Το GameWorld.gr αναζητά Forum Moderators (21 May 2018)

Το GameWorld.gr επιθυμεί να προσλάβει Forum Moderators.

Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας: "Υπάρχει ασθένεια gaming διαταραχή"

More
21 Dec 2017 20:17 #210333 by Angel
Όρος "Gaming διαταραχή" από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας


Σύμφωνα με την Independent και το New Scientist, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας θα εισάγει για πρώτη φορά τον όρο "Gaming διαταραχή" στο The International Classification of Diseases, ένα manual με ασθένειες που το 2018 ετοιμάζει την 11η έκδοσή του. Το βιβλίο είχε να ανανεωθεί...από το 1990 και η νέα έκδοση του 2018 θα ονομάζεται "ICD-11".



Αυτή είναι η πρώτη φορά που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναγνωρίζει και επίσημα τα video games ως "διαταραχή", καθώς μέχρι τώρα οι περισσότεροι θεωρούσαμε ότι η συγκεκριμένη ορολογία βρίσκεται στη σφαίρα φαντασίας ΜΜΕ και μιας μικρής μερίδας ψυχολόγων. Ως "Gaming διαταραχή η συγκεκριμένη ασθένεια θα πρέπει να παρακολουθείται" λέει χαρακτηριστικά το βιβλίο του οργανισμού.



Ο Vladimir Poznyak, μέλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας που πρότεινε την συγκεκριμένη τροποποίηση, ανακοίνωσε μάλιστα ότι "Οι γιατροί θα πρέπει να αναγνωρίσουν ότι η gaming διαταραχή έχει σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία. Οι περισσότεροι από όσους παίζουν games δεν έχουν διαταραχή, όπως ο περισσότερος κόσμος πίνει αλκοόλ δεν έχει επίσης διαταραχή. Ωστόσο, σε κάποιες περιπτώσεις, η κατάχρηση μπορεί να δημιουργήσει ανεπιθύμητες ενέργειες".

Το Αμερικανικό Ιντιντούτο Ψυχιάτρων δεν μπορεί να βρει σημάδια ασθένειας.
Τα μέχρι τώρα στατιστικά δείχνουν ότι ίσως ο Vladimir Poznyak κινείται σε κάποιο παράλληλο σύμπαν. Σε έρευνες που έγιναν το 2016 από το Αμερικανικό Ινστιντούτο Ψυχιάτρων Αμερικής σε 19.000 άντρες και γυναίκες gamers στη Μ. Βρετανία, την Αμερική, τον Καναδά και την Γερμανία, βρέθηκε ότι μόλις το 2-3% έχει αντιμετωπίσει συμπτώματα εθισμού. Συμπτώματα τα οποία με βάση ένα τόσο μικρό ποσοστό, τα συγκεκριμένα άτομα θα μπορούσαν να έχουν...ακόμη κι αν δεν έπαιζαν games, λόγω άλλων προσωπικών προβλημάτων ή προηγούμενων ασθενειών.

Μέχρι τώρα ο "Εθισμός στο Internet και στα games" ήταν από το 2013 μια "θεωρία προς εξέταση" από το Αμερικανικό Ψυχολογικό Ινστιντούτο. Ο Dr Andrew Przybylski, επικεφαλής του Πανεπιστημίου του Oxford, δήλωσε σχετικά ότι "αυτά είναι τα πρώτα ευρήματα από μια σειρά ερευνών που θα συνεχιστούν για πολλά χρόια, πάνω σε διαταραχές που αφορούν το Internet και το Gaming. Σε αντίθεση πάντως με ότι προβλέφθηκε, η έρευνα δεν βρήκε ξεκάθαρη διασύνδεση ανάμεσα σε πιθανό εθισμό και σε αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία".

Παρότι λοιπόν δεν υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις και αποδείξεις για επιπτώσεις στην υγεία ενός gamer, εντύπωση προκαλεί η προσθήκη της "Gaming διαταραχής" στο Παγκόσμιο Βιβλίο Υγείας, την στιγμή που η υπόθεση από πλευράς ερευνητών είναι ακόμη ανοιχτή. Οι έρευνες θα ενταθούν με περισσότερα μέσα και το μόνο σύμπτωμα που έχει βρεθεί είναι η "αντικοινωνική συμπεριφορά" σε κάποιους gamers, κάτι που πρακτικά δεν έχει αξιοσημείωτη επίπτωση στην υγεία του ατόμου.

