Το GameWorld.gr αναζητά Forum Moderators (21 May 2018)

Το GameWorld.gr επιθυμεί να προσλάβει Forum Moderators.

Gamescom 2011

More
19 Aug 2011 19:55 #97534 by eliminator
Replied by eliminator on topic Gamescom 2011
Gamescom 2011: Συνέντευξη τύπου της Konami



Περισσότερο ανακεφαλαίωση, παρά ενημέρωση.

Στην φετινή Gamescom, η Konami δεν θέλησε να κάνει κάποια μεγάλη ανακοίνωση, κάτι που φάνηκε νωρίς κιόλας, από τον χαρακτήρα της συνέντευξης τύπου. Η αρχή δόθηκε με τον πρόεδρο της Konami Europe, Kunio Neo, ο οποίος με περηφάνια ανακοίνωσε ότι φέτος η Konami δημιούργησε ένα ολοκαίνουργιο τμήμα, με σκοπό να ασχοληθεί ειδικά με τα κοινωνικά δίκτυα τύπου Facebook και Twitter, έτσι ώστε οι καταναλωτές και ο τύπος να ενημερώνονται άμεσα για ότι νεότερο ανακοινώνει η εταιρία.

Με μεγάλη χαρά ανακοίνωσε ότι η Konami έχει συμφωνήσει με προγραματιστικές εταιρίες από τη Δύση για την συμπαραγωγή και τη δημιουργία νέων συναρπαστικών τίτλων, όπως το NeverDead. Ακόμα επισήμανε πως φέτος ο Frogger γίνεται 30 ετών και το Metal Gear αγγίζει τα 25 χρόνια από το έτος δημιουργίας του. Το Frogger είναι το γνωστό video game που εμφανίστηκε την δεκαετία του '80 και που σας ζητούσε απλά να περάσετε τον βάτραχο στον απέναντι δρόμο, αποφεύγοντας τα οχήματα. Στην Gamescom υπήρξαν μέχρι και μασκότ Frogger σε διάφορα χρώματα.

Doctor Lautree and the Forgotten Knights
Στη συνέχεια ακολούθησε η παρουσίαση του νέου τίτλου για το Nintendo 3DS, που ακούει στο όνομα Doctor Lautree and the Forgotten Knights. Ο εν λόγω τίτλος είναι ένα adventure game από την Konami και την Winkysoft, ενώ έχει σχεδιαστεί από τον Noriaki Okamura, υπεύθυνο για το Zone of the Enders επί εποχής 2001.

[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]

Όπως θα δείτε και στο τρέιλερ, το συγκεκριμένο παιχνίδι συνδυάζει πολλά και διασκεδαστικά minigames, με αποτέλεσμα να διασκεδάζει και να εξασκεί το μυαλό του σας. Η ιστορία του παιχνιδιού διαδραματίζεται εξ’ ολοκλήρου στο Παρίσι και αφορά το κυνήγι του θησαυρού του Βασιλιά Λουδοβίκου του 16ου.

Το Doctor Lautree and the Forgotten Knights θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη τον Νοέμβριο, αποκλειστικά για το Nintendo 3DS.

Silent Hill: Downpour
Επόμενος στη σκηνή ανέβηκε ο Brian Gomez, Design Director του Silent Hill: Downpour, ο οποίος αφού είπε λίγα λόγια σχετικά με την πορεία του Silent Hill, δήλωσε πως βρίσκεται στα σκαριά ένας τίτλος της σειράς για το PS Vita. Μας ενημέρωσε επίσης ότι το Silent Hill HD Collection, που αρχικά είχε ανακοινωθεί ως αποκλειστικότητα του PS3, τελικά θα κυκλοφορήσει και για το Xbox 360.

[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]

Το Silent Hill: Downpour θα έχει αρκετές διαφορές σε σχέση με αυτά που έχουμε συνηθίσει μέχρι τώρα από τους υπόλοιπους τίτλους της σειράς. Θα υπάρχουν αρκετά μικρά quests τα οποία θα ξετυλίγουν αργά και σταθερά την ιστορία του παιχνιδιού, όχι μόνο γύρω από τους πρωταγωνιστές, αλλά και γύρω από τους απλούς κατοίκους του Silent Hill. Το «πέρασμα» από τον ένα κόσμο στον άλλο, κάτι που μέχρι τώρα γινόταν υπό το άκουσμα της σειρήνας, πλέον θα γίνεται με την μορφή της πυκνής βροχής, εξου και η ονομασία Downpour.

