Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες έχουν το δικαίωμα δημιουργίας και σχολιασμού άρθρων στο forum.
Παρακαλούμε πραγματοποιήστε είσοδο ή εγγραφή χρήστη πατώντας στο κουμπί με το εικονίδιο που βρίσκεται πάνω δεξιά.

Το GameWorld.gr αναζητά Forum Moderators (21 May 2018)

Το GameWorld.gr επιθυμεί να προσλάβει Forum Moderators.

Silent Hill: Shattered Memories (Wii, PS2, PSP)

More
07 May 2009 17:40 #52614 by Μάνος Γρυπάρης
Το GameWorld στα γραφεία της Climax Studios για το νέο Silent Hill

Βρεθήκαμε στο Portsmouth, μιλήσαμε με τους προγραμματιστές της Climax και παίξαμε πρώτοι απ’ όλους το νέο Silent Hill: Shattered Memories το οποίο προορίζεται για κυκλοφορία στα τέλη της χρονιάς. Σας μεταφέρουμε λοιπόν από την Αγγλία το πρώτο αποκλειστικό preview για το νέο αυτό παιχνίδι.



Το Silent Hill: Shattered Memories αναμένεται να κυκλοφορήσει για Wii, PS2 και PSP στα τέλη του 2009. Την ανάπτυξή του έχει αναλάβει η Climax Studios, μια προγραμματιστική εταιρεία η οποία εδρεύει στο γραφικό Portsmouth της Αγγλίας (κυριολεκτικά με θέα το λιμάνι). Το GameWorld ήταν εκεί και σας μεταφέρει πρώτο απ’ όλους, όλα όσα είδε από αυτή την πρώτη beta έκδοση του παιχνιδιού.

Γενικές πληροφορίες
Πριν πιάσουμε το παιχνίδι στα χέρια μας απολαύσαμε μια χορταστική παρουσίαση την οποία ανέλαβαν ο Game Director του παιχνιδιού Mark Sammonds και ο σεναριογράφος του, Sam Barlow. Στη συνέχεια παίξαμε το παιχνίδι για αρκετές ώρες και βγάλαμε αρκετά συμπεράσματα για το τι πρόκειται να ακολουθήσει στην τελική έκδοση. Η τρέχουσα έκδοση αυτή τη στιγμή είναι μία alpha beta οπότε το τελικό προϊόν θα χρειαστεί λίγους ακόμη μήνες ανάπτυξης.

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου Silent Hill και η Konami θέλησε να το εκμεταλλευτεί αυτό βγάζοντας στην αγορά το Shattered Memories, ένα παιχνίδι το οποίο θα είναι βασισμένο στο πρώτο Silent Hill, το οποίο είχε κυκλοφορήσει το 1999. Η Konami ανέθεσε την ανάπτυξη του παιχνιδιού στην Climax λίγους μήνες μετά το Silent Hill: Origins, το οποίο θυμίζουμε ότι ήταν προϊόν της ίδιας προγραμματιστικής εταιρείας. Το Silent Hill: Shattered Memories δεν είναι remake του πρώτου παιχνιδιού με μια αναβαθμισμένη μηχανή γραφικών και λίγο «σπατουλάτισμα» όπως κάποιοι από εσάς ενδέχεται να νομίζουν. Είναι ένα τελείως καινούργιο παιχνίδι με διαφορετικό σενάριο το οποίο όμως έχει αρκετές ομοιότητες με αυτό της πρωτότυπης έκδοσης της δημοφιλούς σειράς.

Σενάριο
Το Shattered Memories αναπτύσσεται στο Wii, ενώ στο Playstation 2 και το PSP θα υπάρξουν δύο αντίστοιχα ports, με την αφαίρεση των σχετικών ενδείξεων του Wiimote και την προσθήκη ανάλογων εικόνων που αφορούν τα χειριστήρια της Sony. Σύμφωνα λοιπόν με την υπόθεση η οποία είναι κοινή για όλες τις εκδόσεις, αναλαμβάνετε τον ρόλο του Harry, ενός πατέρα ο οποίος ενώ οδηγούσε το αυτοκίνητό του αργά το βράδυ έχοντας την κόρη του στο πίσω κάθισμα, ξαφνικά τράκαρε και όταν συνήλθε είδε ότι το παιδί του είχε εξαφανιστεί. Αμέσως περπάτησε στη σκοτεινή πόλη έξω από την οποία συνέβη το τρακάρισμα με μόνο σκοπό να βρει την κόρη του. Μέχρι εδώ οι ομοιότητες με το πρωτότυπο σενάριο είναι πολλές αλλά στην πορεία θα δείτε ότι το gameplay διαφοροποιεί πολύ τα πράγματα.



Μία σημαντική λεπτομέρεια η οποία διαφοροποιεί την κατάσταση είναι η επικοινωνία με έναν ψυχολόγο η οποία παρεμβάλλεται ανάμεσα στην κυρίως δράση. Πριν ξεκινήσετε τον χειρισμό του χαρακτήρα σας και σε συγκεκριμένα σημεία του Shattered Memories, θα βρίσκεστε στο γραφείο του ψυχολόγου όπου θα πρέπει να απαντήσετε σε κάποιες ερωτήσεις του στυλ “Έχετε απατήσει ποτέ κάποια σύντροφό σας;” “Κάνετε εύκολα φίλους;” “Το ποτό σας βοηθάει να χαλαρώσετε;” Απαντώντας Ναι ή Όχι, στο τέλος της εξέταση ο ψυχολόγος θα σχολιάσει κάτι ή θα αρχίσει να λέει την άποψή του για το χαρακτήρα σας, ανάλογα με το σημείο στο οποίο βρίσκεστε. Η Climax δουλεύει αρκετά σε αυτόν τον τομέα αλλά το ερώτημα είναι πως θα καταφέρει τελικώς να συνδυάσει τις απαντήσεις ενός τεστ με τον χειρισμό του χαρακτήρα μας και από όλα αυτά να βγάλει ένα πόρισμα σχετικά με την ψυχολογία μας. Εμείς απ’ την πλευρά μας το μόνο που παρατηρήσαμε σε πρώτη φάση ήταν ότι στο τέλος του τεστ ο ψυχολόγος μας ρωτούσε να επιβεβαιώσουμε αν όντως είχαμε απατήσει ή όχι κάποια σύντροφό μας. Εμείς για να του απαντήσουμε θα έπρεπε να κινήσουμε το Wiimote πάνω-κάτω (Ναι) ή αριστερά-δεξιά (Όχι).

Gameplay
Οι τοποθεσίες του Shattered Memories είναι διαφορετικές σε σύγκριση με το πρώτο Silent Hill και κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τους εχθρούς. Ο χαρακτήρας σας θα κινείται με το Nunchuk και με το Wiimote θα στοχεύει με τον φακό μπροστά του ώστε να μπορεί να δει προς τα που πηγαίνει. Εδώ θα πρέπει να προσέχετε ιδιαίτερα καθώς το Wiimote θα πρέπει να είναι μονίμως στραμμένο προς την οθόνη για να δείτε τι βρίσκεται μπροστά σας, διαφορετικά ο χαρακτήρας σας θα στραφεί προς το τελευταίο σημείο στην άκρη της οθόνης από το οποίο το Wiimote ξέφυγε. Το σενάριο διαδραματίζεται την νύχτα οπότε δεν υπάρχει επαρκής φωτισμός μπροστά σας, είτε βρίσκεστε στο δρόμο, είτε μέσα σε κτίρια, στα οποία επικρατεί ένα γενικό μπλακ άουτ.

Πατώντας το A στο Wiimote μπορείτε να ανοίξετε μια πόρτα και με το B μπορείτε να δείτε ένα αντικείμενο. Υπάρχουν και πόρτες ασφαλισμένες με σανίδα την οποία θα πρέπει να μετακινήσετε, τραβώντας την ασφάλεια, πατώντας το A και το B και σπρώχνοντας την σανίδα προς την αντίθετη κατεύθυνση. Το Z στο Nunchuk σας βοηθάει να τρέχετε όποτε το κρατάτε πατημένο. Έτσι μπορείτε να ξεφεύγετε από τα τέρατα τα οποία με την πρώτη ευκαιρία θα σας καταδιώξουν. Το πρόβλημα εδώ είναι ότι το τρέξιμο και γενικά το κρυφτό είναι και η μόνη σας άμυνα. Δυστυχώς δεν θα έχετε στη διάθεσή σας κανένα όπλο και κάθε τέρας ανεξαρτήτου μεγέθους θα πρέπει να αποφεύγεται. Αυτό αυξάνει και την ταχύτητα του gameplay μιας και έχετε μονίμως τον ρόλο του θηράματος και δεν είστε υποχρεωμένοι να ψάχνετε για οπλισμό ή σφαίρες. Ένα παράδειγμα αντικειμένου όμως το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είναι ο κόκκινος φακός, με τον οποίο αν φωτίσετε τα goblins τότε αυτά θα πάρουν αμέσως στάση άμυνας. Το κόκκινο φως θα διαρκέσει λίγα δευτερόλεπτα, διάστημα μέσα στο οποίο θα πρέπει να ξεφύγετε. Τα goblins ήταν οι μόνοι εχθροί που είδαμε σε αυτό το πρώιμο demo. Στην τελική έκδοση σίγουρα θα πρέπει να περιμένουμε διαφορετικά είδη εχθρών.



Oι γρίφοι του Shattered Memories δεν έχουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία, ίσως γιατί το κοινό του Wii στο οποίο απευθύνονται δεν ανήκει στους hardcore gamers. Κατά κύριο λόγο θα χρειαστεί να βρείτε κλειδιά για τις πόρτες που πρέπει να ανοίξετε. Τα κλειδιά αυτά μπορεί να βρίσκονται κρυμμένα μέσα σε ντουλάπια, ρούχα, ντενεκεδάκια μπύρας κ.ο.κ. Η λύση σε κάθε γρίφο είναι συνήθως απλή και βρίσκεται κοντά σας. Ποτέ δεν θα χρειαστεί να φτάσετε μέχρι την άλλη άκρη του οικοδομικού τετραγώνου ή να γυρίσετε πίσω για να βρείτε ένα αντικείμενο. Στο δρόμο σας θα συναντήσετε και βοηθητικά σημειώματα τα οποία θα σας δώσουν tips για να λύσετε ορισμένους γρίφους. Επιπροσθέτως, δεν υπάρχει πλήρης αλληλεπίδραση με το περιβάλλον κι αυτό σύμφωνα με τον Sam Barlow εφαρμόστηκε για να μην χρειάζεται να τσεκάρετε ότι βλέπετε μπροστά σας, μιας και θα χάνατε πολύτιμο χρόνο μέχρι να βρείτε τη λύση.

Το Wiimote γίνεται…κινητό τηλέφωνο
Ίσως η πιο διασκεδαστική χρησιμότητα του Wiimote είναι αυτή του κινητού τηλεφώνου. Πατώντας το – εμφανίζεται στα δεξιά της οθόνης ένα κινητό τηλέφωνο με μενού. Μέσω αυτού μπορείτε να καλέσετε έναν αριθμό, να χρησιμοποιήσετε την κάμερα για να βγάλετε φωτογραφίες (αν κι αυτό δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο), να δείτε το GPS του κινητού σας και να ακούσετε τα μηνύματά σας τα οποία έρχονται συνήθως από την κόρη σας με τη μορφή voice mails. Παρατηρήσαμε ότι το GPS, το οποίο ουσιαστικά λειτουργεί ως χάρτης, είχε μόνο μία κόκκινη κουκίδα που απεικόνιζε εσάς, ενώ τα γύρω κτίρια εμφανίζονταν με τετράγωνα. Οι υπεύθυνοι της Climax συμφώνησαν με αυτή την παρατήρηση κι ενδέχεται στο μέλλον να το βελτιώσουν.

