Starhawk beta preview
Μια πρώτη ματιά στο νέο "διαστημικό" western, αποκλειστικά για το PS3.
Ορισμένοι πιθανώς να θυμάστε το Warhawk, ένα παιχνίδι που είχε κυκλοφορήσει στα μέσα του 2007 για το PS3. Ήταν ένα Third-Person Action Shooter, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά την δυνατότητα πλοήγησης πολεμικών αεροσκαφών και την απουσία Single-player campaign.
Αφού πέρασαν μερικά χρόνια από τότε, η Sony Santa Monica και πάλι, σε συνεργασία με την LightBox Interactive (μέλη της οποίας είχαν συμμετάσχει στην ανάπτυξη του Warhawk με την προγραμματιστική εταιρεία Incognito) ετοιμάζει το «πνευματικό παιδί» του εν λόγω τίτλου, το οποίο αναμένουμε μέσα στο 2012. Το όνομα αυτού Starhawk, και όπως δηλώνει ο Dylan Jobe, πρόεδρος της LightBox Interactive, «έχει την ίδια ουσία με το Warhawk, αλλά είναι μεγαλύτερο και καλύτερο». Στα πλαίσια της private beta του παιχνιδιού, πήραμε μια πρώτη γεύση και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, το Starhawk θα διαθέτει και single-Slayer mode. Επίσης, το περιβάλλον είναι δημιούργημα επιστημονικής φαντασίας, καθώς η δράση πλέον μεταφέρεται στο διάστημα, κάτι που δικαιολογεί την παρουσία του πρώτου συνθετικού Star στον τίτλο. Η ιστορία εκτυλίσσεται σε ένα σύμπαν όπου η ανθρωπότητα έχει ταξιδέψει σε μακρινά μέρη του γαλαξία και τους ξένους πλανήτες έχουν αποικήσει μέχρι και...καουμπόηδες! Αντί όμως για πετρέλαιο ή χρυσάφι, η όλη φασαρία γίνεται για την ενέργεια Rift, η οποία παίζει συν τοις άλλοις σημαντικό ρόλο στο gameplay.
Ξεκινώντας το παιχνίδι
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Τα διαθέσιμα modes της beta ήταν μόνο το online multiplayer, που περιελάμβανε τα κλασικά modes Capture the flag και Team Deathmatch. Οι διαθέσιμοι χάρτες ήταν επίσης δύο, ο Acidsea και ο Space. Ο σχεδιασμός των maps θυμίζει αρκετά Unreal Tournament, τόσο ως περιβάλλον όσο και σαν γενική αίσθηση. Ο Acidsea είναι ο πιο μεγάλος σε μέγεθος χάρτης και μας μεταφέρει στην επιφάνεια ενός πλανήτη, o oποίος περιλαμβάνει έρημο σε συνδυασμό με θάλασσα πράσινου χρώματος, γεμάτη με τοξικά απόβλητα. Ο Space είναι πιο «μαζεμένος», και ουσιαστικά αποτελείται από μια πλατφόρμα που βρίσκεται σε τροχιά στο διάστημα. Σε αυτόν, λόγω του κάπως πιο περιορισμένου χώρου, οι μάχες ήταν πιο έντονες και η δράση είχε καλύτερο ρυθμό. Βέβαια το multiplayer του Starhawk θα υποστηρίζει μέχρι και 32 παίκτες, οπότε λαμβάνοντάς αυτό υπόψη αντιλαμβανόμαστε και τη χρησιμότητα μεγαλύτερων maps όπως ο Acidsea. Αν θεωρήσουμε πάντως τους δύο αυτούς χάρτες σαν ενδεικτικούς, μπορούμε να περιμένουμε αρκετή ποικιλία στον σχεδιασμό.
Να πούμε σε αυτό το σημείο ότι το μενού του παιχνιδιού ήταν αρκετά πλούσιο, με πολλά προσφερόμενα customizations, ιδίως στον χειρισμό. Λόγω της μικρής ιδιομορφίας στην πλοήγηση των ιπτάμενων Starhawk που θα αναφέρουμε παρακάτω, αυτό κρίνεται θετικό καθώς μπορεί να βελτιώσει τον βαθμό εξοικείωσής σας με τoν χειρισμό.
