Το ότι οι λέξεις "δαπανηρή" και "φιλόδοξη" δεν είναι αρκετές για να περιγράψουν την 3-D υπερπαραγωγή του Τζέιμς Κάμερον, Avatar, το ξέραμε. Ότι μάλλον θα μιλάμε για το ακριβότερο έργο όλων των εποχών το μάθαμε από δημοσίευμα του περιοδικού Time (το οποίο βέβαια διαδόθηκε αμέσως στο ιντερνετικό cine-χωριό), που ούτε λίγο ούτε πολύ υπολόγισε το μέχρι στιγμής κόστος του πολυαναμενόμενου sci-fi φιλμ σε κάτι περισσότερο από 300 εκατομμύρια δολάρια, χωρίς προφανώς να περιλαμβάνεται στο ποσό το «τσουχτερό» χάδι των διαφημιστικών εταιρειών που θα αναλάβουν την προώθηση της ταινίας. Αν αυτές οι εκτιμήσεις δε διαψευστούν, το Avatar θα σπάσει το ρεκόρ των Πειρατών της Καραϊβικής (αναφερόμαστε στο At World’s End του 2007), την πιο πολυδάπανη μέχρι σήμερα παραγωγή που είδαμε στη μεγάλη οθόνη (300 εκατομμύρια στοίχισαν οι περιπέτειες του Σπάροου).
Μεγάλες προσδοκίες
Λένε ότι αυτή η ταινία ίσως αλλάξει τον κινηματογράφο για πάντα. Οτι ίσως σώσει το μέλλον του κινηματογράφου. Οτι έχει τη δύναμη να σου αλλάζει το μυαλό. Κι ότι η παρακολούθησή της μοιάζει σαν να ονειρεύεσαι με ανοιχτά τα μάτια.
Πολλές φορές ως τώρα το Χόλιγουντ έχει υπερβάλει στη διαφήμισή των μπλοκμπάστερ, αλλά όχι με τέτοιο τρόπο όπως περιγράφει το «Αvatar», την πολυαναμενόμενη ταινία του βραβευμένου με Οσκαρ σκηνοθέτη του «Τιτανικού», Τζέιμς Κάμερον.
Φημολογείται πως είναι η ακριβότερη παραγωγή όλων των εποχών (περισσότερα από 200 εκατομμύρια δολάρια) με τη μεγαλύτερη κλίμακα 3D που έγινε ποτέ. Ζωντανοί χαρακτήρες πρωταγωνιστούν δίπλα σε ψηφιακά καρτούν συνθέτοντας ένα περιπετειώδες θέαμα επιστημονικής φαντασίας.
Κι ενώ περιμένουμε το preview της ταινίας για να καταλάβουμε κατά πόσο είναι πιθανό να επιβεβαιωθούν τελικά οι κολοσσιαίες προσδοκίες και οι εξωτικόί ισχυρισμοί για το Avatar, ήδη όσοι παρακολούθησαν το footage στο Comic-Con του Σαν Ντιέγκο κάνουν λόγο για ταινία από το μέλλον!
«Το μέλλον»
Μετά την ανεπίσημη πρεμιέρα, οι σκηνοθέτες συμφώνησαν να την αποκαλέσουν «το μέλλον». Ενθουσιασμένοι οι κριτικοί είπαν ότι δεν μπορούσαν να σταματήσουν να την ονειρεύονται κι ότι έμοιαζε σαν να είχαν πάρει ένα ισχυρά εθιστικό ναρκωτικό, που έκανε το μυαλό τους να ζητάει κι άλλο. Οι δε νευρολόγοι της προβολής αναρωτιούνταν αν η ταινία είχε ενεργοποιήσει μέρη του εγκεφάλου που είχαν πριν μείνει ανέπαφα από τα συμβατικά δύο διαστάσεων φιλμ.
Για πολλούς, η προβολή αυτή επιβεβαίωσε τις φήμες ότι το «Αvatar» θα μπορούσε να αποτελεί ένα τεράστιο άλμα στην εξέλιξη του φιλμ, αντίστοιχο με αυτό της πρώτης ταινίας με ήχο ή του Τεκνικολόρ. Οι σκεπτικιστές, από την άλλη, υποστηρίζουν πως η σπουδαιότητα της ταινίας για τα κινηματογραφικά στούντιο δεν έχει να κάνει με το δημιουργικό μέρος, αλλά με το γεγονός ότι οι ταινίες 3D είναι δύσκολο να αντιγραφούν και κατά συνέπεια ιδιαίτερα ελκυστικό σε μια βιομηχανία που καταστρέφεται από τη διαδικτυακή και όχι μόνο πειρατεία.
Ετσι, το Χόλιγουντ ελπίζει ότι η εμπειρία του τρισδιάστατου «Αvatar» δεν θα αλλάξει απλώς το σινεμά, αλλά θα το σώσει.
Ο Κάμερον συνέλαβε την ιδέα πριν από 14 χρόνια, ακριβώς πριν από την επιτυχία του «Τιτανικού». Ο ίδιος ο σκηνοθέτης, όμως κρατάει τις αποστάσεις του απ όλες αυτές τις φήμες και το μόνο που λέει είναι: «Ο,τι και να πιστεύουν πως θα είναι, μάλλον δεν είναι».
Η δράση του «Αvatar» παρακολουθεί τον Τζέικ, έναν ανθρώπινο στρατιώτη που μένει ανάπηρος σε ένοπλη σύρραξη στη Γη. Προκειμένου να μπει στο «Πρόγραμμα Αβαταρ», το οποίο θα του προσφέρει ένα υγιές σώμα, ταξιδεύει ως τον μακρινό πλανήτη Πανδώρα, έναν κόσμο που μοιάζει με τροπικό δάσος και κατοικείται από μορφές εξωγήινων.
«Ο Κάμερον -σκηνοθέτης και σειράς του "Εξολοθρευτή"- περνάει ολόκληρα χρόνια αναπτύσσοντας την τεχνολογία με τέτοιο τρόπο που να συμβαδίζει με το όραμά του», αναφέρει ο Τζακ Γουόρνερ του περιοδικού «Screen International».
Και οι κινηματογραφικές αίθουσες τον ακολουθούν. Περίπου δέκα βρετανικοί κινηματογράφοι την εβδομάδα αναβαθμίζουν τα ψηφιακά συστήματα προβολής τους ώστε να δεχθούν το φιλμ του Κάμερον, όπου πρωταγωνιστούν οι Σαμ Γουόρδιγκτον και Σίγκουρνι Γουίβερ.
[youtube:38wg7ygs]
[/youtube:38wg7ygs]