Τα puzzles περνάνε...σε άλλη διάσταση!
Το δημοφιλές 2D Puzzle Platform επιστρέφει και η Sony στην Gamescom είχε για άλλη μια φορά πολλά να μας δείξει. Μόνο που μετά από τρεις εκδόσεις (δύο σε
PS3
και μία σε
PSP
), αυτή τη φορά έρχεται η σειρά του PS Vita να υποδεχθεί τον δημοφιλή sackboy και την παρέα του, στην προσπάθειά του να λύσει ακόμη περισσότερους και πιο περίπλοκους γρίφους.
Μέχρι τώρα θα είχατε συνηθίσει το
LittleBigPlanet
με τον κλασικό χειρισμό του, δηλαδή είτε το sixaxis στο
PS3
, είτε τα controls του
PSP
. Τώρα όμως με την εμφάνιση του Playstation Vita, το παιχνίδι αποκτάει μια τελείως διαφορετική υπόσταση λόγω της αλληλεπίδρασης που έχει η οθόνη αφής στους γρίφους που καλείστε να λύσετε αλλά και στην δημιουργία
level
. Το development του LittleBigPlanet για το PS Vita το έχει αναλάβει η Tarsier Studios σε συνεργασία με την Double Eleven Limited, πάντα όμως υπό την καθοδήγηση της Media Molecule. Η Tarsier Studios είχε αναλάβει στο παρελθόν τα
DLC
όλων των προηγούμενων LittleBigPlanet, ενώ η Double Eleven μπορεί να είναι νέα στο χώρο, αλλά αποτελείται από πρώην προγραμματιστές της Rockstar. Συνεπώς το team είναι αρκετά δυνατό και φιλόδοξο.
Ο νέος χειρισμός
Η σημαντικότερη αλλαγή στο LittleBigPlanet του PS Vita είναι ο χειρισμός του. Υπό άλλες συνθήκες θα χρησιμοποιούσατε μόνο το αριστερό control stick και τα κουμπιά. Αυτά καθορίζουν άλλωστε ακόμα κι εδώ τις κινήσεις του Sackboy στην οθόνη. Τώρα όμως έχουμε πολλά νέα στοιχεία, καθώς το παιχνίδι εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες της νέας πολυαναμενόμενης φορητής κονσόλας.
Έχουμε λοιπόν μια οθόνη αφής, στην οποία μπορείτε να μετακινήσετε αντικείμενα ή να εκτελέσετε επιπλέον κινήσεις, απλά μετακινώντας το δάχτυλό σας στο πίσω μέρος του PS Vita (όπου και εκεί υπάρχει αισθητήρας κίνησης). Συν τις άλλοις, το gyro sensor σας βάζει στη διαδικασία να μετακινήσετε το PS Vita σε διάφορα σημεία, προκειμένου να μπορέσετε να λύσετε τους νέους γρίφους. Όλα αυτά ανεβάζουν το gameplay σε άλλη διάσταση και δίνουν την ευκαιρία στους προγραμματιστές να δημιουργήσουν μοναδικά games.
Τα νέα levels
Στην Gamescom αποκαλύφθηκαν ορισμένα νέα levels για το PS Vita, καθώς επίσης και ο editor του παιχνιδιού. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Καταρχήν υπάρχει το παραδοσιακό
level
όπου πρέπει να μετακινήσετε τον Sackboy από την μία άκρη στην άλλη. Παίζοντας το
level
αυτό, είδαμε στην πράξη ότι θα πρέπει να μετακινήσουμε αντικείμενα για να λύσουμε γρίφους. Για παράδειγμα. μετακινήσαμε με το δάχτυλο ένα κουτί, ανεβήκηκαμε πάνω του, μπήκαμε σε ένα σπίτι για να ανοίξουμε μια πόρτα και στη συνέχεια μεταφέραμε το κουτί στο σημείο όπου έκλεινε η πόρτα για να την μπλοκάρουμε κι έτσι ο sackboy να μπορέσει να περάσει σκυφτός. Τέτοιοι γρίφοι που απαιτούν μετακινήσεις αντικειμένων θα είναι στο εξής πάρα πολλοί, άρα δεν θα έχετε έννοια μόνο το που θα κινηθεί ο sackboy αλλά και τι μπορεί να μετακινηθεί στην οθόνη για να του ανοίξει δρόμο.
