Το GameWorld.gr αναζητά Forum Moderators (21 May 2018)

Το GameWorld.gr επιθυμεί να προσλάβει Forum Moderators.

High res Audio

More
18 Jul 2014 19:35 #146772 by wavee
High res Audio was created by wavee
Καλησπέρα. Θα ήθελα σας ρωτήσω σχετικά με τον ήχο του υπολογιστή

α)ποιο καλώδιο είναι καλύτερο όσον αφορά τον ήχο. Το καρφί ή το USB; Έχω δει κάτι ακουστικά που συνδέονται με usb και έχω σκεφτεί να τα αγοράσω.

β)Γιατί οι κονσόλες δεν έχουν υποδοχές καρφιά; Τα περισσότερα ηχεία που έχω δει στο πλαίσιο έχουν καρφιά και όχι οπτικό καλώδιο όπως έχουν οι κονσόλες. Μήπως είναι καλύτερο με οπτικό καλώδιο και το καρφί αργότερα δεν θα υπάρχει;

γ) Το High res Audio που γράφει στο site της sony είναι κάτι αντίστοιχο με το High definition για εικόνα; high res audio θεωρείται ότι είναι από 48KHZ -24bit και πάνω; Μπορώ να το αλλάξω στο λάπτοπ μου να ακούω τέτοιο ήχο?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
23 Jul 2014 16:10 #146941 by wavee
Replied by wavee on topic High res Audio
Τι έγινε ρε παιδιά? Κανείς δεν ξέρει?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
23 Jul 2014 19:46 #146949 by Σταύρος Δήμου

wavee wrote: Καλησπέρα. Θα ήθελα σας ρωτήσω σχετικά με τον ήχο του υπολογιστή

α)ποιο καλώδιο είναι καλύτερο όσον αφορά τον ήχο. Το καρφί ή το USB; Έχω δει κάτι ακουστικά που συνδέονται με usb και έχω σκεφτεί να τα αγοράσω.

β)Γιατί οι κονσόλες δεν έχουν υποδοχές καρφιά; Τα περισσότερα ηχεία που έχω δει στο πλαίσιο έχουν καρφιά και όχι οπτικό καλώδιο όπως έχουν οι κονσόλες. Μήπως είναι καλύτερο με οπτικό καλώδιο και το καρφί αργότερα δεν θα υπάρχει;

γ) Το High res Audio που γράφει στο site της sony είναι κάτι αντίστοιχο με το High definition για εικόνα; high res audio θεωρείται ότι είναι από 48KHZ -24bit και πάνω; Μπορώ να το αλλάξω στο λάπτοπ μου να ακούω τέτοιο ήχο?


α) Το καρφί μεταφέρει τη πληροφορία του ήχου μέσω απλού και καθαρού ρεύματος. Είναι universal standard,και το χρησιμοποιούν όχι μόνο τα ηχεία που έχεις δει στο Πλαίσιο,αλλά και τα επαγγελατικά,και οι μίκτες,οι ενισχυτές,και γενικά είναι standard της βιομηχανίας του ήχου. Για τον ήχο εγώ θα προτιμούσα κάτι με καρφί για 2 λόγους. Καταρχάς γιατί άμα είναι τα ακουστικά με καρφί όχι μόνο θα μπορείς να τα συνδέσεις σε υπολογιστή αλλά στα περισσότερα συστήματα που αναπαράγουν ήχο που υπάρχουν από επαγγελματικές κονσόλες ηχογράφησης μέχρι και σε κινητό ή mp3. Και δεύτερον έχε υπ' όψιν σου πως με το USB ο ήχος δεν μπορεί να μεταφερθεί ατόφιος όπως είναι,αλλά χρειάζεται μετατροπή AD-DA σε bits που προκαλεί latency. Κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού ίσως να μη παρατηρήσεις το latency εδώ που τα λέμε,αλλά αν προσπαθήσεις να ηχογραφήσεις π.χ. με ένα μικρόφωνο USB τη φωνή σου,και με ένα μικρόφωνο με καρφί,ο ήχος του μικροφώνου με USB θα φτάσει στο software τόσο αργά που θα έχεις βγει εκτός μέτρου στο πεντάγραμμο,που είναι και ο λόγος που τα επαγγελματικά studio χρησιμοποιούν καρφιά,XLR και άλλες τέτοιες εισόδους όπου ο ήχος μεταφέρεται μέσω ρεύματος χωρίς να μετατρέπεται σε bits.