Το Silent Hill: Downpour θα κυκλοφορήσει στις 25 Οκτωβρίου για PS3 και Xbox 360.

NeverDead
Ακολούθησε η παρουσίαση του NeverDead, του νέου third person shooter από την Konami και την Rebellion Developments. Ο Shinta Nojiri, ο οποίος είναι και παραγωγός του παιχνιδιού, ανέβηκε στη σκηνή και ξεκίνησε να περιγράφει τους μηχανισμούς του και τις ικανότητές του. Δεν παρέλειψε να αναφέρει πως στην μουσική του NeverDead συμμετέχουν οι Megadeath, οι οποίοι μάλιστα θα περιλαμβάνουν στο νέο τους άλμπουμ το ομότιτλο τραγούδι.

[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]

Ο πρωταγωνιστής του NeverDead ονομάζεται Bruce και είναι πολύ…αθάνατος. Για την ακρίβεια, είναι τόσο αθάνατος που μπορεί να τεμαχίζεται σε κομμάτια και στην συνέχεια ελέγχοντας τα άκρα του επανέρχεται στην κανονική του μορφή (κάτι σαν τον Terminator T-1000 ένα πράγμα). Στο multiplayer mode θα υπάρχει συνεργασία co-op τεσσάρων ατόμων, αλλά και η δυνατότητα ανταγωνιστικού gameplay.

[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]

Κλείνοντας, ο Shinta Nojiri έκανε μια φοβερή δήλωση: «Το NeverDead θα κυκλοφορήσει τον χειμώνα, υποθέτω», οπότε καταλαβαίνετε τι αυτοπεποίθηση υπάρχει όταν ο ίδιος ο παραγωγός είναι τόσο αβέβαιος.

Pro Evolution Soccer 2012
Ο μεγαλύτερος τίτλος στο συνέδριο της Konami, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο, ήταν το Pro Evolution 2012. Οι Jon Murphy και Shingo Takatsuka ανέβηκαν στη σκηνή και ξεκίνησαν να αναλύουν τα νέα χαρακτηριστικά που θα υπάρχουν στο νέο Pro Evolution Soccer. Αν και είναι ήδη γνωστό, χάρη στην νέα λειτουργία «Teammate Control», στο PES 2012 θα μπορούμε να ελέγξουμε έναν δεύτερο παίχτη και να τον μετακινήσουμε μέσα στο γήπεδο, είτε για να κάνουμε πιο αξιόλογα ανοίγματα, είτε για να εκμεταλλευτούμε σημαντικές ευκαιρίες σε στημένες φάσεις (κόρνερ, φάουλ κλπ).

[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]

Η A.I. του παιχνιδιού θα είναι αρκετά πιο ανεπτυγμένη, με τους συμπαίκτες μας να κάνουν εξαιρετικές κινήσεις στο χώρο και να τραβάνε πάνω τους τους αμυντικούς. Μέσω του mode “Football Life”, θα μπορούμε να κάνουμε καριέρα ποδοσφαιριστή, προπονητή και ιδιοκτήτη ομάδας. Επίσης, θα υπάρχει ένα νέο challenge mode με το οποίο θα μπορούμε να βελτιώσουμε την απόδοσή και τις δεξιότητες μας, αυξάνοντας παράλληλα και το επίπεδό μας. Στο PES 2012 θα μπορούμε να λάβουμε μέρος στις επίσημες διοργανώσεις της Uefa, αλλά και του Copa Libertadores.

[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]

Όπως θα παρακολουθήσετε και στο παραπάνω βίντεο, με την νέα υπηρεσία myPES θα μπορούμε να κάνουμε share τα online αποτελέσματα μας στον τοίχο του προφίλ μας στο Facebook και μέσω αυτού να ενημερωθούν και οι υπόλοιποι φίλοι μας. Επίσης θα υπάρχουν Leaderboards, στα οποία θα αναγράφονται οι βαθμολογίες μας και θα μπορούμε να τις συγκρίνουμε με τους φίλους μας.

