To 90% των spam mails δεν μπορούμε να το αποφύγουμε με την καμία:
Σίγουρα σε όλους σας έχουν έρθει αυτά τα ηλίθια chain mails του στύλ "ΠΡΟΩΘΗΣΤΕ ΤΟ ΤΩΡΑ!". Τα έχουμε δει με υποτιθέμενα περιστατικά ανάγκης αίματος, μωράκια που υποτίθεται έχουν καρκίνο στον εγκέφαλο και ως εκ θαύματος είναι 7 χρονών από το 1996, μέχρι και "τυχερά" email τα οποία αν τα προωθήσετε σε πάνω από 500 παραλήπτες υπόσχονται δόξα, χρήμα και γυναίκες (η άντρες, ανάλογα!). Να'ναι καλά η χαζοχαρούμενη συμφοιτήτρια ή ο τελειωμένος "επαναστάτης" που το βλέπουν και αυτομάτως το στέλνουν σε όλες τους τις επαφές.
Βλέπετε στην αρχή του μηνύματος, που βρίσκονται μαζεμένες δεκάδες διευθύνσεις email; Όλες αυτές κάνουν μαζικά τον “γύρο” του διαδικτύου με κάθε προώθηση του. Όταν, μετά από χρόνια φτάσουν και πάλι στον αρχικό παραλήπτη του μηνύματος, θα είναι το λιγότερο εκατοντάδες! Και εκεί ακριβώς φαίνεται η χρησιμότητά των αλυσίδων. Ο αρχικός παραλήπτης είναι συνήθως ή κάποια διαφημιστική εταιρία, ή επιτήδειοι που “ψαρεύουν” διευθύνσεις, ώστε να τις χρησιμοποιήσουν μαζικά, τόσο για διαφημιστικούς, όσο και για όχι τόσο αθώους σκοπούς.
Γι’αυτό ακριβώς συμβαίνει ακόμα και σε καινούριους λογαριασμούς, να λαμβάνετε μετά από λίγο καιρό τόσο άχρηστα διαφημιστικά για ρολόγια, φάρμακα κ.λπ., όσο και επικίνδυνα e-mail “παγίδες” (phising) που στέλνονται –και καλά- από τις τράπεζες, το paypal, το ebay, με σκοπό να παγιδεύσουν τους χρήστες και να τους κλέψουν τους κωδικούς τους.
Κάθε φορά που δέχεστε ένα τέτοιο μήνυμα από φίλους ή γνωστούς, είναι σίγουρο ως το e-mail σας θα καταλήξει σε κάποιου είδους λίστα. Δεν χρειάζεται καν να το προωθήσετε για να συμβεί αυτό αφού η διεύθυνσή σας βρίσκεται ηδη στο "σώμα" του μηνύματος. Καλη τύχη.
Οπότε ο πιο σίγουρος τρόπος να αποφεύγουμε το spam είναι να προσέχουμε που δίνουμε το mail μας. Και δεν εννοώ μόνο σε εταιρίες, surveys και τα ρέστα. Εννοώ και σε τυχόν καθυστερημένους φίλους/γνωστούς/συναδέλφους κ.λπ.