β) Το καρφί δεν πρόκειται να εξαφανιστεί από την αγορά. Η οπτική είσοδος - έξοδος υπάρχει δεκαετίες,αλλά η χρήση της είναι πολύ περιορισμένη,και ίσως παράταιρο να υπάρχει στις κονσόλες. Είναι σαν να βάζεις κινητήρα lamborghini σε ένα αμάξι που η ταχύτητα του είναι κλειδωμένη να φτάνει μέχρι τα 50km/h. Παραδοσιακά οι κονσόλες έχουν RCA για τον ήχο (τα κόκκινο - άσπρο που συνοδεύονται μαζί με το κίτρινο καλώδιο της εικόνας) γιατί αυτά υποστήριζαν οι τηλεοράσεις,αλλά τώρα μπορείς να περάσεις τον ήχο και με HDMI. Οι οπτικές εισόδοι/εξόδοι συνήθως χρησιμοποιούνται από επαγγελματίες ηχολήπτες,αλλά και εκεί όχι πάντα ή όλους,λόγο του μεγαλύτερου bandwidth που έχουν,το οποίο μπορεί να είναι χρήσιμο σε εφαρμογές όπως mastering και επεξεργασίας σε real-time. Τη χρησιμοποιεί ο ηχολήπτης που θέλει η ηχογράφησή του να έχει μια ποιότητα 32bit-192khz ώστε να υπάρχει περιθώριο ρετουσαρίσματος και επεξεργασίας του ήχου ύστερα κατά τη μίξη,λόγο του ότι όσο μικρότερη είναι η ανάλυση του ηχητικού αρχείου που θες να επεξεργαστείς,τόσο πιο γρήγορα θα αρχίσει να παραμορφώνεται ο ήχος με αθέμιτο τρόπο όταν αρχίσεις να του περνάς φίλτρα και άλλα πράγματα,και έτσι κατά τη διάρκεια της μίξης και του mastering είναι ιδανικό η ανάλυση να είναι όσο το δυνατόν μεγαλύτερη γίνεται. Όχι φυσικά ότι το τελικό προιόν (π.χ. το τραγούδι) θα φτάσει στα χέρια των καταναλωτών σε τέτοια ανάλυση φυσικά...
Ηχεία με οπτική έξοδο δεν θα βρεις επειδή δεν τη χρειάζονται.Θα ήταν overkill πέρα του ότι τα ηχεία όλα είναι από τη φύση τους αναλογικά και όχι ψηφιακά.

γ) Το high res είναι οτιδήποτε παραπάνω από το standard res,το οποίο SD όσων αφορά τον ήχο είναι η ανάλυση που έχει ένα κλασσικό Audio CD,δηλαδή 16bit/44.1khz. Το αν μπορείς να αλλάξεις την ανάλυση του ήχου στο laptop σου εξαρτάται από την κάρτα ήχου που έχει ενσωματομένη. Έλεγξε τις προδιαγραφές του Laptop να δεις αν υποστηρίζει ανάλυση πάνω από 16bit/44,1khz,και θα βρεις την απάντηση. Έχε υπ' όψιν όμως πως η ανάλυση στον ήχο είναι όπως η ανάλυση στην εικόνα με τον εξής τρόπο: Ακόμα και αν το μηχάνημα αναπαραγωγής (σε αυτή τη συγκεκριμένη περίπτωση η κάρτα ήχου) μπορεί να αναπαράγει σε μια συγκεκριμένη ανάλυση,για να είναι αυτό που ακούς σε αυτή την ανάλυση θα πρέπει και το αρχείο που αναπαράγεις να είναι στην ίδια ανάλυση.
Όπως αν βάλεις σε μια οθόνη 1080p ένα παιχνίδι να παίζει στα 720p,το τελικό αποτέλεσμα θα είναι ευκρίνεια των 720p,έτσι και αν βάλεις σε μια κάρτα ήχου 24bit/48khz να παίζει ένα τραγούδι στα 16bit/44.1khz η τελική ευκρίνεια θα είναι 16bit/44.1khz.
Προσωπικά επειδή ασχολιόμουν παλαιότερα ερασιτεχνικά με την ηχοληψία και είχα φτιάξει ένα μικρό home studio, μπορώ να σου πω ότι η διαφορά μεταξύ 24bit/48khz και 16bit/44.1khz μπορεί μεν να γίνει αισθητή,αλλά όχι σε όλους. Χρειάζεται εκπαιδευμένο αυτί. Όπως και στο frame rate υπάρχουν άνθρωποι που λεν ότι δεν παρατηρούν διαφορά μεταξύ 30fps και 60fps,και άλλοι που την αντιλαμβάνονται,έτσι και στον ήχο υπάρχουν άλλοι που θα καταλάβουν τη διαφορά 24bit/48khz,και άλλοι που δεν. Αλλά ακόμα και αν είσαι από αυτούς που θα την αντιληφθούν,δυστυχώς η ποσότητα αρχείων ήχου σε τέτοιες αναλύσεις είναι πολύ μικρή,και τη κυνηγάς με το δίκαννο. Για παράδειγμα η ψηφιακή ανάλυση αρχείων τύπου mp3 των 320kbps ισοδυναμεί μονάχα με την SD ανάλυση των 16/44.1.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
23 Jul 2014 20:24 #146956 by wavee
Replied by wavee on topic High res Audio
Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Θα ήθελα όμως να σε ρωτήσω και κάτι άλλο

