Ως συνήθως, ουσιαστικά θα συμφωνήσω με την τοποθέτησή σου alien. Ναι, η αλήθεια είναι ότι μετά το αρχικό μπαμ που το τοποθετώ κάπου στα 90s, τα RTS απέβαλαν σταδιακά το κομμάτι της σκέψης και περιορίστηκαν σε τακτικές της μορφής "φτιάξε πολλές από τις καλύτερες μονάδες που σου δίνει στην αποστολή και θα κερδίσεις". Βέβαια υπήρχαν πάντα και εξαιρέσεις, όπως π.χ. το Dark Crusade του πρώτου Dawn of War, όπου αν έπαιζες με τους eldar χρειαζόσουν οπωσδήποτε mixed units για επικρατήσεις ενάντια σε κάποιες φυλές. Σε κάθε περίπτωση πάντως, τα RTS απαιτούν περιορισμένη στρατηγική (με τη μορφή της grand strategy) σκέψη και δεν μπορούν να συγκριθούν με τα 4X games και τις τελείως διαφορετικές συγκινήσεις που μπορούν να σου προσφέρουν σε αυτόν τον τομέα. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι τα καθαρά 4X games δυστυχώς τείνουν πλέον να εκλείψουν. To Homeworld προφανώς δεν είναι 4X. Εγώ, που όπως ξέρεις alien είμαι και λίγο αυστηρός σε αυτά τα θέματα, δεν θα έβαζα ούτε τα εξαιρετικά κατά τ' άλλα Total War σε αυτή την κατηγορία, απλά γιατί το management τους είναι λίγο...εκλαϊκευμένο! Μην με παρεξηγήσετε, απλά δεν φτάνει στα επίπεδα του κορυφαίου για εμένα Master of Orion. Παιχνίδι - κόσμημα που πραγματικά στίβει το μυαλό...
Τempora mutantur et nos mutamur in illis