Πως θα διατυπωθεί το gaming ως "διαταραχή";
Μετά από 28 χρόνια λοιπόν, τα video games από χόμπι θα θεωρηθούν ένας από τους λόγους αναθεώρησης του βιβλίου ασθενειών του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας, τα μέλη του οποίου δεν έχουν καταφέρει ακόμη να βρουν την σωστή διατύπωση της "ασθένειας".

Σύμφωνα με το μέχρι τώρα προσχέδιο της διατύπωσης, "Η gaming διαταραχή ισχύει για κάποιον που δίνει αυξημένη προτεραιότητα στο gaming σε σημείο που το gaming να υπερκαλύπτει τα καθημερινά ενδιαφέροντα της ζωής του και συνεχίζει να ασχολείται με αυτά παρά το ρίσκο ζημιάς στην υγεία, όπως η έλλειψη ύπνου και τροφής. Ωστόσο η συμπεριφορά αυτή πρέπει να παρατηρηθεί για τουλάχιστον ένα χρόνο πριν επέλθει κάποια διάγνωση". Κατά τα άλλα, οι "θάνατοι από κατάχρηση στα video games" είναι μετά βίας διψήφιος αριθμός από άτομα που "το πήγαν σερί μέχρι τέλους", την στιγμή που οι gamers εδώ και 40 χρόνια υπολογίζονται σε κάτι δισεκατομμύρια.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι μόλις τον Ιούλιο του 2017, το Αμερικανικό Ψυχολογικό Ινστιντούτο, διαπίστωσε σε νέα του έρευνα ότι τα games δεν είναι εθισμός. Εντύπωση προκαλεί το πως μέσα σε μόλις ένα εξάμηνο, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας απεφάνθη το αντίθετο. Ενδεχομένως να υπάρχει κάποια συννενόηση μεταξύ μερίδας ψυχιάτρων και φαρμακευτικών εταιρειών για πιθανή "αντιμετώπιση μέσω αγωγής" με σκοπό το κέρδος. Ευτυχώς που από αυτή την γενιά, οι γονείς είναι πλέον και οι ίδιοι gamers, ώστε γνωρίζουν πως θα συμπεριφερθούν.

The sword of destiny has two edges. You are one of them.
The following user(s) said Thank You: Παναγιώτης Πολυδεύκης

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
22 Dec 2017 10:09 #210359 by Παναγιώτης Πολυδεύκης
Γελάνε και οι πέτρες, εγώ πιστεύω ότι κρύβονται οικονομικά συμφέροντα από πίσω, αν τελικά όντως το κάνουν.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
22 Dec 2017 10:47 #210363 by Angel

Shikabane_Hime7 wrote: Γελάνε και οι πέτρες, εγώ πιστεύω ότι κρύβονται οικονομικά συμφέροντα από πίσω, αν τελικά όντως το κάνουν.


Δεν νομίζω...Απλά υπάρχουν και μ*****ες.....

The sword of destiny has two edges. You are one of them.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
28 Dec 2017 10:30 #210723 by Παναγιώτης Πολυδεύκης
Φυσικά και θα γελάνε, η βλακεία είναι ανίκητη σε κάτι τέτοιους, ειδικά στην Ελλάδα, τι να πεις...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
30 Dec 2017 11:03 #210807 by Παναγιώτης Πολυδεύκης
Ένα βήμα πιο κοντά στην αναγνώριση της "gaming διαταραχής"


Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έκανε ένα βήμα πιο κοντά στην αναγνώριση της gaming διαταραχής.

Από το πρόχειρο κείμενο που μάθαμε την προηγούμενη εβδομάδα, πλέον ήρθε η επίσημη διατύπωση που θα συνοδεύσει το βιβλίο International Classification of Diseases.

Ορισμός
Η "gaming διαταραχή" χαρακτηρίζεται από επιμένουσα και επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά κατά το gaming, η οποία μπορεί να είναι online ή offline και εκδηλώνεται από:
1)Μειωμένος έλεγχος στο gaming (έναρξη, συχνότητα, ένταση, διάρκεια, τερματισμός, πλαίσιο κατά το οποίο παίζει ο gamer).
2)Όταν δίνεται αυξημένη προτεραιότητα στο gaming σε έκταση ώστε να προέχει απέναντι στα ενδιαφέροντα της ζωής και στις καθημερινές δραστηριότητες.
3)Συνέχιση ή κλιμάκωση του gaming παρά τις αρνητικές συνέπειες.
Το πρότυπο συμπεριφοράς έχει αρκετή σοβαρότητα ώστε να καταλήξει σε σημαντική απομείωση του χαρακτήρα, της οικογένειας, των κοινωνικών στοιχείων, της εκπαίδευσης, της απασχόλησης ή άλλων σημαντικών τομέων όπου δραστηριοποιείται το άτομο. Η συμπεριφορά αυτή μπορεί να είναι συνεχής ή επεισοδιακή και επαναλαμβανόμενη. Η gaming συμπεριφορά και άλλα χαρακτηριστικά είναι συνήθως εμφανή σε περίοδο τουλάχιστον 12 μηνών ώστε να γίνει διάγνωση, ωστόσο η περίοδος αυτή μπορεί να μειωθεί αν έχουν υπάρξει όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες διάγνωσης και υπάρχουν έντονα συμπτώματα.