Το τηλέφωνο παίζει έναν ιδιαίτερο ρόλο, μιας και κατά καιρούς θα λαμβάνετε ξαφνικές κλήσεις τις οποίες θα πρέπει να απαντήσετε. Τότε θα χρειαστεί να βάλετε το Wiimote…στο αυτί σας και να ακούσετε αυτόν που σας καλεί, ακριβώς όπως ακούτε το κινητό σας τηλέφωνο (σ.σ. ο ήχος θα βγαίνει από το ηχείο του Wiimote). Επιπλέον, βρίσκοντας στο δρόμο σημειώσεις με αριθμούς τηλεφώνων, θα μπορείτε να αποθηκεύσετε τους αριθμούς αυτούς στο Phonebook του κινητού σας και να τους καλέσετε αργότερα.



Οι εφιάλτες
Κλείνοντας το μεγάλο κεφάλαιο gameplay, πάνω στο οποίο η Climax έχει δουλέψει αρκετά, θα κάνουμε μια αναφορά στους εφιάλτες. Σε διάφορα σημεία του παιχνιδιού κι αφού έχετε περάσει από κάποιο σημείο, ο χαρακτήρας σας θα βιώνει διάφορους εφιάλτες στους οποίους θα τον ελέγχετε και κατ’ επέκταση θα πρέπει να τους περάσετε υποχρεωτικά. Οι εφιάλτες αυτοί θα σας προκαλούν να βιώσετε μια δυσκολότερη δοκιμασία μέσω της οποίας θα πρέπει να αντιμετωπίσετε περισσότερα τέρατα. Αυτό θα εντείνει την δράση και θα κάνει το gameplay πιο γρήγορο. Το κυνηγητό από τα τέρατα αυτά στις περισσότερες περιπτώσεις δεν θα μπορέσετε να το αποφύγετε. Το μόνο που θα μπορείτε να κάνετε είναι να τρέξετε με το Z και να κοιτάξετε πίσω αν σας ακολουθεί κάποιος πατώντας το κάτω μέρος του D-pad. Αν κάποιο τέρας σας ορμήξει από τα πλάγια τότε θα πρέπει να το διώξετε από πάνω σας κινώντας το Wiimote και το Nunchuk απότομα από τα αριστερά προς τα δεξιά (ή αντίστροφα). Αν σας ορμήσει από πίσω τότε θα πρέπει να το αποβάλετε κινώντας τα χειριστήρια απότομα από κάτω προς τα πάνω. Όσο ο εχθρός θα βρίσκεται πάνω σας θα μπορείτε ταυτόχρονα να κινείστε. Βέβαια, αν δεχτείτε αρκετά χτυπήματα τότε θα αρχίσετε να κουτσαίνετε και στο τέλος θα πεθάνετε, επομένως ότι σας ορμάει θα πρέπει να τα ξεφορτώνεστε το συντομότερο δυνατό.

Γραφικά και Ήχος
Παρακολουθήσαμε προσεκτικά τα γραφικά του παιχνιδιού και τα βρήκαμε σχετικά μέτρια, ακόμα και για τα δεδομένα του Wii. Παίζοντας σε High Definition τηλεοράσεις, παρατηρήσαμε αρκετά «σκουπιδάκια» στην οθόνη. Επιπλέον, τα pixels είναι χοντροκομμένα –κι αυτό φαίνεται περισσότερο αν τα πλησιάσετε-, το lipsync προχειροφτιαγμένο και ο χαρακτήρας στρίβει σχεδόν ρομποτικά. Στην σκίαση η κατάσταση είναι κάπως καλύτερη μιας και απεικονίζονται επιτυχώς όλες οι σκιές, όχι μόνο από τους χαρακτήρες αλλά και από τις νιφάδες του χιονιού που πέφτουν. Τα μόνα καλά σημεία των γραφικών είναι η ατμόσφαιρα και τα κινηματογραφικά cutscenes τα οποία παρεμβάλλονται σε συγκεκριμένα σημεία της πλοκής. Στον τεχνικό τομέα, η Climax υποσχέθηκε ότι θα βελτιώσει αρκετά την ποιότητα των γραφικών που είδαμε παίζοντας το παιχνίδι.

