Το GameWorld.gr αναζητά Forum Moderators (21 May 2018)

Το GameWorld.gr επιθυμεί να προσλάβει Forum Moderators.

Πόσο Strategy είναι τα RTS

More
26 Jul 2013 11:34 #129199 by Φίλιππος Δαουκόπουλος
Με αφορμή την συζήτηση που είχαμε με τον GamesInquirer περί Homeworld και RTS, 4X και γενικά strategy/tactical μηχανισμών θέλω την γνώμη σας για το αν πιστεύετε οτι έχουν μεγάλη ή έστω επαρκή δόση στρατηγικής τα RTS παιχνίδια σε σχέση με άλλου είδους όπως τα κλασσικά TBS ή 4X.

Θεωρώ λοιπόν πως τα RTS δεν χρειάζονται τόση σκέψη και ανάλυση. Σίγουρα όσα έχουν διαχείριση βάσης γίνονται απαιτητικά αλλά σχεδόν πάντα τα resources είναι αρκετά και το pattern του χτισίματος επαναλαμβανόμενο.
Ούτως η άλλως πρέπει να μπορείς να παίζεις γρήγορα και συνήθως το γρήγορα δεν κάνει ποτέ καλό στην στρατηγική. Για αυτό και στο Total War η CA τα χώρισε αυτά τα στοιχεία. Με εξαίρεση κάποια Starcraft, Supreme Commander δεν με ταλαιπώρησαν ποτέ τα RTS (για αυτό και τα βαρέθηκα).

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
26 Jul 2013 11:48 #129202 by GamesEmperor
Δεν είμαι πολύ του RTS και εγώ για να τα κρίνω τόσο γενικά, αλλά ούτε και των 4Χ (φυσικά υπάρχουν και παιχνίδια που είναι και τα δύο μαζί, με διαφορετικούς τρόπους, από Total War μέχρι SOASE), από στρατηγική προτιμώ παιχνίδια που έχουν και λίγο RPG μέσα τους, όπως τα Fire Emblem και διάφορα άλλα Ανατολίτικα παιχνίδια Tactics. Βέβαια κατά καιρούς κόλλησα σε κανένα 4Χ σαν το Civilization (το ΙΙ) και κανένα RTS σαν το Warhammer: Dark Omen (που δεν έχει ούτε βάση, ούτε resources, παίζεις με συγκεκριμένα units στην καμπάνια και αν και βρίσκεις περισσότερα μέσω της ιστορίας μπορείς σε κάθε πίστα να βάλεις μόνο συγκεκριμένο αριθμό, όχι όλα). Αν το παιχνίδι μου αρέσει τότε μου αρέσει, άσχετα από το είδος και αν κάποιο άλλο παιχνίδι είχε περισσότερη έμφαση σε ένα στοιχείο ή όχι. Οι πραγματικοί οπαδοί τους να έχετε μια καλή συζήτηση!

Το ερασιτεχνικό μου blog στα Ελληνικά και στα Αγγλικά.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
26 Jul 2013 12:17 #129204 by Jester
Ως συνήθως, ουσιαστικά θα συμφωνήσω με την τοποθέτησή σου alien. Ναι, η αλήθεια είναι ότι μετά το αρχικό μπαμ που το τοποθετώ κάπου στα 90s, τα RTS απέβαλαν σταδιακά το κομμάτι της σκέψης και περιορίστηκαν σε τακτικές της μορφής "φτιάξε πολλές από τις καλύτερες μονάδες που σου δίνει στην αποστολή και θα κερδίσεις". Βέβαια υπήρχαν πάντα και εξαιρέσεις, όπως π.χ. το Dark Crusade του πρώτου Dawn of War, όπου αν έπαιζες με τους eldar χρειαζόσουν οπωσδήποτε mixed units για επικρατήσεις ενάντια σε κάποιες φυλές. Σε κάθε περίπτωση πάντως, τα RTS απαιτούν περιορισμένη στρατηγική (με τη μορφή της grand strategy) σκέψη και δεν μπορούν να συγκριθούν με τα 4X games και τις τελείως διαφορετικές συγκινήσεις που μπορούν να σου προσφέρουν σε αυτόν τον τομέα. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι τα καθαρά 4X games δυστυχώς τείνουν πλέον να εκλείψουν. To Homeworld προφανώς δεν είναι 4X. Εγώ, που όπως ξέρεις alien είμαι και λίγο αυστηρός σε αυτά τα θέματα, δεν θα έβαζα ούτε τα εξαιρετικά κατά τ' άλλα Total War σε αυτή την κατηγορία, απλά γιατί το management τους είναι λίγο...εκλαϊκευμένο! Μην με παρεξηγήσετε, απλά δεν φτάνει στα επίπεδα του κορυφαίου για εμένα Master of Orion. Παιχνίδι - κόσμημα που πραγματικά στίβει το μυαλό...