Τα Real-Time Strategy στοιχεία
Ριχτήκαμε στη μάχη του Starhawk παίρνοντας το μέρος, είτε των Rifters (κάτι σαν cowboys του διαστήματος!), είτε των Outcast (μεταλλαγμένοι). Η βάση μας κάθε φορά βρισκόταν γύρω από ένα κοίτασμα Rift, κάτι αντίστοιχο με τα mines σε παιχνίδια strategy. Η καινοτομία του παιχνιδιού έχει να κάνει με τη συλλογή της ενέργειας Rift και έγκειται στο σύστημα Build n’ Battle που προσπαθεί να εισάγει. Μπορείτε να «γεμίσετε» ενέργεια από το κοίτασμα αυτό στη βάση σας ή ακόμα κι από βαρέλια που βρίσκονται στους χάρτες, σκοτώνοντας εχθρούς, κάνοντας capture the flag, καταστρέφοντας οχήματα κτλ. Η πολύτιμη αυτή ενέργεια επιτρέπει την κατασκευή κτιρίων για την ενίσχυση της βάσης, καθώς και την αγορά όπλων και οχημάτων.
Μεταξύ άλλων, καταφέραμε να χτίσουμε τείχη για άμυνα, turrets για πυρά προστασίας, πύργους για sniping που δίνουν και πρόσβαση στο sniper rifle, βάσεις που ενεργοποιούν οχήματα και jetpacks, και κυρίως landing pads για να έχουμε πρόσβαση στα Starhawk. Τα Starhawks είναι mechs, τα οποία μπορούν να μετατραπούν σε πολεμικά jet (κάτι σαν transformers), για μάχες αέρος. Στη διάθεσή μας υπήρχαν επίσης τζιπ με machine gun στο πίσω μέρος, καθώς και jetpacks για πτήσεις πιο «χαλαρές» από αυτές με τα Starhawk. Επιπλέον, μέσω ενός pod beacon, μπορέσαμε να δημιουργήσουμε νέες βάσεις σε συγκεκριμένα σημεία των χαρτών.
Ας δούμε όμως το θέμα της κατασκευής κτιρίων. Ενεργοποιώντας το ανάλογο μενού που δείχνει τα διαθέσιμα κτίρια και εφόσον έχετε μαζέψει αρκετή ενέργεια Rift, ξεκινάτε να χτίζετε. Επιλέγετε το δημιούργημά σας κι εκείνη την στιγμή σας εμφανίζεται ένα τρισδιάστατο περίγραμμα της επιλεγμένης κατασκευής. Αφού αποφασίσετε το σημείο τοποθέτησής της, τότε αυτή υλοποιείται με έναν αρκετά εντυπωσιακό τρόπο, αφού πέφτει κυριολεκτικά από τον ουρανό! Η λογική όλου αυτού του συστήματος είναι αυτή ενός real-time strategy, κάτι σαν να παίζουμε Starcraft σε third person. Επειδή υπάρχει μεγάλη ελευθερία στο τι και που μπορούμε να χτίσουμε, θα πρέπει να υπάρχει κάπως μια συνεννόηση μεταξύ των συμπαικτών για να έχει η οχύρωσή μας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Αλλιώς μπορεί να υπάρξουν αλλοπρόσαλλες κατασκευές και να σπαταληθεί η πολύτιμη ενέργεια Rift. Ο μέγιστός αριθμός οικοδομημάτων που μπορεί να χτίσει μια ομάδα είναι 32.
[youtube:9ydm5nsn]
[/youtube:9ydm5nsn]
Τα Third Person Shooter στοιχεία
Πέρα από την οχύρωση, έχουμε και την πραγματική δράση του παιχνιδιού, που είναι οι «διαστημικές» του μάχες. Σε αυτό το σημείο, μας απογοήτευσαν κατά μία έννοια τα όπλα. Στη διάθεσή μας είχαμε τα εξής: assault rifle, shotgun, rocket launcher και -όπως προαναφέραμε- sniper rifle, όμως δυστυχώς όλα αυτά δεν παρουσίασαν καμία καινοτομία και δεν μας μετέδωσαν πλήρως την ένταση της μάχης. Κάτι επίσης περίεργο είναι ότι δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια φοβερή διαβάθμιση στην ισχύ των όπλων. Δηλαδή μπορεί το assault rifle να έχει την ίδια αποτελεσματικότητα με τα όπλα ενός Starhawk, κάτι που φάνηκε από το γεγονός ότι είδαμε πολλές φορές έναν πεζό στρατιώτη να καταστρέφει μόνος του ένα ολόκληρο mech κατά την μονομαχία τους.
Στο θέμα των melee επιθέσεων συμβαίνει κάτι αρκετά περίεργο. Όταν ερχόμαστε σε πολύ κοντινή απόσταση με κάποιον αντίπαλο, εμφανίζεται στην οθόνη η ένδειξη «R3 to melee». Σε αυτή την περίπτωση, ο πιο γρήγορος από τους δύο παίκτες, θα βγάλει ένα μαχαίρι και θα εκτελέσει ένα instant kill. Αν και οι δύο είναι εξίσου γρήγοροι, τότε θα αποχαιρετήσουν αμοιβαία τον μάταιο τούτο κόσμο.
