Mass Effect 3: Το frame rate στο PS3
Τελικά δεν ήταν μόνο το Skyrim.
Στις 11 Νοεμβρίου 2011 το
The Elder Scrolls V: Skyrim
κυκλοφόρησε στην αγορά και προβλημάτισε στην έκδοση του PS3 λόγω του πεσμένου frame rate, το οποίο διορθώθηκε πριν από μερικές εβδομάδες.
Τώρα, το Mass Effect 3, το οποίο κυκλοφορεί επίσημα αύριο (ωστόσο θα το βρείτε σε πολλά καταστήματα από σήμερα) φαίνεται να αντιμετωπίζει θέματα με το frame rate του. Ευτυχώς όχι τόσο όσο το Skyrim, αλλά σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να το καταγράψουμε. Πιο συγκεκριμένα, όσοι έχετε κατεβάσει το demo θα έχετε διαπιστώσει ότι κάποιες φορές τα frames πέφτουν από τα 30 στα 20-25. Αυτό τελικά θα παραμείνει και στην τελική έκδοση, έως ότου η BioWare κυκλοφορήσει κάποιο νέο patch.
Αν συνέβαινε για πρώτη φορά κάτι τέτοιο, όλοι θα κατηγορούσαν την BioWare, όπως άλλωστε κατηγορήθηκε και η Bethesda. Στην πράξη όμως, δεν γίνεται οι εκδόσεις των μεγάλων games στο Xbox 360 να τρέχουν στα 30 frames και στο PS3 να "χάνουν". Αυτό λοιπόν έχει να κάνει με την διαχείριση της RAM, καθώς στο Xbox 360 έχουμε 512MB RAM μοιρασμένα μεταξύ CPU και κάρτας γραφικών, ενώ στο PlayStation 3 η CPU και η κάρτα γραφικών κρατούν από 256MB έκαστη. Με τις νέες engine όμως, η μνήμη που απαιτείται είναι ορισμένες φορές πάνω απ' τα 256MB κι αυτό αποτελεί σημαντικό μειονέκτημα για την κονσόλα της Sony, πόσο μάλλον για το προσεχές μέλλον. Ίσως οι κατασκευάστριες εταιρείες θα έπρεπε να σκεφτούν σοβαρά την δυνατότητα αναβάθμισης των κονσολών τους ώστε να αυξηθεί η διάρκεια ζωής τους.
Το Mass Effect 3 κυκλοφορεί αύριο Παρασκευή για PC, PS3 και Xbox 360. Αν έχετε και τα τρία format, ίσως θα χρειαστεί να επιλέξετε την έκδοση του Xbox 360 που υποστηρίζει και φωνητικές εντολές μέσω Kinect ή να περιμένετε για κάποιο patch στο PS3. Εναλλακτικά, υπάρχει και η πιο οικονομική έκδοση για PC, με το αξεπέραστο ποντικάκι που προσφέρει την καλύτερη δυνατή ακρίβεια. Η τελική επιλογή είναι δική σας.
Μάνος Γρυπάρης