Kojima: "Το Metal Gear Solid 2 ήταν σχεδόν αδύνατο να κυκλοφορήσει μετά τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου"
Ο Ιάπωνας ήταν έτοιμος να τα παρατήσει.
Ο Hideo Kojima
έκανε δηλώσεις
για την κυκλοφορία του Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, η οποία τέθηκε σε κίνδυνο, μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου στους δίδυμους πύργους της Αμερικής. Το πρόβλημα ήταν ότι το παιχνίδι περιείχε κάποια γεγονότα, όχι ακριβώς παρόμοια με αυτά των δίδυμων πύργων, αλλά παρεμφερή, τα οποία ίσως θα προκαλούσαν αντιδράσεις. Έτσι, θα έπρεπε να αλλάξει το σενάριο και το φινάλε.
Το Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2001. Ως σειρά που επικεντρώνεται στη «Δράση Τακτικής Κατασκοπείας», τα παιχνίδια δεν απέφευγαν ποτέ τα πολιτικά θέματα, είτε αποτελούν μέρος μιας φανταστικής ιστορίας, είτε σχολιάζουν έμμεσα παγκόσμια γεγονότα και ιστορία. Είναι γνωστό εδώ και αρκετό καιρό ότι στοιχεία του παιχνιδιού άλλαξαν την τελευταία στιγμή λόγω των επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, ο Kojima είπε ότι τότε σκεφτόταν ακόμα και να τα παρατήσει και να εγκαταλείψει την Konami. χρόνος. Μια συζήτηση με τον πρόεδρο της Konami, Kagemasa Kozuki, ήταν αυτή που έπεισε τον Kojima να μείνει τότε.
Ο Hideo Kojima περιέγραψε μια άβολη και σκληρή κατάσταση αφού το Metal Gear Solid 2, που θα κυκλοφορούσε το φθινόπωρο του 2001, περιείχε εικόνες του World Trade Center και άλλων τοποθεσιών που δέχθηκαν επίθεση στις 9/11. Ο Kojima είπε: "Με κάλεσαν στο διοικητικό συμβούλιο και όλοι χλώμιασαν όταν εξήγησα την κατάσταση. Κανείς δεν θα μου έλεγε τι να κάνω, με εξαίρεση τον κ. Kozuki που καταπιάστηκε με το θέμα. Καθώς σκεφτόμουν τι να κάνω, πήγα να μιλήσω με τον κ. Kozuki για πιθανή έξοδο από την εταιρεία. Τότε μου είπε: «Όταν αυτό το παιχνίδι βγει και η κοινωνία πει τη γνώμη της γι' αυτό, θα μιλάνε για σένα, τον δημιουργό του και για μένα, το άτομο που το πούλησε. Αμφιβάλλω ότι θα πουν κάτι για κανέναν άλλο. Τι θα κάνεις; Είμαι έτοιμος για οτιδήποτε συμβεί». Όταν άκουσα πόσο μακριά ήταν διατεθειμένος να το πάει, πήρα τη σταθερή απόφαση να το κυκλοφορήσουμε μαζί. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία."
Μετά την αποστολή του MGS2, ο Kojima βρέθηκε σε απόλυτη ανάγκη για ανάκαμψη. «Έχω εξαντληθεί τελείως και πάντα καταλήγω σε απαίσια κατάσταση όταν τελειώνω την ανάπτυξη ενός παιχνιδιού», είπε. «Μετά το πρώτο Metal Gear Solid, ακόμη και μετά την ολοκλήρωσή του, δεν ανάρρωσα καθόλου και κατέληξα να μεταφέρομαι από το ένα νοσοκομείο στο άλλο».
Η 11η Σεπτεμβρίου και τα θέματα του Metal Gear Solid 2 δεν ήταν η μόνη φορά που ο Kojima θα αντιμετώπιζε την ανάγκη να αλλάξει το σενάριο για ένα παιχνίδι του. Φέτος στα The Game Awards 2022 δήλωσε ότι αναγκάστηκε να αλλάξει το σενάριο του Death Stranding 2 λόγω της πανδημίας. «Η μυθοπλασία αλλάζει όταν συμβαίνει κάτι τόσο μεγάλο» κατέληξε ο Kojima.