Το GameWorld.gr αναζητά Forum Moderators (21 May 2018)

Το GameWorld.gr επιθυμεί να προσλάβει Forum Moderators.

Δημιουργία νέων games: Ποια engine χρησιμοποιείτε?

Poll: Ποια engine χρησιμοποιείτε στη δημιουργία video games? (was ended 0000-00-00 00:00:00)

Byond
No votes 0%
CryEngine
No votes 0%
Unity
1 33.3%
Unreal Engine 2
No votes 0%
Unreal Engine 3
2 66.7%
Αλλη
No votes 0%
Total number of voters: 3
Only registered users can participate to this poll
More
06 Dec 2014 18:27 - 06 Dec 2014 18:29 #153462 by Μάνος Γρυπάρης


Ποια engine χρησιμοποιείτε όταν δημιουργείτε video games?

Unity, Unreal Engine ή κάποια άλλη?

Οι Unity και Unreal είναι από τις πιο διαδεδομένες μηχανές σήμερα στην αγορά του game development. Ειδικά η Unity θεωρείται πολύ εύκολη κι αποτελεί σήμερα βάση για τα περισσότερα indie games.

Ψηφίστε κι αν θέλετε αιτιολογήστε.

[img
[img
[img


"Δεν με νοιάζει τι λες, αρκεί να λες σωστά το όνομά μου".
(George M. Cohan)
Attachments:
Last edit: 06 Dec 2014 18:29 by Μάνος Γρυπάρης.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
17 Feb 2015 21:39 - 17 Feb 2015 21:56 #156895 by Σταύρος Δήμου
Προσωπικά δεν έχω φτιάξει κάποιο game [(ακόμα) ελπίζω], είμαι σε φάση να παρακολουθώ διάφορα tutorials και να δοκιμάζω διάφορα πράγματα, και γενικά εξάσκησης στον προγραμματισμό.
Από αυτές τις 2 προσωπικά με έλκει περισσότερο η Unity, για 2-3 λόγους:

Ο ένας είναι οι scripting languages που διαθέτει και συγκεκριμένα η C#, την οποία μαθαίνω. Το καλό με τη C# είναι ότι την υποστηρίζει η Microsoft, προσφέροντας αρκετό υλικό εκμάθησης, καλά εργαλεία όπως το Visual Studio κτλπ, και ότι είναι πιο 'γενικής' χρήσης κατά κάποιο τρόπο. Μπορεί κάποιος να φτιάξει πχ και ένα πρόγραμμα απ το 0, οποιουδήποτε είδους. Ενώ απ' την άλλη η Unreal έχει Unrealscript,μόνο για την engine. Γενικά μου αρέσει σαν ιδέα η ιδέα του να μάθω μια γλώσσα, που να μπορώ να τη χρησιμοποιήσω και εκτός ενός και μόνο engine / ide / whatever. Δεν αποκλείω το γεγονός αν κάποια στιγμή ξέρω καλά την C# να φτιάξω και κάποιο πρόγραμμα, το οποίο να μην είναι απαραίτητα video game.

Εκτός αυτού, η πληθώρα tutorials που υπάρχουν για την Unity, ακόμα και τα scripts που μοιράζονται πολλοί online, λύνουν χέρια σε πολλές περιπτώσεις. Φυσικά υπάρχουν και για Unreal, αλλά μερικά περάσματα από τα forums των μηχανών,και ψαξίματα σε google / youtube, μου φαίνεται πως η κοινότητα της Unity είναι πιο θετική στο μοίρασμα γνώσεων, και τη βοήθεια αρχάριων.

Τέλος σκέφτομαι και το μοντέλο άδειας. Άλλο το να έχει εφάπαξ τιμή το εργαλείο, και άλλο να πληρώνεις πάγια και ποσοστά. Γενικά εμένα σαν μοντέλο μου αρέσει να ξέρω ότι υπάρχει μια τιμή, ώστε να πληρώσω και να 'ξεμπερδεύω'. Βέβαια και η Unity έχει ένα πρόγραμμα με συνδρομή, όπου προσφέρει το source code,και τηλεφωνικό support 24/7,αλλά αυτό πιστεύω είναι για μεσαία προς μεγάλα studio, προς το παρόν, και στο άμεσο μέλλον, δεν βλέπω να χρειάζομαι κάτι τέτοιο.

Αυτές τις μέρες πάντως άρχισα να ασχολούμαι λίγο με το Game Maker. Η βασική άδεια είναι λιώμα (50e), και έχει αρκετά αυτοματοποιημένα συστήματα, ώστε να μπορεί κάποιος να κάνει ένα prototype και να δοκιμάσει ιδέες σχετικά γρήγορα. Το κακό είναι ότι είναι προσανατολισμένο κυρίως στα 2d games,και έτσι υπάρχει μια έλλειψη στο functionality σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες μηχανές. Πιστεύω όμως πως για μικρά projects 1~6+ ατόμων - 2d platform / adventure κτλπ είναι μια χαρά.