Μένει πλέον, αν και εφόσον ο ορισμός ενταχθεί στο βιβλίο -που απ' ότι φαίνεται αυτό θα συμβεί, ποιες θα είναι οι αντιδράσεις των gamers, της ιατρικής κοινότητας, των εκπαιδευτικών και αν θα υπάρξουν περιορισμοί στην πώληση των games.

Αντιδρούν οι ψυχολόγοι
Ο ψυχολόγος κλινικής του Texas, Anthony M. Bean, δήλωσε πριν από μερικούς μήνες, ότι η επίσπευση ανάδειξης της "gaming διαταραχής" σε επίπεδο ασθένειας είναι "στην καλύτερη περίπτωση λάθος εκτίμηση και στη χειρότερη επικίνδυνη" κι αυτό διότι δεν έχει υπάρξει επαρκής έρευνα για να αποδείξει κάτι τέτοιο και ότι οι μέχρι τώρα περιγραφές "δείχνουν ένα εύρος από το 0,8% έως το 50% των gamers ανάλογα με το ποια έρευνα εμπιστεύεται ο καθένας".

"Ο εθισμός στα video games δεν πρέπει να αφορά την ψυχιατρική και ιατρική κοινότητα καθώς σύμφωνα με εμπειρικές έρευνες δεν έχει αποδειχθεί κάτι τέτοιο, μιας και ο όρος "gaming διαταραχή δεν υφίσταται στα μάτια του κόσμου. Ο λεγόμενος εθισμός στα games προσφέρεται μελλοντικά για χρηματοδότηση, ευκαιρία για πρακτικές επιστημονικών μελών και πολιτική επιρροή η οποία δεν συναντάται σε άλλες περιπτώσεις εθισμού στη συμπεριφορά ατόμων". Απ' την άλλη, ο Δόκτωρ Vladimir Poznyak, συντονιστής του Management of Substance Abuse department του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας, διέψευσε τους παραπάνω ισχυρισμούς. "Κανένα από τα μέλη του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας δεν πιέστηκε για να συμπεριλάβει την "gaming διαταραχή" στο νέο βιβλίο ασθενειών, δήλωσε ο Poznyak, καθώς η απόφαση ήρθε βασισμένη σε στοιχεία επιστημονικών ερευνών και εμπειρίες, όπως οι καταστάσεις υγείας σε διαφορετικές χώρες.

Το ερώτημα είναι βέβαια που βρίσκονται οι συγκεκριμένες έρευνες του Poznyak και του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας και γιατί δεν έχουν δημοσιευθεί ώστε να έχουμε μια εικόνα για τις υποτιθέμενες "επιπτώσεις υγείας" από το gaming.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
04 Jan 2018 00:03 #211005 by Angel
ESA: "Δεν υπάρχει όρος gaming διαταραχή"


Όπως σας ενημερώσαμε από τον Δεκέμβριο, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας πρόσθεσε από φέτος τον όρο Gaming διαταραχή στο βιβλίο ασθενειών του, λέγοντας ότι έχει επιπτώσεις στην υγεία.

Πριν από μερικές ώρες, ο ESA (Entertainment Software Association), η Εμπορική Ένωση της βιομηχανίας των video games που έχει έδρα την Αμερική, έδρασε ως όφειλε. Με δελτίο τύπου της τίθεται ενάντια στην απόφαση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

Η ανακοίνωση μέσω του δελτίου τύπου έχει ως εξής:
"Όπως οι οπαδοί του αθλητισμού και οι καταναλωτές κάθε μορφής ψυχαγωγίας, οι gamers έχουν πάθος και αφοσιώνουν τον χρόνο τους. Έχοντας "αιχμαλωτήσει" τους gamers για πάνω από τέσσερις δεκαετίες, σήμερα πάνω από 2 δισεκατομμύρια κόσμος ανά τον κόσμο απολαμβάνει το να παίζει video games.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας γνωρίζει ότι η κοινή λογική και η αντικειμενική έρευνα έχει αποδείξει ότι τα video games δεν είναι εθιστικά. Το να μπαίνει μια "ταμπέλα" στα games επίσημα, τα τιτλοποιεί απερίσκεπτα ως σοβαρές ασθένειες ψυχικής υγείας, όπως η κατάθλιψη ή η κοινωνική διαταραχή, τα οποία χρίζουν αντιμετώπισης και πλήρης προσοχής της ιατρικής κοινότητας. Συστήνουμε στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας να ανακαλέσει".

