Το GameWorld.gr αναζητά Forum Moderators (21 May 2018)

Το GameWorld.gr επιθυμεί να προσλάβει Forum Moderators.

Δυστυχήματα με τρένα στα Τέμπη

More
13 Apr 2021 13:48 - 08 Mar 2023 21:44 #249336 by Blood Prince


13 Απριλίου 2003
18 χρόνια από τη τραγωδία στα Τέμπη
  
13 Απριλίου 2003, η ημέρα που γράφτηκε μια ανείπωτη τραγωδία. 18 χρόνια μετά το τροχαίο δυστύχημα που κόστισε τη ζωή σε 21 μαθητές.13 Απριλίου 2003: Πέρασαν 18 ολόκληρα χρόνια από την τραγωδία στα  Τέμπη  που πάγωσε και βύθισε το πανελλήνιο στο πένθος, όταν 21 μαθητές από το Μακροχώρι Ημαθίας άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο. Το απόγευμα της Κυριακής  13 Απριλίου  2003 ένα λεωφορείο με μαθητές της πρώτης Λυκείου επέστρεφε στο Μακροχώρι Ημαθίας από εκδρομή στην  Αθήνα .Ήταν Κυριακή, μια νταλίκα ερχόταν από την αντίθετη πλευρά. Μετέφερε νοβοπάν. Ο οδηγός έχασε τον έλεγχο και μπήκε στο αντίθετο ρεύμα. Τα νοβοπάν και οι μελαμίνες γλίστρησαν και άρχισαν να σκορπίζονται στον δρόμο. Μερικά από αυτά βρήκαν το λεωφορείο. Όπως και η νταλίκα. Η «καρότσα» μάλιστα της νταλίκας, δεν βρήκε απλά το λεωφορείο, αλλά το «θέρισε» σε όλο το μήκος του.

Οι αιτίες της σύγκρουσης αναλύθηκαν λεπτομερώς αλλά δεν διευκρινίστηκαν ποτέ 100 %. Ο οδηγός της νταλίκας οδηγούσε 6 ώρες χωρίς διάλειμμα και τα ελαστικά του δεν ήταν σε καλή κατάσταση. Από την άλλη πλευρά, το λεωφορείο που μετέφερε τους μαθητές κρίθηκε ακατάλληλο λόγω παλαιότητας και έπρεπε να αποσυρθεί μήνες πριν.

Η δίκη για το πολύνεκρο  τροχαίο
Η δίκη έγινε τον Οκτώβριο του 2008. Ο οδηγός του λεωφορείου αθωώθηκε, ενώ ο οδηγός της νταλίκας καταδικάστηκε σε κάθειρξη 15 ετών. Οι ιδιοκτήτες της νταλίκας και του εργοστασίου νοβοπάν καταδικάστηκαν από 4 έως 14 χρόνια.Η εταιρεία κατέβαλλε επίσης το ποσό των 8.500.000 ευρώ στις οικογένειες των αδικοχαμένων μαθητών. Όπως είπε ο αντιδήμαρχος Βέροιας το 2012, Θ. Θεοδωρίδης «παρά τις τιμωρίες, παρά τις αποζημιώσεις, τα παιδιά του Μακροχωρίου δεν θα γυρίσουν ποτέ πίσω».

[IMG


Chaos isn’t a pit. Chaos is a ladder. Many who try to climb it fail and never get to try it again. The fall breaks them. And some are given a chance to climb. They refuse or they cling to realm or the gods or love. Illusions. Only the ladder is real. The climb is all there is.
Peter Baylish

Last edit: 08 Mar 2023 21:44 by Μάνος Γρυπάρης.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
08 Mar 2023 21:39 - 08 Mar 2023 21:48 #270125 by Μάνος Γρυπάρης
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Στους 57 οι νεκροί από την τραγωδία - Έχουν ταυτοποιηθεί οι 24

Είχαν δηλωθεί 56 αγνοούμενοι στην Αστυνομία - Προφανώς, ένας επιβάτης δεν έχει αναζητηθεί από τους οικείους του - Ενημερώνονται οι οικογένειες των θυμάτων - 48 νοσηλεύονται, έξι σε ΜΕΘ

Στους 57 ανέρχονται μέχρι στιγμής οι νεκροί από το τραγικό  δυστύχημα στα Τέμπη  ενώ οι αγνοούμενοι που έχουν δηλωθεί στην Αστυνομία είναι 56, όπως τόνισε σε επίσημη ενημέρωση η εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, αστυνόμος β', Κωνσταντία Δημογλίδου.

