Η Microsoft αποφάσισε να διακόψει συνεργασία με το Twitter, σε μία κίνηση που πλέον δείχνει ότι η πολιτική έχει μπει για τα καλά στην αγορά της τεχνολογίας και τώρα καθορίζει πλέον μέχρι και...συμμαχίες.
Γιατί ήρθε η ρίξη των δύο εταιρειών
Η αφαίρεση του Twitter από το Digital Marketing Center θα ξεκινήσει στις 25 Απριλίου και έγινε διότι το Twitter άλλαξε το API του και το κόστος συνδρομής του API και επιθυμεί να πληρώνεται από την Microsoft και από κάθε μεγάλη εταιρεία 42.000 δολάρια το μήνα, στο ανώτερο πακέτο (το Enterprise). Η Microsoft αρνείται το κόστος, ενώ το Microsoft Advertising θα παραμείνει για Facebook, Instagram και LinkedIn. Βέβαια αυτό ήταν απλώς...μια πρόφαση διότι για μια εταιρεία όπως η Microsoft με χρηματιστηριακή αξία μερικά τρις, το συγκεκριμένο κόστος δεν είναι τίποτα, πόσο μάλλον μπροστά στα πολλαπλάσια χρήματα που μπορεί να βγάλει.
Ο Elon Musk απειλεί να κινηθεί νομικά
Από την ώρα που ο Elon Musk ανέλαβε το Twitter και αποφάσισε ότι θα ισχύει η απόλυτη ελευθερία λόγου, με λιγότερο έως ελάχιστο moderation στα posts και επαναφορά λογαριασμών που δέχθηκαν ban χωρίς λόγο, περίπου 1.000 διαφημιζόμενες εταιρείες αποχώρησαν. Πλέον η Microsoft είναι μέσα σε αυτές, καθώς αφαίρεσε το Twitter από την διαφημιστική πλατφόρμα της.
Ο Elon Musk απάντησε δημόσια ότι θα κινηθεί νομικά εναντίον της Microsoft . "Εκπαιδεύτηκαν παράνομα χρησιμοποιώντας δεδομένα του Twitter. Ώρα για μήνυση" είπε χαρακτηριστικά.
They trained illegally using Twitter data. Lawsuit time.— Elon Musk (@elonmusk)
April 19, 2023
Εν τω μεταξύ 5 ημέρες πριν από την χθεσινή απόφαση της Microsoft, ο Larry Hryb, επικεφαλής προγραμματισμού του Xbox, που αποτελεί ένα από τα υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας, είχε πει δημόσια στο Twitter: "Έχει βρει κανείς την καλύτερη νέα εκδοχή του Twitter;" δείχνοντας ότι θέλει να αποχωρήσει από την πλατφόρμα.
Has everyone found the best new version of Twitter yet? Trying to find which alternative I should focus my attention and work on.— Larry Hryb ?✨ (@majornelson)
April 15, 2023
O Larry Hryb έχει 1,1 εκατομμύρια followers στο Twitter. Τόσους έχει και ο Phil Spencer, διευθύνων σύμβουλος του Xbox. Ο Satya Nadella, διευθύνων σύμβουλος της Microsoft έχει 3 εκατομμύρια. Το Xbox είναι πάνω από όλους με 21 εκατομμύρια followers. Προφανώς αν η Microsoft σταματούσε να κάνει δημοσιεύσεις στο Twitter θα διαφήμιζε λιγότερο το Xbox σε πάνω από 20 εκατομμύρια άτομα (σ.σ. με εξαίρεση όσους την ακολουθούν σε άλλες πλατφόρμες). Άρα κάθε κίνηση που γίνεται στη σκακιέρα μπορεί να ζημιώσει και τις δύο εταιρείες
.
Πολιτικές προεκτάσεις
Το gaming και η τεχνολογία γενικότερα έχουν επηρεαστεί από την πολιτική τον τελευταίο χρόνο. Μεγάλες Αμερικανικές gaming εταιρείες έχουν διακόψει την αποστολή games προς την Ρωσία, υποβάλλοντας κυρώσεις για την εισβολή στην Ουκρανία, κάτι που ωστόσο στην Ευρώπη έχει γίνει από ελάχιστες εταιρείες, όπως οι Ubisoft και οι εταιρείες ανάπτυξης της Πολωνίας και της Ουκρανίας.
Αντίστοιχα, η Microsoft είναι η πρώτη μεγάλη gaming εταιρεία που τάσσεται και επίσημα κατά του Twitter, διότι δεν επιθυμεί την ελευθερία λόγου του Elon Musk, αλλά να υπάρχουν συγκεκριμένα όρια στα σχόλια των social media, όπως για παράδειγμα γίνεται στο Facebook και το Instagram, όπου η Meta ρίχνει τα bans βροχή. Μένει να δούμε κατά πόσο αυτό θα αρχίσει να διαμορφώνει μέχρι και συμμαχίες εταιρειών στη σκακιέρα.