Το voice acting είναι ένα σημείο στο οποίο το Shattered Memories υπερτερεί. Μπορεί στο σπικάζ να μην χρησιμοποιήθηκαν κάποιοι απ’ τους ηθοποιούς του Silent Hill 1 αλλά το cast είναι γενικά αρκετά καλό και όλοι οι χαρακτήρες δίνουν καλές ερμηνείες. Πέρα από τον Harry και την τρομαγμένη φωνή της κόρης του, η οποία θα σας καθοδηγεί έως ότου να την βρείτε, στις αναζητήσεις σας θα συναντήσετε και διάφορα άλλα άτομα, όπως τον γνωστό ψυχολόγο που προαναφέραμε, ιδιοκτήτες καταστημάτων, αστυνομικίνες κτλ. Υπάρχουν ακόμα και μηνύματα τηλεφωνητών τα οποία θα συναντάτε μέσα στα εγκαταλελειμμένα κτίρια της πόλης.



Η μουσική υπόκρουση έχει κάποιες έντονες στιγμές που προσδίδουν ατμόσφαιρα, ανάλογα με το πως εξελίσσεται η δράση. Υπάρχουν όμως και κάποιοι ήχοι στο background όπως χτύποι αντικειμένων, συναγερμοί αυτοκινήτων και κόρνες οι οποίοι ακούγονται διαρκώς και ακατάπαυστα, ενώ κάποια στιγμή θα έπρεπε να σταματήσουν.

Συνοψίζοντας
Το Silent Hill: Shattered Memories είναι ένας τίτλος που έχει ακόμα μπροστά του αρκετούς μήνες ανάπτυξης. Το gameplay του είναι κάτι το μοναδικό για τα δεδομένα του Wii, οπότε όσοι από εσάς είστε fans της σειράς (ή των Adventures γενικότερα) και κάτοχοι της κονσόλας της Nintendo θα πρέπει απαραίτητα να το εντάξετε στη συλλογή σας. Το ίδιο ισχύει κι αν είστε κάτοχοι PS2 ή PSP, μιας και η ποιότητα της έκδοσης του Wii θα μοιάζει αρκετά με αυτή των άλλων κονσολών. Το παιχνίδι θα κυκλοφορήσει το τελευταίο τρίμηνο του 2009, οπότε το αργότερο μέσα στο φθινόπωρο θα πρέπει να αναμένουμε κάποια συγκεκριμένη ημερομηνία κυκλοφορίας.

[img
[img
[img


"Δεν με νοιάζει τι λες, αρκεί να λες σωστά το όνομά μου".
(George M. Cohan)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
08 May 2009 00:17 #52619 by Πασχάλης Μαυρωδής
Η όλη ιδέα για το remake του Silent Hill 1 είναι πάρα πολύ ενδιαφέρουσα, ειδικά για όσους είχαν την τιμή να περιπλανηθούν μέσα στην πυκνή ομίχλη του εν λόγω τίτλου και να τα βάλουν με τα πλάσματα που καραδωκούσαν παντού. Το έχω βάλει στην πρώτη θέση των τίτλων που αναμένω! :D Ελπίζω μόνο οι άνθρωποι της Konami να διατηρήσουν την ίδια αίσθηση του τρόμου, πράγμα για το οποίο είμαι σίγουρος... :P

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
09 May 2009 13:48 #52647 by Κωνσταντίνος Κουτσούμπας
Ελπιζω να δωσουν μεγαλο βαρος στο τεχνολογικο κομματι του παιχνιδιου και οχι μονο στο στορυ. Η σειρα χρειαζεται μια γερη αναβαθμιση για να αποκτησει την αιγλη που ειχε καποτε.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
13 Oct 2009 16:00 #62356 by Μάνος Γρυπάρης
Πάει για Φεβρουάριο 2010
Η Konami δήλωσε ότι το παιχνίδι είναι δύσκολο να βγει στην αγορά στα τέλη της χρονιάς. Παρ' ότι είχε βγει προς τα έξω (και μας το είπανε και οι προγραμματιστές της Climax) ότι θα ερχότανε το τελευταίο τρίμηνο του 2009, η Konami τώρα διαψεύδει ότι είπε κάτι τέτοιο και εκτιμάει ότι το πιθανότερο είναι το παιχνίδι να βγει στην αγορά τον Φεβρουάριο του 2010.

