Το GameWorld.gr αναζητά Forum Moderators (21 May 2018)

Το GameWorld.gr επιθυμεί να προσλάβει Forum Moderators.

Star Wars: The Old Republic

More
04 Jan 2012 15:12 #103500 by Άγγελος Φασούλης


Star Wars: The Old Republic review

Το αχανές σύμπαν του Star Wars μέσα από το πρώτο MMORPG της BioWare.
Review

Μάνος Γρυπάρης

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
04 Jan 2012 18:43 #103505 by eliminator
Star Wars: The Old Republic: Bugs και αποδοχή



Οι μέχρι τώρα πρώτες εντυπώσεις, τα bugs και τα bans της BioWare.

Παιχνίδια χωρίς bugs γίνονται; Φυσικά και όχι. Η BioWare δεν μας έχει συνηθίσει τόσο στα bugs, τουλάχιστον σε σύγκριση με άλλες εταιρείες (βλέπε Bethesda), αλλά δεν κατάφερε να ξεφύγει απ' τον κανόνα που ισχύει περισσότερο από ποτέ το τελευταίο διάστημα.

Στο Star Wars: The Old Republic , παρατηρήθηκε ένα αρκετά περίεργο κι αστείο bug, κατά το οποίο αν αρχίσετε να χορεύετε με τον χαρακτήρα σας την ώρα του PvE (με την εντολή /getdown), τότε τα πυρά του αντιπάλου δεν σας πετυχαίνουν! Δείτε το παρακάτω βίντεο:

[youtube:1x9lf77q]
[/youtube:1x9lf77q]

Η BioWare έχει λάβει γνώση του προβλήματος και θα λύσει το bug στο επόμενο patch.

Υψηλές πωλήσεις
Άκρως επιτυχημένο χαρακτηρίστηκε το ντεμπούτο του Star Wars: The Old Republic για την BioWare και την Electronic Arts, οι οποίες αρχίζουν ήδη να κάνουν απόσβεση της επένδυσής τους.
Πάνω από ένα εκατομμύριο παίκτες έχουν αγοράσει το παιχνίδι μέσα στις πρώτες δύο εβδομάδες κυκλοφορίας του, έχοντας συμπληρώσει 260 εκατομμύρια quests και 44 εκατομμύρια μάχες PvP. Οι πιο δημοφιλείς χαρακτήρες είναι οι Sith Warriors (850.000) και οι Jedi Knights (810.000). Φυσικά, κάθε παίκτης μπορεί να φτιάξει όσους χαρακτήρες επιθυμεί (το όριο είναι οκτώ ανά server). Πολύ καλή αρχή για την BioWare στα MMORPG λοιπόν, με εξαίρεση το υψηλό traffic στους servers κατά την πρώτη εβδομάδα, το οποίο πλέον λύθηκε. Οι developers έχουν αυξήσει την χωρητικότητα και τον αριθμό των servers, ώστε να μην υπάρχουν χρόνοι αναμονής, κάτι που πλέον ισχύει σχεδόν στο ακέραιο.
Στο εξής μένει να δούμε αν η BioWare θα καταφέρει -έστω μακροπρόθεσμα- να νικήσει την Blizzard και το World of Warcraft στους ενεργούς συνδρομητές. Προς το παρόν βρισκόμαστε στην αρχή και λαμβάνοντας υπόψη μας παραδείγματα άλλων MMORPG που ξεκίνησαν με το δεξί αλλά δεν συνέχισαν στο ίδιο μοτίβο, κάθε ενδεχόμενο είναι πιθανό.
Για να διαβάσετε το review του Star Wars: The Old Republic, κάντε κλικ εδώ .

