπελλο Ελλάδος είναι γιορτή. Το ξέραμε, το γνωρίζαμε, το είχαμε χάσει, το είδαμε και πάλι. Μας έλειψε ο
Ολυμπιακός, μας έλλειψε το ντέρμπι, είτε είσαι κόκκινος είτε πράσινος είτε κίτρινος είτε οποιοδήποτε χρώμα και επομένως καλό ήταν που συμμετείχε ο
ΟΣΦΠ μετά από καιρό.Ξεκινάμε από το δεδομένο ότι κάποια πράγματα γίνονται . Κάποια άλλα επίσης γίνονται αλλά η ηγεσία της
ΕΟΚ, ίσως να περιμένει να δει την εικόνα , την εκτέλεση και να πάρει αποφάσεις για το μέλλον.Βέβαια κάποιος μπορεί να πει αν κάτι δεν είναι ωραίο γιατί το κάνουμε πάλι; Γιατί επαναλαμβάνουμε το λάθος;
Σωστό το ερώτημα .Ωστόσο ένα πράγμα μας βασανίζει, το πότε θα γίνουμε επαγγελματίες;
Τουλάχιστον σε αυτό που κάνουμε πότε θα δουλέψουμε σοβαρά. Για αυτό ας λέμε αλήθειες και ας μην χαϊδεύουμε με ωραίες κριτικές το
ελληνικό F4 Kυπέλλου.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Από τότε που το
ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ είχε μάθημα το πως το μάρκετινγκ βοηθάει σε συνεντεύξεις τύπου, μέχρι σήμερα περάσαν 15 χρόνια. Ακόμα δεν έχουμε μάθημα σε επίπεδο ομοσπονδιών πως γίνονται άρτιες συνεντεύξεις τύπου.
ΔΕΝ ΒΆΖΟΥΜΕ 9 ΑΤΟΜΑ ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ 4 ΜΕΤΡΩΝ (πόσο μάλλον σε
COVID εποχές) και δεν κανονίζουμε να έχουν και προπόνηση τόσο κοντά στην ώρα συνέντευξης.
ΔΕΝ ΒΑΖΟΥΜΕ στο κάδρο (ΤΗΣ
TV- πλάνο) καρέκλες και δημοσιογράφους να φαίνονται.
Οι 2
Έλληνες προπονητές των 2 μεγάλων συλλόγων έπρεπε να είναι στο κέντρο και όχι στις γωνίες. (Παρεμπιπτόντως η
Ibis είναι χορηγός της διοργάνωσης του
Κυπέλλου
Μας θύμισε αυτές τις εποχές...
Τα λογότυπα έχουν συνήθως εφαρμογές. Κάθετες ή οριζόντιες. Αναλόγως πως τα χρησιμοποιείς.
Στο backdrop των χορηγών, πρέπει να υπάρχει ποια είναι η ομοσπονδία και ποια είναι η διοργάνωση στην τηλεόραση. Συνδέονται και οι χορηγοί με αυτό το τρόπο.
Για το θέμα του γηπέδου και των διαφημίσεων είναι γνωστό για όσους έχουν δουλέψει στα
«2 Αοράκια» ότι θέλει κουρτίνες στο γήπεδο (άλλος ένας λόγος να είναι τα παιχνίδια πιο αργά).
Sports Entertainment Τα ίδια βλέπουμε μπορεί και 47 χρόνια σερί όσο είναι το κύπελλο κατά την διάρκεια των αγώνων. Cheerleaders
made in Greece με ρούχα ουδέτερα, ένας εκφωνητής και αυτά.
«Στέλιο ήρθες; Πότε ήρθες;» Δείτε την έναρξη στην Ισπανία:
Sports ProductionΜην το συζητήσουμε καν, κάποια στιγμή ο
Χρίστος Μπαφές από τον
Ολυμπιακό πήγε και ενημέρωσε ο ίδιος τους παίκτες μην βγαίνουν στον αγωνιστικό χώρο (στον ημιτελικό) αν δεν ακούσουν το όνομα τους.
Άνθρωποι της παραγωγής εκεί; Κανείς.Αν θέλουμε από την άλλη να δούμε πως γίνεται ένας τελικός
Κυπέλλου, εδώ είναι οι
Ισπανοί να μας δείξουνε με εντυπωσιακό τρόπο!
Social MediaΜιας και στο σύγχρονο αθλητικό μάρκετινγκ υπό την επίβλεψη των υπευθύνων «τρέχουν» πάντα τα social.
Ψάχνοντας για το hashtag προφανώς διαβάσανε το manual (οδηγίες) που έλεγε:Το μόνο που χρειάζεται για να δημιουργήσετε το δικός σας hashtag είναι να προσθέσετε τη δίεση (#) μπροστά από οποιαδήποτε λέξη.Ότι χρειάζεται στρατηγική, πλάνο, υλικό να το υποστηρίξεις προφανώς δεν συνυπολογίστηκε. To #Εinaigiorti δεν εμφανίστηκε πουθενά στα social media της διοργάνωσης τις πρώτες 2 ημέρες (εξαιρείτε όποιος κάνει edit τώρα).
Το γεγονός ότι στο σύγχρονο marketing των social media
ΔΕΝ χρησιμοποιούμε ένα # στα posts έχει περάσει απαρατήρητο.
Για το επίπεδο των φωτογραφιών να τονίσουμε ότι αν θέλουμε τα κλικ των εκπροσώπων φροντίζουμε στο κάδρο ναι είναι οι 2 εκπρόσωποι μιας ομάδας και όχι και τα μισά και άλλων.
