Η σειρά παιχνιδιών Shenmue είναι τα καλύτερα που έχω παίξει ποτέ. Άλλαξαν τελείως την άποψή μου σχετικά με το τι συνιστά ένα καλό παιχνίδι. Ενώ στην mainstream αγορά κυριαρχούν παιχνίδια με: ζόμπι, αίματα, fatalities, σκοτώνοντας ανθρώπους για πλάκα, ακραία βία κλπ κλπ, το Shenmue ήρθε να σου μεταφέρει το μήνυμα ότι ένα βιντεοπαιχνίδι μπορεί να αποδειχθεί κάτι παραπάνω από ένα μέσο εκτόνωσης...
Απεικονίζει επάξια την Γιαπωνέζικη και Κινέζικη κουλτούρα με ότι αυτό συνεπάγεται, την σοφία αυτής και την ηθική. Από την πρώτη κιόλας σκηνή, ο πατέρας του Ryo, ο Iwao Hazuki, συμβουλεύει τον γιο του σχετικά με την σημαντικότητα και την δύναμη της φιλίας [όπως και το έχει κάνει παλαιότερα, όταν ήταν μικρός ο Ryo (όπως φαίνεται σε ένα flashback του παιχνιδιού)]. Αργότερα ο Ryo αποφασίζει να πάρει τον δρόμο της εκδίκησης και αυτό το συναίσθημα τού γίνεται ένα πάθος. Όμως, στη συνέχεια του παιχνιδιού και ιδιαίτερα όταν ο Ryo επισκέπτεται την πόλη Hong Kong και διάφορα μέρη της Κίνας, τα εκεί άτομα (ιδιαίτερα η Xiuying Hong / Master Lishao Tao) του υπενθυμίζουν ότι όσοι ακολουθούν αυτό τον δρόμο, τελικά καταλήγουν στη σκοτεινή πλευρά των πραγμάτων. Αυτό το λέει εκ πείρας, διότι και ο αδερφός της αποφάσισε να λάβει εκδίκηση για το χαμό των γονιών τους από την εγκληματική εταιρεία Chi You Men και, τελικά, στο τέλος έγινε και αυτός μέρος αυτής. Ως εκ τούτου, εάν ο Ryo ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο, τότε θα έχει και αυτός την ίδια *μοίρα* όπως ο Ziming (δηλαδή θα γίνει μέρος και αυτός της Chi You Men).
Πολλά θα μπορούσαν να ειπωθούν για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα παιχνίδι το οποίο εκδόθηκε πριν από 12(!) χρόνια περίπου... Λέγοντας αυτό, είναι εκπληκτικό ότι ακόμα και σήμερα θα μπορούσε επάξια στο σύνολο του να σταθεί στα σημερινά παιχνίδια (δεν είναι μόνο τα γραφικά που συνιστούν ένα παιχνίδι). Συμπερασματικά, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι το (επί 7 χρόνια σε ανάπτυξη) Shenmue ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του (και ίσως η σημερινή ...αγορά/γενιά δεν είναι ακόμα έτοιμη να εκτιμήσει κάτι τέτοιο). Αν παρακολουθήσει κανείς ντοκιμαντέρ σχετικά με την ανάπτυξή του, θα δει κανείς πόση προσοχή δόθηκε με περισσή επαγγελματικότητα.