Το Pro Evolution 2012 θα κυκλοφορήσει στις 29 Σεπτεμβρίου για PC, PS3 και Xbox 360. Για PS2, PSP και Wii θα κυκλοφορήσει στις 8 Νοεμβρίου, ενώ για 3DS και iOS αναμένεται να ανακοινωθεί στο μέλλον. Το demo του PES 2012 θα κυκλοφορήσει στις 23 Αυγούστου στο Xbox Live, ενώ μια μέρα αργότερα θα κυκλοφορήσει και στο Playstation Network.

Κλείνοντας
Η συνέντευξη τύπου της Konami δεν έκλεισε και με τις καλύτερες εντυπώσεις. Σε μια πολύ μικρή αίθουσα, είδαμε και ακούσαμε πράγματα τα οποία είχαν ήδη ξαναειπωθεί δυο μήνες πριν, στην E3 του Los Angeles. Το gameplay του NeverDead ήταν αρκετά πρωτοποριακό, αλλά προσωπικά εμένα η ατμόσφαιρα μου θύμιζε κάτι από Shadows of the Damned.

Πάντως, ένα από τα μεγάλα χαρτιά της Konami, το PES 2012, φαίνεται αρκετά ανανεωμένο και δυνατό και φαίνεται πως η Konami θα αρχίσει και πάλι να παίρνει τα πάνω της. Τέλος, ο πιο πολυαναμενόμενος τίτλος από πλευράς πωλήσεων, το Metal Gear Solid: Rising, δεν είχε την τιμητική του, παρότι έχει ένα τεράστιο κοινό στην ευρωπαϊκή αγορά.



Γιάννης Μπόκας


Τα βραβεία της Gamescom 2011


Η Gamescom 2011 ανακοίνωσε τους νικητές στις 8 κατηγορίες της.



Σε μία σημαντική χρονιά για το gaming, η φετινή Gamescom στέλνει το δικό της μήνυμα στην αγορά, καθώς στα βραβεία της ανέδειξε οκτώ μεγάλους νικητές που θα συζητηθούν τους προσεχείς μήνες.

Την προτίμηση των διοργανωτών στο κορυφαίο παιχνίδι της Gamescom συγκέντρωσε το πολυαναμενόμενο Battlefield 3, η ηχηρή απάντηση της EA στο Call of Duty, που ουσιαστικά πέταξε εκτός μεγάλους τίτλους, όπως το Diablo III και το Mass Effect 3. Οι υπόλοιποι νικητές ήταν λίγο πολύ γνωστοί, από τη στιγμή που δόθηκαν οι υποψηφιότητες στη δημοσιότητα, μιας και...πως να έχει αντίπαλο το Playstation Vita στην κατηγορία του καλύτερου hardware και ποιος να συγκρουστεί με την απόφαση των The Sims να γίνουν browser game;

Αναλυτικά οι νικητές σε κάθε κατηγορία:

Το καλύτερο game της Gamescom 2011
Battlefield 3, Electronic Arts

[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]

Κατάφερε να υπερσκελίσει το Diablo III και αφού το έκανε αυτό δεν θα μπορούσε να έχει προβλήματα με τα υπόλοιπα video games παντώς τύπου. Στο GameWorld είχαμε μιλήσει από πολύ νωρίς για το διαμάντι που ετοιμάζει η EA.

Καλύτερο Hardware ή περιφερειακό
Playstation Vita, Sony Computer Entertainment

[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]

Δεν υπήρχαν και πολλές αμφιβολίες για το σε ποιον θα κατέληγε το συγκεκριμένο βραβείο. Ο κολοσσός από την Ιαπωνία είχε απέναντι του κάτι (ομολογουμένως πρωτοποριακά) ακουστικά και ένα τιμόνι. Η φορητή κονσόλα της Sony είχε "κλειδώσει" το αποτέλεσμα στο Στοίχημα από την πρώτη στιγμή και εδώ εξηγούσαμε κάποιους από τους λόγους (λέγε με και τιμή).

