Η Square Enix είχε ακυρώσει το πρώτο video game του παραγωγού του Final Fantasy 14
Όταν Square και Enix είχαν συγχωνευθεί.
Όταν η Square και η Enix συγχωνεύτηκαν το 2003, η συγχώνευση οδήγησε στην ακύρωση ενός παιχνιδιού, το οποίο ετοίμαζε ο Naoki Yoshida, παραγωγός του Final Fantasy XIV.
Την δήλωση αυτή ο Yoshida την έκανε στο
We Are Vana'diel
. Εκείνη την εποχή, ο Yoshida εργαζόταν ως εξωτερικός
developer
σε ένα online PC game στην Enix, πριν την συγχώνευση. Ωστόσο, τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν μόλις πραγματοποιήθηκε η συγχώνευση. «Ως αποτέλεσμα, μας είπαν ότι το παιχνίδι μπορεί να μην παραμείνει PC exclusive και μετά την συγχώνευση, μας είπαν να το ξαναδουλέψουμε για το PlayStation 2», είπε ο Yoshida στον Akihiko Matsui, παραγωγό του Final Fantasy XI. .
«Υπήρχε μια τεράστια διαφορά στη χωρητικότητα της μνήμης μεταξύ των PC και του PS2 ακόμη και τότε, οπότε ειλικρινά, είπα: "Μου κάνεις πλάκα;"» Η Square Enix δεν αστειευόταν. Αλλά ο Yoshida είχε επίσης δίκιο και η αλλαγή έφερε έναν τόνο ζητημάτων. Τελικά πραγματοποιήθηκε μια συνάντηση στην οποία ζητήθηκε από τον Yoshida να απαριθμήσει όλα τα προβλήματα που αντιμετώπιζε. Είπε ότι υπήρχαν μεγάλες ελπίδες για το παιχνίδι, με τον αρχικό παραγωγό του FFXI Tanaka Hiromichi να προσφέρει ακόμη και βοήθεια.
Αλλά τελικά, το παιχνίδι προφανώς ακυρώθηκε, επειδή η Square Enix ήθελε ολοένα και περισσότερες δυνατότητες. Στη συνάντηση προφανώς αποφασίστηκε ότι το παιχνίδι χρειαζόταν μια λειτουργία σεναρίου και ακολούθησε μια συζήτηση γύρω από το πώς θα ζητηθεί από τον Yoshida να συμπεριλάβει τη λειτουργία αφού του ζητήθηκε ήδη να κάνει τόσες πολλές αλλαγές. Δεν είχε σημασία όμως, γιατί το παιχνίδι με τόσες δυσκολίες στην υλοποίηση, μοιραία "πάγωσε".
Σε μια πρόσφατη ξεχωριστή συνέντευξη στο Game Informer, ο Yoshida εξήγησε επίσης εν συντομία πώς θα λειτουργούσε το φιλόδοξο αυτό το online PC game. «Θα ακολουθούσατε αυτό το μονοπάτι και μετά θα έπρεπε να συνεργαστείτε με κάποιον άλλον που έχει περάσει από μια διαφορετική ιστορία, ή υπήρχε ένα αντικείμενο που έπρεπε να αποκτήσετε για να αλλάξετε την τροχιά σας, αλλά αυτό το αντικείμενο μπορεί μόνο να ληφθεί από κάποιον άλλο παίκτη».
Η συνεργασία ήταν προφανώς πολύ σημαντική για το Online PC game, με τους παίκτες να πρέπει να συνεργαστούν για να δουν όλα τα διαφορετικά μέρη της ιστορίας. Φυσικά αυτές τις μέρες, ο Yoshida δουλεύει τόσο στο Final Fantasy 14 όσο και στο Final Fantasy 16, το οποίο είναι σε προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης.