Έχεις δίκιο σε κάποια πράγματα. Είναι δικό μου λάθος που δεν διευκίρνησα εξαρχής ότι δεν το έπαιξα σε κονσόλα αλλά σε υπολογιστή. Ωστόσο η σύγκριση μεταξύ του Fahrenheit και του Larry, από τη στιγμή που δεχόμαστε ότι και τα δύο είναι adventures, ΜΠΟΡΕΙ και ΠΡΕΠΕΙ να γίνεται. Το GTA σαφώς και δεν είναι adventure! Το χρησιμοποίησα απλά σαν χαρακτηριστικότατο παράδειγμα της διαφοράς του να ανήκει ένας τίτλος στην κατηγορία και του να περιέχει απλά μερικά ή αρκετά στοιχεία της (αυτό το κρίνει ο κάθε παίκτης μόνος του).
Το να προσφέρεις κάτι διαφορετικό είναι σίγουρα πρωτοποριακό και μπορεί να σου εγγυηθεί την απόλυτη επιτυχία ή να σε οδηγήσει σε μεγάλη αποτυχία. Μα συχνότερα θα κατακριθεί, έστω κι αρχικά. Μάλιστα, η δεύτερη πεπίπτωση έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες, όταν μιλάμε για κάτι τόσο νέο και με τόσες "καινοτομίες". Συγκεκριμένα, το να καλείς τον παίχτη-χειριστή να κάνει κάτι μέσα σε ένα προκαθορισμένο χρονικό διάστημα ή το να πατήσει εναλλάξ όσο πιο γρήγορα μπορεί δύο κουμπιά ή το να κινήσει τον κέρσορα όπως τον οδηγεί ένας δείκτης, τα checkpoints, όλα αυτά δεν εμφανίστηκαν πρώτη φορά στο Fahrenheit αλλά υπήρχαν από άλλα mini και μη games και στον συγκεκριμένο τίτλο απλώς χρησιμοποιήθηκαν. Θα μου πεις τώρα "χρησιμοποιήθηκαν σε ενα adventure για πρώτη φορά". Οκ, αλλά δεν είναι καινοτομίες στον χειρισμό. Καινοτομία θα ήταν για παράδειγμα το joystick του xbox να ήταν σαν δαχτυλίδι έτσι ώστε βάζοντας μέσα τον αντίχειρα σου να μπορείς να το κινείς αναλογικά και πάνω-κάτω πέρα από τους οριζόντιους, κάθετους και διαγώνιους άξονες.
Έτσι, μπορεί να μην είναι ο χειρισμός που κάνει ένα παιχνίδι να χαρακτηρίζεται adventure αλλά μπορεί δικαίως και μάλιστα γρήγορα, να αποδειχθεί καταστροφικός για τον τίτλο. Σαφώς και δεν είναι όλα τα παιχνίδια Point 'n' click με πολύ επιτυχημένους τίτλους, βάσει του συγκεκριμένου διαχωρισμού, τα Broken Sword 4 και Monkey Island 4 να είναι δύο από αυτούς. Μπορεί το Fahrenheit να ανοίγει καινούρια κατηγορία όπως αναφέρεται και παραπάνω (interactive movie). Το μέλλον θα μας το δείξει αυτό.
Να προσθέσω ότι το παιχνίδι εξακολουθεί να είναι ένα από τα χειρότερα που έχω παίξει (ασχέτως είδους) κι αυτό δεν είναι αποτέλεσμα μόνο του τομέα του χειρισμού. Ας παρουμε για παράδειγμα κάτι που γίνεται στο μπάνιο, στο πρώτο κεφάλαιο, ώστε να μπορεί να μας πει τη γνώμη του και κάποιος άλλος χωρίς να χρειάζεται να περάσει ώρες για να προχωρήσει παρακάτω αλλά απλά ξεκινώντας ένα νέο παιχνίδι. Όταν σκουπίζεις το πάτωμα με τη σκούπα, ακόμη κι αν φτάσεις κοντά στο να το πετύχεις αλλά δεν τα καταφέρεις, κουνώντας το ποντίκι όπως σου υποδεικνύεται, εκεί που το αίμα τείνει να εξαφαντιστεί, ξαφνικά ξαναεμφανίζεται από το πουθενά. Βγαίνοντας από το μπάνιο κι έχοντας κάνει και κάποια άλλα πράματα εκεί, όταν πας να πληρώσεις αφήνεις ένα χαρτονόμισμα στο πιατάκι του λογαριασμού. Όμως όταν το αφήνεις (από ένα χ ύψος) εκείνο πέφτει σαν να αφήνεις κανένα βιβλίο - μετριότητα. Θα χρησιμοποιήσω άλλο ένα παράδειγμα όσον αφορά στα γραφικά και τον ήχο του παιχνιδιού. Έχοντας καταλήξει ότι έχουμε γραφικά ένα(-και-κάτι-λίγο) επίπεδο καλύτερα από το Atlantis του 1997 σίγουρα δεν εντυπωσιάζει σε αυτόν τον τομέα. Αυτό το βλέπει κανείς εντονότερα κι όταν βγει από το κτίριο, στον χιονισμένο δρόμο. Τα γραφικά του δεν είναι προσεγμένα. Αν θυμάσαι, μπαίνοντας στο ταξί που βρίσκεται (μόλις βγεις από την κεντρική είσοδο του μαγαζιού - ευθεία απέναντι) και με το που ξεκινάει το όχημα, ούτε ροδιές δεν αφήνει σε μισό μέτρο χιόνι. Το ταξί ξεκινά (στο ίδιο σημείο με το μισό μέτρο χιόνι) σπινιάροντας (ναι ακούγονται τα λάστιχα στην άσφαλτο) αλλά το αμάξι ...στις ράγες του και για ροδιές ούτε λόγος...
Κλείνοντας, να διευκρινήσω δύο πράγματα. Πρώτον, είναι ωραίο οι προγραμματιστές των παιχνιδιών να δοκιμάζουν καινούρια πράματα σε καινούριους τίτλους. Απλά όταν το παρακάνεις χάνεται η ισορροπία που πρέπει να υπάρχει. Αν είχαν προσεχθεί περισσότερο κάποιοι άλλοι τομείς και είχαν κάνει το gameplay λίγο πιο συμβατικό παίζει αυτή τη στιγμή να μη διαφωνούσαμε και δεύτερον, μιλώντας για διαφωνίες. Δεν χρειάζεται να αρπάζεσαι. Το ότι αναφέρθηκα σ' εσένα με την τελευταία μου τοποθέτηση δεν σημαίνει ότι σου επιτέθηκα, ελπίζω να μην το πήρες έτσι. Μία παρέα είμαστε που ανταλασσουμε απόψεις για τα games που μας αρέσουν ή που δεν μας αρέσουν.