Ghost Recon: Future Soldier beta preview
Τι είδαμε στην multiplayer beta του νέου tactical shooter της Ubisoft.
Το Future Soldier είναι μια μίξη πολλών και διαφορετικών πολεμικών games. Τα καλύτερα χαρακτηριστικά των Battlefield, Call of Duty και Gears of War, φαίνεται να έχουν βρει καταφύγιο κάτω από την στέγη ενός και μόνου τίτλου. Πρόκειται για ένα παιχνίδι τακτικής, με εναλλαγές σε third και first-person, χωρίς όμως να λείπει και το στοιχείο της κάλυψης από τα εχθρικά πυρά.
Το gameplay του Future Soldier δίνει έμφαση στο ομαδική οργάνωση, η οποία βέβαια εξαρτάται άμεσα από τις ικανότητες του κάθε παίκτη ξεχωριστά. Τα objectives έχουν τον κύριο λόγο, βάζοντας έτσι τα kills σε δεύτερη μοίρα. Στην multiplayer beta υπάρχει μόνο ένα διαθέσιμο mode, το Conflict, το οποίο περιέχει ένα σωρό από αποστολές που πρέπει να βγάλουν εις πέρας οι δυο ομάδες των έξι ατόμων που συμμετέχουν.
Τα ζητούμενα objectives αλλάζουν συνεχώς και έχουν να κάνουν με την παρακολούθηση κάποιου στόχου, τον αφοπλισμό βομβών και την προφύλαξη του High Value Target κάθε ομάδας. Παράλληλα, προσπαθείτε να σκοτώσετε τον αντίστοιχο στόχο των αντιπάλων. Η ολοκλήρωση κάθε αποστολής παρέχει στους νικητές πλήθος βαθμών, ανεξάρτητα με το πόσα μέλη των ομάδων σκοτώθηκαν κατά τη διάρκειά της. Με αυτό τον τρόπο το βάρος πέφτει στο ομαδικό παιχνίδι τακτικής, όπως ακριβώς το έχουμε δει και στο Battlefield, με διάφορες διαθέσιμες classes, ανάλογα με την στρατηγική που επιλέγουμε.
Στην multiplayer beta συναντάμε τρεις διαφορετικές classes. Τον Scout, τον Engineer και τον Rifleman, με την καθεμία από αυτές να είναι απαραίτητες στο πεδίο της μάχης. Ο Scout φοράει στολή υπερσύγχρονης τεχνολογίας που θυμίζει λίγο τη Nanosuit. Είναι εκπαιδευμένος σε snipers και ημιαυτόματα όπλα και με την βοήθεια του αόρατου καμουφλάζ που του παρέχει η στολή, μπορεί να κατασκοπεύει την αντίπαλη ομάδα χωρίς να γίνεται αντιληπτός. Το stealth mode ενεργοποιείται αυτόματα όταν μένει ακίνητος και χάνεται μόλις κινηθεί ή πυροβολήσει.
[youtube:386ftsu3]
[/youtube:386ftsu3]
Ο Engineer είναι ο «γκατζετάκιας» της ομάδας, ο οποίος έχει στην κατοχή του εξοπλισμό που τον βοηθάει να αναγνωρίσει τη θέση των εχθρών, και να τους αποσπάει την προσοχή με την χρήση των turrets. Τελευταίος είναι ο Rifleman, ο οποίος διαθέτει πανίσχυρα όπλα και πανοπλία με μεγάλες αντοχές, καθώς είναι αυτός που καλείται να βγάλει «το φίδι από την τρύπα». Ο συνδυασμός αυτών των τριών classes είναι θανατηφόρος, αν φυσικά υπάρχει καλή συνεννόηση.
Η κάμερα ακολουθεί την πάνω δεξιά ή την αριστερή πλευρά της πλάτης μας, ανάλογα με την γωνία που μας βολεύει κάθε φορά. Όποτε το θελήσουμε μπορούμε να γυρίσουμε το gameplay σε προοπτική πρώτου προσώπου, βλέποντας μέσα από το σκόπευτρο ή την διόπτρα του όπλου, κάτι το οποίο είναι αρκετά χρήσιμο, αλλά και δύσκολο ως προς τον χειρισμό, ιδιαίτερα σε περίπτωση που θέλουμε να κινηθούμε.
