Gamescom 2011: Συνέντευξη τύπου της Konami
Περισσότερο ανακεφαλαίωση, παρά ενημέρωση.
Στην φετινή Gamescom, η Konami δεν θέλησε να κάνει κάποια μεγάλη ανακοίνωση, κάτι που φάνηκε νωρίς κιόλας, από τον χαρακτήρα της συνέντευξης τύπου. Η αρχή δόθηκε με τον πρόεδρο της Konami Europe, Kunio Neo, ο οποίος με περηφάνια ανακοίνωσε ότι φέτος η Konami δημιούργησε ένα ολοκαίνουργιο τμήμα, με σκοπό να ασχοληθεί ειδικά με τα κοινωνικά δίκτυα τύπου Facebook και Twitter, έτσι ώστε οι καταναλωτές και ο τύπος να ενημερώνονται άμεσα για ότι νεότερο ανακοινώνει η εταιρία.
Με μεγάλη χαρά ανακοίνωσε ότι η Konami έχει συμφωνήσει με προγραματιστικές εταιρίες από τη Δύση για την συμπαραγωγή και τη δημιουργία νέων συναρπαστικών τίτλων, όπως το NeverDead. Ακόμα επισήμανε πως φέτος ο Frogger γίνεται 30 ετών και το Metal Gear αγγίζει τα 25 χρόνια από το έτος δημιουργίας του. Το Frogger είναι το γνωστό video game που εμφανίστηκε την δεκαετία του '80 και που σας ζητούσε απλά να περάσετε τον βάτραχο στον απέναντι δρόμο, αποφεύγοντας τα οχήματα. Στην Gamescom υπήρξαν μέχρι και μασκότ Frogger σε διάφορα χρώματα.
Doctor Lautree and the Forgotten Knights
Στη συνέχεια ακολούθησε η παρουσίαση του νέου τίτλου για το Nintendo 3DS, που ακούει στο όνομα Doctor Lautree and the Forgotten Knights. Ο εν λόγω τίτλος είναι ένα adventure game από την Konami και την Winkysoft, ενώ έχει σχεδιαστεί από τον Noriaki Okamura, υπεύθυνο για το Zone of the Enders επί εποχής 2001.
[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]
Όπως θα δείτε και στο τρέιλερ, το συγκεκριμένο παιχνίδι συνδυάζει πολλά και διασκεδαστικά minigames, με αποτέλεσμα να διασκεδάζει και να εξασκεί το μυαλό του σας. Η ιστορία του παιχνιδιού διαδραματίζεται εξ’ ολοκλήρου στο Παρίσι και αφορά το κυνήγι του θησαυρού του Βασιλιά Λουδοβίκου του 16ου.
Το Doctor Lautree and the Forgotten Knights θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη τον Νοέμβριο, αποκλειστικά για το Nintendo 3DS.
Silent Hill: Downpour
Επόμενος στη σκηνή ανέβηκε ο Brian Gomez, Design Director του Silent Hill: Downpour, ο οποίος αφού είπε λίγα λόγια σχετικά με την πορεία του Silent Hill, δήλωσε πως βρίσκεται στα σκαριά ένας τίτλος της σειράς για το PS Vita. Μας ενημέρωσε επίσης ότι το Silent Hill HD Collection, που αρχικά είχε ανακοινωθεί ως αποκλειστικότητα του PS3, τελικά θα κυκλοφορήσει και για το Xbox 360.
[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]
Το Silent Hill: Downpour θα έχει αρκετές διαφορές σε σχέση με αυτά που έχουμε συνηθίσει μέχρι τώρα από τους υπόλοιπους τίτλους της σειράς. Θα υπάρχουν αρκετά μικρά quests τα οποία θα ξετυλίγουν αργά και σταθερά την ιστορία του παιχνιδιού, όχι μόνο γύρω από τους πρωταγωνιστές, αλλά και γύρω από τους απλούς κατοίκους του Silent Hill. Το «πέρασμα» από τον ένα κόσμο στον άλλο, κάτι που μέχρι τώρα γινόταν υπό το άκουσμα της σειρήνας, πλέον θα γίνεται με την μορφή της πυκνής βροχής, εξου και η ονομασία Downpour.
