Η ομάδα ανάπτυξης του Guitar Hero πίστευε ότι το Guitar Hero controller ήταν χαζό, σύμφωνα με πληροφορίες από ρεπορτάζ του Vice.
Η εταιρεία ανάπτυξης video games Ηarmonix και η RedOctane μας έφεραν το Guitar Hero. Η RedOctane ξεκίνησε ως υπηρεσία ενοικίασης games σε προσπάθεια της να αντιγράψει την Gamefly, αλλά το γύρισε στην κατασκευή περιφερειακών, συγκεκριμένα DDR dance mats, μετά την κατάρρευση της φούσκας των dot com. Η Harmonix δημιουργήθηκε από δύο αποφοίτους του MIT οι οποίοι ήθελαν να βρουν ένα τρόπο ώστε όλοι οι άνθρωποι να μπορέσουν να φτιάξουν μουσική, ανεξαρτήτως γνώσεων ή ταλέντου. Οι δύο εταιρείες συνδύασαν τις γνώσεις τους στα περιφερειακά και την ανάπτυξη video games για να αναπτύξουν ένα νέου είδους guitar game.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους η συγκεκριμένη συνεργασία και το συγκεκριμένο παιχνίδι έπρεπε να είχαν αποτύχει και όχι να εκτοξευθούν στην κορυφή. Τα μουσικά games και τα games που χρησιμοποιούσαν συγκεκριμένα περιφερειακά δεν ήταν ούτε δημοφιλή ούτε κερδοφόρα εκείνη την περίοδο στις ΗΠΑ. Συν τοις άλλοις, τα έξτρα περιφερειακά σήμαιναν ακριβά video games. Παρ’ όλα αυτά, η Harmonix αποφάσισε να προχωρήσει τη συνεργασία αφού σύμφωνα με τον συνδημιουργό και πλέον CEO της εταιρείας Alex Rigopulos "ήταν ακριβώς το παιχνίδι που νιώθαμε ότι γεννηθήκαμε για να αναπτύξουμε".
Οι περισσότεροι developers στην ομάδα της Harmonix πίστευαν αρχικά ότι η ιδέα ενός guitar controller ήταν χαζή. «Η πρώτη εντύπωση που είχα για το controller είναι ότι ήταν ανόητο και ότι δεν θα πετύχει» , δήλωσε ο Jason Kendall, artist και animator στην Harmonix. Πολλοί από τους συναδέλφους του πίστευαν το ίδιο. Ένα αρχικό πρωτότυπο όμως, τους άλλαξε τη γνώμη. Παράλληλα, η RedOctane ήταν εντυπωσιασμένη από το αρχικό πρωτότυπο, αλλά έθεσε πολλούς περιορισμούς όσον αφορά την ανάπτυξη του Guitar Hero, ώστε να σιγουρευτεί ότι θα κυκλοφορήσει εγκαίρως για την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων το 2005. Αυτό σημαίνει ότι η Harmonix είχε στη διάθεση της 9 μήνες για να αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο video game. Ο αριθμός των venues, των χαρακτήρων, και άλλες επιλογές που έγιναν όσον αφορά το design, ήταν άμεσο αντίκτυπο του περιορισμού αυτού.
Η ομάδα ανάπτυξης παρέδωσε εγκαίρως το Guitar Hero και αυτό κυκλοφόρησε στις 8 Νοεμβρίου του 2005. Μέσα σε 2 μήνες έβγαλε 45 εκατομμύρια δολάρια. Η RedOctane και η Harmonix ανέπτυξαν δύο ακόμα games υπό το συμβόλαιό τους, το Guitar Hero 2 και το Guitar Hero Encore: Rock the 80’s. Οι δύο εταιρείες όμως σύντομα πουλήθηκαν με την Activision να παίρνει την RedOctane και η Viacom την Harmonix. Το είδος όμως επεκτάθηκε πολύ γρήγορα και σύντομα το video game που άλλαξε τη βιομηχανία άρχισε να ξεθυμαίνει.