Όλα τα παραπάνω μπορούμε να τα ζήσουμε στα δυο διαθέσιμα maps, τα Pipeline και Mill, τα οποία είναι διαθέσιμα στην multiplayer beta. Η Pipeline είναι μια σχετικά μικρή πίστα, με πολλά δρομάκια και διόδους και για τις δυο ομάδες, με έντονο το στοιχείο της κάλυψης και του αιφνιδιασμού, ενώ στην Mill οι αποστάσεις είναι πιο μεγάλες και απαιτείται στρατηγική για να βρεθούμε στους αντιπάλους χωρίς απώλειες. Αυτά τα δυο maps είναι εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους και αυτό τα κάνει ιδανικά στους gamers που θέλουν να δοκιμάσουν όλους τους τρόπους παιχνιδιού.
Το Ghost Recon: Future Soldier δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις προσωπικές προτιμήσεις του καθενός, μέσω του Gunsmith mode, όπου μπορούμε να προσαρμόσουμε τα όπλα μας, όπως ακριβώς μας βολεύουν, σαν να πηγαίναμε σε πραγματικό πόλεμο. Οι επιλογές μοιάζουν να μην έχουν τελειωμό, καθώς σε όλα τα όπλα μπορούμε να προσθέσουμε έξτρα δυνατότητες και upgrades, αλλάζοντας την κάνη, την σκανδάλη, μέχρι και τον φλογοκρύπτη. Φυσικά δεν λείπουν και οι οπτικές αλλαγές, με μια μεγάλη γκάμα από χρωματισμούς και σχέδια να είναι διαθέσιμα προς επιλογή.
Μέρος του Gunsmith mode είναι και το Firing Range, ένα πεδίο βολής όπου μπορούμε να δοκιμάσουμε το οπλοστάσιό μας και να εξετάσουμε αν οι ρυθμίσεις που κάναμε μας βολεύουν. Στο Firing Range μπορούμε να μάθουμε και τις βασικές κινήσεις πάνω στην κάλυψη και την εκτέλεση των εχθρών.
Εντυπώσεις
Αν και βρίσκεται ακόμα σε beta στάδιο, η γενική εικόνα του Ghost Recon: Future Soldier φαίνεται αρκετά καλή. Τα γραφικά είναι εξαιρετικά, με πολλές λεπτομέρειες και ατμοσφαιρικές φωτοσκιάσεις που θυμίζουν πολεμικό τοπίο. Η beta συνοδεύεται από δεκάδες bugs και glitches, τα οποία είναι αρκετά εκνευριστικά, κάνοντας έτσι τον gamer να περνάει από μαρτυρικές καταστάσεις μέχρι να καταφέρει να παίξει. Αρκετές φορές, η οθόνη παραμένει κολλημένη στο loading για μια αιωνιότητα, με αποτέλεσμα η κονσόλα να χρειάζεται επανεκκίνηση.
Σε κάποιες άλλες στιγμές, στα maps, κατά την διάρκεια ενός γύρου, τα πτώματα των αντιπάλων εξακολουθούν να παραμένουν όρθια, με αποτέλεσμα να νομίζουμε πως είναι ακόμα ζωντανοί. Τα ηχητικά εφέ κολλάνε σε ορισμένες περιπτώσεις -ιδιαίτερα στους πυροβολισμούς- και ακούγονται σαν να έχουν άπειρες σφαίρες. Αυτός είναι όμως και ο σκοπός της beta. Να βρει και να εμφανίσει τυχόν bugs και κολλήματα, ώστε το τελικό προϊόν να αγγίζει την τελειότητα. Κάτι παρόμοιο έγινε και με το Battlefield 3, όπως επίσης και με πολλούς άλλους τίτλους.
Όλο και περισσότεροι gamers στρέφονται προς τους πολεμικούς εξομοιωτές, εγκαταλείποντας την ιδέα των arcades και προς αυτούς ακριβώς στρέφεται η Ubisoft με το πολλά υποσχόμενο Ghost Recon: Future Soldier. Σε έναν περίπου μήνα, στις 24 Μαιου, θα το δούμε και στα ράφια των καταστημάτων για PS3 και Xbox 360, ενώ στις 14 Ιουνίου θα κυκλοφορήσει και στα PC.
Γιάννης Μπόκας