Τα πρώτα bans
Ένα exploit του παιχνιδιού επέτρεψε σε αρχάριους παίκτες να κάνουν loot containers στον πλανήτη Ilum. Μπορεί να υπάρχει ελεύθερη μετακίνηση μεταξύ των πλανητών, αλλά ο συγκεκριμένος πρότεινε στους παίκτες να μεταβούν σε αυτόν τουλάχιστον αν έχουν φτάσει το level 40. Πολλοί το αγνόησαν κι αυτό είναι θεμιτό, όμως κατάφεραν να αποκομίσουν μεγάλες ποσότητες από loot, προκαλώντας έτσι "αστάθεια στο οικονομικό σύστημα του παιχνιδιού", όπως δήλωσε η BioWare. Ως εκ τούτου, η Αμερικάνικη εταιρεία προχώρησε στα πρώτα bans ή αρκέστηκε σε προειδοποιήσεις, προς όσους χρήστες δεν το είχαν...παρακάνει. Ενδέχεται ωστόσο να αποσύρει τα bans, μόλις το πρόβλημα αποκατασταθεί.


Μάνος Γρυπάρης

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
10 Jan 2012 22:10 #103635 by GzGamer
Replied by GzGamer on topic Star Wars: The Old Republic
Καλησπέρα σε όλους,

πριν απο λίγο καιρό ξεκίνησα να παίζω MMO με το ΤΟR και επειδή είμαι καινούριος στον άθλημα έχω κάποιες βασικές ερωτήσεις να κάνω :

1) Τι είναι ο "Τank" player και τι σημαίνει η έννοια tankarw
2) Tι είναι ο DPS player


έψαξα λίγο στο ιντερνετ αλλα η εξήγησει απο έναν ΜΜΟ gamer θα βοηθούσε πάρα πολύ,

Ευχαριστώ πολύ :bye:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
10 Jan 2012 22:25 #103636 by Θοδωρής Κώτσελας
1) tank ειναι ο "τουμπανος" στην team σου που πρεπει να γνωριζει ολες τις τακτικες για τα bosses και εχει πολυ καλο gear.εαν εισαι καινουριος μην μπαινεις για tank γιατι ειναι αυτος που τα"ακουει" εαν κατι παει στραβα.tankarw ειναι αυτο ακριβως.
2)dps ειναι ο παιχτης που το μονο που εχει να κανει ειναι damage(π.χ. σε boss fight).δηλαδη ειναι ολοι οι παικτες εκτος απο τον healer και τον tank.
ελπιζω να σε βοηθησα :)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 Jan 2012 02:39 #103638 by Γιώργος Λόλας
Σε όλα σχεδόν τα MMO υπάρχει αυτό που λέμε η αγία τριάδα, η οποία αποτελείται από το Tank, τους DPS και τους Healers και ο καθένας τους έχει το δικό του ρόλο. Πάμε να δούμε όσο πιο απλά γίνεται τους τρεις αυτούς ρόλους.

Tank
To Tank αναλαμβάνει να τρώει αυτός το ξύλο, μπαίνει μπροστά και συνήθως οδηγεί και ολόκληρη την ομάδα, ενώ μπορεί να δεχθεί περισσότερα χτυπήματα από τους άλλους. Αυτά τα καταφέρνει για τους εξής λόγους:

Α) Οι επιθέσεις του και γενικά όλα του τα active και passive skills, αυξάνουν τα απαραίτητα για αυτόν στατιστικά όπως την Armor (μειώνει το damage από χτυπήματα με σπαθιά ή τόξα ας πούμε), τα Resistances (μειώνει το damage που δέχεται από spells, π.χ. Fire Resistance - Fire Spells), το Dodge που αυξάνει την πιθανότητα να αποφύγει ένα χτύπημα, το Block που αυξάνει την πιθανότητα να αποφύγει ένα χτύπημα βάζοντας μπροστά την ασπίδα του και τέλος το Parry που αυξάνει την πιθανότητα να αποκρούσει ένα χτύπημα με το όπλο του.

Β) Τα αντικείμενα ενός Tank αυξάνουν τα παραπάνω στατιστικά (Tanking Gear) και κάνουν το έργο του πιο εύκολο, ενώ σε πολλές περιπτώσεις είναι και τελείως απαραίτητα για να μπορέσει να παραμείνει ζωντανός. Συνήθως φοράει βαριά πανοπλία (Plate, Chain), κρατάει ένα όπλο στο ένα χέρι και ασπίδα στο άλλο.