Σε νοσοκομεία βρίσκονται 48 άτομα για νοσηλεία, έξι εκ των οποίων σε ΜΕΘ. Την ίδια ώρα, μια γυναίκα με σοβαρά εγκαύματα διακομίστηκε στη ΜΕΘ του «Παπανικολάου», σε ειδική μονάδα.



Παράλληλα, η διαδικασία ταυτοποίησης συνεχίζεται στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας. Για τη διαδικασία βιολογικής ταυτοποίησης μέχρι στιγμής έχουν ληφθεί 55 δείγματα από τις σορούς, 52 δείγματα από συγγενείς των επιβατών, καθώς και 26 δείγματα από ανθρώπινα μέλη. Η συγκεκριμένη διαδικασία γίνεται από τα ειδικά εγκληματολογικά εργαστήρια της Ελληνικής Αστυνομίας κατά προτεραιότητα προκειμένου να ολοκληρωθεί αυτή η επώδυνη διαδικασία.

Έχουν γίνει 24 ταυτοποιήσεις σορών και ενημερώνονται σταδιακά οι οικογένειες των θυμάτων. Στην αμαξοστοιχία φαίνεται πως επιβιβάστηκαν σε ενδιάμεσους σταθμούς και άλλοι επιβάτες που θα πλήρωναν μέσα στο τρένο ή ακόμη και λαθρεπιβάτες, που είναι αριθμητικά ακαταχώρητοι. H διαφορά στον αριθμό των 57 νεκρών με τους 56 δηλωμένους ως αγνοούμενους υφίσταται, γιατί δεν αποκλείεται κάποιος να επέβαινε στο τρένο και να μην είχε δηλωθεί στην αστυνομία από τους συγγενείς του. 



«Αν και κατά κανόνα η διαδικασία του DNA διαρκεί πολλές ημέρες, έχουν καταβληθεί προσπάθειες να ολοκληρωθεί μέχρι αύριο. Οι οικείοι και συγγενείς των θυμάτων όταν θα ολοκληρώνεται η ταυτοποίηση θα ενημερώνονται από τον Επικεφαλής της ομάδας αναγνώρισης της ΕΛΑΣ και τον ειδικό ψυχολόγο της Αστυνομίας και θα προχωρά η διαδικασία παραλαβής της σορού», υπογράμμισε η κυρία Δημογλίδου.

Όπως αναφέρθηκε, οι συνθήκες κάτω από τις οποίες επιχειρούν οι διασώστες παραμένουν δύσκολες καθώς κομμάτια του τρένο έχουν μεταμορφωθεί σε άμορφες μάζες. Κατά την επίσημη ενημέρωση εκτιμάται ότι μέχρι αύριο το μεσημέρι θα ολοκληρωθεί η έρευνα.

Τα γερανοφόρα οχήματα έχουν ανασηκώσει τα δύο βαγόνια, τόσο το πρώτο επιβατικό της β’ θέσης, όσο και το βαγόνι – εστιατόριο. Ταυτόχρονα, οι πυροσβέστες αφαιρούν τμηματικά τα μεταλλικά στοιχεία τους, προκειμένου να διευκολυνθεί η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού, σύμφωνα με τον Εκπρόσωπο Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, Πύραρχο, Βασίλειο Βαθρακογιάννη.