Ο χειρισμός μας άφησε θετικές εντυπώσεις, καθώς η ανταπόκριση στις εντολές μας ήταν άμεση και οι κινήσεις πολύ ομαλές. Υπάρχει η δυνατότητα zoom για καλύτερη στόχευση, ενώ μπορούμε να ρίξουμε και χειροβομβίδες. Τα οχήματα ήταν επίσης πολύ απλά στη οδήγηση. Το Jetpack αποτέλεσε ένα από τα πιο διασκεδαστικά στοιχεία του παιχνιδιού, καθώς μπορέσαμε να το κατευθύνουμε εύκολα οπουδήποτε θέλαμε και δεν υπήρχε σημείο στον χάρτη που να μην μπορούσε να προσγειωθεί. Μια μικρή ένσταση μπορούμε να κάνουμε για τον χειρισμό των Starhawk, αφού η πλοήγησή τους στην jet μορφή γίνεται με το L3 αντί του R3, κάτι που μέχρι να το συνηθίσετε μπορεί να σας μπερδέψει. Όταν χειρίζεστε το Starhawk σε μορφή αεροσκάφους, θα παρατηρήσετε ότι αναπτύσσει μεγάλη ταχύτητα, οπότε οι μανούβρες ακριβείας θα σας φανούν στην αρχή κάπως δύσκολες. Βέβαια, όπου τα βρίσκαμε σκούρα, αλλάζαμε από jet σε mech μορφή, προσγειωνόμασταν και αρχίζαμε τη μάχη.
Γραφικά-Ήχος
Ο τομέας αυτός φάνηκε ικανοποιητικός χωρίς να υπάρχει κάτι το πολύ εντυπωσιακό. Οι χάρτες είναι λίγο φτωχοί όσον αφορά τον σχεδιασμό του περιβάλλοντος, αλλά αν μη τι άλλο το σταθερό frame rate μας αποζημίωσε. Ότι κι αν διαδραματιζόταν στις οθόνες μας, όσοι παίκτες και αν συμμετείχαν στο παιχνίδι, δεν παρουσιάστηκε η παραμικρή πτώση στον ρυθμό ανανέωσης των καρέ. Τα εφέ έκαναν μια χαρά τη δουλειά τους, με μελανό σημείο τις ριπές ορισμένων όπλων οι οποίες δεν έδιναν την αίσθηση στιβαρότητας που θα θέλαμε. Η κίνηση των χαρακτήρων ήταν ομαλότατη, όπως και των οχημάτων, με τα physics να λειτουργούν πολύ σωστά. Το ηχητικό μενού περιλαμβάνει εφέ μάχης, δηλαδή εκρήξεις, πυροβολισμούς και οτιδήποτε άλλο αναμένεται σε ένα τέτοιο παιχνίδι. Ωστόσο, υπήρχε παντελής απουσία ομιλιών, κάτι που μας έδωσε μια αίσθηση «βουβαμάρας».
Συνοψίζοντας
Σε γενικές γραμμές το Starhawk μας άφησε αρκετά καλές εντυπώσεις. Η beta δεν παρουσίασε κάποια φοβερά προβλήματα εκτός από ορισμένα disconnections. Είναι φανερό πως πρόθεση των developers είναι να ενσωματώσουν και κάποια strategy στοιχεία στην αμιγώς Action Shooter δράση και φαίνεται πως βρίσκονται σε καλό δρόμο. Στον τομέα της μάχης δεν είδαμε κάποια φοβερή καινοτομία, αλλά οι δοκιμασμένες συνταγές που έχουν ακολουθηθεί είναι υλοποιημένες αρκετά καλά. Τα όπλα υστερούν, αλλά μπορεί στην τελική του μορφή το παιχνίδι να διαθέτει πιο πλούσιο οπλοστάσιο. Τα οχήματα δίνουν πρόσθετο ενδιαφέρον, με πιο εντυπωσιακά από όλα φυσικά τα Starhawk. Η αίσθηση που μας άφησαν προσεγγίζει αρκετά το Assault mode του Unreal Tournament, χωρίς την «παλαβομάρα» του τελευταίου. Να θυμήσουμε πως η beta φανέρωσε μόνο μία πτυχή του gameplay, καθώς θα υπάρξει και single player mode
Το Starhawk αναμένεται μέσα στο 2012, με πιθανότερη ως τώρα ημερομηνία κυκλοφορίας κάπου μέσα στον Φεβρουάριο.
Γρηγόρης Βούλγαρης