Γ) Για να καταφέρει να κρατήσει τους εχθρούς πάνω του και να χτυπάνε μόνο αυτόν, θα πρέπει να ανεβάσει το λεγόμενο Aggro ή αλλιώς Threat ενάντιά τους. Με απλά λόγια, το Aggro/Threat υποδεικνύει το πόσο μεγάλη απειλή είσαι απέναντι στους εχθρούς.

Το Tank έχει ειδικά skills που ανεβάζουν το Aggro/Threat, ενώ και το damage που κάνει μετράει επίσης στον ίδιο "μετρητή" (ο οποίος δε φαίνεται πουθενά, εκτός και αν χρησιμοποιήσεις κάποιο addon-βοηθητικό πρόγραμμα). Το damage που κάνουν και οι υπόλοιποι παίχτες όμως, μετράει ως Aggro/Threat, οπότε το Tank πρέπει να ανεβάσει περισσότερο Aggro από τους άλλους για να κρατήσει τους εχθρούς επάνω του. Ο όρος "Tanking" ή "Tankarw" στα... ελληνικά, σημαίνει αυτό ακριβώς.

DPS (Damage Per Second) ή αλλιώς Damage Dealer
Οι DPS χαρακτήρες είναι αυτοί που θα κάνουν την περισσότερη ζημιά στους αντιπάλους. Μιας και το Tank κρατάει τα mobs (εχθρούς) επάνω του, είναι ευκολότερη η δουλειά τους. Χρειάζονται λιγότερα χτυπήματα σε σχέση με το Tank για να πεθάνουν, οπότε θα πρέπει να είναι προσεκτικοί. Με τον όρο "DPS" μετράμε επίσης το πόσο damage κάνει ένας παίχτης. Για παράδειγμα, ένας παίχτης που δεν έχει καλά αντικείμενα, λέμε ότι κάνει λιγότερο dps από κάποιον "τούμπανο" που έχει τα καλύτερα αντικείμενα του παιχνιδιού.

Healers - Buffers (ή αλλιώς Supporters)
Οι Healers είναι οι... γιατροί χωρίς σύνορα που θα αναλάβουν να κρατήσουν τους πάντες ζωντανούς. Τα Tanks τρώνε λιγότερο damage, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι είναι και αθάνατα. Για αυτό το λόγο, υπάρχουν οι healers που θα τους γιατρεύουν όλη την ώρα για να μη πεθάνουν, ενώ μπορούν να χρησιμοποιήσουν και διάφορα μαγικά (buffs) τα οποία ας πούμε ανεβάζουν την Armor κλπ..

Υπάρχουν οι single target healers, αυτοί δηλαδή που γιατρεύουν ένα άτομο τη φορά και υπάρχουν και οι AoE healers που μπορούν να θεραπέψουν πολλούς μαζί ταυτόχρονα.

Οι buffers (όπου υπάρχουν) είναι αυτοί που χρησιμοποιούν spells (buffs), τα οποία ανεβάζουν τα στατιστικά και τις ιδιότητες ολόκληρης της ομάδας, ενώ στον αντίποδα, οι debuffers είναι αυτοί που χρησιμοποιούν ειδικά spells (debuffs), τα οποία μειώνουν τα στατιστικά των αντιπάλων.

Πέρα από τα stats και τους ρόλους του κάθε χαρακτήρα όμως, ο κάθε παίχτης θα πρέπει να γνωρίζει τις ιδιότητες κάθε μάχης, το πώς θα εξελιχθεί και τι πρέπει να προσέχει κάθε φορά. Αυτά τα μαθαίνεις είτε μέσω διαφόρων οδηγών (guides), είτε απλά παίζοντας.

Ελπίζω να βοήθησα :)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
18 Jan 2012 23:18 #103953 by Άγγελος Φασούλης


Star Wars The Old Republic accounts & bugs

Τα προβλήματα της BioWare φτάνουν τους παίκτες στο αμήν. [UPDATE 1.1]

Από την ημερομηνία κυκλοφορίας του Star Wars: The Old Republic , η BioWare κατάφερε να στρέψει τα βλέμματα πάνω της για το θέμα διαχείρισης των accounts.