Τέμπη: Ο δεύτερος σταθμάρχης έφυγε από τη βάρδια γιατί του ζητούσε σουβλάκια ο γιος του11:43, Τρίτη 07 Μαρτίου 2023   Νέες πληροφορίες έρχονται στο φως για την τραγωδία στα  Τέμπη . Σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, o δεύτερος σταθμάρχης έφυγε από τη βάρδια γιατί του ζήτησε σουβλάκια ο γιος του.Επειδή το κατάστημα έκλεινε στις 23:00, ζήτησε να φύγει λίγο νωρίτερα. Υπέγραψε στο βιβλίο παράδοσης – παραλαβής ότι έφυγε στις 22:30. Ο σταθμάρχης αναμένεται να καταθέσει.Οι έρευνες των Αρχών επικεντρώνονται στα πρόσωπα που έπαιξαν κομβικό ρόλο στη διαχείριση του δυστυχήματος στα Τέμπη, χωρίς ωστόσο να μπορέσουν να το αποτρέψουν. Την πρώτη αποτίμηση των δεδομένων και του υλικού που έχει συλλεχθεί θα κάνουν σήμερα η ανακρίτρια Λάρισας και οι δικαστικοί πραγματογνώμονες που ορίστηκαν από την πρώτη στιγμή για το δυστύχημα στα Τέμπη.Τα επόμενα βήματα στην έρευναΣύμφωνα με πληροφορίες, η δικαστική λειτουργός με την βοήθεια των πραγματογνωμόνων θα ενημερωθεί για τα στοιχεία που έχει μέχρι στιγμής στη διάθεσή της η έρευνα και θα αξιολογήσουν από κοινού το υλικό, ώστε να δημιουργηθεί ο “χάρτης” της πορείας και των επόμενων βημάτων.Ανάμεσα στα κρίσιμα δεδομένα που θα αξιολογηθούν και ενδεχομένως δώσουν απαντήσεις για εκείνα που συνέβησαν πριν την μοιραία σύγκρουση είναι και το καταγραφικό της επιβατικής αμαξοστοιχίας , που είναι στη διάθεση των Αρχών, αλλά και όσα αποτυπώθηκαν στο κέντρο ελέγχου κίνησης. Τα δεδομένα θεωρούνται σημαντικά, καθώς αναμένεται να συμβάλουν στην ανασύνθεση των αιτιών που οδήγησαν στην μοιραία σύγκρουση.Η βοήθεια των πραγματογνωμόνων σε αυτό το σημείο είναι πολύτιμη καθώς αυτοί θα δώσουν το στίγμα για την αποσαφήνιση ειδικών, τεχνικών θεμάτων που αφορούν τα ευρήματα, την εξήγηση μαρτυριών, συνομιλιών, βιντεοληπτικού υλικού και άλλων δεδομένων, ώστε να καταγραφούν οι συγκλήσεις και αποκλίσεις σε σοβαρότατα θέματα.Ο “χάρτης” που θα διαμορφωθεί θα είναι και αυτός που θα τροφοδοτήσει τις επόμενες κινήσεις του ανώτερου δικαστικού λειτουργού που θα αναλάβει την έρευνα μετά την σύγκληση Ολομέλειας Εφετών Λάρισας που αναμένεται να συγκληθεί άμεσα.Τέσσερα άτομα ήταν υπεύθυνα για όσα έγιναν στη βάρδια:
  • Ο σταθμάρχης της Λάρισας που έκανε το μοιραίο λάθος
  • Ο επιθεωρητής, ο οποίος τοποθέτησε τον 59χρονο στην εν λόγω βάρδια
  • Ο σταθμάρχης βάρδιας 14.00-23.00 που έφυγε μισή ώρα νωρίτερα και τον άφησε μόνο του
  • Ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων που δεν αντέδρασε στην κίνηση του τρένου στην άνοδο

 

[img
[img
[img


"Δεν με νοιάζει τι λες, αρκεί να λες σωστά το όνομά μου".
(George M. Cohan)
Last edit: 08 Mar 2023 21:48 by Μάνος Γρυπάρης.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
08 Mar 2023 23:16 #270126 by Μάνος Γρυπάρης
Οι 2 ήρωες των Τεμπών: Ο 20χρονος Ανδρέας Αλικανιώτης και ο 18χρονος Άγγελος Τσιαμουράς που έσωσαν δεκάδες επιβάτες.


[img
[img
[img


"Δεν με νοιάζει τι λες, αρκεί να λες σωστά το όνομά μου".
(George M. Cohan)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
09 Mar 2023 11:27 #270136 by Nikos Georgopoulos
Σταθμάρχης στη Γερμανία είχε σκοτώσει 12 άτομα και τραυματίσει 89 επειδή έπαιζε το mobile game Dungeon Hunter 5




Το 2016 πριν...φτιαχτεί το δίκτυο.

Το να παίζεις games εν ώρα εργασίας απαγορεύεται. Ωστόσο, ένας Γερμανός σταθμάρχης το 2016 σκότωσε 12 επιβάτες και τραυμάτισε 89, καθώς έπαιζε το mobile game Dungeon Hunter 5.