Το Silent Hill: Downpour θα κυκλοφορήσει στις 25 Οκτωβρίου για PS3 και Xbox 360.
NeverDead
Ακολούθησε η παρουσίαση του NeverDead, του νέου third person shooter από την Konami και την Rebellion Developments. Ο Shinta Nojiri, ο οποίος είναι και παραγωγός του παιχνιδιού, ανέβηκε στη σκηνή και ξεκίνησε να περιγράφει τους μηχανισμούς του και τις ικανότητές του. Δεν παρέλειψε να αναφέρει πως στην μουσική του NeverDead συμμετέχουν οι Megadeath, οι οποίοι μάλιστα θα περιλαμβάνουν στο νέο τους άλμπουμ το ομότιτλο τραγούδι.
[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]
Ο πρωταγωνιστής του NeverDead ονομάζεται Bruce και είναι πολύ…αθάνατος. Για την ακρίβεια, είναι τόσο αθάνατος που μπορεί να τεμαχίζεται σε κομμάτια και στην συνέχεια ελέγχοντας τα άκρα του επανέρχεται στην κανονική του μορφή (κάτι σαν τον Terminator T-1000 ένα πράγμα). Στο multiplayer mode θα υπάρχει συνεργασία co-op τεσσάρων ατόμων, αλλά και η δυνατότητα ανταγωνιστικού gameplay.
[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]
Κλείνοντας, ο Shinta Nojiri έκανε μια φοβερή δήλωση: «Το NeverDead θα κυκλοφορήσει τον χειμώνα, υποθέτω», οπότε καταλαβαίνετε τι αυτοπεποίθηση υπάρχει όταν ο ίδιος ο παραγωγός είναι τόσο αβέβαιος.
Pro Evolution Soccer 2012
Ο μεγαλύτερος τίτλος στο συνέδριο της Konami, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο, ήταν το Pro Evolution 2012. Οι Jon Murphy και Shingo Takatsuka ανέβηκαν στη σκηνή και ξεκίνησαν να αναλύουν τα νέα χαρακτηριστικά που θα υπάρχουν στο νέο Pro Evolution Soccer. Αν και είναι ήδη γνωστό, χάρη στην νέα λειτουργία «Teammate Control», στο PES 2012 θα μπορούμε να ελέγξουμε έναν δεύτερο παίχτη και να τον μετακινήσουμε μέσα στο γήπεδο, είτε για να κάνουμε πιο αξιόλογα ανοίγματα, είτε για να εκμεταλλευτούμε σημαντικές ευκαιρίες σε στημένες φάσεις (κόρνερ, φάουλ κλπ).
[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]
Η A.I. του παιχνιδιού θα είναι αρκετά πιο ανεπτυγμένη, με τους συμπαίκτες μας να κάνουν εξαιρετικές κινήσεις στο χώρο και να τραβάνε πάνω τους τους αμυντικούς. Μέσω του mode “Football Life”, θα μπορούμε να κάνουμε καριέρα ποδοσφαιριστή, προπονητή και ιδιοκτήτη ομάδας. Επίσης, θα υπάρχει ένα νέο challenge mode με το οποίο θα μπορούμε να βελτιώσουμε την απόδοσή και τις δεξιότητες μας, αυξάνοντας παράλληλα και το επίπεδό μας. Στο PES 2012 θα μπορούμε να λάβουμε μέρος στις επίσημες διοργανώσεις της Uefa, αλλά και του Copa Libertadores.
[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]
Όπως θα παρακολουθήσετε και στο παραπάνω βίντεο, με την νέα υπηρεσία myPES θα μπορούμε να κάνουμε share τα online αποτελέσματα μας στον τοίχο του προφίλ μας στο Facebook και μέσω αυτού να ενημερωθούν και οι υπόλοιποι φίλοι μας. Επίσης θα υπάρχουν Leaderboards, στα οποία θα αναγράφονται οι βαθμολογίες μας και θα μπορούμε να τις συγκρίνουμε με τους φίλους μας.
