Dragon Age II preview
Στιγμές γεμάτες συνεχόμενη δράση, ανοιχτές μάχες και έντονες συγκινήσεις.
Το Dragon Age: Origins ήταν ένα από τα πιο καυτά RPG της Bioware που κατάφερε να κερδίσει παλιούς και νέους οπαδούς του είδους. Επανέφερε στο προσκήνιο στοιχεία από το Baldur’s Gate, όπως ο έλεγχος ενός ολόκληρου party χαρακτήρων, αλλά και η χρήση της τακτικής μέσα στη μάχη. Πέραν αυτού, ποιοτικά ήταν ένα από τα καλύτερα games στο είδος του. Στην Gamescom, η Bioware μας παρουσίασε το δεύτερο μέρος της σειράς, το οποίο υπόσχεται ακόμη πιο επικές μάχες. Ας ρίξουμε λοιπόν μια πιο προσεκτική ματιά.
Σενάριο
Στο Dragon Age II, ο πρωταγωνιστής τον οποίο και αναλαμβάνετε είναι ο Hawke. Πρόκειται για έναν δυνατό πολεμιστή της πόλης του Kirkwall, που έχει επιζήσει μετά από μάχες κόντρα στους δαίμονες Darkspawn. Η Bioware δεν έχει αποκαλύψει πολλά στοιχεία για την ιστορία, ενημερώνοντάς μας απλά ότι θα έχει διάρκεια 10 ετών. Mέσα σε αυτή την περίοδο, θα μπορείτε να αλλάξετε την ροή των γεγονότων και τα φινάλε θα διαφέρουν, ανάλογα με τις πράξεις σας.
Ξεκινώντας
Στη δημιουργία χαρακτήρα, μπορείτε να ορίσετε το φύλο αλλά και την class του Hawke, επιλέγοντας ανάμεσα σε Warrior, Mage και Rogue. Επίσης, τα αρχικά στατιστικά του χαρακτήρα που θα φτιάξετε θα είναι τα Strength, Dexterity, Willpower, Magic, Cunning και Constitution. Σε καθένα από αυτά θα πάρετε από 10 πόντους, συν τους αντίστοιχους πόντους που θα σας δώσει η class που θα επιλέξετε. Πέραν αυτού, θα έχετε άλλους 10 αρχικούς πόντους, για να τους κατανείμετε σε όποια από τα έξι στατιστικά επιθυμείτε.
Κάθε class θα έχει από έξι specializations κι εσείς θα μπορείτε να διαλέξετε μέχρι δύο από αυτές. Κάθε specialization θα δίνει στον χαρακτήρα σας κι από ένα συγκεκριμένο bonus στα στατιστικά του, ενώ θα κάνει διαθέσιμα συγκεκριμένα talents (skills). Για παράδειγμα, αν επιλέξετε Warrior Berserker και Warrior Templar, τότε θα έχετε αντίστοιχα bonus +2 strength και +10 health για τον Berserker κι αντίστοιχα +2 magic και +3 mental resistance για τον Templar.
Μάχη
Όσοι είχατε παίξει το Dragon Age: Origins θα θυμάστε πολλές μάχες μέσα σε δάση ή γύρω από φρούρια. Με ένα πρώτο δείγμα απ’ το Dragon Age II, βλέπουμε ότι υπάρχουν πάρα πολλές μάχες σε ανοιχτούς χώρους. Αυτό βοηθάει στην αντίληψη του χώρου, άρα και σε εφαρμογή καλύτερων τακτικών και σας δίνει πιο ξεκάθαρο οπτικό πεδίο. Μιλώντας για τακτικές, θα μπορείτε για άλλη μια φορά να κάνετε οποιαδήποτε στιγμή παύση το παιχνίδι και να δώσετε εντολές για το τι είδους skills θα πρέπει να εκτελέσουν οι δικοί σας ή σε ποιον εχθρό θα πρέπει να επιτεθούν. Μπορεί στα skills να μην είδαμε ακόμη κάποιες μεγάλες αλλαγές, αλλά παρατηρήσαμε στην πράξη ότι θα προστεθούν διάφορες finishing moves, δηλαδή τελειωτικές κινήσεις με τις οποίες θα κόβετε τους αντιπάλους σας φέτες με διάφορους τρόπους.