Στις 9/2/2016 στη Γερμανία, ο σταθμάρχης Michael Paul λαμβάνει την εντολή να θέσει σε λειτουργία τον μηχανισμό σηματοδότησης. Αυτό που δεν λειτουργεί στην Ελλάδα δηλαδή! Όμως όλη η προσοχή του ήταν στραμμένη αλλού. Έχει συνδεθεί στο Internet και παίζει το Action RPG Dungeon Hunter 5 της Gameloft. Εκείνη την ώρα πάτησε λάθος κουμπιά. Το αυτόματο σύστημα (που επίσης δεν έχουμε στην Ελλάδα) αναγνωρίζει ότι από την άλλη κατεύθυνση της επίμαχης διαδρομής, που είναι μια γραμμή, κινείται αμαξοστοιχία, στην οποία σταθμάρχης έδωσε πράσινο φως και κατευθύνεται στο Μπαντ Άϊμπλινγκ της Βαυαρίας.



Ο σταθμάρχης όμως δεν έδωσε καμία σημασία, συνέχισε να παίζει και πάτησε...για 2η φορά χειροκίνητα το λάθος κουμπί. Το τρένο πέρασε τον κόκκινο σηματοδότη και ανοίγει ταχύτητα. Από την άλλη κατεύθυνση κινείται και το άλλο τρένο. Και τα δύο μεταφέρουν 150 επιβάτες. Η μετωπική σύγκρουση είναι αναπόφευκτη και σφοδρή. 12 νεκροί και 89 τραυματίες, πολλοί εξ αυτών σοβαρά.

Φυσικά σύμφωνα με τον κανονισμό των Γερμανικών Σιδηροδρόμων απαγορεύεται η χρήση ιδιωτικού κινητού εν ώρα υπηρεσίας. Ο σταθμάρχης δικάζεται και καταδικάζεται σε φυλάκιση 3,5 χρόνων για ανθρωποκτονία εξ αμελείας.

Το δίκτυο έκτοτε αναβαθμίστηκε
Επειδή μιλάμε για 2016 τα τότε τρένα στη Γερμανία είχαν δύο δικλείδες ασφαλείας όπως βλέπετε. Την σηματοδότηση, αλλά και την προειδοποίηση αν γίνει ανθρώπινο λάθος. Φυσικά μετά το ατύχημα έγιναν εργασίες για πρόσθετα μέτρα ασφαλείας και αρκετές αναβαθμίσεις του δικτύου. Στον αντίποδα, παρότι η ελληνική κυβέρνηση αγόρασε από το 2000 συστήματα GPS, μέχρι και σήμερα δεν τα έχει εγκαταστήσει, με αποτέλεσμα να γίνει η τραγωδία στα Τέμπη, η οποία οφειλόταν σε...ένα μόλις ανθρώπινο λάθος. Καμία δικλείδα ασφαλείας δηλαδή.





Τον Ιούλιο του 2018 (μόλις 2 χρόνια μετά) ο σταθμάρχης αφήνεται ελεύθερος με περιοριστικούς όρους, έχοντας εκτίσει τα 2/3 της ποινής του. Όσο για την εκπαίδευσή του, η μεγαλύτερη εταιρεία με υποδομές εκπαίδευσης σταθμαρχών είναι η DB Netz AG. Πρόκειται για θυγατρική της Deutsche Bahn AG. Αν και η εταιρεία από το 1994 είναι οργανωμένη ως ανώνυμη εταιρεία, εν τούτοις ανήκει εξ ολοκλήρου στο γερμανικό δημόσιο και εκπροσωπείται από το γερμανικό Υπουργείο Ψηφιακών Υποθέσεων και Μεταφορών.

Το ιδιαίτερο στη Deutsche Bahn AG από άλλους παρόχους είναι ότι προσφέρει επιπλέον εξάμηνη πρακτική άσκηση για την απόκτηση της άδειας άσκησης του επαγγέλματος. Δύο μήνες σε σταθμαρχείο, 4 μήνες σε σεμινάριο στην DB Training ή σε εκπαιδευμένο προσωπικό της DB Netz. 

Όσο για την κινητοποίηση μετά το δυστύχημα, οι Γερμανοί έστειλαν τότε 180 πυροσβέστες με 79 οχήματα, 275 αστυνομικούς, 200 διασώστες με 195 οχήματα και 17 ελικόπτερα κι όλα αυτά παρότι οι νεκροί ήταν λιγότεροι. Επίσης επειδή πλησίαζε το καρναβάλι, ακυρώθηκαν άμεσα όλες οι εκδηλώσεις της περιοχής και το ίδιο βράδυ της ημέρας του πολύνεκρου δυστυχήματος στους ποδοσφαιρικούς αγώνες οι ομάδες του Λεβερκούζεν και της Στουτγάρδης φορούσαν μαύρο περιβραχιόνιο. Παραιτήσεις πολιτικών δεν υπήρξαν.

Please Log in or Create an account to join the conversation.