Καλύτερο Παιχνίδι για Κονσόλα
Fifa 2012, Electronic Arts

[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]

Το Mass Effect 3 το τρόμαξε λιγάκι, η αντεπίθεση όμως του Fifa έχει ξεκινήσει σε όλα τα επίπεδα και δεν θέλει πια να αποδείξει πως απλά είναι καλύτερο από το Pro. Κι εδώ έχουμε ένα preview φρέσκο σαν ζεστό ψωμί και κατευθείαν από την πηγή.

Καλύτερο Παιχνίδι για Φορητό
Uncharted: Golden Abyss, Sony Computer Entertainment

[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]

Ούτε η μεταφορά του Resident Evil Revelations, πόσο μάλλον η 3D προσπάθεια του Mario Kart, ήταν ικανά να βάλουν από κάτω το πολύτιμο πετράδι της Sony που εκμεταλλεύεται πλήρως της λειτουργίες της καινούργιας της κονσόλας, κάτι που μπορέσαμε να διαπιστώσουμε και στο σχετικό preview από την Gamescom.

Καλύτερο Online Game
Star Wars: The Old Republic, Electronic Arts

[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]

Ένα από τα μεγάλα στοιχήματα της EA έχει μπει στην τελική ευθεία. Εδώ το GameWorld σας είχε ενημερώσει για τη θέληση των δημιουργών του να το έχουν έτοιμο το φθινόπωρο, κάτι που τελικά δεν θα επιτευχθεί.

Καλύτερο Παιχνίδι για PC
Diablo III, Blizzard Entertainment

[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]

Έπαιζε στην ουσία χωρίς αντίπαλο στη συγκεκριμένη κατηγορία, αν και δημιουργήθηκε το εξής παράδοξο: Βασικός του αντίπαλος ήταν το Battlefield 3, τον οποιό κέρδισε στην επιμέρους κατηγορία αλλά έχασε σε εκείνη για το καλύτερο παιχνίδι της Gamescom! Πιθανότατα οι διοργανωτές δεν θέλησαν να αφήσουν κανέναν παραπονεμένο. Από πρώτο χέρι, το GameWorld έμαθε τα νέα και τις διαθέσεις της Blizzard.

Καλύτερο Browser Game
The Sims Social, Electronic Arts

[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]

Κι εδώ δεν θα μπορούσε να υπάρξει καμία έκπληξη. Αφού η κότα με τα χρυσά αυγά της EA αποφάσισε να κατέβει στον στίβο των browser games, οι υπόλοιποι παραμέρισαν.

Καλύτερο Οικογενειακό Παιχνίδι
Sesame Street: Once upon a time a monster, Warner Bros Interactive Entertainment

[youtube:70vpaqw6]
[/youtube:70vpaqw6]

Σε μια κατηγορία μάλλον αδιάφορη για τους περισσότερους, η κλασική συνταγή του Sesame Street και η υποστήριξη της Warner Bros, έφταναν για να φτιαχτεί ένα ποιοτικότατο παιχνίδι για τους αυριανούς -λέμε τώρα- hardcore players.

Συνοπτικά
Δε νομίζω πως περίμενε κανείς τρομερές εκπλήξεις στη φετινή Gamescom. Τα "μεγάλα μαγαζιά" έκαναν αισθητή την παρουσία τους με μερικά παιχνίδια-δολώματα (Diablo III, Battlefield 3, The Sims Social), δεν υπήρξε όμως κάποια συγκλονιστική αποκάλυψη. Ίσως αυτή να μας επιφυλάσσεται στις δύο και κάτι τελευταίες μέρες του event που έχουν απομείνει. Έτσι λοιπόν, δεν είχαμε και κάτι που να μας παραξενέψει επαρκώς στις αποκάλυψη των βραβείων. Οι επιλογές ήταν ποιοτικές, τα ονόματα ηχηρά, αλλά περισσότερο απ' όλα, σημασία έχει πως τα σπουδαία νέα βρίσκονται μπροστά μας.


