Μία ματιά στο Star Wars: The Old Republic
The Force is strong in this one.
Έχουν περάσει δύο περίπου μήνες από την κυκλοφορία του καινούριου τίτλου της Bioware
Star Wars: The Old Republic
. Ως μεγάλος fan της σειράς ανυπομονούσα να πιάσω στα χέρια μου το παιχνίδι αυτό και να χρησιμοποιήσω το Force για να ξεδιψάσω τον nerd που έκρυβα μέσα μου. Μετά λοιπόν από 50 levels και αμέτρητα ταξίδια σε πλανήτες, σας παρουσιάζω μερικά πράγματα που με εντυπωσίασαν και άλλα που με αναστάτωσαν.
Levelling
Η Bioware έδωσε μεγάλο βάρος στην ιστορία, δημιουργώντας ουσιαστικά οκτώ Single-player games συνδεδεμένα με ένα σύστημα chat. Με απλά λόγια έχουμε ένα διαφορετικό παιχνίδι Star Wars για κάθε class που θα επιλέξετε. Αν εξαιρέσετε το PvP και τα Flashpoints, στο ταξίδι μέχρι το μέγιστο level θα χρειαστείτε βοήθεια άλλων παιχτών μόνο σε ειδικές heroic περιοχές όπου τα NPC τέρατα είναι πιο δύσκολα.
Πριν ακόμα διαλέξω σε ποιον server θα ξεκινήσω την περιπέτειά μου, ήμουν αποφασισμένος ότι θα φτιάξω έναν Jedi Consular. Δηλαδή έναν μαχητή Jedi που θα χρησιμοποιεί κυρίως το Force για να αντιμετωπίσει τους εχθρούς του. Ήξερα από την αρχή ότι αρκετοί παίχτες θα έχουν κάνει την ίδια σκέψη με εμένα αλλά δεν περίμενα αυτό το πράγμα. Περίπου τα τρία τέταρτα του server είχαν Jedi ή Sith, πράγμα δυσάρεστο αν σκεφτεί κανείς ότι στο PvP και στα Operations χρειάζεται να υπάρχει ποικιλομορφία στα classes. Αφού λοιπόν τελείωσα την αρχική μου εκπαίδευση ως Jedi, ταξίδευα από πλανήτη σε πλανήτη για να αποτρέψω τα αποτρόπαια σχέδια του κακού «γαιοκτήμονα» Sith. Κάθε πλανήτης ήταν ο ένας πιο ωραίος από τον άλλον και γεμάτους αναμνήσεις για όλους τους fans της σειράς Star Wars. Το ταξίδι από τον Tattoine, τον πλανήτη στον οποίο οι Skywalkers έκαναν τα πρώτα τους βήματα, στον Hoth, τον πλανήτη που διαδραματίστηκε η επική μάχη στην πέμπτη ταινία της σειράς, μου δημιούργησαν ποίκιλα συναισθήματα.
πό την άλλη, ενώ το σύστημα μάχης είναι σχετικά ίδιο με εκείνο του WoW, τα quests παρουσίαζαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Στο World of Warcraft ξέρουμε ότι ένα quest μπορεί να σας στείλει να σκοτώσετε 10 ή παραπάνω mobs, πράγμα που μετά από εκατοντάδες παρόμοια quests καταντάει βαρετό. Αντίθετα, στο The Old Republic, εκτός απ' το ότι μερικά quests έχουν ένα προαιρετικό μέρος από το οποίο μπορείς να κερδίσεις επιπλέον experience, μέσω του συστήματος διαλόγων που η Bioware έχει χρησιμοποιήσει και σε άλλα παιχνίδια της μπορεί να αλλάξει εντελώς η πορεία του. Με αυτόν τον τρόπο, δυο διαφορετικά άτομα μπορούν να πραγματοποιήσουν το ίδιο quest χωρίς το quest του ενός να έχει κάποια σχέση με του άλλου.
Loading, please wait…
Ένα από τα πιο εκνευριστικά κομμάτια του παιχνιδιού είναι τα loading screens και η διάρκειά τους. Κάθε φορά που αλλάζει κάποιος πλανήτη, μπαίνει σε Warzone ή Flashpoint, διαλέγει server από τη λίστα, ακόμα και όταν κάνει alt-tab, έρχεται αντιμέτωπος με ένα loading screen που θα του κρατάει συντροφιά κάτι λιγότερο από ένα λεπτό. Τέτοιας διάρκειας loading screens δεν συνάντησα ούτε στο
Deus Ex: Human Revolution
. Το εκνευριστικό είναι ότι σε κάθε δεδομένη περίοδο παιχνιδιού, θα έρθετε ουκ ολίγες φορές αντιμέτωποι με αυτές τις οθόνες, κάτι που θα σας κάνει να χάσετε αρκετά πολύτιμα λεπτά από τον χρόνο σας.
