Ο Αμερικανικός στρατός πληρώνει διαφήμιση στο Twitch και στο Call of Duty
Προκειμένου να έρθει σε επαφή με την νέα γενιά.
Η προσπάθεια του Αμερικανικού στρατού που εκφέρεται κυρίως ως gamer to soldier pipeline αποτελεί μυστήριο αυτή την στιγμή, παρόλα αυτά, έγινε αναφορά με νέα στοιχεία και λεπτομερείς πληροφορίες ότι σκοπεύουν να ξοδέψουν εκατομμύρια για να “στρατολογήσουν” την Gen Z μέσα από gaming χορηγίες και διαφημιστικές καμπάνιες. Η συνεργασία προέκυψε από streamers του Call of Duty στο Twitch όπου με sponsoring content στα IGN και G4, θέσανε στόχο την οικειοποίηση του κοινού με τις αξίες του Αμερικανικού στρατού και θέσπιση αυτών στη νέα γενιά.
Τα παραπάνω σχέδια αναγράφονται λεπτομερώς σε στρατιωτικά αρχεία και πρόσφατα δημοσιεύτηκαν από τηο
Vice
μέσω της Freedom of Information Act (FOIA) και περιλαμβάνουν projects με έξοδα από προβλεπόμενες δαπάνες marketing μέσα στο 2022. Τα ποσά που προτάθηκαν είναι 675,000 δολάρια για την WWE μέσα στον Ιούνιο, ενώ η τιμή για το Call of Duty League και την το
tv show Halo της Paramount
ανέρχεται στα 750,000. Τέλος, 300,000 δολάρια για την OpTic Chicago, την Call of Duty e-sports team.
Η ιδέα φάνηκε πως ήθελε εξαρχής να χρησιμοποιήσει ως μέσο την φήμη του Call of Duty, το πασίγνωστο FPS το οποίο δεν γνωρίζουμε κατά πόσο προωθούσε τις αξίες του στρατού. Ένας από τους παράγοντες για την επιτυχία, όταν οριστικοποιήθηκε η συνεργασία με Twitch streamers και παράγοντες των media, ήταν η ώθηση για ευνοϊκότερη απάντηση στις πιθανές ερωτήσεις που θα γινόντουσαν από Αφροαμερικανούς και Ισπανούς.
Θα πρέπει να πούμε πως κάποιες σημαντικές χορηγίες για το
Call of Duty League
υπεγράφησαν το 2021, ακριβώς μετά την
μήνυση των ρυθμιστικών αρχών
κατά την Activision Blizzard, για σεξουαλική παρενόχληση, τοξικότητα και διακρίσεις. Ένα μήνα αργότερα, ξεκίνησαν να προβάλλονται οι ειδήσεις για τον Ιγνάτιο Μαυρίδη, Army’s Deputy Chief Marketing officer, ο οποίος μίλησε για τα σχέδια του στρατού να σταματήσει την συνεργασία του με την Activision.
Μετά από μια εντολή διακοπής εργασίας στα γραφεία της DDB Chicago Inc, που υποτίθεται θα αναλάμβανε το κομμάτι του marketing, έγινε γνωστή η χορηγία στο Call of Duty League με κόστος 1,1 εκατομμύρια. δολάρια και εκείνη την στιγμή αγοράστηκε στο ποσό των 170,000 από μια εταιρεία Youtube media της Activision. O Μαυρίδης πρότεινε να μην επιτραπεί από τον Αμερικανικό στρατό η συμμετοχή της e-sports team στο τουρνουά Call of Duty.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Αμερικανικός στρατός προσπαθεί να έρθει πιο κοντά στην νεολαία της Αμερικής μέσα από streaming υπηρεσίες. H Army esports team συνήθιζε να έχει το δικό της Youtube channel, κατέληξε όμως να εγκαταλείψει την πλατφόρμα μετά από κατηγορίες που δέχθηκε για υποτιθέμενα εγκλήματα πολέμου και ψεύτικα giveaways. Παρόλα αυτά, τα σχέδια του στρατού ξέφυγαν από το Twitch και κατευθύνθηκαν σε εταιρίες gaming media. Το ποσό του ενός εκατομμυρίου. δολαρίων προτάθηκε για χορήγηση στην streaming πλατφόρμα HBCU και Showdown esports league, παρόλο που αργότερα μαθαίνουμε ότι δεν δέχθηκε καμία χορηγία.
Εφόσον δεν γνωρίζουμε πόσα χρήματα ξόδεψε ο στρατός, νέα στοιχεία επιβεβαιώνουν τα ποσά των 1,1 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία μοιράστηκαν δύο gaming sites, 600.000 το ένα και 500.000 το άλλο (σ.σ. το G4, το οποίο μάλιστα έκλεισε αργότερα).
Παρόλο που αρκετοί viewers του IGN τέθηκαν ενάντια στην συνεργασία του εν λόγω website με τον στρατό, δύο πρώην υπάλληλοι της G4 δήλωσαν πως η δική τους χορηγία ήταν ο λόγος που επικράτησε εσωτερική διαμάχη στην εταιρεία. “ Η απάντηση που λάβαμε ήταν πως η πολιτική μας ήταν αρκετά φιλελεύθερη χωρίς αυτό να σημαίνει πως θέλαμε να πάμε κόντρα και να προκαλέσουμε τους οπαδούς της δεξιάς πολιτικής πτέρυγας.”
Μια άλλη συνάντηση που άναψε τα αίματα με την ηγεσία του G4 και ώθησε στην τωρινή κατάληξη είναι η περίπτωση του Joe Marsh. Το τελευταίο αφεντικό της εταιρείας πριν κηρύξει πτώχευση, δήλωσε πως το εν λόγω network δεν ήταν σε θέση να σταματήσει την χορηγία. “ Ο κόσμος βρισκόταν σε σύγχυση και έδειξε την δυσαρέσκειά του”. Κάποιοι ίσως το θεωρήσουν ως αποτέλεσμα του τρόπου κακής διαχείρισης της G4 και πως ίσως θα έπρεπε να ακούσει τους fans και να μην δεχθεί χρήματα εξ αρχής.
Σύμφωνα με δηλώσεις του στρατού στην σελίδα του Vice “Οι χορηγίες του στρατού είναι παρεμφερείς με όλες τις αγορές που κάνουμε μέσω διαφημίσεων και έχουν στόχο στην προκειμένη περίπτωση την “στρατολόγηση” με θετική εκφορά, των νέων. Τα adds-recall είναι πολύ σημαντικό μέσο του marketing και πολλές φορές έχει και επίδραση. Στο marketing του στρατού, πρέπει να επικεντρωθούμε στα μέρη όπου μπορούμε να βρούμε τους νέους και αυτό το μέρος είναι online”.