Η μουσική σύνθεση είναι μία από τις καλύτερες που έχουν παραχθεί ποτέ. Η ενσωμάτωση στο γραφικό περιβάλλον του παιχνιδιού των σκηνικών των διάφορων πόλεων, στα οποία τίθεται ο παίκτης μέσα στο παιχνίδι, είναι εντυπωσιακή. Η ανάπτυξη του χαρακτήρα του ίδιου του ήρωα του παιχνιδιού, καθώς και οι αλληλεπιδραστικές διασυνδέσεις μεταξύ των υπόλοιπων χαρακτήρων, καθώς και η ανάπτυξη φιλικών ή εχθρικών σχέσεων με αυτούς σε αιχμαλωτίζει. Επίσης, καθώς και η αλληλεπίδραση με τα αντικείμενα μέσα στο παιχνίδι, ζωντανεύει την όλη εμπειρία μέσα στο μυαλό του παίκτη, αφήνοντας του νοσταλγικές μνήμες για χρόνια μετά. Η εναλλαγή ημέρας και νύκτας, η πραγματικού χρόνου αλλαγή του καιρού, τα διάφορα σχετικά με το περιβάλλον ηχητικά εφέ, είναι οι πινελιές σε αυτό το αριστούργημα. Η εμπλοκή με τα διάφορα ερωτήματα που εγείρει το παιχνίδι, βάζοντάς σε σέ θέση ντετέκτιβ, τα διάφορα mini-games, τα QTEs (Quick Time
r Events), τα arcade games, τα capsule toys κλπ, σε απορροφούν. Πολλά θα μπορούσαν να ειπωθούν ακόμη. Ο Yu Suzuki θέλησε να παράξει ένα άρτιο προϊόν το οποίο θα είναι μια κληρονομιά για τις επερχόμενες γενιές των παικτών βιντεοπαιχνιδιών.
Δυστυχώς όμως η SEGA, μέχρι σήμερα δεν θέλησε να δώσει συνέχεια σε αυτό το αριστούργημα. Πολλοί θα πουν ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το Shenmue ήταν μια εμπορική αποτυχία, αλλά στην πραγματικότητα τα πράγματα δεν είναι έτσι. Στην πραγματικότητα, το Shenmue ήταν ένα από τα κορυφαία παιχνίδια σε πωλήσεις στο Dreamcast, με ένα 1.180.000 κόπιες, το οποίο το καθιστά 4ο παιχνίδι σε πωλήσεις. Είναι αλήθεια ότι η SEGA δεν κατάφερε να βγάλει κέρδος, αλλά το φταίξιμο δεν χρεώνεται στο παιχνίδι, αλλά στην κονσόλα η οποία το φιλοξενούσε. Η SEGA πόνταρε στην επιτυχία της κονσόλας Dreamcast όταν κυκλοφόρησε το Shenmue. Το γεγονός ότι
κάθε κάτοχος ενός Dreamcast σε όλον τον κόσμο θα έπρεπε
να κατέχει 2 (δύο) κόπιες του Shenmue, αποδεικνύει πόση μεγάλη εμπορική αποτυχία ήταν το Dreamcast. Η SEGA αποφάσισε να κυκλοφορήσει το Shenmue σε μια κονσόλα που πόνταρε ότι θα επιτύχει, όμως δεν πέτυχε και στο τέλος (και πολύ γρήγορα, μέσα σε δύο χρόνια πέθανε) πέθανε.
Άλλοι θα πουν ότι η συνέχεια σε αυτό το αριστούργημα δεν έχει δοθεί ακόμη διότι αυτό συνεπάγεται μεγάλο κόστος από μεριάς της SEGA για την ανάπτυξη του. Αν και αυτό εν μέρει είναι αλήθεια, αλλά αν και μόνο αν η SEGA προσπαθήσει να επιτύχει την ανάπτυξη ενός AAA τίτλου, όμως από την άλλη μεριά, σε σχέση με τους συγχρόνους του, το Shenmue 3 δεν είναι ανάγκη να είναι τόσο ακριβό όσο τα δύο πρώτα παιχνίδια. Το έδαφος το οποίο ανοίχτηκε από το Shenmue 1 & 2 είναι τώρα καλά πεπατημένο, με άφθονη εμπειρία και διαθέσιμα εργαλεία για να μειώσουν τα εξωφρενικά ποσά για το Research & Development (R&D) που ήταν αναγκαία για την ανάπτυξη των αρχικών παιχνιδιών, τα οποία αναμφισβήτητα ήταν πολύ μπροστά από την εποχή τους.