Στο πρώτο της MMORPG, η Αμερικανική εταιρεία χειρίστηκε τους παίκτες της ως εξής. Καταρχήν οι servers άνοιξαν επίσημα στις 20 Δεκεμβρίου, αν και οι συμμετέχοντες της beta είχαν πάρει πρόσβαση λίγες ημέρες νωρίτερα. Τις πρώτες ημέρες, το traffic ήταν μεγάλο με αποτέλεσμα έως ότου ανοίξουν νέοι servers, το διάστημα αναμονής να φτάνει μέχρι και τις 1-2 ώρες. Συγκριτικά με άλλα launches δεν θα μπορούσαμε να έχουμε παράπονο, διότι είχαμε δει πολύ χειρότερα. 7-10 ημέρες μετά, η κατάσταση σταθεροποιήθηκε και μπορούσατε να συνδεθείτε πολύ πιο γρήγορα.

Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των προγραμματιστών, στο θέμα της διαχείρισης των accounts η BioWare έχει αποτύχει σε μεγάλο βαθμό να προσφέρει μέχρι και το αυτονόητο, δηλαδή την σύνδεση του χρήστη στο παιχνίδι. Καταρχήν υπάρχουν ορισμένα παράπονα που αφορούν την online αγορά του παιχνιδιού, κατά την οποία αφού το ενεργοποιήσετε, σας ζητείται να εισάγετε στοιχεία πιστωτικής κάρτας, καθώς το σύστημα δεν αναγνωρίζει ότι έχετε ενεργή συνδρομή (παρότι μαζί με το παιχνίδι παρέχονται 30 ημέρες). Άλλοι χρήστες βλέπουν μια λευκή ή μαύρη οθόνη ενώ παίζουν, error για το οποίο η τηλεφωνική υποστήριξη της BioWare είναι ήδη ενήμερη και συνιστά την υπομονή όλων έως ότου λυθεί. Με ένα e-mail προς το support τμήμα της εταιρείας, τα παραπάνω προβλήματα λύνονται στην πλειοψηφία τους, αρκεί φυσικά να περιμένετε μερικές ημέρες.

Στην αναμονή...
Ένα άλλο θέμα όμως που σηκώνει συζήτηση, είναι τα security questions του The Old Republic. Όταν κάνετε εγγραφή, θα πρέπει οπωσδήποτε να σημειώσετε κάπου τις πέντε ερωτήσεις ασφαλείας που θα εισάγετε στο account σας. Κι αυτό διότι αν τις ξεχάσετε, τότε θα έχετε μεγάλο πρόβλημα!

Με βάση τα πειράματα που κάναμε, το security question θα σας εμφανιστεί στις παρακάτω περιπτώσεις:
- Αν κάνετε το παιχνίδι Uninstall και δοκιμάσετε να κάνετε Login στο επίσημο site .
- Αν ξαναπεράσετε Windows και χρειαστεί να κάνετε install το παιχνίδι.
- Αν εγκαταστήσετε το παιχνίδι σε άλλο PC.
Σε κάθε περίπτωση, μετά το Login (στο site ή στον server του παιχνιδιού), το σύστημα δεν θα αναγνωρίσει το PC σας και θα σας ζητήσει να εισάγετε security question. Έτσι έγινε και σε εμάς. Επειδή όμως είχαμε ξεχάσει την συγκεκριμένη security question συνέβη το εξής παράδοξο. Όποτε συνδεόμασταν, εμφανιζόταν διαρκώς η ίδια security question την οποία έπρεπε υποχρεωτικά να απαντήσουμε. Συν τις άλλοις, η BioWare δεν παρέχει κανένα security question reminder μέσω e-mail, παρά μόνο μέσω τηλεφωνικής υποστήριξης! Είναι πραγματικά αδιανόητο το να υπάρχει password reminder μέσω e-mail και να μην υπάρχει security question reminder. Διότι αν κάποιος κάνει hack το e-mail σας, προφανώς και θα είναι δική σας υπαιτιότητα και όχι της BioWare.