Τα συμπεράσματά μου είναι πως στη κάθε μηχανή, θα υπάρχει κάτι που γίνεται καλύτερα ή πιο εύκολα από κάποια άλλη, και πιστεύω εν τέλει αυτό είναι και αυτό που τις διακρίνει, και δίνει στη κάθε μια τη δική της 'γεύση'.
Στη GameMaker για παράδειγμα, μου είναι πιο εύκολο και γρήγορο να βάλω π.χ. ένα χαρακτήρα στο παιχνίδι και να τον έχω να περπατάει και να κάνει διάφορα στην οθόνη. Στη Unity όμως μπορώ να φτιάξω όμορφα terrains με τα εργαλεία της για αυτό το σκοπό να έχουν περισσότερες επιλογές, και να είναι πιο εύκολα στη χρήση. Με το Unreal SDK δεν ασχολήθηκα πολύ να πω την αλήθεια, γιατί σαν defult έχει ένα σωρό 'πράγματα' σχετικά με FPS, και η ιδέα του να κάνω από-fps-οποιήση κάθε φορά που ανοίγω νέα scene/project δε μου αρέσει. (ανοίγω συχνά νέες scenes για να δοκιμάζω σε κάθε μια και κάτι διαφορετικό).

Για πρώτο 'σοβαρό' project (ίσως και δεύτερο...) με βλέπω να φτιάχνω κάτι με το Game Maker. Και αν στο μέλλον υπάρξουν χρήματα και χρόνος, πάμε για Unity.

edit: Μιας που είδα την ύπαρξή της στο poll,είπα να γράψω κάτι και για τη Cryengine. Είχα δοκιμάσει και κάνει διάφορα πράγματα με το sdk της Cryengine 2, που έρχεται μαζί με το install του Crysis. Από όσα sdks / engines έχω δοκιμάσει, μου φάνηκε προσωπικά να έχει το πιο φιλικό user interface, ωστόσο τότε τουλάχιστον στη Cryengine 2, υπήρχαν κάποια σοβαρά προβλήματα, τα οποία δεν ξέρω αν έχουν πλέον διορθωθεί. Ένα μέγιστο πρόβλημα ήταν το να κάνω import τα assets. Ολόκληρη φασαρία. Ήθελε σώνει και καλά η Cryengine να δουλεύω και να κάνω import / export τα assets σε proprietary formats των photoshop και 3ds max, με το μεν photoshop να έχει 800ε, και το 3ds max αν θυμάμαι καλά γύρω στα 3μιση χιλιάρικα ευρώ... :sick: Μεγάλη πατατιά αυτή. Δε ξέρω τι deal έκανε η Crytek με την Autodesk και την Adobe, αλλά αυτό με απώθησε πολύ. Επίσης, τότε παλιά που προσπαθούσα να φτιάξω maps για το Crysis, συχνά η Cryengine κράσαρε λόγο μνήμης. Λες και ζούμε στο 1990.
Last edit: 17 Feb 2015 21:56 by Σταύρος Δήμου.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
18 Feb 2015 10:33 - 22 Feb 2015 17:04 #156912 by Πας Παρτού
Δεν φτιάχνω παιχνίδια, αλλά να πω μια γνώμη.

Κατ' αρχήν θεωρώ εξαιρετικής σημασία να μπει σε υψηλή προτεραιότητα η υποστήριξη σε ελεύθερες μηχανές. Οπότε πρέπει να υπάρξει ένας πρώτος διαχωρισμός σε ελεύθερες και ανελεύθερες μηχανές.

ελεύθερο λογισμικό

Το πρώτο που μού έρχεται στο μυαλό είναι το blender. Το οποίο έχει και την δική του μηχανή en.wikipedia.org/wiki/Blender_Game_Engine

Επίσης το SuperTuxKart μού ήρθε στο μυαλό και βλέπω ότι χρησιμοποιεί την irrlicht
en.wikipedia.org/wiki/Irrlicht_Engine

H id tech επίσης (Doom/Quake) πάνω στην οποία βασίζονται τα Xonotic και The Dark Mod

Και επίσης άλλα πολλά παιχνιδια όπως 0ad το καθένα με την δική του μηχανή.

Ανελεύθερο λογισμικό

Έχω περισσότερη θετική προκατάληψη στην unreal. Και επίσης αξίζει να σημειωθεί για την unity ότι είναι σε μεγάλο βαθμό freeware και θεωρείται «εύκολη». Από εκεί και πέρα δεν θάβω τις υπόλοιπες αλλά...