Μια άλλη είδηση είναι ότι η SEGA δαπάνησε 60.000.000 δολάρια (!) για την ανάπτυξη του Aliens: Colonial Marines, ένα από τα πιο απαίσια παιχνίδια στην Ιστορία, το οποίο κατακεραυνώθηκε αρνητικά από κριτικούς αλλά και από απλούς παίκτες [αρκεί να δει κανείς το Metacritic (ή την Wikipedia) και να καταλάβει...
www.metacritic.com/game/playstat
... al-marines
]. Για όσους δεν γνωρίζουν, το Aliens: Colonial Marines κυκλοφόρησε για τις βιντεοπαιχνιδομηχανές PlayStation 3 και Xbox 360, όπως και για τα Microsoft Windows. Κάτοχοι του PlayStation 3 = 75.000.000, κάτοχοι του Xbox 360 = 77.200.00, παίκτες του Microsoft Windows = ???. Αυτό είναι ένα σύνολο (ακόμα και αν αφήσουμε έξω του παίκτες του Microsoft Windows) 152.200.000 παικτών, και, το Aliens πούλησε μόνο 1.310.000 κόπιες. Εν αντιθέσει, το Shenmue I κόστισε 47.000.000 δολάρια, το οποίο κυκλοφόρησε αποκλειστικά στο Dreamcast· κάτοχοι του Dreamcast = μόνο 10.000.000. Τώρα, λοιπόν, σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα, θεωρείται το Shenmue I ως μια εμπορική αποτυχία; Επ' ουδενί! Το Shenmue πούλησε τόσο καλά όσο μπορούσε στο Dreamcast. Όπως ειπώθηκε, θα έπρεπε να είχε πουλήσει ΔΙΠΛΑ τόσες κόπιες όσος ήταν ο αριθμός των κατόχων του Dreamcast. Αν υπήρχαν τόσοι κάτοχοι του Dreamcast όσοι υπήρχαν του Gamecube (ακόμα και αν αφήσουμε έξω τους κατόχους των Xbox και PS2), τότε ίσως θα ήταν εφικτό να αποσβέσουν την επένδυση. Όμως το Dreamcast τελικά ήταν τέτοια εμπορική αποτυχία, που οποιοδήποτε παιχνίδι με έναν προϋπολογισμό τέτοιου μεγέθους ήταν καταδικασμένο και αυτό σε εμπορική αποτυχία. Όταν η SEGA επένδυσε αυτά τα χρήματα στο Shenmue, βασιζόντουσαν στο ότι η κονσόλα θα ήταν επιτυχής, και τελικά δεν ήταν. Δεν ήταν το Shenmue που απέτυχε, αλλά ήταν το Dreamcast. Το κόστος για την ανάπτυξη παιχνιδιών έχει σίγουρα αυξηθεί τη σήμερον, αλλά το ανάλογο κόστος για την ανάπτυξη παιχνιδιών του τύπου Shenmue, έχει πέσει δραματικά από τα ύψη της τεχνολογικής αιχμής της δεκαετίας του '90. Ήταν πραγματικά ένα μοναδικό στο είδος του project για να επιχειρήσει κάποιος εκείνες τις ημέρες, ενώ τώρα, ακόμα και αν η SEGA στοχεύσει για AAA επίδειξη, τα κόστη για το Shenmue 3 θα είναι συγκριτικά με αυτά των ομοίων του.
Επιλογικά, είμαι πεπεισμένος (και όπως φαίνεται με βάση το πρόσφατο review) ότι και στο παρόν Ελληνικό forum, υπάρχουν κάποιοι νοσταλγικοί gamers που, παρόλο που έχουν περάσει περίπου 12 χρόνια, ακόμα θυμούνται τις επικές στιγμές του Shenmue τις οποίες έζησαν ασχολούμενοι μαζί του. Κάθε λίγο και λιγάκι ακούγονται διάφορες φήμες ότι η Sega πρόκειται να κυκλοφορήσει τη συνέχεια του εν λόγω παιχνιδιού, το Shenmue III, από εδώ και από εκεί, αλλά δυστυχώς η Sega κοιμάται του καλού καιρού... Ήρθε, λοιπόν, η ώρα να αναλάβουμε κάποια δράση, όσοι από εμάς θα θέλαμε να δούμε το Shenmue ΙΙΙ να γίνει πραγματικότητα!
Όπως είπαμε, επί δώδεκα χρόνια η Sega αρνείται να δώσει συνέχεια σε ένα από τα πιο αναμενόμενα παιχνίδια που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ, αφήνοντας το έτσι σε κατάσταση "cliffhanger".