Το Pro Evolution 2012 θα κυκλοφορήσει στις 29 Σεπτεμβρίου για PC, PS3 και Xbox 360. Για PS2, PSP και Wii θα κυκλοφορήσει στις 8 Νοεμβρίου, ενώ για 3DS και iOS αναμένεται να ανακοινωθεί στο μέλλον. Το demo του PES 2012 θα κυκλοφορήσει στις 23 Αυγούστου στο Xbox Live, ενώ μια μέρα αργότερα θα κυκλοφορήσει και στο Playstation Network.
Κλείνοντας
Η συνέντευξη τύπου της Konami δεν έκλεισε και με τις καλύτερες εντυπώσεις. Σε μια πολύ μικρή αίθουσα, είδαμε και ακούσαμε πράγματα τα οποία είχαν ήδη ξαναειπωθεί δυο μήνες πριν, στην E3 του Los Angeles. Το gameplay του NeverDead ήταν αρκετά πρωτοποριακό, αλλά προσωπικά εμένα η ατμόσφαιρα μου θύμιζε κάτι από Shadows of the Damned.
Πάντως, ένα από τα μεγάλα χαρτιά της Konami, το PES 2012, φαίνεται αρκετά ανανεωμένο και δυνατό και φαίνεται πως η Konami θα αρχίσει και πάλι να παίρνει τα πάνω της. Τέλος, ο πιο πολυαναμενόμενος τίτλος από πλευράς πωλήσεων, το Metal Gear Solid: Rising, δεν είχε την τιμητική του, παρότι έχει ένα τεράστιο κοινό στην ευρωπαϊκή αγορά.
Γιάννης Μπόκας
Τα βραβεία της Gamescom 2011
Η Gamescom 2011 ανακοίνωσε τους νικητές στις 8 κατηγορίες της.
Σε μία σημαντική χρονιά για το gaming, η φετινή Gamescom στέλνει το δικό της μήνυμα στην αγορά, καθώς στα βραβεία της ανέδειξε οκτώ μεγάλους νικητές που θα συζητηθούν τους προσεχείς μήνες.
Την προτίμηση των διοργανωτών στο κορυφαίο παιχνίδι της Gamescom συγκέντρωσε το πολυαναμενόμενο Battlefield 3, η ηχηρή απάντηση της EA στο Call of Duty, που ουσιαστικά πέταξε εκτός μεγάλους τίτλους, όπως το Diablo III και το Mass Effect 3. Οι υπόλοιποι νικητές ήταν λίγο πολύ γνωστοί, από τη στιγμή που δόθηκαν οι υποψηφιότητες στη δημοσιότητα, μιας και...πως να έχει αντίπαλο το Playstation Vita στην κατηγορία του καλύτερου hardware και ποιος να συγκρουστεί με την απόφαση των The Sims να γίνουν browser game;
Αναλυτικά οι νικητές σε κάθε κατηγορία:
Το καλύτερο game της Gamescom 2011
Battlefield 3,
Electronic Arts
[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]
Κατάφερε να υπερσκελίσει το Diablo III και αφού το έκανε αυτό δεν θα μπορούσε να έχει προβλήματα με τα υπόλοιπα video games παντώς τύπου. Στο GameWorld είχαμε μιλήσει από πολύ νωρίς για το διαμάντι που ετοιμάζει η EA.
Καλύτερο Hardware ή περιφερειακό
Playstation Vita,
Sony Computer Entertainment
[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]
Δεν υπήρχαν και πολλές αμφιβολίες για το σε ποιον θα κατέληγε το συγκεκριμένο βραβείο. Ο κολοσσός από την Ιαπωνία είχε απέναντι του κάτι (ομολογουμένως πρωτοποριακά) ακουστικά και ένα τιμόνι. Η φορητή κονσόλα της Sony είχε "κλειδώσει" το αποτέλεσμα στο Στοίχημα από την πρώτη στιγμή και εδώ εξηγούσαμε κάποιους από τους λόγους (λέγε με και τιμή).
