Οι χρήστες του FIFA 21 υποβιβάζονται σκόπιμα
Μόλις μία εβδομάδα μετά την κυκλοφορία του FIFA 21, οι παίκτες του ήδη ομολογούν ότι υποβιβάζονται σκόπιμα για να αποφύγουν τις κορυφαίες κατηγορίες του ανταγωνιστικού multiplayer ranking mode του FIFA Ultimate Team, του Division Rivals, λόγω των διαθέσιμων ανταμοιβών και του νέου ορίου των 30 παιχνιδιών που υπολογίζονται για το σκορ κάθε εβδομάδα.
Στο Division Rivals, η κατάταξη στην κατηγορία σας ορίζει και την εβδομαδιαία ανταμοιβή σας. Αν και η κατηγορία σας (από τις 10 που υπάρχουν) προσδιορίζεται από το skill rating σας, το οποίο αυξομειώνεται όσο κερδίζετε, χάνετε ή φέρνετε ισοπαλίες, η κατάταξή σας σε αυτήν υπολογίζεται με βάση το εβδομαδιαίο σκορ σας, το οποίο ανεβάζετε παίζοντας αγώνες, με περισσότερους πόντους να προστίθενται για τις νίκες έναντι των πόντων που παίρνετε για ήττες ή ισοπαλίες. Στο τέλος της βδομάδας κάθε Πέμπτη πρωί, η κατηγορία κι η κατάταξή σας χρησιμοποιούνται για να προσδιορίσουν ποιό σετ ανταμοιβών θα πάρετε: FUT Coins, FUT Packs (ανταλλάξιμα ή μη) ή FUT Champions Points που θα σας βοηθήσουν να κάνετε qualify για το Weekend League. Όσο πιο ψηλή η κατηγορία και η κατάταξή σας, τόσο καλύτερες οι ανταμοιβές σας. Θεωρητικά τουλάχιστον, γιατί οι παίκτες ανακάλυψαν ότι δεν έχει νόημα να παραμένουν στις κορυφαίες κατηγορίες καθώς οι ανταμοιβές στις χαμηλότερες κατηγορίες μπορούν να είναι συγκριτικά καλύτερες.
Το πρόβλημα εντείνεται λόγω του περιορισμού των 30 αγώνων την εβδομάδα που προσμετρώνται στο σκορ. Θεωρητικά αυτό είναι ένα καλό feature, καθώς ισορροπεί τα πράγματα για όσους δεν έχουν το χρόνο να παίζουν συνέχεια αγώνες. Ωστόσο, ορισμένοι παίκτες του FIFA θέλουν το grinding τους να ανταμείβεται, καθώς κάτι τέτοιο θα σήμαινε ότι έχουν καλύτερες πιθανότητες να κατακτήσουν την καλύτερη κατάταξη στην ανώτερη κατηγορία. Όπως έχουν τα πράγματα, αυτές οι κορυφαίες θέσεις στις ανώτερες κατηγορίες είναι υπερβολικά δύσκολο να κατακτηθούν. Για τους περισσότερους παίκτες, η νίκη στις κατηγορίες αυτές δεν είναι δεδομένη λόγω της ικανότητας των δυνητικών αντιπάλων τους και κάθε εβδομάδα έχουν ένα συγκεκριμένο αριθμό αγώνων από τους οποίους θα υπολογιστεί το σκορ τους.
Ο χρήστης του Reddit με το ψευδώνυμο Dincht04 και χαμηλή κατάταξη στην Division 1 γράφει χαρακτηριστικά ότι “το πρόβλημα ξεκινάει όταν μου περιορίζεται το πόσο grind μπορώ να κάνω. Δεν πρόκειται ποτέ να πιάσω την πρώτη θέση στην D1 με το τωρινό σύστημα, γιατί δεν κερδίζω αρκετούς αγώνες στην D1. Για παράδειγμα, έπαιξα 24 αγώνες αυτή την εβδομάδα. Έχω 12 χιλιάδες πόντους και είμαι στην τρίτη θέση. Ο παίκτης στη δεύτερη θέση έχει αυτή τη στιγμή 13.600 πόντους και στην πρώτη 16.3000”.