Πρόδρομος Γιαγκόπουλος

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
19 Aug 2011 20:54 #97540 by xristamati
Replied by xristamati on topic Gamescom 2011
δεν μπόρεσα να πάω αλλά θα το ήθελα πολύ. είναι κρίμα να χάνεις τέτοια γεγονότα

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
20 Aug 2011 16:21 #97586 by eliminator
Replied by eliminator on topic Gamescom 2011
Το single-player gaming αργοπεθαίνει



«Δε θα υπάρχει σε τρία χρόνια»

Μιλώντας σε event που διοργάνωσε η Sony στα πλαίσια της gamescom 2011, ο Mark Cerny ανέφερε πως το παραδοσιακό single-player gaming δεν θα υπάρχει σε τρία χρόνια. «Αυτή τη στιγμή, κάθεστε στο σαλόνι σας και παίζετε μόνοι σας ένα παιχνίδι. Το ονομάζουμε sp mission ή single-player campaign. Σε έναν κόσμο με Facebook, εγώ απλά δεν πιστεύω ότι αυτό πρόκειται να διαρκέσει», εξήγησε ο βετεράνος δημιουργός και σύμβουλος βιντεοπαιχνιδιών, ο οποίος έχει δουλέψει με τη Sony σε παιχνίδια όπως τα Crash Bandicoot, Jak and Daxter, Spyro και Ratchet & Clank.

Στη συνέχεια, έγινε λόγος για το μοναδικό τρόπο που το Demon Souls επιτρέπει σε άλλους παίκτες να συμμετάσχουν στο παιχνίδι μας, που -σύμφωνα με τον Cerny- αποτελεί τα πρώτα βήματα σε αυτή τη νέα κατεύθυνση: «Το αστείο πράγμα εδώ, είναι ότι δεν ξέρουμε ούτε πώς να το αποκαλέσουμε. Είναι single-player ή multiplayer; Δεν έχουμε βρει ακόμη τις λέξεις. Πιστεύω, πάντως, ότι αυτό θα είναι το πρότυπο, το 2014».

Λέτε να έχει δίκιο;

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
20 Aug 2011 17:30 #97588 by Πρόδρομος Γιαγκόπουλος
Κρίνοντας από εμένα και μόνο, λέω πως το να παίζω μοναχός μου είναι θέμα ζωτικής σημασίας...
Ο τύπος ίσως εννοεί πως δεν θα έχει χρήματα το Single player... Και σε αυτό συμφωνώ τα μάλα...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
20 Aug 2011 18:39 #97590 by Kostas Milonas
Replied by Kostas Milonas on topic Gamescom 2011
Κοιτα πιθανον να εννοει single-player εμπειριες με drop-in multiplayer, να μπαινει δηλαδη ενας φιλος σου οποτε θελει και να παιζετε μαζι το campaign.

Μονο ετσι εχει λογικη η δηλωση του, αλλιως το να εξαληφθει τελειως το single-player ειναι παραλογο...

http://gamercard.xboxresource.com/xbox_modern/asmilonGR

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
21 Aug 2011 13:08 #97595 by eliminator
Replied by eliminator on topic Gamescom 2011
Gamescom 2011: Formula One 2011



H Codemasters επιστρέφει με τo sequel της ομώνυμης σειράς.


Το F1 2010 ήταν ένας αξιόλογος τίτλος, αφού κατάφερε να ανέβει ψηλά στα charts της Ευρώπης, λαμβάνοντας πολλά βραβεία. Η συνέχεια ήταν ένα λογικό επακόλουθο και η Codemasters δεν δείχνει να αναπαύεται στις δάφνες της. Η engine της νέας έκδοσης έχει αρκετές βελτιώσεις, ενώ ετοιμάζονται μια σειρά από νέα χαρακτηριστικά για το multiplayer mode, καθώς και ανανέωση στον χειρισμό, ο οποίος έτυχε πολλών θετικών σχολίων από fans και reviewers.

Ένας από τους στόχους των developers φέτος είναι να ταιριάξουν τους πραγματικούς αγώνες με το παιχνίδι. Νέα πλάνα θα σας δείχνουν τι συμβαίνει στα παρασκήνια πριν και μετά από κάθε αγώνα, ενώ θα υπάρχει νέο σύστημα σχολιασμού από τους δημοσιογράφους και οι απαντήσεις που θα δίνετε στον τύπο θα έχουν άμεσες επιπτώσεις στη δημόσια εικόνα σας. Εγκωμιάστε την ομάδα σας και θα πάρετε καλύτερη υποστήριξη. Προκαλέστε τους ανταγωνιστές σας και δείτε να σας απαντάνε πίσω. Από πλευράς gameplay, οι developers θέλουν να έχετε εκείνο το συναίσθημα του ότι κυνηγάτε έναν οδηγό γύρο με γύρο κι έτσι έχουν προσαρμόσει το καινούργιο A.I. να παίζει όπως θα έκανε ένας πραγματικός άνθρωπος.