Καλύτερο Παιχνίδι για Κονσόλα
Fifa 2012,
Electronic Arts
[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]
Το Mass Effect 3 το τρόμαξε λιγάκι, η αντεπίθεση όμως του Fifa έχει ξεκινήσει σε όλα τα επίπεδα και δεν θέλει πια να αποδείξει πως απλά είναι καλύτερο από το Pro. Κι εδώ έχουμε ένα preview φρέσκο σαν ζεστό ψωμί και κατευθείαν από την πηγή.
Καλύτερο Παιχνίδι για Φορητό
Uncharted: Golden Abyss,
Sony Computer Entertainment
[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]
Ούτε η μεταφορά του Resident Evil Revelations, πόσο μάλλον η 3D προσπάθεια του Mario Kart, ήταν ικανά να βάλουν από κάτω το πολύτιμο πετράδι της Sony που εκμεταλλεύεται πλήρως της λειτουργίες της καινούργιας της κονσόλας, κάτι που μπορέσαμε να διαπιστώσουμε και στο σχετικό preview από την Gamescom.
Καλύτερο Online Game
Star Wars: The Old Republic,
Electronic Arts
[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]
Ένα από τα μεγάλα στοιχήματα της EA έχει μπει στην τελική ευθεία. Εδώ το GameWorld σας είχε ενημερώσει για τη θέληση των δημιουργών του να το έχουν έτοιμο το φθινόπωρο, κάτι που τελικά δεν θα επιτευχθεί.
Καλύτερο Παιχνίδι για PC
Diablo III,
Blizzard Entertainment
[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]
Έπαιζε στην ουσία χωρίς αντίπαλο στη συγκεκριμένη κατηγορία, αν και δημιουργήθηκε το εξής παράδοξο: Βασικός του αντίπαλος ήταν το Battlefield 3, τον οποιό κέρδισε στην επιμέρους κατηγορία αλλά έχασε σε εκείνη για το καλύτερο παιχνίδι της Gamescom! Πιθανότατα οι διοργανωτές δεν θέλησαν να αφήσουν κανέναν παραπονεμένο. Από πρώτο χέρι, το GameWorld έμαθε τα νέα και τις διαθέσεις της Blizzard.
Καλύτερο Browser Game
The Sims Social,
Electronic Arts
[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]
Κι εδώ δεν θα μπορούσε να υπάρξει καμία έκπληξη. Αφού η κότα με τα χρυσά αυγά της EA αποφάσισε να κατέβει στον στίβο των browser games, οι υπόλοιποι παραμέρισαν.
Καλύτερο Οικογενειακό Παιχνίδι
Sesame Street: Once upon a time a monster,
Warner Bros Interactive Entertainment
[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]
Σε μια κατηγορία μάλλον αδιάφορη για τους περισσότερους, η κλασική συνταγή του Sesame Street και η υποστήριξη της Warner Bros, έφταναν για να φτιαχτεί ένα ποιοτικότατο παιχνίδι για τους αυριανούς -λέμε τώρα- hardcore players.
Συνοπτικά
Δε νομίζω πως περίμενε κανείς τρομερές εκπλήξεις στη φετινή Gamescom. Τα "μεγάλα μαγαζιά" έκαναν αισθητή την παρουσία τους με μερικά παιχνίδια-δολώματα (Diablo III, Battlefield 3, The Sims Social), δεν υπήρξε όμως κάποια συγκλονιστική αποκάλυψη. Ίσως αυτή να μας επιφυλάσσεται στις δύο και κάτι τελευταίες μέρες του event που έχουν απομείνει. Έτσι λοιπόν, δεν είχαμε και κάτι που να μας παραξενέψει επαρκώς στις αποκάλυψη των βραβείων. Οι επιλογές ήταν ποιοτικές, τα ονόματα ηχηρά, αλλά περισσότερο απ' όλα, σημασία έχει πως τα σπουδαία νέα βρίσκονται μπροστά μας.
Πρόδρομος Γιαγκόπουλος