Επιπλέον, ο Dincht04 συγκρίνει τις επιλογές των ανταμοιβών της δεύτερης θέσης στην Division 1 με την πρώτη θέση στην Division 4
D1 Θέση 2:
Επιλογή 1: 55,000 Coins
Επιλογή 2: 2x Rare Mega Packs
Επιλογή 3: 4x Rare Mega Pack (Μη Ανταλλάξιμο)
D4 Θέση 1:
Επιλογή 1: 65,000 Coins
Επιλογή 2: 1x Rare Players Pack, 1x Prime Gold Players Pack, 1x Mega Pack
Επιλογή 3: 2x Rare Players Pack (Μη Ανταλλάξιμα), 2x Prime Gold Players Pack (Μη Ανταλλάξιμα), 2x Mega Pack (Μη Ανταλλάξιμα)
Όπως είναι προφανές, οι ανταμοιβές είναι οριακά καλύτερες για κάποιον που θα πάρει την πρώτη θέση τρεις κατηγορίες παρακάτω, γεγονός που εξηγεί το γιατί οι παίκτες υποβιβάζονται σκόπιμα.
“Που είναι το κίνητρό μου να παραμείνω στην Division 1 την επόμενη εβδομάδα; Γιατί να μην τελειώσω τους 30 αγώνες μου αυτή τη βδομάδα και μετά να υποβιβαστώ στην Division 4 για την επόμενη, όπου θα πάρω χαλαρά την πρώτη θέση χωρίς να ζοριστώ; Οι αμοιβές για τις ανώτερες κατηγορίες πρέπει να βελτιωθούν σημαντικά, αλλιώς θα δούμε ακόμα περισσότερους σκόπιμους υποβιβασμούς από την προηγούμενη χρονιά. Είμαι σίγουρος ότι ορισμένοι από εσάς δεν θα συμφωνήσουν και θα το δουν ως γκρίνια ενος παίκτη με υψηλή κατάταξη, αλλά γιατί να παίξω 30 ολόκληρα παιχνίδια ενάντια σε ορισμένους από τους καλύτερους παίκτες μόνο και μόνο για να πάρω λιγότερες αμοιβές απ’ ότι θα έπαιρνα πετσοκόβοντας κόσμο που δεν είναι το ίδιο καλός με εμένα;” αναρωτιέται ο Dincht04
Πράγματι, οι σκόπιμοι υποβιβασμοί είναι παλιό πρόβλημα για το FIFA κι αρκετά συχνοί στο FIFA 20, αν και για διαφορετικούς λόγους. Όπως και να έχει, είναι ανησυχητικό που το φαινόμενο επιστρέφει, μόλις μία εβδομάδα μετά την κυκλοφορία του FIFA 21. “Έμεινα στην πρώτη κατηγορία για το μεγαλύτερο μέρος του FIFA 20 για τα ultimate packs. Τώρα δε μπορώ να πιάσω την πρώτη θέση με 30 αγώνες, οπότε πρέπει να υποβιβαστώ. Το νέο σύστημα είναι χάλια” σχολιάζει στο Reddit ο χρήστης JMclovin303.
Ήδη ορισμένοι παίκτες του FIFA 21 βλέπουν τα αποτελέσματα αυτών των σκόπιμων υποβιβασμών. Η παραίτηση στο Division Rivals ενεργοποιεί ποινή, με τον παίκτη που φεύγει τελικά να παίρνει λιγότερα FUT Coins μετά από κάθε αγώνα. Αυτό όμως μπορεί να είναι σκληρό και για τον αντίπαλό τους. Εάν κάποιος φύγει ενώ το παιχνίδι είναι ισόπαλο, παίρνετε 300 πόντους για τον υπολογισμό του εβδομαδιαίου σκορ σας, ενώ η νίκη δίνει 500 και κάθε επιπλέον γκολ 90, με όριο τα πέντε. Όσοι παραιτούνται από ισόπαλα παιχνίδια με σκοπό να υποβιβαστούν στερούν τους αντιπάλους τους από πόντους που θα μπορούσαν να κερδίσουν για το εβδομαδιαίο σκορ τους, πόντοι που γίνονται ακόμα πιο πολύτιμοι λόγω του περιορισμού των 30 αγώνων ανά εβδομάδα.