Αν δεν υποστηρίζει λίνουξ, μακρυά! (ακόμα και αν νομίζετε ότι δεν θα σας ενδιαφέρει το λίνουξ ή δεν σκοπεύετε να το υποστηρίξετε τουλάχιστον άμεσα)
Αν κάπου εμπλέκεται η Adobe, μακρυά!
Last edit: 22 Feb 2015 17:04 by Πας Παρτού.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
18 Feb 2015 15:10 - 18 Feb 2015 15:12 #156918 by Σταύρος Δήμου
Με το blender είχα ασχοληθεί λίγο, για να παραμετροποιήσω κάτι μοντέλα, αλλά το μέρος του σαν game engine είναι σε εμβρυακό επίπεδο, και δεν συγκρίνεται με άλλες επιλογές δωρεάν ή φθηνού proprietary λογισμικού όπως game maker και unity.
Πιστεύω όμως πως η γνώση χρήσης του Blender σαν εργαλείο για φτιάξιμο 3d μοντέλων είναι πολύ θετικό προσόν. Γιατί τα άλλα προγράμματα 3d modelling κοστίζουν πάμπολλες χιλιάδες ευρώ.
Το κακό τότε που ασχολιόμουν ήταν η ασυμβατότητα και οι διαφορές στο user interface μεταξύ των διαφορετικών εκδόσεων.
Για παράδειγμα ήθελα να μάθω πως να κάνω το x πράγμα, και παρακολουθώντας ένα tutorial στο youtube, μου έλεγε το βίντεο "κάνε κλικ στο κουμπί a, και στο παράθυρο που θα εμφανιστεί κάνε κλικ στην επιλογή b." Ε,θα έκανα κλικ στο κουμπί a, αλλά στο παράθυρο δεν θα υπήρχε η επιλογή b, επειδή το tutorial ήταν στην έκδοση 2.46,και εγώ είχα την τελευταία,όπου την επιλογή b την είχαν πάει στο παράθυρο που εμφανίζεται όταν κάνεις κλικ το κουμπί c. Για την καινούρια έκδοση δεν υπήρχε tutorial για το πως να κάνεις αυτό το πράγμα, και έτσι έκανα εγκατάσταση την παλαιότερη έκδοση 2.46. Αργότερα που θέλησα να μάθω πως να κάνω κάτι άλλο όμως, δε βρήκα κανένα tutorial για την έκδοση 2.46, αλλά βρήκα για τη καινούρια έκδοση...
Τελικά παράτησα γενικά το 3d modelling και είπα να ασχοληθώ μόνο στον προγραμματισμό και τη χρήση κώδικα, γιατί εκεί τουλάχιστον υπάρχει μια άλφα σταθερότητα. Το πως γράφεις μια εντολή IF σε μια συγκεκριμένη γλώσσα προγραμματισμού, παραμένει πάντα το ίδιο, ακόμα και δεκαετίες αργότερα.
Last edit: 18 Feb 2015 15:12 by Σταύρος Δήμου.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
03 Mar 2015 20:32 #157582 by Πας Παρτού
Η unreal κάνει σημαντικά βήματα για να γίνει ακόμα πιο ανταγωνιστική επιλογή νέο αρκετά σημαντικό. Σε σχόλιο σε αυτό το νέο είδα αναφορά στην μηχανή Godot (από έναν χρήστη της που την προτιμάει επειδή λέει είναι πανάλαφρη και ελεύθερη).
en.wikipedia.org/wiki/Godot_%28game_engine%29

StavrosDimou wrote: Με το blender είχα ασχοληθεί λίγο, για να παραμετροποιήσω κάτι μοντέλα, αλλά το μέρος του σαν game engine είναι σε εμβρυακό επίπεδο, και δεν συγκρίνεται με άλλες επιλογές δωρεάν ή φθηνού proprietary λογισμικού όπως game maker και unity.

Το blender μού ήρθε πρώτο στο μυαλό ακριβώς επειδή είναι γνωστό ως εργαλείο για 3δ μοντέλα. Από εκεί και πέρα φαίνεται να σού διαφεύγει ο λόγος που διαχωρίζω το ελεύθερο λογισμικό με το ανελεύθερο (ανεξαρτήτως αν είναι δωρεάν, φτηνό ή ακριβό). Το ελεύθερο μάς ανήκει. Το ελεύθερο λογισμικό πρέπει να υποστηριχθεί ακριβώς επειδή είναι ελεύθερο. Δεν είμαι από αυτούς που λένε ότι πάση θυσία πρέπει να αποφεύγουμε το ανελεύθερο λογισμικό αλλά σαφώς το λογικό είναι να χρησιμοποιείται το κατάλληλο εργαλείο. Από την άλλη κάθε επένδυσή μας πρέπει να είναι όσο γίνεται προς το ελεύθερο λογισμικό ακριβώς για να γίνει το κατάλληλο εργαλείο.

Please Log in or Create an account to join the conversation.