Κάθε 3 του μήνα, λοιπόν,
κάθε οπαδός του Shenmue παγκοσμίως διαδικτυακά, ακολουθεί την τακτική να μοιράζεται ένα μήνυμα στο Twitter [αλλά και μέσω του Facebook (αν και το Facebook δεν υποστηρίζει, ακόμα, τα trends όπως το Twitter )], εκφράζοντας τις σκέψεις/συναισθήματά του (συνήθως εκφράζοντας την δυσαρέσκιά του προς την απροθυμία της Sega, @SEGA_OFFICIAL) σχετικά με μια 3η συνέχεια του Shenmue, συνοδευόμενο από το hashtag
#GiveYuTheShenmueLicense.
Η επιλογή αυτού του hashtag έγκειται στο γεγονός ότι ο δημιουργός του συγκεκριμένου παιχνιδιού, o
Yu Suzuki (νομίζω δεν χρειάζονται περισσότερες επεξηγήσεις για το συγκεκριμένο πρόσωπο...) έχει εκφράσει την επιθυμία να λάβει από την Sega την άδεια, έτσι ώστε να συνεχίσει το πολυαγαπημένο του παιχνίδι, βρίσκοντας στη συνέχεια (βάσει αυτής της απόκτησης και συνάμα της ελευθερίας) τον συνεργό που θα τον βοηθήσει να το πραγματοποιήσει (και όπως έχει ήδη δηλώσει, υπάρχουν αρκετοί που ενδιαφέρονται). Ο Yu επιθυμεί να περαιώσει το μη ολοκληρωμένο δημιούργημά του, για τους οπαδούς του Shenmue.
Εάν συνεχίσουν να μας αγνοούν όπως ήταν σε θέση να το κάνουν την περασμένη δεκαετία, τότε θυσιάζουν την δημόσια εικόνα τους στην παγκόσμια σκηνή. Βοηθείστε, λοιπόν, να συνεχιστεί η πίεση προς την εταιρεία Sega.
Το
Shenmue Tweetathon είναι μια ευκαιρία για όλους τους οπαδούς του Yu Suzuki να βγουν στο προσκήνιο δυναμικά και να υποστηρίξουν την επιθυμία αυτού του θρύλου των βιντεοπαιχνιδιών να περαιώσει το αριστούργημά του με το
Shenmue III.
[center:vk6p6dng][youtube:vk6p6dng]
[/youtube:vk6p6dng][/center:vk6p6dng]
Η συγκεκριμένη προσπάθεια χρειάζεται τον κάθε έναν από εμάς, να συνεχίσουμε τη μάχη για το συγκεκριμένο λόγο που είναι μέσα στις καρδιές μας: η υποστήριξη προέρχεται ακόμα και από τον μουσικό
Kavinsky
(δημιουργό του αλμπουμ OutRun, προς τιμήν του Yu Suzuki), από τους κατασκευαστές gaming peripherals στη
Razer
, από
το υψηλότατο στέλεχος της
Sumo Digital
, από τους αρθρογράφους του
gamesTM
και του
1up
, μέχρι τον ίδιο
τον
Corey Marshall
που έδωσε φωνή στον Ryo Hazuki, και κάθε έναν που πιστεύει ότι ο Yu Suzuki αξίζει να λάβει την ευκαιρία να περαιώσει το αριστούργημά του.
[center:vk6p6dng]Συμβάλετε σε αυτή την προσπάθεια εδώ:
TeamYu.net/July3rd
[/center:vk6p6dng]
Επίσης! Συμμετέχοντας στην εν λόγω προσπάθεια, θα έχετε το δικαίωμα να συμμετέχετε στον διαγωνισμό όπου μπορείτε να κερδίσετε
αυτόγραφα του Corey Marshall (η Εγγλέζικη φωνή του Ryo Hazuki!). Για λεπτομέρειες σχετικά με το πώς να κερδίσετε αυτά τα σπάνια και συλλεκτικά βραβεία, κάντε κλικ στον προαναφερόμενο σύνδεσμο.
Εκ μέρους όλων των οπαδών του Shenmue, σας ευχαριστώ που με ακούσατε! Θα σας κρατώ ενήμερους για όλη την εξέλιξη αυτής της δράσης!
Υ.Γ.: Έχουν μείνει λίγες ώρες ακόμα μέχρι να συμβάλλετε, ως εκ τούτου όσοι ...πιστοί και γρήγοροι προσέλθετε!