Βασικά δεν το περίμενα, γιατί όπως το είδα το παιχνίδι μου φάνηκε σε πολύ προχωρημένο στάδιο. Προφανώς θα θέλησαν να αυξήσουν την διάρκεια ζωής του.

Εν αναμονή λοιπόν...

[youtube:100fog9u]
[/youtube:100fog9u]

[img
[img
[img


"Δεν με νοιάζει τι λες, αρκεί να λες σωστά το όνομά μου".
(George M. Cohan)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
23 Oct 2009 13:34 #63024 by Τάκης Σπύρου
Φαίνεται πολλά υποσχόμενο.Υπάρχει πιθανότητα να το δούμε σε κάποια άλλη κονσόλα ή σε PC ?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
23 Oct 2009 13:35 #63027 by ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΡΙΤΣΕΛΗΣ

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
23 Oct 2009 13:51 #63037 by Kwnstantina
το μόνο άσχημο στο συγκεκριμένο παιχνίδι είναι η έλλειψη μάχης...
δηλαδή οκ είναι ένα ωραίο horror game ,καλό ως συνέχεια των προηγουμένων,
η πρώτη αξιέπαινη προσπάθεια silent hill για wii (με προσεγμένα γραφικά)
αλλά χωρίς μάχη???
...αν και από τις κριτικές των previewers οι developers καθυστέρησαν την κυκλοφορία του προκειμένου να το βελτιώσουν....ας ελπίσουμε να γίνει όντως καλύτερο γιατί αν έβγαινε όπως το πρωτοείδαμε,θα έπαιρνε πολύ χαμηλές βαθμολογίες

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
27 Feb 2010 20:59 #68967 by Μάνος Γρυπάρης
Διαβάστε το review

Το παιχνίδι είναι κυρίως φτιαγμένο για το Wii. Πάντως, αναμένουμε εντυπώσεις από όσους το έπαιξαν και στις τρεις πλατφόρμες.

[img
[img
[img


"Δεν με νοιάζει τι λες, αρκεί να λες σωστά το όνομά μου".
(George M. Cohan)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
13 Mar 2010 04:40 #69216 by knut
Ναι ρε παιδιά πείτε καμιά γνώμη όσοι το παίξανε. Βασικά το μόνο που με κρατάει είναι η πολύ μικρή διάρκεια που αναφέρει και το review. Επίσης αν το έχετε τσεκάρει πουθενά σχετικά φθηνό... Πάντως μου αρέσει που τρέχεις και δεν έχεις όπλα (δεν είμαι τόσο φλωρούμπας απλά το πολύ μπαμ μπουμ το βαρέηθκα! :roll: ).

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
29 May 2010 20:17 #72920 by Μάριος Φραγκόπουλος
Μόλις το τερμάτισα στο Wii και η αλήθεια είναι ότι έμεινα με πολλά ερωτηματικά. Επίσης, αν κάποιος δεν έχει παίξει τον πρώτο τίτλο, πραγματικά είναι εντελώς ανούσιο το παιχνίδι. Γενικά έχει πολλές πληροφορίες (ίσως και περιττές) για την ιστορία ενώ δράση και thriller ατμόσφαιρα μηδέν. Αν κάποιος το έχει τερματίσει ας μου λύσει τις απορίες.

1. Τα mementos τελικά γιατί τα μάζευα?
2. Φαντάζομαι ότι είναι στυλ heavy rain, ότι πεις στον ψυχολόγο έχει και ανάλογο τέλος?

Please Log in or Create an account to join the conversation.