Οπότε, αυτό σημαίνει ότι άπαξ και ξεχάσετε μία security question τότε θα πρέπει να περιμένετε με τις ώρες στην τηλεφωνική υποστήριξη της BioWare, η οποία δεν έχει παράρτημα στην Ελλάδα. Άρα, θα αναγκαστείτε να καλέσετε σε αυτό της Αμερικής! Με τα δεκάδες ευρώ που θα ξοδέψετε στην αναμονή (μερικοί περιμένουν μέχρι και ώρες, καθώς υπάρχουν πάνω από 1.000.000 accounts) θα μπορούσατε κάλλιστα να αγοράσετε ένα νέο account με συνδρομή ενός έτους.

Για τα παραπάνω ζητήματα περιμένουμε την επίσημη τοποθέτηση της BioWare, για την οποία θα σας ενημερώσουμε με ένα σχετικό update. Πάντως, ύστερα απ' όλα αυτά, το μόνο που μένει να δούμε είναι...ταυτοπροσωπία για password reminder μέσω webcam.

Update 1.1
Το σημερινό update 1.1 είχε υποσχεθεί ότι θα διορθώνει πολλά από τα προβλήματα που αφορούσαν το gameplay. Παρ' όλα αυτά, δημιούργησε νέα glitches και exploits.

Το κυριότερο εξ αυτών είναι ότι οι παίκτες λαμβάνουν έναν μεγάλο αριθμό από valor points από PvP στην περιοχή Ilum. Το καταφέρνουν μέσω turret farming και exploits της περιοχής τα οποία και εκμεταλλεύονται. Μέσα σε λίγα λεπτά, φτάνουν το rank 100, κάτι που όπως αντιλαμβάνεστε είναι μη αναστρέψιμο. Δείτε το σχετικό βίντεο όπου εκατοντάδες παίκτες της Empire επιτίθενται σε περίπου 40 Republic.

[youtube:34phgdg8]
[/youtube:34phgdg8]

Glitches παρατηρούνται

Σε ένα topic που έχει ξεπεράσει τις 100 σελίδες στο forum της BioWare, παρατηρήθηκε τόσο το παραπάνω ζήτημα, όσο και glitches στα loading screens και στα εικονίδια της hotbar.

Η BioWare απάντησε επίσημα ότι: "οι developers διερευνούν όλα τα ζητήματα που πιθανόν έχουν προκύψει από το open World PvP στην περιοχή Ilum και ότι θα έχουν σύντομα νέα για την επίλυση του θέματος.


Μάνος Γρυπάρης

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
02 Feb 2012 15:32 #104428 by Άγγελος Φασούλης


Οι πωλήσεις του The Old Republic

Δεν παρατηρείται αύξηση των συνδρομητών στο MMORPG της BioWare.

Τελικά ούτε το Star Wars: The Old Republic αποδείχθηκε "WoW killer". Τουλάχιστον αυτό δείχνουν οι πρώτοι αριθμοί.

Η Electronic Arts ανακοίνωσε επίσημα τις πωλήσεις του παιχνιδιού. Τα νούμερα λοιπόν έχουν ως εξής. 2 εκατομμύρια είναι οι συνολικές πωλήσεις για το The Old Republic και 1.7 εκατομμύρια οι συνδρομητές. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο αριθμός των συνδρομητών δεν παρουσιάζει αύξηση. Μπορεί λοιπόν το launch της BioWare να ήταν πιο επιτυχημένο από αυτό του Rift , όμως το καταναλωτικό κοινό δύσκολα μένει σταθερό στη συνδρομή ενός MMORPG, όχι μόνο λόγω κρίσης αλλά και με βάση τις υπηρεσίες που επιθυμεί να του προσφέρει. Πάντως, τις εργατοώρες της η BioWare και η EA της έβγαλαν και μάλιστα με το παραπάνω.

Οι λόγοι της μη αύξησης συνδρομών είναι πολλοί. Θυμίζουμε άλλωστε ότι το The Old Republic ήρθε πακέτο με αρκετά bugs , ενώ δημιούργησε πολλά ακόμη προβλήματα στους συνδρομητές του, τόσο στον τομέα του gameplay, όσο και στο account management και μάλιστα απ' την πρώτη ημέρα. Για να αυξήσει τις συνδρομές της, η BioWare θα ήταν προτιμότερο να αλλάξει πολιτική σε πολλά βασικά ζητήματα του account management, να διορθώσει τα bugs (τομέα στον οποίο ήδη δουλεύει) και πιθανότατα να μειώσει την συνδρομή του παιχνιδιού στο μέλλον, όπως ακριβώς έπραξε το Rift .

