Ο δημιουργός του Earth Analog, Roy van Ophuizen, ο οποίος δούλεψε για τρία χρόνια σε αυτό, δήλωσε: Από την στιγμή που είδα το Interstellar ήξερα ότι ήθελα να δημιουργήσω ένα space simulator με την ίδια αίσθηση μυστηρίου. Όταν ανακάλυψα την τεχνική του ray tracing και έμαθα να την χρησιμοποιώ για να δείχνω κόσμους σε πραγματικό χρόνο, κατάλαβα ότι το όνειρο μου θα γινόταν πραγματικότητα. Στο Earth Analog θα μπορείτε να προσγειωθείτε σε όλους τους πλανήτες ενώ το μέγεθος του γαλαξία είναι αρκετά μεγάλο. Στην ατμόσφαιρά του βοηθάει και ο ηχητικός τομέας του με τα ambient κομμάτια.