[youtube:313x33rg]
[/youtube:313x33rg]
Community
Καλό το gameplay, χρυσά τα γραφικά, αλλά αυτό που κάνει ένα MMORPG να θριαμβεύσει είναι οι χρήστες του. Εδώ και λίγες εβδομάδες που παίζω το παιχνίδι μπορώ να διαχωρίσω του παίχτες σε δυο κατηγορίες, αυτούς που παράτησαν το
World of Warcraft
και αυτούς που μετανάστευσαν από το Star Wars Galaxies. Παρ' όλα αυτά, και τα δύο είδη χρηστών είναι πιστοί οπαδοί της σειράς και γενικά αποτελούν μία δεμένη μεταξύ τους κοινότητα. Την πρώτη και πιο τρανταχτή ένδειξη αυτού, την έλαβα όταν πάτησα για πρώτη φορά στην Republic βάση και αντίκρισα μια διαμάχη στο chat για την απόφαση του Lucas να βάλει τον Greedo να πυροβολήσει πρώτος αντί του Han Solo (όποιος κατάλαβε κατάλαβε).
Αρκετές φορές που είχα πρόβλημα με κάποιο δύσκολο quest ή αναζητούσα group για Flashpoints ερχόντουσαν άγνωστοι μεγαλύτερου level να με βοηθήσουν, ξοδεύοντας χρόνο από το παιχνίδι τους. Το μόνο μου παράπονο είναι ότι δεν υπάρχει ο φανατισμός με τα στρατόπεδα που υπήρχε και στα πρώτα χρόνια του WoW, όπου όταν οι Alliance κάνανε επίθεση σε ένα αντίπαλο στρατόπεδο έτρεχε όλος ο Horde πληθυσμός του realm για να μπει στη μάχη. Εδώ όμως κάθε παίχτης έχει χαρακτήρες που ανήκουν και από τα δύο μέτωπα.
Εξωγήινα «ζωύφια»
Αυτά τα bugs υπάρχουν παντού. Σα quests, στα εχθρικά αλλά και στα φιλικά NPC, στα skills, στα αντικείμενα, ακόμα και bugs πάνω στα bugs. Δεν κάνω πλάκα για το τελευταίο, μου έτυχε ένα boss κάποιου Flashpoint να bugάρει, να «γεννήσει» έναν εχθρικό NPC που δεν έπρεπε και αυτςό με τη σειρά του να bugάρει και να δεκαπλασιαστεί. Από τότε που κυκλοφόρησε το παιχνίδι μέχρι σήμερα η Bioware έχει βγάλει 20 περίπου patches, διορθώνοντας μερικά από αυτά τα bugs, αλλά με κάθε καινούριο patch εμφανίζεται και μία νέα φουρνιά από bugs. Είναι να αναρωτιέται κανείς τι δουλειά ακριβώς έκαναν οι σχεδιαστές αλλά και οι beta testers με αποτέλεσμα να βγει το παιχνίδι με τόσα προβλήματα.
[youtube:313x33rg]
[/youtube:313x33rg]
Indiana Jones
Όταν κυκλοφόρησε το καινούριο profession εν ονόματι "Archaeology" στο WoW είχα αποφασίσει να μην ασχοληθώ καθόλου μαζί του. "Σιγά μην τρέχω πάνω κάτω σε όλο τον κόσμο για ένα αντικείμενο που το μόνο που θα κάνει είναι να φωνάζει το πόσο χαμένο χρόνο ξόδεψα", είπα από μέσα μου περιφρονητικά. Εκεί όπου η Blizzard απέτυχε, να ωθήσει δηλαδή τους χρήστες του παιχνιδιού της να βγουν στον κόσμο και να αρχίσουν την εξερεύνηση, η Bioware θριάμβευσε. Μέσα στον κόσμο του Star Wars υπάρχουν χιλιάδες μυστικά που σας περιμένουν να τα ανακαλύψετε και τα οποία θα σας ανταμείψουν όπως σας αξίζει. Σε κάθε πλανήτη υπάρχουν καλά κρυμμένα διάφορα datacrons τα οποία αυξάνουν μόνιμα τα στατιστικά του χαρακτήρα σας, ενώ υπάρχει και ένα κρυφό quest που στο τελικό στάδιο σας βραβεύει με έναν σπάνιο μωβ κρύσταλλο για το φωτόσπαθό σας. Αξίζει να σημειωθεί ότι στοιχεία για αυτά τα αντικείμενα δεν υπάρχουν πουθενά μέσα στο παιχνίδι και η ανακάλυψή τους έγινε τυχαία από παίχτες. Φανταστείτε πόσα μυστικά μένουν ακόμα κρυφά, χωρίς να τα έχει βρει κανείς.
Ανεξάρτητα από τα προβλήματα που το μαστιγώνουν, το
Star Wars: The Old Republic
αποτελεί ένα εξαιρετικό παιχνίδι με καλές προοπτικές. Ας μην ξεχνάμε ότι πραγματοποιεί ακόμα τα πρώτα του βήματα σε έναν κόσμο όπου κυριαρχεί για χρόνια το
World of Warcraft
. Πιστεύω ότι με κάποιες ακόμα προσθήκες και με μερικές έξυπνες κινήσεις από την μεριά της Bioware, θα μπορέσει να το ανταγωνιστεί επάξια και δεν θα έχει την μοίρα άλλων MMORPG που τα σκέπασε η σκιά της Blizzard.
Σε επόμενο άρθρο της στήλης θα ασχοληθούμε με τις Clans και το PvP του παιχνιδιού.
May the Force be with you. Always.
Γιάννης Σφηνιάς