Μάνος Γρυπάρης

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
09 Feb 2012 19:36 #104632 by nikos
Replied by nikos on topic Star Wars: The Old Republic
Μιλάμε για ΜΜΟ το οποίο έχει ζωή μόλις 2 μήνες και έχει 1.7 μύρια subs ενώ το wow μετράει 8 χρόνια ζωής .Το SWTOR φυσικά και είναι wow killer. Του χρόνου το wow θα γίνει free to play με τα αρκουδάκια που θα βάλει θα το δείτε !!!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
28 Feb 2012 17:04 #105273 by eliminator
Μία ματιά στο Star Wars: The Old Republic



The Force is strong in this one.

Έχουν περάσει δύο περίπου μήνες από την κυκλοφορία του καινούριου τίτλου της Bioware Star Wars: The Old Republic . Ως μεγάλος fan της σειράς ανυπομονούσα να πιάσω στα χέρια μου το παιχνίδι αυτό και να χρησιμοποιήσω το Force για να ξεδιψάσω τον nerd που έκρυβα μέσα μου. Μετά λοιπόν από 50 levels και αμέτρητα ταξίδια σε πλανήτες, σας παρουσιάζω μερικά πράγματα που με εντυπωσίασαν και άλλα που με αναστάτωσαν.

Levelling
Η Bioware έδωσε μεγάλο βάρος στην ιστορία, δημιουργώντας ουσιαστικά οκτώ Single-player games συνδεδεμένα με ένα σύστημα chat. Με απλά λόγια έχουμε ένα διαφορετικό παιχνίδι Star Wars για κάθε class που θα επιλέξετε. Αν εξαιρέσετε το PvP και τα Flashpoints, στο ταξίδι μέχρι το μέγιστο level θα χρειαστείτε βοήθεια άλλων παιχτών μόνο σε ειδικές heroic περιοχές όπου τα NPC τέρατα είναι πιο δύσκολα.

Πριν ακόμα διαλέξω σε ποιον server θα ξεκινήσω την περιπέτειά μου, ήμουν αποφασισμένος ότι θα φτιάξω έναν Jedi Consular. Δηλαδή έναν μαχητή Jedi που θα χρησιμοποιεί κυρίως το Force για να αντιμετωπίσει τους εχθρούς του. Ήξερα από την αρχή ότι αρκετοί παίχτες θα έχουν κάνει την ίδια σκέψη με εμένα αλλά δεν περίμενα αυτό το πράγμα. Περίπου τα τρία τέταρτα του server είχαν Jedi ή Sith, πράγμα δυσάρεστο αν σκεφτεί κανείς ότι στο PvP και στα Operations χρειάζεται να υπάρχει ποικιλομορφία στα classes. Αφού λοιπόν τελείωσα την αρχική μου εκπαίδευση ως Jedi, ταξίδευα από πλανήτη σε πλανήτη για να αποτρέψω τα αποτρόπαια σχέδια του κακού «γαιοκτήμονα» Sith. Κάθε πλανήτης ήταν ο ένας πιο ωραίος από τον άλλον και γεμάτους αναμνήσεις για όλους τους fans της σειράς Star Wars. Το ταξίδι από τον Tattoine, τον πλανήτη στον οποίο οι Skywalkers έκαναν τα πρώτα τους βήματα, στον Hoth, τον πλανήτη που διαδραματίστηκε η επική μάχη στην πέμπτη ταινία της σειράς, μου δημιούργησαν ποίκιλα συναισθήματα.