[youtube:3l166oit]
[/youtube:3l166oit]
Ακολούθως, χρειάστηκε να σκαρφαλώσουμε σε διάφορα σημεία στα οποία πιαστήκαμε με το κουμπί R. Όμως ενίοτε αυτό δεν ήταν αρκετό καθώς για να φτάσετε από το ένα σημείο στο άλλο θα χρειαστεί κάποιες φορές να χρησιμοποιήσετε το gyro sensor για να μπορέσετε να στρίψετε το PS Vita προς την σωστή κατεύθυνση και να ωθήσετε τον sackboy προς τα εκεί. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλούν και οι backhand γρίφοι, που απαιτούν να βάλετε δάχτυλο πίσω από την κονσόλα στο σημείο που σας υποδεικνύεται και να μετακινήσετε έτσι αντικείμενα. Χρειάστηκε για παράδειγμα να παίξουμε τις νότες ενός πιάνου ή να επιλέξουμε ποια κομμάτια ενός tetris puzzle θα βρίσκονται στην επιφάνεια. Όπως αντιλαμβάνεστε, οι συνδυασμοί γρίφων είναι πραγματικά ατελείωτοι.
Σε ένα άλλο
level
που είδαμε, έπρεπε να ελέγξουμε τον Sackboy, ο οποίος βρισκόταν μέσα σε μία φούσκα και να τον πάμε μέχρι το τέλος. Απλά κρατούσαμε πατημένο το δάχτυλο στην οθόνη κι ο μικρός μας φίλος μεταφερότανε εκεί. Δοκιμάσαμε μέχρι κι ένα τελείως διαφορετικό minigame, όπου κάναμε κούρσα με το αριστερό analog stick και με το R προσπαθούσαμε να βγάλουμε άλλα οχήματα εκτός δρόμου για να κερδίσουμε πόντους. Δεν έλλειπαν όμως τα εμπόδια από εχθρικά προς εμάς οχήματα.
Τέλος, δύο ακόμη πολύ διασκεδαστικά minigames μας τράβηξαν την προσοχή. Το πρώτο είναι ένα φλιπεράκι, στο οποίο πατώντας στην οθόνη του φλίπερ αλλάζετε την πορεία κάθε μπάλας που κατηφορίζει προς τα κάτω και προσπαθείτε να την οδηγήσετε στην βάση του σωστού χρώματος. Το δεύτερο και τελευταίο παιχνίδι που είδαμε ήτανε ένα ice hockey, σαν αυτά του λούνα-παρκ, το οποίο παιζότανε διπλό σε ένα μόλις PS Vita. Κι εκεί η Γερμανίδα δίπλα μας προσφέρθηκε. Για την ιστορία, της ρίξαμε μερικά γκολάκια (στο παιχνίδι μόνο) για να αποδείξουμε ότι το κατέχουμε το άθλημα.
Create
Η δυνατότητα δημιουργίας
level
επιστρέφει και σε αυτή την έκδοση του LBP. Τώρα όμως με την οθόνη αφής, μπορείτε να δημιουργήσετε τα δικά σας minigames πολύ πιο γρήγορα! Έστω ότι θέλετε π.χ. να φτιάξετε έναν λαβύρινθο. Πολύ απλά σχεδιάζετε τις ευθείες του με το δάχτυλό σας και αυτό είναι όλο. Επίσης, με την κάμερα του PS Vita, βγάλαμε φωτογραφία τον εαυτό μας, τον εφαρμόσαμε στον Sackboy και στο τέλος του προσθέσαμε και extras, όπως μεγάλα μάτια ή χείλια κλόουν. Οι συνδυασμοί που μπορείτε να κάνετε στην δημιουργία του δικού σας παιχνιδιού, πραγματικά απογειώνουν το gameplay σε ένα άλλο επίπεδο. Όρεξη και φαντασία να έχετε μόνο. Κι ακόμα δεν είδαμε τίποτα, καθώς όπως μπορείτε να δείτε κι από το τρέιλερ, υπάρχει δυνατότητα εισαγωγής πραγματικών αντικειμένων στο παιχνίδι μέσω της κάμερας του PS Vita, η οποία στην προκειμένη περίπτωση θα τα σκανάρει.
Εν αναμονή
Όπως αντιλαμβάνεστε, το LittleBigPlanet στο PS Vita θα έχει αμέτρητες δυνατότητες. Στον τομέα των γραφικών δεν έχει παρουσιάσει κάποια βελτίωση, αλλά σε θέμα gameplay προσφέρει κάτι το τελείως πρωτοποριακό, πάντα για το συγκεκριμένο κοινό στο οποίο απευθύνεται. Η κυκλοφορία του έχει οριστεί για το 2012, ενώ είναι πολύ πιθανό να μην προλάβει το launch του PS Vita στις αρχές της χρονιάς. Σε κάθε περίπτωση, θα αποτελέσει must.
Μάνος Γρυπάρης
Διαβάστε το Review