Πρώτον, ο ρυθμός και ο τρόπος ανάπτυξης της ιστορίας είναι άσχετος. Όχι μόνο αφορά το μέσον, αλλά και την τεχνική της αφήγησης της ιστορίας του εκάστοτε παιχνιδιού (γραμμική έναντι παράλληλης και κλαδωτής εξέλιξης). Αυτό μπορεί ν' αφορά και τα δύο είδη, άρα είναι άσχετος παράγοντας.
Τα RPG, όμως, χαρακτηρίζονται από την υπόδυση ενός ρόλου. Επειδή προφανώς αυτό το στοιχείο υπάρχει και στ' adventure (όποιος έχει αντίθετη αντίληψη, ας παίξει ορισμένα παιχνίδια, όπως το καταφανώς action/adventure Blade Runner, και τα ξαναλέμε), όπως κάνει φανερή και η διάδραση με άλλους χαρακτήρες και το αποτέλεσμα αυτής, κι επειδή δεν υπάρχει παιχνίδι που να σου επιτρέπει να κάνεις κυριολεκτικά τα πάντα, τα RPG βασίζονται πολύ έντονα στη σχεδίαση κι εξέλιξη των χαρακτήρων, αφού είναι το μόνο που διατάσσει άμεσα τα CRPG (Compute-/Console-RPG) από τ' action/adventure.
Ως εκ τούτου, προκύπτει ότι τα FF είναι, τουλάχιστον στις λιγότερο παλιές εκδόσεις και ειδικά στις πλέον πρόσφατες, σίγουρα RPG, ενώ τα Zelda, από την άλλη, είναι καθαρά action/adventure, κυρίως επειδή η ανάπτυξη του χαρακτήρα είναι απολύτως προκαθορισμένη, και συχνά απαραίτητη.