α)Εφόσον με το καρφί ακούγεται καλύτερα ο ήχος που υποθέτω είναι ασυμπίεστος, γιατί το LPCM(που θεωρείται ασυμπίεστο) που έχει το PS3 βγαίνει μόνο με HDMI;

β)Ποια η διαφορά Linear και Bitstream; Ψάχνω στο internet και δεν πολυκαταλαβαίνω. Έχω συνδέσει το Ps3 με την τηλεόραση μέσω HDMI και ακούω ήχο από την τηλεόραση. Ποια από τις δυο επιλογές να βάλω για ακούω καλύτερα τον ήχο; Επίσης μια φορά που είχα συνδέσει κάτι ηχεία Dolby Digital μέσω οπτικής ίνας δεν άναβε το φωτάκι Dolby digital στα ηχεία όταν είχα την επιλογή Linear στο PS3. Μόνο με Bitstream. Ξέρεις τον λόγο;

γ)Για να πάρω ήχο LPCM 7,1 είδα στο PS3 χρειάζεται HDMI. Καταρχήν έχει μόνο μια θύρα HDMΙ που αυτή πάει στην TV. Και δεύτερον δεν έχω δει πουθενά ηχεία να έχουν έξοδο HDMI. Οπτική ίνα έχω δει σε κάποια ηχεία. Ξέρεις τον λόγο;

δ) Είπες ότι για να ακούσω ήχο 24bit/48 KHZ πρέπει να το υποστηρίζει πρώτον η κάρτα ήχου και δεύτερον το αρχείο. Τα ηχεία δεν πρέπει και αυτά να υποστηρίζουν το 24bit/48KHZ; Στο καταστήματα αναφέρουν watt και απόκριση. Πως μπορώ να ξέρω αν υποστηρίζουν τα ηχεία που θα αγοράσω 24bit/48KHZ;

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
23 Jul 2014 21:27 #146958 by Σταύρος Δήμου
α) Δεν είπα πως ο ήχος θα ακούγεται καλύτερα από άποψη ποιότητας μέσω του καρφιού σε σύγκριση με το USB,αλλά πως θα ταξιδεύει πιο γρήγορα μέσα στο καλώδιο. Ο λόγος που δεν μπορεί να περάσει το LPCM από καρφί είναι επειδή το καρφί είναι αναλογικός τρόπος μεταφοράς και το HDMI ψηφιακός,και το LPCM είναι ψηφιακό.

β) Αυτό δεν το έχω εξακριβώσει εγώ ο ίδιος μιας και αυτά αφορούν ρυθμίσεις proprietary codecs και δεν ασχολήθηκα ποτέ με τέτοια,αλλά αντιθέτως με open standard solutions. Το να κάνεις ηχογράφηση και μίξη σε ένα συγκρότημα που έχεις με τους φίλους σου είναι τελείως διαφορετικό πράγμα από το να προγραμματίσεις ήχο Dolby Digital για ταινίες ή παιχνίδια. Το DD είναι ένα κλειδωμένο codec. Που σημαίνει πως το αρχείο του ήχου είναι κωδικοποιημένο και μπορεί να τρέξει σε κατάλληλο αποκωδικοποιητή μονάχα που έχει την έγκριση της Dolby,εξού και η φράση "Dolby Digital Decoder". Από ότι διάβασα που έριξα μια ματιά,η διαφορά στην επιλογή του PS3 μεταξύ linear και bitstream έχει να κάνει με το αν θες το decoding να το κάνει το ίδιο το PS3 (linear) ή ο αποκωδικοποιητής (bitstream).
Στη περίπτωση που έχεις ηχοσύστημα που μπορεί να κάνει αποκωδικοποίηση DD,άφησε το στο bitstream για να μη φορτώνεις τον επεξεργαστή της κονσόλας.