Ο JetSpyda απευθύνει έκκληση μέσω Reddit σε όσους υποβιβάζονται σκόπιμα. “Αρνούμαι να κατηγορήσω αυτούς που υποβιβάζονται σκόπιμα επειδή θέλουν τα καλύτερα packs για να έχουν μια ευκαιρία να φτιάξουν τις ομάδες τους. Το φταίξιμο ανήκει στην ΕΑ. Έχοντας πει αυτό και με το γεγονός ότι η ΕΑ άλλαξε φέτος το Rivals ώστε να έχει όριο 30 αγώνων, έχω μόνο ένα πράγμα που ζητάω εάν είστε ένας από αυτούς που υποβιβάζονται σκόπιμα. ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ να βάλετε ένα αυτογκόλ πρώτα. Τουλάχιστον δώστε τη νίκη στον αντίπαλό σας ώστε να πάρουν ranking points, αλλιώς είναι χαραμισμένο ματς για αυτούς. Είμαι σίγουρος ότι οι περισσότεροι δεν ενδιαφέρονται τι κατάταξη έχουν οι άλλοι, αλλά νομίζω είναι ποταπό να χαραμίζεις το ranking game κάποιου άλλου με το να φεύγεις αμέσως μετά το πρώτο σφύριγμα ενώ το παιχνίδι είναι στο 0-0 ενώ παίρνει λιγότερο από ένα λεπτό να κάνεις concede ή να βάλεις αυτογκολ.”
Αντίστοιχα ο pwomboli γράφει ότι “ο σκόπιμος υποβιβασμός μας επηρεάζει όλους. Όσοι είναι σε χαμηλότερες κατηγορίες δεν θα διασκεδάζουν καθόλου χάνοντας από κόσμο που είναι πολύ καλύτερος από αυτούς. Οι ανώτερες κατηγορίες θα γίνουν πιο δύσκολες και θα έχουν απίστευτους χρόνους αναμονής matchmaking (συνέβη ήδη στο Xbox τουλάχιστον από περυσι). Πέραν του ότι το Rivals είναι πολύ πιο δύσκολο από WL, είναι και πολύ χειρότερο από πλευράς ανταμοιβών, τουλάχιστον στις δύο ανώτατες κατηγορίες. Δε με νοιάζει να παίζω με δύσκολο αντίπαλο, αλλά γιατί να το πηγαίνω στα όριά μου όταν δεν έχει νόημα να κάνω την προσπάθεια;”
Τι πρέπει λοιπόν να γίνει; Για αρχή, το εύκολο για την ΕΑ είναι να επανεξετάσει τις ανταμοιβές. Προκειμένου όμως να αντιμετωπίσει τον σκόπιμο υποβιβασμό, η εταιρεία ανάπτυξης ίσως να ήθελε να ρίξει και μια ματιά στο εβδομαδιαίο σκορ που μπορεί κανείς να πάρει από μια νίκη καθώς και τις ποινές για το quitting.
Από την άλλη, ο εβδομαδιαίος περιορισμός μάλλον λειτουργεί καλά για το Division Rivals, όπου οι παίκτες δεν έχουν φιλοδοξίες να κατακτήσουν τις κορυφαίες κατηγορίες. Για αυτούς τους πιο casual παίκτες, οι καλύτερες ανταμοιβές βρίσκονται παρακάτω στην πυραμίδα και έτσι μπορούν να βελτιώσουν τις ομάδες τους πιο γρήγορα. Η ΕΑ λοιπόν καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα στους σκληροπυρηνικούς που παλεύουν για τις Division 1 και 2 και το υπόλοιπο ευρύ κοινό του Ultimate Team που παίζει κατά πιο περιστασιακό και χαλαρό τρόπο.