ΕΟΚ Στην γιορτή του μπάσκετ, δεν έχεις παιχνίδια
Β, Γ εθνικής ή Α1 γυναικών. Είναι γιορτή. Θέλεις όλοι να την δουν όπως λες και επιδιώκεις. Γιατί κατάφερες να ξεφύγεις από το κλίμα που υπήρχε και ξανάβαλες σαν ομοσπονδία το μπάσκετ σε τροχιά ανόδου.Επίσης στις παράπλευρες ενέργειες που γίνονται δίνουμε σημασία. Δεν είναι εικόνα αυτή χορηγών, δεν είναι προβολή των χορηγών αυτή σωστή.
Όπως επίσης δεν είναι δυνατόν σε 3on3 να μην δίνουμε σαλιάρες στα παιδιά να ξεχωρίζουνε.
Ελπίζουμε η νέα συνεργασία του
ΟΠΑΠ, που ανακοινώνεται την Τετάρτη στην θέση της
Eurobank να βοηθήσει την ομοσπονδία και είναι σίγουρο ότι θα κερδηθεί λίγη τεχνογνωσία από στελέχη της χορηγού εταιρείας που έχουν χρόνια στο sports marketing.
Η συμφωνία είναι σημαντική, αν και είναι σχεδόν τα μισά λεφτά από την
Eurobank αλλά είναι μια ανάσα για τα ταμεία.
Δεν λέμε να φτάσουμε σε επίπεδο προβολής την
Τουρκία ή
το πως προωθεί το μπάσκετ η Γαλλία (μιας και είναι γνωστό το
Pierra Creta, τo νοτιότερο αγώνας ορειβατικού σκι στην
Ευρώπη, αν όχι δείτε στην Κυριακάτικη Καθημερινή περισσότερα).
ΕΡΤΓια μεγάλο χρονικό διάστημα δεν κάνουμε κριτική στην κρατική τηλεόραση, η οποία ανεβαίνει επίπεδο σε ταινίες, παραγωγές σειρών αλλά όχι στα αθλητικά. Όλοι προσπαθούμε να βελτιωθούμε, ας το κάνουμε και στην
ΕΡΤ. Η επιλογή των ωρών κακή και το αναλύσαμε.Περιγραφή αγώνων, δυστυχώς όχι καλή.Δεν θέλουμε από ένα δημοσιογράφο- σχολιαστή να μας πει αν κάτι είναι φάουλ ή όχι .Ίσως να το χρειαστούμε από ένα ειδικό πχ από ένα καλεσμένο που έχει παίξει μπάσκετ. Δεν είχαμε;
Δεν χρειάζεται σε ένα παιχνίδι να πούμε 5 φορές ή 3 ήταν λάθος το σφύριγμα ή πήρε το σφύριγμα από μακριά (αν ειδικά ήταν και σωστό).
Χρειάζεται επίσης να ευχαριστήσουμε τον συνάδελφο όταν δίνει μια πληροφορία από τον αγωνιστικό χώρο και χρειάζεται να λέμε ότι
MVP είναι πχ μεταξύ 2 ή 3 παικτών και όχι να χρήζουμε μόνοι μας ή να λέμε την γνώμη μας αφού τοποθετήσουμε όλους τους υποψηφίους.
Δεν κάνουμε διαγωνισμό επίσης γνώσεων το five out κτλ είναι για λαϊκή συζήτηση μεταξύ προπονητών ή φίλων του αθλήματος με γνώσεις μετά τυριού και αχλαδιού, όχι για την τηλεόραση. Όπως δεν υπάρχουν μόνο αγγλικές εκφράσεις στην περιγραφή γιατί καλή η πλάκα αλλά μας ακούνε και νέα παιδιά.
Όπου φτάνουμε στο ζητούμενο των στερεότυπων που χτίζουμε ως κοινωνία πχ τι πάει να πει είναι value for money ο παίκτης, δηλαδή πληρώνεται κάποιος να παίζει άσχημα; Ή αν δεν παίζει καλά είναι λόγος να μην πληρώνεται; Ακατανόητα πράγματα. Δεν υπάρχει επίσης άλλο ήθελε να πει, το είπε περιφραστικά κτλ. Είναι δημοσιογράφος- σχολιαστής και πρέπει να το πει σωστά. Επίσης δεν υπάρχει one man show, από το
TNT που έχει μέχρι και 4 παρουσιαστές μέχρι όλες τις περιγραφές κανένας δεν είναι μόνος του. Ενώ κάθε χρόνο όλα τα μεγάλα δίκτυα ή ανά δυο χρόνια προσθέτουν νέα μέλη. Στην
ΕΡΤ το έχετε δει αυτό;
Τέλος για το θέμα του επεισοδίου με τον προπονητή του
Ολυμπιακού δεν γνωρίζουμε ποιος είναι υπεύθυνος για την δημοσιογραφική ζώνη αλλά σίγουρα δεν σωστή εικόνα η αστυνομία. Προσλαμβάνουμε security, ανθρώπους που ξέρουν από αγώνες και όχι αστυνομία. Δεν είναι ωραία εικόνα εκτός αν βλέπετε στο
ΝΒΑ για παράδειγμα ΜΑΤ μέσα στο γήπεδο .Η δουλειά της αστυνομίας είναι αυτή που έγινε την Κυριακή έλεγχος φιλάθλων, προσαγωγές πριν τον αγώνα σε κόσμο που δεν είχε εισιτήρια και ήθελε να μπει στο γήπεδο κτλ.
Και μην ξεχνάτε basketball is bigger than life!