Ναι, έχεις δίκιο ότι τα περισσότερα μαγαζιά τα οποία ασχολούνται με τα RPG πουλάνε card games και ότι αυτά αποτελούν την ασικότερη πηγή εσόδων τους. Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί το αντίθετο. Απολύτως λογικό αφού το αναφέρεις και μόνος σου, μια παρέα 4-5 ατόμων φτιάχνουν μια επαρκέστατη βιβλιοθήκη, η οποία χρειάζεται ανανέωση σπάνια. Αντίθετα, παιχνίδια που έχουν και συλλεκτικό πρόσωπο, όχι μόνο με κάρτες, αλλά και άλλα είδη όπως miniature games, απαιτούν μια μεγαλύτερη επένδυση. Έχεις επίση απόλυτο δίκιο όταν λες πως τα p&p rpg έναι ότι πιό δημιουργικό σε παιχνίδι έχουμε δει ως τώρα. Νομίζω πως και αυτό δεν μπορεί κανείς να το αμφισβητήσει. Το απλό βηματάκι του να πάρεις από ένα καλό επιτραπέζιο το ταμπλό, υπήρξε για μένα η πιο μεγάλη καινοτομία στο χώρο του gaming, ανοίγοντας εκατομύρια προοπτικές γιά όποιον ήθελε να κάτσει να ασχοληθεί.
Που έχεις άδικο κατά την ταπείνη μου άποψη? Στο νόημα των όσων λες.Για πολύ καιρό οι cardgamers και οι rpgαδες είχαν μια αντιπαλότητα μεταξύ τους, αλλά ως εκεί. Τι θέλω να πω με αυτό? Αυτοί οι κόσμοι είναι κόσμοι διαφορετικοί. Οι δύο κατηγορίες παιχνιδιων ουδεμία σχέση δεν έχουν μεταξύ τους, πέραν του ότι εντάσοται αν το θες στους εναλλακτικούς τρόπους διασκέδασης. Σε άλλο κοινό απευθείνονται τα μεν και σε άλλο τα δε. Μπορώ αν σου πω με βεβαιότητα στα τόσα χρόνια που είμαι στο χώρο (και εγώ είχα χαρακτήρα στο spelljamer) και από τις δύο μεριές, ότι τα άτομα που αποδήμησαν από το ένα παιχνίδ στο άλλο είνα τόσο λίγα που δεν αξίζει να αναφέρθούμε. Να σου αναφέρω επίσης πως και οι ίδιοι οι μαγαζάτορες που πουλάνε τα παιχνίδια δεν υποστηρίζουν τέτοια άποψη, γιατί το βλέπουν πως άλλος κοσμος στο ένα άλλος κόσμος στο άλλο.
Τι πραγματικά έχει γίνει όπως το βλέπω εγώ? Πολύ απλά θα σου πω. Τα παιχνίδια ρόλων όπως γνωρίζεις από πρώτο χέρι, είναι παιχνίδια ιδιαίτερα. Λόγω δομής, δεν απευθείνονται σε πολύ μεγάλο ποσοστό των ανθρώπων, ενώ τα cardgames είναι πιο ευρείας βάσης και έχουν ως εκ τούτου μεγαλύτερο κοινό. Μπορεί να σε δεσμεύουν στην συνεχή ανανέωση της συλλογής σου, αλλά δεν είναι δεσμευτικά ούτε στον τρόπο παιξίματος ούτε στον τρόπο αντίληψης του παιχνιδιού. Είναι πιο εύκολο να μπεις στο κλίμα τους, σε αντίθεση με τα παιχνίδια ρόλων που χρειάζεσαι μια μεγάλη παρέα και μια συγκεκριμένη διάθεση για να παίξεις. Νομίζω το ξεκαθαρίσαμε αυτό.
Πάμε στο ζουμί της υπόθεσης τώρα, γιατί τα αγαπημένα μας παιχνίδια περάσαν μια κρίση από την οποία τώρα φαίνεται πως βγαίνουν.
Πρώτος λόγος η αλλαγή φρουράς. Οι παλαιότεροι παίχτες εμμ, πάλιωσαν οπότε δημιουργηθηκε ένα κενό μέχρι η νέα γενιά να αναλάβει τα ηνία. Γιατί δεν τα ανέλαβε γρηγορότερα? Ας δούμε λίγο ποιές ήταν οι επιλογές της τότε: Κυρίως 2, TSR (2nd edition) και WhiteWolf, με μερικά περιφερειακά αλλά και υποανάπτυκτα όπως Merp, earthdawn, shadowrun (2nd). Η πρώτη αγαπημένη βρισκόταν σε αναβρασμό. Χιλιάδες suplaments skills & powers combat & tactics spells&magic και πολλά άλλα. Θα μου πεις και τώρα έχουμε άλλα τόσα τι να λέει? Δεν είναι ακριβώς το ίδιο. τότε, τα παλιά τα χρόνια, το κάθε νέο βιβλίο έβαζε νέους κανόνες, με αποτέλεσμα με κάθε βιβλίο να αλλάζει και το παιχνίδι, άνοντας το δυσπρόσιτο στο νέο και σε εμπειρία -αλλά και το βασικότερο σε ηλικία- παίκτη, και από την πλευρά τηςκατανόησης και από την πλευρά της αγοράς του. Η διαφορά με το τώρα? πλέον το παιχνίδι έχει ενοποιημένο σύστημα, και πλεόν το κάθε suplament δεν αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού, έρχεται και ακουμπά πανω στην βάση του, κάνωντας το πιο κατανοητό και προστιτό.
Για την WhiteWolf νομίζω δεν χρειάζεται να κάνω πολλά σχόλια. Μας έδωσε φανταστικά παιχνίδια, αλλά έκανε ένα βασικό λάθος. Τα σχεδίασε αυτόνομα μα τα έβαλε να παίξουν όλα μαζί. Την εποχή εκείνη ζούσαμε το φαινόμενο "crossover" το οποίο δυστυχως ήταν μια αποτυχία σε γενικες γραμμές (είχαν τα Vampires humanity και όχι οι human Mages, για παράδειγμα). Αφού λοιπόν τα home-groups είχαν πρόβλημα να βγάλουν άκρη, πως θα μπορούσε ο νέος να μην πελαγώσει? Ακόμα και χωρίς αυτά τα προβλήματα, τα παιχνίδια της WhiteWolf ήταν τέτοιας περιπλοκότητας που απευθήνοταν κυρίως σε πεπιραμένους gamers.
Da Orkz
Κάθε κυριακή 22:00 - 24:00 στον Gamesradio