Το GameWorld.gr αναζητά Forum Moderators (21 May 2018)

Το GameWorld.gr επιθυμεί να προσλάβει Forum Moderators.

MMORPG και expansions

More
23 Nov 2011 17:05 #101794 by eliminator


Τα expansions στα MMORPG και όσα προσφέρουν.

Τα MMORPG συντηρούν τους παίκτες τους από τα expansions. Δηλαδή μεγάλες προσθήκες, οι οποίες δεν χωράνε σε ένα απλό patch και κυκλοφορούν ανά διαστήματα προσθέτοντας νέους χαρακτήρες, όπλα ή ακόμα και ολόκληρους κόσμους. Πέρα από το γεγονός ότι θα συναντήσουμε κάτι καινούργιο, η προσθήκη ενός expansion προσφέρει νέες περιοχές για εξερευνήσεις, άνοδο του level cap, επέκταση της ιστορίας και περισσότερα quests. Όπως και να το κάνουμε, ένα MMO χωρίς expansion είναι ένα στάσιμο παιχνίδι, στο οποίο κάνετε τα ίδια πράγματα σε καθημερινή βάση, ώσπου τελικά καταντάει βαρετό.

Το πρώτο expansion
Μετά από ένα σχετικά μεγάλο χρονικό διάστημα από την κυκλοφορία του παιχνιδιού, όλοι μας αισθανόμαστε ότι δεν πάει άλλο σε αυτό τον κόσμο, όπου αντιμετωπίζουμε τα ίδια mobs στις ίδιες περιοχές. Μπορεί τα patches να μας δίνουν νέους αντιπάλους και αντικείμενα, αλλά δεν μας δείχνουν ότι το παιχνίδι προχωράει παραπέρα. Όταν για πολλά χρόνια είσαι στον ίδιο κόσμο, αντιμετωπίζοντας τους ίδιους εχθρούς, κουράζεσαι και θες να εξερευνήσεις έναν καινούργιο τόπο και να συναντήσεις νέες προκλήσεις που ένα raid δε θα στις δώσει.

Έτσι λοιπόν έχουμε την άφιξη του πρώτου expansion, το οποίο μεγαλώνει την αντοχή ενός MMORPG, καθώς με αυτό ανακαλύπτετε νέες προκλήσεις και αντιπάλους. Έτσι, έχετε μεγαλύτερη όρεξη για να αφιερώσετε χρόνο μαζί του.



Χρόνος κυκλοφορίας και αντοχή
Το πρώτο expansion θα έρθει, διορθώνοντας bugs και προσθέτοντας νέα στοιχεία, τα οποία θα επισημάνουν και οι παίκτες στα forums της εταιρείας. Καλοδεχούμενο λοιπόν. Από εκεί κι έπειτα, θα ακολουθήσουν κι άλλα. Το ζήτημα όμως είναι τι ισχύει με το διάστημα κυκλοφορίας τους. Μετά το πρώτο expansion, το οποίο συνήθως κυκλοφορεί 1-2 χρόνια μετά, τα υπόλοιπα δεν πρέπει να είναι πολύ συχνά (γιατί θα έχουν την μορφή...patch), αλλά φυσικά ούτε και να κυκλοφορούν πολύ αργά.

Οι λόγοι που δεν θέλουμε πολύ συχνά expansions είναι διότι η εταιρεία δείχνει να μην δίνει την προσοχή που χρειάζεται στην κυκλοφορία τους, φέρνοντας έτσι πολλά bugs και προβλήματα τα οποία ναι μεν διορθώνονται με κάθε patch, αλλά μέχρι να φτιαχτούν αναγκαζόμαστε να παίζουμε ένα -πολλές φορές- προβληματικό παιχνίδι. Τέλος, ένα ακόμα μεγάλο πρόβλημα είναι ότι γίνεται ανακύκλωση προηγούμενου content, όπως για παράδειγμα τα dungeons τα οποία αναβαθμίζονται για παίκτες μεγαλύτερου level ή εχθροί που επιστρέφουν γιατί δεν υπάρχουν ιδέες για νέους αντιπάλους.

