wavee wrote: Καλησπέρα. Θα ήθελα σας ρωτήσω σχετικά με τον ήχο του υπολογιστή
α)ποιο καλώδιο είναι καλύτερο όσον αφορά τον ήχο. Το καρφί ή το USB; Έχω δει κάτι ακουστικά που συνδέονται με usb και έχω σκεφτεί να τα αγοράσω.
β)Γιατί οι κονσόλες δεν έχουν υποδοχές καρφιά; Τα περισσότερα ηχεία που έχω δει στο πλαίσιο έχουν καρφιά και όχι οπτικό καλώδιο όπως έχουν οι κονσόλες. Μήπως είναι καλύτερο με οπτικό καλώδιο και το καρφί αργότερα δεν θα υπάρχει;
γ) Το High res Audio που γράφει στο site της sony είναι κάτι αντίστοιχο με το High definition για εικόνα; high res audio θεωρείται ότι είναι από 48KHZ -24bit και πάνω; Μπορώ να το αλλάξω στο λάπτοπ μου να ακούω τέτοιο ήχο?
α) Το καρφί μεταφέρει τη πληροφορία του ήχου μέσω απλού και καθαρού ρεύματος. Είναι universal standard,και το χρησιμοποιούν όχι μόνο τα ηχεία που έχεις δει στο Πλαίσιο,αλλά και τα επαγγελατικά,και οι μίκτες,οι ενισχυτές,και γενικά είναι standard της βιομηχανίας του ήχου. Για τον ήχο εγώ θα προτιμούσα κάτι με καρφί για 2 λόγους. Καταρχάς γιατί άμα είναι τα ακουστικά με καρφί όχι μόνο θα μπορείς να τα συνδέσεις σε υπολογιστή αλλά στα περισσότερα συστήματα που αναπαράγουν ήχο που υπάρχουν από επαγγελματικές κονσόλες ηχογράφησης μέχρι και σε κινητό ή mp3. Και δεύτερον έχε υπ' όψιν σου πως με το USB ο ήχος δεν μπορεί να μεταφερθεί ατόφιος όπως είναι,αλλά χρειάζεται μετατροπή AD-DA σε bits που προκαλεί latency. Κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού ίσως να μη παρατηρήσεις το latency εδώ που τα λέμε,αλλά αν προσπαθήσεις να ηχογραφήσεις π.χ. με ένα μικρόφωνο USB τη φωνή σου,και με ένα μικρόφωνο με καρφί,ο ήχος του μικροφώνου με USB θα φτάσει στο software τόσο αργά που θα έχεις βγει εκτός μέτρου στο πεντάγραμμο,που είναι και ο λόγος που τα επαγγελματικά studio χρησιμοποιούν καρφιά,XLR και άλλες τέτοιες εισόδους όπου ο ήχος μεταφέρεται μέσω ρεύματος χωρίς να μετατρέπεται σε bits.
β) Το καρφί δεν πρόκειται να εξαφανιστεί από την αγορά. Η οπτική είσοδος - έξοδος υπάρχει δεκαετίες,αλλά η χρήση της είναι πολύ περιορισμένη,και ίσως παράταιρο να υπάρχει στις κονσόλες. Είναι σαν να βάζεις κινητήρα lamborghini σε ένα αμάξι που η ταχύτητα του είναι κλειδωμένη να φτάνει μέχρι τα 50km/h. Παραδοσιακά οι κονσόλες έχουν RCA για τον ήχο (τα κόκκινο - άσπρο που συνοδεύονται μαζί με το κίτρινο καλώδιο της εικόνας) γιατί αυτά υποστήριζαν οι τηλεοράσεις,αλλά τώρα μπορείς να περάσεις τον ήχο και με HDMI. Οι οπτικές εισόδοι/εξόδοι συνήθως χρησιμοποιούνται από επαγγελματίες ηχολήπτες,αλλά και εκεί όχι πάντα ή όλους,λόγο του μεγαλύτερου bandwidth που έχουν,το οποίο μπορεί να είναι χρήσιμο σε εφαρμογές όπως mastering και επεξεργασίας σε real-time. Τη χρησιμοποιεί ο ηχολήπτης που θέλει η ηχογράφησή του να έχει μια ποιότητα 32bit-192khz ώστε να υπάρχει περιθώριο ρετουσαρίσματος και επεξεργασίας του ήχου ύστερα κατά τη μίξη,λόγο του ότι όσο μικρότερη είναι η ανάλυση του ηχητικού αρχείου που θες να επεξεργαστείς,τόσο πιο γρήγορα θα αρχίσει να παραμορφώνεται ο ήχος με αθέμιτο τρόπο όταν αρχίσεις να του περνάς φίλτρα και άλλα πράγματα,και έτσι κατά τη διάρκεια της μίξης και του mastering είναι ιδανικό η ανάλυση να είναι όσο το δυνατόν μεγαλύτερη γίνεται. Όχι φυσικά ότι το τελικό προιόν (π.χ. το τραγούδι) θα φτάσει στα χέρια των καταναλωτών σε τέτοια ανάλυση φυσικά...
