Μεγάλη κόντρα έχει ξεσπάσει ανάμεσα στον ΟΤΕ και τους εναλλακτικούς παρόχους για το θέμα των διαφημίσεων!
Την κόντρα ξεκίνησαν στα τέλη Μαρτίου οι Forthnet, Hellas Online και Tellas.
Η διαφημιστική καμπάνια που υλοποιεί η εταιρεία ΟΤΕ για το προϊόν ευρυζωνικού Internet που διαθέτει, με όχημα δήθεν το χιούμορ, δημιουργεί λάθος εντυπώσεις στους καταναλωτές και δυσφημεί τους παρόχους υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας και ευρυζωνικών υπηρεσιών, μέσω της γλώσσας αλλά κυρίως των συμβολισμών που χρησιμοποιεί.
Χωρίς να προσφέρει οποιοδήποτε πραγματικό στοιχείο σχετικά με τον ισχυρισμό που προβάλλει, ότι το ευρυζωνικό Internet από τον ΟΤΕ είναι η μόνη αξιόπιστη πρόταση υπηρεσιών ADSL, η συγκεκριμένη επικοινωνία, βασίζεται στην εικόνα ενός καταναλωτή που καταφεύγει σε ακροβατικά προκειμένου να απολαύσει αμφίβολης αποτελεσματικότητας ευρυζωνικές υπηρεσίες.
Αυτή η τακτική του ΟΤΕ, ξεφεύγει από κάθε όριο θεμιτού ανταγωνισμού βασιζόμενου σε εμπορικά ή και τεχνολογικά κριτήρια και μοναδικό στόχο έχει την αύξηση του βραχυπρόθεσμου εμπορικού οφέλους του οργανισμού, όχι μέσω της παροχής στοιχείων, αλλά μέσω της απροκάλυπτης απαξίωσης στη συνείδηση του καταναλωτή των λοιπών παρόχων σταθερής τηλεφωνίας & ευρυζωνικών υπηρεσιών.
Με αυτή του την ενέργεια, ο ΟΤΕ μηδενίζει ενσυνείδητα τη συμβολή και συμμετοχή των παρόχων στην εθνική προσπάθεια για την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας στην Ελλάδα, ενώ υποτιμά και τους πάνω από 700.000 καταναλωτές που έχουν επιλέξει να καλύπτουν τις τηλεπικοινωνιακές τους ανάγκες, χωρίς να πληρώνουν μηναίο πάγιο στον οργανισμό.
Οι Forthnet, hellas online & Tellas, απασχολούν συνολικά 2.000 άτομα και έχουν υλοποιήσει ως σήμερα επενδύσεις ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών που ξεπερνούν τα € 600 εκατ., για να δημιουργήσουν σύγχρονα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα παροχής ευρυζωνικών υπηρεσιών. Χάρη στις επενδύσεις αυτές, προχώρησε η ουσιαστική απελευθέρωση του κλάδου των τηλεπικοινωνιών και ενισχύθηκε ο ανταγωνισμός προς όφελος των χρηστών. Είναι ενδεικτικό ότι συνολικά, ο δείκτης τιμών καταναλωτή στη σταθερή τηλεφωνία για την διετία 2007-2008 μειώθηκε κατά 7,2%, ενώ η μείωση του μέσου κόστους ευρυζωνικής πρόσβασης ξεπέρασε το 52% την ίδια περίοδο.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι οι Forthnet, hellas online & Tellas έχουν αναλάβει την υλοποίηση του 85% του μεγαλύτερου έργου ευρυζωνικής κάλυψης της Ελληνικής περιφέρειας στο πλαίσιο του μέτρου 4.2 του επιχειρησιακού προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας», με στόχο την άμβλυνση του ψηφιακού χάσματος μεταξύ κέντρου και περιφέρειας.
Πρακτικά, η επιτάχυνση του ευρυζωνικού βηματισμού της χώρας πραγματοποιήθηκε με την εισαγωγή της αποδεσμοποίησης του τοπικού βρόχου (LLU) στο τέλος του 2006,οδηγώντας τη χώρα μας μέσα σε δύο μόλις χρόνια, από τις 488.000 (12/2006) στις 1.500.000 (12/2008) ευρυζωνικές συνδέσεις, εκ των οποίων το 36% παρέχονται αποκλειστικά από τα ιδιόκτητα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα των παρόχων.