Στον αντίποδα, ένα expansion δεν πρέπει να καθυστερεί πολύ. Δεν νοείται να περιμένουμε τρία χρόνια για την κυκλοφορία του, διότι όσα patches και αν κυκλοφορήσουν, όσοι εχθροί και αν βρεθούν μπροστά μας, θα βρισκόμαστε για ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα στις ίδιες περιοχές, στα ίδια levels, εκτελώντας τα ίδια quests και τίποτα παραπάνω. Άντε το πολύ και μερικές ώρες raid. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι ενάμισι με δύο χρόνια είναι ένα αρκετά ικανοποιητικό χρονικό διάστημα για να αναπτυχθεί το επόμενο expansion, μιας και ήδη υπάρχει μια προεργασία, πριν ακόμη ολοκληρωθεί η τελική έκδοση του παιχνιδιού ή κάποιο προγενέστερο expansion.

[youtube:1ywnf0wk]
[/youtube:1ywnf0wk]

Πόσα expansions ακόμα;
Ένα ακόμη γεγονός που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας είναι ο αριθμός τον expansions, o οποίος βγαίνει μόνο και μόνο για να έχει έσοδα η εταιρεία (κάτι το οποίο είναι θεμιτό). Εδώ θα αναφέρω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, για να κατανοήσετε καλύτερα σε τι ακριβώς αναφέρομαι.

Το επιτυχημένο MMORPG World of Warcraft μετράει φέτος επτά χρόνια ζωής. Έχει τρία expansions και πηγαίνει στο τέταρτο. Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν upgrades, leveling αλλά και νέες περιοχές, δεν δημιουργήθηκε κάτι το οποίο έχουμε πραγματικά ανάγκη στο παιχνίδι. Εννοώ ότι για παράδειγμα χρειαζόμασταν ενα upgrade το οποίο θα βελτιώσει τα γραφικά. Όμως όσο περνάει ο καιρός, η Blizzard έχει αποφασίσει να κάνει είτε ανακύκλωση περιοχών (κάνοντας ένα makeover στον χάρτη), είτε προσθέτοντας παλιά Bosses και Dungeons, αυξάνοντας απλά το level τους ή λέγοντας την γνωστή φράση "It was merely a setback".



Είμαι σίγουρος πως αν η Blizzard ανακοίνωνε ότι το επόμενο expansion θα αργούσε να κυκλοφορήσει διότι θα γινόταν βελτίωση στα γραφικά του παιχνιδιού ή έστω στο customization (είναι αστείο να είμαστε στο 2011 και οι χαρακτήρες να έχουν τα γραφικά αλλά και τα πρόσωπα του 2004), όλοι οι παίκτες θα το εκτιμούσαν. Εδώ θρυλικά MMORPG σαν το Ultima Online έκαναν κάτι τέτοιο, που σίγουρα ήταν ριψοκίνδυνη κίνηση για τα δεδομένα τους. Δεν θα μπορούσε λοιπόν η Blizzard να σηκώσει το βάρος μιας τέτοιας απόφασης;

Τι θα εκτιμούσαμε παραπάνω;
Πέρα από το γεγονός ότι ένα expansion προσφέρει διάρκεια στο παιχνίδι, πρέπει να προσφέρει και ποιοτικό περιεχόμενο. Κανείς δεν ζήτησε συνεχόμενες προσθήκες και αυξήσεις του level cap κάθε χρόνο, αλλά ούτε και να περιμένουμε μέχρι να γεράσουμε για να δούμε κάτι αξιόλογο.

Αυτό που ζητάμε λοιπόν στα επόμενα expansions κάθε MMORPG είναι να έχει μια ουσιαστική ανανέωση στο gameplay. Μια ανανέωση η οποία θα μας κρατήσει πραγματικά στο παιχνίδι, περισσότερο απ' τη φράση "Έχω φάει τα νιάτα μου και δε μπορώ να σταματήσω πια". Τέλος, αν μετά από αυτή την ανανέωση του gameplay, χωράνε βελτιώσεις σε γραφικά και ήχο, τότε θα είναι καλοδεχούμενες.


Μπάμπης Γιαλαμάς

Please Log in or Create an account to join the conversation.