πό την άλλη, ενώ το σύστημα μάχης είναι σχετικά ίδιο με εκείνο του WoW, τα quests παρουσίαζαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Στο World of Warcraft ξέρουμε ότι ένα quest μπορεί να σας στείλει να σκοτώσετε 10 ή παραπάνω mobs, πράγμα που μετά από εκατοντάδες παρόμοια quests καταντάει βαρετό. Αντίθετα, στο The Old Republic, εκτός απ' το ότι μερικά quests έχουν ένα προαιρετικό μέρος από το οποίο μπορείς να κερδίσεις επιπλέον experience, μέσω του συστήματος διαλόγων που η Bioware έχει χρησιμοποιήσει και σε άλλα παιχνίδια της μπορεί να αλλάξει εντελώς η πορεία του. Με αυτόν τον τρόπο, δυο διαφορετικά άτομα μπορούν να πραγματοποιήσουν το ίδιο quest χωρίς το quest του ενός να έχει κάποια σχέση με του άλλου.

Loading, please wait…
Ένα από τα πιο εκνευριστικά κομμάτια του παιχνιδιού είναι τα loading screens και η διάρκειά τους. Κάθε φορά που αλλάζει κάποιος πλανήτη, μπαίνει σε Warzone ή Flashpoint, διαλέγει server από τη λίστα, ακόμα και όταν κάνει alt-tab, έρχεται αντιμέτωπος με ένα loading screen που θα του κρατάει συντροφιά κάτι λιγότερο από ένα λεπτό. Τέτοιας διάρκειας loading screens δεν συνάντησα ούτε στο Deus Ex: Human Revolution . Το εκνευριστικό είναι ότι σε κάθε δεδομένη περίοδο παιχνιδιού, θα έρθετε ουκ ολίγες φορές αντιμέτωποι με αυτές τις οθόνες, κάτι που θα σας κάνει να χάσετε αρκετά πολύτιμα λεπτά από τον χρόνο σας.

[youtube:313x33rg]
[/youtube:313x33rg]

Community
Καλό το gameplay, χρυσά τα γραφικά, αλλά αυτό που κάνει ένα MMORPG να θριαμβεύσει είναι οι χρήστες του. Εδώ και λίγες εβδομάδες που παίζω το παιχνίδι μπορώ να διαχωρίσω του παίχτες σε δυο κατηγορίες, αυτούς που παράτησαν το World of Warcraft και αυτούς που μετανάστευσαν από το Star Wars Galaxies. Παρ' όλα αυτά, και τα δύο είδη χρηστών είναι πιστοί οπαδοί της σειράς και γενικά αποτελούν μία δεμένη μεταξύ τους κοινότητα. Την πρώτη και πιο τρανταχτή ένδειξη αυτού, την έλαβα όταν πάτησα για πρώτη φορά στην Republic βάση και αντίκρισα μια διαμάχη στο chat για την απόφαση του Lucas να βάλει τον Greedo να πυροβολήσει πρώτος αντί του Han Solo (όποιος κατάλαβε κατάλαβε).

Αρκετές φορές που είχα πρόβλημα με κάποιο δύσκολο quest ή αναζητούσα group για Flashpoints ερχόντουσαν άγνωστοι μεγαλύτερου level να με βοηθήσουν, ξοδεύοντας χρόνο από το παιχνίδι τους. Το μόνο μου παράπονο είναι ότι δεν υπάρχει ο φανατισμός με τα στρατόπεδα που υπήρχε και στα πρώτα χρόνια του WoW, όπου όταν οι Alliance κάνανε επίθεση σε ένα αντίπαλο στρατόπεδο έτρεχε όλος ο Horde πληθυσμός του realm για να μπει στη μάχη. Εδώ όμως κάθε παίχτης έχει χαρακτήρες που ανήκουν και από τα δύο μέτωπα.

Εξωγήινα «ζωύφια»
Αυτά τα bugs υπάρχουν παντού. Σα quests, στα εχθρικά αλλά και στα φιλικά NPC, στα skills, στα αντικείμενα, ακόμα και bugs πάνω στα bugs. Δεν κάνω πλάκα για το τελευταίο, μου έτυχε ένα boss κάποιου Flashpoint να bugάρει, να «γεννήσει» έναν εχθρικό NPC που δεν έπρεπε και αυτςό με τη σειρά του να bugάρει και να δεκαπλασιαστεί. Από τότε που κυκλοφόρησε το παιχνίδι μέχρι σήμερα η Bioware έχει βγάλει 20 περίπου patches, διορθώνοντας μερικά από αυτά τα bugs, αλλά με κάθε καινούριο patch εμφανίζεται και μία νέα φουρνιά από bugs. Είναι να αναρωτιέται κανείς τι δουλειά ακριβώς έκαναν οι σχεδιαστές αλλά και οι beta testers με αποτέλεσμα να βγει το παιχνίδι με τόσα προβλήματα.