[youtube:3b0fots8]
[/youtube:3b0fots8]

Η νέα τεχνολογία φωτισμού που έχει προστεθεί, θα βοηθήσει στην ατμόσφαιρα του κάθε αγώνα, ιδιαίτερα στην μετάβαση της ημέρας σε νύχτα στο Abu Dhabi. Μια άλλη βασική βελτίωση είναι στο multiplayer, με ένα νέο co-op πρωτάθλημα για να παίξετε με έναν φίλο, καθώς και την δυνατότητα διαίρεσης της οθόνης στα δύο, γι 'αυτούς που θέλουν να παίξουν σε τοπική σύνδεση. Ένα τεράστιο αίτημα από τους fans της Formula One ήταν για την ένταξη του αυτοκινήτου ασφαλείας, το οποίο προστέθηκε μετά την υπογραφή των απαραίτητων εγγράφων. Μια άλλη μικρή αλλά σημαντική προσθήκη είναι τα τιμόνια της κάθε ομάδας να είναι ακριβώς τα πρωτότυπα. Έτσι, θα παρατηρήσετε πραγματικά τη διαφορά, αν παίζετε από την κάμερα μέσα από το cockpit του μονοθέσιου.

Κυκλοφορία
Υπάρχουν πολλές ακόμη προσθήκες στο παιχνίδι που έχουν προέλθει από την διαρκής εξέλιξη του ίδιου του αθλήματος, συμπεριλαμβανομένης και της προσθήκης του Nurburgring και του Ινδικού Grand Prix ως νέες τοποθεσίες. Ένα νέο τρέιλερ θα σας έρθει τη Δευτέρα 22 Αυγούστου, πριν το παιχνίδι βγει στην αγορά. Η κυκλοφορία του έχει οριστεί για τις 23 Σεπτεμβρίου, για PC, PS3, Xbox 360 και Nintendo 3DS. Αργότερα, αναμένεται και για το Playstation Vita. Στην beta που είδαμε στην Gamescom για το φορητό της Sony, παίζοντας μία διαθέσιμη πίστα, παρατηρήσαμε ότι ακόμη χρειάζεται μεγάλη βελτίωση στον τομέα των γραφικών. Το μέλλον θα δείξει για το κατά πόσο θα μπορέσει να ανταπεξέλθει σε υψηλές απαιτήσεις.



Σπύρος Λούης

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
22 Aug 2011 12:56 #97613 by eliminator

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
22 Aug 2011 16:48 #97625 by Άγγελος Φασούλης
Μπορείτε να δείτε αστεία και παρασκήνια από την Gamescom κάνοντας κλικ ΕΔΩ!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
26 Aug 2011 13:38 #97722 by Άγγελος Φασούλης


Η Gamescom θέλει αποκαλύψεις

Αλλού ο κόσμος κι αλλού οι μεγάλες ειδήσεις.

Κάθε καλοκαίρι γινόμαστε μάρτυρες στο ίδιο παραμύθι. Βλέπουμε σε μόνιμη βάση την έκθεση E3 στο Λος Άντζελες να συγκεντρώνει κάθε Ιούνιο όλα τα βλέμματα με τις αποκαλύψεις της και την Gamescom της Κολωνίας τον Αύγουστο να παίρνει ότι ξεροκόματο περισσεύει.

Δεν ζητάμε ελεημοσύνη σαν ευρωπαίοι. Ούτε γεννήσαμε εμείς το gaming. Τι να πούνε δηλαδή και οι Ιάπωνες με το Tokyo Game Show, το οποίο ακολουθεί τρίτο και καταϊδρωμένο τον Σεπτέμβριο και πλέον αναπαράγει τις ίδιες ειδήσεις, με μόνες σημαντικές αποκαλύψεις κάποιους αποκλειστικά Ιαπωνικούς τίτλους. Αλλά στην προκειμένη περίπτωση, όταν η Gamescom σε προσέλευση είναι η μεγαλύτερη έκθεση παγκοσμίως, φτάνοντας φέτος 275.000 επισκέπτες (ούτε E3 στα ντουζένια της να 'τανε) ε δεν μπορείς να κάτσεις με τα χέρια σταυρωμένα και να μην μιλήσεις.