Κατά την διάρκεια της μάχης, θα μπορείτε για άλλη μια φορά να ελέγξετε όποιον χαρακτήρα θέλετε απ’ το party. Η διαφορά είναι ότι τώρα δεν θα είναι όλοι οι χαρακτήρες playable, αλλά κάποιοι θα έρχονται μαζί σας καθαρά και μόνο λόγω quest, χωρίς να επεμβαίνουν σε συμπλοκές. Το HUD έχει πλέον λιγότερες ενδείξεις, ενώ υπάρχει νέα ειδική σήμανση κάτω αριστερά, που δείχνει τι κάνει κάθε χαρακτήρας του party, δηλαδή αν κινείται ή αν πολεμάει. Έτσι, με την άκρη του ματιού σας, μπορείτε να γνωρίζετε σε τι φάση βρίσκεστε, ακόμα κι αν εκείνη την ώρα είστε απασχολημένος και δεν έχετε οπτική επαφή με τους συμπολεμιστές σας.
Όσον αφορά στους εχθρούς, πέρα από διάφορους σκελετούς και δαίμονες, καταφέραμε να δούμε μόνο ένα boss, το Ogre, το οποίο ήταν αρκετά ισχυρό και ήθελε λίγο προσοχή για να εξοντωθεί. Η εναλλαγή μεταξύ των χαρακτήρων σας στη μάχη γινόταν ομαλά, ακόμα και σε αυτό το χρονικό διάστημα του παιχνιδιού. Ο ήρωας που θα ελέγχετε και στη συνέχεια θα αφήνετε κάθε φορά για να χειριστείτε άλλον, θα συνεχίζει να εκτελεί σωστά την τελευταία εντολή που του δώσατε. Όσο για την χρήση της κάμερας, οι PC users θα ευνοηθείτε με κάτι που δεν θα υπάρχει στις κονσόλες. Η διαφορά λοιπόν είναι ότι πατώντας παύση, θα μπορείτε να δείτε πανοραμικά το πεδίο της μάχης και να προγραμματίσετε ευκολότερα τα spells και τις κινήσεις σας.
Αλληλεπίδραση-Εξέλιξη σεναρίου
Η συνταγή του Mass Effect είναι επιτυχημένη κι αυτό η Bioware το έχει καταλάβει για τα καλά. Έτσι, θα συνεχίσει τις επιλογές διαλόγων και στο Dragon Age, όπου θα σας δίνονται 2-3 επιλογές, ανάλογα με την περίσταση. Πλέον, θα συνομιλείτε με τους δικούς σας πολύ περισσότερο ανάμεσα στις μάχες και οι αποφάσεις σας θα παίζουν μεγαλύτερο ρόλο απ' ότι πριν. Θα μπορείτε για παράδειγμα να δώσετε εντολή σε συνάδελφό σας να καθαρίσει ένα γκρουπ από εχθρούς, ενώ εσείς θα στέκεστε αμέριμνος. Η αντίστοιχα θα παίρνετε αποφάσεις, είτε για να σώσετε κάποιον είτε για να παρηγορήσετε έναν NPC για τον χαμό ενός αγαπημένου του προσώπου.
Το Dragon Age II δεν είναι απλά ένα RPG. Ξετυλίγει μέσα του ένα σενάριο στο οποίο νιώθετε περισσότερο πρωταγωνιστής από ποτέ. Μπορεί το σκηνικό, η χώρα κι οι εχθροί να μην έχουν κάτι το πρωτοποριακό, αλλά ο τρόπος που συνομιλούν οι πρωταγωνιστές μεταξύ τους και τα περιστατικά που διαδραματίζονται, είναι από μόνα τους αρκετά για να εξάψουν το ενδιαφέρον σας. Αν έχετε παίξει το πρώτο Dragon Age, τότε θα δείτε και πρόσωπα του παρελθόντος, όπως ο Garrett, να επιστρέφουν έχοντας ενεργητικό ρόλο.