γ) HDMI δεν υπάρχει σε ηχεία γιατί το HDMI είναι είσοδος τηλεοράσεων και χρησιμοποιείται για να περάσει και εικόνα. Για τον ίδιο λόγο που δεν μπορείς στα ηχεία σου να συνδέσεις το άσπρο καλώδιο της κεραίας RF που βγαίνει απ' το τοίχο και έρχεται από τη ταράτσα του σπιτιού σου ώστε να ακούς τον ήχο της τηλεόρασης χωρίς να βλέπεις την εικόνα,δεν μπορείς να συνδέσεις ούτε και HDMI σε ηχεία.

δ) Τα ηχεία δεν αναφέρουν αυτούς τους αριθμούς γιατί όπως είπα νωρίτερα δεν υπάρχουν ψηφιακά ηχεία. Όλα τα ηχεία είναι αναλογικά,και τα bits/δειγματοληψία αφορούν μονάχα το ψηφιακό ήχο. Δεν μπορείς να μετρήσεις κάτι αναλογικό με ψηφιακές μονάδες μέτρησης,με τον ίδιο τρόπο που δεν μπορείς να πεις ότι η ανάλυση του ματιού είναι τόσα pixels,δεν μπορείς και να πεις ότι ο αναλογικός φυσικός ήχος είναι τόσα bits. Ότι ανάλυση ήχου και αν έχει η κάρτα ήχου σου και το αρχείο σου,απ τη στιγμή που πριν γίνει η έξοδος του ήχου απ' τον υπολογιστή ο ήχος μετατρέπεται από ψηφιακός σε αναλογικός,τα ηχεία θα μπορούν να τον παίξουν.
Η διαφορά είναι ότι η μετατροπή από ψηφιακό σε αναλογικό άμα συνδέσεις τηλεόραση με HDMI γίνεται από την ίδια την τηλεόραση,ενώ στους υπολογιστές αυτή η δουλειά γίνεται μέσα στο tower,όποτε και η έξοδος καρφιού βγάζει απ' ευθείας αναλογικό σήμα έτοιμο να συνδεθεί με τα ηχεία.

Αν θες να τσεκάρεις τη ποιότητα ηχείων ή ακουστικών οι μονάδες που θα πρέπει να προσέξεις είναι οι εξής:

#1 Απόκριση συχνοτήτων. Όσο μεγαλύτερη η διαφορά μεταξύ της μικρότερης τιμής και της μεγαλύτερης τόσο το καλύτερο. Οτιδήποτε πέραν των 20hz~20khz είναι παραπανήσιο και άχρηστο. Αν η απόκριση είναι μικρότερη του ηχείου σου,δεν θα ακούς το 100% των συχνοτήτων με αποτέλεσμα ο ήχος να χρωματίζεται και να έχει διαφορετικό τόνο από αυτόν που επιθυμούσε ο δημιουργός του αρχείου ήχου.

#2 Λόγος προς θόρυβο (SNR) Όσο το μεγαλύτερο,τόσο το καλύτερο. Αυτό μετρά από πόσα desibel και έπειτα θα αρχίσει να παραμορφώνεται ο ήχος. Έχεις παρατηρήσει πως σε μερικά μάπα ηχεία όταν ανεβάζεις την ένταση αρχίζει και παραμορφώνεται ο ήχος και ακούγεται χάλια ? Είναι επειδή είχαν μικρό αριθμό SNR. Υψηλό SNR σημαίνει πως έχεις περιθώριο να ανεβάσεις πολύ πιο δυνατά την ένταση μέχρι να αρχίσει να παραμορφώνεται ο ήχος.

#3 Ενίσχυση (Watt / RMS) Αυτό δηλώνει την default ένταση του ηχείου,μέχρι πόσο δυνατά μπορείς να βάλεις το volume,χωρίς να χρησιμοποιείς ξεχωριστό ενισχυτή.