Παράλληλα, το διάστημα αυτό παρατηρήθηκε έκρηξη νέων υπηρεσιών η οποία συνεχίζεται και σήμερα, αλλά και μεγάλη πρόοδος στο θέμα των ταχυτήτων ευρυζωνικού Internet. Σήμερα, το 93% των καταναλωτών που έχουν επιλέξει ευρυζωνικές συνδέσεις αποκλειστικά μέσω των δικτύων των παρόχων, απολαμβάνουν ταχύτητες πάνω από 10Mbps, οδηγώντας έτσι και την μέση ταχύτητα πρόσβασης στην χώρα σε τριπλασιασμό την διετία 2007-2008 (από 982 kbps σε 2.850 kbps).
Όλα τα παραπάνω, καθιστούν αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι η απελευθέρωση της αγοράς συνέβαλε τόσο στην αύξηση των επιλογών όσο και στη μείωση του κόστους των τηλεπικοινωνιών προς όφελος του καταναλωτή.
Είναι λυπηρό το γεγονός ότι ο ΟΤΕ επιλέγει ως στρατηγική προώθησης των προϊόντων του τη δυσφήμηση και την απαξίωση ενός ολόκληρου κλάδου. Η στρατηγική αυτή στρέφεται τελικά ενάντια στην ευρυζωνικότητα, αφού ευνοεί μυωπικά τη διατήρηση μια μικρής, μονοπωλιακής, ελεγχόμενης αγοράς και όχι μιας ευρείας , δυναμικής και ανταγωνιστικής αγοράς που θέτει στο επίκεντρο το όφελος του καταναλωτή. Θα αναμέναμε από τον δεσπόζοντα οργανισμό της χώρας να αντιμετωπίζει με μεγαλύτερη υπευθυνότητα την υπόθεση της ευρυζωνικότητας, προβάλλοντας τα πλεονεκτήματά της και όχι να αναπτύσσει φοβικά τεχνολογικά σύνδρομα.
Με γνώμονα όλα τα παραπάνω και με το ρυθμό αύξησης των ευρυζωνικών συνδέσεων μέσω αδεσμοποίητης πρόσβασης στον τοπικό βρόχο να είναι πλέον κυρίαρχος στην αγορά, oι Forthnet, hellas online & Tellas συνεχίζουν τις αναπτυξιακές επενδύσεις τους με στόχο να προσφέρουν ανταγωνιστικές υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας και Internet σε κάθε γωνιά της χώρας μας, προς όφελος τους υγιούς ανταγωνισμού και του Έλληνα καταναλωτή.
Ο ΟΤΕ όμως που έχει το καρπούζι και το μαχαίρι, επιτέθηκε...με άλλο τρόπο
ΑΠΟΦΑΣΗ – «ΣΤΑΘΜΟΣ» ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ σχετικά με τη διατύπωση «χωρίς πάγιο ΟΤΕ» από εναλλακτικούς παρόχους
Αθήνα, 13 Απριλίου 2009 – Με μια απόφαση – «σταθμό», το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ), βάζει «φρένο» στη διατύπωση «χωρίς πάγιο ΟΤΕ», που χρησιμοποιείται ευρέως στη διαφημιστική επικοινωνία εναλλακτικών παρόχων.
Συγκεκριμένα, όπως έκρινε το ΣΕΕ, (απόφαση Α/3961/10.04.2009), με αφορμή διαφημιστική επικοινωνία εναλλακτικού παρόχου για πακέτο σταθερής τηλεφωνίας, «η χρησιμοποίηση του εμπορικού σήματος του ΟΤΕ ως σημείο αναφοράς για το ύψος της χρέωσης του διαφημιζόμενου προϊόντος, χωρίς μάλιστα την άδεια ή συναίνεσή του, συνιστά παράβαση του άρθρου 1 των Βασικών Αρχών του ΕΚΔ-Ε, το οποίο αναφέρεται στην ανάγκη τήρησης των αρχών του θεμιτού ανταγωνισμού».
Στην απόφαση τονίζεται χαρακτηριστικά ότι «η διατύπωση «χωρίς πάγιο ΟΤΕ», αποτελεί μέτρο δυσμενούς σύγκρισης εις βάρος του Οργανισμού, γιατί εύλογα δημιουργείται –τουλάχιστον σε μερίδα του κοινού– η εσφαλμένη εντύπωση ότι τα προϊόντα των εναλλακτικών παρόχων τηλεφωνίας συνήθως δε βαρύνονται με τέτοιου είδους πάγιες χρεώσεις, γεγονός που δεν είναι ακριβές».
Το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας είναι το όργανο αυτοδέσμευσης και τήρησης της δεοντολογίας στη διαφήμιση, στο οποίο συμμετέχουν εκπρόσωποι διαφημιστικών εταιρειών, διαφημιζομένων και ΜΜΕ.
Κι έπεται συνέχεια...