Αξίζει να σημειωθεί ότι η τελική σύνταξη του βιβλίου ασθενειών δεν έχει οριστικοποιηθεί για το 2018. Αυτό θα γίνει στα μέσα της χρονιάς και μένει να δούμε τι θα απαντήσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας και αν θα εμείνει στην απόφασή του. Θυμίζουμε, όπως και στο αρχικό άρθρο, ότι ο όρος gaming διαταραχή δεν έχει ακόμη αποδειχθεί επίσημα, σύμφωνα με έρευνες, ότι όντως επιδρά στην ψυχική υγεία του ατόμου.

The sword of destiny has two edges. You are one of them.
The following user(s) said Thank You: Παναγιώτης Πολυδεύκης

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
28 Sep 2021 15:32 #255824 by Κώστας Δαλακλίδης
Στη Θεσσαλονίκη ανοίγει ¨Κέντρο απεξάρτησης από τα games και την Κάνναβη"

Το Κέντρο Εναλλακτικής Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων “Αργώ” που εγκαινιάζεται στη Θεσσαλονίκη, θα αποτελέσει το πρώτο κέντρο απεξάρτησης για video games στην Ελλάδα, καθώς αυτή τη στιγμή, οι σχετικοί φορείς έχουν συμβουλευτικό χαρακτήρα, όπως για παράδειγμα το  Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου.

Μαζί με το κέντρο εγκαινιάζεται και το νέο πρόγραμμα απεξάρτησης για άτομα ηλικίας 12 έως 21 ετών. Το θεραπευτικό αυτό πρόγραμμα θα είναι δωρεάν για όλους και δεν θα περιλαμβάνει χρήση κάποιας φαρμακευτικής ή άλλης ουσίας. Όσοι το επιλέξουν για θεραπεία θα έχουν μάλιστα την δυνατότητα να μένουν κανονικά στο σπίτι τους, καθώς το κέντρο είναι ανοιχτού τύπου.

Ο επιστημονικός υπεύθυνος του ΠΕΘΕΑ “Αργώ” Στέλιος Γκιουζέπας, δήλωσε, μέσω ΑΠΕ-ΜΠΕ, τα εξής: “Εκτιμούμε ότι θα καλύψει ένα κενό που υπάρχει στη Θεσσαλονίκη και πιστεύω πως αφορά πάρα πολλούς νέους με εξαρτητική συμπεριφορά σε δύο πράγματα που πάνε μαζί και σχετίζονται με μια κουλτούρα παθητικής αντιμετώπισης της ζωής”. Σύμφωνα με τον κ. Γκιουζέπα, σε μάστιγα εξελίσσεται και “η αλόγιστη κατανάλωση ενεργειακών ποτών από εφήβους σε μια προσπάθεια να είναι σε διαρκή εγρήγορση”.

Το παραπάνω πρόγραμμα αφορά εφήβους, νέους ενήλικες, αλλά και τις οικογένειές τους και θα παρέχονται υπηρεσίες που θα έχουν να κάνουν με την εκτίμηση και την αξιολόγηση της κατάστασής τους. Ακόμη, θα παρέχεται η δυνατότητα συμμετοχής σε ατομικές ή ομαδικές συνεδρίες, καθώς και οικογενειακή συμβουλευτική ή ψυχοκοινωνική υποστήριξη. Στόχος θα είναι η μείωση και η διακοπή της χρήσης της κάνναβης και του διαδικτύου, και η συνεργασία αλλά και η δικτύωση με φορείς τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης.

Ο κ.Γκιουζέπας κλείνει λέγοντας: “Επόμενός μας στόχος είναι η ανάπτυξη, σε λίγους μήνες, μιας διαδικτυακής εφαρμογής (application), μέσω της οποίας ο καθένας και ειδικά οι νέοι που κάνουν αυξημένη χρήση του διαδικτύου, θα μπορεί να κάνει μια αυτοεκτίμηση και αυτοαξιολόγηση της χρήσης”.

Please Log in or Create an account to join the conversation.