[youtube:313x33rg]
[/youtube:313x33rg]

Indiana Jones
Όταν κυκλοφόρησε το καινούριο profession εν ονόματι "Archaeology" στο WoW είχα αποφασίσει να μην ασχοληθώ καθόλου μαζί του. "Σιγά μην τρέχω πάνω κάτω σε όλο τον κόσμο για ένα αντικείμενο που το μόνο που θα κάνει είναι να φωνάζει το πόσο χαμένο χρόνο ξόδεψα", είπα από μέσα μου περιφρονητικά. Εκεί όπου η Blizzard απέτυχε, να ωθήσει δηλαδή τους χρήστες του παιχνιδιού της να βγουν στον κόσμο και να αρχίσουν την εξερεύνηση, η Bioware θριάμβευσε. Μέσα στον κόσμο του Star Wars υπάρχουν χιλιάδες μυστικά που σας περιμένουν να τα ανακαλύψετε και τα οποία θα σας ανταμείψουν όπως σας αξίζει. Σε κάθε πλανήτη υπάρχουν καλά κρυμμένα διάφορα datacrons τα οποία αυξάνουν μόνιμα τα στατιστικά του χαρακτήρα σας, ενώ υπάρχει και ένα κρυφό quest που στο τελικό στάδιο σας βραβεύει με έναν σπάνιο μωβ κρύσταλλο για το φωτόσπαθό σας. Αξίζει να σημειωθεί ότι στοιχεία για αυτά τα αντικείμενα δεν υπάρχουν πουθενά μέσα στο παιχνίδι και η ανακάλυψή τους έγινε τυχαία από παίχτες. Φανταστείτε πόσα μυστικά μένουν ακόμα κρυφά, χωρίς να τα έχει βρει κανείς.



Ανεξάρτητα από τα προβλήματα που το μαστιγώνουν, το Star Wars: The Old Republic αποτελεί ένα εξαιρετικό παιχνίδι με καλές προοπτικές. Ας μην ξεχνάμε ότι πραγματοποιεί ακόμα τα πρώτα του βήματα σε έναν κόσμο όπου κυριαρχεί για χρόνια το World of Warcraft . Πιστεύω ότι με κάποιες ακόμα προσθήκες και με μερικές έξυπνες κινήσεις από την μεριά της Bioware, θα μπορέσει να το ανταγωνιστεί επάξια και δεν θα έχει την μοίρα άλλων MMORPG που τα σκέπασε η σκιά της Blizzard.

Σε επόμενο άρθρο της στήλης θα ασχοληθούμε με τις Clans και το PvP του παιχνιδιού.

May the Force be with you. Always.


Γιάννης Σφηνιάς

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
29 Feb 2012 02:44 #105297 by Μιχάλης Μητρόπουλος


4-6 ώρες ο μέσος χρόνος που αφιερώνουν οι παίχτες του SWTOR ανά session

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του chief της Bioware Greg Zeschuk σε πρόσφατη συνέντευξή του στο site Kotaku.

Επίσης αναφέρει ότι η πιο "πολυάσχολη" ημέρα των server του SWTOR είναι η Κυριακή και πιο συγκεκριμένα τις απογευματινές ώρες φτάνουν στο peak τους! Ακόμα δηλώνει ότι τα πράγματα πηγαίνουν αρκετά καλά μέσα στο παιχνίδι διότι κανείς δεν μπαίνει στα forum για να παραπονεθεί."They just play" όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.

Τον προηγούμενο μήνα η EA ανακοίνωσε ότι το Star Wars: The Old Republic έχει φτάσει στα 2 εκατομμύρια συνδρομητές από τον Δεκέμβριο που έγινε και το επίσημο launch του τίτλου.

Please Log in or Create an account to join the conversation.