#4 Αντίσταση (Ohms / Ω) Αυτή η τιμή δηλώνει το μέχρι πόση ενίσχυση μπορεί να αντέξει το ηχείο / ακουστικό από έναν ενισχυτή. Άμα ο αριθμός της αντίστασης είναι μικρός και συνδέσεις το ηχείο σε εξωτερικό ενισχυτή,υπάρχει η περίπτωση να στο κάψει και να το δεις να κάνει μπουμ και τα κομμάτια του να πετάγωνται παντού γύρω. Μεγαλύτερη αντίσταση σημαίνει πως το ηχείο / ακουστικό τραβά περισσότερη ενίσχυση σήματος.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
23 Jul 2014 21:48 #146960 by wavee
Replied by wavee on topic High res Audio
Ευχαριστώ πάρα πολύ για τις απαντήσεις :)
Κάτι τελευταίο για να καταλάβω καλύτερα

Γιατί όμως το Ps3 εφόσον έχουν όλα σταθερό υλικό και άρα όλα ίδια κάρτα ήχου, πρέπει να επιλέξεις στις ρυθμίσεις 44,1 kHz, 48khz, 88, 192 κλπ; Από την στιγμή που έχει αυτές τις επιλογές δεν πρέπει να ρυθμίσω την κατάλληλη; (Αυτές οι ρυθμίσεις εμφανίζονται μόνο αν επιλέξω σύνδεση με HDMI). Είχα υποθέσει ότι αν βάλω παραπάνω από όσο πρέπει πχ 192 KHZ μπορεί να καούν τα ηχεία της τηλεόρασης. Δεν ισχύει έτσι;

Επίσης εφόσον το HDMI είναι μόνο για εικόνα - ήχο μαζί και που επομένως έχει μόνο μια θύρα το PS3, πως θα γίνει να πάρω ήχο LPCM 7,1( που μόνο το HDMI μπορεί να δώσει) ή και Dolby true HD κλπ; Στις ρυθμίσεις αν επιλέξω ήχο με σύνδεση HDMI πρέπει να επιλέξω σε LPCM 2.0, 5,1 7,1 (KHZ) ή Dolby true HD κλπ. Μήπως σε αυτή την περίπτωση που θέλω να επιλέξω κάτι τέτοιο ή ήχο 7,1 πρέπει να συνδέσω τα ηχεία με την TV εφόσον δεν υπάρχουν ηχεία με HDMI;

Συγνώμη που σε κούρασα

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
23 Jul 2014 22:25 #146961 by Σταύρος Δήμου
Μιας και δεν έχω ps3 δεν μπορώ να απαντήσω με σιγουριά,αλλά υποθέτω πως σου έχει την επιλογή λόγο του ότι υπάρχουν πολλά καλώδια HDMI,με διαφορετικές ιδιότητες το καθένα.
Υπάρχει το HDMI 1.0, το 1.1, 1.2,1.3,1.4...
Κάθε λίγο και λιγάκι βγαίνουν νέα καλώδια HDMI,τα οποία και μπορούν να κάνουν περισσότερα πράγματα απ' τα παλαιότερα. Για παράδειγμα τη 4k ανάλυση άρχισε να την υποστηρίζει το HDMI από το 1.4 και μετά.
Που θα σημαίνε πως αν είχες μηχάνημα που να βγάζει 4k,και τηλεόραση 4k,θα έπρεπε και το HDMI σου να είναι 1.4 ή μεταγενέστερο,γιατί οι προηγούμενες εκδόσεις δεν θα μπορούσαν να αντέξουν τέτοια ανάλυση...

Να καούν τα ηχεία της τηλεόρασης δεν παίζει με αυτή τη ρύθμιση (έχει να κάνει σχέση με το πόσα watt προσπαθείς να σπρώξεις απ τα ηχεία σε συνάρτηση με το πόσα Ohms είναι η αντίσταση τους), αλλά θα υπήρχε πιθανότητα να μην ακούγεται τίποτα ή να ακούγονται περίεργοι θόρυβοι.

Μάλλον θα πρέπει να συνδέσεις κανονικά το καλώδιο του PS3 στη τηλεόραση,και έπειτα να δεις αν η τηλεόραση έχει δικές τις εξόδους για 7.1 ηχεία,ώστε τα ηχεία να τα συνδέσεις στη τηλεόραση. Ή αν έχεις ενισχυτή στη τηλεόραση να ακολουθήσεις αυτό το setup:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
23 Jul 2014 22:48 #146963 by wavee
Replied by wavee on topic High res Audio
Οκ. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!!!! :)

Please Log in or Create an account to join the conversation.