Ηχεία με οπτική έξοδο δεν θα βρεις επειδή δεν τη χρειάζονται.Θα ήταν overkill πέρα του ότι τα ηχεία όλα είναι από τη φύση τους αναλογικά και όχι ψηφιακά.
γ) Το high res είναι οτιδήποτε παραπάνω από το standard res,το οποίο SD όσων αφορά τον ήχο είναι η ανάλυση που έχει ένα κλασσικό Audio CD,δηλαδή 16bit/44.1khz. Το αν μπορείς να αλλάξεις την ανάλυση του ήχου στο laptop σου εξαρτάται από την κάρτα ήχου που έχει ενσωματομένη. Έλεγξε τις προδιαγραφές του Laptop να δεις αν υποστηρίζει ανάλυση πάνω από 16bit/44,1khz,και θα βρεις την απάντηση. Έχε υπ' όψιν όμως πως η ανάλυση στον ήχο είναι όπως η ανάλυση στην εικόνα με τον εξής τρόπο: Ακόμα και αν το μηχάνημα αναπαραγωγής (σε αυτή τη συγκεκριμένη περίπτωση η κάρτα ήχου) μπορεί να αναπαράγει σε μια συγκεκριμένη ανάλυση,για να είναι αυτό που ακούς σε αυτή την ανάλυση θα πρέπει και το αρχείο που αναπαράγεις να είναι στην ίδια ανάλυση.
Όπως αν βάλεις σε μια οθόνη 1080p ένα παιχνίδι να παίζει στα 720p,το τελικό αποτέλεσμα θα είναι ευκρίνεια των 720p,έτσι και αν βάλεις σε μια κάρτα ήχου 24bit/48khz να παίζει ένα τραγούδι στα 16bit/44.1khz η τελική ευκρίνεια θα είναι 16bit/44.1khz.
Προσωπικά επειδή ασχολιόμουν παλαιότερα ερασιτεχνικά με την ηχοληψία και είχα φτιάξει ένα μικρό home studio, μπορώ να σου πω ότι η διαφορά μεταξύ 24bit/48khz και 16bit/44.1khz μπορεί μεν να γίνει αισθητή,αλλά όχι σε όλους. Χρειάζεται εκπαιδευμένο αυτί. Όπως και στο frame rate υπάρχουν άνθρωποι που λεν ότι δεν παρατηρούν διαφορά μεταξύ 30fps και 60fps,και άλλοι που την αντιλαμβάνονται,έτσι και στον ήχο υπάρχουν άλλοι που θα καταλάβουν τη διαφορά 24bit/48khz,και άλλοι που δεν. Αλλά ακόμα και αν είσαι από αυτούς που θα την αντιληφθούν,δυστυχώς η ποσότητα αρχείων ήχου σε τέτοιες αναλύσεις είναι πολύ μικρή,και τη κυνηγάς με το δίκαννο. Για παράδειγμα η ψηφιακή ανάλυση αρχείων τύπου mp3 των 320kbps ισοδυναμεί μονάχα με την SD ανάλυση των 16/44.1.