Αν κάτι ξεχωρίζει πέρα από τις μάχες στο Dragon Age II, αυτό είναι οι στιγμές έντασης και συγκίνησης. Αποφεύγοντας να κάνουμε spoiler, απλά θα αναφέρουμε ότι στην πορεία θα δείτε μέχρι και αθώους πολίτες να κλαίνε τους συγγενείς τους κι εσείς να πρέπει να τους παρηγορήσετε. Το στοιχείο της οικογένειας και του συναισθήματος γενικότερα, θα παίζει τώρα μεγαλύτερο ρόλο. Αυτή τη φορά, τα λεγόμενά σας θα κρίνουν περισσότερα και μπορούν να αλλάξουν δραματικά την ροή των γεγονότων. Θα νιώσετε επίσης περισσότερο από ποτέ ότι είστε ταυτισμένος με τον χαρακτήρα, καθώς θα πρέπει να συμμετάσχετε στις συζητήσεις και τους προβληματισμούς των γύρω σας.
Γραφικά
Στο τελευταίο demo που είδαμε στην Gamescom, απολαύσαμε ορισμένα καλοδουλεμένα cinematics. Στο ξεκίνημα μπορεί στα βίντεο να παρακολουθείτε κυρίως μάχες και περίπλοκους διαλόγους, όμως στην πορεία και μέσα από τις συζητήσεις σας με NPC η κατάσταση θα ξεκαθαρίσει. Επίσης, για άλλη μια φορά, οι διάλογοι που παρεμβάλλονται ανάμεσα σε μάχες, θα εμφανίζουν τους χαρακτήρες με τα εκάστοτε χαρακτηριστικά τους. Αν π.χ. μόλις έσφαξαν κάποιον, τότε θα είναι πλημμυρισμένοι στο αίμα.
Στη μάχη, υπάρχει έντονη δράση και πολύ όμορφα εφέ, αν και ο σχεδιασμός των χαρακτήρων δεν διαφέρει μέχρι στιγμής και πολύ απ’ το πρώτο Dragon Age. Τα mobs που θα αντιμετωπίσετε θα διαθέτουν λεπτομερή χαρακτηριστικά και ρεαλιστικά physics, ενώ θα είναι διαφόρων μεγεθών. Τα μεγάλα από αυτά έχουν πραγματικά εντυπωσιακό σχεδιασμό. Αυτό που έχει αλλάξει αρκετά, είναι το περιβάλλον γύρω σας. Στις περισσότερες των περιπτώσεων έχει λιγότερα αντικείμενα και χαώδεις τοποθεσίες, κάτι που δεν καθυστερεί το gameplay, αντιθέτως σας ωφελεί γιατί σας δίνει καλύτερη οπτική του πεδίου μάχης.
Ήχος
Στην παρούσα φάση, αρκετοί από τους πρωταγωνιστές και κυρίως ο Hawke, επαναλαμβάνουν πολλές κλισέ ατάκες του στυλ ” Let’s finish him” μέσα στη μάχη. Εκεί θα πρέπει να αναμένουμε μία πιο ολοκληρωμένη δουλειά μέχρι το τελικό προϊόν. Τα ηχητικά εφέ είναι σε πολύ καλό επίπεδο, με λεπτομέρεια στους ήχους των λεπίδων και των τελειωτικών κινήσεων. Μιλώντας με NPCs, θα τύχετε σε διάλογους που είναι απαραίτητοι για να εξελιχθεί η ιστορία. Θα υπάρχουν επίσης άτομα τα οποία δεν θα μπορείτε να καταλάβετε εξαρχής αν θα θέλουν το καλό ή το κακό σας. Για κάθε περίσταση, θα υπάρχει κι η ανάλογη επιλογή “Investigate”, αν θέλετε ο NPC να σας πει περισσότερα για αυτόν ή για το quest σας.
Η επιστροφή των Δράκων
Θα δανειστώ την ατάκα “Without and end, there can be no peace.” Το Dragon Age II είναι μια περιπέτεια στην οποία καλείστε να δώσετε ένα τέλος, αντιμετωπίζοντας ορδές τεράτων. Το καλό είναι ότι θα μπορείτε να φορτώσετε το save game του χαρακτήρα σας απ’ το Dragon Age II, ώστε να ξεκινήσετε με ένα πλεονέκτημα και ο προηγούμενος κόπος σας να μην πάει χαμένος. Το παιχνίδι θα κυκλοφορήσει στις 11 Μαρτίου 2011 για PC, Playstation 3 και Xbox 360 και οι απανταχού fans των RPG δεν πρέπει να το χάσουν.