Το timing
Τα αίτια αυτής της κατάστασης είναι πολλά. Καταρχήν χρονολογικά και μόνο αν το πάρει κανείς, όταν μία έκθεση διεξάγεται Ιούνιο μήνα και η τελευταία ήταν τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, οι μεγάλες ειδήσεις είναι λογικό να φυλάσσονται για εκεί. Αν για παράδειγμα μια προγραμματιστική εταιρεία έχει ετοιμάσει μία beta , είτε η beta είναι έτοιμη τον Δεκέμβριο, είτε τον Μάρτιο, θα περιμένει μέχρι την E3. Αντίθετα, για να εμφανιστεί στην Gamescom θα πρέπει να υπάρξουν εξελίξεις εντός δύο μηνών (Ιούνιος-Αύγουστος) πράγμα δύσκολο.

Οι αδιάφοροι
Ένας ακόμη λόγος είναι η αδιαφορία που παραδοσιακά ρίχνουν Nintendo και Microsoft στην έκθεση, χωρίς να βγάζουν συνεντεύξεις τύπου. Αν δεν έχεις τίποτα να δείξεις και θέλεις απλά να κάνεις μια ανακεφαλαίωση στη χειρότερη κάνε ότι έκανε φέτος η Konami. Μια ανακεφαλαίωση ειδήσεων. Αλλά δεν είσαι σε αυτό το επίπεδο. Όταν έχεις δικές σου κονσόλες παίζεις σε άλλη κατηγορία.

Βλέπουμε λοιπόν την Nintendo όχι μόνο να μην διεξάγει συνέντευξη τύπου, αλλά να μην "κατεβάζει" καν το Wii U . Όταν βγαίνεις και παρουσιάζεις μια κονσόλα στην E3 κι ο κόσμος την περιμένει πως και πως, δεν έχεις καμία δικαιολογία το να μην την έχεις διαθέσιμη στην Gamescom. Έστω για επίδειξη προς τους δημοσιογράφους. Μην βγεις λοιπόν μετά και διαμαρτυρηθείς ότι η κονσόλα σου "δεν πούλησε" για τους χ, ψ, λόγους (τιμή, ελάχιστα games στο launch κτλ). Μιλάμε για 275.000 κόσμου. Που αυτοί αν πουν όσα είδανε στον κύκλο τους καταλαβαίνετε για τι promotion μιλάμε. Αυτά τα νούμερα δεν τα έχει η "κλειστή" E3 ούτε κατά διάνοια.

Υπαίτια αλλά σε μικρότερο βαθμό είναι και η Microsoft. Αντί για συνέντευξη τύπου, αρκέστηκε άλλη μια χρονιά στο να προσκαλέσει δημοσιογράφους σε κλειστή εκδήλωση, παρουσιάζοντάς μας games για το Kinect τα οποία ήταν διαθέσιμα και στο περίπτερο της έκθεσης. Κάτι ανάλογο είχαμε δει και πέρυσι. Επιπρόσθετα, το πρώτο βράδυ των συνεντεύξεων τύπου κι ενώ η Gamescom δεν ήταν προσβάσιμη στον κόσμο (16/7), η Microsoft διοργάνωσε μία βραδινή εκδήλωση προς τους δημοσιογράφους, παρουσιάζοντας first-party και third-party games. Η εκδήλωση αυτή μετά βίας συγκέντρωσε 100 παρευρισκόμενους, καθώς δεν διαδόθηκε έγκαιρα σε όλους, ενώ θα μπορούσε άνετα να αντικαταστήσει την μεσημεριανή κλειστή εκδήλωση, προσφέροντας τουλάχιστον ομιλίες ουσίας.

