Η Ragnarok Game κατηγορεί την Bethesda ότι σαμπόταρε το Rune 2 για να προστατεύσει τα Elder Scrolls
Η Ragnarok Game, η οποία είχε ασκήσει αγωγή κατά της πρώην Human Head Studios, πλέον την επέκτεινε ώστε να στρέφεται και κατά της Bethesda και της Zenimax, με την κατηγορία ότι σαμπόταραν το Rune 2 για να προστατεύσουν τη σειρά Elder Scrolls.
Τον Δεκέμβριο του 2019, η Ragnarok Game, publisher του Rune 2, κατέθεσε αγωγή κατά της εταιρείας ανάπτυξης του παιχνιδιού, Human Head Studios, ισχυριζόμενη ότι η τελευταία αποπειράθηκε να καταστρέψει το παιχνίδι καθώς το εγκατέλειψε δημόσια την ημέρα της κυκλοφορίας τους και στη συνέχεια αρνήθηκε να παραδώσει το source code και τα assets του ώστε να μπορέσει κάποια άλλη εταιρεία ανάπτυξης να συνεχίσει να εργάζεται πάνω σε αυτό. “Μπορούσαμε να είχαμε μεταφέρει το παιχνίδι αλλού εάν δε μπορούσαν πλέον να συμμετέχουν, μπορούσαμε να το είχαμε μεταφέρει με φυσικό τρόπο - ορίστε το source code, θα σας βοηθήσουμε να βρείτε κάποιον. Αλλά δεν το έκαναν. Στην πραγματικότητα έκαναν ότι μπορούσαν για να μας αποτρέψουν από το να υποστηρίξουμε το προϊόν” είπε ο executive producer Matt Candler σε συνέντευξή του τον Ιούνιο.
Η αγωγή πλέον επεκτάθηκε ώστε να στρέφεται και κατά της ZeniMax Media και της Bethesda Softworks, οι οποίες ανακοίνωσαν το Νοέμβριο του 2019, την ημέρα που η Human Head χρεωκόπησε, ότι είχαν προσλάβει όλη της την ομάδα και πλέον θα την λειτουργούσαν ως Roundhouse Studios. Η αρχική ανακοίνωση της Human Head ως Roundhouse υπονοούσε ότι η εταιρεία είχε πλησιάσει την Bethesda αφότου είχε ληφθεί η απόφαση για το κλείσιμο, ωστόσο η ενημερωμένη αγωγή ισχυρίζεται ότι η Bethesda ήταν ενεργή συμμετέχουσα στην προσπάθεια να δυναμιτίσει το Rune 2 κι ένα ακόμη παιχνίδι ονόματι Oblivion Song και την κατηγορεί ότι “συνωμότησε” με την Human Head στα τέλη του καλοκαιριού του 2019.
“Σε μια πράξη πλήρους κακοπιστίας και παραβίασης των απαιτήσεων του συμφώνου εμπιστευτικότητας, η Human Head παρείχε κρυφά στην Bethesda και την Zenimax keys που τους επέτρεπαν να παίξουν μια εμπιστευτική, pre-release έκδοση του Rune 2. Αυτό επέτρεψε στην Bethesda και την Zenimax να δουν τον κίνδυνο που αποτελούσε το Rune 2 για την επιτυχημένη σειρά τους Skyrim/Elder Scrolls. Οι ενάγοντες δεν ενημερώθηκαν ποτέ για αυτή την προδοσία. Δύο εβδομάδες πριν την κυκλοφορία του Rune 2, η Zenimax έφτιαξε στα κρυφά μια νέα θυγατρική ονόματι Roundhouse Studios LLC (στο εξής Roundhouse) και την χρησιμοποίησε αποκλειστικά για να αγοράσει όλο τον εξοπλισμό και τις συμφωνίες leasing της Human Head. Ο εξοπλισμός περιείχε τα εμπορικά μυστικά της ενάγουσας εταιρείας, το source code και τα υλικά για το Rune 2 και το Oblivion Song. Στο ίδιο χρονικό πλαίσιο, προκειμένου να ολοκληρώσει την de facto συγχώνευση, η Zenimax φρόντισε να απολυθούν όλοι οι εργαζόμενη από την Human Head και να προσληφθούν από την Zenimax” γράφει η αγωγή.
Η Zenimax απέκτησε τους εργαζόμενους και τα assets της Human Head στις 4 Νοεμβρίου, ημερομηνία κατά την οποία τους διέταξε να σταματήσουν την ανάπτυξη του Rune 2 και του Oblivion Song, σύμφωνα με την αγωγή. Στο ίδιο έγγραφο υπάρχει κι ο ισχυρισμός ότι η Zenimax εξαφάνισε τον project lead Christopher Rhinehart, “την δημιουργική καρδιά και ψυχή του Rune 2” κατά την ημέρα κυκλοφορίας του παιχνιδιού με το να τον στείλει για διήμερο επαγγελματικό ταξίδι στο Τέξας κι ότι οι Bethesda και Zenimax ήταν οι πραγματικοί συντάκτες του δελτίου τύπου που ανακοίνωσε το κλείσιμο της Human Head την επόμενη ημέρα μετά το λανσάρισμα του Rune 2.
Η αγωγή κατά της Bethesda και της Zenimax ισχυρίζεται ότι οι δύο εταιρείες ήταν πρόθυμες να θάψουν το Rune 2 λόγω του κινδύνου που αποτελούσε για την σειρά The Elder Scrolls. “Ένα πρώιμο review του Rune 2 το περιέγραψε ως το Skyrim με στεροειδή. Το επιτυχημένο παιχνίδι Skyrim είναι μέρος της σειράς Elder Scrolls της Bethesda που αναπτύχθηκε και διανεμήθηκε από την Bethesda και τους συνεργάτες της. Αυτό το review έστειλε στην Bethesda και την Zenimax το μήνυμα ότι ένα από τα επικερδέστερα προϊόντα τους ήταν υπό απειλή” αναφέρει η αγωγή.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο ισχυρισμός εντός της αγωγής ότι η Human Head βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις για την εξαγορά της και με άλλες εταιρείες πριν την εξαγορά της από την Zenimax, η οποίες ήθελαν την Ragnarok Game να εμπλακεί στην όλη διαδικασία και θα της επέτρεπαν να συνεχίσει να εργάζεται πάνω στο Rune 2. “Η Zenimax ήταν η μόνη υποψήφια αγοραστής που απαιτούσε μυστικότητα και δεν θα μας επέτρεπε να εργαστούμε άλλο για την ανάπτυξη του Rune 2 ή του Oblivion Song” καταγγέλει.
Η αγωγή ζητάει αποζημίωση “τουλάχιστον εκατό εκατομμυρίων δολαρίων” συν αποζημίωση για τα κόστη ανάπτυξης, αδικοπρακτική ζημία, έξοδα δικηγόρων και άλλες ποινές. Οι εκπρόσωποι της Bethesda έχουν αρνηθεί να σχολιάσουν το ζήτημα. Παρά τα προβλήματα, το Rune 2 συνεχίστηκε υπό την αιγίδα νέας εταιρείας ανάπτυξης, της Studio 369, την οποία δημιούργησε η Ragnarok Game στις αρχές του έτους και θα κυκλοφορήσει ως Rune 2: Decapitation Edition.