Τempora mutantur et nos mutamur in illis

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
26 Jul 2013 16:29 #129226 by Φίλιππος Δαουκόπουλος
Σαφώς και τα Total War δεν είναι 4Χ αν και με το πρώτο Medieval προς τα εκεί πήγαιναν. Αλλά είναι η καλύτερη πρόταση σήμερα για πραγματική στρατηγική. Για να καταλάβετε τι εννοώ στρατηγική ξεκινήστε να κάνετε ότι σας κατέβει στο total war πχ δώστε όλα τα λεφτά και φτιάξτε την καλύτερη μονάδα. Πάλι δεν πρόκειται να νικήσετε! Μπορεί ο εχθρός να σας στριμώξει και ενώ εσείς κατακτάτε λαούς αλλά έχετε αφήσει απροστάτευτα τα νώτα σας ο εχθρός να σας θερίσει. Και μετά θα περνάνε οι γύροι και θα προσπαθείτε να αντιστρέψετε την κατάσταση αλλά δεν θα μπορείτε.
Η ξεκινήστε μια μάχη με χάλια μονάδες και στείλτε τες χωρίς τακτική! Σφαγή!
Και αυτό είναι που μου αρέσει. Σου λέει το Total War δεν αρκεί να έχεις πολλές απο τις καλύτερες μονάδες σου ή πολύ στρατό (αν και αυτό βοηθάει) πρέπει να τις στήσεις σωστά και να δώσεις εντολές με σχέδιο και όχι γιούργια και οποιον πάρει ο Χάρος.

Ενα RTS που είχε μεγάλη δόση στρατηγικής ήταν το πρώτο starcraft γιατί τα resources τελείωναν για πλάκα, οι μονάδες δεν αντικαθίστοταν εύκολα ειδικά με τους protoss και γενικά έπρεπε να προσέχεις πολύ. Δεν είναι λίγες οι φορές που κάποιος παίκτης έφερνε ορδές από Battlecruiser νομίζοντας πως το Yamato θα έκανε όλη την δουλειά και τελικά έχανε από την άμυνα μου λόγω turret, ελάχιστων carrier και πολλών scout!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
26 Jul 2013 17:26 #129229 by Alex Filos
alien μιας και ο ίδιος αναφέρεις το Starcraft (και συμφωνώ απόλυτα), δε χρειάζεται να επιχειρηματολογήσω υπέρ των RTS και γιατί μπορούν να απαιτούν υψηλά επίπεδα στρατηγικής σκέψης.

Το ερώτημα, λοιπόν, γίνεται αν η πλειονότητα των RTS απαιτεί τη στρατιγική σκέψη που θέλει το μέσο turn-based ή 4x strategy. Αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να απαντηθεί εύκολα. Ως γνωστόν, το κύριο βάρος των RTS είναι συνήθως το multiplayer. Ακόμα κι αν οι μάχες ενάντια στον υπολογιστή μπορούν να κερδιθούν φτιάχνοντας μεγάλες ποσότητες από δυνατές μονάδες, δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι αυτό θα δουλέψει απέναντι σε ανθρώπους.

Το άλλο θέμα με τα RTS είναι τι ρόλο παίζει η στρατηγική σε σχέση με την ικανότητα χειρισμού των μονάδων σου (πχ micro) καθώς και με την ταχύτητα αντίλειψης και προσαρμογής στο τι γίνεται στον υπόλοιπο χάρτη (πχ macro ή όταν στο lol εξαφανίζεται κάποιος αντίπαλος από το χάρτη). Εδώ συγκρούονται οι καθαρά εγκεφαλικές πράξεις της στρατιγικής και της πρακτικής με αντανακλαστικά και ταχύτητα αντίληψης. Πιστεύω ότι η στρατηγική βρίσκεται σε δεύτερη μοίρα στα παιχνίδια που μπορείς να κερδίσεις μόνο και μόνο με την φυσική ικανότητα. Τα καλύτερα RTS είναι αυτά που βρίσκουν μια ισορροπία ανάμεσα σε αυτά τα στοιχεία, αν και κάθε παίχτης θα κλείνει προς εκείνα τα στοιχεία που προτιμά.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
26 Jul 2013 19:27 #129240 by Φίλιππος Δαουκόπουλος
Έχεις απόλυτο δίκιο σε αυτό που λες Vitril. Ο σκοπός δεν είναι να μειώσω τα RTS ή να αποδείξω πως δεν πρέπει να λέγονται στρατηγικής αλλά πάρα πολλά που έχω παίξει (ποιός θυμάται το KKND) ποτέ δεν μου έδωσαν την εντύπωση της στρατηγικής. Τον κανόνα του φτιάχνω βάση, βγάζω units και πάω για τα objectives ευτυχώς τον άλλαξε λίγο η Blizzard αλλά και πάλι.
Το πρώτο Age of Empires είχε περισσότερο βάρος με το γεγονός πως έπρεπε να χτίσεις σωστά την βάση σου όχι απλά να κάνεις τα κτήρια για να βγει στρατός.

Αλλά είναι όπως τα είπες. Με δεδομένο πως τα RTS είναι για γρήγορα ματς και πως ο αντίπαλος πολλές φορές είναι άνθρωπος δεν χρειάζεται να δώσουν βάρος.

Please Log in or Create an account to join the conversation.