Αντίθετα, η Sony και η Electronic Arts δείχνουν ότι σέβονται το ευρωπαϊκό κοινό. Ειδικά η Sony κρύβει παραδοσιακά κάποιες αποκαλύψεις, όπως το Resistance 3 πέρυσι ή τις πτώσεις τιμών και τα PS Vita games φέτος. Η Electronic Arts δίνει κι αυτή με τη σειρά της συνέντευξη τύπου στην Gamescom. Αμφότερες οι δύο εταιρείες μπορεί να μην μας αφήνουν με το στόμα ανοιχτό όπως στην E3, τουλάχιστον όμως το παλεύουν όσο μπορούν.

Το "παιχνίδι" παίζεται αλλού
Αν θέλουμε να πάμε το θέμα βαθύτερα, ένας τρίτος λόγος είναι ότι η πλειονότητα των developers και των publishers είναι εκτός Ευρώπης. Δύσκολα βρίσκεις στην ήπειρό μας προγραμματιστικές ομάδες όπως η Γερμανική Crytek ή οι Βρετανικές Media Molecule και Rocksteady Studios που μπήκαν τα τελευταία χρόνια δυναμικά στην αγορά. Όπως επίσης δεν βρίσκεις μεγάλο ευρωπαϊκό publisher όπως η Γαλλική Ubisoft.

Οι μεγάλοι developers που έχουν καθιερωθεί παγκοσμίως, όπως η id Software και η Epic Games ή όσοι έχουν και ρόλο publisher,όπως η Sony, η Microsoft, η Nintendo, η Capcom, η Konami, η Sega και πολλά άλλα ηχηρά ονόματα, προέρχονται παραδοσιακά από την Αμερική και την Ιαπωνία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το ενδιαφέρον να στρέφεται περισσότερο στην E3.

Τα media
Όσο για τα ΜΜΕ, όταν τα μεγαλύτερα sites είναι Αμερικάνικα, με ναυαρχίδες τα Gamespot IGN και GameTrailers, αντιλαμβάνεστε ότι η E3 είναι λογικό να προμοτάρεται με περισσότερες ειδήσεις και συνεντεύξεις. Ευτυχώς υπάρχουν αξιόλογα ευρωπαϊκά sites όπως το Eurogamer και το MCVUK που βοηθούν την κατάσταση. Βέβαια με δεδομένο το όνομά τους είναι δύσκολο να προτιμηθούν από τους Αμερικανούς, τουλάχιστον όμως αν συνεχίσουν έτσι θα κερδίσουν περισσότερους ευρωπαίους.

Η λύση
Οι Γερμανοί διοργανωτές κατάφεραν να κερδίσουν μεγαλύτερη αναγνώριση όταν μετέφεραν πρόπερσι την έκθεση από την Λειψία στην Κολωνία, μετονομάζοντάς την σε Gamescom. Αν θέλουν όμως να γίνουν Νο.1 και στις ανακοινώσεις τότε θα πρέπει να προχωρήσουν ένα βήμα παραπάνω. Αν η έκθεση διεξαγόταν τον Μάιο τότε ίσως θα είχε μια πιθανότητα να πάρει λόγω του timing τα σκήπτρα της δημοσιότητας από την E3. Στην παρούσα φάση όμως, η διεξαγωγή της στα μέσα Αυγούστου βολεύει σε θέμα προσέλευσης, καθώς είναι η ιδανική περίοδος για να μπορέσει ο κόσμος να πάρει την άδειά του.

Ωστόσο, περισσότεροι επισκέπτες σημαίνει αντίστοιχα περισσότερα έσοδα από τα εισιτήρια, αλλά και από τους εκθέτες. Άρα μία συνταγή που κερδίζει δύσκολα θα αλλάξει. Πόσο μάλλον όταν βλέπει κάποιος τα μεγάλα ονόματα να αδιαφορούν κατ’ επανάληψη. Εν τέλει, αν και εφόσον η ευρωπαϊκή βιομηχανία των games ανέβει σε υψηλότερες βαθμίδες, τότε θα μπορέσει μια έκθεση τέτοιου βεληνεκούς να ανέβει ακόμη πιο ψηλά. Προς το παρόν, έχει τον κυρίαρχο ρόλο στο θέμα προσέλευσης κοινού κι αυτό από μόνο του σημαίνει πολλά.


Μάνος Γρυπάρης

Please Log in or Create an account to join the conversation.